برقکاری ساختمان

انواع کولر گازی

انواع کولر گازی از وسایل پر مصرف هستند. روشن کردن شبانه روزی کولر در فصل تابستان، مصرف برق خانوار را افزایش می دهد. برای اینکه هزینه های پرداختی کم شود دو راه توصیه شده است. اول اینکه کولر گازی را مناسب با فضا انتخاب کنید و دیگر اینکه در فاصله زمانی منظم سرویس کولرگازی را انجام دهید. در سرویس دوره ای کولرگازی می توان قطعات فرسوده و معیوب را شناسایی و تعویض کرد. به این ترتیب هزینه تعمیرات در آینده به مراتب کمتر خواهد شد. قبل از نصب کولرگازی انواع مدل های مختلف را بررسی کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

انواع کولر گازی

کولرگازی دستگاهی برای خنک کردن فضای داخلی در تابستان است. با توجه به تنوع کولرهای گازی، انواع آن در ساختمان های مسکونی مورد استفاده هستند. به طور کلی این دستگاه در گروه سیستم های تهویه مطبوع قرار دارد. چرخه سرمایش در کولر گازی بر پایه انبساط گاز در تراکم بالا قرار دارد. در واقع این دستگاه هوا را سرد نمی کند بلکه گرمای موجود در محیط را از بین می برد. نتیجه باقی ماندن هوای سرد در ساختمان است. طرز کار کولرهای گازی شباهت زیادی به کارکرد یخچال های خانگی دارد. با این تفاوت که کولرگازی قادر است فضای بزرگتری را خنک نگاه دارد. علاوه بر دما میزان رطوبت خانه نیز در موقع روشن بودن کولر گازی تغییر می کند. به این ترتیب کیفیت هوا بسیار مناسب تر خواهد شد.

انواع کولر گازیانواع کولر گازی

۱- کولر گازی پنجره ای

این دستگاه ساده ترین مدل کولرگازی است که به صورت یک تکه وجود دارد. در این سیستم خبری از پنل داخلی و پنل خارجی مجزا نیست. در واقع دستگاه به دو قسمت جلویی و عقبی تقسیم بندی شده است. قسمت جلویی هوای داخل اتاق را خنک می کند. این قسمت کاملا در دید قرار دارد. قسمت عقبی که پشت همین پنل قرار گرفته و به آن اتصال دارد گرمای جذب شده توسط دستگاه را به بیرون منتقل می کند. در مدل های قدیمی تنظیمات دستگاه به صورت دستی انجام می شد ولی به تازگی کولر پنجره ای ریموت دار و دیجیتالی هم روانه بازار شده است. تعمیر کولر گازی پنجره ای مدل جدید نسبت به نسل اولیه کولر پنجره ای پیچیده تر و تخصصی تر است.

موقع کارکرد دستگاه، سر و صدای کولر پنجره ای به وضوح شنیده می شود. این صدا به دلیل مجاورت کمپرسور با اتاق بیش از انواع دیگر است. کولر پنجره ای هوای اتاق را به داخل دستگاه مکش می کند هوای گرم با عبور از اواپراتور کاملا خنک شده و به داخل اتاق برگشت داده می شود. کولر پنجره ای برای اپارتمان های کوچک ایده آل است و می تواند هوای اتاق را به خوبی خنک کند. نصب این دستگاه در محیط های بزرگتر توصیه نمی شود.

۲-  انواع کولر گازی دوتکه یا اسپلیت

این دستگاه طرفداران زیادی دارد و در حال حاضر تقاضای زیادی برای نصب اسپلیت در بازار وجود دارد. در مقایسه با نمونه قبلی، عملکرد دستگاه تقریبا بدون صدا محسوب می شود. اسپلیت از کولرهای دو تکه با ریزه کاری های بیشتر است. دو پنل مجزا در این کولر وجود دارد. بخشی که در ساختمان می بینید همان پنل داخلی است که شامل فیلتر هوا و اواپراتور است. در بیرون از ساختمان ( تراس یا بالکن) پنل خارجی قرار دارد که شیر انبساط، کپرسور و کندانسور در آن تعبیه شده است. به همین دلیل صدای کارکرد دستگاه در داخل ساختمان شنیده نمی شود. دو لوله مسی ( یا آلومینیومی) نازک و کلفت، پنل داخلی و خارجی را به هم متصل می کند. لوله باریک تر برای انتقال گاز از پنل خارجی به قسمت داخلی است. اما لوله ضخیم تر برای انتقال گاز گرم به کمپرسور نصب شده است. در تصویر ابتدای صفحه نمونه ای از اسپلیت را می بینید. خرابی این نوع کولر گازی به نسبت سایر مدل ها کمتر بوده ولی تعمیرات آن تخصصی تر بوده و می بایست به تعمیرکار اسپلیت حرفه ای سپرده شود.

تعمیرات انواع کولر گازی

3- انواع کولر گازی ایستاده

این  دستگاه معمولا در سالن های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند. ظرفیت کولر ایستاده بالاست و کارایی خوبی دارد. درست همانند کولرگازی اسپلیت، این وسیله نیز دارای دو پنل داخلی و خارجی است. پنل داخلی با آنکه به دیوار وصل نیست ولی قابلیت جابجایی و حرکت را ندارد. این پنل از قبل در محل خاصی نصب می شود و توسط لوله هایی به پنل خارجی متصل است. مصرف انرژی کولر ایستاده پایین تر است و می تواند فضای بزرگتری را خنک و رطوبت زدایی کند. از این رو در اغلب فروشگاه ها و سالن های نمایشگاهی و تجاری دستگاه های کولرگازی ایستاده را می بینید. در منازل به شرط بالا بودن متراژ ساختمان می توان از این دستگاه استفاده کرد. در آپارتمان های کوچکتر از 100 متر کولرگازی ایستاده پیشنهاد نمی شود.

4- انواع کولر گازی پرتابل یا قابل حمل

کولر گازی پرتابل دارای پایه های چرخدار بوده و قابل حمل است. این دستگاه به نصب و راه اندازی نیاز ندارد. یک لوله خرطومی پلاستیکی در پشت دستگاه برای تخلیه گرمای موتور وجود دارد. کل دستگاه شامل یک پنل است و دستگاه دومی به عنوان پنل خارجی در آن کار نشده است. کولرگازی پرتابل دارای نمایشگر ال سی دی و کنترل از راه دور هستند. کارکرد دستگاه با توجه به حجم آن بسیار عالی است. سر و صدای اضافی در حین کارکرد کولر شنیده نمی شود و قابلیت تنظیمات داخلی را دارد. در مکان های خیلی کوچک و حتی آپارتمان های نقلی می توان از کولر گازی پرتابل به جای نمونه های بزرگتر استفاده کرد.

این دستگاه حداکثر توان خنک کردن 30 متر مربع را دارد. در آپارتمان های بزرگتر که اسپلیت نصب شده در صورت نیاز می توان یک دستگاه کولر گازی پرتابل را برای خنک کردن آشپزخانه یا اتاق خواب استفاده کرد.

انواع کولر گازی ایستاده

انواع کولر گازی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر گازی هم ارائه میده؟

تعرفه نصب و راه اندازی کولر گازی هوم سرویز

قیمت نصب و سرویس کولر گازی

خدمات نصب و تعمیر کولر گازی هوم سرویز

نصب و راه اندازی انواع کولر گازی از خدماتی است که هوم سرویز در همه ایام سال ارائه می دهد. با توجه به کاربرد وسیع کولر گازی در کشور، وجود مراکزی که حتی در تعطیلات نیز فعال باشند ضروری است. در این راستا کلیه خدمات سرویس کولرگازی و تعمیرات و تعویض قطعات و شارژ گاز اسپلیت در روزهای تعطیل نیز ارائه می شود. لازم است تا از قبل با ارائه دهنده سرویس هماهنگی شود. هزینه سرویس کولر گازی و خدمات نصب و راه اندازی و تعویض قطعات در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز قابل مشاهده می باشد. در صورت تهیه قطعات توسط همیار حتما فاکتور خرید ارائه خواهد شد. ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است و شامل پرداخت آبونمان نمی باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا