نظافت و پذیرایی

آشنایی با بهترین سم برای از بین بردن مورچه

مورچه‌ها موجودات اجتماعی هستند که تا وقتی به محل زندگی‌تان حمله نکرده باشند، می‌توانید مطمئن باشید که کاری با شما ندارند. اما اگر به خانه و غذای شما حمله کنند، دیگر نمی‌توانید از دست اتحادشان خلاص شوید. در این صورت، تنها راه خلاصی از دست این موجودات ریز زحمت‌کش، استفاده از بهترین سم است. برای آشنایی با راه حل رهایی از دست آن‌ها با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

مورچه‌ها انواع بسیاری دارند که در هر کلنی شاید بیش از ۱۰۰۰ مورچه زندگی می‌کنند. سمپاشی مورچه یکی از راه‌هایی است که به شما کمک می‌کند از دست مورچه‌ها خلاص شوید. همچنین شما می‌توانید‌ از خدمات نظافت داخل منزل پس از سمپاشی نیز استفاده کنید و خیالتان راحت باشد که پس از آن همه‌ چیز دوباره سر جای خود قرار خواهد گرفت.

بهترین سم برای از بین بردن مورچه‌ها چه ویژگی‌هایی دارد؟

مورچه‌ها بیش از هزاران نوع دارند که هر کدام از آن‌ها را به گونه‌ای خاص و با سم مخصوص به خودشان باید از بین ببرید. بسته به این‌که مورچه‌ها از کدام خانواده هستند، می‌توانند به خانه، حیوانات خانگی و غذا حمله کرده و ارگانیسم‌های باکتریایی و بیماری‌زا از جمله سالمونلا را به غذا منتقل کنند.

مورچه‌های کارگر که به دنبال آب، غذا و سرپناه هستند می‌توانند همه‌ی این‌ها را در خانه‌‌ شما پیدا کنند. گرما و رطوبت ناکافی نیز آن‌ها را به جستجوی مکان‌های مرطوب سوق می‌دهد. اما اگر منابع غذایی کافی پیدا کنند می‌توانند کمبود رطوبت را تحمل نمایند.

برخی از سم‌ها به گونه‌ای تولید شده‌اند که باعث می‌شود مورچه‌ها آن‌ها را به داخل خانه برده و به این ترتیب کل کُلُنی از بین برود. اما برخی دیگر از سم‌ها باعث می‌شود مورچه‌ها دیگر به خانه بازنگردند.

اگر بتوانید بهترین سم را که متناسب با نوع مورچه است بیابید، می‌توانید از شر آن‌ها خلاص شوید. فقط توجه داشته باشید که این سم‌ها به عزیزانتان آسیب نرسانند. با ما همراه باشید تا برای رهایی از دست موجودات شما را راهنمایی کنیم.

انواع مورچه
انواع مورچه

انواع مورچه‌ها کدام هستند؟

قبل از خرید بهترین سم، باید حتما بدانید که کدام گونه از مورچه‌ها به خانه‌ی شما حمله کرده‌اند. بهتر است با انواع مورچه‌ها در ادامه‌ی مطلب آشنا شوید.

مورچه‌های بویایی

این مورچه‌های کوچک، قهوه‌ای یا مشکی رنگ هستند و در دیوارها و زیر کف زندگی می‌کنند. آن‌ها بیشتر به دنبال قند هستند و می‌توانید آن‌ها را در ماه‌های فصل بهار و تابستان پیدا کنید.

مورچه‌های روسازی

این مورچه‌ها را می‌توانید به رنگ قهوه‌ای یا سیاه پیدا کنید. معمولا این مورچه‌ها روی کاشی‌های سنگفرش جمع می‌شوند و تعدادشان به قدری زیاد است که به نظر می‌رسد با هم در حال نبرد هستند! برخی از این گونه بال دارند و می‌توانند برای رسیدن به کلنی جدید پرواز کنند.

مورچه‌های نجار

این گونه از بزرگترین گونه‌ها هستند. همانطور که از نامشان برمی‌آید بیشتر علاقه به چوب دارند. این گونه باعث سوراخ شدن دیوارها، کف‌ها و سقف‌ها می‌شوند و در پشت سر آن‌ها انبوهی از خاک اره باقی می‌ماند.

مورچه‌های آتش نشانی

این مورچه‌های بسیار کوچک قهوه‌ای متمایل به قرمز هستند و بیشتر در حیاط، تپه‌هایی می‌سازند که شبیه به توده‌های خاک است. خطرناک‌ترین و تهدیدکننده‌ترین نوع مورچه‌ها همین گونه‌ها هستند. نیش آن‌ها بسیار دردناک است و احساس سوزش و تورم را در آن‌ها ایجاد می‌کند. خارش نیز از عواقب نیش آنان است. اگر به نیش مورچه‌ها حساسیت دارید باید حتما مراقب این گونه‌ها باشید؛ زیرا سم این مورچه‌ها باعث تورم گلو و مسدود شدن راه تنفس می‌شود‌.

بهترین سم برای مورچه چیست؟

سم مورچه در دو نوع اصلی در بازار وجود دارد: طعمه و سموم دفع آفات در اثر تماس. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

طعمه‌ها حشرات را با رایحه‌های جذاب به درون خود می‌کشانند. این طعمه‌ها تکه‌های کوچک غذای مسمومی هستند که باعث می‌شوند مورچه‌ها آن‌ها را به داخل کلنی ببرد. برخی مواد مانند فیپرونیل یا هیدرامتیلن اثر تاخیری دارند. این بدان معناست که مورچه‌های کارگری که این تکه‌ها را به داخل خانه می‌برند، در اثر تماس کشته نمی‌شوند. آنها طعمه را برای مصرف به لانه می‌برند یا در لانه مرده و بدن آن‌ها سم را آزاد می‌کند. این نوع از سم‌ها زمانی به درد می‌خورند که شما دقیقا ندانید کجا محل زندگی این حیوانات است.

سموم دفع آفات نوع دیگری از بهترین سم برای از بین بردن مورچه است. دلتامترین یا d-limonene از انواع آن است که برای مورچه‌ها استفاده می‌شود. این مواد می‌توانند سیستم عصبی یا اسکلت بیرونی مورچه‌ها را از بین ببرند. در نتیجه مورچه‌ها فرصت ندارند تا آن‌ها را به داخل خانه حمل کنند‌. به همین دلیل این محصولات بیشتر زمانی به درد می‌خورد‌ که بدانید دقیقا لانه‌ی مورچه‌ها در کجا واقع شده است.

بهترین سم
سمپاشی

برای خرید بهترین سم به چه نکاتی باید توجه کنید؟

هنگامی که تصمیم دارید بهترین سم را تهیه کنید تا بتوانید مورچه‌ها را از بین ببرید، بهتر است چند نکته‌ی اساسي را مد نظر قرار دهید:

عناصر فعال در بهترین سم

اگر در محیط خود، یا در یک منطقه‌ی مشخص روزانه ۱۰ مورچه یا بیشتر دیدید، هم می‌توانید از سم‌های تاخیری استفاده کنید و هم می‌توانید بسته به ماده‌ی فعال در سم، گزینه‌ی تماسی آن‌ها را برای از بین بردن مورچه‌ها انتخاب کنید.

تاثیر هیدرات سدیم تترابورات یا بوراکس، هیدرامیتیلون و فیپرونیل با تاخیر شروع می‌شود و به مورچه‌ها اجازه می‌دهد سم را جمع کرده و به کلنی برگردانند و توزیع کنند. از طرفی به مورچه‌های دیگر نیز علامت می‌دهند که سم بیشتری را جمع  کنند.

سم‌ مورچه باعث مرگ مورچه‌ها پس از ۲۴ الی ۷۲ ساعت می‌شود. اما تاثیر آن به عوامل دیگری مثل محل سم، جمعیت کلنی و عوامل بسیار دیگری بستگی دارد. اما به صورت کلی حتی اگر دیگر مورچه‌ای ندیدید، تا مدتی باید از این سموم تاخیری استفاده نمایید.

ماده شیمیایی دلتامترین از جمله مواد موثری است که بلافاصله با تداخل در سیستم عصبی مرکزی مورچه‌ها کار می‌کند. d-limonene، که از 95 درصد از اجزای موجود در عصاره پوست پرتقال ساخته شده است، باعث از بین رفتن پوشش سیستم تنفسی می‌شود و باعث خفگی مورچه‌ها می‌شود.

روش‌های کاربرد سموم

قاتلین مورچه را می‌توان از طرق مختلف استفاده کرد. اما بهتر است بدانید که از چه روش‌هایی باید این سموم را استفاده کنید و در چه شرایطی بهترین تاثیر را می‌گیرید‌.

ایستگاه‌های طعمه یکی از انواع روش‌ها است. این روش شامل ظروف پلاستیکی و کوچکی می‌شود که مورچه ها وارد آن‌ها می‌شوند، تکه‌ای از طعمه مسموم را می‌گیرند و به سمت لانه‌ی خود می‌روند. بهتر است برای دور نگه داشتن بچه‌ها و حیوانات خانگی از سموم مضر، ایستگاه‌های طعمه‌گذاری را در مناطق کم رفت و آمد، مانند پشت وسایل قرار دهید.

برخی طعمه‌ها به شکل ژله‌ای هستند. این نوع از طعمه‌ها به شکاف یا پشت وسایل فشرده می‌شوند. مورچه‌ها به مرور زمان ژل را مصرف می‌کنند و بدین ترتیب سرنوشت کلنی به پایان می‌رسد.

طعمه‌های مایع را می‌توان روی موزاییک‌های کوچک حیاط ریخت. مثلا می‌توانید آن‌ها را بر روی پله‌ها بریزید تا مورچه‌ها از هر سوراخی که وارد پله‌ها شدند با این سموم برخورد کنند‌. از این ماده در ایستگاه‌های طعمه‌ هم می‌توانید استفاده کنید.

طعمه گرانول را بهتر است در لانه یا اطراف آن قرار دهید. مورچه‌ها تکه‌های گرانول‌ را گرفته و به کلنی برمی‌گردند.

اسپری‌ها نیز روش‌های دیگری هستند که مستقیماً مورچه‌ها را هدف می‌گیرند یا به عنوان یک سم سطحی استفاده می‌شوند که از طریق پوست مورچه‌ها جذب می‌شوند.

برخی از سم‌ها نیز پودری هستند که از طریق تماس یا بلع باعث از بین رفتن مورچه می‌شوند. از این سموم در اطراف خانه یا ورودی‌های دسترسی‌های مورچه‌ها استفاده می‌شود.

مورچه قرمز
مورچه قرمز

عوامل ایمنی برای انتخاب بهترین سم

قبل از این که با بهترین سم مورچه‌ها را تار و مار کنید، باید ایمنی افراد و حیوانات خانگی در خانه را در نظر بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

درست است که برخی از ایستگاه‌های طعمه و ژل‌ها از رنگ‌های روشن برای جلب توجه مورچه‌ها به سمت خود استفاده می‌کنند، اما این رنگ‌ها می‌توانند توجه کودکان و حیواناتی را که به دنبال اسباب بازی هستند را هم به خود جلب کند. ایستگاه‌های طعمه‌گذاری را فقط در جایی قرار دهید که بچه‌ها و حیوانات خانگی نمی‌توانند به آن‌ها دسترسی داشته باشند. اسپری و پودر از بین برنده‌ مورچه می‌تواند از طریق پوست اعضای خانواده جذب شود و در صورت استفاده در مناطق پرتردد، خطر جدی ایجاد  کند.

خوشبختانه، d-limonene، ماده فعال طبیعی در برخی از حشره کش‌های موجود در اثر تماس، برای انسان و حیوانات خانگی بی‌ ضرر است.

برخی از بهترین سم‌ها برای از بین بردن مورچه دارای ویژگی‌های اضافی هستند که باعث می‌شود طعمه به اندازه‌ کافی قوی باشد. برخی دیگر نیز دارای سرنگ مخصوص یا لرزش‌ گیر هستند تا به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنید. برخی برای محوطه‌های باز مانند حیاط مفید هستند و برخی دیگر ضد آب هستند.

کلام آخر

برای خلاص شدن از دست مورچه‌ها، بهتر است قبل از هر چیز با یک متخصص مشورت کنید و ببینید بهترین و امن‌ترین گزینه‌ی موجود، کدام گزینه است. در این صورت می‌توانید با صرف هزینه‌ کمتر و استفاده از بهترین راه، به سادگی از حمله مورچه ها خلاص شوید.

متخصصان هوم سرویز در زمینه‌ی سمپاشی به خوبی می‌توانند شما را در این امر یاری کنند‌. کافی است که این اپ را نصب کنید و از متخصصان هوم سرویز کمک بخواهید.

قیمت سمپاشی
قیمت سمپاشی رستوران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا