لوازم خانگی

تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

یکی از پر استفاده ترین انواع کولر در ایران، کولر آبی پوشالی است. همانطور که تمامی محصولات در حال توسعه هستند، کولرهای آبی هم توسعه پیدا کرده اند و از کولر پوشالی، تبدیل به کولر آبی سلولزی شده اند. مزیت هایی که کولر آبی سلولزی دارد، باعث شده است خیلی از افراد بخواهند کولر پوشالی خودشان را به سلولزی تبدیل کنند. اما آیا این موضوع ممکن است؟ در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم تبدیل کولر پوشالی به سلولزی چگونه امکان پذیر است و چطور می توانید به راحتی و با کمترین هزینه ممکن، کولر خودتان را مدرن و کارآمد کنید. اگر از تعویض پوشال های کولر خودتان خسته شده اید و می خواهید نحوه تبدیل کولر پوشالی به سلولزی را بدانید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تفاوت کولر پوشالی با سلولزی در چیست؟

کولرهای آبی از قدیم به صورت پوشالی بوده اند و با استفاده از پوشال می توانستند فضای خانه را به خوبی خنک کنند. اما پوشال بافتی شکننده دارد و توزیع آب در آن به صورت یکنواخت انجام نمی شود. این موضوع باعث می شود که وقتی به پوشال کولر دست می زنید، برخی از جاهای آن کاملا خیس باشند و آب را در خود جمع کرده باشند و برخی از جاهای آن کاملا خشک باشد. در این لحظه با این سوال مواجه خواهید شد که علت باد گرم کولر آبی چیست؟ این موضوع همچنین روی خنک کردن خانه هم تاثیر بسیار زیادی دارد. 

اما سلولز یک بافت کاملا ثابت دارد که به خوبی طراحی شده است و توزیع آب در آن به صورت یکنواخت انجام می شود، این موضوع باعث می شود که کولر آبی سلولزی به خوبی بتواند آب را در قسمت های مختلف توزیع کند و جای خشکی در آن باقی نماند و چنین عملیاتی می تواند باعث خنکی بیشتری شود. اگر با کولر آبی کار کرده باشید با دردسرهای تعویض آن هم آشنا هستید که این موضوع خود یکی از معایب کولر آبی پوشالی است و در کولر آبی سلولزی کاملا برطرف شده است. تا اینجا با تفاوت های کولر آبی سلولزی و پوشالی آشنا شدید.

تبدیل کولر پوشالی به سلولزی
روش تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

مزیت های تبدیل کولر پوشالی به سلولزی چیست؟

کولر سلولزی نسبت به کولر پوشالی مزیت های زیادی دارد که در ادامه چند نمونه از مهمترین آنها را می گوییم تا بتوانید تصمیم بگیرید که تبدیل کولر پوشالی به سلولزی را انجام دهید یا خیر.

1- نگه داشتن آب بیشتر:

پوشال خرده های تراش خورده چوب است و نمی تواند به خوبی آب را در خود نگه دارد، این موضوع باعث می شود مصرف آب کولر آبی افزایش پیدا کند. اما در کولر سلولزی این موضوع وجود ندارد. کولر سلولزی شیارهایی دارد که طراحی آنها به گونه ای است که می توانند آب را به خوبی در خود نگه دارند و این موضوع به مصرف کمتر آب کمک می کند و همچنین باعث می شود قدرت خنک کنندگی کولر بسیار بیشتر شود.

2- قدرت خنک کنندگی بیشتر:

همانطور که در مورد قبلی گفتیم، پد سلولزی کولر می تواند آب بیشتری را در خود نگه دارد و همچنین آب در این نوع کولر به خوبی جریان پیدا می کند، به همین خاطر است که کولر سلولزی قدرت خنک کنندگی بیشتری نسبت به کولر آبی پوشالی دارد و به همان اندازه هم مصرف کمتری خواهد داشت.

3- عمر پدهای سلولزی:

در اکثر شهرها کولر آبی پوشالی، نیاز به تعویض سالانه پوشال دارد تا به خوبی بتواند عملکرد خود را حفظ کند. وقتی در زمستان و پاییز و اوایل بهار کولر آبی استفاده نمی شود، پوشال های آن خشک شده و شکننده می شوند و این موضوع باعث می شود که در سال بعد قابل استفاده نباشند. به همین خاطر قبل از استفاده از کولر باید سرویس کولر آبی انجام شود و پوشال های آن تعویض شوند. اما در پد سلولزی این طور نیست. پدهای سلولزی یک بافت ثابت دارند و مشکلات پوشال را ندارند و همین موضوع باعث می شود که هرچند سال یک بار نیاز به تعویض آنها وجود داشته باشد. این موضوع هم باعث می شود که کولر شما هزینه سالانه کمتری داشته باشد و هم باعث می شود که دیگر درگیر دردسرهای تعویض پوشال کولر آبی نشوید.

4- عدم ورود گرد و غبار:

پوشال بافتی دارد که منسجم نیست و گرد و غبار به راحتی می تواند به آن نفوذ کند و از طریق کولر به داخل منزل ما هدایت شود. این موضوع یکی از مهمترین معایب کولرهای آبی پوشالی است که می تواند آزاردهنده باشد. اما سلولز یک بافت منسجم دارد و این موضوع باعث می شود که گرد و غبار به آن وارد نشود و هوای سالم تر و تمیزتری را از طریق کولر خودتان دریافت کنید. اگر هوای تمیز برایتان مهم است، تبدیل کولر پوشالی به سلولزی بهترین روش برای شماست.

5- وجود هوای مرطوب:

احتمالا برای همه ما پیش آمده است که از کولر آبی خودمان یک هوای خفه و دم دار دریافت کرده ایم و این موضوع باعث شده به جای خنک شدن، گرمای بدنمان بیشتر شود. این موضوع به خاطر این است که گاهی اوقات پوشال ها به خوبی خیس نمی شوند و کولر هوای خشکی را وارد خانه می کند. 

با تبدیل کولر پوشالی به سلولزی، این مشکل کاملا حل خواهد شد. چون در پد سلولزی آب به خوبی جریان پیدا می کند و در همه جا توزیع می شود و سرعت خیس شدن سلولز از پوشال بیشتر است، به همین خاطر شما هوای مرطوبی را دریافت می کنید و تجربه دریافت هوای دم دار را نخواهید داشت و باعث کاهش رطوبت کولر آبی خواهد شد.

6- مصرف آب کمتر:

در موارد قبلی به روش های مختلفی به مصرف آب کمتر در پد سلولزی اشاره کردیم. کولر آبی پوشالی می تواند تا 400 لیتر آب در شبانه روز مصرف کند که این مقدار بسیار زیاد است. پوشال نمی تواند به خوبی آب را در خود نگه دارد و این موضوع باعث می شود که مصرف آب زیادی داشته باشد. اما تبدیل کولر آبی به سلولزی باعث می شود سلولز آب را در خود نگه دارد و مصرف آب بسیار کمتر شود.

7- بدون آلرژی:

برخی از افراد نسبت به کولرهای پوشالی حساسیت دارند و ممکن است دچار آلرژی شوند. این افراد می توانند از تبدیل کولر پوشالی به سلولزی استفاده کنند تا با استفاده از سلولز، حساسیت آنها تحریک نشود و به راحتی بتوانند از هوای دلنشین و خنک خانه شان لذت ببرند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

8- عدم تغییر شکل:

پوشال به خاطر حالت پذیری بالایی که دارد، در اثر خیس شدن زیاد یا خشک شدن زیاد، تغییر شکل می دهد و شکل اصلی آن تغییر می کند. این موضوع در سلولز وجود ندارد و در کولرهای سلولزی به دلیل بافت منسجم آنها، هیچ تغییری در ظاهر اتفاق نمی افتد و به همین خاطر است که سالها می توانید از آنها استفاده کنید.

9- جریان هوا در کولر:

کولرهای پوشالی می توانند در برابر ورود و خروج هوا مقاومت کنند و این موضوع باعث شود که گردش هوا در آنها به خوبی انجام نشود؛ اما در کولر آبی سلولزی، این مشکل وجود نخواهد داشت و به راحتی جریان هوا می تواند در کولر گردش داشته باشد و به آن وارد یا از آن خارج شود.

کولر آبی یا سلولزی؟
مزایای تبدیل کولر پوشالی به سلولزی

تبدیل کولر پوشالی به سلولزی چگونه امکان پذیر است؟

تا به اینجا در مورد مزایای تبدیل کولر پوشالی به سلولزی صحبت کردیم و حالا می خواهیم روش انجام این کار را به شما بگوییم. اگر کمی با مسائل فنی کولرهای آبی آشنایی داشته باشید، خودتان به راحتی می توانید این کار را انجام دهید، در غیر این صورت بهتر است تبدیل کولر پوشالی به سلولزی را به یک تعمیرکار حرفه ای کولر آبی بسپارید. در ادامه با ما همراه باشید تا با مراحل این کار بیشتر آشنا شوید.

1- خرید سلولز مناسب:

پد سلولزی می تواند به جای درب های عادی کولر پوشالی قرار بگیرد و در ابتدا نیاز است که نوع و حجم کولر خودتان را بدانید و براساس آن، پد سلولزی مناسب برای کولر خودتان را تهیه کنید.

2- جدا کردن پوشال و درب کولر:

مرحله بعدی نیاز است که درب فعلی کولر را که با پوشال هماهنگی دارد جدا کنید. پد سلولزی درب های جداگانه ای نیاز دارد و به همین خاطر باید با پد سلولزی، درب های جدیدی برای کولر خودتان خریداری کنید. در این مرحله باید درب های فعلی کولر را جدا کنید و آن را آماده برای تبدیل کولر پوشالی به سلولزی کنید.

3- جایگذاری درب های جدید:

در مرحله بعدی نیاز است که درب های جدید را با پد سلولزی در کولر جایگذاری کنید و به خوبی آنها را محکم کنید تا بتوانید از کولر خودتان استفاده کنید.

4- آماده کردن نهایی کولر:

به همین راحتی شما می توانید تبدیل کولر پوشالی به سلولزی را انجام دهید و از دردسرهای کولر پوشالی آزاد شوید.

همچنین باید بگوییم که سعی کنید هر چند وقت یکبار سلولزها را بشویید تا بوی بد نگیرند و آن را وارد محیط خانه نکنند. شستن آنها بسیار راحت است و می توانید با یک شیلنگ آب و فرچه مناسب به راحتی این کار را انجام دهید.

در این مقاله در مورد تبدیل کولر پوشالی به سلولزی صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید این کار را انجام دهید تا هم کولر کارآمدتری داشته باشید و هم هوای خنک تر و بهتری را دریافت کنید.

سرویس انواع کولر آبی و گازی
سرویس انواع کولر آبی و گازی در هوم سرویز

سرویس انواع کولر آبی و کولر گازی در هوم سرویز

شما می توانید و تعمیر و سرویس کولر آبی خود و تبدیل کولر پوشالی به سلولزی و حتی جابجایی کولر آبی خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند و هوایی خنک و تازه در خانه داشته باشید. همچنین اگر در خانه خود کولر گازی دارید، می توانید تعمیر کولر گازی پنجره ای را به تیم هوم سرویز سفارش دهید.

قیمت نصب و سرویس کولر آبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا