پزشکی و پرستاری

مکمل های غذایی برای قوی شدن بدن شما در برابر کرونا و آنفولانزا

با این مکمل ها، بدن خود را قوی تر کنید!

مواد غذایی همیشه می توانند در تقویت سیستم ایمنی بدن موثر باشند و نقش زیادی در این زمینه دارند. به همین خاطر نیاز است که برای افزایش سیستم ایمنی بدن، از رژیم غذایی مناسبی استفاده کنید. با نزدیک شدن به فصل پاییز و خنک شدن هوا، به تدریج شاهد افزایش ابتلا به بیماریهایی مانند سرماخوردگی، کرونا و آنفولانزا هستیم. مکمل های غذایی نقش ویژه ای در کاهش ابتلا به بیماری در بدن انسان دارند؛ به همین دلیل در این نوشته درباره مکمل های غذایی برای قوی شدن بدن در برابر کرونا و آنفولانزا با شما صحبت خواهیم کرد.

خیلی از افراد در دوران کرونا به تغذیه خودشان اهمیتی نمی دهند و این موضوع باعث می شوند که سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف شود و نتواند در برابر ویروس کرونا واکنش مناسبی نشان دهد. به همین خاطر خیلی مهم است که این موضوع را جدی بگیرید. در این مقاله می خواهیم مکمل های غذایی برای قوی شدن بدن شما در برابر کرونا و آنفولانزا را به شما معرفی کنیم که با استفاده از این مکمل های غذایی، می توانید سیستم ایمنی بدن خودتان را تقویت کنید و کمک کنید که در برابر ابتلا به ویروس کرونا و آنفولانزا، مقاومت بیشتری از خود نشان دهد و بتواند از شما به خوبی محافظت کند.

فهرست مطالب

اگر فکر می کنید که تغذیه مناسبی در دوران کرونا ندارید و دوست دارید در این زمینه بیشتر بدانید تا با تغذیه درست، سیستم ایمنی بدن خودتان را تقویت کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا مکمل های غذایی برای قوی شدن بدن شما در برابر کرونا و آنفولانزا موثر هستند؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که چرا مکمل های غذایی در افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن موثر هستند؟ باید بگوییم که بدن ما به برخی از مواد غذایی و ویتامین ها و مواد معدنی نیاز دارد تا بتواند قوی تر شود و واکنش های مناسب را انجام دهد.

ما از طریق مواد غذایی که مصرف می کنیم می توانیم این مواد موردنیاز بدن را دریافت کنیم، حالا اگر شما شخصی باشید که مواد غذایی مناسب را مصرف نکنید و بدن شما این مواد را دریافت نکند، قطعا بسیار آسیب پذیر خواهد بود و نمی تواند در زمان درست، واکنش مناسبی از خود نشان دهد.

به همین خاطر نیاز است که بدانید چه مواد غذایی را مصرف کنید تا سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود و بتواند در برابر ابتلا به ویروس کرونا و آنفولانزا مقاومت خوبی را از خود نشان دهد.

در ادامه این مقاله می خواهیم درباره استفاده از مواد غذایی مختلفی صحبت کنیم که می توانند به شما کمک کنند تا مواد موردنیاز بدن خودتان را تامین کنید. توصیه می کنیم که تا حد امکان سعی کنید از این مواد استفاده کنید و اگر هم به آنها دسترسی ندارید، حتما از ویتامین های مکمل استفاده کنید تا بدن شما ویتامین و مواد موردنیازش را تامین کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ارسال دارو در محل هم ارائه میده؟
مکمل های غذایی برای مقابله با کرونا
مکمل های غذایی برای مقابله با کرونا و آنفولانزا

مکمل های غذایی برای قوی شدن بدن شما در برابر کرونا و آنفولانزا

برای قوی تر شدن بدن در برابر انواع ویروس و بیماری، این مکمل های غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید:

1- از مرکبات استفاده کنید:

سیستم ایمنی بدن ما برای تقویت شدن، به ویتامین سی نیاز دارد و دقیقا به همین خاطر است که وقتی سرما میخوریم، به خوردن پرتقال و لیمو شیرین و… روی می آوریم. حالا چه بهتر است که از قبل ما از این میوه ها استفاده کنیم و سیستم ایمنی بدن خودمان را تقویت کنیم تا از بیماری های احتمالی جلوگیری شود.

مثلا می توانید در طول روز از پرتقال به عنوان میان وعده استفاده کنید یا می توانید به غذاهای خودتان مقداری آب لیمو اضافه کنید تا هم خوشمزه تر شود و هم بدن شما بتواند ویتامین سی موردنیازش را دریافت کند.

اگر هم به خوردن خود پرتقال یا لیمو علاقه ای ندارید، می توانید از آب آنها استفاده کنید تا بتوانید این ویتامین را دریافت کنید و بدن خودتان را تقویت کنید.

خواص فلفل دلمه ای قرمز
خواص فلفل دلمه ای قرمز

2- فلفل دلمه ای قرمز را در غذاها مصرف کنید:

شاید برایتان عجیب باشد که بگوییم فلفل دلمه ای قرمز، دو برابر مرکبات ویتامین سی دارد و می تواند بدن شما را از این ویتامین غنی کند. به همین خاطر اگر به خوردن مرکبات علاقه ای ندارید یا در فصلی هستید که مرکبات وجود ندارد، می توانید از فلفل دلمه ای قرمز استفاده کنید.

مصرف ویتامین سی باعث می شود که سیستم ایمنی بدن شما گلبول های سفید بیشتری تولید کند و تقویت شود. گلبول های سفید هم برای جلوگیری از عفونت و ویروس در بدن هستند؛ به همین خاطر خیلی مهم است که این ویتامین را از بدن خودتان دریغ نکنید و آن را منظم مصرف کنید.

خواص کلم بروکلی
خواص کلم بروکلی

3- کلم بروکلی، یکی از سالم ترین سبزیجات جهان!

کلم بروکلی یکی از بهترین سبزیجات موجود در جهان است که هم طعم و مزه خیلی خوبی دارد و می توانید از آن در غذاهای مختلف یا به صورت جداگانه استفاده کنید. کلم بروکلی دارای ویتامین A و ویتامین C و ویتامین E است و در کنار این ویتامین ها، آنتی اکسیدان و فیبر هم در این ماده غذایی وجود دارد که می تواند ویتامین های موردنیاز بدن را به خوبی تامین کند.

اگر از طعم کلم بروکلی خوشتان می آید، توصیه می کنیم که آن را به صورت خالی مصرف کنید و در کنار غذا یا به عنوان میان وعده، کلم بروکلی را در برنامه غذایی خودتان بگنجانید. اگر هم می خواهید این ماده را به صورت پخته شده مصرف کنید، حتما آن را به مدت زمان کمی بپزید تا خواص خودش را از دست ندهد و ویتامین های موردنیاز را به بدن شما برساند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ارسال دارو در محل هم ارائه میده؟

خواص سیر
خواص سیر

4- مصرف سیر را جدی بگیرید!

از بچگی به ما گفته اند که سیر خواص بسیار زیادی دارد و بسیاری از افراد هم آن را در غذاهای مختلف مصرف می کنند. اما افراد زیادی به خاطر بویی که بعد از خوردن سیر در دهانشان ایجاد می شود، از مصرف این ماده غذایی خودداری می کنند!

بد نیست بدانید که سیر حاوی موادی است که می تواند هم به تنظیم فشار خون شما کمک کند و هم باعث شود که سیستم ایمنی بدن شما تقویت شود و بتواند در برابر عفونت ها مقاومت بیشتری داشته باشد.

اگر از بوی سیر بدتان نمی آید، می توانید این ماده را در کنار غذاهای خودتان استفاده کنید و از آن لذت ببرید. اگر هم مصرف آن را به صورت جداگانه دوست ندارید، می توانید در غذاهای خودتان سیر را به کار ببرید. البته باید بدانید که مصرف زیاد سیر هم ممکن است باعث مشکلاتی شود؛ پس سعی کنید در مصرف آن تعادل داشته باشید.

5- زنجبیل، تقویت کننده سیستم ایمنی بدن

یکی دیگر از موادی که همه ما هنگام سرماخوردگی به سراغ آن می رویم، زنجبیل یا زنجفیل است. این ماده غذایی دارای موادی است که می تواند درد را در بدن کاهش دهد و کلسترول را تنظیم کند و همچنین برای کاهش دردهایی مانند گلو درد و التهاب بسیار مناسب است.

به همین خاطر توصیه می کنیم که زنجبیل را حتما به صورت مرتب مصرف کنید، می توانید آن را در غذاهای خودتان به کار ببرید یا با چای و… مصرف کنید.

اسفناج، یکی از بهترین مکمل های غذایی برای قوی شدن بدن
خواص اسفناج

6- اسفناج را فراموش نکنید

اسفناج یکی دیگر از مواد غذایی است که مانند کلم بروکلی، خواص بسیار زیادی دارد و می تواند در تقویت سیستم ایمنی بدن، بسیار موثر باشد. اسفناج میزان زیادی ویتامین سی را در خود دارد و در کنار آن، مواد معدنی و آنتی اکسیدان هم در این ماده غذایی موجود است که کمک می کند شما بتوانید سیستم ایمنی بدن خودتان را با خوردن این ماده افزایش دهید.

البته توصیه می کنیم که مانند کلم بروکلی سعی کنید اسفناج را نیز خیلی کم بپزید و مصرف کنید، چون در صورت پخت طولانی مدت، اسفناج خاصیت های خودش را از دست می دهد و خواصش کمتر می شود.

7- ماست تازه بخورید

شاید ندانید ولی ماست یکی از موادی است که می تواند سیستم ایمنی بدن را تحریک کند و باعث شود که سیستم ایمنی سریع تر در برابر ویروس ها واکنش نشان دهد. مصرف ماست باعث می شود که شما بتوانید ویتامین D موردنیاز بدن خودتان را تامین کنید و این ویتامین به تنظیم سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کند.

توصیه می کنیم که سعی کنید ماست را به صورت جداگانه مصرف کنید و از ماست های تازه استفاده کنید تا از سلامتی آنها مطمئن باشید و در صورت امکان، سعی کنید که ماست را به صورت طعم دار خریداری نکنید و خودتان در خانه با استفاده از مواد مختلفی مانند شوید و کفیر و موسیر و… ماست را طعم دار کنید تا خوشمزه تر شود و بتوانید آن را مصرف کنید.

همچنین اگر دسترسی دارید می توانید خودتان شیر تازه خریداری کنید و ماست را در خانه درست کنید تا مطمئن باشید که ماست مواد نگهدارنده ندارد و ویتامین های آن به خوبی حفظ شده اند.

خواص ماست
خواص ماست برای تقویت سیستم ایمنی بدن

یکی از بهترین راه ها برای چکاپ بدن، انجام آزمایش خون است. با انجام آزمایش خون شما متوجه می شوید که بدن شما چه کمبودهایی دارد و برای جبران این مساله باید چه مکمل هایی را مصرف کنید. برای انجام آزمایش خون در منزل می توانید این کار را به تیم پزشکان هوم سرویز بسپارید تا به منزل شما بیایند و از شما تست خون بگیرند.

جمع بندی

در این مقاله درباره مکمل های غذایی برای قوی شدن بدن در برابر کرونا و آنفولانزا صحبت کردیم و گفتیم که این مکمل ها چه تاثیری در تقویت سیستم ایمنی بدن دارند و چرا می توانند به ما در برابر بیماری ها کمک کنند.

همچنین در ادامه چندین ماده غذایی را معرفی کردیم و گفتیم که چرا باید هر کدام از آنها را مصرف کنید و هر مکمل، چه کمکی به تقویت سیستم ایمنی بدن شما می کنند. امیدواریم که این مقاله کمک کرده باشد با مکمل های غذایی برای قوی شدن بدن در برابر کرونا و آنفولانزا آشنا شوید و بتوانید با مصرف مرتب مواد غذایی گفته شده، سیستم ایمنی بدن خودتان را در برابر بیماری های مختلف تقویت کنید.

شما می توانید مکمل های دارویی و غذایی را به صورت آنلاین نیز خریداری کنید تا خیلی سریعتر و راحت تر به دست شما برسد. برای ارسال مکمل های غذایی و انواع دارو می توانید اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید و درخواست خود را برای ارسال دارو ثبت بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا