رایانه و تکنولوژی

همه چیز درباره‌ هولدر یا پایه نگه دارنده گوشی

گوشی‌های موبایل دیگر به بخشی جدا نشدنی از زندگی ما تبدیل شده‌اند. همین وابستگی بیش از حد به تلفن‌های همراه موجب شده که نتوانیم از آن دور شویم و هموراه در حال استفاده از موبایل خود باشیم. اهمیت این مورد در مواردی همچون هنگام رانندگی بسیار بیشتر و خطر آن جدی‌تر است. چراکه بنا بر گزارش‌های پلیس عمده‌ترین دلیل تصادفات رانندگی به علت حواس پرتی ناشی از گوشی‌های موبایل بوده است. به هر حال ممکن است به گوشی خود حتی در هنگام رانندگی نیز نیاز پیدا کنیم. چه برای پاسخ به یک تماس اضطراری و چه برای استفاده از آن برای مسیریابی. اما چگونه می‌توان در هنگام رانندگی هم از موبایل خود استفاده کرد و هم خطرات ناشی از استفاده از آن در چنین مواقعی را کاهش داد؟ پاسخ این سوال در ابزاری به نام هولدر یا همان پایه نگه دارنده گوشی موبایل نهفته است. برای اینکه بیشتر با این ابزار و انواع مختلف آن آشنا شوید؛ با هوم سرویز همراه باشید.

کارتو به هوم سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم سرویز قیمت بگیر

قیمتگذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

هولدر یا پایه نگه دارنده گوشی موبایل چیست؟

درست است که استفاده از گوشی در هنگام رانندگی برای ارسال پیام یا تماس گرفتن کار صحیحی از نظر ایمنی محسوب نمی‌شود اما همانطور که گفتیم کماکان ممکن است شرایطی پیش بیاید که مجبور به استفاده از موبایل خود شوید. همچنین با همه گیرشدن اپلیکیشنی مانند اسنپ یا سخت‌تر شدن پیدا کردن آدرسی خاص، استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. به همین دلیل استفاده از هولدر در چنین مواردی و در هنگام رانندگی نه تنها نیاز شما برای استفاده از گوشی را برطرف می‌کند؛ بلکه با به حداقل رساندن حواس پرتی ناشی از موبایل، احتمال بروز خطر و تصادفات رانندگی را به طرز چشمگیری کاهش می‌دهد. کارکرد هولدر هم به این شکل است که بر روی داشبورد یا روی شیشه نصب می‌شود و به کمک قابلیت تنظیم زاویه و چرخش آن، به شما کمک می‌کند که آن را برای استفاده در مطلوب‌ترین حالت، تنظیم کنید. همچنین توجه داشته باشید که در هنگام خرید هولدر تنها به قیمت آن توجه نکنید و به دنبال ارزان‌ترین نوع آن نباشید. چراکه هولدر‌های ارزان قیمت اغلب کیفیت پایینی دارند و ممکن است به گوشی موبایل شما آسیب وارد کنند. اهمیت این مورد از آنجا که قیمت گوشی‌های موبایل روز به روز در حال افزایش و گران‌تر شدن است، بسیار بیشتر می‌شود. همینطور ممکن است هولدری که خریداری می‌کنید دقیقاً مناسب و اندازه گوشی شما نباشد و از این جهت برای شما مشکل ساز شود.

انواع هولدر یا پایه نگه دارنده گوشی

هولدر‌های گوشی موبایل انواع متفاوتی دارند. از هولدر‌های مکنده‌ای که به شیشه‌ جلو ماشین چسبیده می‌شوند تا هولدر‌های گیره‌ای که روی دریچه‌ کولر اتومبیل شما نصب می‌شوند. با ما و معرفی انواع مختلف این هولدر‌ها همراه باشید.

هولدر مکنده‌ای
هولدر مکنده‌ای گوشی

هولدر یا پایه نگه دارنده مکنده‌ای

این نوع هولدر‌ها از طریق نوعی چسب مکنده‌ای یا همون ساکشن کاپ‌ها روی شیشه‌ جلوی ماشین شما نصب می‌شوند. در هنگام خرید این نوع هولدر از کیفیت خوب آن اطمینان حاصل کنید؛ چرا که در غیر این صورت ساکشن کاپ‌ها کارایی خود را از دست داده و پس از مدتی قدرت چسبندگی خود را از دست می‌دهند. همچنین سعی کنید آن را به گونه‌ای نصب کنید که دید راننده را مختل نکند و بیشترین کارایی را داشته باشد.

هولدر یا پایه‌ نگه دارنده گیره‌ای

هولدر گیره‌ای
هولدر گیره‌ای گوشی

این مدل هولدر‌ها گیره‌ای بوده و به همین واسطه بر روی کانال کولر اتومبیل شما نصب می‌شود. بنابراین این نوع هولدر برای نصب بر روی دریچه‌ کولر‌هایی که به شکل مربع یا مستطیل هستند، مناسب می‌باشد. البته این نوع هولدر بدون ایراد هم نمی‌باشد و در صورت استفاده مداوم از کولر یا بخاری ماشین ممکن است منجر به آسیب به گوشی شما و باتری آن شود.

هولدر یا پایه‌ نگه دارنده چسبی

هولدر چسبی
هولدر چسبی گوشی

قبل از نصب این نوع هولدر باید از محل قرارگیری آن مطمئن شوید و حدالامکان از جابه‌جایی آن خودداری کنید. چراکه جداکردن آن پس از نصب کار ساده‌ای نخواهد بود و در صورت جداشدن هم باقیمانده چسب حاصل از آن، منظره‌ ناخوشایندی را ایجاد می‌کند.

هولدر یا پایه نگه دارنده مغناطیسی

هولدر مغناطیسی
هولدر مغناطیسی گوشی

این نوع هولدر به مانند هولدر مکنده‌ای و چسبی روی شیشه یا دریچه‌ی کولر نصب می‌شود؛ اما تفاوت عمده و مزیت این نوع هولدر نسبت به دو مدل قبلی، راحتی استفاده از آن به هنگام قراردادن یا برداشتن گوشی است. همچنین نیازی نیست که از بابت مغناطیسی بودن این نوع هولدر و ضرر آن برای گوشی خود نگران شوید. چرا که خاصیت مغناطیسی این نوع هولدر‌ها بسیار کم بوده و ممکن نیست که به گوشی شما آسیبی وارد کند. از طرفی سعی کنید از خرید هولدر مغناطیسی با خاصیت مگنت پایین خودداری کنید. چرا که اگر قدرت مگنت این نوع هولدر‌ها از یک حدی پایین‌تر باشد ممکن با کوچکترین لغزشی خاصیت مغناطیسی خود را از دست داده و در نتیجه به گوشی موبایل شما آسیب جدی وارد کند.

مزیت‌های هولدر یا پایه نگه دارنده گوشی

حال به معرفی برخی از مهم‌ترین مزیت‌های هولدر و دلایلی که حتماً باید به سراغ خرید آن‌ها بروید، می‌پردازیم.

  • به حداقل رساندن حواس‌پرتی راننده در هنگام رانندگی:

مهم‌ترین و بزرگترین مزیت هولدر‌ها در کاهش دادن حواس‌پرتی راننده در هنگام رانندگی و در نتیجه کاهش احتمال بروز خطر و حوادث است. چراکه همانطور که قبلاً گفتیم اصلی‌ترین دلیل بروز حوادث رانندگی، حواس‌پرتی راننده در اثر استفاده از تلفن همراه است. بنابراین هولدر موبایل به یک وسیله‌ی حیاتی و اساسی مخصوصاً برای کسانی که مدت زیادی در حال رانندگی با ماشین خود هستند، تبدیل می‌شود. پس با خرید یک هولدر مناسب؛ هم از گوشی خود در هنگام رانندگی استفاده کنید و هم احتمال بروز خطر را به حداقل برسانید.

  • استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی:

اپلیکیشن‌های مسیریابی دیگر کار را برای پیدا کردن هر آدرسی و رفتن به هر مقصدی، بسیار آسان کرده‌اند. بنابراین دیگر کمتر راننده‌ای را پیدا می‌کنید که کماکان ترجیح دهد از برنامه‌های مسیریابی استفاده نکند و همچنان به روش سنتی به دنبال آدرس و مقصد خود برود. از طرفی استفاده از این اپلیکیشن‌ها منجر می‌شود که یک دست راننده همواره مشغول و حواسش معطوف آن باشد. اینجاست که هولدر‌ها وارد عمل می‌شوند و در نتیجه می‌توانید به راحتی گوشی خود را بر روی آن قرار دهید و ضمن استفاده از اپلیکیشن‌های مسیریابی، بر روی رانندگی و مسیر خود نیز متمرکز شوید.

  • گوش‌دادن به موسیقی در هنگام رانندگی:

اگر دوست دارید به موسیقی‌های داخل گوشی خود در هنگام رانندگی گوش فرا دهید و از آن‌ها لذت ببرید؛ بهتر است به سراغ خرید هولدر بروید. چراکه علاوه بر قراردادن گوشی خود بر روی آن و اتصال آن به ضبط ماشین از طریق کابل و یا بلوتوث و گوش‌دادن به موسیقی، همچنان می‌توانید از موبایل برای مسیریابی نیز استفاده کنید.

مزیت‌های هولدر
مزیت‌های هولدر گوشی

حرف آخر

ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که لازم است درباره‌ی هولدر گوشی و انواع آن بدانید را به طور مختصر به شما توضیح دهیم. امید است که این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. چنانچه هر گونه مشکل، سوال و درخواست در رابطه با تعمیرات تخصصی تلفن همراه یا نصب بازی کامپیوتری داشتید؛ همیاران هوم سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند و شما می توانید درخواست خود را با تیم هوم سرویز در میان بگذارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا