لوازم خانگی

نحوه استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی

خیلی اوقات ممکن است برای ما پیش بیاید که لباس های سفید لکه دار شوند و به راحتی نتوانیم آنها را تمیز کنیم، در چنین مواقعی بهترین روش برای از بین بردن لکه لباس سفید، استفاده از وایتکس است. وایتکس با قدرت شستشویی که برای لباس های سفید دارد، می تواند به راحتی لکه های موجود روی این لباس ها را از بین ببرد و آنها را به روز اولشان برگرداند. با این حال استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی ممکن است کمی خطرناک باشد و اگر اصول آن را رعایت نکنید، ممکن است این کار به لباس هایتان آسیب برساند.

در این مقاله می خواهیم در این مورد صحبت کنیم که استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی چگونه است و چطور می توانید بدون ایجاد مشکل برای لباس ها، از این ماده برای شستن آنها استفاده کنید. اگر نسبت به نظافت منزل خود حساس هستید و از طرفداران استفاده از وایتکس در نظافت خانه و می خواهید برای شستشوی لباس های سفید خودتان در ماشین لباسشویی از وایتکس استفاده کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهم و کاربردی را یاد بگیرید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ریختن وایتکس در لباسشویی ممکن است؟

اولین سوالی که شاید برایتان ایجاد شود، این است که آیا اصلا می توانیم در لباسشویی وایتکس بریزیم؟ باید بگوییم که این کار ممکن است و حتی گاهی اوقات جای وایتکس در ماشین لباسشویی وجود دارد، اما انجام این کار اصول و قواعدی دارد که با رعایت آنها می توانید ایمنی لازم را داشته باشید تا لباس ها خراب نشوند.

استفاده از مایع سفید کننده در لباسشویی
استفاده از سفید کننده در ماشین لباسشویی

آیا استفاده از سفید کننده در ماشین لباسشویی درست است؟

سفید کننده یا وایتکس به دو صورت در بازار وجود دارد، نوع اول وایتکس کلردار است که بسیار قوی است و می تواند برای فلزات آسیب زننده باشد و نوع دوم وایتکس اکسیژن دار است که کمی عملکرد ضعیف تری دارد ولی برای فلزات مشکلی ایجاد نمی کند. همانطور که می دانید داخل ماشین لباسشویی ساخته شده از فلزات است و استفاده از وایتکس کلردار باعث می شود که در بلند مدت به ماشین لباسشویی شما آسیب های جدی وارد شود. به همین خاطر توصیه می کنیم که اگر می خواهید از وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده کنید، حتما نوع اکسیژن دار را تهیه کنید تا به خود ماشین لباسشویی آسیبی نرسد.

چه لباس هایی را می توان با وایتکس شست؟
استفاده از وایتکس در لباسشویی

چه لباس هایی را می توان با وایتکس شست؟

شما می توانید از وایتکس در ماشین لباسشویی استفاده کنید اما تعدادی از لباس ها هستند که در شستشوی آنها بهتر است از وایتکس استفاده نشود، چون این کار می تواند به لباس ها آسیب وارد کند.

در ادامه تعدادی از این لباس ها را بررسی می کنیم:

1.     ابریشم:

لباس های ابریشم بسیار نرم و ظریف و آسیب پذیر هستند و استفاده از وایتکس در شستشوی آنها، می تواند شدیدا به لباس ها آسیب وارد کند.

2.     موهر:

پارچه موهر نوعی پارچه پشمی است که بافت به شدت آسیب پذیری دارد و با استفاده از وایتکس ممکن است لباس شما گشاد شود و حالت خود را از دست بدهد.

3.     پشم:

پشم هم مانند پارچه موهر، می تواند از هم گسیخته شود و حالت خود را از دست دهد، به همین خاطر توصیه نمی کنیم که در شستشوی این نوع لباس از وایتکس استفاده کنید.

4.     چرم:

چرم یکی دیگر از جنس های حساس است که ممکن است با استفاده از وایتکس، آسیب جدی ببیند و روی آن خراب شود. به همین خاطر بهتر است در شستشوی آن از وایتکس استفاده نکنید.

5.     اسپندکس:

اسپندکس نوعی فیبر مصنوعی است که حالت کشی به لباس ها می دهد و معمولا لباس های ورزشی از این نوع پارچه ساخته می شوند. استفاده از وایتکس در شستشوی این نوع لباس ممکن است باعث گشاد شدن و از بین رفتن حالت کشی شود و به لباس شما آسیب جدی برساند.

توصیه می کنیم برای شستشوی لباس هایی که معرفی کردیم، به هیچ وجه از وایتکس استفاده نکنید تا لباس هایتان دارای مشکل نشوند. 

نکات مهم برای استفاده از وایتکس
نکات مهم برای استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی

نکات مهم برای استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی

قبل از اینکه از مایع سفیدکننده در ماشین لباسشویی استفاده کنید، نیاز است نکاتی را رعایت کنید تا دچار مشکل نشوید و به لباس هایتان آسیبی نرسد. به همین خاطر در ادامه نکاتی را می گوییم که حتما باید آنها را انجام دهید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟

1- برچسب لباس ها را بررسی کنید:

معمولا روی لباس ها یک برچسب وجود دارد که نشان می دهد آن لباس چطور باید شسته شود و درجه حرارت آب و موارد دیگر به چه صورت است.

توصیه می کنیم قبل از استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی، حتما برچسب تک تک لباس ها را بررسی کنید تا اطمینان حاصل کنید که لباس موردنظر حساسیتی به این موضوع ندارد و مشکلی برایش ایجاد نخواهد شد.

2-  از وایتکس بدون کلر استفاده کنید:

همانطور که قبل تر هم گفتیم، وایتکس کلردار باعث می شود دیگ ماشین لباسشویی آسیب ببیند. به همین خاطر حتما مطمئن شوید که وایتکس اکسیژن دار را خریداری کرده اید و استفاده می کنید.

3- از ترکیب وایتکس و پودر لباسشویی خودداری کنید:

ترکیب وایتکس با مواد شوینده دیگر، کار درستی نیست و می تواند به شدت هم به خود شما آسیب بزند و هم به ماشین لباسشویی آسیب های شدیدی برساند، به همین خاطر توصیه می کنیم که وایتکس را کاملا جداگانه استفاده کنید و ترکیب وایتکس و پودر لباسشویی را فراموش کنید.

4- گرمای آب را در بالاترین درجه قرار دهید:

برای اینکه بدون مشکل لباس ها را با استفاده از وایتکس بشویید، نیاز است که گرمای آب در بالاترین درجه ممکن باشد. البته باز هم تاکید می کنیم که قبل از این کار تک تک لباس ها را بررسی کنید و برچسب آنها را بخوانید، اگر لباسی در برابر گرمای زیاد آب آسیب پذیر باشد، ممکن است خراب شود و به بافت های آن آسیب برسد.

5- وایتکس زیاد روی لباس ها نماند:

ماندن زیاد وایتکس روی لباس ها، می تواند به بافت آنها آسیب برساند و به همین خاطر توصیه می کنیم که سعی کنید بیشتر از 5 دقیقه وایتکس را روی لباس ها نگذارید و سریعا آنها را آبکشی کنید تا مشکلی برایشان ایجاد نشود.

شستشوی لباسها در ماشین لباسشویی
نحوه استفاده از وایتکس در لباسشویی

نحوه استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی چگونه است؟

در ادامه می خواهیم نحوه استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی را بگوییم و توصیه می کنیم قدم به قدم این کارها را انجام دهید تا مشکلی برای ماشین لباسشویی شما ایجاد نشود.

1- محل ریختن وایتکس در ماشین لباسشویی:

ابتدا به خوبی بررسی کنید که اگر ماشین لباسشویی شما دارای جایگاه وایتکس است، وایتکس را به خوبی رقیق کنید و در محل ریختن وایتکس بریزید. اگر هم چنین امکانی در ماشین لباسشویی شما وجود ندارد، توصیه می کنیم وایتکس را به صورت مستقیم در روی لباس ها بریزید تا شسته شوند. البته ریختن وایتکس به صورت عادی روی لباس ها، می تواند برایشان مضر باشد، به همین خاطر بهتر است آن را با آب مخلوط کنید و کمی ملایم تر شود و سپس روی لباس ها بریزید.

2- مقدار وایتکس مورد نیاز:

مقدار وایتکس موردنیاز برای شستشوی لباس ها، معمولا به میزان لباسی که می خواهید بشویی بستگی دارد، اما اگر لباس ها زیاد باشند و ماشین لباسشویی پر باشد، معمولا سه چهارم پیمانه لباسشویی می تواند اندازه مناسبی برای شستشوی این تعداد زیاد لباس باشد.

3- باز کردن پنجره ها برای تهویه هوا:

وایتکس بوی اذیت کننده ای دارد و استفاده از آن در ماشین لباسشویی، می تواند باعث پخش شدن بوی وایتکس شود. به همین خاطر توصیه می کنیم در حین استفاده از وایتکس، حتما پنجره ها را باز کنید تا بوی آن از بین برود و به شما آسیبی نرسد.

4- خشک کردن لباس ها در هوای آزاد:

پس از شستشوی لباس ها با استفاده از وایتکس، حتما آنها را سریع آب بکشید و سپس در هوای آزاد پهن کنید تا خشک شوند. چون قرار دادن لباس ها در هوای آزاد باعث می شود که وایتکس موجود در بافت آنها سریعتر خشک شده و از بین برود و آسیبی به لباس ها وارد نشود.

5- شستشوی لباسشویی:

اگر نمی خواهید به تعمیر ماشین لباسشویی نیاز داشته باشید، حتما بعد از استفاده از وایتکس ماشین لباسشویی خودتان را بشویید تا تمام آب موجود در آن تخلیه شود و وایتکس در دیگ ماشین لباسشویی نماند. چون این موضوع ممکن است به دستگاه آسیب برساند و هزینه های زیادی برایتان ایجاد کند. می توانید برای شستشوی ماشین لباسشویی آن را روی حالت سریع 15 دقیقه بگذارید و به صورت خالی کار کند تا تمامی وایتکس موجود در آن شسته شود.

اگر هر زمان ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شد، می توانید سرویس و تعمیر ماشین لباسشویی خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار را به صورت حرفه ای برای شما انجام دهند. همچنین می توانید تعمیر و سرویس ماشین ظرفشویی خود را نیز به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید تا وسایل مهم خانه شما به خوبی کار کنند. برای تعمیرات ماشین ظرفشویی در منزل به هوم سرویز اعتماد کنید.

تعمیر و سرویس لباسشویی
تعمیر و سرویس ماشین لباسشویی با هوم سرویز

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی چگونه است و گفتیم که اصلا استفاده از وایتکس کار خوبی است یا می تواند به ماشین لباسشویی آسیب برساند. در ادامه هم به بررسی لباس هایی پرداختیم که شستشوی آنها با استفاده از وایتکس، می تواند به بافت لباس ها آسیب وارد کند.

همچنین گفتیم که قبل از استفاده از وایتکس برای شستشوی لباس ها، چه نکاتی را باید رعایت کنید تا به بهترین شکل ممکن شستشو را انجام دهید و به لباس هایتان آسیبی نرسد. در ادامه هم در مورد نحوه استفاده از وایتکس در ماشین لباسشویی توضیح دادیم و گفتیم که برای استفاده از وایتکس چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟

توصیه می کنیم مراقبت از ماشین لباسشویی خودتان را جدی بگیرید و پس از استفاده از وایتکس حتما آن را بشویید، چون در غیر این صورت نیاز به تعمیر ماشین لباسشویی خواهید داشت. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که بتوانید با نحوه استفاده از وایتکس در لباسشویی آشنا شوید و به بهترین شکل ممکن این کار را برای خودتان انجام دهید. چنانچه هنگام استفاده از وایتکس، مقداری روی فرش ها ریخته شده نگران نباشید هوم سرویز برای پاک کردن لکه وایتکس از روی فرش هم راه حل هایی دارد.

در نظر داشته باشید چنانچه علاقه مند به استفاده از وایتکس در نظافت منزل هستید پیشنهاد می کنیم در استفاده از آن زیاده روی نکنید. برخی اوقات شاید بهتر باشد که از خدمات خشکشویی لباس برای شستشوی لباس ها کمک بگیرید.

قیمت تعمیر ماشین لباسشویی
قیمت نصب ماشین لباسشویی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا