زیبایی

ترفندهای کاربردی برای از بین بردن ژلیش ناخن در خانه

ناخن‌ها یک تکه مهم از پازل آرایش خانم‌ها هستند. بنابراین تعجبی ندارد که شیوه‌های مختلفی برای زیبایی بخشیدن به آنها ابداع شده باشند. یکی از آنها، ژلیش ناخن یا لاک موقت است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما حتی کسانی که سراغ این شیوه می‌روند هم به‌ ندرت به یک رنگ وفادار می‌مانند. از این رو، پیدا کردن راهی برای از بین بردن ژلیش در خانه ضروری است. ممکن است نگاهی به هزینه ریمو ژلیش در آرایشگاه، شما را به‌ کلی از رفتن به آن منصرف کند. خوب، جای نگرانی نیست! می‌توانید دست به‌ کار شده و ریمو ژلیش در خانه را امتحان کنید.

شما می توانید ژلیش ناخن هایتان را خیلی سریع پاک کنید؛ البته به‌ شرط آنکه با روش‌های آن آشنا بوده و به ابزارهای لازم دسترسی داشته باشید. اگر می‌خواهید برای اولین بار این کار را انجام دهید، بهتر است ابتدا این مطلب را مطالعه کنید تا با روشهای ساده و موثر از بین بردن ژلیش در خانه بیشتر آشنا شوید.

ژلیش ناخن با آرایشگران هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

روش‌های کاربردی ریمو ژلیش در خانه
روش‌های کاربردی پاک کردن ژلیش در خانه

روش‌های آسان و کم‌هزینه از بین بردن ژلیش در خانه

وقتی از ژل ناخن خود خسته می‌شوید، دوست دارید هرچه زودتر از شر آن خلاص شوید. در این شرایط وسوسه می‌شوید تا آن را پوست بکنید. حتی ممکن است احساس رضایت و خوشحالی هم داشته باشید. اما متأسفانه این خوشحالی تنها چند دقیقه دوام خواهد داشت. در مقابل، ترمیم آسیبی که به ناخن‌های شما وارد می‌شود شاید هفته‌ها طول بکشد. پس این اصل مهم را فراموش نکنید: هرگز ژلیش ناخن‌های خود را پوست نکنید.

برای ریمو ژلیش ناخن در خانه تنها یک راه وجود ندارد. ضمن اینکه ابزارهای مختلفی هم برای این کار تعبیه شده‌اند که می توانید از آنها برای پاک کردن ژلیش ناخنهایتان استفاده کنید.

ریموو ژلیش ناخن با ابزارهای مختلف
پاک کردن ژلیش ناخن با ابزارهای مختلف

روش اول: از بین بردن ژلیش در خانه با پیچیدن فویل آلومینیومی

این روش شاید ساده‌ترین راه برای پاک کردن ژل ناخن‌های شما باشد. برای انجام این کار شما به این ابزارها نیاز دارید: فویل آلومینیومی، یک سوهان ناخن زبر، پنبه‌های توپی، استون یا ریموور لاک ژلیش (ژل، محلول یا پد ریموو ژلیش). حالا که وسایل لازم را مهیا کرده‌اید، کار را شروع می‌کنیم.

  • مراقب کوتیکول‌های خود باشید

استونی که برای ریمو ژلیش در خانه استفاده می‌کنید، می‌تواند تأثیر مخربی روی پوست اطراف ناخن‌های شما داشته باشد. پس قبل از هر کاری، نواحی اطراف ناخن را به چند قطره روغن کوتیکول آغشته کنید. البته نیازی نیست بازار را برای پیدا کردن روغن مخصوص زیر و رو کنید. وازلین یا روغن نارگیل هم همان کار را انجام می‌دهند. ضمن اینکه به جای استون می توانید از ژل ریموور ژلیش یا محلول آن استفاده کنید.

  • لایه بالایی ناخن را با یک سوهان زبر شُل کنید

ژل قسمت بالایی ناخن، یک لایه سخت و نفوذ‌ناپذیر است که رنگ را در جای خود نگه می‌دارد. به‌ همین دلیل است که ژلیش ناخن به جای روزها، هفته‌ها دوام می‌آورد. ایجاد خراش روی سطح ژل با استفاده از سوهان زبر کمک می‌کند تا استون به‌ راحتی در ناخن نفوذ کند. البته سوهان زبر به این معنی نیست که به زور بازو نیاز دارید. برعکس، سوهان را با حرکات آرام و موازی تکان دهید تا سطح زیرین ناخن آسیب نبیند.

  • با پنبه‌های توپی و فویل آلومینیومی، ناخن‌ها را به استون آغشته کنید

یک نکته مهم این است که استون معمولاً قوی‌تر و مؤثرتر از یک پد ریموو ژلیش فاقد استون است. به‌ عبارت دیگر، استون دقیقاً همان چیزی است که شما برای ریمو ژلیش در خانه نیاز دارید. حالا کار خود را شروع کنید. نخست چند پنبه توپی را به استون آغشته کرده، روی ناخن‌ها قرار داده و سپس هر انگشت را با فویل آلومینیومی بپوشانید.

ریمو ژلیش ناخن با فویل آلومینیومی
پاک کردن ژلیش ناخن با فویل آلومینیومی

این کار باعث گرم شدن ناخن‌ها شده و ژلیش ناخن سریع‌تر می‌شکند. از آنجا که مواد به‌کار رفته در ژلیش، بسیار قوی هستند؛ بهتر است بین 10 تا 20 دقیقه صبر کنید. اگر بعد از این مدت، نتیجه‌ای حاصل نشد، نگران نشوید! دوباره همان فرآیند (استفاده از پنبه استونی و پیچیدن فویل) را تکرار کنید. یکی از توصیه‌هایی که افراد متخصص در این حوزه می‌دهند، این است که:

خودتان را خسته نکنید. یک بار، یکی از دست‌ها یا پاهایتان را از ژلیش پاک کنید و دست یا پای دیگر را برای دفعه بعد بگذارید. مثلاً اگر چپ دست هستید، از همان دست شروع کنید و بالعکس.

  • لایه‌ها را به‌ آرامی بتراشید و در صورت نیاز دوباره سراغ استون بروید

خوب؛ به‌ نظر می‌رسد حالا دیگر استون معجزه کرده است! وقت آن رسیده که شما نیز به کمک آن بیایید. پس سوهان را بردارید و دست به‌ کار شوید. خیلی آرام لایه‌های ژلیش را بتراشید تا بدون هیچ آسیبی، آنها را از ناخن‌های خود پاک کنید. فراموش نکنید که اگر استون به‌اندازه کافی به خوردِ ناخن‌ها رفته باشد، چند لایه ژلیش از ناخن جدا خواهند شد.

اما ممکن است سر و کارتان به لایه‌های سمج و مقاوم‌تری بیفتد. در این‌صورت، دوباره آنها را به استون آغشته کنید. این شیوه را آنقدر تکرار کنید تا تمام رنگ از جمله پوشش اولیه از ناخن شما پاک شود.

  • حالا ناخن‌ها را شسته و آنها را مرطوب کنید

پس از اینکه ناخن‌های شما با استون خیس شدند، باید آنها را کامل بشویید. در واقع، نباید اجازه دهید که پس از اتمام کار، استون روی ناخن‌های شما بماند. در این مرحله می‌توانید دوباره از روغن کوتیکول کمک بگیرید. البته بهتر است تا چند روز این کار را انجام داده و هوای کوتیکول‌های خود را داشته باشید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ژلیش ناخن بانوان هم ارائه میده؟

روش دوم: ریمو ژلیش در خانه با آب داغ

شاید روش بالا برای بعضی، خسته‌کننده و وقت‌گیر به‌ نظر برسد. اگر شما هم این طور فکر می‌کنید، ما یک روش دیگر را برای پاک کردن ژلیش ناخن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. پس اول ابزارهای مورد‌نیاز را تهیه کرده و سپس کار را شروع کنید. ملزومات این روش شامل دو عدد کاسه، آب گرم، یک سوهان یا بافر ناخن، چوب پرتقال و ریموور ژلیش هستند.

  • نخست ناخن‌های خود را با سوهان یا بافر صیقل دهید.
  • سپس یک کاسه بزرگ را از آب گرم پر کرده و کاسه کوچک‌تری را درون آن قرار دهید.
  • در مرحله بعد، ژل یا محلول ریموور ژلیش را در کاسه کوچک بریزید.
  • حالا انگشتان خود را به‌ مدت 10 دقیقه درون کاسه نگه دارید.
  • پس از این مدت، انگشتان‌تان را از کاسه بیرون آورده و با استفاده از چوب پرتقال، مواد باقیمانده را پاک کنید.

همانطور که دیدید؛ این روش کاملاً ساده، کم‌هزینه و تمیز است. به‌ علاوه، انجام آن در خانه هم دردسر زیادی ندارد و شما می توانید با هزینه بسیار کم برای از بین بردن ژلیش در خانه اقدام کنید.

مهم‌ترین ابزارهای ریموو ژلیش کدام‌ها هستند؟

اینکه شما از چه روشی برای ریمو ژلیش در خانه استفاده می‌کنید، به خودتان بستگی دارد. خوشبختانه ابزارهای متعددی هستند که کار را برای شما راحت می‌کنند. اگرچه برخی از آنها ممکن است گران باشند. با این حال، بد نیست با این وسایل و محصولات آشنا شوید.

انواع ریموور ژلیش؛ از ژل تا محلول

ریمو ژلیش با ریموور برای بعضی خانم‌ها راحت‌تر از کار با استون است. این ریموورها در شکل‌های مختلفی هستند:

  • پد ریموور لاک ژل که در بسته‌های 200‌تایی هم به‌ فروش می‌رسد. این پدها شما را از فویل و پنبه بی‌نیاز می‌کنند.
  • محلول ریموور لاک ژل که در اندازه‌ها و برندهای مختلف عرضه می‌شود.
  • ابزار ریموور ژلیش ناخن که از جنس استیل ساخته شده است. این ابزار دو سر دارد که یکی برای ریموو ژل و دیگری برای از بین بردن پوست‌های اضافه کاربرد دارد.
  • دستگاه ریموور ژلیش که با کمک بخار و آب، ژل را از روی ناخن پاک می‌کند. این دستگاه یک جایگزین مدرن اما گران برای روش دوم است که معمولاً آرایشگرها از آن استفاده می‌کنند.
  • سوهان برقی، کار سوهان‌های معمولی را انجام می‌دهد؛ اما با دقت و راحتی بیشتر. مزیت ریمو ژلیش با سوهان برقی، سرعت آن است. هرچند هزینه و مهارت بیشتری از شما طلب می‌کند!
  • کلیپس‌های آکریلیک جایگزین آسانی برای فویل هستند. شما می‌توانید پنبه‌های آغشته به استون را با این کلیپس‌ها سر جای خود نگاه دارید.
ژلیش ناخن
انواع گوناگون ریمووهای ژلیش ناخن

در این مقاله نکات و اطلاعات مفیدی را درباره روش‌ها و ابزارهای کاربردی برای از بین بردن ژلیش در خانه ارائه کردیم. با استفاده از این روش‌ها، شما می‌توانید به‌ آسانی و با کم‌ترین هزینه، ژل ناخن خود را پاک کنید. بدون اینکه لازم باشد وقت خود را صرف رفتن به آرایشگاه کنید. بدون شک دانستن نکات کاربردی در حوزه زیبایی و آرایش، مهارت‌های خودآرایی شما را تقویت می‌کند. پس برای بهبود این مهارت‌ها، مقالات دیگرِ سایت و اپلیکیشن هوم سرویز را از دست ندهید. همچنین شما می توانید از خدمات آرایشگری هوم سرویز برای کاشت ناخن و ترمیم ناخن استفاده کنید تا ناخنهایی زیبا و جذاب داشته باشید.

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا