رایانه و تکنولوژی

روش ساخت اپل آیدی

اگر تجربه‌ استفاده از محصولات اپل را داشته باشید، حتماً مطلع هستید که برای استفاده از امکانات این کالا‌ها حتماً باید اپل آیدی داشته باشید. به بیان دیگر بدون اپل آیدی، آیفون و آیپد و هر محصول دیگر شرکت اپل برای شما هیچ کارایی و کاربردی نخواهد داشت. اپل آیدی یک نوع شناسه و حساب کاربری منحصر به فرد است که هر کاربر محصولات اپل باید برای بهره بردن از سرویس‌های نرم افزاری و خدمات سخت افزاری این شرکت آن را دارا باشد. در نتیجه هر کاربری باید یک اپل آیدی یکتا بر روی ایمیل شخصی‌اش و برای خود داشته باشد. به همین علت هر کاربر جدیدی که به برای اولین بار محصولات این شرکت را خریداری می‌کند و می‌خواهد از آن استفاده کند باید از قبل اپل آیدی خودش را ساخته باشد. همچنین به یاد داشته باشید که ساخت اپل آیدی کاملاً رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت. پس اگر به تازگی یکی از محصولات شرکت اپل را خریداری کردید؛ اما نمی‌دانید چطور اپل آیدی خود را بسازید و آن را فعال کنید، با هوم سرویز همراه باشید.

کارتو به هوم سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم سرویز قیمت بگیر

قیمتگذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

پیش نیاز‌های ساخت اپل آیدی چیست؟

شما برای ساخت اپل آیدی یه یک شماره تلفن همراه و یک ایمیل معتبر نیاز دارید. البته از آنجایی که شرکت اپل نیز مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر کشور ایران را تحریم کرده پس شما نمی‌توانید از شماره همراه ایران خود برای ساخت اپل آیدی استفاده کنید و در نتیجه نیازمند یک راه‌حل جایگزین هستید. راه‌حلی که در ادامه‌ی مقاله به شما خواهیم آموخت و در نتیجه جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

ساخت اپل آیدی کاملاً رایگان است

در سراسر دنیا ساخت اپل آیدی کاملاً رایگان است و نیاز به هیچ هزینه‌ای ندارد. اما از آنجایی که پروسه‌ی ساخت اپل آیدی برای کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌ها و مشکلات دیگر، قدری سخت و پیچیده است؛ بسیاری از فروشندگان گوشی‌های موبایل و یا مراکز ارائه خدمات پس از فروش اپل، اقدام به ساخت اپل آیدی برای خریداران و مشتریان خود می‌کنند. در نتیجه هزینه‌ای که این فروشندگان برای ساخت اپل آیدی از شما دریافت می‌کنند؛ هزینه‌ی اجرت است. در حال حاضر فروشندگان چیزی در حدود 100 هزارتومان و یا بیشتر برای ساخت آن از مشتریان خود می‌گیرند. در حالیکه شما می‌توانید با یادگیری ساخت آن در پرداخت این هزینه صرفه‌جویی کنید. در این بین اما افرادی نیز وجود دارند که سعی دارند با انجام برخی ترفند‌های خاص و البته غیر منصفانه از مشتریان خود هزینه‌ی بسیار بیشتری دریافت کنند. بدین صورت که به شما می‌گویند که ساخت آن ملزم به داشتن گیفت کارت، مستر کارت و … و با همین کار هزینه‌ی بیشتری که از شما می‌گیرند را توجیه می‌کنند؛ در حالیکه این حرف به هیچ عنوان درست نیست. اما جدای از بحث مالی دلایل دیگری نیز وجود دارد که به خاطر آن‌ها بهتر است از سپردن ساخت اپل آیدی خود به شخصی دیگر خودداری کنید. یکی از مهم‌ترین این دلایل مسئله امنیت است. در واقع زمانی که فرد دیگری اپل آیدی شما را بسازد به تمامی اطلاعات شما دسترسی خواهد داشت و ممکن است تمامی عکس‌ها، فایل‌ها و ویدیو‌های شخصی شما لو برود و حتی آن فرد با در دست داشتن این اطلاعات بخواهد از شما اخاذی کند! با اینکه احتمال رخ دادن همچین رویدادی بسیار کم است اما کماکان وجود دارد. همچنین لو رفتن اطلاعات شخصی شما می‌تواند منجر به مسدودی حساب کاربریتان و همینطور بلا استفاده‌ شدن گوشی و یا آیپد شما شود. پس سعی کنید ساخت اپل آیدی خود را به فرد دیگری واگذار نکنید و با این کار در حفظ و مراقبت از اطلاعات شخصی‌تان کوشا باشید.

اپل آیدی کارتی غیر مجاز است!

احتملاً اگر به سایت‌های خرید گیفت کارت سر زده باشید، کارت‌هایی با عنوان اپل آیدی کارتی را مشاهده کرده‌اید. این نوع اپل آیدی‌ها به هیچ عنوان معتبر نیستند. در واقع اپل هیچ محصولی به این نام ندارد و این‌ها در واقع اپل آیدی‌های از پیش ساخته شده‌ای هستند که اطلاعات آن‌ها بر روی یک کارت چاپ شده است. فروشنده و سازنده این نوع اپل آیدی‌ها معمولاً یک سرور اختصاصی ایمیل رو خریداری و به صورت انبوه اقدام به ساخت اپل آیدی می‌کند. این افراد پس از فروش اپل آیدی‌ها دیگر اقدام به تمدید سرور نمی‌کنند. شرکت اپل نیز به صورت رندوم و دوره‌ای اقدام به چک کردن این سرور‌های ایمیل می‌کند و در صورت عدم فعال بودن آن‌ها اقدام به مسدود کردن اپل آیدی‌های ساخته شده توسط آن سرور می‌کند. همین موضوع می‌تواند باعث ایجاد مشکلات بسیار بزرگ و زیادی شود. همچنین به یاد داشته باشید که اگر از این نوع اپل آیدی‌ها استفاده بکنید، نمی‌توانید اطلاعات خود را تغییر دهید. گاهی نیز ممکن است فروشندگان این نوع اپل آیدی‌ها در ازای تغییر رمز عبور از شما تقاضای دریافت پول بکنند! پس حتماً سعی کنید خودتان اقدام به ساخت اپل آیدی بکنید و اطلاعات شخصی خود را در اختیار دیگران نگذارید تا بعداً مشکلی برای شما پیش نیاید.

مزایای ساخت اپل آیدی

همانطور که قبلاً گفتیم؛ بدون اپل آیدی نمی‌توانید از قابلیت‌ها و امکانات محصولات این شرکت استفاده بکنید. اما به محض اینکه اپل آیدی خود را بسازید، اولین قابلیتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد؛ امکان استفاده از اپ استور است. در اپ استور می‌توانید هر نوع اپلیکیشن‌ها یا بازی را که دوست دارید دانلود یا بخرید. اما اپ استور تنها قابلیتی نیست که با ساخت آن‌ها در دسترس شما قرار می‌گیرد و امکانات بسیار بیشتر دیگری نیز در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در ادامه به آن‎‌ها می‌پردازیم.

iMessage:

یکی از کاربردی‌ترین سرویس‌های اپل، iMessage است. چراکه به کمک این سرویس می‌توانید به دیگر دوستان خود که آن‌ها هم از محصولات اپل استفاده می‌کنند، رایگان پیام دهید.

iCloud:

iCloud سرویس ذخیره‌سازی ابری شرکت اپل است که به کمک آن می‌توانید تمامی عکس‌ها، فیلم‌ها و فایل‌های خود رو بر روی این سرویس و بدون اینکه از حجم حافظه‌ی گوشی خود کم کنید، ذخیره کنید. به کمک این سرویس می‌توانید هر موقع که خواستید به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید و نگرانی از بابت از بین رفتن آن‌ها نداشته باشید. همچنین اگر گوشی یا آیپد خود را نیز عوض کنید دیگر هیچ مشکلی برای جابه‌جایی اطلاعاتتان نخواهید داشت.

FaceTime:

یکی دیگر از قابلیت‌های سرویس‌های اپل امکان برقراری تماس تصویری است. به کمک FaceTime می‌توانید با هر کدوم از دوستان خود که از محصولات اپل استفاده می‌کنند، تماس تصویری برقرار کنید.

Find My Friends:

شما به کمک این سرویس می‌توانید از لوکیشن دوستانتان آگاه شوید و بفهمید که آن‌ها در حال حاضر کجا هستند.

Find My iPhone:

گم کردن گوشی‌های هوشمند یکی از بدترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای کاربران تلفن‌های همراه اتفاق بیفتد. اما اگر شما از محصولات اپل استفاده کنید نیازی نیست از این بابت خیلی نگران نباشید. چراکه به کمک این برنامه می‌توانید گوشی خود را در هر جایی که باشد ردیابی کنید.

Game Center:

Game Center سرویس بازی اختصاصی شرکت اپل است که به کمک آن می‌توانید با دوستان خود که آن‌ها هم از محصولات اپل استفاده می‌کنند، بازی کنید.

ساخت اپل آیدی با آیتونز

بهترین و راحت‌ترین راه برای ساخت اپل آیدی از استفاده از برنامه آیتونز است. شما می‌توانید آیتونز را از اینجا دانلود کنید. پس از دانلود و نصب برنامه آن را باز کنید. فقط به یاد داشته باشید که قبل از آغاز عملیات حتماً فیلترشکن خود را روشن کنید و به یک سرور خارج از ایران متصل شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

پس از اجرا کردن آیتونز، در نوار بالایی نرم افزار بخش Account را پیدا کرده و گزینه Sign in را انتخاب کنید.

سپس در صفحه‌ی جدید گزینه‌ی Sign in to iTunes را انتخاب کنید. در مرحله‌ی بعد پیغامی برای شما ظاهر می‌شود که یا اطلاعات اپل آیدی خود را وارد کنید و یا یک اپل آیدی جدید بسازید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

گزینه‌ Create New Apple ID را انتخاب کنید. در ادامه گزینه Continue انتخاب کنید و سپس در این مرحله ایمیل و پسورد خود را وارد کنید. بنابراین در این مرحله ابتدا ایمیلی که می‌خواهید با آن اپل آیدی بسازید را وارد کنید و سپس یک رمز عبور یا پسورد برای خود انتخاب کنید. توجه داشته باشید که این رمز عبور باید شامل حروف بزرگ، حروف کوچک و عدد باشد. حال به گزینه Country/Region می‌رسیم که در آن باید کشور خود را انتخاب کنید. همانطور که می‌دانید کشور ایران در بین گزینه‌ها وجود ندارد و باید به جای آن، کشور آمریکا را انتخاب کنید. سپس تیک موافقت و قبول داشتن شرایط و مقررات را بزنید و روی Continue کلیک کنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

حال صفحه‌ای برای شما باز می‌شود که در آن باید اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. در سه کادر اول از خواسته شده تا نام، نام خانوداگی و تاریخ تولدتان را وارد کنید. پس از آنکه این کادر‌ها را با دقت پر کردید باید سه سوال امنیتی و پاسخ آن‌ها را مشخص کنید. مثلاً سوالاتی از این دست که نام حیوان خانگی و یا اولین مدرسه‌ی شما چیست. این سوالات در مواقعی که رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید؛ به یاری شما می‌آیند و به کمک آن‌ها می‌توانید اکانت خود را بازیابی کنید. در صورت تمایل به دریافت آخرین اخبار مرتبط به اپل و محصولاتش تیک گزینه‌ی آخر را بزنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

مرحله‌ی بعد مربوط می‌‌شود به وارد‌کردن اطلاعات بانکی و چگونگی پرداخت. بدیهی است که در این مرحله باید گزینه‌ی None یا همان هیچکدام را انتخاب کنید.

در مرحله‌ی بعد شما می‌بایست آدرس و محل دقیق خانه‌ی خود را وارد کنید. برای گذر از این مرحله و ساخت آدرس، دو گزینه پیش رو دارید. یا از سایت Fake Address Generator استفاده کنید و یا عبارت Apple ID Fake Address را در موتور‌های جستجو وارد کنید. پس از پیدا کردن آدرس، جاهای خالی گفته شده و پرسیده شده را پر کنید.

Street: نام خیابان را وارد کنید.

City: نام شهر را وارد کنید.

State: نام ایالت را وارد کنید.

نام کشور باید United State باشد.

Area Code: پیش شماره را وارد کنید.

Phone Number: شماره تلفن همراه مورد نظر را وارد کنید.

بعد از پر کردن تمامی این بخش‌ها گزینه‌ی Continue را انتخاب کنید.

اگر تمامی مراحل بالا را به درستی طی کرده باشید، ایمیلی که حاوی کد تایید است برای شما ارسال می‌شود. کد مدنظر را باید در این بخش وارد کنید.

بعد از وارد کردن کد تایید، گزینه‌ی Continue را بزتید و دیگر کار تمام است و شما اپل آیدی خود را با موفقیت ساخته‌اید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

ساخت اپل آیدی از طریق سایت اپل

یکی دیگر از روش‌هایی که به کمک آن می‌توانید اپل آیدی خود را بسازید؛ استفاده از سایت اپل است. در این سایت بخشی برای ساخت اپل آیدی وجود دارد و از طریق آن می‌توانید اکانت خود را بسازید. در ابتدای این پروسه، اپل از شما یک شماره تلفن همراه درخواست می‌کند تا کد تایید را برای آن ارسال کند. اما مشکل اینجاست که شما نمی‌تواتید شماره همراه ایران خود را در اینجا وارد کنید و باید اقدام به ساخت یک شماره مجازی بکنید.

در اینجا دو راه پیش رو دارید. راه اول آن است که اگر دوست یا آشنایی در خارج از کشور دارید؛ از آن‌ها درخواست کنید که از شماره همراه‌شان برای معرفی خود به اپل استفاده کنید و از آن‌ها بخواهید که کد تایید ارسال شده توسط اپل را برای شما بخوانند یا بفرستند.

راه دوم آن است که خودتان اقدام به ساخت یک شماره مجازی بکنید. درست است که اکثر سرویس‌های ارایه دهنده شماره مجازی پولی هستند اما می‌توانید با قدری جستجو سرویس مناسب خود را پیدا کنید. توجه داشته باشید که اکثر این سایت‌ها شماره مجازی را برای مدت محدودی در اختیار شما قرار می‌دهند و همین قضیه ممکن است در آینده برای شما مشکل ساز شود. لذا سعی کنید از سایت‌های معتبر شماره مجازی خود را تهیه کنید که در آینده و در صورت نیاز باز هم بتوانید به شماره مجازی خود دسترسی داشته باشید.

یکی از بهترین سرویس‌های ارایه دهنده شماره مجازی که به کاربرانش امکان تماس صوتی، تصویری و ارسال و دریافت پیامک را می‌دهد؛ Google Voice است. این سرویس در اصل برای ساکنین آمریکای شمالی در نظر گرفته شده اما افراد سایر نقاط دنیا هم می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. با توجه به این توضیحات شماره مجازی خود را تهیه کنید و سپس به سراغ سایت اپل و ساخت اپل آیدی بروید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

حال پس از ورود به سایت اپل، از بخش بالایی گزینه‌ی Create Your Apple ID را انتخاب کنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

در مرحله‌ی بعد به بخشی می‌رسید که باید تمامی اطلاعات خود را در آن وارد کنید. این اطلاعات خواسته شده شامل:

First Name: نام کوچک

 Last Name: نام خانوداگی

Country/Region: در این قسمت باید کشور آمریکا (United State) را انتخاب کنید.

Birthday: تاریخ تولد

Email: ایمیل خود را وارد کنید.

Password: رمز ورود خود را مشخص کنید.

Confirm Password: رمز ورود خود را دوباره وارد و آن را تایید کنید.

Phone Number: شماره همراه

Verify With: تایید با پیامک (Text Message) را انتخاب کنید.

پس از رد کردن و پرکردن تمامی این کادر‌ها بر روی گزینه‌ی Continue کلیک کنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

سپس در این مرحله کد تاییدی که برای شما ایمیل می‌شود را وارد کنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

یک کد 6 رقمی هم برای همان شماره‌ی مجازی که ساختید ارسال می‌شود که باید آن را در این بخش وارد کنید.

کار به پایان رسیده و شما اپل آیدی خود را با موفقیت ساختید.

ساخت اپل آیدی با گوشی

اگر به کامپیوتر یا لپ‌تاپ دسترسی ندارید و با برنامه آیتونز هم رابطه‌ی خوبی ندارید کماکان یک راه دیگر برای ساخت آن وجود دارد و آن هم چیزی نیست جز استفاده از خود آیفون یا آیپد. برای این کار نیز به یک ایمیل معتبر و شماره مجازی نیاز دارید. پس برای ساخت اپل آیدی با گوشی مراحل زیر را طی کنید:

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

حال با استفاده از آیفون یا آیپد خود وارد بخش تنظیمات شده و گزینه‌ی Sign in to your iPhone را انتخاب کنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

حال در این بخش گزینه‌ی Don’t have apple ID or Forget it را انتخاب کنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

حال در این مرحله گزینه‌ی Create Apple ID را انتخاب کنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

در این مرحله نام (First Name)، نام خانوادگی (Last Name) و تاریخ تولدتان (Date of Birth) را وارد کنید و گزینه‌ی Next را بزنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

حال در اینجا باید ایمیل خود را وارد کنید. همچنین اگز می‌خواهید آخرین اخبار و آپدیت‌های اپل برایتان ارسال شود تیک گزینه‌ی Apple News & Announcements را بزنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

در این مرحله رمز عبورتان (Password) را مشخص و آن را تایید (Verify) کنید.

همچنین سعی کنید سوالات امنیتی را در این مرحله تایین کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور بتوانید اکانت خود را بازیابی کنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

حال در اینجا باید شماره همراه خود را (که یا شماره آشنایان یا شماره مجازی است) وارد کنید. همچنین می‌توانید نوع دریافت تاییده را به صورت پیامک و یا تماس تلفنی مشخص کنید.

اپل آیدی
ساخت اپل آیدی

حال و در این مرحله‌ با شرایط و قوانین اپل موافقت کنید.

سپس باید مشخصات و آدرس پستی خود را وارد کنید. در این بخش باید یا یکی از آدرس دوستان و خویشاوندان خود در خارج از ایران را بدهید و یا با استفاده از سایت Fake Address Generator، آدرس جعلی خود را بسازید و در این بخش وارد کنید.

حال و پس از دریافت و وارد کردن کد تایید دریافتی به صورت پیامک یا ایمل، کار ساخت اپل آیدی شما با موفقیت به پایان رسیده است.

حرف آخر

ما در این مقاله سعی کردیم روش ساخت اپل آیدی را از طریق سه راه مختلف به شما آموزش دهیم. امید است که این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. چناچه هر گونه سوال و یا درخواست در رابطه با تعمیر گوشی آیفون و یا نصب ویندوز و نرم افزار کامپیوتر داشتید؛ همیاران هوم سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا