زیبایی

نکاتی که باید به هنگام خرید بهترین کرم ضد آفتاب در تابستان مورد توجه قرار دهید

 

کرم ضد آفتاب از جمله کرم‌های محافظتی پوست است که برای جلوگیری از آسیب‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع کرم، فواید بسیاری دارد و برای استفاده از آن باید نکات خاصی را رعایت کرد. همین موضوع نیز خرید کرم ضد آفتاب را ضروری و مهم می کند. جالب است بدانید هر چند که استفاده از کرم‌های محافظتی پوست تنها مختص به فصول گرم سال نیست؛ اما فروش کرم ضد آفتاب در تابستان بیشتر می شود. در این مطلب از هوم سرویز به بررسی مهمترین نکات در خصوص خرید بهترین کرم ضد آفتاب در تابستان می پردازیم و از شما دعوت می کنیم با ما همراه باشید.

پاکسازی صورت با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آشنایی با انواع کرم ضد آفتاب

اگر می‌خواهید یک کرم ضد افتاب مناسب را خریداری کنید، پیش از هر چیز باید با انواع مختلف این محصول آشنا شوید. کرم‌های ضد آفتاب در انواع مختلف مخصوص بانوان، مخصوص آقایان و حتی کرم ضد آفتاب مخصوص کودکان به بازار عرضه می‌شوند. این امر حاکی از آن است که ساختار و فرمولاسیون این کرم‌ها با کوچکترین تغییری، به طور کلی عوض می شود. به همین دلیل است که بهترین کرم ضد آفتاب برای هر شخصی، متفاوت است.

کرم ضد آفتاب رنگی

ترکیبات کرم ضد آفتاب رنگی با نوع بی رنگ آن یکسان است و تنها چیزی که این نوع کرم را متفاوت می‌کند، رنگدانه‌های موجود در آن است. این نوع کرم برخلاف کرم‌های بی رنگ، نیازی به کاور کردن با کرم پودر ندارد و معمولاً برای خانم‌ها انتخاب مناسب‌تری به شمار می‌رود.

استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی
استفاده از کرم ضد آفتاب رنگی

کرم ضد آفتاب فاقد چربی

به جرات می‌توان گفت که کرم ضد آفتاب فاقد چربی، بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست‌های چرب است. این نوع کرم بسیار سبک است و پس از استفاده روی پوست نمی‌ماسد. این امر موجب می‌شود افرادی که به جهت چرب بودن این کرم‌ها و خطر ابتلا به آکنه، از کرم ضد آفتاب استفاده نمی‌کنند نیز بتوانند نوع مناسبی از این کرم مراقبتی را خریداری کنند.

کرم ضد آفتاب با میزان محافظت متفاوت از نور خورشید یا همان SPF

فاکتور محافظتی کرم‌های ضد آفتاب که با میزان SPF آنها سنجیده می‌شود، دیگر مشخصه‌ای است که می‌توان یک کرم ضد آفتاب را از سایر نمونه‌های آن متمایز کند. در این میان کرم‌هایی با SPF 30 بهترین کرم ضد آفتاب برای انواع پوست به شمار می‌روند. البته فراموش نکنید که برای اثربخشی بهتر این نوع کرم‌ها باید آنها را هر 3 الی 4 ساعت تمدید کنید. جالب است بدانید در این دسته بندی کرم‌هایی با اس پی اف 15 ، 30 و 50 وجود دارند که به ترتیب 93، 97 و 98 درصد اثرات تخریبی اشعه‌های UVB  نور خورشید بر روی پوست جلوگیری می‌کنند.

مهمترین نکات در انتخاب بهترین نوع کرم ضد آفتاب با پوشانندگی بالا

  •  توجه به نوع پوست:

    کرم ضد آفتاب خود را با توجه به نوع پوست خود خریداری کنید. اگر پوست شما به گونه‌‍ای که در تابستان زیاد عرق می‌کنید، بهتر است به سراغ کرم‌های رنگی با چربی بالا نروید. فراموش نکنید که مناسب‌ترین کرم ضد آفتاب برای پوست‌های چرب و حساس نوع بدون چربی آنها است. همچنین اگر اغلب دچار حساسیت‌های پوستی می‌شوید بهتر است نوع کرم خود را با مشورت پزشک تعیین نمایید.

  • مهم شمردن فاکتورهای UVA  و UVB در خرید بهترین کرم ضد آفتاب:

    اشعه‌های UVB نور خورشید همان اشعه‌های مضری هستند که سبب آفتاب سوختگی پوست ما می‌شوند. این اشعه‌ها بیشتر بر روی لایه رویی پوست تاثیر می‌گذارند و اثر تخریبی آنها پس از مدتی مراقبت، بهبود می‌یابد. اما اشعه‌های UVA موجب سرطان، چین و چروک و سایر بیماری‌های پوستی می‌شوند. از این رو خرید کرم‌های ضد آفتاب طیف گسترده، می‌تواند به ما در جلوگیری از آسیب‌های هر دو نوع این اشعه‌ها کمک به سزایی کند. ناگفته نماند که عبارت «broad spectrum» روی جعبه و بسته بندی تمامی این نوع کرم‌ها درج شده است که باید به هنگام خرید مورد توجه قرار بگیرد.

بهترین کرم‌های ضد آفتاب برای انواع پوست
بهترین کرم‌های ضد آفتاب برای انواع پوست
  • تناسب ساختار و فرمولاسیون کرم با هدف استفاده:

    برخی از کرم‌های ضد آفتاب قابلیت‌های ویژه‌ای دارند. به طور مثال ضد آب بوده و قابلیت استفاده در هوای شرجی یا استخرهای رو باز و شنا کردن در دریا را دارند. از این رو برای کسی که می‌خواهد به هنگام شنا کردن از پوست بدن خود محافظت کند، بهتر است چنین کرمی را خریداری کند. برخی دیگر از کرم‌ها نیز برای قرارگیری در هوای خشک و بسیار گرم نظیر مناطق کویری مناسب هستند. از این رو توصیه می‌شود به هنگام خرید بهترین کرم ضد آفتاب از تناسب ساختار و فرمولاسیون کرم با هدف استفاده از آن اطمینان حاصل کنید.

روش استفاده از ضدآفتاب
نحوه استفاده صحیح از ضد آفتاب

روش صحیح استفاده از ضد آفتاب

نکات مهمی به هنگام خرید کرم ضد آفتاب در تابستان وجود دارد که بهتر است آن‌ها را مد نظر قرار دهید. فراموش نکنید که کار حفاظت از پوست خود را نمی‌توانید با خرید بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار به اتمام برسانید. چرا که اگر شما ندانید که چطور باید از ضد آفتاب خود استفاده کنید، عملاً آن را خریداری نکرده اید. این موضوع به قدری دارای اهمیت است که تصمیم داریم در ادامه به بررسی روش صحیح استفاده از ضد آفتاب بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

 

  • استفاده از ضد آفتاب به اندازه کافی:

    برای اینکه ضد آفتاب روی پوست شما اثر مناسبی داشته باشد باید از آن به اندازه کافی استفاده کنید. این مقدار باید به قدری باشد که پس از مالیدن کرم بر روی پوست خود، متوجه تشکیل یک لایه نازک از ضد آفتاب بر روی تمامی قسمت‌های پوست خود شوید. از این رو فراموش نکنید که برای اثر بخشی کامل این کرم حفاظتی، باید توجه ویژه‌ای به اطراف گوش و بینی خود داشته باشید.

  • از دست دادن زمان طلایی:

    جالب است بدانید که اغلب ضد آفتاب‌ها باید حدود 20 تا 30 دقیقه قبل از خارج شدن از منزل روی پوست مالیده شوند. چرا که ضد آفتاب، از جمله کرم‌هایی است که معمولاً نیم ساعت طول می‌کشد تا اثر لازم را روی پوست شما اعمال کند. از این رو این زمان طلایی را از دست ندهید و از ضد آفتاب در تایم مناسب آن استفاده کنید.

  •  اول آرایش بعد ضد آفتاب:

    استفاده از مواد آرایشی بر روی ضد آفتاب می‌تواند موجب کاهش یا از بین بردن اثربخشی آن شود. از این رو بهتر است کرم‌های ضد آفتاب را پس از اتمام کار با سایر لوازم آرایشی استفاده کنید. با این روش حتی اگر بهترین کرم ضد آفتاب را هم خریداری نکرده باشید می‌توانید نتیجه بهتری بگیرید.

  •  تجدید و تمدید کرم:

    اگر در یک فضای آزاد و در مقابل تابش نور خورشید هستید بهتر است کرم ضد آفتاب خود را نهایتاً هر 4 ساعت یک بار تجدید کنید. این کار موجب می‌شود بخشی از ضد آفتاب شما که احیاناً بر اثر عرق از بین رفته است، مجدداً تمدید شود. در نتیجه تجدید مرتب ضد آفتاب به محافظت از پوست شما کمک  به سزایی می‌کند.

ضدآفتاب
چرا استفاده از ضد آفتاب در منزل ضروری است؟

چرا استفاده از ضد آفتاب در منزل ضروری است؟

جالب است بدانید کرم ضد آفتاب در تابستان باید علاوه بر فضای باز، در منزل و حتی در مواقعی که هوا ابری است نیز مورد استفاده قرار بگیرد. چرا که ابرها و پنجره‌های خانه شما قادر به جذب اشعه فرابنفش خورشید نیستند. از این رو اگر مایل هستید تا پوستی همیشه سالم و درخشان داشته باشید باید در محیط‌های سر بسته با نورگیری بالا نیز از ضد آفتاب استفاده کنید. پس همین حالا به دنبال خرید بهترین کرم ضد آفتاب موجود در بازار باشید.

در این مقاله سعی کردیم مهمترین فاکتورهایی را که باید در خرید بهترین کرم ضد آفتاب برای پوست خود، مد نظر قرار دهید را بررسی کنیم. با انواع مختلف کرم‌های حفاظتی آشنا شدیم و به بررسی دلایل فروش بالای کرم ضد آفتاب در تابستان پرداختیم. در پایان یادآور می‌شویم این مقاله، تنها بیانگر بخشی از مطالب مفیدی است که شما می‌توانید در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز به آنها دست پیدا کنید. پس برای کسب اطلاعات بیشتر حتماً سایر مقالات ما را نیز مطالعه کنید. همچنین می توانید از خدمات ویژه هوم سرویز مانند پاکسازی صورت و اپیلاسیون بانوان استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا