بنایی و دکوراسیون

نصب پارکت بهتر است یا نصب سرامیک طرح پارکت؟

 کفپوش زیبا در خانه، یکی از مهمترین اجزای دکوراسیون داخلی است و کمک می کند که خانه ای زیباتر و چشم‌نوازتر داشته باشید. خیلی از افراد بین انتخاب و نصب سرامیک طرح پارکت و نصب پارکت دو دل هستند و نمی دانند که کدام یک از این کفپوش ها بهتر است و مزایای بیشتری دارد.

در این مقاله می خواهیم در مورد این صحبت کنیم که سرامیک طرح پارکت بهتر است یا نصب پارکت و مزایا و معایب هرکدام را به صورت جداگانه بررسی خواهیم کرد تا بتوانید تصمیم بهتری در این زمینه بگیرید. اگر می خواهید برای خانه خودتان یک کفپوش مناسب انتخاب کنید که هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم از کیفیت خوبی برخوردار باشد، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

پارکت طرح سرامیک
پارکت طرح سرامیک

تفاوت پارکت و سرامیک طرح پارکت چیست؟

سرامیک نوعی کفپوش است که با استفاده از مواد بتنی ساخته شده و سطحی صاف و براق دارد و این موضوع باعث می شود زیبایی بسیار زیادی داشته باشد. شما می توانید از بین طرح های بسیار زیاد سرامیک، هرکدام از آنها را که می خواهید انتخاب کنید و در خانه خودتان نصب کنید، اما سرامیک معایبی دارد که باعث شده اند استفاده از آن کمتر شود.

پارکت اما کفپوشی است که معمولا از جنس چوب ساخته می شود و ظاهری زیبا و جذاب دارد و از بین طرح های آن، می توانید هرکدام را که مورد پسندتان بود انتخاب کنید و در خانه نصب کنید.

اما باید بدانید که پارکت هم معایبی دارد و در ادامه می خواهیم مزایا و معایب هرکدام از این دو نوع کفپوش را بررسی کنیم و ببینیم که کفپوش سرامیک طرح پارکت بهتر است یا پارکت. پس با ما در ادامه همراه باشید.

پارکت
مزایای نصب پارکت چوبی

مزایای نصب سرامیک طرح پارکت

از جمله مزایای سرامیک طرح پارکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- قیمت های متنوع:

سرامیک طرح های مختلفی دارد و هرکدام از آنها از جنس های متفاوتی ساخته شده اند، به همین خاطر است که قیمت سرامیک طرح پارکت از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و می توانید بر اساس بودجه خودتان هرکدام از طرح ها را که می خواهید خریداری کنید. این موضوع باعث شده است که افرادی که بودجه کمتری برای کفپوش در نظر گرفته اند، بتوانند با انتخاب سرامیک طرح پارکت، هم در هزینه ها صرفه جویی کنند و هم طرح دلخواه خودشان را خریداری کنند.

2- طرح های متنوع:

همانطور که قبل تر هم گفتیم، سرامیک طرح های بسیار متنوعی دارد و همین تنوع بسیار زیاد باعث شده است که شما بتوانید انتخاب های بیشتری داشته باشید و به چند طرح محدود نشوید. سرامیک طرح پارکت تنها یکی از دسته های طرح سرامیک است و طرح های بسیار بیشتری وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

3- ظاهر زیبا:

سرامیک ظاهری براق و آینه ای دارد و همین موضوع باعث شده است که جذابیت و زیبایی زیادی داشته باشد. می توانید با تمیز کردن سرامیک ها همیشه خانه ای جذاب و زیبا داشته باشید و از ظاهر براق سرامیک طرح پارکت خودتان لذت ببرید.

4- منعکس کننده نور:

ظاهر براق سرامیک طرح پارکت، باعث می شود که سرامیک بتواند نور را منعکس کند و همین موضوع باعث می شود که در صورت استفاده از سرامیک بتوانید نور بیشتری در محیط خانه داشته باشید و فضای خانه تاریک و دلگیر نشود؛ اما پارکت این قابلیت را ندارد و ممکن است اگر نورگیری خانه مناسب نباشد، فضایی تاریک برای شما ایجاد کند. پس در نصب سرامیک طرح پارکت این موضوع را در نظر داشته باشید.

5- مناسب شرایط مختلف:

سرامیک می تواند در شرایط آب و هوایی مختلف مخصوصا محیط های مرطوب و شمالی، دوام و ماندگاری خوبی داشته باشد و همین موضوع باعث می شود که بتوانید در هر جایی از آن استفاده کنید.

اگر می خواهید خانه شمالی خودتان را کفپوش کنید، سرامیک طرح پارکت می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای شما باشد و کمک کند که خانه ای زیباتر و دلنشین تر داشته باشید.

6- تمیزکردن راحت:

سرامیک طرح پارکت به خاطر سطح براقی که دارد، به راحتی قابل نظافت است و می توانید با استفاده از یک دستمال مرطوب یا یک تی نم دار، سطح آن را به راحتی تمیز کنید و فضایی تمیزتر داشته باشید. همچنین این موضوع کمک می کند که اگر لکه ای روی سرامیک ریخته شود، به راحتی قابل تمیزکردن باشد و نیازی به استفاده از مواد شوینده وجود نداشته باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پارکت هم ارائه میده؟

7- نصب سریع:

نصب سرامیک طرح پارکت، بسیار سریع و آسان است و به راحتی می توانید با کمک از یک متخصص نصب سرامیک، در یکی دو روز خانه خودتان را سرامیک کنید و زیباتر از همیشه آن را تحویل بگیرید. این موضوع یکی دیگر از مزایای استفاده از سرامیک طرح پارکت است که باعث می شود این مصالح انتخاب بهتری باشد. نصب انواع سرامیک مانند سرامیک طرح پارکت را به هوم سرویز بسپارید.

پارکت چوبی
مزایا و معایب انواع پارکت

معایب سرامیک طرح پارکت

از جمله معایب سرامیک طرح پارکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- لغزندگی:

سرامیک طرح پارکت در صورت خیس بودن، سطحی لغزنده دارد و ممکن است روی آن به راحتی سر بخورید. این موضوع مخصوصا اگر کودکی داشته باشید که بازیگوش باشد، بسیار خطرساز است و می تواند باعث آسیب دیدن کودک شما شود.

2- شکننده بودن:

سرامیک بر اساس جنسی که دارد، می تواند شکننده باشد و در صورتی که یک شی سنگین روی آن بیفتد، ممکن است به راحتی بشکند و این موضوع باعث شود به دردسر بیفتید. چون اگر یک سرامیک بشکند و نتوانید مانند آن طرح را پیدا کنید، به راحتی بخشی از سرامیک شما دچار مشکل و نقص خواهد شد.

3- سرد بودن:

سرامیک سطحی سرد دارد و این موضوع برای مفاصل بسیار خطرساز است و می تواند باعث ایجاد کمردرد و… شود. اگر روی زمین می خوابید و از تخت خواب استفاده نمی کنید، ممکن است سرامیک برای شما انتخاب مناسبی نباشد چون می تواند باعث ایجاد آسیب در مفاصل شما شود.

پارکت
نصب پارکت

مزایای استفاده از پارکت

تا به اینجا در مورد مزایا و معایب سرامیک طرح پارکت صحبت کردیم، حالا می خواهیم به سراغ مزایا و معایب پارکت برویم و آنها را بررسی کنیم تا بتوانید نتیجه گیری بهتر و مناسب تری داشته باشید.

1- لطافت و نرمی:

پارکت سطحی لطیف و نرم دارد و این موضوع باعث می شود که با نصب آن، بتوانید لذت راه رفتن روی یک سطح نرم را تجربه کنید و احساس بهتری نسبت به کفپوش خانه خودتان داشته باشید. این در صورتی است که سرامیک طرح پارکت سطحی محکم دارد.

2- دمای متناسب با محیط:

سرامیک طرح پارکت معمولا سطحی سرد دارد و این موضوع می تواند کمی اذیت کننده باشد، اما پارکت معمولا دمایی متناسب با دمای محیط دارد و نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد. این موضوع باعث می شود که مشکلی برای مفاصل شما ایجاد نشود و به راحتی بتوانید روی زمین بخوابید و از خوابیدن روی پارکت لذت ببرید.

3- تنوع بالا:

پارکت هم مانند سرامیک طرح پارکت از تنوع بالایی برخوردار است و شما می توانید از بین تنوع های زیادی که دارد، به راحتی طرح دلخواه خودتان را انتخاب کنید و آن را نصب کنید. این موضوع باعث می شود که راحت تر بتوانید پارکت را با وسایل خانه خودتان ست کنید و زیبایی بیشتری ایجاد کنید.

4- ماندگاری طولانی:

پارکت ماندگاری زیادی دارد و می توانید سالها از آن استفاده کنید و مشکلی نداشته باشید. حتی اگر مشکلی برای پارکت ها ایجاد شود و یا رنگ پریده شوند، به راحتی قابل تعمیر و ترمیم هستند و می توانید با ترمیم پارکت مجددا سالها از آنها استفاده کنید. البته سرامیک طرح پارکت هم از این مزیت برخوردار است.

5- ظاهر زیبا و چشم نواز:

پارکت به خاطر چوبی بودن، ظاهر بسیار زیبا و چشم نوازی دارد و می تواند ظاهری لوکس و لاکچری به خانه شما ببخشد. این موضوع باعث شده است که پارکت در خانه های لوکس بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین چوبی بودن پارکت باعث شده است که حس خیلی خوبی را به انسان منتقل کند و بتواند حس طبیعت را در خانه به ساکنین منتقل کند.

معایب نصب پارکت

از جمله معایب نصب پارکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- هزینه بالا:

پارکت با توجه به نکاتی که گفته شد و چوبی بودنش، هزینه بسیار بالایی دارد و اگر بودجه محدودی داشته باشید، قطعا برایتان مناسب نخواهد بود؛ پس بهتر است ابتدا بودجه خود را بررسی کنید و ببینید که آیا می توانید از پارکت برای کفپوش استفاده کنید یا خیر.

2- نیاز به نگهداری:

پارکت کفپوشی حساس است و به همین خاطر نیاز به نگهداری بالایی دارد و این موضوع باعث می شود که نگهداری از آن کمی سخت تر باشد. پارکت ها هر چندسال یک بار نیاز به درزگیری و ترمیم دارند و این موضوع می تواند هزینه های شما را بیشتر کند. در سرامیک طرح پارکت این موضوع وجود ندارد و نگهداری از آن بسیار راحت تر از پارکت است.

3- ایجاد سر و صدا:

پارکت باید به درستی نصب شود و اگر نصب پارکت را درست انجام ندهید، ممکن است که سر و صدای زیادی ایجاد کند و باعث آزار و اذیت خودتان و همسایه طبقه پایین شود. این یکی از معایب پارکت است که هنگام نصب باید دقت کنید فرد متخصص کار نصب پارکت را برایتان انجام دهد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پارکت هم ارائه میده؟

4- عدم ماندگاری در هوای مرطوب:

پارکت می تواند در هوای مرطوب واکنش های مختلفی نشان دهد و به همین خاطر توصیه می کنیم که در آب و هوای مرطوب، از پارکت استفاده نکنید چون ممکن است مشکلات زیادی برای این کفپوش ایجاد شود و شما را کلافه کند.

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که سرامیک طرح پارکت بهتر است یا پارکت و گفتیم که هرکدام از این مصالح، چه معایب و چه مزایایی دارند. سعی کردیم در این مقاله تمام مزایا و معایب مهم سرامیک طرح پارکت و پارکت را پوشش دهیم تا بتوانید تصمیم درست و مناسب را براساس نیاز و بودجه خودتان بگیرید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که بتوانید یک انتخاب هوشمندانه و درست برای کفپوش خانه خودتان انجام دهید.

پارکت
نصب انواع پارکت

نصب انواع پارکت با هوم سرویز

اگر قصد نصب پارکت یا نصب سرامیک طرح پارکت در خانه خود را دارید، این کار را به متخصصان تیم هوم سرویز بسپارید تا انواع مدلهای پارکت را در خانه شما نصب کنند و دکوراسیون زیباتر و جذاب تری داشته باشید.

قیمت نصب پارکت
قیمت تعمیر پارکت
قیمت ساب و لاک پارکت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا