نظافت و پذیرایی

روش خوشبو کردن خانه و تمیز کردن هوای منزل

روش خوشبو شدن هوای خانه را در هوم سرویز یاد بگیرید

خوشبو بودن فضای خانه یکی از موضوعات مهمی است که می تواند در کیفیت زندگی ما نقش مهمی داشته باشد. همه ما این احساس را تجربه کرده ایم که وقتی به خانه ای بد بو وارد می شویم، حس خیلی بدی به آنجا و ساکنین آن خانه پیدا می کنیم و برعکس این موضوع هم دقیقا درست است و در خانه های خوشبو بسیار راحت تر می توانیم با ساکنین ارتباط برقرار کنیم. یکی از دلایل مهم در خوشبو بودن خانه این است که به صورت مرتب از خدمات نظافت منزل استفاده کنید و خانه ای تمیز داشته باشید تا همیشه بوی خوبی از آن پراکنده شود. اما در این مقاله می خواهیم جدا از نظافت منزل، به شما روش هایی را بگوییم که می توانید از آنها برای داشتن خانه ای خوشبو استفاده کنید. اگر دوست دارید یک خانه خوشبو و تمیز داشته باشید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا مهمترین نکات برای خوشبو کردن خانه و هوای آن را یاد بگیرید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

خوشبو کردن خانه
دلایل بدبو شدن هوای خانه چیست؟

 

دلیل بدبو بودن فضای خانه چیست؟

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که چرا گاهی اوقات فضای خانه بدبو می شود و بوی غیرقابل تحمل و ناخوشایند در فضای خانه می پیچد. برای بگوییم که دلیل این موضوع موارد مختلفی است که در ادامه چند مورد از مهمترین آنها را بررسی می کنیم:

1- نظافت نادرست خانه:

یکی از موضوعات مهم که می تواند در بدبو بودن فضای خانه تاثیرگذار باشد، نظافت نادرست خانه است. اگر زمان کافی برای نظافت درست خانه نگذارید و فضای خانه و سطوح را به خوبی تمیز نکنید، ممکن است بوی بدی در فضای خانه شما ایجاد شود و از وجود این بو احساس ناخوشایندی داشته باشید.

به همین خاطر توصیه می کنیم حتما برای نظافت منزل خودتان زمان کافی بگذارید و اگر هم خودتان این زمان را ندارید، می توانید از خدمات نظافت منزل هوم سرویز استفاده کنید تا افراد دیگری این کار را برایتان انجام بدهند و خانه ای تمیز و زیبا داشته باشید.

2- جابه‌جا نکردن آشغال ها:

گاهی اوقات ممکن است آشغال ها و پسماندهای غذا در محیط خانه وجود داشته باشند و ماندن بیش از حد آنها، باعث شود که بوی بدی در کل خانه پخش شود و این موضوع برای شما احساسی ناراحت کننده ایجاد کند. توصیه می کنیم که حتما آشغال ها را به موقع از محیط خانه خارج کنید تا هم باعث ایجاد آلودگی نشوند و هم فضای خانه را بدبو نکنند. مثلا هر 1 تا 2 روز یک بار، می توانید این کار را انجام دهید و اگر هم آشغال هایی مانند پسماند مرغ و گوشت و… دارید که می توانند بوی بدی تولید کنند، توصیه می کنیم حتما در همان روز آشغال ها را از خانه خودتان خارج کنید.

نظافت منزل
نظافت حمام و دستشویی

3- نظافت نادرست حمام و دستشویی:

گاهی اوقات تمیز نکردن درست حمام و دستشویی باعث می شود که بوی بدی از این قسمت های خانه به بیرون پخش شود و این موضوع باعث بد بو شدن فضای خانه شما شود. توصیه می کنیم حتما برای نظافت خوب و مناسب سرویس بهداشتی زمان بگذارید تا با این کار، جلوی بوی بد در منزل خودتان را بگیرید و بتوانید خانه ای تمیز و شیک داشته باشید.

برای شستشوی سرویس بهداشتی نیاز است که هر چند روز یکبار وقت بگذارید و با استفاده از مواد ضدعفونی کننده و شوینده قوی، تمام قسمت های سرویس بهداشتی را به خوبی تمیز کنید تا بویی از آنها در محیط خانه پخش نشود.

همچنین اگر خودتان نمی توانید این کار را انجام دهید یا از این کار بدتان می آید، می توانید از خدمات نظافت منزل استفاده کنید تا این کار به بهترین شکل ممکن و در سریعترین زمان برایتان انجام شود.

تمیز کردن خانه
تمیز کردن سطوح با تی

4- تمیز کردن سطوح با تی:

گاهی اوقات وقتی می خواهید سطوحی مانند کاشی و پارکت را با استفاده از تی تمیز کنید، ممکن است تی را به خوبی نشسته باشید و آلودگی های روی آن را نگرفته باشید، این موضوع باعث می شود که تی بوی بدی به محیط بدهد و چند دقیقه بعد از تمیز کردن سطح موردنظر و خشک شدن آن، بوی بدی به هوا پخش می شود. برای حل این مشکل می تواند مجددا تی را به خوبی شسته و روی زمین بکشید تا این بو از بین برود. اما باید دقت کنید که هرزمان خواستید با استفاده تی زمین را تمیز کنید، حتما تی را به خوبی بشویید تا بوی بد آن کاملا گرفته شود و آب های قبلی که در آن مانده اند، کاملا تخلیه شوند.

در خدمات نظافت منزل معمولا کسانی که این کار را انجام می دهند، با این اصول به صورت کامل آشنا هستند و خودشان می دانند چطور تی را تمیز کنند که بعد از نظافت مشکلی در خانه شما وجود نداشته باشد.

5- ریختن یک مایع خاص در خانه:

گاهی اوقات ممکن است در خانه شما موادی مانند شیر یا آب روی فرش یا مبل ریخته شوند و با پاک کردن آنها فکر کنید که مشکلی وجود ندارد. اما بعد از چند ساعت بوی بدی از آنها منتشر می شود که می تواند بسیار آزار دهنده باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نظافت داخل منزل یا محل کار هم ارائه میده؟

توصیه می کنیم در صورتی که روی فرش یا مبل شما ماده ای ریخته شود که بوی بدی دارد، حتما به خوبی آن قسمت را بشویید تا کاملا پاک شود و اگر هم نتوانستید این کار را انجام دهید، حتما از خدمات نظافت منزل استفاده کنید تا این کار برایتان انجام شود و از بد بو شدن محیط خانه جلوگیری کنید. این کار هم به خوشبو نگه داشتن خانه کمک زیادی می کند و آرامش زیادی به شما می دهد.

چگونه خانه را خوشبو کنیم؟ پنج روش عالی و موثر برای خوشبو کردن خانه

در بخش قبلی نکاتی را برای نظافت گفتیم که کمک می کنند خانه ای خوشبو داشته باشید و گفتیم که اگر خودتان به اندازه کافی زمان برای نظافت ندارید، حتما از خدمات نظافت منزل استفاده کنید تا این کارها برایتان انجام شود. حالا در ادامه می خواهیم روش های را برای خوشبو کردن خانه بگوییم که تعدادی از آنها از وسایل موجود در بازار هستند و تعدادی هم خوشبو کننده طبیعی منزل هستند که می توانید از آنها استفاده کنید.

1- شمع عطری:

اولین روشی که می توانید از آن برای خوشبو کردن خانه خود استفاده کنید، استفاده از شمع عطری است. شمع عطری، نوعی از شمع های موجود در بازار است که وقتی می سوزد، عطر بسیار خوب و دلنشینی را تولید می کند و این موضوع باعث می شود که فضای خانه شما خوشبو و معطر شود. این کار را می توانید هر زمان که نیاز بود انجام دهید و شمع را در قسمت موردنظر خانه خودتان روشن کنید تا عطر خود را پخش کند.

شمع عطری
خوشبو شدن هوای خانه با شمع عطری

2- استفاده از عود:

عود هم یکی دیگر از روش های خوشبو کردن خانه و دلپذیر شدن هوای داخلی آن است که می توانید از آن استفاده کنید. روشن کردن عود در فضای خانه می تواند علاوه بر خوشبو کردن هوا، حس خیلی خوبی هم در شما ایجاد کند و این کار باعث می شود که بتوانید روحیه خودتان را بهتر کنید.

3- سیستم تصفیه کننده هوا:

روش بعدی برای داشتن هوای خوب و خوشبو در محیط خانه، این است که می توانید از دستگاه های تصفیه هوا استفاده کنید تا هوای خانه را تصفیه کنند و هوایی سالم را به شما هدیه بدهند.

این دستگاه ها با استفاده از سیستمی که دارند، می توانند هوا را تصفیه کنند و ذرات معلق موجود در هوا و بوی بد هوا را از بین ببرند و این موضوع کمک می کند که فضای خانه شما زیباتر و خوشبوتر شود.

دانه های قهوه
ساخت خوشبو کننده با قهوه

4- ساخت خوشبوکننده با قهوه:

دانه های قهوه عطر خیلی خوبی دارند و می توانید از آنها برای خوشبو کردن خانه خودتان استفاده کنید. برای این کار کافی است که دانه های قهوه را در دکور خانه خودتان جای دهید تا عطر آنها در هوا پخش شود و بتوانید از این بوی دلنشین لذت ببرید. البته توصیه می کنیم که هنگام خرید دانه قهوه، حتما از فروشنده بخواهید که دانه قهوه معطر به شما بدهد چون برخی از دانه های قهوه عطر خاصی ندارند.

دانه های کاج
دکور خانه با دانه های کاج

5- دکور خانه با دانه های کاج:

دانه های کاج هم یکی دیگر از وسایلی هستند که به راحتی می توانید آنها را در زیر درختان کاج در پارک ها پیدا کنید. این دانه ها بوی کاج را به خوبی در فضای خانه پخش می کنند و می توانند احساس خیلی خوبی را در شما ایجاد کنند. برای اینکه بتوانید از بوی این دانه ها لذت ببرید، توصیه می کنیم با استفاده از آنها دکور خانه خودتان را بچینید و کاری کنید که این دانه ها در فضای خانه بوی خود را منتشر کنند.

به غیر از این روشها برای خوشبو کردن خانه و دلپذیر کردن هوای داخل منزل، قرار دادن گلهای خوشبو مانند گل مریم، گل رز و گل ارکیده باعث خوشبو شدن هوای خانه شما می شود. برای خرید اینترنتی گل می توانید سفارش خود را در هوم سرویز ثبت کنید تا گلهای موردنظر شما با هزینه مناسب و خیلی سریع به دستتان برسد.

گل و گیاه
خوشبو کردن خانه با گل و گیاه

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که چطور می توانید فضای خانه را خوشبو کنید و گفتیم که نظافت منزل در این موضوع نقش بسیار مهمی دارد. خیلی از افراد به خاطر مشغله و کارهای زیادی که دارند، نمی توانند خودشان کار نظافت منزل را انجام دهند و این موضوع باعث می شود که خانه کمی از کنترل خارج شود. توصیه می کنیم اگر از چنین افرادی هستید، حتما از خدمات نظافت منزل استفاده کنید تا بتوانید این مشکل را برطرف کنید و خودتان را از نظافت منزل راحت کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با دلایل و راه حل های خوشبو کردن خانه آشنا شوید و بتوانید خانه ای خوشبو و دلنشین داشته باشید.

خوشبو کردن خانه با نظافت منزل
نظافت منزل شما با هوم سرویز

نظافت منزل شما با تیم هوم سرویز

اگر می خواهید خانه ای تمیز و خوشبو داشته باشید، می توانید نظافت منزل خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا این کار را برای شما انجام دهند و خانه ای زیباتر و شیک تر داشته باشید.

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا