لوله کشی و تاسیسات

چگونه زیر سینک ظرفشویی را تمیز کنیم؟

روش های تمیز کردن زیر ظرفشویی را در هوم سرویز بخوانید

سینک ظرفشویی یکی از بخش های مهم در آشپزخانه است که نظافت آن اهمیت بسیار بالایی دارد و باید هر چند وقت یکبار سینک ظرفشویی را تمیز کنیم تا از ایجاد آلودگی در آن جلوگیری کنیم. تمیز کردن سطح سینک ظرفشویی کار سختی نیست و به راحتی می توان با مواد نظافتی آن را تمیز کرد، اما زیر سینک ظرفشویی بخشی است که اکثر اوقات نظافت آن سخت است و نمی توان به راحتی این کار را انجام داد. البته راحتی در نظافت سینک ظرفشویی به نحوه نصب سینک ظرفشویی هم مربوط می شود، اما در هر صورت باید بتوانید این کار را انجام دهید.

در این مقاله می خواهیم در مورد نظافت سینک ظرفشویی صحبت کنیم و بگوییم که در هنگام نصب سینک ظرفشویی چه نکاتی را رعایت کنید تا بعدها بتوانید به راحتی سینک را تمیز کنید و در کنار این موضوع تکنیک هایی را برای نظافت بیشتر سینک ظرفشویی به شما خواهیم گفت.

اگر می خواهید سینک ظرفشویی تمیز و براقی داشته باشید و از ایجاد آلودگی در محیط آشپزخانه خودتان جلوگیری کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید اطلاعات جالبی را در مورد سینک ظرفشویی به دست بیاورید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

 

چرا تمیز کردن سینک ظرفشویی اهمیت دارد؟

خیلی از افراد هنگام نصب سینک ظرفشویی، به این موضوع دقت نمی کنند که دسترسی راحتی به سینک ظرفشویی داشته باشند تا بعدها بتوانند به راحتی آن را تمیز کنند، چون فکر می کنند این موضوع اهمیت زیادی ندارد؛ اما باید بدانید که در اکثر اوقات، سینک ظرفشویی علاوه بر شستشوی ظروف، برای شستن میوه ها هم استفاده می شود و اگر پسمانده های غذا ناشی از شستن ظروف در ظرفشویی باقی بماند، می تواند عامل اصلی ایجاد باکتری و آلودگی باشد و خطراتی را برای ما ایجاد کند.

به همین خاطر خیلی مهم است که هرچند وقت یکبار سطح ظرفشویی و زیر سینک ظرفشویی را تمیز کنید تا از ایجاد آلودگی های خطرناک جلوگیری کنید.

نصب سینک ظرفشویی
نصب سینک ظرفشویی

نکات مهم نظافتی در هنگام نصب سینک ظرفشویی

در ادامه می خواهیم نکاتی را به شما بگوییم که هنگام نصب سینک ظرفشویی باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید در آینده نظافت را بهتر و راحت تر انجام دهید. در ادامه با ما همراه باشید تا این نکات را با هم بررسی کنیم.

1- دسترسی راحت به زیر سینک:

یکی از نکات مهم در نصب سینک ظرفشویی این است که بتوانید به راحتی به زیر آن دسترسی داشته باشید و سینک به روشی نصب نشود که دسترسی به زیر آن غیرممکن و سخت باشد.

اگر بتوانید دسترسی راحتی به زیر سینک ظرفشویی داشته باشید، نظافت زیر سینک ظرفشویی برایتان راحت خواهد بود و همچنین می توانید از نشتی های احتمالی و آلودگی ها مطلع شوید و جلوگیری کنید.

2- نظم در نصب لوله ها:

لوله های زیر سینک ظرفشویی که برای تخلیه آب ظرفشویی استفاده می شوند، باید به صورت کاملا منظم و مناسب نصب شوند تا زمانی که می خواهید زیر سینک ظرفشویی را تمیز کنید، به مشکل نخورید.

می توانید در هنگام نصب سینک ظرفشویی این موضوع را به نصاب خودتان بگویید تا با رعایت آن در آینده به روشی راحت تر سینک را تمیز کنید و مشکلی در این زمینه نداشته باشید. شما می توانید نصب انواع سینک ظرفشویی را به هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

سینک
سینک ظرفشویی

3- چسب زدن لبه های ظرفشویی:

لبه های ظرفشویی معمولا تیز است و به راحتی می تواند باعث بریده شدن دستان شما یا افراد دیگر شود. به همین خاطر توصیه می کنیم قبل از نصب سینک ظرفشویی، حتما لبه های آن را با استفاده از یک چسب مناسب بپوشانید تا تیزی آنها کمتر شود و همچنین در صورت ایجاد برش در ظرفشویی، قسمت بریده شده را با استفاده از سنباده صاف کنید تا قابلیت بریدن نداشته باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب سینک ظرفشویی هم ارائه میده؟

این کار باعث می شود که در آینده هنگام تمیز کردن سینک ظرفشویی، دچار آسیب نشوید و به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید.

4- آب بندی درست سینک ظرفشویی:

آب بندی سینک ظرفشویی یکی از کارهایی است که هنگام نصب سینک ظرفشویی باید انجام شود و اگر این کار به درستی انجام نشود، می تواند در آینده برای شما مشکلات زیادی ایجاد کند و باعث کثیفی سینک ظرفشویی و زیر آن شود.

به همین خاطر توصیه می کنیم حتما بعد از نصب سینک، آن را امتحان کنید تا همان لحظه بتوانید به خوبی آب بندی را انجام دهید و آبی به زیر ظرفشویی منتقل نشود.

معمولا کناره های ظرفشویی و محل های اتصال و پشت شیر آب مکان هایی هستند که آب به راحتی از آنها عبور می کند و به زیر ظرفشویی منتقل می شود، این مکان ها را باید با استفاده از چسب های مخصوص و عایق، آب بندی کنید تا از مشکلات احتمالی جلوگیری شود.

نظافت سینک ظرفشویی
روش های نظافت سینک ظرفشویی

روش های نظافت سینک ظرفشویی

تا به اینجا نکاتی را گفتیم که هنگام نصب سینک ظرفشویی باید آنها را رعایت کنید تا بتوانید در آینده راحت تر کار نظافت سینک ظرفشویی را انجام دهید. حالا در ادامه می خواهیم به روش های نظافت سینک ظرفشویی بپردازیم تا بتوانید با استفاده از آنها، کار نظافت سینک را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

1- استفاده از آب جوش و صابون:

اولین روشی که می توانید از آن برای نظافت سینک ظرفشویی استفاده کنید، استفاده از آب جوش و صابون است.

وقتی شما ظروف را در سینک می شویید، چربی های ظروف و آلودگی های دیگر، وارد سینک می شوند و باقی ماندن آنها اصلا خوب نیست. به همین خاطر توصیه می کنیم هفته ای چند بار از این روش استفاده کنید تا یک سینک ظرفشویی کاملا تمیز و پاک داشته باشید. می توانید یک کتری آب را بجوشانید و آن را روی سینک بریزید و با صابون تمام قسمت های سینک را بشویید.

این کار هم باعث از بین رفتن چربی های روی سطح سینک می شود و هم کمک می کند که لوله سینک با استفاده از آب جوش باز شود و چربی های موجود در لوله عبور کنند تا از گرفتگی های احتمالی جلوگیری شود.

2- استفاده از جوش شیرین و آب لیمو:

روش دیگری که می توانید از آن برای نظافت سینک ظرفشویی استفاده کنید، استفاده از جوش شیرین و آب لیمو است.

در این روش نیاز است که سینک را از ظروف خالی کنید و رطوبت آن را کامل بگیرید تا خشک باشد. سپس مقداری جوش شیرین را با آب لیمو مخلوط کنید تا به اندازه سینک ظرفشویی شما باشد و آن را روی تمام قسمت های سینک بمالید. این کار را با دقت انجام دهید و جاهایی که آلودگی بیشتری وجود دارد را با این ماده کاملا پوشش دهید. سپس بگذارید که این ترکیب 10 دقیقه روی سینک ظرفشویی بماند و پس از آن با استفاده از یک دستمال خشک، سطح سینک ظرفشویی را پاک کنید تا بتوانید درخشش و زیبایی آن را مشاهده کنید.

3- استفاده از مواد شوینده:

علاوه بر مواردی که گفته شد، شما می توانید از مواد شوینده و چندمنظوره هم برای پاک کردن سطح سینک استفاده کنید، البته روش های گفته شده قطعا تاثیر بسیار بیشتری دارند و در از بین بردن آلودگی ها می توانند قوی تر عمل کنند، اما اگر می خواهید زود به زود کار نظافت سینک ظرفشویی را انجام دهید، مواد شوینده هم می توانند انتخاب مناسبی باشند.

نظافت سینک
استفاده از جوش شیرین برای نظافت سینک

نکات مهم در نظافت سینک ظرفشویی

تا به اینجا در مورد نحوه نصب سینک ظرفشویی و روش های نظافت آن صحبت کردیم و حالا می خواهیم تعدادی از نکات تکمیلی برای این کار را به شما بگوییم تا بتوانید مانند یک حرفه ای سینک ظرفشویی را نظافت کنید.

1- سینک لعابی را تمیز کنید:

اگر سینک ظرفشویی شما لعابی است و پوشش لعاب دارد، توصیه می کنیم به هیچ وجه بیشتر از 10 دقیقه آب لیمو و جوش شیرین را روی سینک نگذارید، چون ممکن است این کار باعث از بین رفتن روکش سینک شود و رنگ سینک شما را خراب کند.

به همین خاطر باید هنگام نصب سینک ظرفشویی از نصاب بپرسید که سینک شما از چه جنسی است تا بتوانید با خیال راحت به نظافت آن بپردازید.

2- از مواد شوینده قوی استفاده نکنید:

برخی از مواد شوینده و جرمگیر هستند که حالت اسیدی دارند و قدرت آنها بسیار زیاد است، توصیه می کنیم از این مواد برای تمیز کردن سینک ظرفشویی استفاده نکنید. چون این مواد می توانند به مرور زمان رنگ استیل را تیره کنند و باعث بدشکل شدن ظاهر سینک ظرفشویی شوند. سعی کنید از روش های گفته شده و مواد شوینده مخصوص سینک ظرفشویی استفاده کنید تا مشکلی برای سینک به وجود نیاید و رنگ آن تغییر نکند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب سینک ظرفشویی هم ارائه میده؟

3- نظافت را زود به زود انجام دهید:

همانطور که قبل تر هم اشاره کردیم، سعی کنید زود به زود و حداقل هفته ای یک بار برای نظافت سینک ظرفشویی وقت بگذارید. چون سینک در معرض چربی و آلودگی زیادی قرار دارد و اگر این کار را نکنید، ممکن است آلودگی های زیادی روی سطح آن ایجاد شود. به همین خاطر توصیه می کنیم که حتما در نگهداری و نظافت سینک خودتان منظم باشید تا از آلودگی ها و خطرات احتمالی جلوگیری کنید.

در این مقاله در مورد نظافت سینک ظرفشویی صحبت کردیم و گفتیم که هنگام نصب سینک ظرفشویی چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بعدها بتوانید راحت تر سینک را تمیز کنید.

همچنین در ادامه روش های نظافت سینک ظرفشویی را گفتیم و بعد از آن هم نکات حرفه ای برای نظافت را گفتیم تا با رعایت آنها، مدت زمان بیشتری بتوانید از سینک خودتان استفاده کنید و از خراب شدن آن جلوگیری کنید. امیدواریم این مقاله کمک کرده باشد که بتوانید به بهترین شکل ممکن سینک ظرفشویی خودتان را تمیز کنید و با روش نگهداری آن آشنا شوید.

نصب سینک و روشویی
نصب انواع سینک و روشویی با هوم سرویز

نصب انواع سینک ظرفشویی با هوم سرویز

شما می توانید نصب انواع سینک ظرفشویی خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند. همچنین می توانید نصب روشویی در دستشویی و حمام را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید.

قیمت نصب شیرآلات و سیفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا