پزشکی و پرستاری

تست کرونا بعد از چند روز منفی می‌شود؟

نکات جالب درباره تست کرونا

این روزها ویروس کرونا دنیا را زمین‌گیر کرده است. جای جای جهان با این ویروس دست به گریبان هستند و هر کس به نحوی تلاش می‌کند تا برای نجات بشریت کاری کند. راه تشخیص ابتلا به ویروس کرونا، تست‌هایی است که انجام می‌شود. اما چقدر با این تست‌ کرونا آشنا هستید؟ با ما همراه باشید تا بیشتر با جزئیات تست کرونا آشنا شوید.

فهرست مطالب

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری درباره تست کرونا به دست آورید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

جواب منفی تست کرونا چقدر قابل اطمینان است؟

تصور کنید شما در معرض ابتلا به کووید ۱۹ هستید. به این معنی که با فردی در تماس هستید، یا در کنار فردی نشسته‌اید که مبتلا است. او با تنفس خود ویروس را به هوا پخش می‌کند و شما با تنفس آن را به درون می‌بلعید. برخی از ویروس‌ها به سلول‌های پوشاننده بینی و مجاری هوایی فوقانی شما متصل شده و وارد می‌شوند. اما اگر همان موقع تست کرونا بدهید، نتیجه منفی است. چرا؟

کووید ۱۹ نیز مانند هر بیماری ویروسی دیگری در ابتدا، دوره‌ای به نام دوره نهفته دارد. در این دوره فرد مبتلا شده اما قادر به انتقال به فرد دیگری نیست. در برخی از ویروس‌ها مانند ابولا، فرد قبل از عفونی شدن، علائم را بروز می‌دهد. اما در کووید ۱۹ فرد ابتدا آلوده شده و سپس علائم را بروز می‌دهد. در این بیماری، برخی افراد هرگز علائمی از خود بروز نمی‌دهند!

یکی از دلایلی که مهار کووید ۱۹ را دشوار می‌کند، همین بی‌علامت بودن بعضی از افراد است. اغلب اوقات چون بیماری کرونا دیر تشخیص داده می‌شود، دیر اقدام به درمان می شود. دوره‌ نهفتگی کووید ۱۹ بین ۵ الی ۶ روز است. در برخی موارد تا ۱۴ روز نیز می‌تواند ادامه داشته باشد. اما محققان معتقد هستند افراد اکثرا ۲ الی ۳ روز قبل از بروز علائم مبتلا شده‌اند.

همه‌ چیز درباره تست‌ کرونا

اکنون در سراسر جهان، تست‌هایی برای تشخیص وجود دارد که به دو نوع تقسیم می‌شود‌. یک نوع عفونت فعلی و نوع دیگر عفونت قبلی را آزمایش می‌کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

تست کرونا که شما را در جریان عفونت فعلی قرار می‌دهد، خود از دو نوع تشکیل شده است. آزمایش‌های تقویت اسید نوکلئیک یا NAATs و آزمایش‌‌های آنتی ژن.

تست آنتی بادی که به نام سرولوژی نیز از آن یاد می‌شود، به شما اطلاع می‌دهد که آیا در گذشته عفونت داشته‌اید یا خیر. این تست برای تشخیص عفونت فعلی استفاده نمی‌شود.

تست pcr
تست pcr

تست کرونا، برای تشخیص عفونت فعلی برای چه افرادی لازم است؟

1- افرادی که علائم ابتلا به کووید ۱۹ دارد.

2- افرادی که با فرد مبتلا به کووید ۱۹ تایید شده در تماس نزدیک بوده‌اند. این نزدیکی حدود ۱۵ دقیقه به بالا و با فاصله حداکثر ۶ پا در یک دوره ۲۴ ساعته است.

3- افرادی که دوزهای کامل واکسن را دریافت کرده‌اند، ولی با فرد مشکوک به کرونا در تماس بوده اند. اگر افراد واکسینه شده، ۳ الی ۵ روز پس از دریافت واکسن با فرد مشکوک یا فردی که تست مثبت کرونا داشته است در تماس باشند، باید تست کرونا بدهند. در ضمن باید به مدت ۱۴ روز یا تا دریافت جواب منفی تست، با ماسک در اماکن عمومی حضور داشته باشند.

4- افرادی که واکسینه نشده‌اند، اگر در فعالیت‌هایی شرکت داشته‌اند که آن‌ها را در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ قرار می‌دهد، باید تست کرونا بدهند. این بیشتر در مورد افرادی صدق می‌کند که پس از حضور در این فعالیت‌ها نمی‌توانند خود را قرنطینه کنند. این افراد نباید در سفر، اجتماعات بزرگ اجتماعی یا در محیط‌های شلوغ و فاقد تهویه مناسب شرکت کنند.

5- افرادی که به واسطه‌ پزشک خود یا فردی از کادر درمان از آن‌ها خواسته شده که در تست کرونا شرکت کنند.

به توصیه‌ مرکز کنترل و پیشگیری، هر فردی که دارای نشانه‌های ابتلا به کووید ۱۹ است، باید برای اطمینان تست کرونا بدهد. این گزینه در مورد افراد واکسینه شده نیز صدق می‌کند. 

هشدار:

توجه کنید، اگر در معرض ابتلا به کووید ۱۹ قرار گرفته‌اید و اکنون احساس می‌کنید که علائم این ویروس را دارید، تا دریافت نتیجه آزمایش، در قرنطینه بمانید و حتما با پزشک مشورت کنید. 

توجه داشته باشید که افراد، چه واکسینه شده چه واکسینه نشده، اگر قصد سفر به کشورهای دیگر را دارند، حتما باید تست کرونا را انجام دهند.

تست کرونا
اقدامات مهم پس از تست کرونا

پس از تست کرونا چه کارهایی را باید انجام دهید؟

اگر آزمایش و تست کرونای شما مثبت بود، حتما اقدامات مراقبتی را انجام دهید و خود را قرنطینه کنید. چنانچه نیاز به بستری دارید با پزشک مشورت کنید.

اما اگر آزمایش شما منفی بود، به این معنی است که در زمان نمونه‌گیری، شما آلوده نبوده‌اید. این تست فقط ابتلای شما در زمان انجام تست را نشان می‌دهد. پس اگر بعد از انجام تست همچنان علائم را دارید، بهتر است اقدامات خودمراقبتی را ادامه دهید.

چه کسانی نیازی به تست کرونا ندارند؟

1- افرادی که علائم ابتلا به کووید ۱۹ ندارند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

2- افرادی که در معرض ابتلا نبوده‌اند. به این معنی که با افراد دارای کووید ۱۹ در ارتباط نبوده‌اند و تماس نزدیک با آنها نداشته اند.

3- افرادی که در ۳ ماه گذشته تست کرونای آن‌ها مثبت بوده و اکنون بهبود یافته‌اند. این افراد تا زمانی که دوباره علائم ابتلا را بروز نداده‌اند، نیازی به آزمایش ندارند.

نتیجه مثبت تست کرونا

اگر تست کرونا فرد مثبت بود، فراموش نکنید که دستورات زیر را حتما انجام دهید. این دستورات بدون در نظر گرفتن واکسینه شدن یا نشدن، برای همه‌ افراد یکسان است:

در خانه ایزوله و قرنطینه شوید. این قرنطینه، حداقل ۱۰ روز باید ادامه داشته باشد. توجه کنید با اعضای خانواده نیز نباید تماس داشته باشید.

اگر هیچ علامتی ندارید نیز باید حداقل ۱۰ روز در خانه و در یک اتاق مجزا قرنطینه شوید.

چنانچه علائم در شما بروز کرد، تا ۱۰ روز پس از شروع علائم نیز باید قرنطینه شوید. این قرنطینه باید تا زمانی ادامه یابد که علائم بهبود می‌یابند. تا زمانی باید به قرنطینه ادامه دهید که بدون داروهای تب بر، در طی ۲۴ ساعت تب نداشته باشید.

اکثر افرادی که مبتلا به نوع خفیف کووید ۱۹ هستند، بدون نیاز به بستری در بیمارستان می‌توانند در خانه و با خود مراقبتی بهبود یابند.

اما چنانچه علائم شدت یافت، یا فرد دارای بیماری‌های زمینه‌ای باشد، بهتر است با پزشک تماس گرفته شود.

قرنطینه کرونا
اهمیت قرنطینه در دوران کرونا

نتیجه منفی تست کرونا

نتیجه منفی، به این معنی است که ویروس شناسایی نشده است. اما اگر علائم ابتلا را دارید، به این معنی است که نتیجه‌ آزمایش، نشان‌ دهنده‌ منفی کاذب است. پس امکان دارد که مبتلا به کووید ۱۹ باشید. در این شرایط، قرنطینه را ادامه دهید.

اگر علائم شما ادامه داشت یا تشدید شد، اقدام به انجام تست مجدد کنید یا با پزشک در تماس باشید.

اگر علائم ندارید ولی در معرض ابتلا به آن هستید، یعنی هنوز آلوده نیستید. اما فراموش نکنید که هر لحظه ممکن است مبتلا شوید.

اگر در معرض ابتلا قرار گرفته‌اید، بهتر است ۱۴ روز در خانه قرنطینه شوید.

افرادی که کاملا واکسینه شده‌اند، دیگر نیازی به قرنطینه، البته در شرایط ذکر شده، ندارند.

اگر در قرنطینه خانگی علائم بروز یافت یا علائمتان شدت گرفت، سریعا با پزشک تماس بگیرید.

در صورتی که تست کرونا منفی بود، علائم ندارید و در معرض ابتلا هم نبوده‌اید، دیگر نیازی به قرنطینه ندارید.

چند روز بعد از ابتلا به کرونا تست منفی می‌شود؟

دکتر دیوید الیس، مسئول پزشکی بخش مراقبت‌های بهداشتی Pardee UNC، به این سوال پاسخ داده است. به عقیده‌ او، ممکن است پس از ابتلا، ماه‌ها و هفته‌ها تست کرونا منفی شود.

به عقیده‌ او، ۳۰ تا ۴۰ درصد از افرادی که در طی سه هفته تست کرونا مثبت داشته‌اند، عامل سرایت و انتقال نیستند.

بد نیست بدانید که این ویروس تا حدود ۸ روز عفونی است. یعنی در صورتی که شما تست کرونای مثبت داشتید، تنها ۸ روز عامل انتقال و سرایت به افراد دیگر هستید. این همان دلیلی است که باعث می‌شود ۱۰ روز قرنطینه، برای افراد کافی باشد. اگر افراد پس از ۳ هفته، باز هم تست کرونا مثبت داشتند، به آن معنی نیست که ناقل سرایت ویروس هستند.

منفی شدن نتیجه‌ تست کرونا، می‌تواند زمان زیادی طول بکشد. این زمان بسته به فرد و شدت بیماری متفاوت است. برخی از افراد ۱۰ روز پس از ابتلا تست منفی کرونا را تجربه می‌کنند؛ اما برخی دیگر هفته‌ها و ماه‌ها زمان می‌برد تا تست کرونا منفی داشته باشند.

بهترین کار تا زمان تکمیل اطلاعات پزشکی مرتبط با کرونا این است که نکات بهداشتی و مراقبتی را رعایت کنید تا از ابتلا به این ویروس پیشگیری کنید و از سلامتی خود در این دوران بیشتر مراقبت کنید.

کلام آخر

برای خلاصی از بیماری کرونا همه باید تلاش کنیم. می‌توان مراعات کرد یا در صورت ابتلا به کرونا، از قرنطینه خانگی استفاده کرد تا از سلامتی خود بهتر مراقبت کنیم. اگر فردی در منزل شما به ویروس کرونا مبتلا شده است، پس از پایان دوره، بهتر است منزل یا حتی محل کار خود را ضد عفونی کنید. با این کار می‌توانید اطمینان حاصل کنید که دیگر هیچ ویروسی در اطراف شما وجود ندارد. از طرفی می‌توانید با کمک هوم سرویز از تست کرونا در محل نیز بهره‌مند شوید.

ضدعفونی کردن منازل، یکی از مهم‌ترین کارهایی است که قواعد و قوانین خاص خود را دارد. این امر با این حال که به نظر ساده می‌رسد، اما امری بسیار پیچیده است. به همین دلیل توصیه می‌کنیم این امر را به هر کسی نسپارید. تیم هوم سرویز با وجود متخصصین معتمد و باتجربه، می‌توانند شما را در این زمینه یاری کنند‌. آن‌ها به یاری شما می‌آیند تا با کمک هم بتوانیم این ویروس را از بین ببریم و ضدعفونی منزل یا محل کار را به خوبی انجام دهیم. تنها کافی است تا اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید. با چند کلیک کوچک می‌توانید درخواست خود را ثبت کنید. سپس ما با شما تماس می‌گیریم و متخصصین ما برای ضد عفونی به محل کار یا زندگی شما می‌آیند. 

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا