پزشکی و پرستاری

چگونه کرونا را از سرماخوردگی تشخیص دهیم؟

از کجا بفهمیم سرماخوردگی داریم یا کرونا؟!

بعد از به وجود آمدن ویروس کرونا، همه ما به قدری از مبتلا شدن به این ویروس می ترسیم که حتی در زمان ابتلا به یک سرماخوردگی ساده هم فکر می کنیم که ممکن است به این ویروس مبتلا شده باشیم، اما واقعا چطور باید تشخیص بدهیم که به کرونا مبتلا شده ایم یا سرما خوردگی داریم؟ در این مقاله می خواهیم به شما بگوییم که چگونه کرونا را از سرماخوردگی تشخیص دهیم و بتوانیم علائم و نشانه های این دو ویروس را از هم شناسایی کنیم تا برای سرماخوردگی های ساده دچار نگرانی و استرس نشویم.

اولین و دم دستی ترین راه برای این موضوع، مراجعه به پزشک یا تست کرونا است که می تواند این موضوع را اثبات کند، اما شما با توجه به نشانه های کرونا و سرماخوردگی و تشخیص این موارد هم می توانید به راحتی تشخیص دهید که سرماخوردگی دارید یا کرونا؟!

اگر دوست دارید در این زمینه اطلاعات بیشتری به دست بیاورید یا دچار سرماخوردگی هستید و می خواهید از سلامتی خودتان مطمئن شوید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا این موضوع را به صورت کامل بررسی کنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تفاوت سرماخوردگی با کرونا
تفاوت سرماخوردگی با کرونا

تفاوت سرماخوردگی با کرونا چیست؟

قبل از اینکه به سراغ مباحث مهم در این مقاله برویم، بهتر است ببینیم که تفاوت سرماخوردگی و ویروس کرونا چیست. همانطور که همه ما می دانیم، سرماخوردگی از سالها قبل همراه ما بوده است و ابتلا به آن معمولا خطری ندارد و می توانیم با چند قرص و آمپول آن را به راحتی درمان کنیم.

این ویروس زمانی که بدن ما در سرمای شدید قرار بگیرد یا سرد و گرم شود، می تواند ما را آلوده کرده و باعث بیماری ما شود، اما سرماخوردگی مانند کرونا خطرناک نیست.

ولی ویروس کرونا می تواند خطرات زیادی داشته باشد و از جمله می تواند باعث شود که ریه ما درگیر شده و تنفس برایمان مشکل شود، به همین خاطر مهم است که بتوانیم این ویروس را تشخیص دهیم و از ابتلا به آن جلوگیری کنیم. اما چگونه کرونا را از سرماخوردگی تشخیص دهیم؟ با آشنایی با علائم این بیماری ها و شناخت کامل آنها، می توانیم در زمان نیاز به راحتی تشخیص دهیم که خودمان یا فردی که علائم در او وجود دارد، دچار سرماخوردگی شده است یا ممکن است به کرونا مبتلا شده باشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا علائم هرکدام از این موارد را به صورت تک تک بررسی کنیم.

علائم سرماخوردگی
علائم سرماخوردگی

علائم سرماخوردگی چیست؟

برای اینکه بدانیم چگونه کرونا را از سرماخوردگی تشخیص دهیم، باید بتوانیم نشانه های هرکدام از این موارد را بشناسیم. در ادامه علائم سرماخوردگی را باهم بررسی خواهیم کرد:

1- عطسه:

عطسه کردن همیشه یکی از علائم شروع سرماخوردگی بوده است و حالا هم به همین معنی است. پس اگر عطسه می کنید، احتمال سرماخوردگی شما وجود دارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

2- آبریزش بینی:

آبریزش بینی هم یکی دیگر از علائم سرماخوردگی است و در این زمان، نیاز است که دستمال دم دستمان باشد و از ریزش آب بینی خودمان جلوگیری کنیم.

3- گرفتگی بینی:

گرفتگی بینی هم یکی دیگر از علائم سرماخوردگی است که باعث می شود کمی تنفس برایمان سخت شود و می توانیم از چیزهایی مانند ویکس قلمی برای باز شدن بینی استفاده کنیم.

4- سوزش گلو:

سوزش گلو هم یکی دیگر از علائم سرماخوردگی است و اگر هم دارای عفونت باشیم، ممکن است حتی در ناحیه گلو درد داشته باشیم که این موضوع باعث می شود نتوانیم به راحتی غذا بخوریم.

آبریزش بینی
آبریزش بینی

5- سرفه:

سرفه هم یکی دیگر از نشانه های سرماخوردگی است، البته سرفه های سرماخوردگی خشک نیستند و همراه با آب بینی و حتی اشک هستند.

6- ترشحات حلق:

در زمان سرماخوردگی، به خاطر عفونت هایی که در بدن ما وجود داشته باشد، ممکن است ترشحاتی در حلق ما ایجاد شود که باید آنها را بیرون بریزیم. این موضوع هم یکی دیگر از نشانه های سرماخوردگی است.

7- پرآبی چشم ها:

همانطور که در موارد قبلی گفتیم، در دوران سرماخوردگی اشک چشم ها زیاد می شود و حتی در زمان سرفه یا عطسه ممکن است اشک زیادی در چشم جمع شود، این موضوع هم یکی دیگر از نشانه های این است که شما سرما خورده اید.

8- تب در برخی موارد:

گاهی اوقات که سرماخوردگی کمی شدید باشد، ممکن است حتی به تب هم دچار شوید که معمولا خفیف است و خیلی شدید نیست و با سرم حل خواهد شد. این موضوع هم یکی دیگر از علائم ابتلا به سرماخوردگی است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟
علائم کرونا
علائم کرونا

علائم کرونا چیست؟

در مورد قبلی برای اینکه بدانید چگونه کرونا را از سرماخوردگی تشخیص دهیم، علائم سرماخوردگی را گفتیم، حالا می خواهیم به سراغ بررسی علائم کرونا برویم و ببینیم که علائم این ویروس چیست و چطور می توانیم آنها را از هم تشخیص دهیم.

1- تب:

همانطور که متوجه شدید، در سرماخوردگی هم تب نشانه بود، اما در کرونا این تب شدید است و می تواند بسیار اذیت کننده باشد و در سرماخوردگی تب کردن کم پیش می آید؛ اما معمولا در کرونا بسیار شایع است.

2- سرفه:

سرفه هم یکی دیگر از علائم مشترک بین کرونا و سرماخوردگی است، اما در کرونا معمولا سرفه ها خشک هستند و آبریزش بینی و اشک به همراه ندارند و این موضوع می تواند شما را به ابتلا به کرونا مشکوک کند.

3- مشکلات تنفسی:

یکی از مهمترین علائم کرونا، این است که مشکلات تنفسی داشته باشید. البته افرادی که در حالت عادی مشکلات تنفسی دارند نمی توانند خیلی به این نشانه بسنده کنند، اما اگر مشکلی در زمینه تنفس ندارید، ممکن است مشکلات شما به خاطر ابتلا به کرونا به وجود آمده باشند.

4- خستگی:

خستگی بدن و اصطلاحا حال نداشتن هم یکی دیگر از علائم کرونا است، اگر قبلا بانشاط و پرکار بودید و اکنون حال کار کردن ندارید و احساس خستگی می کنید، ممکن است به کرونا مبتلا شده باشید.

5- سردرد:

یکی دیگر از علائم کرونا که می تواند شما را مشکوک کند، سردرد است. البته سردرد در حالت عادی هم ممکن است وجود داشته باشد، اما سردردهای زیاد و ادامه دار می توانند نشانه ابتلا به کرونا باشند.

6- از دست دادن حس بویایی یا چشایی:

در سرماخوردگی با گرفتگی بینی ممکن است حس بویایی ضعیف شود اما از بین نمی رود، ولی در کرونا ممکن است به صورت ناگهانی حس بویای یا چشایی خودتان را از دست بدهید و این موضوع باعث می شود که شما به ابتلا به کرونا مشکوک باشید.

7- گلودرد:

گلودرد هم یکی دیگر از نشانه های ابتلا به کرونا است، در سرماخوردگی معمولا گلودرد خیلی اذیت کننده نیست و نمی تواند مشکل ساز باشد، اما در کرونا معمولا گلودرد شدید است و شما را اذیت می کند.

8- آبریزش بینی:

آبریزش بینی هم یکی دیگر از نشانه های مشترک سرماخوردگی و کرونا است که معمولا در سرماخوردگی بیشتر است و آب بینی مدام راه می افتد، اما در کرونا ممکن است این موضوع کمتر باشد و به صورت خفیف تر دیده شود.

9- گرفتگی بینی:

این موضوع هم یک نشانه مشترک بین سرماخوردگی و کرونا است که می توانید با توجه به علائم دیگر، تشخیص دهید که گرفتگی بینی شما به خاطر سرماخوردگی است یا به خاطر ویروس کرونا؟

10- تهوع و استفراغ:

داشتن تهوع و استفراغ، یکی دیگر از نشانه های ابتلا به کرونا است که می تواند یکی از نشانه های قطعی آن هم باشد. اگر چندین نشانه را به همراه این نشانه دارید، ممکن است به ویروس کرونا مشکوک باشید و توصیه می کنیم حتما برای اینکه کرونا را از سرماخوردگی تشخیص دهید، تست کرونا را انجام دهید.

11- اسهال:

داشتن اسهال هم یکی دیگر از نشانه های کرونا است که اگر به همراه نشانه های قبلی باشد، باید سریعا به آن رسیدگی کنید و آن را جدی بگیرید، چون در غیر این صورت می تواند خطرات زیادی را برایتان به همراه داشته باشد.

چگونه کرونا را از سرماخوردگی تشخیص دهیم
زمان مراجعه به دکتر برای درمان کرونا

دقیقا چگونه کرونا را از سرماخوردگی تشخیص دهیم؟

شما با شناخت مناسب از علائم کرونا و سرماخوردگی، می توانید این دو را از یکدیگر تشخیص دهید، اما برای تشخیص دقیق تر، روش های زیر را هم امتحان کنید:

1- مراجعه به پزشک:

در صورت تشدید علائم و مشکوک بودن، حتما به یک پزشک خوب مراجعه کنید تا شما را معاینه کرده و بتواند کمک بیشتری به شما بکند.

2- تست کرونا:

اگر علائم شما خیلی شدید شد، توصیه می کنیم که حتما به فکر آزمایش کرونا باشید و اجازه دهید سلامتی شما با کمک مطمئن ترین روشهای پزشکی ارزیابی شود.

شما می توانید تست فوری کرونا را با تیم پزشکی هوم سرویز انجام دهید تا بتوانید از سلامتی خود در دوران شیوع ویروس کرونا به خوبی مراقبت کنید و اگر به این بیماری مبتلا شدید، سریعا وارد عمل شوید و درمان را شروع کنید.

3- تب سنج:

دستگاه های تب سنج می توانند تا حد مناسبی به شما بگویند که میزان تب شما به کرونا مشکوک است یا سرماخوردگی؟ از تب سنج ها هم می توانید استفاده کنید تا این موضوع را تشخیص دهید.

تست کرونا
تست کرونا با هوم سرویز

جمع بندی مطالب

در این مقاله درباره این صحبت کردیم که چگونه کرونا را از سرماخوردگی تشخیص دهیم، در همین راستا با هم نشانه های سرماخوردگی و نشانه های کرونا را بررسی کردیم و گفتیم که هرکدام از این بیماری ها چه علائمی دارند و این علائم در آنها چگونه مشاهده می شود.

همچنین در ادامه گفتیم که روش دقیق اینکه چگونه کرونا را از سرماخوردگی تشخیص دهیم، چه چیزهایی هستند و چگونه می توانید با انجام آنها خیال خودتان را راحت کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با روش تشخیص کرونا از سرماخوردگی آشنا شوید و بتوانید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهید.

برای تقویت بدن خود شما می توانید از خدمات هوم سرویز در زمینه تزریق دارو و سرم در منزل استفاده کنید و بدون نیاز به بیرون رفتن از منزل، از سلامتی خود بیشتر مراقبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا