بنایی و دکوراسیون

ابعاد و عمق استاندارد کمد لباس، کمد دیواری و کمد رختخواب

وجود کمد دیواری بزرگ و زیبا در منزل، به ما کمک می‌کند تا وسایل خود را بهتر سامان‌دهی کنیم و خانه‌ای مرتب و شیک داشته باشیم. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تصمیم به ساخت کمد دیواری می‌گیرند و دوست دارند کمدهای سفارشی و زیبایی را در منزل خود داشته باشند. یکی از موضوعاتی که در ساخت کمد دیواری اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن توجه کنید تا در هنگام استفاده از کمد دچار مشکل نشوید، ابعاد استاندارد کمد است.

امروزه انواع مدل‌های کمد رختخواب، کمد لباس، کمد دیواری و جاکفشی تولید می‌شوند که از نظر ابعاد، عمق و نوع کاربری با هم متفاوت هستند. مثلاً در اکثر خانه‌های ایرانی، ابعاد کمد رختخواب از کمد لباس بیشتر است تا افراد بتوانند رختخواب‌ها را به‌راحتی در آن جاگذاری کنند.

حالا سؤالی که وجود دارد این است که ابعاد استاندارد کمد چقدر است؟ هر کمد باید چه ابعاد و عمقی داشته باشد؟ بهتر است کمد دیواری را با چه ابعادی بسازیم تا در نهایت بتوانیم استفاده مناسبی را از کمد خودمان داشته باشیم؟

در این مقاله ما می‌خواهیم در مورد ابعاد استاندارد انواع کمد دیواری با شما صحبت کنیم که برای ساخت هر نوع کمدی باید آنها را در نظر داشته باشید.

اگر به دنبال ساخت کمد دیواری هستید و می‌خواهید بهترین ابعاد را برای کمد دیواری خود انتخاب کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید. همچنین شما می‌توانید کار ساخت کمد اتاق خواب و کمد دیواری را به تیم حرفه‌ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا زیباترین مدل کمد دیواری را برای شما آماده کنند.

اندازه استاندارد کمد
اندازه استاندارد کمد

ابعاد استاندارد کمد چقدر است؟

قبل از اینکه بخواهیم ابعاد کمد دیواری را بررسی کنیم، باید به این موضوع بپردازیم که ابعاد استاندارد کمد چقدر است؟در ساخت کمد و همچنین ساخت بخش‌های مختلف خانه، معمولاً استانداردهای مهندسی وجود دارد نظیر ابعاد استاندارد کابینت، این استانداردها به ما کمک می‌کنند تا بتوانیم استفاده راحت‌تر و اصولی‌تری را از فضای خانه داشته باشیم.

برای کمدها نیز همین موضوع صادق است. مثلاً برای کمدهای مختلف، معمولاً عمق متناسبی وجود دارد که اگر همین عمق را در نظر بگیرید، استفاده از کمد و برداشتن و گذاشتن وسایل در داخل آن، کار راحتی خواهد بود؛ اما اگر عمق کمد بیشتر از اندازه استاندارد باشد، قطعاً دچار مشکل خواهید شد.

البته گفتنی است که اندازه استاندارد کمد اگرچه باید رعایت شود، اما گاهی اوقات فضای خانه شما ممکن است به صورتی باشد که نتوانید این ابعاد را رعایت کنید و مجبور باشید ابعاد را به‌صورت سفارشی اجرا کنید. در این صورت معمولاً سازنده کمد می‌تواند با دست‌کاری در ابعاد استاندارد، یک کمد اصولی و مناسب را برای شما بسازد.

ابعاد استاندارد کمد دیواری
ابعاد استاندارد کمد دیواری

آشنایی با ابعاد استاندارد برای کمدهای مختلف

در ادامه، می‌خواهیم به سراغ این برویم که ابعاد استاندارد کمدهای مختلف را با هم بررسی کنیم تا بتوانید به‌راحتی با توجه‌ به همین ابعاد، کار سفارش و ساخت کمد خودتان را انجام دهید تا در نهایت یک تجربه موفق را در ساخت کمد داشته باشید.

شما می‌توانید کار ساخت کمد دیواری را به تیم متخصص هوم سرویز بسپارید تا انواع مدل‌های کمد مانند کمد دیواری بدون درب، کمد دیواری جادار و بزرگ، کمد دیواری کم جا و کمد دیواری نیمه اپن را برای شما بسازند. با سپردن کار ساخت کمد به تیم هوم سرویز، شما می‌توانید زیباترین مدل‌های کمد دیواری را برای تمام فضاهای خانه خود مانند اتاق پذیرایی، اتاق خواب، اتاق پرو، اتاق کار و اتاق کودکان سفارش دهید.

ابعاد کمد لباس ام دی اف
ابعاد کمد لباس

ابعاد استاندارد کمد دیواری چقدر است؟

کمد دیواری یکی از پراستفاده‌ترین انواع کمد در خانه است که معمولاً در قسمتی از اتاق ساخته می‌شود و به‌نوعی می‌توان گفت بخش مهمی از اتاق ما خواهد شد. معمولاً کمدهای دیواری، انواع مختلفی دارند که شامل کمددیواری تک درب، دو درب و سه درب است که باید بر اساس میزان فضا ساخته شود. همچنین انواع کمدهای دیواری با ام دی اف، نئوپان و… ساخته می‌شوند. در وبلاگ هوم سرویز، شما می‌توانید با بهترین جنس کمد دیواری آشنا شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟
ابعاد استاندارد کشو لباس و کمد
ابعاد استاندارد کمد

اگر می‌خواهید کار ساخت کمد دیواری را انجام دهید و به دنبال پیدا کردن سایز استاندارد کمدهای دیواری هستید، بهتر است اندازه‌های زیر را به یاد داشته باشید:

  • ارتفاع کمد دیواری: بین 180 تا 210 سانتی‌متر
  • عرض کمد: عرض این کمدها به تعداد درب یا نوع درب بستگی دارد؛ اما معمولاً عرض حدود 110 سانتی‌متر برای هر درب محاسبه می‌شود.
  • عمق: کمد دیواری، وسیله‌ای است که باید به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشیم و معمولاً استفاده ما از این نوع کمد زیاد است؛ به همین خاطر کمد دیواری باید عمق مناسبی داشته باشد تا دسترسی به انتهای کمد به‌راحتی امکان‌پذیر باشد. عمق استاندارد کمدهای دیواری حدود 60 سانتی‌متر است.
  • ارتفاع رگال لباس: معمولاً در کمدهای دیواری، بخشی از کمد به‌عنوان کمد لباس‌ها استفاده می‌شود و در داخل آن نیاز است که یک رگال مناسب تعبیه شود تا بتوانید لباس‌های خودتان را روی آن آویزان کنید. ارتفاع مناسب رگال نیز حدود 120 سانتی‌متر است که کمک می‌کند دسترسی به لباس‌ها برای خانم‌ها و آقایان به‌راحتی انجام شود. البته این سایز می‌تواند تا 170 سانتی‌متر نیز افزایش پیدا کند.

ابعاد استاندارد کمد رختخواب
ابعاد استاندارد کمد رختخواب

ابعاد استاندارد کمد رختخواب

ما ایرانی‌ها به مهمانی علاقه داریم و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه را در منزل خود برگزار می‌کنیم. بسیاری از اوقات، مهمانان می‌خواهند شب را در خانه ما سپری کنند و بنابراین نیاز است که برای چنین موقعیتی رختخواب‌های ما به تعداد کافی باشد تا دچار مشکل نشویم.

اگرچه داشتن رختخواب‌های زیاد خوب و مفید است؛ اما نگهداری این رختخواب‌ها نیز می‌تواند برای ما چالش‌برانگیز باشد و باعث به‌هم‌ریختگی در خانه شود. به همین خاطر است که در اکثر خانه‌ها، کمدی مخصوص رختخواب‌ها تعبیه می‌شود تا بتوانید رختخواب‌های خودتان را در آن کمد قرار دهید و به‌راحتی به رختخواب‌هایی که دارید دسترسی پیدا کنید.

کمد مخصوص رختخواب
کمد مخصوص رختخواب

کمد مخصوص رختخواب باید به‌اندازه کافی جادار باشد تا هم تعداد زیاد رختخواب را پوشش دهد و هم بتوانیم به‌راحتی رختخواب‌ها را در آن قرار دهیم یا از آن خارج کنیم.

بنابراین، نیاز است که ابعاد استاندارد کمد رختخواب را بدانید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن، کار سفارش و ساخت آن را انجام دهید. ابعاد استاندارد کمد رختخواب به‌صورت زیر هستند:

  • ارتفاع: ارتفاع کمد رختخواب بلند است و می‌تواند حدود 180 سانتی‌متر ارتفاع داشته باشد. در اکثر خانه‌ها، کمد رختخواب به این صورت است که تا زیر سقف ادامه دارد؛ اما بخش پایین آن که ارتفاع بیشتری دارد برای رختخواب‌ها و بخش بالایی نیز کمد اضافی برای وسایل دیگر خواهد بود که این موضوع کمک می‌کند بتوانیم از فضا به‌صورت بهینه استفاده کنیم.
  • طول: طول کمددیواری به فضایی بستگی دارد که می‌خواهید استفاده کنید. همچنین تعداد درب‌های کمد رختخواب نیز در این موضوع اهمیت دارد. معمولاً کمد رختخواب به‌صورت دو درب یا ریلی ساخته می‌شود و طول مناسب برای هر درب حدود 60 سانتی‌متر است که می‌تواند بر اساس فضایی که دارید بیشتر شود.
  • عمق کمد رختخواب: عمق کمد رختخواب نسبت به سایر کمدها، بیشتر است تا بتوانیم به‌راحتی رختخواب خودمان را در آن قرار دهیم و با مشکل مواجه نشویم. عمق مناسب برای کمدها رختخواب معمولاً از 60 سانتی‌متر شروع می‌شود و می‌تواند بر اساس نیاز بیشتر نیز باشد.

همچنین نیاز است بدانید که شما می‌توانید در کمد رختخواب یک جداکننده نیز قرار دهید تا بتوانید رختخواب‌ها را از لحاف‌ها یا بالشت ها جدا کنید و به این صورت نظم بیشتری به خانه خودتان ببخشید.

ابعاد استاندارد کمد کتابخانه
ابعاد استاندارد کمد کتابخانه

ابعاد استاندارد کمد کتابخانه

اگر اهل مطالعه باشید و به مطالعه علاقه زیادی دارید، قطعاً کتاب‌های زیادی در خانه شما وجود دارد و باید فضایی را برای نظم دادن به کتاب‌ها و مرتب کردن آنها در نظر بگیرید.

در اکثر خانه‌های ایرانی، قفسه چوبی یا کتابخانه‌ای زیبا وجود دارد تا افراد بتوانند کتاب‌های خود را در این فضا قرار دهند و به‌راحتی به آنها دسترسی داشته باشند.

کتابخانه از قفسه‌هایی با ابعاد استاندارد و مناسب تشکیل می‌شود که می‌توانید کتاب‌های خودتان را در سایزهای مختلف در این قفسه‌ها بچینید و این موضوع هم به کتاب‌ها نظم می‌دهد و هم باعث می‌شود که بتوانید فضایی زیبا و شیک را در خانه خود ایجاد کنید. شما می‌توانید برای طراحی و ساخت کتابخانه سری به هوم سرویز بزنید. همیاران حرفه ای هوم سرویز در خدمت شما هستند.

عمق استاندارد کمد
ابعاد استاندارد کتابخانه

برای ساخت قفسه کتابخانه باید ابعاد استانداردی را در نظر بگیرید که این ابعاد به‌صورت زیر هستند؛ البته می‌توانید ابعاد زیرا را بر اساس فضای خودتان تغییر دهید:

  • ارتفاع: برای یک کمد کتابخانه، معمولاً ابعاد استانداردی وجود دارد که این ابعاد بسته به نوع قفسه کاملاً متفاوت است. اگر بخواهید تنها کتابخانه‌ای برای خانه خود درست کنید، ارتفاع آن حدود 190 سانتی‌متر است که هرکسی می‌تواند به‌راحتی به آن دسترسی داشته باشد. اما اگر کتابخانه به صورت کمد دیواری ساخته شود، ارتفاع آن از 70 سانتی‌متر تا 130 سانتی‌متر متفاوت است.
  • ارتفاع طبقات: همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، کتابخانه باید به‌صورت قفسه‌بندی شده ساخته شود و به همین خاطر هر قفسه نیز ارتفاع خاصی دارد که کمک می‌کند بتوانید کتاب‌های خودتان را در آنها قرار دهید. ارتفاع مناسب برای قفسه‌ها بین 18 تا 38 سانتی‌متر است.
  • عرض طبقات: عرض کلی کتابخانه به فضای خانه شما بستگی دارد؛ اما شما می‌توانید برای طبقات یا همان قفسه‌های کتابخانه نیز عرض خاصی را در نظر بگیرید. معمولاً عرض قفسه‌ها حدود 50 تا 70 سانتی‌متر است. این موضوع را نیز در نظر بگیرید که هرچه میزان سنگینی بار یک قفسه بیشتر باشد، نیاز است که عرض آن کمتر شود.
  • عمق استاندارد کتابخانه: عمق کتابخانه معمولاً حدود 25 تا 30 سانتی‌متر است که این عمق کمک می‌کند کتاب‌ها در انتهای کتابخانه قرار بگیرند و مرتب‌تر شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ساخت کمد دیواری هم ارائه میده؟
اندازه کمد و جاکفشی
اندازه کمد و جاکفشی

ابعاد استاندارد کمد جاکفشی

جاکفشی نیز یکی دیگر از انواع کمد است که در خانه‌های ایرانی بسیار پرکاربرد بوده و استفاده می‌شود. شما می‌توانید از جاکفشی‌های آماده در بازار استفاده کنید یا می‌توانید با ثبت سفارش ساخت جاکفشی سفارشی در هوم سرویز، جاکفشی با طرح و رنگ و مدل دلخواه خود را داشته باشید.

ابعاد مناسب کمد جاکفشی
ابعاد مناسب جاکفشی

برای جاکفشی نیز معمولاً ابعاد استانداردی وجود دارد که به ما کمک می‌کند بتوانیم به‌راحتی کفش‌ها و وسایل ضروری دیگر را در این کمد قرار دهیم. در ادامه ابعاد استاندارد کمد جاکفشی را بررسی خواهیم کرد.

  • ارتفاع: ارتفاع جاکفشی به ایستاده بودن یا تعداد درب‌های آن بستگی دارد. ارتفاع جاکفشی‌های کوچک حدود 70 سانتی‌متر بوده و ارتفاع جاکفشی‌های ایستاده حدود 190 سانتی‌متر است.
  • عرض: عرض جاکفشی به تعداد درب‌های آن بستگی دارد؛ اما می‌توان گفت که عرض هر درب جاکفشی، حدود 35 سانتی‌متر است که این عدد می‌تواند بزرگ‌تر نیز باشد.
  • عمق جاکفشی: عمق جاکفشی باید به‌گونه‌ای باشد که کفش‌ها به‌راحتی در آن جای بگیرند و مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد. به همین خاطر معمولاً عمق استاندارد برای جاکفشی از حدود 35 سانتی‌متر شروع می‌شود و می‌تواند بیشتر نیز باشد.

سفارش ساخت کمد در هوم سرویز
سفارش ساخت کمد در هوم سرویز

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد ابعاد استاندارد کمد صحبت کردیم و گفتیم که برای ساخت انواع کمد، نیاز است که چه نکاتی را رعایت کنید و چه اندازه‌هایی را در نظر بگیرید.

همچنین گفتیم که کمدهای مختلفی مانند کتابخانه، جاکفشی، کمد رختخواب، کمد لباس و … چه ابعادی دارند تا بتوانید باتوجه‌به این ابعاد، کار خرید یا ساخت کمدهای مدنظر خودتان را انجام دهید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با ابعاد استاندارد کمد آشنا شوید و بتوانید کمدهایی با اندازه مناسب برای خانه خودتان خریداری کنید. شما می‌توانید کار ساخت کمد دیواری ارزان تا لوکس را به تیم حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا زیباترین و جذاب‌ترین مدل‌ها را برای شما آماده کنند.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند راهنمای انتخاب رنگ کمد دیواری را در وبلاگ هوم سرویز مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع خدمت آماده ارائه خدماتی مانند ساخت دراور چوبی برای شما عزیزان است تا بتوانید زیباترین و شیک‌ترین وسایل را برای منزل خود تهیه کنید و از داشتن خانه‌ای شیک و زیبا بیشتر لذت ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا