لوازم خانگی

معنی کلمات و اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی

آشنایی با دستورات مختلف ماشین لباسشویی

این روزها بیشتر افراد کار شستشوی لباس‌ها را به ماشین‌های لباسشویی می‌سپارند تا کار شستشوی لباس‌ها راحت و بی‌دردسر انجام شود. اما موضوعی که وجود دارد این است که خیلی از ما نمی‌دانیم معنی کلمات و اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی چیست و این موضوع باعث می‌شود که نتوانیم به‌درستی از ماشین لباسشویی خودمان استفاده کنیم.

ماشین لباسشویی توسط برندها و کشورهای مختلفی ساخته می‌شود؛ اما می‌توان گفت که تقریباً معنی کلمات و اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی تمام برندها یکسان است و اگر یک بار این کلمات را یاد بگیرید، می‌توانید از ماشین لباسشویی خود بهتر استفاده کنید.

در این مقاله می‌خواهیم شما را با معنی اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی آشنا کنیم و بگوییم که چطور می‌توانید با دانستن این اصطلاحات، استفاده بهینه‌تر و بهتری از ماشین لباسشویی خودتان داشته باشید و انواع ملحفه، پتو و لباس‌های خودتان را بهتر بشویید.

در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا با هم این موضوع را بررسی کنیم تا بیشتر با واژه‌های درج شده روی ماشین لباسشویی آشنا شوید.

معنی اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی
اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی

معنی کلمات و اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی

معمولاً ماشین‌های لباسشویی که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند، کاملاً اتوماتیک عمل می‌کنند و می‌توانید با دادن برنامه درست به آنها، اجازه دهید کار خود را انجام دهند. امروز ماشین‌های لباسشویی می‌توانند لباس‌ها را کاملاً شسته و آب آنها را بگیرند و سپس به شما تحویل دهند.

به همین خاطر خیلی مهم است که متناسب با لباسی که در ماشین لباسشویی قرار می‌دهید، بتوانید بهترین برنامه را انتخاب کنید تا هم شستشو به بهترین شکل انجام شود و هم آسیبی به لباس‌های شما وارد نشود.

خیلی از افراد هنگام نصب ماشین لباسشویی، از مسئول نصب لباسشویی برخی از موارد را می‌پرسند و برای همه لباس‌ها از همان برنامه خاص که با آن آشنایی دارند استفاده می‌کنند؛ اما باید بدانید که این برنامه ممکن است برای برخی از لباس‌ها و جنس‌های پارچه مناسب نباشد.

بنابراین در ادامه با ما همراه باشید تا با معنی کلمات و اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی آشنا شوید و بتوانید استفاده بهتری از ماشین لباسشویی خودتان داشته باشید و از خراب‌شدن لباس‌های خودتان جلوگیری کنید.

1- برنامه intensive در ماشین لباسشویی:

یکی از برنامه‌هایی که در ماشین‌های لباسشویی وجود دارد و یکی از برنامه‌های پرکاربرد در لباسشویی محسوب می‌شود، برنامه intensive نام دارد. معمولاً intensive یک برنامه با زمان اجرای طولانی است که می‌تواند لباس‌های شما را به بهترین شکل شستشو دهد.

زمانی باید از برنامه intensive استفاده کنید که لباس‌های شما بسیار کثیف هستند و می‌خواهید به مدت طولانی و به‌خوبی شسته شوند و مشکلی بابت طولانی‌شدن زمان شستشو ندارید.

2- برنامه rinse ماشین لباسشویی:

یکی دیگر از برنامه‌هایی که بسیار پرکاربرد است و روی همه مدل ماشین لباسشویی وجود دارد، rinse یا آبکشی است. این برنامه معمولاً برخلاف برنامه قبلی بسیار کوتاه است و چند دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.

معمولاً این برنامه زمانی استفاده می‌شود که قصد شستن لباس‌هایی را دارید که خیلی کثیف نیستند و فقط به یک آبکشی ساده نیاز دارند، در چنین حالتی شما می‌توانید از این برنامه استفاده کنید تا سریعاً لباس خود را شسته و خشک کنید.

البته این را هم باید بدانید که در برخی از ماشین‌های لباسشویی ممکن است به علامت rinse+ برخورد کنید که هر علامت مثبت کنار این برنامه، به معنای آبکشی بیشتر است. یعنی یک مثبت برابر با یکبار آبکشی و دو مثبت برابر با دو بار آبکشی است.

آبکشی لباس‌ها با برنامه Rinse در ماشین لباسشویی
Rinse در ماشین لباسشویی

3- برنامه synthetic ماشین لباسشویی:

معمولاً اکثر لباس‌هایی که ما در ماشین لباسشویی قرار می‌دهیم، شامل پارچه‌هایی با الیاف معمولی هستند و حساسیت خاصی به نوع شستشو ندارند. به همین خاطر می‌توانیم تمامی آنها را باهم بشوییم و یک برنامه مناسب برای تمامی این لباس‌ها انتخاب کنیم تا کار شستشو را سریع‌تر انجام دهیم.

برنامه synthetic مخصوص همین کار است و برای شستشوی لباس‌ها و پارچه‌هایی با الیاف معمولی استفاده می‌شود و به همین خاطر می‌توانیم بگوییم که یکی از پرکاربردترین برنامه‌های موجود در ماشین لباسشویی است.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟

4- برنامه Cotton ماشین لباسشویی:

در ادامه مقاله معنی کلمات و اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی، برنامه مربوط به لباس‌های پنبه‌ای و الیاف طبیعی را بررسی خواهیم کرد. همان‌طور که گفتیم این برنامه مخصوص شستشوی لباس‌هایی است که الیاف طبیعی یا پنبه‌ای دارند و می‌توانید این لباس‌ها را جداگانه شستشو کرده و از این برنامه استفاده کنید تا به الیاف حساس آنها آسیبی وارد نشود.

البته Cotton eco نیز ممکن است در ماشین لباسشویی شما وجود داشته باشد که اکو به معنی صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

5- برنامه Delicate ماشین لباسشویی:

این برنامه مخصوص لباس‌هایی است که جنس آنها از حریر یا توری است و بسیار ظریف هستند و احتمال آسیب‌دیدگی آنها بالا است.

برنامه Wool در ماشین لباسشویی
Wool در ماشین لباسشویی

6- برنامه Wool ماشین لباسشویی:

این برنامه برای لباس‌هایی به کار می‌رود که پشمی و نخی هستند و معمولاً باید شستشوی آنها به‌گونه‌ای باشد که آب و مواد شوینده به تمام بافت این لباس‌ها نفوذ کند.

7- برنامه Hand wash ماشین لباسشویی:

این برنامه به معنی شستشوی دستی است و برای لباس‌هایی کاربرد دارد که بسیار حساس و ظریف هستند و ترجیح می‌دهید آنها را با دست بشویید.

8- برنامه Quick 30 ماشین لباسشویی:

این برنامه معمولاً معنی ساده‌ای دارد. معنی آن شستشوی سریع لباس‌ها در 30 دقیقه است و برای زمانی مناسب است که در شستن لباس‌های خودتان عجله دارید.

9- برنامه Rinse +Spin ماشین لباسشویی:

این برنامه مخصوص زمانی است که می‌خواهید لباس‌های خود را تنها آبکشی کنید و مجدداً بپوشید. با این برنامه، لباس‌های شما آبکشی شده و توسط خشک‌کن آب آن گرفته می‌شود تا بتوانید سریعاً لباس را خشک کنید.

10- Drain در ماشین لباسشویی:

این برنامه برای تخلیه ماشین لباسشویی است و می‌توانید با استفاده از آن آب و مواد شوینده موجود در مخزن لباسشویی را تخلیه کنید.

برنامه Pre Wash در ماشین لباسشویی
Pre Wash در ماشین لباسشویی

11- Pre Wash در ماشین لباسشویی:

این برنامه برای شستشوی اولیه لباس‌ها است و معمولاً کار خیس کردن لباس‌ها را انجام می‌دهد تا آماده شستشو شوند.

12- Crease Care در ماشین لباسشویی:

این برنامه در مقاله معنی کلمات و اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی، به معنی شستشوی ضدچروک لباس‌ها است و لباس‌ها را خیلی چروک نمی‌کند تا بتوانید راحت آنها را اتو بکشید.

13- Souk در ماشین لباسشویی:

این برنامه به معنی اضافه‌ کردن زمان برای شستن لباس‌هایی است که حس می‌کنید هنوز کثیف هستند و نیاز به زمان بیشتری برای تمیز شدن دارند.

14- Duvet در ماشین لباسشویی:

این برنامه مخصوص شستشوی لباس‌های مخمل است که بافت محکمی دارند و شستشوی آنها معمولاً کمی طولانی‌تر است.

15- برنامه Refresh در ماشین لباسشویی:

این برنامه برای زمانی مناسب است که تنها چند تکه لباس دارید و می‌خواهید آنها را بشویید. این برنامه لباس‌ها را با بخار خواهد شست تا تمیز شوند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب ماشین لباسشویی هم ارائه میده؟

16- Time Save در ماشین لباسشویی:

این گزینه برای زمانی است که می‌خواهید در زمان خودتان صرفه‌جویی کنید و لباس‌ها را سریع‌تر بشویید. با این گزینه زمان شستشوی لباس‌ها کمتر خواهد شد.

برنامه Skin Care در ماشین لباسشویی
Skin Care در ماشین لباسشویی

17- Skin Care در ماشین لباسشویی:

این برنامه برای شستشوی لباس‌هایی است که در تماس با پوست شما هستند و ممکن است برای پوست حساسیت ایجاد کنند. با این برنامه می‌توانید لباس‌های این‌چنینی را با دقت بیشتری بشویید.

18- Easy Care در ماشین لباسشویی:

این برنامه نیز به معنی شستشو با میزان چروک کم است و کمک می‌کند که لباس‌ها را بعد از شستشو راحت‌تر اتو بکشید.

19- Black Care در ماشین لباسشویی:

این برنامه مخصوص شستشوی لباس‌های مشکی است و کمک می‌کند که این رنگ لباس‌ها را راحت‌تر بشویید و بتوانید رنگ آنها را حفظ کنید.

20- برنامه blanket در ماشین لباسشویی:

این برنامه مخصوص شستشوی لباس‌ها و پارچه‌هایی است که ضخیم هستند؛ البته با این برنامه می‌توانید پتو و… را نیز بشویید که سنگین و ضخیم هستند.

21- Favorite در ماشین لباسشویی:

این قسمت برای برنامه دلخواه مشتری است که می‌خواهد ذخیره کند تا بتواند بعدها نیز از همان برنامه بیشتر استفاده کند.

22- Mix در ماشین لباسشویی:

این برنامه برای زمانی مناسب است که لباس‌های شما مخلوط هستند و نمی‌دانید دقیقاً چه پارچه‌هایی بیشتر در این لباس‌ها وجود دارند. به همین خاطر شستشوی میکس بهترین انتخاب ممکن است.

23- برنامه Alergy Care در ماشین لباسشویی:

این کلمه شاید در معنی کلمات و اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی یکی از خاص‌ترین‌ها باشد؛ چون برای هر ماشین لباسشویی وجود ندارد و فقط برخی از ماشین‌ها این امکان را دارند.

این برنامه مخصوص زمانی است که شما آلرژی و حساسیت دارید و می‌خواهید لباستان خیلی بادقت و بدون ایجاد حساسیت شسته شود.

24- Silent Wash در ماشین لباسشویی:

این برنامه برای زمانی است که می‌خواهید ماشین لباسشویی شما، بدون صدا لباس‌ها را برایتان بشوید و نمی‌خواهید صدای زیادی توسط ماشین تولید شود.

25- Time Delay در ماشین لباسشویی:

این گزینه برای زمانی است که لباس‌های خودتان را در ماشین قرار داده و آماده کرده‌اید؛ اما می‌خواهید شستشوی لباس‌ها با کمی تأخیر انجام شود. با این گزینه می‌توانید مقدار زمان تأخیر را انتخاب کنید تا پس از آن ماشین لباسشویی شروع به کار کند.

26- Spin در ماشین لباسشویی:

این گزینه برای زمانی است که می‌خواهید تنها کار خشک‌ کردن لباس‌ها انجام شود و این گزینه با چرخاندن لباس‌ها آب آنها را تا حد امکان می‌گیرد تا بتوانید سریع‌تر لباس‌ها را خشک کنید.

27- Rinse hold در ماشین لباسشویی:

این گزینه برای زمانی است که می‌خواهید در آبکشی توقف ایجاد کنید. اگر قصد توقف در آبکشی لباس‌ها را دارید، می‌توانید از همین گزینه برای این کار استفاده کنید.

28- برنامه Medic rinse ماشین لباسشویی:

این گزینه برای زمانی است که می‌خواهید در زمان آبکشی ماشین لباسشویی، استفاده بهینه‌تری از آب و انرژی شود.

29- Bio care در ماشین لباسشویی:

این برنامه برای زمانی است که می‌خواهید لباس‌های لکه‌دار را بشویید و نیاز است که با دقت بیشتری شسته شوند.

30- Temp در ماشین لباسشویی:

این گزینه برای زمانی است که می‌خواهید برای پارچه‌های مختلفی که داخل ماشین وجود دارند، دما را تغییر داده و تنظیم کنید.

31- Wash +Dry در ماشین لباسشویی:

این برنامه برای شستشو و خشک‌ کردن لباس‌ها است و با استفاده از آن می‌توانید لباس‌ها را شسته و خشک کنید.

32- Boiling care:

این برنامه جالب برای زمانی است که می‌خواهید لباس بیمار یا هر لباس آلوده دیگری را بشویید و این برنامه لباس‌ها را با بالاترین دما شستشو می‌دهد تا کاملاً پاک و ضدعفونی شوند.

برنامه Bed Cover در ماشین لباسشویی
برنامه Bed Cover در ماشین لباسشویی

33- Bed cover در ماشین لباسشویی:

این گزینه برای شستشوی روتختی و ملحفه و تکه‌های بزرگی است که برای تخت استفاده می‌شوند و باعث می‌شود فشار کمتری به ماشین وارد شود.

34- Bulky در ماشین لباسشویی:

این گزینه برای زمانی است که تکه‌های بزرگ لباس یا روتختی در ماشین قرار دارد و نمی‌خواهید فشار زیادی به ماشین وارد شود.

35- Dry در ماشین لباسشویی:

این گزینه برای خشک‌ کردن لباس‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند آنها را تا بیشترین اندازه خشک کند.

36- Dark wash:

این برنامه برای شستشوی لباس‌های تیره استفاده می‌شود و می‌توانید لباس‌های مشکی و تیره را با آن بشویید.

37- Sports wear:

این برنامه مخصوص شستشوی لباس‌های ورزشی است.

38- Steam wear:

این برنامه برای زمانی است که می‌خواهید شستشو با بخار انجام شود.

39- No spin:

این گزینه به معنی خشک نکردن لباس‌ها است و چرخش آخر شستشو را انجام نمی‌دهد.

40- Cupboard dry:

این برنامه برای خشک‌ کردن لباس‌های کتان و نخی است.

نصب و تعمیر ماشین لباسشویی
معنی کلمات نوشته شده روی لباسشویی

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد معنی کلمات و اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی صحبت کردیم و گفتیم که این کلمات و اصطلاحات چه معنایی دارند و چطور می‌توانید با استفاده از آنها، استفاده بهتری از ماشین لباسشویی خودتان داشته باشید. اگر هرکدام از بخش‌های ماشین لباسشویی شما به‌درستی کار نمی‌کند یا لباس‌های شما را به‌خوبی شستشو نمی‌دهد، باید برای تعمیر ماشین لباسشویی خود اقدام کنید تا ایرادات لباسشویی شما سریع‌تر برطرف شوند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد معنی کلمات و اصطلاحات نوشته شده روی ماشین لباسشویی بیشتر بدانید و بتوانید با توجه‌ به این کلمات، برنامه بهتری را برای شستشوی لباس‌های خودتان انتخاب کنید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم. برای مطالعه سایر مطالب مانند روش شستن پرده‌های توری در لباسشویی می‌توانید به وبلاگ هوم سرویز و همچنین اینستاگرام هوم سرویز مراجعه کنید. برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع سرویس از تعمیر ماشین ظرفشویی و تعمیر یخچال گرفته تا نظافت منزل و مهماندار خانم آماده خدمت‌رسانی به شما است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا