زیبایی

با این ترفندهای کاربردی موهای خشک و آسیب دیده خود را نجات دهید

موهای خود را سالم و شاداب نگه دارید

هر روز از خواب بلند می‌شوید و نیمی از وقت‌تان را با موهایتان کلنجار می‌روید. گره‌های کور با هیچ شانه‌ای باز نمی‌شوند و تارهای موی شما به خشکی چوب شده‌اند. خوب! بدون شک اینها علائم موهای خشک هستند که البته آسیب هم دیده‌اند. دلیل را احتمالاً خودتان می‌دانید. اما حالا دنبال پیدا کردن درمان موهای خشک و آسیب دیده خود می‌گردید؟ ما به شما چند راهکار عملی نشان می‌دهیم که انجام آنها به وقت و هزینه زیادی نیاز ندارد. پس با این مقاله همراه شوید.

فهرست مطالب

اگر می خواهید بدانید چطور موهای خشک و آسیب دیده خود را نجات دهید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا با روشهای احیای مو و سالم نگه داشتن مو بیشتر آشنا شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کوتاه کردن، ساده ترین درمان موهای خشک و آسیب دیده

گاهی با یک کوتاهی ساده می‌توان به خشکی و شکنندگی موها پایان دارد. حتی اگر موهایتان خیلی هم بلند نباشند، موخوره ممکن است تیشه به ریشه آنها بزند. این یعنی باید انتظار خشکی و ضعیف شدن بیشتر موها را داشته باشید. پس دل را به دریا زده و روانه آرایشگاه شوید. بدون شک، کوتاه کردن می‌تواند رشد موهای شما را بهبود ببخشد.

کوتاه کردن مو برای رفع خشکی و آسیب دیدگی
کوتاه کردن مو برای رفع خشکی و آسیب دیدگی

اهمیت ویتامین‌ها را دست‌ کم نگیرید

حالا دیگر بیشتر ما با ویتامین‌های مفید برای بدن آشنا هستیم. اما برخی ویتامین‌ها به ‌طور خاص در زمینه سلامت مو و ناخن‌های ما مشغول به فعالیت هستند. ویتامین A ،C، بیوتین یا همان ویتامین H و البته آهن. شما می‌توانید از قرص‌های مکمل بیوتین هم کمک بگیرید. هر چند برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف بیوتین تأثیر چندانی بر رشد موها ندارد. با این حال نقش پروتئین‌های دریایی چیزی است که نمی‌توان آن را انکار کرد.

امگا 3 و آنتی‌اکسیدان‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید

پیشتر نام پروتئین‌های دریایی را آوردیم. باید بدانید که این پروتئین‌های مفید، موها را از نازک شدن نجات داده و آنها را درخشان‌تر می‌کنند. اگر عزمتان را جزم کرده‌اید تا بدون مصرف مکمل‌ها آنها را به دست بیاورید، باید ماهی‌های خاصی را مصرف کنید. سالمون، ماهی تُن، ساردین و ماهی خال مَخالی از آن جمله هستند. این غذاها منابع غنی امگا 3 و در عین حال، درمان موهای خشک و آسیب دیده هستند.

در کنار امگا، آنتی ‌اکسیدان‌ها را نباید فراموش کرد. آنتی ‌اکسیدان‌ها یک کار بزرگ انجام می‌دهند: با استرس اکسیداتیو که مو را پیرتر نشان می‌دهد، مبارزه می‌کنند. در کدام غذاها می‌توانید مقادیر زیادی آنتی ‌اکسیدان پیدا کنید؟ گردو، گوجه فرنگی، بلوبری، کلم بروکلی و لوبیا قرمز.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ویتامینه و ماسک مو بانوان هم ارائه میده؟
امگا 3 و کمک به درمان موهای خشک و آسیب دیده
امگا 3 و کمک به درمان موهای خشک و آسیب دیده

موهایتان هر روز نیاز به شستشو ندارند

شکی نیست که شامپو، آلودگی و عرق را از موهایتان پاک می‌کند. اما علاوه بر اینها، سبوم مو را هم از بین می‌برد. سبوم چیست؟ یک روغن طبیعی که کار آن حفظ و نگهداری از موهای شما است. اگر میزان سبوم، کافی باشد، موها درخشنده خواهند شد؛ اما سبوم زیادی موها را چرب نشان می‌دهد.

با این حساب، نیازی نیست تا هر روز موهای خود را از سبوم عاری کنید. می‌توانید یک روز در میان این کار را بکنید تا یک قدم کوچک برای درمان موهای خشک و آسیب دیده خود برداشته باشید. اگر برایتان امکان‌ پذیر نیست، حداقل از شامپو مخصوص موهای خشک یا حتی شامپو بچه استفاده کنید. این شامپوها قدرت پاک‌کنندگی ملایمی دارد و روغن طبیعی مو را کامل از بین نمی‌برند.

اینکه موها را چطور خشک کنید، مهم است

اگر موها شکننده بوده و حالت دادن به آنها بعد از شستشو، سخت باشد؛ یک معنا دارد. احتمالاً آنها در طول فرایند خشک کردن رطوبت زیادی را از دست می‌دهند. پس بهتر است برای خشک شدن موها، به جای هوا روی حوله حساب کنید. یک نکته دیگر این است که رها کردن موهای خیس برای مدت طولانی، آسیب زیادی به آنها وارد می‌کند. آسیبی که حتی با سشوار برابری می‌کند.

وسایل گرما‌زا را از موهای خود دور کنید

شاید شما هم جزو کسانی باشید که کارهایی مثل ریباندینگ مو، اکستنشن یا اتو کردن همیشه بخشی از روتین‌تان بوده است. در تمام این متدها از وسایل گرمازا مثل اتو مو استفاده می‌شود. پس اگر حالا موهای خشک و شکننده‌ای دارید، علت را می‌توان در اینها جستجو کرد. حتی مطالعات علمی ثابت کرده که سشوار به ساقه‌های مو آسیب قابل‌توجهی را وارد می‌کند. نمی‌توانید سشوار را کنار بگذارید؟ حداقل آن را چند سانتیمتر از ساقه موهای خود دورتر نگه دارید تا صدمه کمتری به آنها برسد.

آب سرد یا داغ؛ کدام بهتر است؟

آیا می‌دانستید آب داغی که در حمام برای شستن بدن استفاده می‌کنید، ممکن است باعث سوختن موهای شما شود؟ بر عکس، آب سرد مزایای زیادی دارد که کمک به رشد سریع مو، یکی از آنها است. بنابراین بعد از شامپو و نرم‌ کننده یک یا دو دقیقه موهای خود را با آب سرد بشویید. نتیجه، احیای تارهای مو و شادابی کف سرتان است.

روغن‌های طبیعی؛ معجزه درمان موهای خشک و آسیب دیده 

در خواص روغن‎های طبیعی برای سلامت مو کمتر کسی تردید دارد. اما بعضی از آنها تأثیر خود را به خوبی اثبات کرده‌اند. مثلاً روغن آرگان مراکشی همواره یک درمان خانگی محبوب برای موهای خشک بوده است. استفاده از آن هم آسان و هم متنوع است. یک راه این است که چند قطره روغن آرگان را به انتهای مو بمالید تا نرم شود. شیوه دیگر، ترکیب آن با روغن اسطوخدوس، روغن نعنا و روغن نارگیل است. آنچه حاصل می‌شود، یک ترکیب خوشبو و مغذی است که در بلند ‌مدت از خشکی مو جلوگیری می‌کند.

روغن‌های طبیعی برای درمان موهای شکننده و خشک
روغن‌های طبیعی برای درمان موهای شکننده و خشک

روغن نارگیل؛ بهترین روغن برای موهای خشک و وز

روغن نارگیل را معجزه ای برای موهای آسیب دیده می‌دانند. این روغن خوشبو، یک نرم ‌کننده طبیعی است که شکاف‌های موجود در تارهای مو را پر می‌کند. به ‌علاوه، از آنجایی که روغن نارگیل به ‌راحتی به فیبرهای مو نفوذ می‌کند، برای موهای آسیب‌ دیده از آفتاب گزینه فوق ‌العاده‌ای است. می‌توانید هفته‌ای یک بار، این نرم‌ کننده عمیق را به شیوه زیر امتحان کنید:

موهای خود را تمیز و خشک کرده، مقداری روغن نارگیل را بین کف دست‌های خود بمالید. سپس آن را روی انتها، فرق سر و ریشه موهای خود ماساژ دهید. سعی کنید کاملاً موها را با روغن بپوشانید، اما نه آن طور که روغن چکه کند! 20 دقیقه صبر کرده و بعد با شامپو آبکشی کنید.

روغن زیتون؛ موها را نرم می‌کند

اگر مدام از خود می‌پرسید که چگونه موهای خشک خود را نرم کنیم، راه دوری نروید. کمی روغن زیتون این کار را برای شما انجام می‌دهد. فقط کافی است نصف فنجان روغن زیتون را کمی گرم کنید (دقت کنید که آن را نجوشانید). سپس آن را روی تمام موها مالیده، سرتان را با یک کیسه پلاستیکی پوشانده و در آخر در حوله بپیچید. پس از 45 دقیقه موها را با شامپو به ‌طور کامل آبکشی کنید. این کار، کم ‌هزینه‌ترین راه برای درمان موهای خشک و آسیب دیده است.

روغن جوجوبا؛ موها را مقاوم می‌کند

روغن جوجوبا ساختار مشابهی با سبوم بدن دارد. از این رو، افزودن چند قطره از آن به موها یک روش طبیعی برای نرم کردن آنها به حساب می‌آید. می‌توانید خاصیت این روغن را با یک روغن دیگر مانند چوب صندل دو چندان کنید. آنها را با هم ترکیب کرده و حاصل را کف دست‌های خود بمالید. حالا آن را به آرامی به انتهای موهای خود ماساژ دهید تا تأثیر را بلافاصله روی موهای شکننده و خشک‌تان ببینید.

بهترین روغن‌های طبیعی برای موهای خشک و وز
بهترین روغن‌های طبیعی برای موهای خشک و وز

ماسک‌های خانگی، راهکارهای ساده و مفید برای موهای خشک و آسیب دیده

اگر به جای روش‌هایی مثل ویتامینه و احیای مو، به درمان‎های طبیعی باور دارید؛ چند ماسک مو برای موهای وز را امتحان کنید.

کره؛ ماسکی برای موهای شکننده

تعجب نکنید! همان کره‌ روی میز صبحانه، یک ماسک بالقوه برای درمان موهای خشک و آسیب دیده شما است. برای تهیه ماسک کره، کافی است مقدار اندکی از آن را آب کرده و بگذارید خنک شود. حالا چربی‌های اضافه آن را گرفته و مایع باقیمانده را روی موهای خود ماساژ دهید. سرتان را با کیسه پلاستیکی بپوشانید و نیم ساعت صبر کنید. اکنون می‌توانید موها را با شامپو، خوب شسته و تمیز کنید.

چای؛ رنگ موها را باز می‌کند

 اینکه قرار باشد به جای نوشیدن چای، آن را روی موهای خود بگذارید؛ کمی عجیب است. اما چای یک ماسک مو خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده است که درخشش طبیعی به آنها می‌دهد. چطور از آن استفاده کنید؟ بعد از اینکه موهای خود را با شامپو شستشو دادید، آنها را با یک چهارم فنجان چای دم‌ کرده و خنک بشویید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات ویتامینه و ماسک مو بانوان هم ارائه میده؟

همانطور که گفتیم چای رنگ موها را بهبود می‌بخشد. پس بهتر است چایی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ موی شما باشد. مثلاً اگر موهای بلوند دارید، چای بابونه گزینه خوبی است. چرا که چای سیاه ممکن است موهای شما را تیره کند؛ اما چای سیاه برای پوست‌های سبزه مناسب است و موهای آنها را تقویت و درخشان می‌کند.

سرکه سیب؛ موها را درخشان می‌کند

یک بخش از درمان موهای خشک و آسیب دیده، احیای درخشندگی آنها است. کاری که سرکه سیب از پس آن بر می‌آید. در حقیقت سرکه سیب با خنثی کردن pH مو و بستن کوتیکول‌ها، موهای شما را براق می‌کند. برای این منظور، یک پیمانه سرکه سیب را با 10 پیمانه آب ترکیب کرده و در بطری اسپری بریزید. می‌توانید هفته‌ای 1 بار، این محلول را روی موهای خود اسپری کنید. از آنجا که ترکیب حاصل نسبتاً اسیدی است، در مصرف آن زیاده ‌روی نکنید.

ماسک تخم مرغ؛ کمک به تقویت موها

اگر موهایتان ضعیف و شکننده شده‌اند، ماسک تخم مرغ می‌تواند آنها را نجات دهد؛ البته با کمک مواد دیگر! نصف فنجان ماست پر‌چرب را با 3 قاشق غذاخوری عسل و 1 عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید. ماسک را روی موها و کف سر گذاشته و با یک کیسه پلاستیکی آن را بپوشانید. اجازه دهید ترکیب برای 15 تا 30 دقیقه روی سرتان بماند و سپس به‌ طور کامل با شامپو بشویید.

ماسک مو خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده
ماسک مو خانگی برای موهای خشک و آسیب دیده

سخن نهایی

در این مقاله از چند راهکار ساده اما مفید برای درمان موهای خشک و آسیب دیده گفتیم. همچنین شما را با ماسک‌های خانگی آشنا کردیم که تهیه آنها راحت و تأثیرشان، فوق ‌العاده است. می‌توانید این ماسک‌ها یا روغن‌های طبیعی را در کنار روش‌های دیگر امتحان کنید. علاوه بر این، سایر مقالات ما در سایت و اپلیکیشن هوم سرویز را مطالعه کنید؛ زیرا نکات جالبی از دنیای زیبایی و آرایش را به شما یاد می دهند. این مطالب را بخوانید و نتایج تجربه‌های خود را با ما و خوانندگان وبلاگ هوم سرویز به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا