رایانه و تکنولوژی

بهترین گوشی‌های ضدآب موجود در بازار

معرفی گوشی های مقاوم به آب

امروزه گوشی‌های موبایل میزبان قابلیت‌های فراوانی شده‌اند و به لطف پیشرفت تکنولوژی هر روز قابلیت‌های جدیدی نیز به آن‌ها اضافه می‌شود. یکی از این قابلیت‌ها که مخصوصاً در میان گوشی‌های پرچمدار دیگر به یک استاندارد تبدیل شده؛ ضد‌آب بودن است. در گذشته تنها گوشی‌های بسیار کمی مجهز به این قابلیت بودند و قیمت بسیار بالایی نیز داشتند. اما در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند از این توانایی بهره می‌برند و بسته به نوع و قیمت گوشی، می‌توانند تا چند دقیقه و در عمق چند متری آب دوام بیاورند و بدون هیچ مشکلی دوباره شروع به کار کنند. البته گفتنی است که همه‌ی گوشی‌هایی که ادعای ضد‌آب بودن دارند تنها می‌توانند از یک یا دو بار برخورد با آب جان سالم به در ببرند. ما در این مقاله سعی داریم بهترین مدلهای گوشی موبایل ضدآب موجود در بازار را بسته به نوع و مقاومتشان در برابر آب به شما معرفی کنیم تا بتوانید بهترین گزینه را با توجه به بودجه و سلیقه خود انتخاب کنید. پس با هوم سرویز همراه باشید.

فهرست مطالب

قبل از آنکه به معرفی بهترین مدلهای گوشی موبایل ضدآب بازار بپردازیم، بهتر است با برخی اصطلاعات و معیار‌ها و همینطور تفاوت ضدآب بودن با مقاوم در برابر آب بودن آشنا شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

بهترین مدلهای گوشی موبایل ضدآب

اولین و اصلی‌ترین معیاری که قبل از خرید یک گوشی موبایل ضدآب باید به آن توجه کنید، برخورداری از استاندارد IP68 است. چرا که اگر گوشی از استاندارد IP67 و IP68 پشتیبانی کند، به معنای ضدآب بودن آن است. حال بهتر است با تفاوت ضدآب بودن و مقاوم در برابر آب آشنا شوید تا این دو را با یکدیگر اشتباه نگیرید و در خرید خود دقت کنید. ضد آب بودن به این معنا است که گوشی کاملاً در برابر نفوذ آب مقاوم است و حتی می‌تواند برای مدتی در داخل آب غوطه‌ور بماند؛ بدون آنکه کوچکترین آسیبی به آن وارد شود. این در حالی است که گوشی‌های مقاوم در برابر آب تنها می‌توانند تا حدی از نفوذ آب جلوگیری کنند و بدنه‌ آنها نمی‌تواند به طور کامل جلوی ورود آب را بگیرد و نسبت به آن آسیب پذیر است. همچنین با اینکه اکثر گوشی‌هایی که از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کنند، گوشی‌های پرچمدار هستند؛ اما برخی گوشی‌های میان‌رده نیز هستند که از این استاندارد برخوردارند.

حال به معرفی بهترین مدلهای گوشی موبایل ضدآب بازار می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

iPhone 12 Pro Max

آیفون 12 پرو مکس
گوشی آیفون 12 پرو مکس

مشخصات فنی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

سیستم عامل: آی او اس 14 (قابل ارتقا به 15)

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1284 در 2778 پیکسل

پردازنده: A14 Bionic

حافظه رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128، 256 و 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3667 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه و 12 مگاپیکسل با لنز‌های واید، اولترا واید و تله‌فوتو به همراه سنسور تشخیص عمق

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسلی از نوع واید

آخرین و به‌روزترین آیفون تولید شده توسط شرکت اپل را شاید بتوان بهترین گوشی ضدآب بازار نیز دانست. آیفون 12 پرو مکس مجهز به استاندارد IP68 است و می‌تواند تا عمق 6 متری و به مدت 30 دقیقه در مقابل نفوذ آب مقاومت کند و بدون هیچ مشکلی مجدداً شروع به کار کند. دلیل اصلی و عمده این مقاومت عالی این محصول در برابر آب مربوط به کیفیت ساخت و جنس قطعات استفاده شده در آن است. بدنه‌ آیفون 12 پرو مکس از جنس شیشه بوده و فریم دور آن نیز از نوع فولاد ضدزنگ است. صفحه نمایش آیفون 12 پرو مکس، 6.7 اینچی بوده و از پوشش ضد خش و اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست بهره می‌برد. رزولوشن این صفحه نمایش نیز 1284 در 2778 پیکسل بوده و از قابلیت‌هایی نظیر Dolby Vision، HDR 10+، True-Tone و نرخ نوسازی 60 هرتزی پشتیبانی می‌کند. قلپ تپنده آیفون 12 پرو را تراشه A14 بایونیک تشکیل می‌دهد که به راحتی و بدون کوچکترین مشکلی از پس اجرای سخت‌ترین برنامه‌ها و سنگین‌ترین بازی‌ها برمی‌آید. به این تراشه، 6 گیگابایت رم را هم اضافه کنید تا به قدرت آیفون 12 پرو بیشتر پی ببرید. آیفون 12 پرو مکس مجهز به دوربینی چهارگانه است که از 4 سنسور متفاوت ساخته شده است. این چهار سنسور را یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع واید، یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو، یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر اولترا واید به همراه یک سنسور تشخیص عمق یا همان TOF 3D شکل می‌دهند. این دوربین چهارگانه قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و نرخ فریم 60 و همینطور رزولوشن Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربین سلفی این محصول نیز 12 مگاپیکسلی با لنز واید است به همراه حسگر سه‌بعدی تشخیص چهره و عمق تصویر. این دوربین نیز قادر به فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با کیفیت Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه است.

باتری آیفون 12 پرو مکس نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت آن 3687 میلی آمپر است. این ظرفیت باتری به آن معنا است که این محصول می‌تواند تا ساعت‌ها شارژ نگه دارد و هیچ گونه نگرانی از بابت زود تمام شدن شارژ آن وجود نداشته باشد. آیفون 12 پرو مکس در سه ظرفیت 128، 256 و 512 گیگابایت به فروش می‌رسد تا مشکلی بابت کمبود فضای ذخیره‌سازی وجود نداشته باشد. از دیگر قابلیت‌های آیفون 12 پرو مکس می‌توان به Face ID، حسگر شتاب سنج و ژیروسکوپ، اسپیکر‌های استریو و همینطور دستیار صوتی سیری با پشتیبانی از زبان محاوره اشاره کرد.

Galaxy S21 Ultra

گلگسی اس 21 اولترا
گوشی گلگسی اس 21 اولترا

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

اندازه صفحه نمایش: 6.8 اینچ

وضوح تصویر: 1440 در 3200 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888 / اگزینوس 2100

حافظه رم: 12 / 16 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (108 + 10 + 10 + 12) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 40 مگاپیکسل

Galaxy S21 Ultra نه تنها یکی از بهترین محصولات مقاوم در برابر آب بلکه یکی از بهترین گوشی‌های دنیا است. آخرین پرچمدار سامسونگ از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و می‌تواند در عمق 1.5 متری و تا 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقوم کند و مجدداً بدون هیچ گونه مشکلی شروع به کار کند. این گوشی موبایل پیشرفته‌‌ترین گوشی تولید شده توسط سامسونگ تا به امروز است و از تمام قابلیت‌ها و فناوری‌های روز گوشی‌های هوشمند بهره می‌برد. اولین موردی که در رابطه با این گوشی نظر شما را جلب می‌کند؛ ظاهر مینیمالیستی و بسیار شیک آن است. طراحی جدید دوربین‌های پشتی زیبایی خاصی به این گوشی بخشیده است. صحبت از دوربین شد و گفتنی است S21 Ultra بهترین و قدرتمند‌ترین دوربین را حداقل میان گوشی‌های اندرویدی دارد. در واقع دوربین S21 Ultra بزرگترین مزیت و نقطه‌ قوت آن محسوب می‌شود. ماژول مخصوص این گوشی دارای چهار مدل دوربین قدرتمند بوده و نسبت به مدل پایه این سری قدرت بیشتری دارد. این چهار دوربین را یک دوربین واید 108 مگاپیکسلی، یک دوربین اولترا 12 مگاپیکسلی و دو دوربین تله فوتو 20 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. همچنین دوربین اصلی و چهارگانه این محصول امکان بزرگنمایی اپتیکال 10 برابری و  100 برابری هیبریدی را امکان پذیر می‌کند. همینطور دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی آن می‌تواند برای افرادی که زمان زیادی را در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام می‌گذرانند؛ بسیار خوشایند باشد.

صفحه نمایش S21 برای اولین بار از رزولوشن QHD+ و نرخ تازه‌سازی 120 هرتز به صورت همزمان استفاده می‌کند. همچنین این صفحه نمایش به کمک اندازه 6.8 اینچی و همینطور رزولوشن 3200 در 1440 پیکسلی‌اش، به گزینه‌ ایده‌آلی برای کسانی که وقت زیادی را صرف تماشای ویدیو یا انجام بازی با گوشی خود می‌کنند، تبدیل می‌شود. S21 Ultra از یک پردازنده گرافیکی و مرکزی بسیار قدرتمند بهره می‌برد که هم عملکرد آن را بهبود داده و هم سرعت آن را به طرز قابل توجه‌ای افزایش داده است. از نظر نرم افزاری نیز این گوشی از اندروید 11 پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود آپدیت‌های جدید سیستم عامل اندروید نیز تا مدت‌ها برای S21 Ultra در دسترس قرار گیرد.

iPhone 12 Pro

آیفون 12 پرو
گوشی آیفون 12 پرو

مشخصات فنی

سیستم عامل: آی او اس 14 (قابل ارتقا به 15)

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

وضوح تصویر: 1170 در 2532 پیکسل

پردازنده: A14 Bionic

حافظه رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128، 256 و 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3667 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه و 12 مگاپیکسل با لنز‌های اولترا واید، واید و تله‌فوتو به همراه سنسور تشخیص عمق

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسلی از نوع واید

آیفون 12 پرو در کنار برادر بزرگترش یعنی 12 پرو مکس، بهترین گوشی موبایل ضدآب محسوب می‌شود. این از استاندارد IP68 پشتیبانی می‌کند و این بدان معناست که می‌تواند تا عمق 6 متر و به مدت 30 دقیقه در مقابل نفوذ آب مقاومت کند و سپس بدون هیچ مشکلی دوباره شروع به کار کند. جنس بدنه‌ این محصول از شیشه (سرامیک شیلد) و فریم دور آن از نوع استیل ضد زنگ است. با این تفاسیر آیفون 12 پرو  یک گوشی فوق‌العاده مقاوم در برابر آب و البته گرد و غبار است. صفحه نمایش آیفون 12 پرو 6.1 اینچی بوده و رزولوشن آن 1170 در 2532 پیکسل است. همچنین این صفحه نمایش معرکه مجهز به پوشش ضد خش و پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست است و از قابلیت‌هایی نظیر Dolby Version، HDR 10+، True-tone و نرخ نوسازی تصویر 60 هرتزی پشتیبانی می‌کند. پردازنده و تراشه مرکزی این محصول را نیز A14 Bionic که دیگر حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد و به لطف آن می‌توانید هر نوع اپلیکیشن یا بازی را که دوست داشتید به سادگی هر چه تمام‌تر اجرا کنید. به این پردازنده قدرتمند، 6 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنید.

آیفون 12 پرو مجهز به دوربینی چهارگانه است که سنسور‌های را به ترتیب: یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع اولترا واید، یک سنسور 12 مگاپیکسلی دیگر اما با لنز واید، سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو به همراه سنسور تشخیص عمق تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه قادر است با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با رزولوشن Full HD و تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از مزایای این دوربین چهارگانه می‌توان به فلاش چهارگانه دو رنگ، HDR و پانوراما اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 12 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند با کیفیت 4K  و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با وضوح  Full HD و تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. باتری آیفون 12 پرو نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت آن 3667 میلی آمپر ساعت است. از دیگر قابلیت‌های این گوشی هوشمند فوق‌العاده می‌توان به Face ID، حسگر شتاب سنج و ژیروسکوپ و فشار سنج، اسپیکر‌های استریو و همینطور دستیار صوتی سیری با پشتیبانی از زبان محاوره اشاره کرد.

Galaxy Note 20 Ultra

گلگسی نوت 20 اولترا
گوشی گلگسی نوت 20 اولترا

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.9 اینچ

وضوح تصویر: 1440 در  در 3088 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865 / اگزینوس 990

حافظه رم: 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (108 + 12 + 12) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل

پرچمدار سری نوت یعنی 20 اولترا به لطف مقاومتش در برابر نفوذ آب تا عمق 1.5 متری و به مدت 30 دقیقه، توانسته گواهی IP68  را دریافت و به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند ضدآب تبدیل شود. نوت 20 تا قبل از ورودS21 Ultra به بازار، بهترین دوربین را در میان گوشی‌های سامسونگ داشت و کماکان نیز یکی از بهترین‌ها چه در زمینه‌ دوربین و چه در بخش‌های دیگر محسوب می‌شود. اما شاید بتوان بزرگترین نقطه قوت نوت 20 اولترا را قلم S Pen آن به شمار آورد. این قلم میزبان ویژگی‌ها و قابلیت‌های فوق‌العاده‌ای است که از میان آن‌ها می‌توان به کنترل دوربین از راه دور و تاخیر بسیار کم در هنگام نوشتن و طراحی اشاره کرد. در واقع زمانی که با این قلم صفحه نمایش را لمس می‌کنید تنها 9 میلی ثانیه زمان می‌برد تا نوشته و طرح شما ثبت شود و همین باعث می‌شود که حس قلم و کاغذ واقعی برای شما تداعی شود. در نتیجه اگر کار شما طراحی و نقاشی و یا هر کاری که در آن به قلم هوشمند نیاز دارید است؛ نوت 20 اولترا بهترین و تنها گزینه برای شما محسوب می‌شود. همچنین و همانطور که از نام گوشی پیداست؛ نوت 20 اولترا از فناوری 5G پشتیبانی می‌کند و در نتیجه این گوشی در نسل بعدی اینترنت نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

یکی دیگر از برگ برنده‌های نوت 20 اولترا (و به طور کلی سری نوت) صفحه نمایش بزرگ و 6.9 اینچی آن است. گوشی‌های سری نوت همیشه برای کسانی که با گوشی خود فیلم می‌بینند و بازی می‌کنند یک گزینه‌ مناسب و محبوب بوده است و نوت 20 اولترا هم از این قاعده مستثنا نیست. نوت 20 اولترا به کمک وضوح تصویری 1440 در 3088 پیکسلی و همینطور نرخ تازه‌سازی 120 هرتزی خود یک انتخاب رویایی و معقول برای گیمر‌ها و فیلم باز‌ها محسوب می‌شود. تراشه اسنپدراگون 865 (یا اگزینوس 990) و همینطور 12 گیگابایت حافظه‌ رم، قدرت فوق‌العاده‌ای را برای نوت 20 اولترا به ارمغان آورده و خیالمان را از بابت سرعت بالای آن راحت کرده است. از همه‌ی این‌ها که بگذاریم به دوربین‌های سه‌گانه و باکیفیت نوت 20 اولترا می‌رسیم. همانطور که قبلاً نیز گفتیم نوت 20 اولترا تا قبل از ورود Galaxy S21 Ultra به بازار، بهترین دوربین را در میان گوشی‌های اندرویدی دارا بود. چرا که این گوشی هوشمند از یک دوربین 108 مگاپیکسلی و دو دوربین 12 مگاپیکسلی بهره می‌برد که این دوربین‌ها قادر به زوم اپتیکال 5 برابری هستند. دوربین‌های نوت 20 اولترا به گونه‌ای طراحی و ساخته شده‌اند که در هر میزان نوری بتوانید عکس‌های فوق‌العاده‌ای تهیه کنید.

Galaxy S21

گلگسی اس 21
گوشی گلگسی اس 21

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888 / اگزینوس 2100

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (12 + 64 + 12) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل

گلگسی اس 21 بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های اندرویدی است که توانسته با دریافت گواهی IP68 به یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند ضدآب موجود در بازار نیز تبدیل شود. این گوشی معرکه می‌تواند تا عمق 1.5 متر و تا مدت 30 دقیقه در مقابل نفوذ آب مقاومت کند و مجدداً و بدون کوچکترین مشکلی شروع به کار کند. ظاهر این گوشی بسیار مشابه برادر بزرگ‌تر خود یعنی S21 Ultra است و سامسونگ برای خلق این دو گوشی از زبان طراحی مشابهی استفاده کرده است. S21 مجهز به یک صفحه نمایش 6.2 اینچی بارزولوشن 1080 یا همان Full HD است. این بدان معناست که صفحه نمایش S21 کوچکتر و رزولوشن آن کمتر از S21 Ultra  است. اما با این وجود نیز S21 کماکان به لطف 120 هرتزی بودن صفحه نمایشش یک گزینه‌ عالی مخصوصاً برای افرادی است که اهمیت زیادی به تماشای ویدیو و انجام بازی با گوشی خود می‌دهند. شاید بتوان بزرگترین نقطه‌ی قوت و مزیت S21 را در قیمت و بهای آن جستجو کرد. S21 با قیمتی مشابه آیفون 12 و 200 دلار ارزان‌تر از مدل قبلی خود یعنی S20 روانه بازار شد. همین مورد ارزش خرید آن را (با توجه به قابلیت‌های بی‌شمارش) بسیار بسیار بالا برده است.

دوربین S21 با اینکه از یک لنز کمتر نسبت به مدل اولترا استفاده می‌کند؛ اما باز هم یکی از بهترین‌ها در میان گوشی‌های اندرویدی محسوب می‌شود. S21 از دو دوربین 12 و یک دوربین 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد که شامل دوربین‌های اولترا واید و تله فوتو هستند. دوربین این گوشی میزبان برخی ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدیدی است که هوشمندی ماژول‌های آن را بالا می‌برد. از جمله‌ این قابلیت‌ها می‌توان به عکاسی در نور شب اشاره کرد. در کل باید گفت که عملکرد دوربین‌های گوشی به گونه‌ای است که حتی اگر عکاس حرفه‌ای باشید یا به فعالیت‌ در شبکه‌های اجتماعی اهمیت زیادی بدهید؛ کماکان شما را راضی می‌کند. لازم به ذکر است که از آنجایی که S21 و S21 Ultra از پردازنده‌های اصلی و گرافیکی مشابه‌ای استفاده می‌کنند؛ شاهد هیچ گونه تفاوت فاحش در عملکرد و سرعت این دو دستگاه نیستیم. همچنین S21 نیز به مانند مدل اولترا از اندروید 11 پشتیبانی می‌کند و آپدیت‌های جدید سیستمی نیز حالا برای آن عرضه می‌شود.

iPhone 12

آیفون 12
گوشی آیفون 12

مشخصات فنی

سیستم عامل: آی او اس 14 (قابل ارتقا به 15)

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

وضوح تصویر: 1170 در 2532 پیکسل

پردازنده: A14 Bionic

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64، 128 و 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 2815 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه و 12 مگاپیکسلی (با دو لنز متفاوت واید و اولترا واید)

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسلی از نوع واید

آیفون 12 شرکت اپل هم سنت شکنی نکرده و مانند دو برادر دیگر (آیفون 12 پرو مکس و آیفون 12 پرو) جز بهترین مدلهای گوشی موبایل ضدآب محسوب می‌شود. دلیل این امر نیز واضح است است. چرا که آیفون 12 می‌تواند تا عمق 6 متری و تا 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند. همین نیز باعث شده تا آیفون 12 گواهی IP68 را دریافت کند. یکی از دلایل اصلی مقاومت خوب گوشی‌های آیفون در مقابل آب و گرد و غبار مربوط به جنس بدنه‌ آن‌ها و مواد استفاده شده در آن‌ها است. آیفون 12 از بدنه‌ شیشه‌ای (به همراه محافظ سرامیک شیلد) ساخته شده و دور تا دور آن با فریم آلومینیومی احاطه شده است.

پیش‌تر درباره‌ قدرت چیپست A14 Bionic حرف زدیم و بهتر است بدانید که آیفون 12 هم از همین تراشه به عنوان قلب تپنده خود استفاده می‌کند. همینطور آیفون 12 از 4 گیگابایت حافظه‌ رم بهره می‌برد. صفحه نمایش آیفون 12، 6.1 اینچی بوده و رزولوشن آن 1170 در 2532 پیکسل است. این صفحه نمایش از پوشش اولفوبیک برای کاهش بازتاب نور و لکه دست و از پوشش ضد خش برای محافظت از خود بهره می‌برد. همچنین این نمایشگر از قابلیت‌هایی مانند Dolby Version، HDR 10+، فضای رنگی گسترده، True-tone و نرخ تازه‌سازی 60 هرتزی پشتیبانی می‌کند. دوربین آیفون 12 دوگانه بوده و متشکل از سنسور‌های 12 مگاپیکسلی با لنز‌های واید و اولترا واید است. این دوربین دوگانه می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور کیفیت Full HD و تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. همچنین دوربین اصلی آیفون 12 مجهز به قابلیت‌هایی نظیر فلاش چهارگانه دو رنگ، HDR و پانوراما است. دوربین سلفی این محصول نیز 12 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با رزولوشن Full HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه ضبط کند. باتری آیفون 12 نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت آن 2815 میلی آمپر ساعت است که این گوشی را در جایگاه پایین‌تری نسبت به دو برادر بزرگترش قرار می‌دهد. آیفون 12 در سه مدل 64، 128 و 256 گیگابایتی عرضه شده است و حق انتخابی خوبی را به کاربرانش در این زمینه داده است.

S20 FE 5G

گلگسی اس 20 اف ای
گوشی گلگسی اس 20 اف ای

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865 / اگزینوس 990

حافظه رم: 6 و 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 و 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: ) 12 + 12 + 8 ( مگاپیکسل

دوربین پشتی: 32 مگاپیکسل

به یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند ضدآب سامسونگ می‌رسیم که نشان از اهمیت این جنبه‌ از محصولات برای شرکت کره‌ای دارد. S20 Fe 5G یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده سامسونگ است که توانسته گواهی IP68 را دریافت کند. چرا که این گوشی می‌تواند تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاومت کند و همین امر آن را به یکی از بهترین مدلهای گوشی موبایل ضدآب موجود در بازار تبدیل کرده است. بزرگترین مزیت و نقطه‌ قوت این گوشی؛ قیمت مناسب آن در مقابل امکانات و قابلیت‌هایی است که در اختیار شما می‌گذارد. همانطور که اشاره کردیم، با اینکه این گوشی از سری S سامسونگ است؛ اما پرچمدار محسوب نمی‌شود و یک گوشی میان رده است. اولین چیزی که در رابطه با هر گوشی نظر شما را جلب می‌کند ظاهر آن است. S20 FE ظاهری نسبتاً مشابه به دیگر گوشی‌های سری S دارد؛ اما با این تفاوت که در این گوشی شاهد قاب پلاستیکی، فریم آلومینیومی و بیرون زدگی دوربین هستیم. S20 FE از یک نمایشگر امولد 120 هرتزی با وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل بهره می‌برد.

حال بهتر است به سراغ معرفی دوربین‌های این محصول برویم. S20 FE داری سه ماژول در بخش پشتی گوشی است. دوربین اصلی با لنز واید و 12 مگاپیکسلی است و کیفیت بسیار خوبی دارد. یکی دیگر از دو دوربین باقی مانده هم به مانند دوربین اصلی 12 مگاپیسکلی و با لنز اولترا واید است. دوربین دیگر نیز 8 مگاپیکسلی است و از لنز تله فوتو بهره می‌برد و توانایی زوم 50 برابری دارد. دوربین‌های S20 FE توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه دارند. از دیگر ویژگی‌های این دوربین‌ها می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. همچنین دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی و از نوع اولترا واید بوده و قطعاً می‌تواند طرفداران شبکه‌های اجتماعی را راضی کند. جالب است بدانید که دوربین سلفی S20 FE هم توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه را دارد. از دوربین که بگذریم به باتری این محصول می‌رسیم که اتفاقاً یکی از نقاط قوت این گوشی محسوب می‌شود. باتری S20 FE از نوع لیتیم پلیمری با ظرفیت 4500 میلی آمپر بر ساعت و غیر قابل تعویض است.

مزیت بزرگ باتری این گوشی موبایل ضدآب، امکان شارژ بی‌سیم و شارژ گجت‌های دیگری همچون اسمارت واچ است. شرکت سامسونگ برای ساخت S20 FE از دو نوع چیپست اسنپدراگون 865 و اگزینوس 990 استفاده کرده است. اما لازم به ذکر است که S20 FE هایی که با چیپست اگزینوس 990 ساخته شده‌اند، مشکل داغ کردن دارند و ناپایدار هستند. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که اگر قصد خرید این گوشی را داشتید؛ حتماً به سراغ این محصول با پردازنده اسنپدراگون بروید.

iPhone 11 Pro Max

گوشی موبایل ضدآب آیفون 11 پرو مکس
گوشی آیفون 11 پرو مکس

مشخصات فنی

سیستم عامل: آی او اس 14 (قابل ارتقا به 15)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1242 در 2688 پیکسل

پردازنده: A13 Bionic

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64، 256، 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3969 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه و 12 مگاپیکسلی با لنز‌های اولترا واید، واید و تله‌فوتو

دوربین سلفی: 12 مگاپیکسل

یکی از نقاط قوت گوشی‌های آیفون، مقاومت بسیار خوبشان در برابر آب و گرد و غبار است و آیفون 11 پرو مکس به عنوان پرچمدار قبلی این سری، از این قاعده مستثنا نیست و یکی از مدلهای خوب گوشی موبایل ضدآب در بازار است. آیفون 11 پرو مکس قادر است تا عمق 4 متری و به مدت 30 دقیقه در مقابل نفوذ آب مقاومت کند و همین امر باعث شده که گواهی IP68 را دریافت کند. پردازنده مرکزی و تراشه اصلی این محصول رو A13 Bionic شکل داده که شاید از آیفون‌های سری 12 قدری ضعیف‌تر باشد، اما این بدان معنا نیست که نتواند از عهد‌ه‌ اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها برنیاید. همچنین این محصول مجهز به 4 گیگابایت حافظه‌ رم است.

دوربین اصلی گوشی موبایل ضدآب آیفون 11 پرو مکس از یک ماژول سه‌گانه شکل گرفته که این سه سنسور 12 مگاپیکسلی و با لنز‌های مختلف اولترا واید، واید و تله‌فوتو هستند. این دوربین سه‌گانه قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با کیفیت Full HD و تا نرخ 240 فریم بر ثانیه ضبط کند. دوربین سلفی این محصول نیز 12 مگاپیکسلی بوده و توانایی فیلمبرداری با کیفیت 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با رزولوشن 1080P و تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارد. باتری آیفون 11 پرو مکس غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی است و ظرفیت دقیق آن 3969 میلی آمپر ساعت است. آیفون 11 پرو مکس در سه مدل 64، 256 و 512 گیگاباتی روانه بازار شده تا کسانی که قصد خرید این محصول را دارند بتوانند حق انتحاب خوبی در این زمینه داشته باشند.

Galaxy S21 Plus

گلگسی اس 21 پلاس
گوشی گلگسی اس 21 پلاس

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888 / اگزینوس 2100

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4800 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: ( 12 + 64 + 12 ) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 10 مگاپیکسل

شاید گلگسی اس 21 پلاس در جایگاه پایین‌تری نسبت به دو برادر دیگرش (یعنی اس 21 اولترا و اس 21) قرار گیرد؛ اما ضدآب بودن زمینه‌ای نیست که در آن اس 21 پلاس ضعیف‌تر عمل کرده باشد. این گوشی موبایل ضدآب به لطف توانایی دوام آوردن تا عمق 1.5 متری و تا مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب، توانسته گواهی معتبر IP68 را دریافت کند. شاید بزرگترین ایرادی که به S21 Plus وارد می‌شود مربوط به صفحه نمایش و کیفیت آن است و همین مورد باعث شده که این گوشی در جایگاه پایین‌تری حتی نسبت به مدل پایه S21 قرار گیرد. اما این حرف‌ها به آن معنا نیست که با گوشی موبایلی متوسط و نه چندان قدرتمند طرف هستیم. چرا که S21 Plus در سایر زمینه‌ها عملکرد بسیار خوبی داشته و می‌تواند رضایت کاربرانش را جلب کند. S21 Plus ابعادی بزرگتر (مانند سنت همیشگی مدل‌های پلاس) از S21 و 6.7 اینچی دارد. این صفحه نمایش وضوح تصویر 1080 در 2400 پیکسل دارد. S21 Plus مجهز به دو دوربین 12 و یک دوربین 64 مگاپیکسلی است. دوربین سلفی این محصول هم 10 مگاپیکسلی است و از یک لنز واید 26 میلی متری با پوشش 80 درجه‌ای تشکیل شده است. دوربین‌های پشتی و اصلی S21 Plus مجهز به فناوری HDR 10+ و قادر به فیلمبرداری با کیفیت‌های 8K و نرخ 24 فریم بر ثانیه، 4K و نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه، 1080P (Full HD) تا نرخ 240 فریم بر ثانیه و 720P (HD) تا نرخ 960 فریم بر ثانیه هستند. همچنین دوربین‌های پشتی ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و Auto- HDR دارند. قابلیت‌هایی که در دو مدل دیگر S21 نیز یافت می‌شود. S21 Plus از پردازنده اسنپدراگون 888 (یا اگزینوس 2100) بهره می‌برد و بنابراین شاهد هیچ گونه تفاوتی از حیث عملکرد میان این گوشی و دو مدل دیگر S21 نیستیم. یکی دیگر از نقاط قوت گوشی موبایل ضدآب S21 Plus مربوط به باتری و میزان شارژدهی و عمر بالای آن می‌شود.

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین مدلهای گوشی‌ موبایل ضدآب موجود در بازار را به شما معرفی کنیم. امید است که این مقاله برای شما مفید واقع شود و به شما در انتخاب و خرید بهترین گوشی موبایل ضدآب با امکانات مناسب کمک کند. چنانچه هرگونه سوال یا در خواستی در رابطه با تعمیر گوشی آب خورده یا نصب سیستم عامل شبکه داشتید؛ همیاران هوم سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا