پزشکی و پرستاری

محافظت از کودکان در برابر انواع ویروس کرونا

در برابر کرونا، از کودکان بیشتر مراقبت کنیم!

ویروس کرونا در طول مدتی که در جهان حضور دارد، اثبات کرده که سن و سال نمی شناسد و ممکن است هر کسی را با هر سن و سالی آلوده کند. فرقی نمی کند که دریافت کننده ویروس یک فرد مسن باشد یا یک کودک کم سن و سال، در هر صورت باید مراقبت های لازم در این زمینه انجام شود. این روزها، بسیاری از کودکان هم به کرونا مبتلا می شوند و این موضوع جای نگرانی دارد. ناشناخته بودن ویروس کرونا باعث شده است که خیلی از والدین نگران این باشند که نکند کودکشان به این ویروس آلوده شود. با دانستن اصول محافظت از کودکان در برابر انواع ویروس کرونا، نیازی نیست نگرانی در این مورد داشته باشید و می توانید با خیال راحت از کودک خودتان مواظبت کنید.

در این مقاله می خواهیم درباره محافظت از کودکان در برابر انواع ویروس کرونا صحبت کنیم و بگوییم که برای محافظت از کودکان در برابر این ویروس، چه راهکارهایی وجود دارد و چه کارهایی باید انجام دهید تا بتوانید کودکان خودتان را از این ویروس محفوظ نگه دارید.

فهرست مطالب

اگر پدر و مادری هستید که نگران سلامتی کودک خودتان هستید و نمی دانید محافظت از کودکان در برابر انواع ویروس کرونا چطور باید انجام شود، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. خواندن این مطلب را به تمام مربیان مهد کودک و پرستارهای کودک نیز پیشنهاد می کنیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

محافظت از کودکان در برابر انواع ویروس کرونا

در ادامه این مقاله می خواهیم به نکاتی اشاره کنیم که برای محافظت از کودکان در برابر انواع ویروس کرونا، باید آنها را رعایت کنید. نکاتی که در این مقاله گفته می شوند، بیشتر جزو وظایف والدین هستند و شما باید با رعایت آنها کاری کنید که فرزندتان به رعایت نکات بهداشتی ترغیب شود.

پس با دقت این نکات را بخوانید و به خاطر بسپارید تا بتوانید محافظت از کودکان در برابر انواع ویروس کرونا را به بهترین شکل انجام دهید و خانواده ای سالم و به دور از بیماری داشته باشید.

معرفی ویروس کرونا به کودکان
آگاه کردن کودک از ویروس کرونا

1- ویروس کرونا را به کودکان معرفی کنید:

اولین نکته مهم که باید آن را جدی بگیرید، این است که درباره ویروس کرونا با کودکان خودتان صحبت کنید و آنها را از وضعیت موجود آگاه کنید. نیازی نیست در این زمینه کودکان را بترسانید تا تبدیل به انسان هایی وسواسی شوند، فقط سعی کنید به آنها بگویید که این وضعیت چقدر می تواند خطرناک باشد.

برای این کار حتما سعی کنید خودتان هم نکات مهم را رعایت کنید تا کودکان ببینند که خودتان هم کرونا را جدی گرفته اید و فقط به آنها توصیه نمی کنید که مراقب سلامت خودشان باشند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پرستاری و مراقبت کودک هم ارائه میده؟

مراقبت از کودک در برابر کرونا
مراقبت از کودک در برابر کرونا

2- اخبار منفی را منتقل نکنید:

همانطور که در مورد قبلی هم به این موضوع اشاره کردیم، نباید رفتار شما به گونه ای باشد که یکسره اخبار منفی را در مورد ویروس کرونا به خانه منتقل کنید و کودکان خودتان را در این مورد بترسانید. شاید فکر کنید که ترساندن کودکان باعث می شود آنها بیشتر رعایت کنند. این موضوع درست است؛ اما باید بدانید که خیلی اوقات چنین ترس هایی باعث می شوند کودک از خود رفتارهای وسواسی نشان دهد. مثلا گاهی اوقات بدون اینکه مشکلی وجود داشته باشد از ترس احساس می کند که مبتلا به ویروس کرونا شده است و این موضوع می تواند بسیار آزار دهنده باشد. پس سعی کنید در مورد ویروس کرونا کودک خودتان را آگاه کنید، اما او را نترسانید و مدام اخبار منفی را دنبال نکنید.

برخی اوقات دیده شده که والدین از سمت دیگر بوم می افتند و آنقدر کرونا را بی اهمیت جلوه می دهند که کودکان آنها چیزی را رعایت نمی کنند و فکر می کنند کرونا یک ویروس کاملا معمولی است!

سعی کنید در این زمینه تعادل داشته باشید و به موقع کودکان خودتان را از این موضوع آگاه کنید و به آنها هشدار بدهید و در زمان مناسب هم آنها را تشویق کنید که کارهای مورد نیاز را انجام دهند.

3- الگوی کودکان خودتان باشید:

برخی از والدین رفتارشان به این صورت است که به کودکان خودشان توصیه می کنند مراقب باشند و از خودشان در برابر ویروس کرونا محافظت کنند، اما خودشان دقیقا برعکس این کار را انجام می دهند و پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند و اصلا به سلامت خودشان اهمیت نمی دهند. این موضوع باعث می شود که کودک شما حرف شما را قبول نکند و از رفتاری که شما انجام می دهید الگوبرداری کند.

به همین خاطر توصیه ما این است که سعی کنید تا حد امکان، خودتان هم به چیزهایی که می گویید عمل کنید و به خوبی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید تا هم از خودتان محافظت کرده باشید و هم الگوی مناسبی برای کودک خود باشید.

آموزش به کودک با بازی
آموزش به کودک با بازی

4- از طریق بازی به کودک آموزش دهید:

یکی از کارهای جالبی که به عنوان والدین یک کودک می توانید برای او انجام دهید، این است که بازی هایی طراحی کنید که به کودک خود در برابر ویروس کرونا بیشتر آموزش دهید.

مثلا می توانید بازی را به این شکل طراحی کنید که ویروس کرونا یک دشمن است و فرزند شما برای اینکه از خودش و شهرش در برابر این دشمن محافظت کند، باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کند تا این دشمن را شکست بدهد.

ساخت یک شخصیت قهرمان از فرزندتان و ساخت یک شخصیت دشمن از ویروس کرونا باعث می شود که فرزند شما راحت تر این موضوع را یاد بگیرد. در حین بازی هم نکات بهداشتی و مراقبتی را به او آموزش می دهید که این موضوع بسیار فوق العاده است و می تواند تاثیرگذاری زیادی داشته باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پرستاری و مراقبت کودک هم ارائه میده؟

5- ارتباط کودک با دیگران را حفظ کنید:

ویروس کرونا به خاطر قرنطینه و موارد دیگری که وجود دارند، باعث شده است که ارتباطات ما کمتر شود و رفت و آمدهای بسیار کمتری داشته باشیم. این موضوع همان قدر که برای خود ما اذیت کننده و کسالت بار است، برای کودکان ما نیز هست و می تواند حوصله آنها را حسابی سر ببرد.

به همین خاطر توصیه می کنیم که اگر کودک شما دوستانی دارد که قبلا با آنها زیاد بازی می کرد، سعی کنید کاری کنید که همچنان ارتباطات خودش را حفظ کند و از طریق تماس تصویری و ارتباطهای مجازی، ارتباط کودک را با دوستانش حفظ کنید تا حوصله اش سر نرود و بتواند این دوران را به خوبی تحمل کند.

همچنین استفاده از شبکه های مجازی و بازی ها هم می تواند کمک کند که فرزند شما راحت تر این دوران را پشت سر بگذارد؛ البته توصیه می کنیم که مراقب استفاده کودک خودتان از تلفن همراه باشید و این کار را کنترل شده انجام دهید تا کودک به بازی و موبایل وابسته نشود.

خوش رفتاری با کودک در دوران کرونا
خوش رفتاری با کودک در دوران کرونا

6- با کودک خودتان خوش رفتار باشید:

دوران کرونا برای همه مردم ناراحت کننده بوده و هنوز هم همینطور است. اما باید بدانید که اگر فضای خانه شما دوستانه و مثبت نباشد و کودک شما نتواند به خوبی در فضای خانه به بازی و انجام کارهای دلخواه خودش بپردازد، بیشتر تمایل پیدا می کند که به بیرون برود و با دوستان خودش بازی کند و این موضوع احتمال مبتلا شدن او به ویروس کرونا را افزایش می دهد.

به همین خاطر توصیه ما این است که سعی کنید در طول دوران کرونا و زمانی که فرزند شما در خانه است، حتما رفتار خودتان را مدیریت کنید و با فرزند خودتان به خوبی صحبت کنید تا بتواند از شما انرژی مثبت دریافت کند و تشویق شود که در خانه بماند و از خودش محافظت کند.

هیچ کدام از ما دوست نداریم در فضایی حضور داشته باشیم که برایمان اذیت کننده و ناراحت کننده است و دلمان نمی خواهد که مدام از دیگران الفاظ زشت و نامناسب بشنویم؛ پس حواستان به این موضوع باشد.

7- برای فرزندان خودتان وسایل بهداشتی فانتزی تهیه کنید:

کودکان همیشه تجربه چیزهای تازه و جذاب را دوست دارند و به همین خاطر از آنها بسیار استقبال می کنند. مثلا می توانید برای اینکه آنها را به استفاده از ماسک تشویق کنید، برایشان ماسک های فانتزی مخصوص کودکان تهیه کنید تا ترغیب شوند که از این ماسک ها استفاده کنند. همچنین برای اینکه آنها را ترغیب کنید تا دست های خودشان را بشویند، مواد شوینده ای تهیه کنید که در ظرفی جذاب و زیبا قرار دارد. این موضوع باعث می شود که کودک شما راحت تر به استفاده از این وسایل و رعایت پروتکل های بهداشتی ترغیب شود.

هر زمان به سلامتی یا بیماری فرزند خود شک کردید، می توانید تست کرونا برای کودک را به کمک تیم پزشکان هوم سرویز انجام دهید و خیال خود را از بابت سلامتی فرزندتان راحت کنید.

وسایل بهداشتی فانتزی برای کودک
وسایل بهداشتی فانتزی برای کودک

جمع بندی

در این مقاله در مورد محافظت از کودکان در برابر انواع ویروس کرونا صحبت کردیم و 7 راهکار را به شما ارائه کردیم که با رعایت آنها، می توانید از کودکان خودتان در برابر ویروس کرونا محافظت کنید.

توصیه می کنیم که برای محافظت از کودکان در برابر انواع ویروس کرونا حتما این نکات را رعایت کنید و آنها را جدی بگیرید تا بتوانید کودکانی سالم و شاداب داشته باشید و فضایی گرم و صمیمی در خانه خودتان ایجاد کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با روشهای محافظت از کودکان در برابر انواع ویروس کرونا بیشتر آشنا شده باشید و بتوانید با رعایت نکات گفته شده، خانواده ای سالم و به دور از بیماری داشته باشید.

اگر می خواهید برای مراقبت از فرزندتان، از پرستارهای کودک مهربان و حرفه ای کمک بگیرید، می توانید درخواست استخدام پرستار کودک را به تیم هوم سرویز بدهید تا بهترین و متخصص ترین پرستاران کودک برای مراقبت و نگهداری از فرزند شما شروع به کار کنند. برای این منظور اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا