پزشکی و پرستاری

مراقبتهای بعد درگیری و بهبود از کرونا

چطور بعد از ابتلا به کرونا سلامتی را به بدنمان برگردانیم؟

ویروس کرونا با شیوع پیدا کردن در جهان، توانست افراد خیلی زیادی را مبتلا کند. خوشبختانه افراد زیادی که مبتلا شده بودند، توانستند از این ویروس جان سالم به در ببرند و دوباره سلامت خودشان را به دست بیاورند و سیستم ایمنی بدن آنها توانست به خوبی در برابر این ویروس مقاومت کند. اگر شما هم تجربه ابتلا به ویروس کرونا را داشته اید، باید بدانید که مراقبتهای بعد درگیری و بهبود از کرونا چه هستند و چه کار باید کنید تا بدنتان را سالم و پر انرژی نگه دارید. اگر می خواهید از ابتلای مجدد به این ویروس جلوگیری کنید و از سلامتی خود مراقبت کنید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید تا اصول و مراقبت های بعد از کرونا را یاد بگیرید.

در این مقاله می خواهیم در مورد مراقبتهای بعد درگیری و بهبود از کرونا صحبت کنیم و بگوییم که پس از درگیری با این ویروس، چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید از خودتان محافظت کنید و از به وجود آمدن خطرات دیگر برای خودتان جلوگیری کنید.

فهرست مطالب

اگر جزو افرادی هستید که کرونا گرفته اند و حالا در حال بهبودی هستید یا در نزدیکان و خانواده خودتان چنین فردی دارید و می خواهید بدانید که چه کارهایی باید بعد از این بیماری انجام شود، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و نکات گفته شده را رعایت کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

مراقبت های بعد از کرونا برای چیست و چه اهمیتی دارد؟

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که وقتی کرونا تمام شد و سلامتی خودتان را به دست آورده اید، مراقبت های بعد از کرونا چه اهمیتی دارند و به چه دردی می خورند؟

کرونا افراد زیادی را درگیر کرده است و برخی از افراد دچار نوع خفیف این بیماری شده اند و خیلی زود سلامتی خودشان را به دست آورده اند.

افراد دیگری نیز دچار نوع شدید این بیماری شده اند و پس از مبارزه برای سلامتی توانستن سلامتی خودشان را بازیابی کنند، اما در هر دو مورد افرادی دیده شده اند که حتی ماه ها پس از پایان بیماری، همچنان برخی از علائم کرونا را با خود داشته اند و این موضوع برایشان نگران کننده بوده است.

به همین خاطر نیاز است که شما مراقبتهای بعد درگیری و بهبود از کرونا را انجام دهید تا بتوانید این بیماری را به صورت کامل از بدن خودتان ریشه کن کنید و تاثیرات آن را در بدنتان از بین ببرید.

اگر قبلا درگیر کرونا بوده اید و همچنان برخی از علائم این ویروس با شما هستند، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید نکات مراقبتی بعد از ابتلا به کرونا را یاد بگیرید و آنها را رعایت کنید تا سلامتی خودتان را به صورت کامل به دست بیاورید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات معاینه پزشکی در محل هم ارائه میده؟

مراقبت های بعد از کرونا
مراقبت های بعد از کرونا

مراقبتهای بعد درگیری و بهبود از کرونا

بعد از ابتلا به کرونا، این نکات را رعایت کنید:

1- تحرک داشته باشید:

بسیاری از افراد بعد از اینکه از کرونا نجات پیدا می کنند و حالشان بهتر می شود، همچنان در رختخواب باقی می مانند و استراحت می کنند. این موضوع می تواند باعث ایجاد احساس تنبلی و ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن شما شود.

به همین خاطر بهتر است پس از اینکه کمی بهبود پیدا کردید و احساس کردید بدن شما می تواند تحرک داشته باشد، حتما از نرمش های ساده و پیاده روی استفاده کنید تا بتوانید سیستم ایمنی بدن خودتان را تقویت کنید و دوباره به زندگی عادی برگردید.

اگر هم شاغل هستید، توصیه می کنیم که حتما برنامه ای برای ورزش و تحرک داشته باشید تا بتوانید روزانه حداقل 10 دقیقه ورزش های هوازی انجام دهید و بدن خودتان را قوی تر کنید. این موضوع باعث می شود که ویروس در حال حاضر به صورت کامل از بدن شما خارج شود و سیستم ایمنی شما هم تقویت می شود تا در برابر این ویروس، مقاومت مناسبی از خود نشان دهد.

2- دوره درمان را تکمیل کنید:

معمولا ما عادت داریم که وقتی برای بیماری به پزشک مراجعه می کنیم، به محض اینکه کمی بهبود پیدا می کنیم و علائم سلامتی را می بینیم، دیگر داروهای خودمان را مصرف نمی کنیم و آنها را کنار می گذاریم.

اما باید بدانید که این کار اشتباه است و باید دوره درمان خودتان را تکمیل کنید. همانطور که احتمالا تا الان متوجه شده اید، کرونا به هیچ وجه شوخی بردار نیست و باید داروهای خودتان را به صورت کامل مصرف کنید تا این ویروس در بدن شما ریشه کن شود و نتواند مجددا خودش را بازیابی کند و به شما آسیب برساند.

پس حتما سعی کنید داروهای خودتان را به صورت کامل مصرف کنید و دوره درمان خود را تکمیل کنید و حتی پس از بهبودی کامل هم برای چکاپ و تست مجدد به پزشک مراجعه کنید تا خیالتان از بابت این موضوع کاملا راحت شود.

شما می توانید برای معاینه پزشکی در منزل، از خدمات پزشکی هوم سرویز استفاده کنید و خیال خود را از بابت سلامتی خود راحت کنید.

رژیم غذایی در دوران کرونا
رژیم غذایی در دوران کرونا

3- مواد غذایی مناسب استفاده کنید:

بسیاری از افرادی که درگیر ویروس کرونا می شوند و این بیماری وارد بدنشان می شود، دچار کم اشتهایی می شود و این موضوع باعث می شود که مقدار زیادی از وزنشان کم شود. برای اینکه بتوانید این کمبود وزن را جبران کنید و مجددا اندام خودتان را بازسازی کنید، توصیه ما این است که حتما از یک رژیم غذایی مناسب استفاده کنید و مواد غذایی مقوی را مصرف کنید. رژیم غذایی سالم و مقوی از مهم ترین موارد در مراقبت های بعد از کرونا است.

در این دوران سعی کنید مواد غذایی سالمی مصرف کنید که سیستم ایمنی بدن شما راتقویت می کند و باعث سلامتی بدن شما می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات معاینه پزشکی در محل هم ارائه میده؟

با خوردن غذاهای سالم، بدن شما در برابر ویروس های مختلف، مقاومت بیشتری از خود نشان می دهد و با رعایت تغذیه سالم شما می توانید مجددا سلامتی خودتان را به دست بیاورید و نشاط و شادابی را به بدنتان برگردانید..

4- تمرین های تنفسی انجام دهید:

همانطور که احتمالا می دانید، ویروس کرونا می تواند شدیدا ریه را درگیر کند و این موضوع باعث می شود که ریه پس از درگیری با این بیماری، کمی ضعیف شود و نتواند مانند قبل عمل کند.

به همین خاطر نیاز است که پس از مبتلا شدن به ویروس کرونا و بازیابی سلامت خود، تمرینات تنفسی را انجام دهید تا ریه شما مجددا بازسازی شده و بتواند مانند قبل عمل کند. برای این کار می توانید از تمرینات تنفسی موجود در اینترنت استفاده کنید یا از پزشک معالج خودتان بخواهید که تمرینات مناسبی را برای شما تجویز کند تا بتوانید با استفاده از آنها تنفس خودتان را بهبود دهید.

5- حمایت اطرافیان را بخواهید:

مبتلا شدن به ویروس کرونا، ممکن است باعث شود که کار و زندگی شما مختل شود و درگیر مشکلات مختلفی شوید. در چنین زمان هایی بسیار مهم است که دیگران از شما حمایت مناسبی داشته باشند و در کنار شما باشند تا بتوانید مجددا سلامتی خودتان را به دست بیاورید و به زندگی عادی برگردید و تک تک مشکلات خودتان را حل کنید.

اگر چنین وضعیتی برای شما وجود نداشته باشد، قطعا نمی توانید به خوبی این دوران را پشت سر بگذارید و روزهای سختی در پیش خواهید داشت. برای اینکه بتوانید حمایت اطرافیان را جلب کنید، از آنها بخواهید که شما را در زمینه حل مشکلات حمایت کنند و در کنار شما باشند تا بتوانید اوضاع زندگی را درست کنید و مشکلات خودتان را حل کنید.

این کار شاید به نظرتان بی تاثیر باشد، اما خیلی اوقات می تواند به خوبی کار کند و باعث می شود که اطرافیان به خوبی از شما حمایت کنند و در حل مشکلات به شما کمک کنند.

حمایت اطرافیان
اهمیت حمایت اطرافیان در بهبود کرونا

6- پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید:

خیلی از افراد فکر می کنند اگر یکبار به کرونا مبتلا شده اند، دیگر درگیر این ویروس نمی شوند و این موضوع باعث می شود که دیگر اهمیتی به رعایت پروتکل های بهداشتی ندهند. اما باید بدانید که ویروس کرونا مدام در حال جهش است و خود را در برابر واکسن و روش های پیشگیری دیگر مقاوم تر می کند.

به همین خاطر ممکن است مجددا وارد بدن شما شود و چون تغییر کرده است، سیستم ایمنی بدن شما نمی تواند به خوبی در برابرش مقاومت کند. پس توصیه ما این است که حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید و سعی کنید از ماسک استفاده کنید و به صورت مرتب دست های خودتان را با آب و صابون بشویید.

7- از ریه خودتان محافظت کنید:

همانطور که در موارد قبلی هم اشاره کردیم، ویروس کرونا ریه شما را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل، بعد از ابتلا به این ویروس، احتمالا ریه شما کمی ضعیف تر شده است و مانند گذشته نخواهد بود. به همین خاطر نیاز است که از ریه خودتان محافظت کنید تا بتواند خودش را بازیابی کند و مانند قبل به فعالیت بپردازد.

برای اینکه بتوانید ریه خودتان را سالم نگه دارید، نیاز است از مصرف دخانیات دور بمانید و سیگار و قلیان را ترک کنید تا بتوانید از ریه خودتان محافظت کنید. همچنین اگر در شهرهایی زندگی می کنید که هوای آلوده ای دارند، تا حد امکان از رفتن در فضای آزاد خودداری کنید تا ریه شما دچار مشکل نشود.

مراقبت از بدن بعد از کرونا اهمیت زیادی دارد و به همین دلیل، شما با انجام آزمایش های پزشکی و تست های مختلف باید وضعیت سلامتی خود را به خوبی بسنجید. برای انجام تست آزمایش خون بعد از کرونا می توانید این کار را به کمک تیم پزشکان هوم سرویز انجام دهید.

مراقبت های بعد از کرونا
مراقبت های بعد از کرونا

جمع بندی

در این مقاله درباره مراقبت های از کرونا صحبت کردیم و گفتیم که چطور می توانید پس از اینکه به کرونا مبتلا شدید، از خودتان مراقبت کنید تا سلامتی و شادابی را به بدن خود بازگردانید.

در بخش اول گفتیم که چرا مراقبت های بعد از کرونا اهمیت دارند و باید آنها را انجام دهید. در بخش بعدی هم به مواردی اشاره کردیم که باید انجام دهید تا سلامتی خودتان را به صورت کامل به دست بیاورید و بتوانید مانند قبل به زندگی خودتان بپردازید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشید اطلاعات بیشتری در مورد مراقبتهای بعد درگیری و بهبود از کرونا به دست بیاورید و بتوانید با رعایت نکات گفته شده در زندگی روزمره خودتان، این ویروس را به صورت کامل از بدن خودتان خارج کنید.

برای معاینه های پزشکی و آزمایش های پزشکی می توانید از تیم پزشکان هوم سرویز برای این کار استفاده کنید. برای این منظور اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را برای دریافت خدمات موردنظر ثبت بفرمایید.

قیمت معاینه پزشکی در محل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا