لوازم خانگی

چرا اتو زیاد داغ می شود و به لباس می چسبد؟

راه های عالی برای حل مشکل چسبیدن اتو به لباس

اتو یکی از وسایل پر استفاده و کاربردی در خانه است که وظیفه از بین بردن چروک لباس های ما را بر عهده دارد و بدون آن، ظاهر بسیار بدی خواهیم داشت و لباس هایمان به حالت چروک باقی می مانند. ممکن است مشکلات مختلفی برای اتوها ایجاد شود و دچار خرابی شوند، یکی از مشکلاتی که ممکن است با اتوی خودتان داشته باشید، این است که اتو زیاد داغ شود و به لباس های شما بچسبد و همین مشکل یعنی چسبیدن اتو به لباس ها باعث شود که لباس های شما خراب شوند.

در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که چرا اتو داغ می شود و به لباس می چسبد و چطور از این مشکل جلوگیری کنیم و آن را حل کنیم؟ همچنین ترفندهایی را برای حل این مشکل می گوییم که می توانند کمک کنند از چسبیدن اتو به لباس ها جلوگیری کنید.

اگر هنگام از بین بردن چروک لباس هایتان، اتو زیاد داغ می شود و به لباس ها می چسبد یا اگر دلتان می خواهد که روش حل این مشکل را بدانید و اطلاعات خودتان را افزایش دهید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

اگر شما هم از مشکل چسبیدن اتو به لباس خسته شده اید و به دنبال راهی برای تعمیر اتو هستید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چرا اتو زیاد داغ می شود و آیا این مشکل از اتو است؟

خیلی از افراد فکر می کنند که دلیل اینکه اتو زیاد داغ می شود، مشکل خود اتو است و خرابی آن باعث شده که به این مشکل بر بخورند. اما باید بدانید که خیلی اوقات افرادی که اتو را تازه خریده اند هم با این مشکل مواجه می شوند و ممکن است اتو زیاد داغ شده و به لباسشان بچسبد.

دلیل چسبیدن اتو به لباس می تواند مربوط به این باشد که اتو را درست تنظیم نکرده اید و بر اساس جنس لباس خودتان آن را آماده نکرده اید، همچنین این مشکل می تواند به خاطر مشکلات خود اتو هم باشد، اما معمولا با تنظیم درست اتو می توان آن را درست کرد و از این ایراد جلوگیری کرد.

در ادامه می خواهیم با هم دلایل این مشکل را بررسی کنیم و بگوییم که هرکدام از این دلایل را چطور می توانید برطرف کنید. پس با ما همراه باشید.

دلیل چسبیدن اتو به لباس
دلیل چسبیدن اتو به لباس

چرا اتو زیاد داغ می شود و به لباس می چسبد؟

1- تنظیم نبودن درجه اتو:

اولین موضوعی که باعث می شود اتو زیاد داغ شود، تنظیم نبودن درجه اتو است. درجه اتو به گونه ای طراحی شده است که شما می توانید آن را متناسب با هر جنس پارچه و لباسی تنظیم کنید. این امکان باعث می شود که بتوانید اتو را ابتدا تنظیم کنید و سپس از آن استفاده کنید تا مشکلاتی مانند چسبیدن اتو به لباس ایجاد نشود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر اتو هم ارائه میده؟

خیلی از افراد با این امکان اتو آشنایی ندارند و طرز استفاده آن را نمی دانند، به همین خاطر با چنین مشکلی مواجه می شوند و نمیدانند چطور آن را رفع کنند. برای استفاده از درجه اتو، باید بدانید که هر پارچه به چه درجه ای نیاز دارد و می توانید از روی برچسب هر لباس این موضوع را بفهمید و اتو را روی آن درجه تنظیم کنید.

برخی از لباس ها ممکن است که قابلیت اتو کشیدن را نداشته باشند و به همین خاطر باید از اتو کشیدن روی آنها خودداری کنید.

2- مناسب نبودن پارچه:

همانطور که در مورد قبلی هم اشاره کردیم، گاهی اوقات ممکن است که پارچه شما برای اتو کشیدن مناسب نباشد و نتواند حرارت اتو را تحمل کند. به همین خاطر به محض اینکه اتو را روی آن قرار می دهید به اتو می چسبد و ممکن است حتی بسوزد و خراب شود.

برای جلوگیری از این مشکل قبل از اتو زدن هر لباسی، حتما برچسب آن را بررسی کنید و ببینید که آیا امکان اتو کشیدن را دارد یا خیر و اگر امکان اتو کشیدن را داشت، حتما درجه مناسب آن را ببینید و اتو را روی آن درجه تنظیم کنید تا مشکلی برای لباس ایجاد نشود.

خراب بودن درجه اتو
خراب بودن درجه اتو

3- خراب بودن درجه اتو:

گاهی اوقات ممکن است که درجه اتو خراب شده باشد و قابلیت تنظیم اتو را به شما ندهد و به همین خاطر اگرچه شما درجه را تنظیم می کنید، اما حرارت اتو تغییری نمی کند و به لباس ها آسیب می زند.

اگر با چنین مشکلی روبرو شدید که درجه اتو خراب است و با تغییر آن میزان حرارت اتو تغییری نمی کند، حتما پیش یک تعمیرکار اتو بروید تا درجه اتو را بررسی کرده و مشکل آن را برطرف کند.

4- خراب بودن ترموستات اتو:

گاهی اوقات ممکن است که درجه اتو مشکلی نداشته باشد و بتواند درجه را تنظیم کند، اما ترموستات اتو مشکل داشته باشد. در چنین حالتی ترموستات نمی تواند درجه حرارت را تنظیم کند و تشخیص دهد که درجه دقیقا چقدر است و این موضوع باعث داغ شدن بیش از حد اتو می شود و ممکن است اتو به لباس شما بچسبد.

برای حل این مشکل هم توصیه می کنیم که حتما به یک تعمیرکار مراجعه کنید تا بتواند مشکل اتو  را برطرف کرده و آن را برایتان تعمیر کند.

5- خراب بودن کف اتو:

گاهی اوقات ممکن است که در کف اتو از دفعات قبلی، پارچه یا چیزهای دیگری چسبیده باشد و وقتی که اتو داغ می شود، این مواد شل شده و به پارچه جدید می چسبند. این مشکل می تواند حتی باعث خراب شدن و سوختن پارچه لباس شما بشود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر اتو هم ارائه میده؟

برای اینکه از این مشکل جلوگیری کنید، توصیه می کنیم که حتما قبل از اتو کشیدن لباس های خودتان، یک بار کف اتو را بررسی و تمیز کنید و سپس از آن استفاده کنید تا مشکلی برای لباس های دیگر شما ایجاد نشود.

تمیز کردن اتو
تمیز کردن اتو

روش های جلوگیری از چسبیدن اتو به لباس

تا به اینجا دلایل چسبیدن اتو به لباس ها را گفتیم و بررسی کردیم که چطور می توانید این مشکلات را حل کنید. حالا می خواهیم در مورد این موضوع صحبت کنیم که باید چه نکاتی را رعایت کنید تا از چسبیدن اتو به لباس خودتان جلوگیری کنید.

1- استفاده از پارچه واسطه:

اولین روشی که می تواند مانع چسبیدن اتو به لباس های شما شود، استفاده از یک پارچه واسطه است. شما می توانید بین لباس خودتان و اتو پارچه ای مانند یک پارچه ضخیم تر یا یک روسری یا شال نخی را قرار دهید تا مانع از تماس مستقیم اتو با لباس شما شود و از چسبیدن اتو به لباس شما جلوگیری کند. این کار تا حد زیادی کمک می کند که مشکلی برای لباس های شما ایجاد نشود.

2- عدم تماس اتو با لباس:

برخی از لباس ها پارچه هایی با جنس حساس دارند که ممکن است اتو کشیدن روی آنها ممکن نباشد. مثلا لباس هایی که جنس پلاستیکی دارند یا لباس های توری که ممکن است خیلی حساس باشند را نمی توانید به راحتی اتو بکشید.

به همین خاطر توصیه می کنیم که اتو را در بالای آنها قرار دهید و از چسباندن اتو به سطح لباس خودداری کنید تا مشکلی برای لباس شما ایجاد نشود.

عیب یابی و تعمیر اتو
عیب یابی و تعمیر اتو

روش تمیز کردن لباس چسبیده به کف اتو

با تمام نکاتی که تا الان گفتیم، ممکن است شما هنگام اتو کردن لباس خودتان، متوجه شوید که لباس به کف اتو چسبیده و سوخته است و برای دفعات بعدی باید کف اتو را تمیز کنید تا به لباس های دیگر نچسبد.

در ادامه روش هایی را به شما می گوییم که با استفاده از آنها می توانید کف اتو را به راحتی تمیز کنید و تمام آلودگی های روی آن را به صورت کامل از بین ببرید.

1- پاک کردن کف اتو با خمیردندان:

خمیر دندان علاوه بر تمیز کردن دندان ها، می تواند در پاک کردن وسایل نیز کمک زیادی به شما بکند. به همین خاطر یکی از بهترین روش ها برای پاک کردن کف اتو است. برای استفاده از این روش، کافی است که مقداری خمیردندان را کف اتو پخش کنید و چند دقیقه ای به آن کاری نداشته باشید. سپس با استفاده از یک پارچه خشک، تمام کف اتو را بکشید و خمیردندان روی اتو را پاک کنید تا آلودگی های آن برطرف شود.

2- پاک کردن لباس چسبیده به اتو با روزنامه و نمک:

یکی از روش های بسیار کاربردی دیگری که برای پاک کردن لباس چسبیده به کف اتو استفاده می شود، اتو کردن روزنامه با نمک است. در این روش نیاز است که اتو را بدون استفاده از اتو بخار روشن کنید و بگذارید داغ شود. سپس یک روزنامه را بردارید و روی آن یک یا دو قاشق نمک بریزید.

پس از داغ شدن اتو آن را روی نمک ها قرار دهید و به حالت اتو کشیدن حرکت دهید تا کف آن به صورت کامل تمیز شود. دقت کنید که به هیچ وجه از اتو بخار استفاده نکنید، چون در این حالت ممکن است دانه های نمک به داخل سوراخ های اتو وارد شوند و اتو را دچار مشکل کنند.

جمع بندی

در این مقاله در مورد این صحبت کردیم که چرا اتو زیاد داغ می شود و به لباس می چسبد و دلایل این موضوع را به صورت کامل بررسی کردیم. در ادامه گفتیم که چه کارهایی می توانید انجام دهید تا از چسبیدن اتو به لباس جلوگیری کنید و دو روش را برای این کار پیشنهاد دادیم.

در قسمت آخر هم گفتیم که اگر لباس به کف اتو چسبید، چگونه آن را پاک کنیم و به صورت کامل این مشکل را حل کنیم. امیدواریم که این مقاله به شما در این زمینه کمک کرده باشد و با چیزهایی که یاد گرفته اید، بتوانید از اتوی خودتان به خوبی استفاده کنید.

هر زمان وسایل منزل شما دچار مشکل شد، شما می توانید عیب یابی و تعمیر اتوی خود را به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید. برای ثبت درخواست تعمیر اتو، اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید و درخواست خود را ثبت بفرمایید. تیم حرفه ای هوم سرویز می توانند انواع وسایل برقی را برای شما تعمیر کنند؛ مثلا می توانید تعمیر سشوار و اتوی مو را به تعمیرکاران هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند و وسیله شما تعمیر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا