رایانه و تکنولوژی

راهنمای انتخاب کاور گوشی + معرفی انواع مدلهای کاور

نکات مهم برای انتخاب کاور گوشی موبایل

امروزه قیمت گوشی به اندازه ای بالا رفته است که همه ما ترجیح می دهیم به بهترین شکل ممکن از گوشی خودمان محافظت کنیم و دوست نداریم که کوچکترین خط و ضربه ای به آن وارد شود. چون تعمیرات گوشی می تواند هزینه های بسیار زیادی را برای ما داشته باشد. برای محافظت از گوشی موبایل می توانید از کاور گوشی استفاده کنید و با قرار دادن یک کاور یا قالب محافظ روی گوشی خودتان، می توانید از ایجاد خط و خش یا وارد شدن ضربه شدید به آن جلوگیری کنید. اما یکی از دغدغه های مهم هنگام خرید کاور گوشی این است که چه کاور گوشی مناسب تر است؟

در این مقاله می خواهیم در مورد انتخاب کاور گوشی صحبت کنیم و بگوییم که انواع مدلهای کاور چه هستند و با توجه به چه معیارهایی می توانید بهترین کاور گوشی را برای خودتان انتخاب کنید.

 

فهرست مطالب

اگر دوست دارید که برای گوشی خودتان یک کاور حرفه ای و مناسب خریداری کنید و دوست ندارید که یک کاور معمولی و بی فایده را خریداری کنید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا راهنمای انتخاب کاور گوشی شما باشیم.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

گارد گوشی چیست؟

گارد گوشی یا همان کاور گوشی، لایه ای محافظ است که از جنس های مختلفی مانند سیلیکون، چرم، چوب و… ساخته می شود و می تواند کل قسمت های قاب گوشی را بپوشاند تا در برابر ضربه ها و خط و خش از گوشی محافظت کند.

گارد گوشی کمک می کند که در رفت و آمدهای روزانه و درگیری ها، ضربه و فشار کمتری به گوشی وارد شود و به این وسیله در محافظت بیشتر از گوشی به ما کمک می کند. به همین خاطر خیلی ضروری است که با قیمت های فعلی حتما برای گوشی خودتان یک کاور مناسب خریداری کنید تا هم از آن محافظت کنید و هم زیبایی گوشی خودتان را بیشتر کنید.

در ادامه می خواهیم به معرفی انواع کاور برای گوشی بپردازیم و بگوییم که هرکدام از این کاورها چه کاربردی دارند، پس در ادامه همچنان با ما همراه باشید.

راهنمای خرید کاور گوشی
راهنمای خرید کاور گوشی

انواع کاور گوشی چه هستند؟

انواع کاور از جنس های مختلفی ساخته می شوند و کاربردهای مختلفی نیز دارند که می توانید بر اساس نیاز و سلیقه خودتان هر کدام از آنها را استفاده کنید، در ادامه انواع کاور گوشی را با هم بررسی خواهیم کرد تا بتوانید انتخاب خوبی بین آنها داشته باشید.

1- قاب ژله ای گوشی:

قاب ژله ای یا قاب نازک یکی از انواع کاور است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع کاور معمولا لایه نازکی دارد و حجم زیادی به گوشی اضافه نمی کند و به همین خاطر خاصیت محافظتی زیادی در برابر ضربه ندارد، این نوع کاور بیشتر می تواند در برابر خط و خش از گوشی محافظت کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

قاب ژله ای معمولا از جنس پلاستیک ساخته می شود و قسمت پشت گوشی را پوشش می دهد تا خط و خش به آن وارد نشود. قاب ژله ای گوشی صفحه نمایش گوشی را پوشش نمی دهد و به همین خاطر ممکن است در ضربات مختلف صفحه گوشی آسیب ببیند که این موضوع یکی از معایب بزرگ قاب ژله ای گوشی است.

2- کاور بامپر:

کاور بامپر، نوع دیگری از کاور است که می تواند دور گوشی را بگیرد و نمی تواند صفحه گوشی و قسمت پشت قاب را پوشش دهد. این نوع قاب هم مانند قاب ژله ای محافظت بالایی در برابر ضربه و خط و خش ایجاد نمی کند و نمی توانید خیلی روی آن حساب کنید، اما این کاور می تواند از دور قاب گوشی محافظت مناسبی انجام دهد و گوشی را زیباتر کند.

3- کاور سیلیکونی گوشی:

نوع دیگر کاور گوشی که رایج ترین نوع آن است، کاور سیلیکونی است. این نوع کاور از سیلیکون ساخته می شود و معمولا طرح و رنگ های مختلفی دارد و نسبت به قاب ژله ای، زیبایی بیشتری دارد.

کاور سیلیکونی می تواند قسمت پشتی و کناره های گوشی را به صورت کامل پوشش دهد و از آنها در برابر ضربات کم و متوسط و همچنین خط و خش محافظت کند. این نوع کاور متاسفانه نمی تواند صفحه نمایش گوشی را پوشش دهد و این موضوع ممکن است باعث آسیب دیدن صفحه نمایش در صورت ضربه شود.

البته می توانید با ترکیب این قاب با محافظ صفحه نمایش، محافظت مناسبی از گوشی خودتان داشته باشید و بابت آسیب دیدن گوشی خود نگران باشید.

4- کاور گوشی محافظتی:

کاور گوشی محافظتی نوع دیگری از کاور گوشی است که می تواند بهترین محافظ گوشی شما باشد. این نوع کاور معمولا از دو بخش تشکیل شده است. بخش داخلی آن از جنس پلی اورتان است که نرم تر است و به بدنه گوشی آسیبی وارد نمی کند، همچنین یک بخش بیرونی هم وجود دارد که از پلی کربنات سخت ساخته شده است و می تواند در برابر ضربات از گوشی شما تا حد زیادی محافظت کند.

این نوع کاور گوشی معمولا در صورت افتادن گوشی از ارتفاع سه متری، می تواند از ضربه جلوگیری کرده و باعث شود که آسیبی به گوشی شما وارد نشود. همچنین برخی از این قاب ها به همراه خود یک محافظ صفحه نمایش نیز دارند که می تواند از صفحه نمایش گوشی شما به خوبی محافظت کرده و باعث شود که در برابر ضربات آسیبی به گوشی شما وارد نشود.

همچنین برخی از انواع کاور گوشی محافظتی وجود دارند که در برابر آب هم مقاومت دارند و اگر گوشی شما در آب بیفتد نیز اتفاقی برایش نخواهد افتاد و کاملا سالم می ماند. این نوع قاب محافظ گوشی برای کسانی مناسب است که شغل های حساس دارند و همچنین برای افرادی مناسب خواهد بود که ورزشکار هستند و ممکن است گوشی زیاد از دستشان بیفتد!

البته یکی از ایرادهای این نوع کاور گوشی این است که هم وزن سنگین دارد و می تواند گوشی شما را سنگین کند و هم حجم زیادی به گوشی اضافه می کند و ممکن است به راحتی نتوانید گوشی را در جیب خودتان جای دهید.

5- قاب کیف پول:

نوع دیگری از کاور گوشی وجود دارد که به شکل کیف پول است و معمولا از چرم ساخته می شود. این نوع قاب می تواند امکانات مختلفی مانند جای پول و جای کارت و… داشته باشد و از آن هم به عنوان قاب گوشی و هم به عنوان کیف پول استفاده می شود.

قاب کیف پول گوشی درب دار است و می تواند هم پشت گوشی و هم صفحه نمایش آن را به خوبی پوشش دهد و این موضوع باعث می شود که در برابر ضربات مختلف، محافظت خوبی از گوشی انجام دهد و خاصیت ضربه گیری مناسبی نیز داشته باشد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

از مهمترین ایرادهای قاب کیف پول این است که معمولا اندازه بزرگی دارد و وزن آن نیز زیاد است و به همین خاطر نمی توان به راحتی از آن استفاده کرد. همچنین این نوع قاب باعث می شود که کار با گوشی سخت تر باشد و به همین خاطر افرادی که زیاد با گوشی خودشان سر و کار دارند، از این نوع قاب استفاده نمی کنند.

راهنمای خرید کاور گوشی
راهنمای خرید کاور گوشی

نکات مهم در خرید کاور مناسب برای گوشی موبایل

در انتخاب کاور باید نکاتی را رعایت کنید تا بتوانید بهترین کاور را انتخاب کنید و از آن به خوبی استفاده کنید. در ادامه با هم این نکات را بررسی می کنیم تا بتوانید آنها را به خاطر بسپارید و بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

1- قاب مخصوص گوشی خریداری کنید:

گاهی اوقات در مغازه های فروش گوشی، مشاهده می شود که قاب یک مدل دیگر را به جای قاب گوشی به شما می فروشند و چون این گوشی ها ظاهر یکسانی دارند، شما هم متوجه آن نمی شوید؛ اما این موضوع می تواند باعث شود که قاب به خوبی از گوشی شما محافظت نکند و نتواند وظیفه خودش را به خوبی انجام دهد.

به همین خاطر توصیه می کنیم که مطمئن شوید قاب دقیقا مخصوص گوشی شما طراحی شده است و برای شما کاربردی خواهد بود.

2- شارژ وایرلس گوشی را بررسی کنید:

اگر از شارژ وایرلس گوشی استفاده می کنید، دقت کنید که قاب خریداری شده حتما قابلیت شارژ به صورت وایرلس را داشته باشد و در این موضوع اختلال ایجاد نکند. چون گاهی اوقات قاب های بی کیفیت، می توانند در شارژ وایرلس اختلال ایجاد کنند و این موضوع اصلا خوب نیست.

3- بامپر فلزی را در نظر داشته باشید:

برخی از بامپرهای فلزی هستند که در آنتن دهی گوشی شما اختلال ایجاد می کنند و باعث می شوند که نتوانید به خوبی از گوشی استفاده کنید. به همین خاطر توصیه می کنیم که حتما از بامپرهای با کیفیت و برند استفاده کنید تا اختلالی در کارکرد گوشی شما ایجاد نشود.

4- قاب های دارای امکانات را بررسی کنید:

برخی از قاب های محافظ هستند که می توانند امکانات خاصی را در اختیار شما قرار دهند. مثلا برخی از قاب ها یک جک دارند که می تواند گوشی شما را در حالت عمودی یا افقی نگه دارد یا قاب هایی دارای جاکارتی و جای لنز اضافی دوربین و… هستند که این قاب ها می توانند خدمات بیشتری به شما ارائه دهند.

اگر استفاده زیادی از موبایل خودتان می کنید، این قاب ها نیز می توانند انتخاب مناسبی باشند و توصیه می کنیم که حتما آنها را بررسی کنید.

5- به کیفیت قاب دقت کنید:

برخی از مدل های کاور وجود دارند که با کیفیت بسیار پایینی تولید شده اند و نمی توانید به راحتی از آنها استفاده کنید. مثلا قاب های ژله ای که بخش های اضافه آنها گرفته نشده است یا قاب های سیلیکونی که خشک هستند.

این نوع قاب ها شاید قیمت ارزان تری نیز داشته باشند، اما به هیچ وجه به این موضوع توجه نکنید و سعی کنید قاب های با کیفیت خریداری کنید تا مدت ها از آنها استفاده کنید و مشکلی برای گوشی شما ایجاد نشود. هر زمان که به تعمیر موبایل نیاز پیدا کردید، تعمیر موبایلتان را با خیال راحت به تیم حرفه ای هوم سرویز بسپارید.

کاور گوشی موبایل
کاور برای گوشی موبایل

جمع بندی

در این مقاله در مورد انتخاب کاور برای گوشی صحبت کردیم و گفتیم که گارد گوشی چیست و انواع کاور را نیز با هم بررسی کردیم. همچنین گفتیم که هرکدام از انواع کاور موبایل چه کاربردی دارند و از چه جنسی ساخته شده اند تا بتوانید از بین آنها بهترین انتخاب را داشته باشید.

در ادامه هم گفتیم که برای خرید قاب گوشی باید چه نکاتی را رعایت کنید تا انتخاب درستی داشته باشید و مدت ها از قاب خودتان استفاده کنید. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با انواع کاور آشنا شوید و بین کاورهای مختلف، بهترین انتخاب را داشته باشید.

هر زمان که دوست داشتید بازی ها و نرم افزارهای جدید و کاربردی را روی گوشی موبایلتان نصب کنید، نصب بازی و نرم افزار را به تیم هوم سرویز بسپارید.

قیمت نصب نرم افزار و بازی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا