رایانه و تکنولوژی

دلایل خاموش شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن

تعمیر گوشی پس از ضربه خوردن

در دنیای امروز گوشی موبایل به یکی از بخش های جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده است و تقریبا در هرجایی گوشی موبایل را به همراه خودمان داریم و از آن دور نمی شویم. این موضوع اصلا بد نیست اما گاهی اوقات می تواند باعث ایجاد دردسر برای ما شود. یکی از دردسرهایی که همه جا بردن گوشی موبایل دارد، ضربه خوردن گوشی موبایل و افتادن آن از دستمان است. خیلی اوقات ممکن است گوشی موبایل چیزی نشود اما تصور کنید که بعد از ضربه گوشی خودتان را برمی دارید و متوجه خاموش شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن می شوید. این موضوع واقعا ترسناک است و می تواند اذیت کننده باشد. به همین خاطر در این مقاله می خواهیم در مورد دلایل خاموش شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن صحبت کنیم و بگوییم که وقتی گوشی ضربه می خورد اولین کاری که باید انجام بدهید چیست و چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید از ایجاد مشکلات جدی برای گوشی خودتان جلوگیری کنید.

اگر نگران گوشی خودتان هستید یا تازه گوشی شما ضربه خورده و دچار مشکل شده است، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات مهمی را در این زمینه یاد بگیرید.

فهرست مطالب

علت سیاه شدن صفحه گوشی بعد از ضربه چیست؟

شاید بتوانیم بگوییم که یکی از آسیب پذیرترین بخش ها در گوشی، صفحه نمایش آن است. چون معمولا برای گوشی های هوشمند قاب محافظ وجود دارد که می تواند تمام قسمت های گوشی را پوشش دهد و از آنها در برابر ضربه و خط و خش محافظت کند، اما تنها جایی که بدون محافظ باقی می ماند، صفحه نمایش گوشی است.

البته در بازار محافظ صفحه نشکن وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید تا از صفحه نمایش گوشی خودتان محافظت کنید؛ اما خیلی از اوقات در برابر ضربه های شدید این محافظ ها هم پاسخگو نیستند.

به همین خاطر است که در هر ضربه ای معمولا تنها جایی که صدمه می بیند، صفحه نمایش گوشی است و این قسمت سریعا دچار خرابی یا شکستگی خواهد شد و نیاز به تعمیر آن خواهید داشت.

در ضربه ممکن است بخش های مختلف صفحه نمایش ضربه ببینند؛ اگر ضربه خیلی شدید نباشد، معمولا تاچ صفحه نمایش دچار شکستگی و خرابی خواهد شد که در این حالت با هزینه ای کم می توانید این قسمت را تعویض کرده و مجددا به استفاده از گوشی خودتان بپردازید.

اما اگر ضربه شدید باشد، احتمالا هم تاچ گوشی و هم صفحه نمایش آن دچار شکستگی خواهند شد که در این حالت باید هزینه بالایی را برای تعویض صفحه نمایش و تاچ بپردازید و این موضوع واقعا دردناک است.

در ادامه می خواهیم به شما بگوییم که دلایل خاموش شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن چیست و چه کارهایی باید انجام دهید تا گوشی شما بعد از ضربه خوردن دچار مشکلات جدی نشود. پس همچنان همراه ما باشید.

خاموش شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن
دلیل خاموش شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن چیست؟

دلایل خاموش شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن

صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن به یکی از دلایل زیر خاموش می شود:

1- خراب شدن تاچ ال سی دی:

مهمترین دلیل سیاه شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن، این است که تاچ ال سی دی دچار شکستگی شده است و به همین خاطر نمی توانید صفحه را به خوبی مشاهده کنید. در این حالت حتی اگر کسی با شما تماس بگیرد می تواند صدای تماس را بشنوید و گوشی کاملا سالم است، اما متاسفانه صفحه کاملا سیاه است و نمی توانید آن را مشاهده کنید.

در این حالت تنها راه حل موجود که می تواند سریعا گوشی موبایل شما را نجات دهد، این است که تاچ ال سی دی گوشی را تعویض کنید تا بتوانید مجددا مانند قبل از گوشی موبایل خودتان استفاده کنید.

2- خراب شدن آی سی تاچ ال سی دی:

گاهی اوقات ممکن است در هنگام ضربه خوردن، گوشی شما آسیب ببینند و این آسیب به آی سی تاچ ال سی دی نیز برسد. در این حالت احتمال اینکه صفحه گوشی سیاه شود نیز وجود دارد. متاسفانه این حالت ها را خودتان نمی توانید تشخیص دهید و این کار باید توسط یک متخصص انجام شود تا بتواند با بررسی گوشی مشکل آن را شناسایی و برطرف کند.

به همین خاطر توصیه ما این است که در زمان سیاه شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن حتما به یک تعمیرکار حرفه ای موبایل مراجعه کنید تا بتوانید موبایل خودتان را در سریعترین زمان ممکن تعمیر کنید و مشکلات جدی تری برایش ایجاد نشود.

شما می توانید تعمیر موبایل خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا در سریع ترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام دهند و مشکل سیاه شدن صفحه موبایل شما را به سرعت حل کنند. برای درخواست خدمات تعمیر موبایل، روی دکمه های زیر کلیک کنید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

تعمیر گوشی شما با هوم‌سرویز

تعمیر انواع گوشی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

پس از افتادن گوشی و ضربه خوردن آن چه کارهایی انجام دهیم؟

در بخش قبلی گفتیم که دلایل خاموش شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن چه هستند و با هم این دلایل را بررسی کردیم، حالا می خواهیم به شما نکاتی را بگوییم که کمک می کنند بعد از ضربه خوردن گوشی خودتان بتوانید از آن محافظت کنید و آسیب کمتری به گوشی موبایل شما وارد شود.

1- خارج کردن باتری:

در اکثر گوشی های جدید امکان خارج کردن باتری گوشی وجود ندارد و باتری ها به صورت پلمپ هستند. اما برخی از گوشی ها این امکان را به شما می دهند که بتوانید باتری گوشی را جدا کنید. توصیه می کنیم که اگر گوشی شما این امکان را دارد، پس از ضربه خوردن سریعا باتری گوشی را خارج کنید.

زیرا ممکن است در اثر ضربه، قطعات داخلی گوشی دچار اختلال شده باشند و اگر باتری در جای خود باقی بماند، امکان ایجاد اتصال در بین قطعات وجود دارد و این موضوع می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات جدی تر در گوشی موبایل شما شود.

2- رساندن گوشی به تعمیرگاه:

پس از اینکه گوشی شما ضربه خورد، سعی کنید در سریعترین زمان ممکن آن را به تعمیرگاه برسانید تا بتوانید عیب یابی را انجام دهید و آن را سریعا تعمیر کنید. همانطور که در قسمت قبلی نیز گفتیم، گاهی اوقات ممکن است خرابی یک قطعه باعث ایجاد اتصالی در تلفن همراه شما شود و بخش های دیگر را نیز خراب کند.

پس سعی کنید بدون وقت تلف کردن و در اولین زمان گوشی خودتان را پیش یک تعمیرکار حرفه ای موبایل ببرید تا مشکل آن را برطرف کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

3- هنگ کردن طبیعی است:

خیلی اوقات در اثر ضربه خوردن، ممکن است گوشی هنگ کند و این موضوع باعث می شود که حسابی عصبانی شوید. اما توصیه ما این است که به جای عصبانی شدن، سعی کنید صبور باشید تا مشکلات گوشی شما برطرف شود و اگر این موضوع خیلی اذیت کننده است، می توانید از اطلاعات خودتان پشتیبان تهیه کنید و سپس گوشی خودتان را به تنظیمات کارخانه برگردانید تا این مشکل حل شود.

اگر هنگ گوشی خیلی شدید است، ممکن است که قطعات داخلی آن دچار آسیب جدی شده باشند که در این صورت باز هم نیاز است سریعا به تعمیرکار موبایل مراجعه کنید تا بررسی و عیب یابی را برای گوشی شما انجام دهد.

محافظت از گوشی در برابر ضربه
محافظت از گوشی در برابر ضربه

روش های جلوگیری از خرابی گوشی در اثر ضربه خوردن

در ادامه میخواهیم چند روش را به شما بگوییم که کمک می کنند از خرابی زیاد گوشی خودتان در اثر ضربه خوردن جلوگیری کنید و محافظت بیشتری از آن انجام دهید. به همین خاطر توصیه می کنیم که در ادامه نیز با ما همراه باشید.

1- استفاده از قاب محافظ:

قاب محافظ گوشی یکی از بهترین وسایلی است که کمک می کند بتوانیم بیشتر از گوشی خودمان محافظت کنیم. گوشی در کشور ما قیمت بسیار بالایی دارد و به همین خاطر بهتر است به خوبی از آن محافظت کنیم تا مشکلی برایش ایجاد نشود و پول زیادی از جیبمان نرود.

اگر زیاد از گوشی استفاده می کنید و گوشی شما در معرض خطر است، می توانید از قاب های ایمنی استفاده کنید که از چند لایه محافظ تشکیل شده اند.

2- استفاده از محافظ صفحه نشکن:

همانطور که در بین محتواهای قبلی اشاره کردیم، محافظ صفحه نمایش نشکن که دارای گارانتی نیز هست در بازار موجود است و اگر واقعا کارتان به گونه ای است که گوشی تان خیلی در معرض خطر قرار دارد، می توانید از این محافظ های صفحه استفاده کنید.

این محافظ ها می توانند کمک کنند که گوشی موبایل شما از خطرات احتمالی در امان باشد و خطر خیلی کمتری صفحه گوشی را تهدید خواهد کرد.

محافظ نشکن
محافظ نشکن

3- استفاده از گوشی های مخصوص:

اگر فنی کار هستید یا شخصی هستید که کار خطرناکی دارد و گوشی موبایلتان همیشه ضربه می خورد، توصیه ما این است که از گوشی های موبایل مخصوص فنی کاران استفاده کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. این گوشی ها امکانات مناسبی مانند گوشی های دیگر دارند؛ اما بدنه آنها کاملا محافظت شده و ضد ضربه است و این کمک می کند که بتوانید در شرایط مختلف و در برابر ضربه و رطوبت و… از گوشی خودتان بدون مشکل استفاده کنید.

تعمیر گوشی
تعمیر گوشی شما با هوم سرویز

جمع بندی

در این مقاله در مورد دلایل خاموش شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن صحبت کردیم و گفتیم که چرا صفحه گوشی اولین جایی است که بعد از هر ضربه ای خراب می شود. سپس به بررسی دلایل این موضوع پرداختیم و گفتیم که چه چیزهایی باعث سیاه شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن می شوند و چطور می توانید این مشکلات را حل کنید.

در بخش بعدی نیز گفتیم که پس از ضربه خوردن گوشی چه کارهایی را انجام دهید تا از ایجاد مشکلات احتمالی برای گوشی خودتان جلوگیری کنید و بتوانید آن را سریعتر تعمیر کنید. در بخش آخر هم در مورد نکات مهم برای محافظت از گوشی صحبت کردیم که با رعایت آنها می توانید تا حد زیادی از گوشی موبایل خودتان محافظت کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با دلایل خاموش شدن صفحه گوشی بعد از ضربه خوردن آشنا شوید و بتوانید در صورت مواجه شدن با این مشکل، مدیریت بهتری انجام دهید.

هر زمان که مشکلی در گوشی موبایل شما پیش آمد، می توانید تعمیر موبایل خود را به تعمیرکاران متخصص هوم سرویز بسپارید. همچنین برای تعمیر کنسول بازی خود نیز می توانید از همیاران ما در هوم سرویز کمک بگیرید.

‫16 دیدگاه ها

  1. مامانم گوشیم پرت کرده وقتی خواب بودم الان نه روشن میشه فقط رو دکمه ی انش میزنم ویبره میره
    خواهشا بگین چیکار بکنممم😫😣

    1. با سلام به تمامی ادمین های سایت
      اگر گوشی شما بعد از ضربه روشن نشدن هرچه سریعتر پیش یک تعمیرکار کار بلد ببرش اول برات یه ال سی دی عوض میکنه بعد اگه اومد بالا که خوبه اما اگر نیومد صحفه بالا باید ای سی تاچ تست بشه اگر بازهم نیومد بالا ممکنه یا ای سی پاور خراب شده باشه یا ممکنه یکی از قطعات برد پریده باشه امید وارم تونسته باشم به همه کمک کنم

  2. سلام یه گوشی a12 دارم به پشتش ضربه خورده حالا نه صدا میده نه روشن خاموش میشه انگار باتریشو در آوردن امکان داره اون سیمی که باتریو به برد وصل میکنه جدا شده باشه

    1. احتمالا مشکل ای سی شارژ گوشی تون هست ، بزنیدش به شارژ و آروم بزاریتش روی مبل و اگه علامت شارژ اومد یعنی آی سی شارژشه

  3. اقا الان گوشی ضربه خورده بالاش بنفش شده هنگ میکنه فعلا هم نمیتونم به تعمیر کار دسترسی پیدا کنم چیکار باید کنم اخه ، خواستم گوشی رو خاموش کنم اصلا نمیشه رمز رو زد

  4. سلام وقت بخیر من گوشیم خیلی قدیمی Samsung j3 هست دیشب از روی اوپن افتاد اما ندیدمش بعد نیم ساعت دیدیم که یه قسمتی ترک خورده و روشن میکنیم اصلا روشن نمیشه و یا یه سری نقطه های قرمز و سبز روی قسمت بالاش میبینم ، مشکل خیلی جدیه و باید ببریم تعمیرگاه؟ چون دسترسی نداریم

  5. سلام خسته نباشید یکی از اعضای خانواده گوشیمو از ارتفاع زیاد محکم پرت کرد روی کاشی الان صفحه اش هیچ خطی چیزی برنداشته اما دیگه روشن نمیشه
    یعنی کلا پوکیده و دیگه نمیتونم درستش کنم؟

  6. سلام گوشیم و بچه زده زمین ولی در ظاهر سالمه روشن میشد ولی تاچ کار نمی‌کرد بعد از دو روز روشن کردم تاچ کار میکرد ولی شارژ نشد و خاموش شد و الآنم کلا روشن نمیشه

  7. سلام
    گوشی من ضربه دیده ، صفحه ی گوشیم سالمه و گوشیم از نظری ظاهری مثل قبله و وقتی ضربه دید خاموش نشد و یک مدت درست کار کرد ولی چند روزی میشه که هر چند ساعت یه بار…یهو گوشیم خاموش میشه و صفحه هی سیاه میشه هی روشن میشه و آرم گوشی میاد رو صفحه….امروز که دوباره اینجوری شد خیلی مدت این اتفاق طولانی تر شده بود.. بالای بیست دقیقه گوشیم این حالتی بود..میشه بگید چیکار کنم و مشکل چیه؟

    1. سلام من تبلتم افتاد زمین بعد زدم به
      شارژ بعد هی باتری خالی می‌آورد بعد سریع همین تکرار میشد وقتی تکونش میدم یک چیزی اینور اونور میشه دستمو که میزارم روی دکمه‌ی روشن خاموش صفحه ی روشن شدن میاد و هی تکرار میشه لطفااا بگید چیکار کنم خواهش میکنم🥺😖😭💔

  8. سلام
    من بابام یبار یکی از شاگرداش گوشیشو قرض گرفت تا باهاش یه زنگ بزنه که حین تماس گوشی از دستش افتاد الان لرزشش کار میکنه ولی وقته دکمه اش رو میزنیم یه نور خیلی خیلی ضعیف فقط از گوشه اش میاد لطفا بگید مشکلش چیه ممنون میشم 🌷🌷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا