زیبایی

آموزش ترکیب رنگ مو در منزل به سبک آرایشگرهای حرفه‌ای

یکی از بهترین کارها برای افزایش زیبایی چهره، تغییر رنگ موها است. اکثر خانم‌ها برای رنگ کردن موهای خود اقدام می‌کنند تا ظاهرشان زیباتر و جذاب‌تر به نظر برسد. انتخاب درست رنگ مو، اهمیت زیادی دارد. همان‌طور که رنگ موی خوب باعث جذابیت چهره می‌شود، انتخاب رنگ موی نادرست هم روی ظاهر فرد تأثیر منفی می‌گذارد. به همین خاطر باید در انتخاب رنگ مو دقت کرد و با اصول ترکیب رنگ مو آشنایی داشت تا بتوان رنگ مناسبی را برای موها انتخاب کرد.

اگر شما نیز از جمله افرادی هستید که روی مدل کوتاهی مو و رنگ مو حساسیت بسیار زیادی دارید و دلتان می‌خواهد که بهترین رنگ مو را برای خودتان انتخاب کنید، لازم است که با اصول انتخاب رنگ مو آشنایی داشته باشید و روش‌های مختلف ترکیب انواع رنگ مو را بدانید تا بتوانید بهترین ترکیب را برای خودتان انتخاب کنید.

در این مقاله می‌خواهیم درباره ترکیب رنگ مو صحبت کنیم و به شما بگوییم که چطور می‌توانید بهترین ترکیب رنگ مو را برای خودتان انتخاب کنید تا ظاهری جذاب‌تر و زیباتر به خودتان داشته باشید و از رنگ جدید موهای خود لذت ببرید.

اگر به دنبال این هستید که با اصول ترکیب انواع رنگ مو آشنا شوید، از شما دعوت می‌کنیم که حتماً تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

انتخاب درست رنگ مو
پارامترهای مهم در انتخاب رنگ مو

پارامترهای مهم برای انتخاب ترکیب رنگ مو چه هستند؟

قبل از اینکه بخواهیم انواع ترکیب رنگ مو را به شما معرفی کنیم، لازم است با پارامترهای مهم برای انتخاب رنگ مو آشنا شوید تا بتوانید رنگ موی مناسب خود را بهتر انتخاب کنید.

در هنگام انتخاب رنگ مو، به موارد زیر توجه داشته باشید:

1- رنگ پوست صورت:

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب درست ترکیب رنگ مو، رنگ پوست صورت است. شما باید به رنگ پوست صورت خودتان توجه کنید و بر اساس آن سعی کنید که بهترین رنگ را انتخاب کنید تا دچار مشکل نشوید.

ابتدا شما باید تشخیص دهید که رنگ پوست شما گرم است یا رنگ پوستتان سرد محسوب می‌شود. سپس با توجه به رنگ پوست صورتتان، بهترین رنگ مو را انتخاب کنید. اگر پوست شما به سرخی گرایش دارد، احتمالاً شما پوستی سرد دارید و به همین خاطر بهتر است که در ترکیب رنگ مو از رنگ‌های قرمز یا رنگ‌های مرتبط با آن استفاده کنید تا جلوه بهتری به صورتتان ببخشد. همچنین اگر صورتتان به رنگ زرد و هلویی و… می‌زند، بهتر است که در ترکیب رنگ مو از رنگ‌های طلایی استفاده کنید تا بتوانید ظاهر زیباتری را به موهای خودتان ببخشید.

بنابراین، تشخیص رنگ پوست صورت، تأثیر زیادی در انتخاب رنگ مو دارد و باید با توجه به رنگ پوستتان، ترکیب مناسب را برای رنگ موهای خود انتخاب کنید تا نتیجه مناسبی بگیرید.

2- توجه به رنگ موی فعلی:

اگر قبلا موهای خود را رنگ کرده باشید، احتمالاً می‌دانید که رنگ موهای فعلی، روی رنگ موی نهایی شما تاثیر می‌گذارد. رنگ موی شما به‌عنوان رنگ پایه در نظر گرفته می‌شود و باید بر اساس آن، ترکیب بعدی رنگ موهایتان را انتخاب کنید.

مثلاً اگر رنگ فعلی موی شما خیلی روشن است، نمی‌توانید یک رنگ تیره انتخاب کنید و باید درجه به درجه موهای خودتان را روشن‌تر کنید و این موضوع ممکن است نیاز به چند بار رنگ‌کردن موها در بازه‌های زمانی مختلف داشته باشد. همچنین برعکس این موضوع نیز هست و اگر رنگ موی شما خیلی تیره است، نمی‌توانید رنگ خیلی روشنی را برای آن انتخاب کنید و انتظار داشته باشید که موهای شما ناگهان بسیار روشن شود.

بنابراین، به این موضوع توجه داشته باشید و رنگ فعلی موهای خودتان را در نظر بگیرید تا بتوانید بر اساس آن، بهترین رنگ را انتخاب کنید و نتیجه خوبی را در پایان کار دریافت کنید.

توجه به رنگ پوست و چشم‌ها برای انتخاب رنگ مو
توجه به اجزای چهره برای انتخاب رنگ مو

3- رنگ چشم‌های شما:

برای انتخاب درست رنگ مو، باید به رنگ چشم‌های خود نیز توجه داشته باشید. در مرحله اول تشخیص دهید که رنگ چشم‌های شما در چه بازه رنگی قرار دارد و بر اساس آن تصمیم بگیرید که رنگ چشم‌های شما سرد است یا گرم.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هایلایت و مش مو بانوان هم ارائه میده؟

اگر چشم‌های شما رنگی قهوه‌ای یا مشکی یا مشابه این رنگ‌ها را دارند، جزو رنگ‌های گرم محسوب می‌شود و اگر سبز، آبی یا طوسی است، جزو رنگ‌های سرد است و باید مطابق با مواردی که در قسمت رنگ پوست گفتیم ترکیب رنگ مو را انتخاب کنید.

4- نوع اندام و هیکل شما:

شاید برایتان جالب باشد که انتخاب رنگ موی مناسب، سایز اندام و قد و هیکل شما را به روش متفاوتی نمایش می‌دهد. اگر شما اندامی ریز داشته باشید، بهتر است رنگ‌هایی را انتخاب کنید که اندام شما را کوچک‌تر یا بزرگ‌تر از حالت عادی نمایش دهد.

همچنین اگر شخصی باشید که خیلی لاغر یا خیلی چاق هستید، رنگ مو می‌توانید در لاغر یا چاق‌تر نشان‌ دادن شما مؤثر باشد. به همین خاطر باید به اندام و هیکل خودتان نیز دقت کافی داشته باشید و بر اساس آن رنگی را انتخاب کنید که حالت دلخواه شما را به بدنتان ببخشد.

مثلاً اگر می‌خواهید لاغرتر دیده شوید، بهتر است از رنگ‌های تیره‌تر استفاده کنید و اگر هم می‌خواهید چاق‌تر دیده شوید، می‌توانید از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا تأثیر این موضوع را کاملاً مشاهده کنید.

جذاب‌ترین رنگ موهای زنانه
جذاب‌ترین ترکیب رنگ برای مو

5- توجه به روحیات و شخصیت خود:

یکی از موضوعاتی که در ترکیب رنگ مو بسیار مهم است، این است که شخصیت خودتان را در نظر بگیرید و بر اساس آن رنگ موی موردنظر خودتان را انتخاب کنید. مثلاً اگر شخصیتی دارید که خیلی رسمی هستید، باید رنگ موهایی را انتخاب کنید که رسمی‌تر هستند و به‌صورت شما همان حالتی که می‌خواهید را می‌بخشند. یا اگر شخصیتی شاد و بازیگوش هستید، می‌توانید از رنگ‌های موی فانتزی‌تر استفاده کنید تا به این طریق ظاهر مدنظر خودتان را به دیگران نمایش دهید و شخصیت خودتان را با استفاده از رنگ موی مناسب به دیگران نشان دهید.

6- توجه به سن‌وسال:

اگرچه گفته می‌شود که سن محدودیت نیست و هرکسی می‌تواند از هر ترکیب رنگ مویی که بخواهد استفاده کند؛ اما بهتر است در هنگام انتخاب رنگ موهایتان، به شرایط سنی خود نیز توجه داشته باشید. انتخاب بعضی از رنگ‌ها متناسب با سن‌وسال شما نیست و جذابیت طبیعی شما را بسیار کاهش می‌دهد.

احتمالاً شما هم افرادی را دیده‌اید که سن پایینی دارند؛ اما رنگ موی آنها باعث شده بسیار بزرگتر به نظر برسند یا خانم‌های مسن را دیده‌اید که رنگ موی نادرستی را برای خود انتخاب کرده‌اند.

بنابراین، باید به این موضوع توجه کافی داشته باشید و بدانید که رنگ‌ها، تأثیر زیادی در جوان‌تر یا مسن‌تر نشان‌ دادن شما دارند و با توجه به سنتان، سعی کنید بهترین رنگ مو را انتخاب کنید.

ترکیب رنگ مو
ترکیب رنگ مو

انواع ترکیب رنگ مو را بشناسید!

تا به اینجا به شما گفتیم که چطور می‌توانید بهترین رنگ مو را برای خودتان انتخاب کنید تا بتوانید نتیجه‌ای بسیار رضایت‌بخش و جذاب را برای خودتان ایجاد کنید. حالا که با این موارد آشنا شدید، نیاز است بدانید که چطور باید ترکیب انواع رنگ مو را انجام دهید تا بتوانید رنگ موردنظر خودتان را ایجاد کنید. شما می‌توانید رنگ کردن، مش و هایلایت مو را به آرایشگران حرفه‌ای هوم سرویز بسپارید تا رنگ موهای شما را به بهترین شکل تغییر دهند.

در ادامه، با انواع روش‌های ترکیب رنگ مو آشنا خواهید شد تا بتوانید بهترین رنگ موی دخترانه و زنانه را متناسب با ظاهر خودتان انتخاب کنید.

1- انواع ترکیب رنگ مو قهوه‌ای:

رنگ موی قهوه‌ای، یکی از محبوب‌ترین رنگ‌ها در بین خانم‌ها است که خیلی از خانم‌ها ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند. رنگ موی قهوه‌ای برای هر سن‌وسال و چهره‌ای مناسب است؛ اما باید با میزان روشن و تیره بودن آن بازی کنید تا برای شما کاملاً مناسب شود.

رنگ موی قهوه‌ای
طیف‌های مختلف رنگ موی قهوه‌ای

برای اینکه بتوانید این رنگ زیبا را تهیه کنید، نیاز است که حتماً میزان مواد به‌کاررفته در آن را بدانید تا در نهایت بهترین نتیجه را دریافت کنید. در ادامه جدولی شامل ترکیب رنگ مو قهوه‌ای برایتان قرار می‌دهیم که با استفاده از آن می‌توانید به‌راحتی این کار را انجام دهید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هایلایت و مش مو بانوان هم ارائه میده؟
ردیفنام رنگترکیبات
1رنگ موی قهوه‌ای زیتونی. اکسیدان شماره 2
. 70 میل رنگ موی زیتونی شماره 6
. 10 سانت واریاسیون سبز
. 30 میل رنگ موی زیتون شماره 5
. 30 میل رنگ موی دودی شماره 6
2رنگ موی نسکافه‌ای بدون دکلره. اکسیدان 2 به نسبت یک و نیم برابر
. رنگ بلوند نسکافه‌ای تیره 6.47
. یک‌ سوم بلوند طلایی خیلی روشن G8
3رنگ موی قهوه‌ای تیره. اکسیدان شماره 1
. نسکافه‌ای شماره 6 به میزان 60 میل
. دودی شماره 6 به میزان 30 میل
. شکلاتی شماره 6 به میزان 20 میل
. واریاسیون نقره‌ای به‌اندازه 2 سانت
4ترکیب رنگ موی قهوه‌ای طلایی. رنگ موی طلایی شماره 6 به میزان 70 میل
. رنگ موی طبیعی شماره 6 به میزان 50 میل
. واریاسیون طلایی 5 سانت
. اکسیدان شماره 2
ترکیب رنگ موی قهوه ای

2- انواع ترکیب رنگ موی بلوند:

رنگ بلوند نیز یکی دیگر از رنگ‌های پرطرف‌دار در بین خانم‌ها است که افراد زیادی علاقه دارند از این رنگ استفاده کنند تا ظاهری زیباتر و جذاب‌تر داشته باشند.

طیف رنگ موی بلوند
رنگ موی بلوند

رنگ بلوند هم طیف‌های رنگی مختلفی دارد و شما می‌توانید هرکدام از طیف‌های رنگی بلوند را انتخاب کنید تا در نهایت بتوانید رنگ دلخواه خودتان را ترکیب کرده و روی موها قرار دهید.

در ادامه در جدولی به شما پرطرفدارترین ترکیب‌های رنگ موی بلوند را آموزش می‌دهیم تا بتوانید زیباترین و جذاب‌ترین طیف‌های رنگ بلوند را در منزل تهیه کنید:

ردیفنام رنگترکیبات
1رنگ موی بلوند عسلی. رنگ مو بلوند شکلاتی متوسط
. رنگ مو بلوند طلایی متوسط
. رنگ مو بلوند متوسط 2 سانت
. اکسیدان 6 درصد پایه 8 دکلره
2رنگ موی بلوند دودی. رنگ موی C7 یا C6 دودی بلوند تیره یا روشن دو سوم تیوپ
. واریاسیون دودی یک‌ سوم
. اکسیدان 6 درصد آب پایه 9 دکلره
3رنگ موی بلوند ابریشمی. رنگ موی 100.6 یک‌ چهارم تیوپ
. رنگ موی 900S حدود یک‌ چهارم تیوپ
. رنگ موی 11.3 نصف تیوپ
. اکسیدان 6 درصد پایه 9 دکلره
4ترکیب رنگ مو بلوند پلاتینه. رنگ موهای N10 و 90.10 به‌اندازه نصف تیوپ
. اکسیدان نمره 1 به‌اندازه دو برابر رنگ
. واریاسیون نقره‌ای
. پایه 10 دکلره
5ترکیب رنگ مو بلوند فندقی. رنگ مو شماره 6.75  به میزان دو سوم تیوپ
. رنگ موی شماره 7.77 به‌اندازه دو سوم تیوپ
. اکسیدان 9 درصد
6رنگ مو بلوند دودی زیتونی. رنگ مو 8.11 نصف تیوپ
. رنگ مو شماره 7.2 نصف تیوپ
. اکسیدان 6 درصد به نسبت 2 به 1
. آب 20 سی‌سی
. پایه 8 دکلره مو
. 25 دقیقه صبر کردن برای رنگ گرفتن مناسب
ترکیب رنگ موی بلوند

روش ترکیب انواع رنگ موهای جذاب و پرطرفدار

رنگ قهوه‌ای و بلوند دو مورد از معروف‌ترین رنگ‌ها بودند که با طیف‌های مختلف آن آشنا شدید. حالا می‌خواهیم به بررسی رنگ‌های دیگری بپردازیم که محبوبیت زیادی بین خانم‌ها دارند.

ردیفنام رنگترکیبات
1رنگ موی دودی ساده. رنگ بژ متوسط به میزان 40 میل
. رنگ بژ روشن به‌اندازه 30 میل
. رنگ زیتونی شماره 7 30 میل
. رنگ دودی شماره 6 به میزان 20 میل
. واریاسیون نقره‌ای 4 سانت
. اکسیدان شماره 1، 6 درصد
2ترکیب رنگ مو دودی طلایی. بلوند دودی طلایی 8.31 به میزان 10 سانت
. واریاسیون دودی 0.11 به میزان 1 سانت
. واریاسیون نقره‌ای 0.22 به میزان 2 سانت
. اکسیدان شماره 1 به میزان 30 سی‌سی
3رنگ موی نسکافه‌ای. رنگ مو بلوند نسکافه‌ای شماره 6
. رنگ مو بلوند کاپوچینو شماره 8
. واریاسیون نقره‌ای
. اکسیدان 9 درصد
4رنگ موی زیتونی. رنگ مو زیتونی .m با شماره‌های 5، 10 و 90.01
. واریاسیون سبز
. واریاسیون نقره‌ای
. اکسیدان شماره 2 به میزان دو برابر رنگ
5رنگ موی عسلی. رنگ موی طبیعی 9.0 به میزان یک سوم
. رنگ مو دودی شماره 9.2 به میزان یک‌ چهارم
. رنگ موی 3.0
. واریاسیون طلایی 003
. اکسیدان 9 درصداکسیدان 12 درصد
6ترکیب رنگ مو شکلاتی. رنگ مو شکلاتی متوسط 50 میل
. رنگ موی دودی شماره 5 به میزان 50 میل
. واریاسیون نقره‌ای 10 سانت اکسیدان نمره 1
ترکیب رنگ موهای جذاب و پرطرفدار

رنگ موی حرفه‌ای
رنگ موی حرفه‌ای

حالا که با روش ترکیب انواع رنگ مو آشنا شدید، می‌توانید این رنگ‌های جذاب را در منزل درست کرده و موهای خود را با آنها رنگ کنید. همچنین شما می‌توانید از خدمات آرایشگری در منزل هوم سرویز در زمینه هایلایت و مش مو استفاده کنید. با ثبت سفارش هایلایت مو در خانه، آرایشگرهای حرفه‌ای و باتجربه به منزل شما می‌آیند و موهای شما را به زیباترین شکل ممکن و با هزینه مناسب، رنگ می‌کنند.

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد ترکیب رنگ مو صحبت کردیم و به شما گفتیم که ترکیب رنگ مو باید به چه صورتی انجام شود تا بتوانید بهترین رنگ مو را برای خودتان انتخاب کنید و نتیجه مناسبی را در انتهای کار دریافت کنید.

همچنین با هم بررسی کردیم که برای رنگ کردن مو باید به چه نکاتی توجه کنید تا بتوانید بهترین رنگ مو را متناسب با صورت و ظاهر خودتان انتخاب کنید. در ادامه نیز ترکیب انواع رنگ مو قهوه‌ای، بلوند، دودی، عسلی، نسکافه‌ای، شکلاتی و… را توضیح دادیم تا بتوانید به‌راحتی رنگ‌های موردنیاز آنها را خریداری کرده و ترکیب را انجام دهید و در نهایت رنگ دلخواه خودتان را ایجاد کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید با انواع ترکیب رنگ مو آشنا شوید و بتوانید با شناخت بیشتری رنگ موی دلخواه خودتان را انتخاب کنید و ظاهر جذاب‌تر و زیباتری را به خودتان ببخشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند اصول مراقبت از موی رنگ شده را در وبلاگ هوم سرویز بخوانید و با جذاب‌ترین رنگ‌ها برای هایلایت روی موی مشکی آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس، آماده ارائه خدماتی مانند بافت مو در منزل برای شما عزیزان است تا خیلی راحت به زیبایی موردنظر خود برسید و چهره‌ای زیباتر و جذاب‌تر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا