رایانه و تکنولوژی

بهترین گوشی‌های هوآوی

معرفی بهترین مدلهای گوشی از برند هوآوی

هوآوی (Huawei) یکی از برند‌های معتبر در بازار تولید گوشی‌های هوشمند است که در 10 سال گذشته و با توجه به عملکرد خوبش در این زمینه توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از غول‌های این صنعت تثبیت کند. اگرچه همیشه اوضاع برای این کمپانی چینی بر وفق مراد نبوده و مخصوصاً در دو سال اخیر و به واسطه تحریم‌هایی که از سوی دولت آمریکا بر علیه این شرکت وضع شده، رشد صعودی هوآوی نه متوقف اما بسیار کند‌تر شده است. اگرچه این مورد نیز نتوانسته جلوی این شرکت را از تولید محصولات متنوع و باکیفیت بگیرد و همچنان نیز گوشی‌های تولید شده توسط هوآوی بخش اعظمی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. در کشور ما نیز هوآوی یکی از پرطرفدار‌ترین برند‌های گوشی موبایل محسوب می‌شود؛ چرا که با تولید محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب توانسته مشتریان بسیاری در ایران به دست آورد. با این وجود، عدم دسترسی و پشتیبانی از از خدمات و سرویس‌های گوگل در محصولات جدید این شرکت آن را به معضل و مسئله‌ بزرگی برای بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند تبدیل کرده است و باعث شده که طیف وسیعی از مشتریان این محصولات در خرید گوشی‌های آن مردد شوند. با این تفاسیر اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند از برند هوآوی را دارید؛ با هوم سرویز همراه باشید تا بهترین گوشی‌های این شرکت را به شما معرفی کنیم تا بتوانید محصول موردنیاز و موردعلاقه خود را پیدا و خریداری کنید.

 

تعمیر موبایل با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

P50 Pro
هوآوی P50 Pro

Huawei P50 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: هارمونی او اس 2

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1228 در 2700 پیکسل

پردازنده: کرین 9000

حافظه رم: 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256/512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4360 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 50 + 40 + 13) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

هوآوی پی 50 پرو بدون شک قدرتمند‌ترین و احتمالاً بهترین محصولی محسوب می‌شود که تاکنون توسط این شرکت چینی تولید و به بازار عرضه شده است. این محصول همچنین برای اولین بار از سیستم عامل اختصاصی هارمونی استفاده می‌کند که کاملاً توسط خود هوآوی طراحی شده است. صفحه نمایش هوآوی پی 50 پرو از نوع OLED بوده و می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را نیز به نمایش در بیاورد. ابعاد این نمایشگر 6.6 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1228 در 2700 پیکسل است. به‌ لطف این نمایشگر قدرتمند و بزرگ، تماشای فیلم و تجربه بازی بر روی آن بسیار لذت‌بخش و روان خواهد بود. همچنین ناگفته نماند که این صفحه نمایش از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

هوآوی پی 50 پرو توانسته گواهی و استاندارد بسیار معتبر IP68 را برای مقاومتش در برابر آب و گرد و غبار دریافت کند. چرا که این محصول می‌تواند تا عمق 1.5 متر و به‌مدت 30 دقیقه از نفوذ آب جلوگیری و از سخت‌افزار گوشی در مقابل آن محافظت کند. گوشی‌های قبلی و پرچمدار هوآوی با وجود عدم بهره بردن از سرویس‌ها و خدمات گوگل همچنان از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کردند؛ اما هوآوی در تولید این محصول به سراغ طراحی سیستم عامل اختصاصی خود برای آن رفته است. این سیستم عامل که هارمونی نام دارد، کاملاً منبع باز بوده و امکان استفاده از آن حتی بر روی سایر گوشی‌ها و محصولات دیگر کمپانی‌ها نیز وجود دارد. از طرفی این سیستم عامل واقعاً عملکرد بسیار خوب و حتی عالی دارد و تجربه کاربری بسیار روان و بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

هوآوی پی 50 پرو از دو پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کند و تراشه اصلی و قلب تپنده آن را نیز، کرین 9000 شکل می‌دهد. به کمک این پردازنده و تراشه، شما می‌توانید هر اپلیکیشن و بازی سنگینی را به‌راحتی و با بهترین کیفیت ممکن اجرا کنید و از تجربه سریع و فوق‌العاده روان آن لذت ببرید. به این‌ها 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که این گوشی هوشمند چه سرعت و عملکرد خارق‌العاده‌ای دارد. از این موارد که بگذریم تازه به بزرگترین نقطه قوت این محصول می‌رسیم و آن هم چیزی نیست جز دوربین هوآوی پی 50 پرو. دوربین این گوشی هوشمند به‌قدری خوب طراحی شده و به‌حدی عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد که بسیاری از سایت‌های معتبر آن را بهترین دوربین در میان تمامی گوشی‌های هوشمند جهان معرفی کرده‌اند. این دوربین معرکه از یک ماژول با 4 سنسور محتلف تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ با لنز تله‌‌فوتو و توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال 3.5 برابری؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و با فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال؛ یک سنسور 40 مگاپیکسلی با لنز سیاه و سفید؛ و در آخر یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید می‌شود. دوربین چهارگانه و اصلی این محصول می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با کیفیت Full HD و تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین همچنین برای هر بهتر و راحت‌تر ساختن تجربه فیلمبرداری با آن از لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌های بی‌شمار دوربین اصلی هوآوی پی 50 پرو می‌توان به بهره‌مندی آن از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ LED، پانورما و صد البته HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 13 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند حتی سخت‌گیرترین افراد را نیز به‌راحتی راضی کند. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور با رزولوشن 1080P تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

از بحث مفصل و پرجزئیات دوربین که عبور کنیم به یکی دیگر از نقاط ضعف کم تعداد این محصول یعنی عدم پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی‌متری می‌رسیم؛ موردی که دیگر در میان گوشی‌های پرچمدار و جدید به یک قانون تبدیل شده است و تقریباً هیچکدام از آن‌ها از این جک پشتیبانی نمی‌کنند. حرف از نقاط ضعف این محصول شد و بهتر است باری دیگر به بزرگترین مشکل و معضل محصولات هوآوی که گریبان‌گیر پی 50 پرو نیز شده است اشاره کنیم و آن هم چیزی نیست جز عدم استفاده و پشتیبانی از سرویس‌ها و خدمات گوگل. در نتیجه شما دیگر نمی‌توانید از برنامه‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل نظیر یوتیوب و جیمیل استفاده کنید یا از پلی‌استور برنامه‌های موردنظر خود را دانلود کنید. موردی که به دلیل تحریم‌های وضع شده از سوی دولت آمریکا بر روی این شرکت به‌وجود آمده است و صدمه نسبتاً زیادی به برند و فروش محصولات این کمپانی چینی گذاشته است. از این مورد نیز که بگذریم باز هم به یکی دیگر از نکات مثبت متعدد هوآوی پی 50 پرو یعنی باتری آن می‌رسیم. باتری این گوشی فوق‌العاده، غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن، 4360 میلی آمپر ساعت است. این محصول همچنین از شارژر سریع 66 واتی نیز بهره می‌برد و در نتیجه مدت زمانی که طول می‌کشد تا شارژ گوشی از صفر به صد برسد (یا به اصطلاح فول شارژ شود) فقط و فقط 20 دقیقه است! بنابراین دیگری نیازی به هیچ گونه نگرانی در رابطه با باتری این محصول نیست و می‌توانید تا هر موقع که خواستید از آن استفاده کنید و هر موقع که شارژ آن نیز تمام شد، در سریع‌ترین زمان ممکن آن را فول شارژ کنید.

هوآوی پی 50 پرو به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و طیف‌رنگ نیز تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این محصول در سه مدل با سه نوع حافظه 128، 256 و 512 گیگابایتی و در 5 رنگ مشکی، سفید، صورتی، طلایی و آبی و در تاریخ 12 آگوست 2021 روانه بازار شد. در انتها باید گفت که اگر می‌خواهید یکی از بهترین گوشی‌های دنیا از لحاظ قدرت سخت‌افزاری و مواردی همچون دوربین و باتری را در اختیار داشته باشید و مشکلی با عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل و همینطور قیمت نسبتاً بالای آن ندارید، حتی لحظه‌ای در خرید هوآوی پی 50 پرو تردید نکنید.

Huawei P50

P50
هوآوی P50

مشخصات فنی

سیستم عامل: هارمونی او اس 2

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1224 در 2700 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4100 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 13 + 12) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیگسل

هوآوی پی 50 دومین گوشی از سری «P50» و همینطور پس از مدل پرو، دومین گوشی قدرتمند تولید شده توسط شرکت چینی تا به امروز است. صفحه نمایش این محصول از نوع OLED بوده و می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را نیز به نمایش دربیاورد. رزولوشن این نمایشگر 1224 در 2700 پیکسل بوده و ابعاد آن 6.5 اینچ است. این کیفیت فوق‌العاده تصویر به‌علاوه‌ اندازه بزرگ و مناسبش، آن را به یک گزینه عالی برای تماشای فیلم تبدیل می‌کند و تجربه‌ بازی را بر روی آن لذت‌بخش خواهد کرد. این نمایشگر همچنین از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی نیز بهره می‌برد. هوآوی پی 50 موفق شده تا استاندارد و گواهی بسیار معتبر IP68 را دریافت کند که به معنای مقاومت آن در برابر گرد و غبار و همینطور آب است. این محصول می‌تواند تا عمق 1.5 متر و به‌مدت 30 دقیقه از نفوذ آب جلوگیری کرده و در برابر آن از خود محافظت کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

حال به مبحث پردازنده هوآوی پی 50 می‌رسیم که باید بدانید در کمال تعجب این محصول به مانند برادر بزرگترش (نسخه پرو) از تراشه اختصاصی هوآوی بهره نمی‌برد و از اسنپدراگون 888 استفاده می‌کند. این در حالی است که سیستم عامل این گوشی هوشمند نیز مانند نسخه پرو، هارمونی او اس 2 یا به عبارت بهتر همان سیستم عامل طراحی شده توسط خود هوآوی است. هر چند که با وجود این تراشه نیز می‌توانید هر بازی و اپلیکیشنی را که خواستید به بهترین شکل ممکن و در روان‌ترین حالتش، اجرا کنید. این محصول همچنین به 8 گیگابایت رم نیز مجهز شده است تا کاربرانش متقاعد شوند که پی 50 قرار نیست حالا حالاها کند شود یا مشکلی برای آن‌ها ایجاد کند. این محصول متاسفانه از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه نمی‌توانید هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و باید به دنبال روش‌‌های جایگزین و طبعاً گران‌تر برای اتصال هدفون یا هنذفری خود به آن باشید. هوآوی پی 50 در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی تولید شده است؛ همینطور اگر این مقدار حافظه داخلی برایتان کافی نیست می‌توانید از طریق درگاه مخصوص آن (به عنوان شیار دوم سیم‌کارت) حجم آن را تا سقف 256 گیگابایت دیگر ارتقا دهید.

دوربین همیشه جز نقاط قوت اصلی گوشی‌های تولید شده توسط هوآوی بوده است و پی 50 نیز از این قاعده مستثنی نیست و آن را نقض نمی‌کند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و توانایی فوکوس خودکار چند سویه با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و در آخر یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ و به همراه فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال 5 برابری می‌شود. این دوربین سه‌گانه و اصلی هوآوی پی 50 می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور Full HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین از لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر نیز برای ساده‌تر کردن و لذت‌بخش‌تر کردن تجربه فیلمبرداری با آن بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی و معرکه این محصول می‌توان به بهره‌مندی از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما و صد البته HDR اشاره کرد. دوربین سلفی هوآوی پی 50 نیز 13 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور با رزولوشن 1080P تا نرخ 240 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

هوآوی پی 50 همچنین از باتری قدرتمندی نیز بهره می‌برد و این مورد نیز یکی از نکات مثبت متعدد آن است. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4100 میلی آمپر ساعت است. همچنین به‌ لطف شارژر سریع 66 واتی آن، گوشی در مدت زمان بسیار کمی (در حدود 20 دقیقه) به طور کامل شارژ می‌شود. باتری این گوشی بسیار خوب است و تا مدتها به خدمات تعویض باتری گوشی نیازی نخواهید داشت.

هوآوی 50 پرو به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت اپتیکال (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و طیف رنگ تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

متاسفانه بزرگترین مشکلی که گوشی‌های هوآوی امروزه به آن دچار شده‌اند و همین مورد نیز باعث می‌شود بسیاری از افراد با وجود قیمت مناسب و قدرت بالایشان از خرید محصولاتش منصرف شوند؛ عدم پشتیبانی آن‌ها از سرویس‌ها و خدمات گوگل است. بنابراین شما دیگر نمی‌توانید با استفاده از یوتیوب ویدیو‌های مدنظر خود را تماشا کنید یا به کمک گوگل مپ، مسیر خود را ردیابی کنید. اگر جز افراد و کاربرانی هستید که اهمیتی به این مورد نمی‌دهید و مشکلی با برنامه‌های جایگزین شده آن توسط هوآوی ندارید؛ هوآوی پی 50 در سه رنگ مشکی، طلایی و سفید برای خرید در دسترس است و می‌تواند با قدرت و عملکرد خوبش شما را راضی کند.

Huawei P40 Pro Plus

P40 Pro Plus
هوآوی P40 Pro Plus

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.58 اینچ

وضوح تصویر: 1200 در 2640 پیکسل

پردازنده: کرین 990

حافظه داخلی: 512 گیگابایت

حافظه رم: 8 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: پنج‌گانه (50 + 40 + 8 + 8) مگاپیکسل + سنسور تشخیص عمق تصویر

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی پی 40 پرو پلاس (در کنار پی 40 پرو) تا همین چند ماه پیش و قبل از معرفی پی 50 پرو، بهترین و قدرتمندترین گوشی تولید شده توسط این شرکت چینی محسوب می‌شد. این مدل تفاوت سخت‌افزاری خاصی با مدل پرو ندارد؛ اما وجه تمایز این دو، دوربین پنج‌گانه مدل پلاس است. بسیاری از کارشناسان و کاربران معتقدند که هوآوی پی 40 پرو پلاس بهترین دوربین را در بین تمامی گوشی‌های جهان در سال 2020 داشت و همچنان نیز از بهترین‌های بازار در این زمینه محسوب می‌شود. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و توانایی نشان‌دادن بیش از 16 میلیون رنگ را دارد. رزولوشن این نمایشگر 1200 در 2640 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.58 اینچ است. این صفحه نمایش همچنین به قابلیت‌هایی نظیر DCI-P3، نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و HDR 10+ مجهز است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ هوآوی پی 40 پرو پلاس از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، سرامیکی است. این گوشی هوشمند توانسته است گواهی و استاندارد بسیار معتبر IP68 را به دست آورد؛ چرا که می‌تواند در مقابل گرد و غبار و آب از خود محافظت کند. این محصول می‌تواند تا عمق 2 متر و به‌مدت 30 دقیقه از از نفوذ آب به خود جلوگیری کند.

از این موارد که بگذریم به پردازنده و تراشه استفاده شده در این گوشی می‌رسیم. پردازنده مرکزی هوآوی پی 40 پرو پلاس 8 هسته‌ای بوده و تراشه‌ آن نیز کرین 990 است. همه‌ این‌ها به‌علاوه‌ 8 گیگابایت حافظه‌ رم به کاربران اجازه می‌دهد تا اپلیکیشنهای مختلف و سنگین‌ترین بازی‌ها را به‌سادگی بر روی آن اجرا کنند و از تجربه‌ روان آن‌ها لذت ببرند.

حال به موردی می‌رسیم که بدون شک بزرگترین مشکل این گوشی (و همینطور اکثر گوشی‌های اخیر تولید شده توسط هوآوی) است. متاسفانه هوآوی پی 40 پرو پلاس به هیچ عنوان از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند و به آن‌ها دسترسی ندارد. این بدان معناست که شما حتی نمی‌توانید به جیمیل خود وارد شوید یا از برنامه‌های محبوبی نظیر گوگل مپ استفاده کنید. همچنین بسیاری از اپلیکیشن‌های ثانویه بر مبنای اندروید نیز احتملاً برای اجرا بر روی این گوشی با مشکل مواجه می‌شوند. همین موضوع باعث شده که عده‌ زیادی از خرید این گوشی منصرف شوند و به دنبال محصولی دیگر از برندی دیگر بروند.

از این‌ها که بگذریم به معرفی دوربین هوآوی پی 40 پرو پلاس می‌رسیم که بدون شک بزرگترین نقطه قوت این محصول است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول با 5 سنسور تشکیل شده است. این سنسور‌ها متشکل‌اند از؛ یک سنسور 50 مگاپیسکلی با لنز واید، فوکوس خودکار تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک سنسور 40 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ و با توانایی زوم اپتیکال 10 برابری، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله فوتو و قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری و یک سنسور تشخیص عمق تصویر. این دوربین اصلی و پنج‌گانه می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه و 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به بهره‌مندی از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌‌ LED ، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی هوآوی پی 40 پرو پلاس، 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول همچنین به سنسور بایومتریک تشخیص عمق تصویر نیز تجهیز شده است.

متاسفانه هوآوی پی 40 پرو پلاس نیز به مانند بسیاری از گوشی‌های پرچمدار دیگر برند‌ها از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه نمی‌توانید هدفون یا هنذفری باسیم خود را به آن متصل کنید. خوشبختانه این عدم پشتیبانی شامل درگاه حافظه خارجی نمی‌شود و شما می‌توانید تا سقف 256 گیگابایت حجم حافظه دستگاه خود را ارتقا دهید؛ هرچند که حافظه‌ 512 گیگابایتی این محصول احتمالاً افراد بسیاری را از انجام این کار بی‌نیاز می‌کند. حال به یکی دیگر از نقاط قوت هوآوی پی 40 پرو پلاس می‌رسیم و آن هم چیزی نیست جزء باتری آن. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است. بنابراین دیگری نیازی به نگرانی در رابطه با باتری دستگاه خود ندارید و می‌توانید تا ساعت‌ها و بدون دغدغه از تمام شدن شارژ آن، از گوشی خود استفاده کنید. باتری این محصول همچنین از شارژر سریع 40 واتی نیز بهره می‌برد و در نتیجه مدت زمانی که طول می‌کشد تا شارژ گوشی شما از صفر به صد برسد بسیار کم است. هوآوی پی 40 پرو پلاس همچنین به حسگر‌هایی همانند اثر انگشت (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و طیف رنگ تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند.

در آخر باید گفت که هوآوی پی 40 پرو پلاس بدون شک یک محصول فوق‌العاده و یکی از بهترین گوشی‌های تولید شده تا به امروز از نظر قدرت سخت‌افزاری است؛ هرچند که عدم بهره بردنش از سرویس‌ها و خدمات گوگل بسیاری از افراد را در خرید این محصول مردد کرده است. اگر جزء دسته‌ای از افراد هستید که این عدم پشتیبانی از گوگل اهمیت چندانی برایتان ندارد و همچنین به‌دنبال یک محصول خارق‌العاده و قدرتمند هستید؛ هوآوی پی 40 پرو پلاس را به هیچ وجه از دست ندهید.

Huawei P40 Pro

P40 Pro
هوآوی P40 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.58 اینچ

وضوح تصویر: 1200 در 2640 پیکسل

پردازنده: کرین 990

حافظه داخلی: 128/256/512 گیگابایت

حافظه رم: 8 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (50 + 40 + 12) مگاپیکسل + سنسور تشخیص عمق تصویر

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

همانطور که گفتیم هوآوی پی 40 پرو (در کنار نسخه پلاس) بهترین و قدرتمندترین گوشی‌های تولید شده توسط هوآوی تا قبل از معرفی مدل P50 Pro محسوب می‌شدند و همچنان نیز از بهترین گوشی‌های بازار چه از لحاظ سخت‌افزاری و چه از نظر دوربین و باتری، محسوب می‌شوند. این محصول همچنین یکی از زیباترین گوشی‌های فعلی بازار محسوب می‌شود و طراحی مینیمال و لوکسش آن را از دیگر گوشی‌های پرچمدار دیگر، متمایز کرده است. صفحه نمایش هوآوی پی 40 پرو از نوع OLED بوده و می‌تواند بیش از 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. رزولوشن این نمایشگر 1200 در 2640 پیکسل بوده و ابعاد آن 6.58 اینچ است. این صفحه نمایش همچنین به قابلیت‌هایی نظیر DCI-P3، نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و HDR 10+ تجهیز شده است.

جنس بدنه‌ هوآوی پی 40 پرو از شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومینومی است. بدنه‌ این محصول همچنین توانسته است گواهی بسیار معتبر IP68 را دریافت کند که به معنای مقاومت آن در برابر گرد و غبار و نفوذ آب (تا عمق 2 متر و به‌مدت 30 دقیقه) است. پردازنده مرکزی هوآوی پی 40 پرو هشت هسته‌ای بوده و تراشه مرکزی آن کرین 990 است و 8 گیگابایت حافظه رم نیز دارد. این امکانات درست مانند نسخه پلاس این محصول است؛ بنابراین این دو گوشی از لحاظ قدرت سخت‌افزاری با یکدیگر تفاوتی ندارند. همچنین درست مانند مدل پلاس این گوشی هوشمند نیز متاسفانه فاقد سرویس‌های گوگل است و از آن‌ها پشتیبانی نمی‌کند؛ لذا دیگر نمی‌توانید از اپ‌های محبوب و پراستفاده‌ای همچون یوتیوب و جیمیل و … بر روی این گوشی استفاده کنید یا از خدمات پلی‌استور بهره ببرید. هوآوی اپلیکیشن‌های ساخته شده خود را جایگزین این برنامه‌ها کرده است که با اینکه کیفیت بدی ندارند و می‌توانند نیاز‌های شما را برطرف کنند، اما به هیچ وجه توان رقابت یا جایگزینی برنامه‌های گوگل برای شما را ندارند.

از این‌ مورد که (بدون شک بزرگترین نقطه ضعف این محصول به‌شمار می‌رود) بگذریم باید به دیگر نکات منفی هوآوی پی 40 پرو نیز اشاره کنیم. یکی از این موارد عدم پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی‌متری است که بدین معناست که دیگر نمی‌توانید هنذفری خود را به آن متصل و حتماً باید از هدفون‌های بلوتوثی و بدون سیم استفاده کنید. مورد بعدی مربوط به بیرون‌زدگی دوربین‌های این محصول است که با اینکه نمی‌توان آن را ضعفی بزرگ به‌شمار آورد اما از طرفی هم نمی‌شود از آن چشم‌پوشی کرد. دیگر صحبت از نقاط ضعف این محصول کافی است و بهتر است به بزرگترین برگ‌برنده‌ هوآوی پی 40 پرو یعنی دوربین آن بپردازیم. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول با چهار سنسور مختلف تشکیل شده است. این چهار سنسور شامل؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و به همراه فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک سنسور 40 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید، یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع پریسکوپ با لنز تله‌فوتو و زوم اپتیکال 5 برابری و در آخر یک سنسور تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین اصلی می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با کیفیت Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین این محصول می‌توان به استفاده از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی هوآوی پی 40 پرو 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین سلفی همچنین به سنسور بایومتریک تشخیص عمق تصویر نیز مجهز است.

از بحث مفصل دوربین که بگذریم به معرفی باتری این محصول می‌رسیم که از قضا جز نکات قوت اصلی هوآوی پی 40 پرو نیز محسوب می‌شود. باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است. همچنین پشتیبانی این محصول از شارژر سریع 40 واتی موجب می‌شود که گوشی در مدت زمانی بسیار کم به‌ طور کامل شارژ شود. این گوشی هوشمند همچنین به حسگر‌هایی همچون اثر انگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. هوآوی پی 40 پرو در سه مدل با سه نوع حافظه داخلی 128، 256 و 512 گیگابایتی و در 4 رنگ نقره‌ای، طلایی، سفید و مشکی به بازار عرضه شده است و مناسب افرادی است که به‌دنبال یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند هستند و از طرفی عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل برایشان اهمیت زیادی ندارد.

Huawei P40

P40
هوآوی P40

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 990

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3800 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 16 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی پی 40 یک گوشی قدرتمند با سخت‌افزار و قیمت مناسب است که می‌تواند تجربه کاربری بسیار خوبی را برایتان به ارمغان بیاورد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و می‌تواند 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن 6.1 اینچ است. هوآوی پی 40 توانسته گواهی و استاندارد بسیار معتبر IP53 را دریافت کند که به‌معنای مقاومت این محصول در برابر گرد و غبار و نفوذ آب است. این محصول نیز به مانند دو برادر بزرگترش (یعنی هوآوی پی 40 پرو و نسخه پلاس آن) از نقطه ضعف بزرگی و مشابه‌ای رنج می‌برد و آن هم چیزی نیست جز عدم پشتیبانی و بهره بردن از سرویس‌ها و خدمات گوگل. بدین صورت که در این گوشی شما حتی نمی‌توانید به‌ راحتی وارد جیمیل خود شوید یا از برنامه محبوب و بسیار کاربردی یوتیوب استفاده کنید.

هر چند که هوآوی، خود اپلیکیشن و برنامه‌هایی را برای جانشینی اپ‌های گوگل طراحی کرده است؛ اما آن‌ها به هیچ وجه قابل مقایسه با برنامه‌های محبوب گوگل نیستند. از این ضعف بزرگ و غیر قابل چشم‌پوشی که بگذریم، به سخت‌افزار و پردازنده این محصول می‌رسیم. پردازنده مرکزی هوآوی پی 40، هشت هسته‌ای بوده و تراشه و قلب تپنده اصلی آن، کرین 990 است. به لطف این پردازنده و تراشه قدرتمند و همینطور 8 گیگابایت حافظه رم، دیگر به مشکلی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها بر نمی‌خورید و گوشی شما نیز از سرعت پردازش خوبی بهره می‌برد و می‌تواند تا مدت زیادی همین توانایی را در اجرای برنامه‌ها حفظ کند. هوآوی پی 40 مجهز به 128 گیگابایت حافظه رم شده است؛ اما به کمک درگاه ارتقا حافظه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده است (به عنوان شیار دوم سیم‌کارت) می‌توانید حافظه‌ آن را تا سقف 256 گیگابایت نیز ارتقا دهید.

حال به بحث دوربین‌ها می‌رسیم که بدون شک بزرگترین برگ برنده‌ هوآوی پی 40 محسوب می‌شود. دوربین اصلی این محصول از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده است که شامل؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و توانایی لرزشگیر اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال سه برابری می‌شود. این دوربین اصلی و سه‌گانه این محصول می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با کیفیت Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین همچنین از لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر برای هر چه بهتر و آسان‌تر ساختن تجربه فیلمبرداری با آن بهره می‌برد. دوربین اصلی هوآوی پی 40 از قابلیت‌هایی نظیر لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما و HDR نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این محصول اما 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و همینطور از سنسور بایومتریک تشخیص عمق تصویر نیز بهره می‌برد. این دوربین سلفی می‌تواند ویدیو‌هایی دقیقاً با همان کیفیت دوربین اصلی‌اش ضبط کند که قطعاً خبر خوبی برای طرفداران شبکه‌های اجتماعی به‌ خصوص اینستاگرام است. دوربین سلفی این محصول می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

از دوربین و بررسی آن که بگذریم به یکدیگر از نکات مثبت هوآوی پی 40 یعنی باتری آن می‌رسیم. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3800 میلی آمپر ساعت است. متاسفانه اما این محصول از شارژر بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کند و نمی‌توانید از این طریق گوشی خود را شارژ کنید. هوآوی پی 40 به حسگر‌هایی همانند اثر انگشت (که در زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. هوآوی پی 40 در تاریخ آپریل 2020 و در چهار رنگ نقره‌ای، طلایی، سفید و مشکی به بازار عرضه شد و به‌لطف قیمت نسبتاً مناسب و سخت‌افزار قدرتمندش می‌تواند گزینه جذابی برای بسیاری از افراد باشد.

Huawei P30 Pro

P30 Pro
هوآوی P30 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.47 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 980

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256/512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (40 + 20 + 8) مگاپیکسل + سنسور تشخیص عمق تصویر

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

پرچمدار سابق هوآوی که در سال 2019 عرضه شد، هنوز هم به اعتقاد بسیاری بهترین و محبوب‌ترین گوشی تولید شده از این برند تا به امروز است. دلیل این امر نیز آن است که هوآوی پی 30 پرو بر خلاف سری P40 و P50 از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و بزرگترین ضعف آن گوشی‌های فوق‌العاده شامل این محصول نمی‌شود و همین نیز یک برگ برنده‌ بسیار بزرگ برای پی 30 پرو است. تازه این نکته را هم در نظر بگیرید که هوآوی 30 پرو با توجه به‌مدت دو ساله‌ای که از زمان عرضه‌اش گذشته، قیمت بسیار مناسبی نیز پیدا کرده است. حال و پس از این مقدمه بهتر است به مشخصات فنی این محصول برویم و آن‌ها را به شما معرفی کنیم. صفحه نمایش هوآوی پی 30 پرو از نوع OLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.47 اینچ است. این صفحه نمایش همچنین از قابلیت HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند. جنس بدنه‌ هوآوی پی 30 پرو از شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومنیومی است. این محصول همچنین توانسته استاندارد IP68 را دریافت کند که به‌معنای مقاومت آن در برابر گرد و غبار و آب است. به بیان دقیق‌‌تر هوآوی پی 30 پرو می‌تواند تا عمق 2 متر و به‌مدت 30 دقیقه از نفوذ آب جلوگیری کند و همچنان سالم باقی بماند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده آن نیز، کرین 980 است. به‌لطف این پردازنده و تراشه قدرتمند می‌توانید هر بازی و برنامه‌ای را که خواستید به‌راحتی بر روی آن نصب و اجرا کنید. هوآوی پی 30 پرو به 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم نیز تجهیز شده است تا خیال شما را از بابت سرعت و عملکرد خوبش راحت کند. این محصول در بخش صدا نیز عملکرد خوبی دارد و از ویژگی‌های مختلفی بهره می‌برد؛ همانند توانایی کاهش نویز از طریق میکروفن اختصاصی خود گوشی. هرچند که عدم پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی‌متری را می‌توانیم یک نقطه ضعف برای این محصول کم ایراد به‌شمار آوریم. از این موارد که بگذریم به مبحث دوربین این گوشی هوشمند می‌رسیم که اکثر مانور‌های تبلیغاتی هوآوی نیز بر روی این بخش از محصول خود بوده است. دوربین هوآوی پی 30 پرو سه‌گانه به همراه (TOF 3D) است که این سه سنسور به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 40 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار لیزری و تشخیص فاز و همینطور لرزشگیر اپتیکال تصویر؛ یک سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید به همراه فوکوس لیزری و تشخیص فاز؛ یک سنسور از نوع پریسکوپ با لنز تله‌فوتو و توانایی بزرگنمایی اپتیکال 5 برابری و در انتها یک سنسور TOF 3D برای تشخیص و سنجش عمق تصویر می‌شود. دوربین اصلی هوآوی پی 30 پرو می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به بهره‌مندی از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما و HDR و همینطور لرزشگیر الکترونیک-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی هوآوی پی 30 پرو نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. کیفیت دوربین سلفی (و همینطور دوربین اصلی آن) این محصول به‌قدری خوب است که امکان ندارد از پس راضی کردن حتی سخت‌گیرترین افراد نیز برنیاید. خلاصه و در رابطه با دوربین این محصول می‌توانیم بگوییم که هوآوی در طراحی آن سنگ‌تمام گذاشته است و کاملاً توانسته به وعده‌های خود در این باره عمل کند. اما نقاط قوت هوآوی پی 30 پرو به اینجا خلاصه نمی‌شود و حال به یکی دیگر از آن‌ها یعنی باتری این محصول می‌رسیم. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است. این باتری از نظر نگهداری شارژ بسیار خوب است و همینطور به‌لطف شارژر سریع 40 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کمی نیز به طور کامل شارژ می‌شود. هوآوی پی 30 پرو در سه مدل با سه نوع حافظه 128، 256 و 512 گیگابایتی تولید شده است و حتی اگر این مقدار حافظه نیز برایتان کافی نیست، می‌توانید از طریق کارت حافظه نانو، حجم آن را تا سقف 256 گیگابایت دیگر افرایش دهید. هوآوی پی 30 پرو به حسگر‌هایی همانند اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشار‌سنج و قطب‌نما نیز مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. اما فارغ از تمامی این موارد و نکات مثبت ریز و درشتی که به آن‌ها اشاره کردیم؛ بزرگترین نقطه قوت این محصول بدون شک پشتیبانی کامل آن از گوگل، سرویس‌ها و خدمات آن است. در نتیجه می‌توانید به‌راحتی برنامه‌های خود را از پلی‌استور دانلود کنید یا از اپلیکیشن‌های یوتیوب، گوگل مپ، جیمیل و … بهره ببرید. به این‌ها قیمت مناسب آن را نیز (که به دلیل گذشت دو سال از زمان عرضه‌اش به تعادل رسیده است) اضافه کنید تا متوجه شوید که با چه محصول و گزینه‌ فوق‌العاده‌ای سر و کار دارید. پس اگر می‌خواهید گوشی موبایلی از برند هوآوی بخرید که هم قدرتمند باشد و در برخی موارد (همچون دوربین) همچنان بتواند بهترین پرچمدار‌های بازار را به چالش بکشد و هم قیمت خوبی داشته باشد و هم از سرویس‌های گوگل پشتیبانی کند؛ حتی لحظه‌ای نباید در خرید هوآوی پی 30 پرو تردید کنید.

Huawei P30

P30
هوآوی P30

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 980

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3650 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (40 + 16 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی پی 30 نسخه ضعیف‌تر و صد البته مقرون به‌صرفه‌تر مدل پرو محسوب می‌شود که به‌دلیل پشتیبانی کاملش از سرویس‌ها و خدمات گوگل، همچنان یکی از بهترین گوشی‌های موبایل این برند محسوب می‌شود. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل است و ابعاد آن 6.1 اینچ. این صفحه نمایش همچنین از HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند. هوآوی پی 30 به دلیل مقاومتش در برابر آب و گرد و غبار توانسته گواهی معتبر IP57 را دریافت کند. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، کرین 980 است. با وجود این پردازنده و تراشه قدرتمند و همینطور 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم، قادر خواهید بود تا هر برنامه و بازی نسبتاً سنگینی را که خواستید، به‌راحتی بر روی آن نصب و اجرا کنید. بزرگترین نقطه‌ قوت هوآوی پی 30 (و همینطور مدل پرو آن) پشتیبانی کاملش از خدمات و سرویس‌های گوگل است؛ همین مورد باعث شده که این مدل و نسخه پرو با وجود قدرت سخت‌افزاری ضعیف‌تر نسبت به سری P40 و P50، همچنان از آن‌ها پرفروش‌تر و محبوب‌تر باشند و انتخاب اول کسانی باشند که به‌دنبال خرید یک گوشی هوشمند از برند هوآوی هستند.

از این موارد که بگذریم به مبحث دوربین می‌رسیم که همیشه جز نقاط قوت اصلی گوشی‌های تولید شده توسط شرکت چینی بوده است. دوربین اصلی هوآوی پی 30، سه‌گانه بوده که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 40 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید با توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری و در انتها یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و زوم اپتیکال سه‌برابری، می‌شود. دوربین سه‌گانه و اصلی هوآوی پی 30 می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و با کیفیت HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به بهره‌مندی از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی هوآوی پی 30، 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. خوشبختانه و بر خلاف گوشی‌هایی که تاکنون از هوآوی معرفی کردیم، پی 30 از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی هر هندزفری یا هدفونی را به آن متصل کنید و از گوشی دادن به موسیقی لذت ببرید.

این گوشی همچنین از قابلیت لغو کننده‌ نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، بهره می‌برد. باتری نیز در هوآوی پی 30 عملکرد قابل قبول و شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد و همینطور به‌ لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کمی و به‌ طور کامل شارژ می‌شود. باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 3650 میلی آمپر ساعت است. هوآوی پی 30 به حسگر‌هایی همچون اثر انگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی در دو مدل با دو نوع حافظه‌ 128 و 256 گیگابایتی تولید و به بازار عرضه شده است و اگر این مقدار حافظه نیز برایتان کافی نیست؛ می‌توانید از طریق درگاه اختصاصی آن (به عنوان شیار دوم سیم‌کارت) حجم آن را تا سقف 256 گیگابایت ارتقا دهید. در نهایت اگر به دنبال یک گوشی قدرتمند با دوربینی معرکه و قیمت مناسب هستید و همچنین می‌خواهید از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کنید؛ هوآوی پی 30 یک انتخاب عالی و معقول برای شماست.

Huawei P30 Lite

P30 Lite
هوآوی P30 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.15 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2312 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3340 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

هوآوی پی 30 لایت یک گوشی میان‌رده و باکیفیت است که در مارس 2019 توسط این شرکت رونمایی، و در آوریل همان سال وارد بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2312 پیکسل بوده و ابعاد آن 6.15 اینچ است. هوآوی پی 30 لایت نیز به مانند دو برادر بزرگترش (پی 30 و پی 30 پرو) از خدمات و سرویس‌های گوگل به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و همین مورد به‌علاوه‌ قیمت بسیار مناسبش، ارزش خرید آن را بسیار زیاد کرده است. پردازنده مرکزی این محصول هشت بوده‌ای و تراشه و قلب تپنده‌ آن نیز، کرین 710 است. به این‌ها 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنید تا متقاعد شوید که هوآوی پی 30 لایت قرار نیست حالا حالا کند شود یا مشکلی برای شما ایجاد کند. البته که پردازنده این محصول به‌مراتب ضعیف‌تر از دو برادر بزرگ‌ترش است؛ اما باز هم این بدان معنا نیست که هوآوی پی 30 لایت نمی‌تواند از پس اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین بربیاید.

خوشبختانه هوآوی پی 30 لایت از اسپیکر و جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی هنذفری و هدفون آن را به آن متصل کنید. این گوشی هوشمند همچنین از ویژگی لغوکننده‌ نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، نیز بهره می‌برد و به آن تجهیز شده است. حجم حافظه‌ داخلی هوآوی پی 30 لایت نیز 128 گیگابایت است؛ اما خبر خوب آن است که می‌توانید حجم آن را از طریق درگاه میکرو اس‌دی اختصاصی گوشی و تا حداکثر 512 گیگابایت، افزایش دهید. دوربین هوآوی پی 30 لایت از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی به‌همراه فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین اصلی و سه‌گانه همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی هوآوی پی 30 لایت می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 24 مگاپیکسلی و با لنز واید بوده و با کیفیت خوبش می‌تواند طرفداران شبکه‌های اجتماعی (مخصوصا اینستاگرام) را به‌راحتی راضی کند.

باتری نیز همیشه عملکرد خوبی در گوشی‌های تولید شده توسط هوآوی داشته است و خوشبختانه پی 30 لایت نیز در این مورد سنت‌شکنی نمی‌کند. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3340 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین شارژ نگه‌داری قابل قبولی دارد و به‌لطف شارژر سریع 18 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کمی فول شارژ می‌شود. هوآوی پی 30 لایت به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر اگر به‌دنبا یک گوشی میان‌رده با قیمت بسیار مناسب و امکانات عالی هستید؛ هوآوی پی 30 لایت در سه رنگ مشکی، آبی و سفید برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei P20 Pro

P20 Pro
هوآوی P20 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.1 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2244 پیکسل

پردازنده: کرین 970

حافظه رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (40 + 20 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

پرچمدار هوآوی در سال 2018 به‌لطف قیمت مناسب و امکانات خوب و همینطور پشتیبانی کاملش از سرویس‌ها و خدمات گوگل، همچنان یک گزینه جذاب و یک گوشی هوشمند فوق‌العاده از این برند برای خرید محسوب می‌شود. صفحه نمایش هوآوی پی 20 پرو از نوع AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.1 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2244 پیکسل است؛ بنابراین تماشای فیلم و تجربه بازی روی آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود. جنس بدنه‌ هوآوی پی 20 پرو از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی آن) و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. این محصول همچنین توانسته است گواهی معتبر IP67 را دریافت کند. دریافت این گواهی بدین معناست که این گوشی می‌تواند در مقابل نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم باشد و از رسیدن آسیب به خود جلوگیری کند. به بیان بهتر هوآوی پی 20 پرو می‌تواند تا عمق یک متر و به‌مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب از خود محافظت کند و همچنان سالم باقی بماند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، کرین 970 است. به‌لطف این تراشه و پردازنده قدرتمند می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین را به‌آسانی اجرا کنید و از تجربه‌ روان آن‌ها لذت ببرید. به این‌ها باید 6 گیگابایت حافظه رم را نیز اضافه کنیم تا متوجه شوید که هوآوی پی 20 پرو چه گوشی سریعی است و چه عملکرد خوبی دارد. همانطور که در ابتدای متن گفتیم، هوآوی پی 20 پرو به‌طور کامل از تمام خدمات و سرویس‌های گوگل پشتیبانی می‌کند و در نتیجه شما می‌توانید به‌راحتی اپلیکیشن‌های خود را از پلی‌استور دانلود یا از برنامه‌هایی نظیر یوتیوب، جیمیل، گوگل مپ و ارث و… به‌سادگی استفاده کنید.

دوربین همیشه جز نکات قوت اصلی گوشی‌های تولید شده توسط هوآوی بوده است و پی 20 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوربین اصلی این محصول سه‌گانه بوده که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 40 مگاپیکسلی با لرزشگیر اپتیکال؛ یک سنسور 20 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری و در آخر یک سنسور 8 مگاپیکسلی با توانایی بزرگنمایی اپتیکال سه‌برابری، می‌شود. دوربین اصلی و سه‌گانه این محصول می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌ها و توانایی‌های دوربین اصلی هوآوی پی 20 پرو می‌توان به بهره‌مندی از لنز‌های لایکا، برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما و صدالبته HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 24 مگاپیکسلی، از نوع واید و با توانایی فوکوس خودکار بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. هوآوی پی 20 پرو علی‌رغم بهره‌مندی از قابلیت لغوکننده‌ نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و بنابراین نمی‌توانید هدفون یا هندزفری با سیم خود را به آن متصل کنید.

باتری نیز در هوآوی پی 20 پرو عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌توان آن را از نقاط قوت اصلی این محصول به‌شمار آورد. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کمی به‌طور کامل شارژ می‌شود. هوآوی پی 20 پرو به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در قسمت جلوی گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. هوآوی پی 20 پرو با 128 گیگابایت حافظه داخلی و در چهار رنگ سیاه، آبی، صورتی و طلایی به بازار عرضه شده است و در نتیجه اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند قدرتمند با امکانات عالی و قیمت بسیار مناسب داشته باشید؛ می‌تواند انتخاب معقولی برای شما باشد و به‌راحتی نیاز‌هایتان را برآورده کند.

Huawei P20

P20
هوآوی P20

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 5.8 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2244 پیکسل

پردازنده: کرین 970

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3400 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (20 + 12) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

پی 20 پرچمدار هوآوی (در کنار پی 20 پرو) در سال 2018 بود که در آوریل همان سال وارد بازار شد و با استقبال نسبتاً خوبی نیز مواجه شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2244 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 5.8 اینچ است. هوآوی پی 20 توانسته گواهی و استاندارد بسیار معتبر IP57 را کسب کند که به‌معنای مقاومت این محصول در برابر گرد و غبار و همینطور آب است. هوآوی پی 20 برخلاف گوشی‌هایی که به‌تازگی از این برند تولید شده‌اند و به مانند برادر بزرگترش (پی 20 پرو) از سرویس‌ها و خدمات گوگل به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی از تمام قابلیت‌ها و اپ‌های گوگل بر روی آن بهره ببرید. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند از هشت هسته تشکیل شده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 970 است. با وجود همچین تراشه و پردازنده‌ای و همینطور 4 گیگابایت حافظه رم، می‌توانید بدون مشکل برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین را بر روی آن نصب و اجرا کنید. همچنین این قطعات سخت‌افزاری به این محصول کمک می‌کند تا حالا حالا کند نشود و عملکرد و سرعت خوبی داشته باشد. هوآوی برای پی 20، 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته است، اما اگر این مقدار نیز نیاز‌های شما را برآورده نمی‌کند، می‌توانید از طریق درگاه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ آن را تا سقف 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین نیز از نکات مثبت اصلی این گوشی هوشمند به‌شمار می‌رود و کیفیت فوق‌العاده‌ای دارد. دوربین اصلی هوآوی پی 20 از دو سنسور متفاوت تشکیل شده است. یک سنسور 20 مگاپیکسلی و یک سنسور 12 مگاپیکسلی به‌همراه لرزشگیر اپتیکال، دوربین اصلی این گوشی هوشمند را شکل داده‌اند. این دوربین اصلی به قابلیت‌های مختلف و متعدد دیگری نظیر استفاده از لنز‌های لایکا، زوم اپتیکال چند برابری، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری، فلاش دوگانه‌ی LED، برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، پانوراما و صدالبته HDR تجهیز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. دوربین اصلی هوآوی پی 20 می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P با نرخ 60 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 24 مگاپیکسلی با توانایی فوکوس خودکار بوده و کیفیت بسیار خوبی دارد. این دوربین همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. صدا نیز از بخش‌هایی است که هوآوی پی 20 در آن عملکرد خوب و بسیار قابل قبولی دارد. این گوشی هوشمند علاوه‌ بر بهره‌مندی از قابلیت لغو‌کننده‌ نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند؛ بنابراین می‌توانید هر هنذفری یا هدفون با سیم را به آن متصل کنید و از گوشی دادن به موسیقی از طریق آن، لذت ببرید.

باتری نیز جزء ویژگی‌های مثبت هوآوی پی 20 به‌شمار می‌رود. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3400 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین به‌لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کمی، شارژ گوشی شما را از صفر به صد می‌رساند یا به‌اصطلاح آن را فول شارژ می‌کند. هوآوی پی 20 به حسگر‌هایی همچون اثر انگشت (که در جلوی گوشی تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها اگر می‌خواهید یک گوشی هوشمند، با قیمت مناسب و امکانات و قابلیت‌های خوب و نسبتاً بالا داشته باشید و همینطور به پشتیبانی آن از گوگل و سرویس‌هایش اهمیت می‌دهید؛ هوآوی پی 20 در چهار رنگ سیاه، آبی، صورتی و طلایی برای خرید موجود می‌باشد و می‌تواند نیاز‌هایتان را برآورده کند.

Huawei P20 Lite

P20 Lite
هوآوی P20 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 5.8 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2280 پیکسل

پردازنده: کرین 659

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 32/64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (16 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی پی 20 لایت یک گوشی میان‌رده و نسخه ضعیف‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر مدل‌های پی 20 و پی 20 پرو است که در مارس 2018 روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 5.84 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2280 پیکسل است. هوآوی پی 20 لایت به‌مانند دو برادر بزرگترش (یعنی پی 20 و پی 20 پرو) به‌طور کامل از تمام سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و این بدان معناست که بزرگترین ضعف گوشی‌های جدید هوآوی، متوجه این محصول نمی‌شود. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند از هشت هسته‌ تشکیل شده و تراشه‌ی اصلی آن نیز، کرین 659 است. به این‌ها 4 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که هوآوی پی 20 لایت به‌عنوان یک محصول میان‌رده، سرعت و عملکرد قابل قبولی دارد. البته نباید از این گوشی انتظار داشته باشید که بتواند همه بازی‌ها و برنامه‌های سنگین را به‌‌راحتی اجرا کند و کوچکترین مشکلی در ران کردن برخی از آن‌ها نداشته باشد؛ اما باز هم این حرف بدین معنا نیست که هوآوی پی 20 لایت قرار است از نظر قدرت سخت‌افزاری ناامیدتان کند و مطمئن باشید که اگر از آن توقع درست و به‌جایی داشته باشید، شما را راضی خواهد کرد.

دوربین نیز در این محصول و به‌عنوان یک گوشی میان‌رده عملکرد خوب و قابل قبولی دارد. دوربین اصلی هوآوی پی 20 لایت از دو سنسور مختلف تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی و یک سنسور 2 مگاپیکسلی با توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز می‌شود. دوربین اصلی این گوشی به قابلیت‌هایی نسبتاً زیادی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره، فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. این دوربین اصلی هوآوی پی 20 لایت می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی نسبتاً باکیفیتی را ثبت کند. هوآوی پی 20 لایت در زمینه صدا عملکرد خوبی دارد و این بخش را می‌توان از نکات مثبت این محصول به‌شمار آورد. پی 20 لایت علاوه بر مجهز بودن به اسپیکر و قابلیت لغوکننده‌ نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند؛ به همین سبب می‌توانید به‌راحتی هر مدل هدفون یا هندزفری را به آن متصل کنید. هوآوی این گوشی را در سه مدل با سه نوع حافظه داخلی 32، 64 و 128 گیگابایتی تولید کرده و حتی اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست و پاسخگو نیاز‌های شما نمی‌باشد، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چراکه می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ داخلی گوشی خود را تا حداکثر 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید. باتری نیز همانند دیگر محصولات هوآوی در اینجا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و به‌راحتی از پس راضی کردن شما برمی‌آید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3000 میلی آمپر ساعت است.

هوآوی پی 20 لایت همچنین به‌لطف شارژر سریع 18 واتی‌اش، در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود. این گوشی هوشمند به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از قابلیت‌هایی همانند نمایش دهنده‌ اسناد و ویراستار عکس و فیلم پشتیبانی می‌کند. در آخر اگر نمی‌خواهید برای خرید یک گوشی موبایل هزینه‌ زیادی کنید و از طرف دیگر می‌خواهید تا محصولی که خریداری می‌کنید، از امکانات مناسبی برخوردار باشد و از سرویس‌ها و خدمات گوگل نیز پشتیبانی کند؛ هوآوی پی 20 لایت یک گزینه خوب و عالی برای شماست.

Huawei P Smart 2021

P Smart 2021
هوآوی P Smart 2021

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

هوآوی پی اسمارت یک گوشی هوشمند میان‌رده است که همانطور که از اسمش پیداست به‌تازگی معرفی و به بازار عرضه شده است. متاسفانه این محصول نیز به معضل محصولات اخیر این شرکت چینی دچار شده است و در نتیجه شما نمی‌توانید از خدمات و سرویس‌های گوگل روی این گوشی بهره ببرید. این بدان معناست که مثلاً نمی‌توانید به‌سادگی وارد برنامه جیمیل شوید و ایمیل‌های خود را چک کنید، نمی‌توانید به یوتیوب بروید و ویدیو‌هایی که می‌خواهید را تماشا کنید، نمی‌توانید از طریق گوگل مپ مسیر خود را ردیابی کنید و نمی‌توانید از پلی‌استور، اپلیکیشن‌ها و برنامه‌هایی را که می‌خواهید دانلود کنید. همین قضیه باعث می‌شود که عده‌ زیادی دیگر تمایلی به خرید گوشی هوشمند از این برند نداشته باشند و به‌دنبال محصولاتی دیگر از شرکت‌های دیگر بروند. اما اگر شما جزء این دسته محسوب نمی‌شوید یا این عدم پشتیبانی از خدمات و سرویس‌های گوگل برایتان اهمیتی زیادی ندارد، با معرفی مشخصات و ویژگی‌های هوآوی پی اسمارت همراه ما باشید.

صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز، 6.67 اینچ است. سیستم عامل این گوشی اندروید 10 بوده اما همانطور که عرض کردیم، فاقد سرویس‌های گوگل است. پردازنده مرکزی هوآوی پی اسمارت از هشت هسته تشکیل شده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 710 است. به لطف این تراشه و پردازنده و همینطور 4 گیگابایت حافظه رم، می‌توانید برنامه‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین را روی آن نصب و اجرا کنید. همچنین این محصول از سرعت خوبی بهره می‌برد و عملکرد قابل قبولی نیز به عنوان یک گوشی میان‌رده دارد. پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری را نیز می‌توان به نکات مثبت هوآوی پی اسمارت افزود و در نتیجه می‌توانید هر مدل هدفون یا هنذفری را به‌سادگی به آن متصل کنید و از گوش سپردن به موسیقی، پادکست و… لذت ببرید.

هوآوی برای این محصول 128 گیگابایت حافظه داخلی را در نظر گرفته است و اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست و می‌خواهید آن را ارتقا دهید؛ می‌توانید به‌لطف درگاه اختصاصی microSDXC حجم حافظه گوشی خود را افزایش دهید. دوربین نیز همیشه از نقاط قوت اصلی گوشی‌های تولید شده توسط برند هوآوی بوده است و کیفیت بالای این بخش از محصولاتش به‌نوعی به امضای این شرکت چینی تبدیل شده است. دوربین اصلی هوآوی پی اسمارت از یک ماژول با چهار سنسور مختلف تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. دوربین اصلی و چهارگانه هوآوی پی اسمارت می‌تواند با کیفیت‌های 4K و Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین اصلی می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 8 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

باتری نیز همیشه از نقاط قوت محصولات تولید شده توسط هوآوی بوده و خوشبختانه پی اسمارت نیز در این مورد سنت‌شکنی نکرده است و عملکرد بسیار خوبی از خودش نشان می‌دهد. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. مجهز بودن این باتری به شارژر سریع 22.5 واتی باعث شده تا زمان شارژ شدن کامل گوشی، بسیار کم باشد. هوآوی پی اسمارت به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این محصول در سه رنگ مشکی، سبز و طلایی تولید، و به بازار عرضه شده است و در نتیجه اگر به‌دنبال یک گوشی هوشمند میان‌رده با امکانات و قیمت مناسب هستید و مشکلی با عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل ندارید؛ هوآوی پی اسمارت می‌تواند یک انتخاب خوب برای شما باشد.

Huawei Mate 40 Pro Plus

Mate 40 Pro Plus
هوآوی Mate 40 Pro Plus

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1344 در 2772 پیکسل

پردازنده: کرین 9000

حافظه رم: 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4400 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: پنج‌گانه (50 + 20 + 12 + 8) مگاپیکسل + حسگر TOF 3D

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

هوآوی میت 40 پرو پلاس از لحاظ سخت‌افزاری و مشخصات فنی بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر جهان و یکی از بهترین محصولات تولید شده توسط شرکت چینی تا به امروز است. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر فوق‌العاده، 1344 در 2772 پیکسل بوده و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نمونه‌برداری لمسی 240 هرتزی، نرخ به‌روزرسانی تصویر 90 هرتزی و HDR 10+ مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. همین عوامل و ویژگی‌ها باعث شده‌اند که تماشای فیلم، ویدیو و همینطور تجربه‌ بازی روی این محصول، فوق‌العاده روان و لذت‌بخش باشد. جنس بدنه‌ هوآوی میت 40 پرو پلاس از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی) و فریم دور آن نیز آلومنیومی است. این گوشی هوشمند توانسته است استاندارد و گواهی بسیار معتبر IP68 را به‌دلیل مقاومتش در برابر آب و همینطور گرد و غبار دریافت کند. به‌بیان بهتر و برای مثال میت 40 پرو پلاس می‌تواند تا عمق 2 متر و به‌مدت 30 دقیقه در برابر نقوذ آب از خود محافظت کند و همچنان سالم باقی بماند. همانطور که احتملاً می‌دانید و به‌دلیل تحریم‌های دولت آمریکا بر روی شرکت هوآوی، این گوشی نیز از سرویس‌ها و خدمات گوکل پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه نمی‌توانید از هیچ‌کدام از اپلیکیشن‌های این شرکت استفاده کنید یا برنامه‌های موردنظر خود را به‌سادگی از گوگل‌پلی دانلود کنید.

نکته‌ بسیار مهمی که حتماً باید قبل از خرید به آن توجه داشته باشید و آن را در نظر بگیرید. همانطور که در ابتدای متن نیز گفتیم، هوآوی میت 40 پرو پلاس از لحاظ سخت‌افزاری یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر دنیا محسوب می‌شود و مشخصات فنی این محصول نیز آن را اثبات می‌کنند. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ آن را، کرین 9000 شکل داده است. با وجود همچین پردازنده و تراشه‌ قدرتمندی تقریباً محال است که نتوانید برنامه ها و بازی های سنگین را روی آن اجرا نکنید. تازه به این‌ها 12 گیگابایت حافظه رم را نیز اضافه کنید تا دریابید که هوآوی میت 40 پرو پلاس چه سرعت بی‌نظیری دارد و چه عملکرد معرکه‌ای در اجرای برنامه‌ها می‌تواند داشته باشد. هوآوی برای این محصول 256 گیگابایت حافظه‌ داخلی در نظر گرفته است و اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست و نمی‌تواند خواسته‌هایتان را برآورده کند، جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چرا که به‌راحتی و از طریق درگاه نانو مموری اختصاصی آن و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، می‌توانید حجم حافظه‌ داخلی آن را تا حداکثر 256 گیگابایت دیگر ارتقا دهید. متاسفانه این محصول از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و این مورد را در کنار عدم پشتیبانی آن از سرویس‌ها و خدمات گوگل، می‌تواند از نقاط ضعف این محصول به‌شمار آورد. از تمامی این موارد که بگذریم تازه به گل سرسبد تمامی نکات مثبت این محصول می‌رسیم و آن هم چیزی نیست جزء دوربین هوآوی میت 40 پرو پلاس. دوربین اصلی این محصول از یک ماژول با 5 سنسور مختلف تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز چند جهته و همینطور فوکوس خودکار لیزری؛ یک سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید به‌همراه فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو با توانایی بزرگ‌نمایی اپتیکال سه‌برابری و قابلیت لرزشگیر اپتیکال تصویر؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو پریسکوپی و بزرگ‌نمایی اپتیکال 10 برابری و در آخر یک حسگر TOF 3D یا همان سنسور تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین اصلی و پنج‌گانه می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه، Full HD تا نرخ 480 فریم بر ثانیه و با کیفیت HD تا نرخ 3840 (!) فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های متعدد این دوربین خارق‌العاده می‌توان به استفاده از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه (dual-tone) LED، پانوراما، HDR و همینطور لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر برای هرچه آسان‌تر و بهتر کردن تجربه فیلمبرداری با آن، اشاره کرد. دوربین سلفی هوآوی میت 40 پرو پلاس، 13 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و به حسگر بیومتریک تشخیص عمق تصویر نیز مجهز شده است. کیفیت این دوربین سلفی به‌قدری خوب است که حتی سخت‌گیر‌ترین افراد به این جنبه از دوربین و گوشی را می‌تواند به‌‍‌سادگی راضی و خشنود کند. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی را با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور 1080P تا نرخ 240 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

از بحث مفصل و پرجزئیات دوربین این محصول که عبور کنیم به یکی دیگر از نقاط قوت اصلی آن (به طور کلی اکثر گوشی‌های هوآوی) می‌رسیم و آن هم چیزی تیست جزء باتری این گوشی هوشمند. باتری هوآوی میت 40 پرو پلاس غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4400 میلی آمپر ساعت است. این باتری شارژ نگهداری بسیار خوبی دارد و به‌لطف شارژر سریع 66 واتی ( و همینطور شارژر بی‌سیم 50 واتی‌اش) در کمتر از یک ساعت به‌ طور کامل شارژ می‌شود؛ بنابراین دیگری نیازی نیست که نگران این جنبه از گوشی خود باشید.

هوآوی میت 40 پرو پلاس به حسگر‌هایی همچون اثر انگشت (که در زیر نمایشگر و به‌صورت اپتیکال تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشار‌سنج، قطب‌نما و طیف‌رنگ تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند در تاریخ نوامبر سال 2020 و در دو رنگ مشکی و سفید به بازار عرضه شد؛ پس اگر به‌دنبال یک گوشی فوق‌العاده قدرتمند هستید که بتواند به‌راحتی گوشی‌های پرچمدار دیگر برند‌ها را به چالش بکشد و همچنین مشکلی با عدم پشتیبانی آن از سرویس‌ها و خدمات گوگل و همینطور قیمت بالای آن ندارید؛ حتی لحظه‌ای در خرید هوآوی میت 40 پرو پلاس تردید نکنید.

Huawei Mate 40 Pro

Mate 40 Pro
هوآوی Mate 40 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1344 در 2772 پیکسل

پردازنده: کرین 9000

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4400 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (50 + 20 + 12) مگاپیکسل + حسگر TOF 3D

دوربین سلفی: 13 مگاپیسکل

هوآوی میت 40 پرو یکی از قدرتمندترین گوشی‌های موجود در بازار است که به‌راحتی و در بسیاری از زمینه‌ها می‌تواند رقبای خود را شکست دهد. این گوشی علی‌رغم شباهت‌های زیاد، تفاوت‌های اساسی نیز با مدل پلاس خود دارد؛ تفاوت‌هایی در زمینه‌هایی همچون، دوربین، حافظه رم و … صفحه نمایش هوآوی میت 40 پرو از نوع OLED بوده و ابعاد آن نیز 6.76 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1344 در 2772 پیکسل بوده و همچنین به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نمونه‌برداری لمس 240 هرتزی، نرخ به‌روزرسانی تصویر 90 هرتزی و HDR 10+ مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. تمام این موارد و مشخصات موجب می‌شود که تجربه بازی و تماشای فیلم و سریال بر روی این نمایشگر، بسیار زیبا و دل‌انگیز باشد.

جنس بدنه‌ هوآوی میت 40 پرو از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی) و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. این محصول توانسته است گواهی و استاندارد بسیار معتبر IP68 را کسب کند که به‌معنای مقاومت این محصول در برابر گرد و غبار و همینطور آب است. این گوشی هوشمند می‌تواند تا عمق 2 متر و به‌مدت 30 دقیقه از نفوذ آب به درون بدنه خود جلوگیری و از آن محافظت کند. با وجود اینکه سیستم عامل هوآوی میت 40 پرو، اندروید 10 است اما  متاسفانه این محصول فاقد سرویس‌های گوگل است و از هیچکدوم از برنامه‌ها و خدمات آن پشتیبانی نمی‌کند. پردازنده مرکزی هوآوی میت 40 پرو، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن نیز کرین 9000 است و درنتیجه تقریباً غیرممکن است که حتی در اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها نیز مشکلی داشته باشد. به این‌ها باید 8 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنید تا عمق سرعت بالای این محصول را درک کنید. مانند مدل پلاس، این گوشی نیز از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه برای اتصال هندزفری یا هدفون خود باید به دنبال راه‌های دیگر و طبعاً گران‌تر باشید.

از همه‌ این مواردکه عبور کنیم به بزرگترین برگ برنده و نکته مثبت هوآوی میت 40 پرو یعنی دوربین آن می‌رسیم. دوربین این گوشی هوشمند، چهارگانه بوده و به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز چند جهته و فوکوس خودکار لیزری؛ یک سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و به‌همراه فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 12 مگاپیکسلی تله‌فوتو پریسکوپی با توانایی بزرگ‌نمایی اپتیکال 5 برابری و لرزشگیر اپتیکال تصویر و در نهایت یک حسگر TOF 3D یا همان سنسور تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین چهارگانه و اصلی هوآوی میت 40 پرو می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه، Full HD تا نرخ 480 فریم بر ثانیه و HD تا نرخ 3840 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های متعدد این دوربین خارق‌العاده می‌توان به بهره‌مندی از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ (dual-tone) LED، پانوراما، HDR و البته لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 13 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و به حسگر بیومتریک TOF 3D برای سنجش عمق تصویر تجهیز شده است. کیفیت بالای این دوربین سلفی قطعاً خبر خوشحال‌کننده‌ای برای طرفداران شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام خواهد بود. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور 1080P تا نرخ 240 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و ویدیو‌هایی را با این کیفیت و نرخ فریم، ضبط کند.

هوآوی به این محصول 256 گیگابایت حافظه داخلی اختصاص داده است؛ اما اگر این مقدار نیز برای شما کم است؛ می‌توانید از طریق درگاه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ آن را تا سقف 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید. شما می توانید تعمیر گوشی هوآوی یا سرویس گوشی خود را به تیم حرفه ای و باتجربه هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

باتری هوآوی میت 40 پرو نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4400 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف بهره‌مندی از شارژ سریع 66 واتی‌ (و همینطور شارژر بی‌سیم 50 واتی) در زمان بسیار کمی و به‌طور کامل گوشی موبایل شما را شارژ می‌کند. هوآوی میت 40 پرو به قابلیت‌ها و حسگر‌های متعدد و متفاوتی مجهز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به تشخیص چهره سه‌بعدی، اثرانگشت (که در زیر نمایشگر و به‌صروت اپتیکال واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج، قطب‌نما و طیف‌رنگ اشاره کرد. در انتها اگر می‌خواهید کاربر یکی از بهترین و قدرتمند‌ترین گوشی‌های حال حاضر دنیا باشید و اهمیتی به عدم پشتیبانی آن از سرویس‌ها و خدمات گوگل نمی‌دهید؛ هوآوی میت 40 پرو در دو رنگ مشکی و نقره‌ای برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Mate 40

Mate 40
هوآوی Mate 40

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2376 پیکسل

پردازنده: کرین 9000 ای

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 16 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

هوآوی میت 40 یکی دیگر از گوشی‌های سری میت 40 است که از آن دو مدل دیگر (پرو و پرو پلاس) و در برخی زمینه‌ها ضعیف‌تر و البته ارزان‌تر است. هوآوی این گوشی را در اکتبر سال 2020 معرفی و در دسامبر همان سال روانه بازار کرد. صفحه نمایش هوآوی میت 40 از نوع OLED بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2376 پیکسل است. ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ بوده و به قابلیت‌هایی همچون نرخ نمونه‌برداری لمس 240 هرتزی، نرخ به‌روزرسانی تصویر 90 هرتزی و HDR 10+ نیز مجهز شده است. جنس بدنه‌ این محصول کاملاً از شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. این گوشی هوشمند می‌تواند تا عمق 2 متر و به‌مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب و همینطور گرد و غبار مقاومت کند و به‌همین سبب توانسته استاندارد و گواهی معتبر IP68 را دریافت کند. هوآوی میت 40 نیز درست به‌مانند میت 40 پرو و میت 40 پرو پلاس، از هیچکدام از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند و بنابراین دیگر نمی‌توانید از اپلیکیشن‌های محبوبی همچون گوگل‌پلی، یوتیوب، گوگل مپ و… بر روی این محصول استفاده کنید.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ آن نیز کرین 9000 ای است. به‌لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 8 گیگابایت حافظه رم، می‌توانید به‌راحتی اپلیکیشن‌ها و بازی‌های نسبتاً سنگین را بر روی آن نصب و اجرا کنید. دوربین در اینجا نیز عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و به‌نوعی بزرگترین نقطه قوت این محصول محسوب می‌شود.

دوربین اصلی هوآوی میت 40 سه‌گانه بوده و سه سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی از نوع واید و با توانایی فوکوس خودکار با تشخیص فاز چند جهته و فوکوس خودکار لیزری؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و در آخر یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو به‌همراه لرزشگیر اپتیکال تصویر و قابلیت بزرگ‌نمایی اپتیکال، تشکیل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه می‌تواند با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه، Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه و HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند. قابل ذکر است که دوربین این محصول از لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر برای هر چه بهتر کردن تجربه فیلمبرداری با آن بهره می‌برد. قابلیت‌های دوربین اصلی هوآوی میت 40 به اینجا خلاصه نمی‌شود و می‌توان به مواردی همچون استفاده از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما و HDR نیز اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 13 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی را با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور 1080P تا نرخ 240 فریم بر ثانیه، ضبط کند.

خوشبختانه و بر خلاف دو مدل پرو و پرو پلاس، هوآوی میت 40 از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌سادگی هنذفری یا هدفون خود را به آن متصل کنید و به آهنگ‌ها و موزیک‌های موردعلاقه خود گوش فرا دهید. حجم حافظه داخلی هوآوی میت 40، 256 گیگابایت است و همچنین می‌توانید آن را از طریق درگاه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت تا 256 گیگابایت دیگر ارتقا و افزایش دهید. باتری نیز در این محصول عملکرد بسیار خوبی دارد و از نکات مثبت آن به‌شمار می‌رود. باتری هوآوی میت 40، غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است. نگهداری شارژ این باتری بسیار خوبی است و با بهره بردن از شارژر سریع 40 واتی، در زمان کمی به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار شارژ آن از صفر به صد می‌رسد.

هوآوی میت 40 به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در زیر نمایشگر و به‌صورت اپتیکال واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و طیف‌رنگ تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. اگر با در نظر گرفتن این نکته مهم که این گوشی هوشمند از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند، همچنان به‌ خرید این محصول علاقه دارید، هوآوی میت 40 در 5 رنگ مشکی، سفید، نقره‌ای، سبز و زرد در بازار موجود بوده و برای خرید در دسترس است.

Huawei Mate 30 Pro

Mate 30 Pro
هوآوی Mate 30 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1176 در 2400 پیکسل

پردازنده: کرین 990

حلفظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (40 + 40 + 8) مگاپیکسل + دوربین سه‌بعدی TOF

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل + دوربین سه‌بعدی TOF

هوآوی میت 30 پرو یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین گوشی‌های تولید شده توسط شرکت چینی است که در سپتامبر سال 2019 معرفی و به بازار عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 1176 در 2400 پیکسل بوده و ابعاد آن 6.53 اینچ است. این صفحه نمایش همچنین توسط کورنینگ گوریلا گلس 6 محافظت می‌شود و به قابلیت‌هایی همچون فضای رنگی گسترده DCI-P3 و HDR 10 مجهز شده است. جنس بدنه‌ این محصول از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی آن) و فریم دور آن نیز آلومینیومی است.

هوآوی میت 30 پرو همچنین توانسته است استاندارد و گواهی بسیار معتبر IP68 را دریافت کند که به‌معنای مقاومت این محصول در برابر گرد و غبار و همینطور آب است. به‌بیان بهتر این گوشی هوشمند می‌تواند تا عمق 2 متر و به‌مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند و همچنان سالم باقی بماند. اما مشکلی که هوآوی میت 30 پرو هم به‌مانند دیگر گوشی‌های پرچمدار و جدید این شرکت با آن مواجه است؛ عدم پشتیبانی از سرویس‌ها و خدمات گوگل است. بنابراین دیگر نمی‌توانید برای تماشا ویدیو به یوتیوب بروید یا از طریق برنامه جیمیل، ایمیل‌های خود را چک کنید. البته که هوآوی برنامه‌های جانشینی نیز برای آن در نظر گرفته است، اما آن‌ها از هیچ لحاظ قابل مقایسه با اپلیکیشن‌های محبوب گوگل نیستند.

از این موارد که بگذریم به معرفی پردازنده و قدرت این محصول می‌رسیم. پردازنده مرکزی هوآوی میت 30 پرو، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 990 است. به‌لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 8 گیگابایت حافظه رم، به‌راحتی می‌توانید هر برنامه‌ای را که خواستید نصب کنید و مشکلی در اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها نیز نخواهید داشت. حافظه داخلی این محصول 256 گیگابایت و است و تنها در همین مدل تولید می‌شود، اما اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست، می‌توانید به‌سادگی و از طریق درگاه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید. حال به مبحث معرفی و بررسی دوربین میت 30 پرو می‌رسیم که همیشه جزء نقاط قوت اصلی محصولات تولید شده توسط هوآوی بوده است. دوربین اصلی این گوشی هوشمند چهارگانه بوده که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 40 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 40 مگاپیکسلی دیگر از نوع اولتراواید و به‌همراه فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو و توانایی زوم اپتیکال سه‌برابری و همینطور لزرشگیر اپتیکال تصویر و در انتها یک سنسور TOF برای عکس‌برداری سه‌بعدی، می‌شود. این دوربین اصلی و قدرتمند می‌تواند رزولوشن 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 7860 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند. این دوربین اصلی هوآوی میت 30 پرو به قابلیت‌های مختلف و متعدد دیگری از جمله، استفاده از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز، 32 مگاپیکسلی بوده و همچنین به‌لطف سنسور TOF 3D می‌تواند به‌صورت 3بعدی نیز عکس‌برداری کند. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

علی‌رغم مجهز بودن این محصول به صدای 32 بیت و همینطور میکروفون اختصاصی با حذف نویز فعال، متاسفانه هوآوی میت 30 پرو از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه نمی‌توانید هدفون یا هنذفری باسیم خود را به آن متصل کنید. باتری نیز در این گوشی هوشمند عملکرد بسیار خوبی دارد و از نکات مثبت آن تلقی می‌شود. باتری هوآوی میت 30 پرو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4500 میلی آمپر ساعت است. همچنین به‌ لطف شارژر سریع 40 واتی (و همینطور شارژر بی‌سیم 27 واتی) مدت زمانی که طول می‌کشد تا این محصول به‌ طور کامل شارژ شود بسیار کم است. هوآوی میت 30 پرو به حسگر‌هایی همچون تشخیص چهره سه‌بعدی، اثر انگشت (که در زیر نمایشگر و به‌صورت اپتیکال واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در نهایت اگر عدم پشتیبانی این محصول از سرویس‌ها و خدمات گوگل برایتان اهمیت چندانی ندارد و می‌خواهید یک گوشی قدرتمند و باکیفیت از برند هوآوی داشته باشید؛ میت 30 پرو در پنج رنگ مشکی، آبی، سبز، طلایی و نارنجی برای خرید موجود است.

Huawei Mate 30

Mate 30
هوآوی Mate 30

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 990

حلفظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (40 + 16 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل به‌همراه دوربین سه‌بعدی TOF 3D

هوآوی میت 30 نسخه مقرون به‌صرفه‌تر و در برخی زمینه‌ها ضعیف‌تر نسبت به برادر بزرگتر خود، میت 30 پرو است که در سپتامبر 2019 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و می‌تواند 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.62 اینچ است. این صفحه نمایش باکیفیت از قابلیت‌های دیگری همچون فضای رنگی گسترده DCI-P3 و HDR 10 پشتیبانی می‌کند. جنس بدنه‌ هوآوی میت 30 از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی آن) و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. این محصول همچنین توانسته است گواهی معتبر IP53 را به‌علت مقاومتش در برابر گرد و غبار و البته آب کسب کند. متاسفانه این گوشی نیز از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه نمی‌توانید از مزایا و اپلیکیشن‌های این شرکت و روی این محصول بهره ببرید.

پردازنده مرکزی هوآوی میت 30 هشت هسته‌ای بوده و تراشه مرکزی و قلب تپنده آن نیز، کرین 990 است. به این‌ها 8 گیگابایت حافظه رم را نیز اضافه کنید تا مطمئن شوید که این محصول قرار نیست حالا حالا کند شود یا اختلالی در عملکردش به وجود بیاید. هوآوی برای این گوشی هوشمند 128 گیگابایت حافظه داخلی در نظر گرفته و از طرفی به کاربرانش نیز اجازه داده تا از طریق درگاه اختصاصی نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ آن را 256 گیگابایت دیگر ارتقا دهند. هوآوی میت 30 نیز درست مانند برادر بزرگترش و علی‌رغم بهره‌مندی از صدای 32 بیت و میکروفون اختصاصی با حذف نویز فعال، از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و بنابراین باید به دنبال راه‌های دیگر یا استفاده از هدفون‌های بی‌سیم و بلوتوثی بر روی آن بروید.

دوربین را نیز بدون شک می‌توان بزرگترین برگ برنده و نقطه قوت هوآوی میت 30 محسوب کرد. دوربین اصلی این محصول از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده است که آن‌ها را به‌ترتیب؛ یک سنسور 40 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 16 از نوع اولتراواید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری و همینطور لرزشگیر اپتیکال تصویر، می‌شود. این دوربین اصلی و سه‌گانه هوآوی میت 30 می‌تواند با رزولوشن 2160P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 120 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. البته که توانایی و ویژگی‌های دوربین اصلی این محصول به اینجا خلاصه نمی‌شود و به این‌ها باید بهره‌مندی از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر را نیز اضافه کرد. دوربین سلفی هوآوی میت 30 نیز 24 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند. همچنین دوربین TOF 3D نیز برای گرفتن عکس‌های سلفی سه‌بعدی به این محصول اضافه شده است. از بحث مفصل دوربین که بگذریم به معرفی باتری هوآوی میت 30 می‌رسیم که آن هم از قضا جزء نکات مثبت این محصول محسوب می‌شود. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است. این باتری شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و همچنین به‌لطف شارژر سریع 40 واتی (و همینطور شارژر بی‌سیم 27 واتی) در زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژر می‌شود.

هوآوی میت 30 به حسگر‌هایی همچون تشخیص چهره سه‌بعدی، اثرانگشت (که در زیر نمایشگر و به‌صورت اپتیکال تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این محصول در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و طلایی به بازار عرضه شده است و اگر عدم پشتیبانی آن از سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل برایتان مهم نیست و به‌ دنبال یک گوشی قدرتمند با دوربین فوق‌العاده هستید؛ هوآوی میت 30 یک گزینه عالی برای شماست.

Huawei Mate 20 Pro

Mate 20 Pro
هوآوی Mate 20 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1440 در 3120 پیکسل

پردازنده: کرین 980

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (40 + 20 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

هوآوی میت 20 پرو یک گوشی هوشمند همه جانبه است که در اکثر زمینه‌ها از طراحی گرفته تا دوربین و باتری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع AMOLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 1440 در 3120 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.39 اینچ است. این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و به قابلیت‌های دیگری همچون DCI-P3 و HDR 10 تجهیز شده است. جنس بدنه‌ هوآوی میت 20 پرو از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی) و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. این محصول همچنین توانسته است گواهی و استاندارد بسیار معتبر IP68 را دریافت کند که به‌معنای مقاومت این گوشی در برابر گرد و غبار و البته آب است. به‌بیان دقیق‌تر، هوآوی میت 20 پرو می‌تواند تا عمق 2 متر و به‌مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب از خود محافظت کند و پس از آن نیز بدون مشکل می‌تواند کار کند.

خوشبختانه هوآوی میت 20 پرو از معضلی که اکثر گوشی‌های جدید این برند با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، رنج نمی‌برد و به‌طور کامل از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند. بنابراین شما می‌توانید هر برنامه‌ای را که خواستید از پلی‌استور دانلود کنید؛ هر ویدیو‌یی را که خواستید از یوتیوب تماشا کنید و به‌طور کلی از تمام مزایا و اپلیکیشن‌های دیگر و بی‌شمار گوگل بهره ببرید. هوآوی میت 20 پرو گوشی قدرتمندی محسوب می‌شود و به‌لطف پردازنده و تراشه اصلی‌اش، می‌تواند به‌راحتی اکثر اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین را به‌سادگی نصب و اجرا کند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 980 است. به‌این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم را نیز اضافه کرد تا متوجه شویم که هوآوی میت 20 پرو چه عملکرد و سرعت فوق‌العاده‌ای دارد و حالا حالا می‌تواند بدون کند شدن و ایراد، کار کند.

این محصول در دو مدل با دو نوع حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتی تولید شده است و اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست و نیاز‌هایتان را برآورده نمی‌کند؛ می‌توانید به‌آسانی و از طریق درگاه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه آن را تا حداکثر 256 گیگابایت دیگر ارتقا دهید. از تمام این موارد که بگذریم به مبحث معرفی دوربین این محصول می‌رسیم که بدون تردید یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت آن است. دوربین اصلی هوآوی میت 20 پرو از یک ماژول با سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 40 با لنز واید و لرزشگیر اپتیکال؛ یک سنسور 20 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو، می‌شود. این دوربین اصلی و سه‌گانه می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و با کیفیت Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین اصلی هوآوی میت 20 پرو همچنین به قابلیت‌های متعدد و جالبی نظیر، استفاده از لنز‌های لایکا، بزرگنمایی اپتیکال 3 برابری، تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری، برچسب‌گذاری جغرافیایی، فوکوس لمسی، تشخیص چهره و لبخند، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما و صدالبته HDR مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 24 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و با کیفیت عالی تصاویری که ثبت می‌کند، می‌تواند سخت‌گیرترین افراد به این جنبه از گوشی را نیز به‌راحتی راضی کند. هوآوی میت 20 پرو در زمینه صدا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این محصول از صدای 32 بیت و قابلیت لغوکننده‌ نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی بهره می‌برد و به آن‌ها تجهیز شده است. البته این گوشی هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند، اما باز هم جای نگرانی نیست؛ چرا که به‌لطف استفاده از تبدیل USB نوع C به جم 3.5 میلی‌متری صدا، می‌توان هدفون یا هنذفری را به هوآوی میت 20 پرو متصل کرد و از گوش دادن به موسیقی و پادکست و… لذت برد.

باتری را نیز می‌توان از نکات مثبت و درخشان این محصول به‌شمار آورد. باتری هوآوی میت 20 پرو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین شارژ نگهداری بسیار خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 40 واتی‌اش، در مدت زمان 30 دقیقه، مقدار شارژ آن از صفر به 70 درصد می‌رسد.

هوآوی میت 20 پرو همچنین به حسگر‌هایی نظیر فیس آی‌دی، اثرانگشت (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. به این‌ها باید قابلیت‌های دیگری مانند امکان شارژ سایر دستگاه‌های بی‌سیم توسط گوشی، ویراستار اسناد و ویراستار عکس و فیلم را نیز افزود. این گوشی هوشمند در اکتبر 2018 و در 5 رنگ، مشکی، سبز، آبی، صورتی و طلایی تولید و به بازار عرضه شده است؛ پس اگر به‌دنبال یک گوشی هوشمند اندرویدی قدرتمند هستید که علاوه‌ بر پشتیبانی کامل از گوگل و خدماتش، در همه‌ زمینه‌ها نیز حرف‌های زیادی نیز برای گفتن داشته باشد و همینطور قیمتش مناسب باشد؛ هوآوی میت 20 پرو را به‌هیچ وجه از دست ندهید.

Huawei Mate 20

Mate 20
هوآوی Mate 20

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2244 پیکسل

پردازنده: کرین 980

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (16 + 12 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 24 مگاپیکسل

هوآوی میت 20 یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند این برند چینی است که با دوربین عالی، باتری فوق‌العاده، پردازنده قدرتمند و همینطور قیمت مناسبش، یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان به سیستم عامل اندروید است. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2244 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.53 اینچ است. این صفحه نمایش باکیفیت توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و به قابلیت‌های دیگری همچون فضای رنگی DCI-P3 و HDR 10 مجهز شده است. بدنه‌ این گوشی از جنس شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی آن) و فریم دور آن نیز آلومنیومی است. هوآوی میت 20 به‌دلیل مقاومتش در برابر گرد و غبار و همینطور پاشش آب توانسته گواهی و استاندارد معتبر IP53 را دریافت کند.

خوشبختانه این گوشی هوشمند به‌طور تمام و کمال از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی از اپلیکیشن‌ها و مزایای بی‌شمار آن بهره ببرید. پردازنده مرکزی هوآوی میت 20 نیز هشت هسته‌ای بوده و به‌لطف تراشه اصلی کرین 980 و همینطور 4 یا 6 گیگابایت حافظه رم، می‌تواند به‌راحتی برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را نصب و اجرا کند. حجم حافظه داخلی این گوشی هوشمند 128 گیگابایت بوده و هوآوی این مقدار را برای آن درنظر گرفته است اما اگر این 128 گیگابایت نیز برایتان کافی نیست؛ می‌توانید به‌آسانی و از طریق درگاه  NM Card و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ آن را 256 گیگابایت دیگر ارتقاء دهید. حال به رسم گوشی‌های تولید شده توسط هوآوی به اصلی‌ترین برگ برنده این محصولات می‌رسیم و آن هم چیزی نیست جزء دوربین آن‌ها. دوربین اصلی هوآوی میت 20 سه‌گانه بوده که این سه سنسور را به‌ترتیب؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و به‌همراه لرزشگیر اپتیکال، یک سنسور 12 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با توانایی بزرگنمایی اپتیکال دو برابری، تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی و سه‌گانه می‌تواند با رزولوشن 2160P با نرخ 30 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه، 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. قابلیت‌ها و توانایی‌های این دوربین سه‌گانه به اینجا خلاصه نمی‌شود و می‌توان به موارد دیگری همچون استفاده از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما، فوکوس خودکار با تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 24 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند.

هوآوی میت 20 در زمینه صدا نیز عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد. این محصول علاوه بر پشتیبانی از صدای 32 بیت، لغوکننده‌ نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید به‌سادگی هنذفری یا هدفون خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی‌های موردعلاقه خود لذت ببرید. این محصول همچنین از تبدیل USB نوع C به جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد. همانطور که در ابتدای متن گفتیم، باتری نیز یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. باتری هوآوی میت 20 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری شارژ نگهداری بسیار خوبی نیز دارد و همچنین به‌لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش (از نوع Super Charge) در مدت زمان بسیار کمی به‌ طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی میت 20 به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. به این‌ها باید ویراستار اسناد و عکس و فیلم را نیز افزود. این گوشی هوشمند در 5 رنگ مشکی، آبی، سبز، صورتی و طلایی و در اکتبر 2018 به بازار عرضه شد؛ در نتیجه اگر به‌دنبال یک گوشی هوشمند قدرتمند با قیمت مناسب و پشتیبانی کامل از خدمات گوگل هستید؛ هوآوی میت 20 همچنان یک گزینه ایده‌آل است.

Huawei Mate 20 Lite

Mate 20 Lite
هوآوی Mate 20 Lite

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 8.1 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3750 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: دوگانه (20 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (24 + 2) مگاپیکسل

هوآوی میت 20 لایت مدل ضعیف‌تر و البته مقرون‌به‌صرفه‌تر دو نسخه میت 20 پرو و میت 20 است که در سپتامبر 2018 روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.3 اینچ بوده و رزولوشن و وضوح تصویر آن نیز، 1080 در 2340 پیکسل است. بدنه‌ هوآوی میت 20 به‌طور کامل از شیشه بوده و همین موضوع باعث شده که وزن آن تنها 172 گرم باشد. خوشبختانه هوآوی میت 20 لایت نیز از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید به‌راحتی از تمام برنامه‌های آن نظیر یوتیوب، جیمیل و … استفاده کنید و از مزایای آن‌ها بهره ببرید. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 710 است و همینطور به 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ رم نیز تجهیز شده است. بنابراین اگر از این محصول توقع زیادی نداشته باشید، قطعاً ناامیدتان نمی‌کند و عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهد.

هوآوی برای میت 20 لایت، 64 گیگابایت حافظه‌ داخلی در نظر گرفته است؛ اما اگر این مقدار برایتان کم است؛ می‌توانید به‌آسانی و از طریق درگاه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ی آن را تا سقف 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید. دوربین نیز از نکات مثبت این گوشی است و کیفیت مناسب و خوبی دارد. دوربین اصلی هوآوی میت 20 لایت از دو سنسور متفاوت تشکیل شده است. یک سنسور 20 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر. دوربین اصلی این محصول می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند و از قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز دوگانه بوده که شامل؛ یک سنسور 24 مگاپیکسلی و یک سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی، می‌شود. این دوربین می‌تواند عکس‌های باسلفی باکیفیتی را ثبت کند.

در مبحث صدا نیز هوآوی میت 20 لایت علاوه بر پشتیبانی از جک 3.5 میلی‌متری، از قابلیت لغوکننده‌ نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی نیز بهره می‌برد. باتری نیز همیشه در محصولات تولید شده توسط این شرکت چینی عملکرد بسیار خوبی داشته و هوآوی میت 20 لایت نیز از این قاعده مستثنی نیست. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 3750 میلی آمپر ساعت است. همچنین به‌ لطف شارژر سریع باتری این محصول، هوآوی میت 20 لایت در زمان بسیار کوتاهی به‌ طور کامل شارژ می‌شود. این گوشی به حسگر‌هایی همچون اثرانگشت (که در پشت آن واقع شده است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در‌نهایت اگر به‌ دنبال یک گوشی میان‌رده با امکانات و قدرت مناسب و همینطور قیمت بسیار خوب و ارزان هستید؛ هوآوی میت 20 لایت مشکی، آبی و طلایی برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Mate XS

Mate Xs
هوآوی Mate Xs

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 8 اینچ (در حالت تا شده: 6.6 اینچ)

وضوح تصویر: 2200 در 2480 پیکسل (در حالت تا شده: 1148 در 2480 پیکسل)

پردازنده: کرین 990

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (40 + 16 + 8) مگاپیکسل + سنسور TOF

دوربین سلفی: ندارد (استفاده از دوربین اصلی)

هوآوی میت ایکس اس، گوشی تاشو و قدرتمند این برند است که اگر از نقاط ضعفی همچون عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل و همینطور قیمت بالایش فاکتور بگیریم، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و می‌تواند رقبایش را حسابی به‌ چالش بکشد. در حالت باز، صفحه نمایش این گوشی از نوع OLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن نمایشگر هوآوی میت ایکس اس در این حالت 2200 در 2480 پیکسل بوده و ابعاد آن 8 اینچ است. اما در حالت تا شده و بسته، این صفحه نمایش از نوع AMOLED بوده و ابعاد آن 6.6 اینچ است. رزولوشن آن نیز در این حالت 1148 در 2480 پیکسل است. مزیت این نمایشگر نسبت به برخی گوشی‌های تاشو دیگر همچون گلکسی زد فولد، آن است که به سمت خارج تا می‌شود و در نتیجه همواره کل صفحه نمایش قابل مشاهده است. جنس بدنه‌ جلویی هوآوی میت ایکس اس از پلاستیک بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومنیومی است. بدون شک بزرگترین نقطه ضعف این محصول کم نقص را می‌توان عدم پشتیبانی آن از سرویس‌ها و خدمات گوگل قلمداد کرد. این بدان معناست که نمی‌توانید از پلی‌استور برنامه‌های موردنظر خود را دانلود کنید، به‌کمک یوتیوب ویدیو‌های موردعلاقه خود را تماشا و از طریق برنامه جیمیل، ایمیل‌های خود را چک کنید. این مورد نکته‌ای است که حتماً باید قبل از خرید این محصول آن را درنظر داشته باشید و با آگاهی کامل تصمیم به خرید آن بگیرید.

از این مورد که بگذریم باید بگوییم که پردازنده مرکزی هوآوی میت ایکس اس هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلپ تپنده‌ آن، کرین 990 است. در نتیجه این محصول هیچ مشکلی در اجرای برنامه‌ها و حتی سنگین‌ترین بازی‌ها برای کاربرانش ایجاد نخواهد کرد. تازه به این‌ها باید 8 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنید تا دریابید که هوآوی میت ایکس اس چه سرعت و قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. حجم حافظه‌ داخلی این گوشی هوشمند تاشو، 512 گیگابایت است. این حجم زیاد بسیاری از کاربران را از ارتقا حافظه بی‌نیاز می‌کند اما اگر شما جزء آن دسته نیستید؛ می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید. از تمام این موارد که بگذریم به دوربین این محصول می‌رسیم که بدون شک یکی از اصلی‌ترین برگ‌های برنده آن است. دوربین اصلی هوآوی میت ایکس اس از یک ماژول با چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 40 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و یک سنسور TOF 3D برای تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه، فیلمبرداری کند. این دوربین به قابلیت‌های متعدد و مختلفی از جمله استفاده از لنز‌های لایکا، فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است. همانطور که قبلاً نیز گفتیم، این محصول دوربین سلفی ندارد و از همان دوربین اصلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده می‌کند؛ درنتیجه کیفیت عکس‌ها و فیلم‌های سلفی آن با کیفیت دوربین اصلی برابر است.

متاسفانه این محصول از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و بنابراین نمی‌توانید هدفون یا هندزفری با سیم خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. باتری نیز عملکرد بسیار خوبی در هوآوی میت ایکس اس دارد و از نکات مثبت آن محسوب می‌شود. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری شارژ نگه‌داری بسیار خوبی نیز دارد و همچنین به‌لطف شارژر سریع و همینطور سوپر شارژ هوآوی، تنها درمدت 30 دقیقه مقدار شارژ آن از صفر به 85 درصد می‌رسد. این گوشی هوشمند همچنین به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها اگر به‌ دنبال خرید یک گوشی هوشمند تاشو قدرتمند با امکانات فوق‌العاده هستید و مشکلی با عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل و همینطور قیمت بالای آن ندارید؛ هوآوی میت ایکس اس یک گزینه‌ ایده‌آل برای شماست.

Huawei Nova 9 Pro

Nova 9 Pro
هوآوی Nova 9 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: هارمونی او اس 2

اندازه صفحه نمایش: 6.7 اینچ

وضوح تصویر: 1236 در 2676 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 778

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (50 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (32 + 32) مگاپیکسل

هوآوی نوا 9 پرو یک گوشی میان‌رده از سمت شرکت چینی است که مشخصات فنی و قدرتی هم‌رده حتی با برخی محصولات بالارده و پرچمدار بازار دارد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را نشان بدهد. ابعاد این نمایشگر 6.72 اینچ بوده و رزولوشن آن 1236 در 2676 پیکسل است. این صفحه نمایش همچنین به قابلیت‌هایی مانند نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی و همینطور HDR 10 تجهیز شده است. نکته مهم در رابطه با این محصول آن است که هوآوی نوا 9 پرو علاوه‌ بر عدم پشتیبانی از سرویس‌ها و خدمات گوگل؛ از سیستم عامل اختصاصی خود شرکت چینی یعنی هارمونی استفاده می‌کند و بنابراین دیگر خبری از اندروید در این گوشی هوشمند نیست. پردازنده مرکزی هوآوی نوا 9 پرو، هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ اصلی آن را، اسنپدراگون 778 شکل می‌دهد. به‌لطف این پردازنده و تراشه قدرتمند و همینطور 8 گیگابایت حافظه‌ رم، دیگر مشکلی حتی در اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های سنگین نخواهید داشت و می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را نصب کنید.

هوآوی نوا 9 پرو در دو مدل با دو نوع حافظه‌ داخلی، 128 و 256 گیگابایتی تولید می‌شود؛ اما با این وجود از درگاه ارتقاء حافظه بهره نمی‌برد و در نتیجه نمی‌توانید حجم آن را افزایش دهید. این عدم پشتیبانی تنها مختص به درگاه حافظه نمی‌شود و باید جک 3.5 میلی‌متری را نیز به آن اضافه کنید. بنابراین دگیر نمی‌توانید هدفون یا هندزفری خود را به آن متصل کنید و باید به دنبال راه‌های دیگر و طبعاً گران‌تر باشید.

حال به معرفی دوربین هوآوی نوا 9 پرو می‌رسیم که بدون شک بزرگترین نقطه‌ قوت آن است. دوربین اصلی این محصول از چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4K و Full HD و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین اصلی همچنین به قابلیت‌های متعددی از جمله فلاش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر مجهز شده است و از آن‌ها بهره می‌برد. دوربین سلفی این محصول نیز از دو سنسور متفاوت تشکیل شده است که یکی از آن‎‌ها، 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و دیگری 32 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید. این دوربین سلفی نیز می‌تواند با رزولوشن 4K و 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

از بحث مفصل و پرجزئیات دوربین که بگذریم به معرفی باتری این محصول می‌رسیم که آن هم از نکات مثبت و برگ برنده‌های آن است. باتری هوآوی نوا 9 پرو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری با وجود شارژر سریع 100 واتی‌اش، تنها در 20 دقیقه به‌ طور کامل شارژ می‌شود. هوآوی نوا 9 پرو به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. درنهایت اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده باکیفیت از برند هوآوی داشته باشید و عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل برایتان اهمیتی ندارد؛ هوآوی نوا 9 پرو در چهار رنگ مشکی، آبی، سبز و بنفش برای خرید موجود می‌باشد. شما می توانید تعمیر انواع گوشی های هوشمند اندرویدی را به تیم حرفه ای و متخصص هوم سرویز بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهند.

Huawei Nova 9

Nova 9
هوآوی Nova 9

مشخصات فنی

سیستم عامل: هارمونی او اس 2

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 778

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4300 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (50 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی نوا 9 (در کنار نوا 9 پرو) جدیدترین گوشی میان‌رده از سری نوا است که در سپتامبر 2021 معرفی و روانه بازار شد. صفحه نمایش این محصول نیز درست به مانند برادر بزرگترش (نوا 9 پرو) از نوع OLED بوده و می‌تواند تا 1 میلیارد رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر باکیفیت، 6.57 اینچ بوده و وضوح تصویر آن، 1080 در 2340 پیکسل است. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی نیز پشتیبانی می‌کند. این محصول نیز به‌هیچ وجه از هیچ‌کدام از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند و فاقد آن‌ها است. سیستم عامل این گوشی هوشمند نیز اندروید نبوده و هارمونی او اس 2 است.

پردازنده مرکزی هوآوی نوا 9، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ آن را، اسنپدراگون 778 شکل می‌دهد. به این‌ها 8 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که این محصول قرار نیست به این زودی‌ها کند شود یا مشکلی برای کاربرانش ایجاد کند. متاسفانه هوآوی نوا 9 نه از درگاه ارتقاء حافظه پشتیبانی می‌کند و نه از جک 3.5 میلی‌متری؛ بنابراین نمی‌توانید حجم حافظه‌ گوشی خود را افزایش دهید یا هدفون یا هندزفری با سیم خود را به آن متصل کنید.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول با چهار سنسور مختلف تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و Full HD و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین همچنین مجهز به قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی همانند فلاش LED، پانوراما، لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر و HDR می‌شود. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 4K و 1080P تا نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

باتری نیز در هوآوی نوا 9 عملکرد قابل قبول و توان شارژ نگه‌داری بسیار خوبی دارد. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4300 میلی آمپر ساعت است. باتری این محصول به‌لطف شارژر سریع 66 واتی‌اش، تنها در 38 دقیقه به‌ طور کامل شارژ می‌شود و مقدار آن از صفر به صد می‌رسد.

هوآوی نوا 9 به همچنین به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی و در چهار رنگ مشکی، آبی، سبز و بنفش تولید و به بازار عرضه شده است؛ پس اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده با امکانات و قیمت مناسب از برند هوآوی داشته باشید؛ نوا 9 را از دست ندهید.

Huawei Nova 8 Pro

Nova 8 Pro
هوآوی Nova 8 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 985

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3800 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی نوا 8 پرو یکی از گوشی‌های هوشمند میان‌رده تولید شده توسط شرکت چینی است که در دسامبر 2020 معرفی و در ژانویه 2021 به بازار عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.57 اینچ بوده و رزولوشن آن 1080 در 2340 پیکسل است. این صفحه نمایش از نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و HDR 10 نیز پشتیبانی می‌کند. سیستم عامل هوآوی نوا 8 پرو، بر خلاف دو مدل نوا 9 و نوا 9 پرو، اندروید 10 است، اما درست مانند آن‌ها فاقد سرویس‌های گوگل است و از خدمات و سرویس‌های آن بهره نمی‌برد.

پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند 8 هسته‌ای بوده و تراشه و قلب تپنده‌ آن، کرین 985 است. با وجود این تراشه و پردازنده قدرتمند و همینطور 8 گیگابایت حافظه‌ رم، هوآوی نوا 8 پرو سرعت و عملکرد بسیار خوبی دارد و به‌راحتی از پس نصب و اجرای برنامه‌ها و همینطور بازی‌های مختلف برمی‌آید. متاسفانه این محصول علاوه‌ بر درگاه ارتقاء حافظه، از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه نمی‌توانید حجم حافظه گوشی خود را افزایش دهید یا هدفون خود را به آن متصل کنید.

دوربین اصلی هوآوی نوا 8 پرو از چهار سنسور مختلف تشکیل شده است که شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید با پوشش 120 درجه‌ای؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K ، 1080P و 720P تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوریین به ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی همچون فلش LED، پانوراما، لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر و صدالبته HDR تجهیز شده است. دوربین سلفی هوآوی نوا 8 5G نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی باکیفیتی را ثبت کند. این دوربین می‌تواند با رزولوشن 4K نیز فیلمبرداری کند. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3800 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 66 واتی‌اش تنها در مدت زمان 15 دقیقه مقدار شارژ آن به 60 درصد و در زمان 35 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود و مقدار شارژ آن از صفر به صد می‌رسد. هوآوی نوا 8 پرو به حسگر‌هایی همچون اثر انگشت (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‎‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند در دو مدل با دو نوع حافظه‌ 128 و 256 گیگابایتی و در چهار رنگ مشکی، سفید، آبی و سبز روانه بازار شده است و اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده خوب با امکانات و قیمت مناسب داشته باشید و اهمیتی به عدم پشتیبانی‌اش از سرویس‌های گوگل نمی‌دهید؛ هوآوی نوا 8 پرو یک گزینه‌ جذاب برای شماست.

Huawei Nova 8

Nova 8
هوآوی Nova 8

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 820 ای

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3800 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی نوا 8 یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند تولید شده توسط شرکت چینی است که به‌عنوان یک محصول میان‌رده تمام انتظارات شما بر برآورده می‌کند. صفحه نمایش هوآوی نوا 8 از نوع OLED بوده و می‌تواند تا یک میلیارد رنگ را به‌تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.57 اینچ است. این صفحه نمایش به قابلیت‌هایی همچون نرخ نوسازی تصویر 90 هرتزی و همینطور HDR 10 نیز مجهز شده است. هوآوی نوا 8 نیز از همان مشکل همیشگی اکثر گوشی‌های این برند رنج می‌برد و آن هم چیزی نیست جزء عدم پشتیبانی از سرویس‌ها و خدمات گوگل. همین مورد باعث شده که این محصول نتواند تجربه کاربری بسیار خوبی را انتقال دهد. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ اصلی آن نیز کرین 820 ای است. این دو مورد به‌علاوه‌ 8 گیگابایت حافظه‌ رم باعث شده که هوآوی نوا 8 به‌عنوان یک محصول میان‌رده بتواند از پس راضی کردن شما و برآورده کردن نیاز‌هایتان بربیاید. متاسفانه هوآوی نوا 8، نه از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و نه از درگاه ارتقاء حافظه. در نتیجه نمی‌توانید هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید یا حجم حافظه‌ گوشی موبایل خود را افزایش دهید.

دوربین این گوشی هوشمند از یک ماژول با چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و توانایی پوشش 120 درجه‌ای؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در انتها یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با کیفیت‌های 4K، Full HD و HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین همچنین به قابلیت‌های مختلفی نظیر فلاش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر تجهیز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 4K فیلمبرداری کند. باتری نیز در هوآوی نوا 8 عملکرد بسیار خوبی دارد و از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود.

باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3800 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژنگه‌داری خیلی خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 66واتی‌اش، تنها در مدت 15 دقیقه مقدار شارژش به 66 درصد، و در طی 35 دقیقه به‌طور کامل شارژ می‌شود. هوآوی نوا 8 به حسگر‌هایی همچون اثر انگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند در دو مدل با دو نوع حافظه‌ 128 و 256 گیگابایتی و به‌ صورت تک رنگ به بازار عرضه شده است. در نتیجه اگر می‌خواهید یک گوشی‌ میان‌رده با کیفیت وهمینطور با قیمت بسیار خوب داشته باشید؛ هوآوی نوا 8 می‌تواند شما را راضی کند.

Huawei Nova 8i

Nova 8i
هوآوی Nova 8i

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2376 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 662

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4300 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی نوا 8 آی یکی دیگر از گوشی‌های هوشمند میان‌رده و باکیفیت این شرکت چینی است که بدون سر و صدا و تبلیغات خاصی، در جولای 2021 معرفی و در اواخر همان ماه روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر نیز 1080 در 2376 پیکسل است و کیفیت بسیار خوبی نیز دارد. هوآوی نوا 8 آی نیز درست به‌مانند دو برادر بزرگترش (نوا 8 پرو و نوا 8) فاقد سرویس‌های گوگل است و از هیچکدام از خدمات و برنامه‌های آن پشتیبانی نمی‌کند. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و چیپست و تراشه‌ اصلی آن، اسنپدراگون 662 است. به این‌ها باید 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنید تا دریابید که این گوشی هوشمند قرار نیست به این زودی‌ها کند شود یا مشکلی برای کاربرانش ایجاد کند. متاسفانه هوآوی نوا 8 آی هم درست مانند دو مدل دیگر خودش (نوا 8 پرو و نوا 8) از درگاه ارتقاء حافظه پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه نمی‌توانید حجم حافظه گوشی موبایل خود را افزایش دهید. اما خوشبختانه و برخلاف دو مدل دیگر، هوآوی نوا 8 آی از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و بنابراین می‌توانید به‌سادگی هدفون یا هندزفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

دوربین نیز عملکرد بسیار خوبی در این محصول دارد و از نقاط قوت اصلی آن محسوب می‌شود. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیمسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و توانایی پوشش 120 درجه‌ای؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، می‌شود. این دوربین چهارگانه می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین اصلی به قابلیت‌هایی نظیر فلاش LED، پانوراما و HDR نیز مجهز شده است. دوربین سلفی هوآوی نوا 8 آی نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

باتری را بدون شک می‌توان یک از اصلی‌ترین جنبه‌های مثبت این گوشی میان‌رده نامید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4300 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌ لطف شارژر سریع 66 واتی‌اش، تنها در مدت 17 دقیقه مقدار شارژش به 60 درصد می‌رسد و فقط در 38 دقیقه به‌ طور کامل شارژ می‌شود. هوآوی نوا 8 آی به حسگر‌هایی همچون اثر انگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند با 128 گیگابایت حافظه‌ی رم و در سه رنگ نقره‌ای، آبی و مشکی به بازار عرضه شده است و اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده خوش قیمت و با کیفیت مناسب هستید؛ هوآوی نوا 8 آی می‌تواند همان چیزی باشد که به‌دنبالش هستید.

Huawei Nova 7 Pro

Nova 7 Pro
هوآوی Nova 7 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 985

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (32 + 8) مگاپیکسل

هوآوی نوا 7 پرو یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده و خوش قیمت شرکت چینی است که در آوریل 2020 معرفی و در همان ماه به بازار عرضه شد. صفحه نمایش این محصول از نوع OLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.57 اینچ بوده و رزولوشن و وضوح تصویر آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است. هوآوی نوا 7 پرو نیز از هیچکدام از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند و این مورد نکته‌ بسیار مهمی است که حتماً باید به آن توجه داشته باشید. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ اصلی آن نیز کرین 985 است. به‌لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 8 گیگابایت حافظه‌ رم، قاعدتاً نباید مشکلی در نصب و اجرای اپلیکیشن‌ها و بازی‌های گوناگون داشته باشید. متاسفانه هوآوی برای این محصول درگاه ارتقاء حافظه قرار نداده است و بنابراین شما نمی‌توانید حجم حافظه داخلی دستگاه خود را افزایش دهید؛ هرچند که تولید این محصول در دو مدل با دو نوع حافظه‌ 128 و 256 گیگابایتی عده‌ زیادی را از این کار بی‌نیاز می‌کند.

دوربین اصلی هوآوی نوا 7 پرو، چهارگانه بوده و چهار سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز پریسکوپ و لرزشگیر اپتیکال تصویر و توانایی زوم اپتیکال 5 برابری؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو، تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی همچنین می‌تواند با دو رزولوشن 2160P و 1080P فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی هوآوی نوا 7 پرو می‌توان به فلاش دوگانه‌ LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-زیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز دوگانه بوده که دو سنسور آن را، یک سنسور 32 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز و دیگری را یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید شکل می‌دهند. این دوربین سلفی نیز می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 2160P ضبط کند.

باتری این محصول نیز مانند دیگر گوشی‌های هوآوی،عملکرد بسیار خوبی دارد. باتری هوآوی نوا 7 پرو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین به‌ لطف شارژر سریع 40 واتی‌اش تنها در مدت 30 دقیقه، مقدار شارژش از صفر به 75 درصد می‌رسد. هوآوی نوا 7 پرو به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت (که در زیر نمایشگر و به‌صورت اپتیکال واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده باکیفیت هستید؛ هوآوی نوا 7 پرو در 5 رنگ مشکی، قرمز، بنفش، آبی و سبز برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Nova 7

Nova 7
هوآوی Nova 7

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: کرین 985

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (64 + 8 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی نوا 7 مدل ضعیف‌تر و ارزان‌تر گوشی نوا 7 پرو است که در آوریل 2020 روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.53 اینچ بوده و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. همانطور که احتملاً حدس زدید این محصول نیز به‌هیچ وجه از هیچکدام از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه دیگر نمی‌توانید از اپلیکیشن‌های محبوبی همچون یوتیوب روی این گوشی استفاده کنید. پردازنده مرکزی هوآوی نوا 7، هشت هسته‌ای بوده و تراشه و چیپست اصلی آن، کرین 985 است. با وجود این تراشه و پردازنده و همینطور 8 گیگابایت حافظه‌ رم، این گوشی قرار نیست حالا حالا کند شود یا مشکلی در نصب و اجرای برنامه‌ها و بازی‌های مختلف داشته باشد. این محصول متاسفانه نه از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و نه از درگاه ارتقاء حافظه؛ بنابراین نمی‌توانید هدفون خود را به آن متصل کنید یا حجم حافظه‌ آن را افزایش دهید.

دوربین اصلی هوآوی نوا 7 از چهار سنسور متفاوت تشکیل شده است که شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با توانایی زوم اپتیکال سه‌برابری؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو، می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4k، Full HD و HD فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی هوآوی نوا 7 می‌توان به فلش LED، پانوراما، HDR و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 4K ضبط کند.

باتری هوآوی نوا 7 نیز، غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 40واتی‌اش تنها درمدت 30 دقیقه، مقدار شارژش از صفر به 75درصد می‌رسد. هوآوی نوا 7 از حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت (که در زیر نمایشگر و به‌صورت اپتیکال واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده، با امکانات و قیمت مناسب هستید و عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل برایتان اهمیت خاصی ندارد؛ هوآوی نوا 7 در دو مدل با دو نوع حافظه‌ 128 و 256 گیگابایتی و همچنین در 5 رنگ، مشکی، قرمز، بنفش، سبز و آبی برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Nova 7i

Nova 7i
هوآوی Nova 7i

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.4 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2310 پیکسل

پردازنده: کرین 810

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4200 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

اگر نمی‌خواهید برای خرید یک گوشی موبایل هزینه‌ زیادی کنید و از طرفی به‌دنبال یک محصول باکیفیت نیز هستید؛ هوآوی نوا 7 آی یک گزینه‌ مطلوب برای شماست. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند بالغ بر 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.4 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2310 پیکسل است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ هوآوی نوا 7 آی از شیشه بوده و قسمت پشتی و فریم دور آن، آلومینیومی است. این گوشی نیز درست به‌مانند مدل‌های نوا 7 پرو و نوا 7، از سرویس‌های گوگل پشتیبانی نمی‌کند و فاقد آن‌ها است.

پردازنده مرکزی هوآوی نوا 7 آی، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ آن، کرین 810 است. این محصول همچنین به 8 گیگابایت حافظه‌ رم نیز مجهز شده است تا دیگر خیال شما را از بابت سرعت و عملکرد خوبش راحت کند. هوآوی برای این گوشی، 128 گیگابایت حافظه‌ رم در نظر گرفته است؛ اما اگر این مقدار نیز برایتان کافی نیست، می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم حافظه‌ آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

حال به معرفی و بررسی دوربین هوآوی نوا 7 آی می‌رسیم که بدون شک بزرگترین نقطه‌ی قوت و برگ برنده‌ آن است. دوربین اصلی این محصول از چهار سنسور مختلف تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در انتها یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین نیز می‌توان به فلش LED، پانوراما و البته HDR اشاره کرد. دوربین سلفی هوآوی نوا 7 آی نیز 16 مگاپیکسلی بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم را ضبط کند.

خوشبختانه این گوشی هوشمند از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و بنابراین به‌راحتی می‌توانید هدفون یا هنذزفری با سیم خود را به آن متصل کنید. باتری این محصول نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4200 میلی آمپر ساعت است. گفتنی است که این باتری به شارژر 40 واتی مجهز است و در نتیجه در زمان بسیار کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی نوا 7 آی به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن پشتیبانی می‌کند. در آخر و همانطور که در ابتدای متن گفتیم، اگر بودجه‌ محدودی دارید و به‌دنبال یک گوشی میان‌رده باکیفیت هستید؛ هوآوی نوا 7 آی در سه رنگ مشکی، سبز و آبی-صورتی برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Nova 5T

Nova 5T
هوآوی Nova 5T

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.2 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 980

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 3750 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: (48 + 16 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 32 مگاپیکسل

هوآوی نوا 5 تی گوشی هوشمند میان‌رده‌ای است که از پردازنده‌ گوشی‌های پرچمدار این برند در سال 2018 استفاده می‌کند و از آن‌ها قدرت می‌گیرد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.26 اینچ است. جنس بدنه‌ هوآوی نوا 5 تی، از شیشه بوده (هم قسمت جلویی و هم پشتی آن) و فریم دور آن نیز، آلومینیومی است. این محصول نیز از سرویس‌ها و خدمات گوگل به‌طور کامل پشتیبانی می‌کند و درنتیجه شما می‌توانید از برنامه‌ها و مزایای بی‌شمار آن بر روی این گوشی بهره ببرید. پردازنده مرکزی هوآوی نوا 5 تی، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن نیز، کرین 980 است. همانطور که گفتیم این همان تراشه و پردازنده‌ای است که در گوشی‌های پرچمدار هوآوی در سال 2018 استفاده شده بود و همین نشان می‌دهد که این محصول چه سرعت و قدرت فوق‌العاده‌ای دارد. تازه باید به این‌ها 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنیم تا دیگر خیالمان از بابت عملکرد آن راحت شود.

هوآوی برای این گوشی هوشمند، 128 گیگابایت حافظه‌ داخلی در نظر گرفته است که مقدار مناسبی می‌باشد، اما اگر به‌ هر دلیلی این حجم از حافظه برایتان کافی نیست و نیاز‌هایتان را برآورده نمی‌کند؛ متاسفانه راهی برای ارتقاء آن وجود ندارد و بنابراین نمی‌توانید حجم حافظه‌ گوشی موبایل خود را افزایش دهید.

دوربین نیز از نقاط قوت اصلی این محصول محسوب می‌شود و قدرت و کیفیت بسیار خوبی دارد. دوربین اصلی هوآوی نوا 5 تی، چهارگانه بوده که چهار سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در انتها یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی و چهارگانه قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 2160P و 1080P با نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌ها و ویژگی‌های این دوربین اصلی می‌توان به فلش LED، پانوراما، لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر و البته HDR اشاره کرد. دوربین سلفی هوآوی نوا 5 تی نیز 32 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت، و با کیفیت خوبش شما را راضی کند.

در مبحث صدا نیز، هوآوی نوا 5 تی علارغم بهره‌بردن از صدای 32 بیت و همینطور قابلیت لغوکننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی نمی‌کند و درنتیجه نمی‌توانید هدفون یا هنذفری باسیم خود را به آن متصل کنید. باتری نیز در این گوشی هوشمند عملکرد بسیار خوب و قابل قبولی دارد.

باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 3750 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌ لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش در مدت 24 دقیقه، نصف شارژ آن پر می‌شود. هوآوی نوا 5 تی به حسگر‌هایی همچون اثر انگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در آخر اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده داشته باشید که عملکردی بهتر از محصولات هم‌رده‌اش داشته باشد و همینطور قیمت مناسبی نیز داشته باشد و از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی کند؛ هوآوی نوا 5 تی در مشکی، ارغوانی، سبز و آبی برای خرید در دسترس است.

Huawei Nova Y60

Nova Y60
هوآوی Nova Y60

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1600 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو پی 35

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (13 + 5 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 13 مگاپیکسل

هوآوی نوا وای 60 یک گوشی موبایل اقتصادی از طرف شرکت چینی است که با بازار هدف محصولات پایین‌رده ساخته شده است. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS و می‌تواند در حدود 16.7 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1600 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز، 6.6 اینچ است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ هوآوی نوا وای 60 از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومنیومی است. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ اصلی آن نیز، مدیاتک هلیو پی 35 است. این تراشه و چیپست قدرت زیادی ندارد و مخصوصاً در مقابل گوشی‌های میان‌رده همین برند نیز حرفی برای گفتن ندارد، اما اگر توقع زیادی از آن نداشته باشید شما را ناامید نخواهد کرد.

هوآوی برای این محصول 4 گیگابایت حافظه‌ رم و 64 گیگابایت حافظه‌ داخلی در نظر گرفته است. اگر این حجم از حافظه برایتان کافی نیست نیز جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد؛ چرا که به‌راحتی و از طریق درگاه microSDXC می‌توانید حجم آن را تا سقف 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید. دوربین نیز در هوآوی نوا وای 60 و به‌ نسبت یک گوشی اقتصادی عملکرد قابل قبولی دارد.

دوربین این گوشی سه‌گانه بوده که سه سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 13 مگاپیکسلی، یک سنسور 5 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر شکل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه و اصلی می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین همچنین از فلاش LED نیز پشتیبانی می‌کند و از آن بهره می‌برد. دوربین سلفی این محصول نیز 13 مگاپیکسلی بوده و قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

خوشبختانه هوآوی نوا وای 60 از جک 3.5 میلی‌متری بهره می‌برد و بنابراین می‌توانید به‌راحتی هدفون یا هندزفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی و پادکست لذت ببرید. باتری را شاید بتوان بزرگترین نکته‌ مثبت این گوشی نامید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 10 واتی نیز بهره می‌برد و درنتیجه در مدت زمان نسبتاً کمی به‌ طور کامل شارژ می‌شود. هوآوی نوا وای 60 به حسگر‌ها و سنسورهایی همچون اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، جاذبه، مجاورت و سنجش نور محیط تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. هوآوی نوا وای 60 در دو رنگ مشکی و سبز به بازار عرضه شده است و مناسب آن دسته از افرادی است که می‌خواهند با حداقل هزینه یک گوشی هوشمند داشته باشند.

Huawei Y9 Prime

Y9 Prime
هوآوی Y9 Prime

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/ 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (16 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 9 پرایم یکی از گوشی‌های اقتصادی و مقرون به‌صرفه شرکت چینی است که در جولای سال 2018 روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.59 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است. این محصول نیز خوشبختانه دارای سرویس‌های گوگل است و از برنامه‌ها و خدمات آن پشتیبانی می‌کند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ اصلی آن کرین 710 اف است. به‌ لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 4 گیگابایت نباید مشکلی در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها داشته باشید؛ هر چند که نباید انتظار هم داشته باشید که این گوشی بتواند از پس اجرای همه‌ بازی‌های سنگین بربیاید.

هوآوی وای 9 پرایم در دو مدل با دو نوع حافظه‌ 64 و 128 گیگابابتی تولید شده است و اگر این مقدار برایتان کافی نیست؛ می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه میکرو اس‌دی، حجم حافظه‌ آن را تا یک ترابایت دیگر افزایش دهید. حال به معرفی و بررسی دوربین این محصول می‌رسیم. دوربین اصلی هوآوی وای 9 پرایم، از یک ماژول با سه سنسور مختلف تشکیل شده است که شامل؛ یک سنسور 16 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین سه‌گانه می‌تواند با کیفیتFull HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های آن نیز می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی بوده و قادر است با رزولوشن 1080P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

خوشبختانه هوآوی وای 9 پرایم علاوه‌بر پشتیبانی از اسپیکر و قابلیت لغوکننده‌ نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد و درنتیجه می‌توانید هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. باتری نیز در این گوشی هوشمند عملکرد بسیار خوب و قابل دفاعی دارد. باتری هوآوی وای 9 پرایم غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری به‌لطف شارژر سریع 10 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به‌طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی وای 9 پرایم به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت (که در پشت گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. هوآوی وای 9 پرایم در سه رنگ سبز، سیاه و آبی روانه بازار شده است و به‌عنوان یک محصول میان‌رده و خوش قیمت، می‌تواند یک گزینه جذاب برای هر نوع کاربری باشد.

Huawei Y9S

Y9s
هوآوی Y9s

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 9 اس یکی دیگر از اعضای خانواده Y9 است که در مواردی همچون جنس بدنه‌ بهتر، حافظه‌ سریع‌تر و دوربینی با وضوح بیشتر نسبت به دو عضو دیگر این خانواده برتری دارد. صفحه نمایش این محصول از نوع LTPS IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.59 اینچ است. جنس بدنه‌ هوآوی وای اس، ترکیبی از فلز و شیشه است؛ بدین شکل که قسمت جلویی بدنه‌ این گوشی از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومینیومی است. خوشبختانه هوآوی وای 9 اس به‌ طور کامل از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از اپلیکیشن‌ها و مزایای آن روی این گوشی بهره ببرید. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی و قلب تپنده‌ی آن، کرین 710 اف است. به‌ لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 6 گیگابایت حافظه‌ رم، به‌راحتی می‌توانید اکثر برنامه‌ها و بازی‌ها را روی این گوشی نصب و اجرا کنید.

هوآوی برای این محصول 128 گیگابایت حافظه‌ داخلی در نظر گرفته است و البته به کاربرانش این اختیار را داده که از طریق درگاه حافظه میکرو اس‌دی و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم آن را تا 512 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین نیز در هوآوی وای 9 اس عملکرد بسیار خوبی دارد و با کیفیت خوبش می‌تواند شما را راضی کند. دوربین اصلی این گوشی هوشمند سه‌گانه بوده و سنسور‌های آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند. این دوربین اصلی و سه‌گانه می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین اصلی می‌توان به فلش LED، پانوراما وHDR  اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند.

هوآوی وای 9 اس در مبحث صدا نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و علاوه‌ بر پشتیبانی از قابلیت لغوکننده‌ نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی، از جک 3.5 میلی‌متری نیز بهره می‌برد.

باتری این گوشی هوشمند نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 10 واتی نیز بهره می‌برد و درنتیجه در مدت زمان کوتاهی به‌ طور کامل شارژ می‌شود. این محصول به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده عالی از برند هوآوی داشته باشید که علاوه‌بر قیمت مناسب، از سرویس‌ها و خدمات گوگل نیز پشتیبانی کند؛ هوآوی وای 9 اس در دو رنگ مشکی و آبی روشن برای خرید موجود می‌باشد.

Huawei Y9a

Y9a
هوآوی Y9a

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: مدیاتک هلیو جی 80

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4300 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 9 ای یکی دیگر از گوشی‌های میان‌رده و خوش قیمت شرکت چینی است که در سپتامبر 2020 معرفی، و در دسامبر همان سال روانه بازار شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را نشان دهد. ابعاد این نمایشگر 6.63 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2400 پیکسل است.

هوآوی وای 9 ای متاسفانه فاقد سرویس‌های گوگل است و از هیچکدام از برنامه‌ها و خدمات آن پشتیبانی نمی‌کند. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، مدیاتک هلیو جی 80 است. این پردازنده و تراشه آنقدری قوی نیست که مانند گوشی‌های پرچمدار به‌راحتی از پس اجرای بازی‌های سنگین بربیاید و از طرف دیگر آنقدری ضعیف هم نیست که شما را ناامید کند. هوآوی این محصول را در مدل با دو حافظه‌ رم 6 یا 8 گیگابایتی و با 128 گیگابایت حافظه‌ داخلی تولید می‌کند. حجم حافظه‌ای که می‌توانید به‌راحتی و از طریق درگاه حافظه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، آن را تا 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین هوآوی وای 9 ای از چهار سنسور متفاوت تشکیل شده است که هب‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و پوشش 120 درجه‌ای؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین اصلی و چهارگانه می‌تواند با کیفیت 4K و Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین به قابلیت‌های دیگری همانند فلاش Quad-LED، پانوراما و لرزشگیر الکترونیکی-ژیروسکوپی تصویر نیز مجهز شده است. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی بوده و قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

خوشبختانه هوآوی وای 9 ای از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید به‌راحتی هر نوع هندزفری با سیم را به آن متصل کنید. باتری این گوشی هوشمند نیز غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی بوده و ظرفیت آن 4300 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین به‌ لطف شارژر سریع 22.5 واتی‌اش در مدت زمان بسیار کوتاهی به‌ طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی وای 9 ای به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند در سه رنگ نقره‌ای، صورتی و سیاه روانه بازار شده است؛ پس اگر می‌خواهید یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب و دوربین و باتری قدرتمند داشته باشید؛ هوآوی وای 9 ای یک گزینه معقول و عالی برای شماست.

Huawei Y8S

Y8s
هوآوی Y8s

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.5 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: کرین 710

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000

دوربین اصلی: دوگانه (48 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: دوگانه (8 + 2) مگاپیکسل

هوآوی وای 8 اس از سری گوشی‌های اقتصادی این برند است که در می 2020 معرفی و به بازار عرضه شد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر 6.5 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2340 پیکسل است. خوشبختانه هوآوی وای 8 اس به‌ طور کامل از تمام سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید از تمام آن‌ها بر روی این گوشی بهره ببرید. پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ اصلی آن، کرین 710 است. این تراشه و پردازنده و همچنین 4 گیگابایت حافظه‌ رم به این گوشی کمک می‌کنند که سرعت و عملکرد نسبتاً خوبی داشته باشد و مشکلی برای کاربرانش ایجاد نکند. هوآوی این محصول را در دو مدل با دو نوع حافظه‌ 64 و 128 گیگابایتی تولید می‌کند، اما از طرفی به کاربرانش این امکان را داده که از طریق درگاه microSDXC حجم حافظه‌ آن را به دلخواه افزایش دهند.

دوربین نیز در اینجا و به‌نسبت یک گوشی موبایل اقتصادی عملکرد قابل قبول و قابل دفاعی دارد. دوربین اصلی هوآوی وای 8 اس دوگانه بوده که دو سنسور آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز و یک سنسور 2 مگاپیگسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است و همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز دوگانه بوده و شامل یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز واید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند با رزولوشن 1080P و همینطور نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

از دیگر نکات مثبت هوآوی وای 8 اس می‌توان به پشتیبانی آن از جک 3.5 میلی‌متری اشاره کرد که در پی آن می‌توانید هر نوع هدفون یا هندزفری با سیمی را به‌ سادگی به آن متصل کنید. باتری نیز از نقاط قوت این محصول محسوب می‌شود و عملکرد بسیار خوبی دارد. باتری هوآوی وای 8 اس، غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از شارژر سریع 10 واتی نیز بهره می‌برد و در نتیجه مدت زمانی که طول می‌کشد تا این گوشی به‌ طور کامل شارژ شود، بسیار کم است.

این گوشی هوشمند به حسگر‌هایی همچون اثر انگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما مجهز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در نهایت اگر به‌دنبال یک گوشی اقتصادی با امکانات مناسب و از برند هوآوی هستید؛ می‌توانید وای 8 اس را در سه رنگ سبز، سیاه یا آبی تهیه کنید.

Huawei Y8P

Y8P
هوآوی Y8P

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 4 / 6 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 16 مگاپیکسل

هوآوی وای 8 پی یک گوشی میان‌رده تمام عیار است که در می 2020 معرفی، و در ژوئن همان سال روانه‌ بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع OLED بوده و می‌تواند بالغ بر 16 میلیون رنگ را به‌ تصویر بکشد. ابعاد این نمایشگر باکیفیت، 6.3 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2400 پیکسل است. با وجود اینکه سیستم عامل هوآوی وای 8 پی، اندروید است؛ اما متاسفانه این گوشی هوشمند فاقد سرویس‌های گوگل است و از هیچگدام از برنامه‌ها و خدمات آن بهره نمی‌برد.

پردازنده مرکزی این محصول هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ی اصلی و قلب تپنده‌ آن، کرین 710 اف است. به‌ لطف این پردازنده و تراشه و همینطور 4 یا 6 گیگابایت حافظه‌ رم، این محصول می‌تواند به‌ راحتی اکثر برنامه‌ها و بازی‌های سنگین را نصب و اجرا کند و اختلالی برای کاربرانش به‌وجود نیاورد. هوآوی وای 8 پی با 128 گیگابایت حافظه‌ داخلی تولید می‌شود، اما شما می‌توانید از طریق درگاه نانو مموری و استفاده از شیار دوم سیم‌کارت، حجم آن را تا سقف 256 گیگابایت دیگر افزایش دهید.

دوربین نیز در این محصول عملکرد بسیار خوبی دارد و باکیفیت خوبش از پس راضی کردن شما برمی‌آید. دوربین اصلی هوآوی وای 8 پی، سه‌گانه بوده و سه سنسور آن را؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و توانایی پوشش 120 درجه‌ای و همینطور یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر، تشکیل می‌دهند. این دوربین به قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR مجهز شده است و همچنین می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 16 مگاپیکسلی بوده و قادر است ویدیو‌هایی را با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه ضبط کند.

از دیگر نکات مثبت و ویژگی‌های خوب هوآوی وای پی می‌توان به پشتیبانی‌اش از جک 3.5 میلی‌متری اشاره کرد. باتری نیز از دیگر نقاط قوت این گوشی هوشمند محسوب می‌شود. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن، 4000 میلی آمپر ساعت است. این باتری توان شارژ نگه‌داری خوبی نیز دارد و به‌لطف شارژر سریع 10 واتی‌اش، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی به صورت کامل شارژ می‌شود.

هوآوی وای 8 پی به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. هوآوی وای 8 پی در سه رنگ مشکی، آبی و آبی روشن به بازار عرضه شده است و اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده با قیمت مناسب هستید؛ می‌تواند گزینه‌ معقولی برای شما باشد.

Huawei Y7P

Y7P
هوآوی Y7P

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 9 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.3 اینچ

وضوح تصویر: 720 در 1560 پیکسل

پردازنده: کرین 710 اف

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

هوآوی وای 7 پی یک گوشی میان‌رده اقتصادی ارزان قیمت است که با امکاناتی همچون عمر طولانی باتری، یکی از به‌‌صرفه‌ترین گوشی‌های موبایل بازار است. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و می‌تواند تا 16 میلیون رنگ را به‌تصویر بکشد. رزولوشن این نمایشگر 720 در 1560 پیکسل بوده و ابعاد آن نیز 6.39 اینچ اس

ت. جنس قسمت جلویی بدنه‌ این گوشی از شیشه بوده و قسمت پشتی و فریم دور آن، پلاستیکی است. این محصول نیز متاسفانه از سرویس‌ها و خدمات گوگل پشتیبانی نمی‌کند و فاقد آن‌ها است. پردازنده مرکزی هوآوی وای 7 پی، هشت هسته‌ای بوده و تراشه اصلی آن، کرین 710 اف است. به این‌ها 4 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه تا خیالتان از بابت سرعت و عملکرد این محصول راحت شود. هوآوی برای این گوشی هوشمند 64 گیگابایت حافظه‌ داخلی را در نظر گرفته است اما از طرفی به کاربرانش این اجازه را داده که از طریق اسلات اختصاصی حافظه microSDXC حجم آن را به‌دلخواه افزایش دهند.

دوربین را در کنار باتری می‌توان بزرگترین نکته‌ی مثبت این گوشی به‌شمار آورد. دوربین اصلی هوآوی وای 7 پی از سه سنسور متفاوت تشکیل شده است که آن‌ها را یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید و یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. این دوربین به قابلیت‌های نظیر فلش LED، پانوراما و HDR تجهیز شده است و همچنین می‌توانید با کیفیت Full HD و نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی بوده و قادر است ویدیو‌هایی با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

هوآوی وای 7 پی از جک 3.5 میلی‌متری نیز پشتیبانی می‌کند و درنتیجه می‌توانید به‌سادگی هدفون یا هندزفری خود را به آن متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی، پادکست و… لذت ببرید. همانطور که در ابتدای متن نیز گفتیم، باتری در این محصول عملکرد بسیار خوبی دارد. باتری هوآوی وای 7 پی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن، 4000 میلی آمپر ساعت است.

این گوشی هوشمند به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت (که در پشت گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. در انتها اگر می‌خواهید یک گوشی اقتصادی ارزان قیمت از برند هوآوی داشته باشید؛ وای 7 پی در دو رنگ آبی و سیاه برای خرید در دسترس است.

Huawei Y7a

Y7a
هوآوی Y7a

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.6 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: کرین 710 ای

حافظه رم: 4 گیگابایت

حافظه داخلی: 64/128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 8 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 8 مگاپیکسل

هوآوی وای 7 ای یکی دیگر از محصولات میان‌رده و اقتصادی این شرکت چینی است که در اکتبر 2020 معرفی و روانه‌ بازار شد. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر نیز 1080 در 2400 پیکسل است. هوآوی وای 7 ای علی‌رغم بهره‌بردن از سیستم عامل اندروید 10، فاقد سرویس‌های گوگل است و از هیچکدام از خدمات و برنامه‌های آن پشتیبانی نمی‌کند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ اصلی آن، کرین 710 ای است. این دو مورد به‌علاوه‌ 4 گیگابایت حافظه‌ رم باعث می‌شوند که هوآوی وای 7 ای عملکرد نسبتاً خوبی در نصب و اجرای برنامه‌ها و بازی‌های گوناگون داشته باشد. حجم حافظه‌ای که هوآوی برای این محصول درنظر گرفته است؛ 64 و 128 گیگابایت است؛ اما شما می‌توانید از طریق درگاه microSDXC حجم آن را به‌دلخواه ارتقاء دهید.

دوربین اصلی این گوشی از یک ماژول با چهار سنسور تشکیل شده است که به‌ترتیب شامل؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز؛ یک سنسور 8 مگاپیکسلی اولتراواید با توانایی پوشش 120 درجه‌ای؛ یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در انتها یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر می‌شود. این دوربین علاوه‌ بر بهره‌ بردن از قابلیت‌هایی نظیر پانوراما و فلش LED، می‌‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 و 60 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. دوربین سلفی این محصول نیز 8 مگاپیکسلی و با لنز واید بوده و قادر است ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را ضبط کند.

خوشبختانه هوآوی وای 7 ای از جک 3.5 میلی‌متری پشتیبانی می‌کند و بنابراین می‌توانید به‌راحتی هدفون یا هنذفری خود را به آن متصل کنید. باتری نیز از نقاط قوت اصلی این گوشی حساب می‌شود و عمر بالا و توان شارژ نگهداری بسیار خوبی دارد. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. همچنین به‌لطف شارژر سریع 22 واتی، این باتری در مدت زمان بسیار کوتاهی و به‌ طور کامل شارژ می‌شود.

هوآوی وای 7 ای به حسگر‌های مختلف و گوناگونی تجهیز شده است که از میان آن‌ها می‌توان به اثر انگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج و همینطور سنسور مجاورت اشاره کرد. این گوشی هوشمند در سه رنگ سبز، طلایی و سیاه روانه بازار شده است و اگر به‌دنبال یک گوشی میان‌رده ارزان قیمت، با دوربین و باتری باکیفیت هستید و عدم پشتیبانی آن از سرویس‌های گوگل برایتان اهمیت زیادی ندارد؛ هوآوی وای 7 ای می‌تواند همان گزینه‌ مطلوب شما باشد.

تعمیر موبایل با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم تا بهترین گوشی‌های موبایل برند هوآوی را به شما معرفی و توضیح مختصری در رابطه با هر یک از آن‌ها به شما بدهیم. امید است که این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا