بنایی و دکوراسیون

بهترین رنگ برای نقاشی کناف سقف

یکی از بهترین راه‌ها برای زیبایی دکوراسیون خانه، اجرای سقف کاذب مانند رابیتس و کناف است. سقف کاذب کناف، محبوبیت زیادی دارد و در بسیاری از خانه‌ها اجرا می‌شود. با ایجاد طرح‌های زیبا به همراه نورپردازی حرفه‌ای در سقف کناف، جذابیت فضای داخلی چندین برابر می‌شود. بسیاری از افراد بعد از اجرای سقف کناف، باز هم دوست دارند فضا را زیباتر کنند و به دنبال انتخاب بهترین رنگ کناف برای سقف ساختمان هستند. شما می‌توانید سقف کناف پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب را با رنگ‌های زیبا رنگ‌آمیزی کنید تا با وسایل اصلی منزل هماهنگ باشند و جذابیت فضای داخل خانه را بیشتر کنند. رنگ‌هایی مانند سفید، طلایی، استخوانی، طوسی و نسکافه‌ای از جمله بهترین رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی سقف کناف هستند.

نقاشی سقف کناف نیازمند مهارت استادکار نقاشی است، بنابراین ممکن است قیمت نقاشی ساختمان را افزایش دارد ولی جذابیتی که خانه شما خواهد داد قابل توصیف نیست. اگر تصمیم خود را گرفته اید، احتمالاً این سوالات برای شما پیش آمده است که بهترین رنگ برای سقف کناف خانه شما چیست؟ و برای انتخاب جدیدترین رنگ سقف کناف باید به چه مواردی توجه کرد؟

در این نوشته قصد داریم درباره نکات مهم برای انتخاب رنگ سقف کناف با شما صحبت کنیم و جدیدترین و بهترین رنگ کناف سقف را به شما معرفی کنیم. اگر به دنبال بهترین رنگ برای کناف سقف اتاق پذیرایی و آشپزخانه هستید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

بهترین رنگ کناف سقف
بهترین رنگ کناف سقف

بهترین رنگ برای سقف پذیرایی چیست؟

اگر سقف پذیرایی شما توسط کناف کار ماهر کناف کاری شده و به دنبال رنگ مناسب برای رنگ‌آمیزی کناف سقف پذیرایی هستید، بهتر است از میان رنگ‌های روشن مانند شیری، استخوانی و سفید، گزینه دلخواهتان را انتخاب کنید. قسمت پذیرایی خانه، بیشتر از تمام قسمت‌ها در معرض توجه قرار دارد و به همین دلیل باید با ظرافت و دقت دکوراسیون شود.

در ادامه با انواع رنگ‌های مناسب برای کناف سقف پذیرایی آشنا خواهید شد.

رنگ ترکیبی سفید و طلایی:

یکی از محبوب‌ترین و جدیدترین رنگ‌ها برای کناف سقف پذیرایی، رنگ‌های ترکیبی مانند سفید و طلایی است. سقف کناف سفید طلایی، میزان پاکیزگی و روشنایی محیط را چندین برابر می‌کند و انتخاب خوبی برای خانه‌های کلاسیک و مجلل است. بعد از اجرای سقف کناف و انتخاب رنگ سفید طلایی برای سقف پذیرایی، حتماً از نور مخفی استفاده کنید تا جلوه و نمای سقف زیباتر شود.

رنگ کناف سفید طلایی
رنگ کناف سفید طلایی

یکی از نکات جالب برای زیباتر شدن پذیرایی سفید و طلایی، نصب پرده‌های سفید بلند و استفاده از وسایل و جزئیات طلایی‌رنگ است. مثلاً شما می‌توانید لوستر و قاب آینه‌های روی دیوار را به رنگ طلایی انتخاب کنید یا مجسمه‌ها و ظرف‌های طلایی را روی میز جلو مبلی قرار دهید.

نقاشی کناف با رنگ سفید طلایی
نقاشی کناف با رنگ سفید و طلایی

رنگ استخوانی:

انتخاب رنگ استخوانی برای سقف پذیرایی، باعث روشن‌تر دیده شدن فضای خانه می‌شود. رنگ استخوانی با سایر رنگ‌ها مانند کرم روشن، سفید و طوسی روشن به‌خوبی هماهنگ می‌شود و برای دکوراسیون‌های کلاسیک بسیار مناسب است. شما می‌توانید ترکیب رنگ سفید و استخوانی را برای رنگ‌آمیزی کناف پذیرایی انتخاب کنید یا سقف کناف پذیرایی را فقط با رنگ استخوانی زیباتر کنید. بعد از انتخاب رنگ استخوانی برای سقف کناف نیز بهتر است نورپردازی مخفی را انجام دهید تا جذابیت سقف پذیرایی بیشتر شود.

جدیدترین رنگ کناف سقف
نقاشی کناف سقف با رنگ استخوانی

رنگ طوسی:

شما می‌توانید طیف‌های مختلف رنگ طوسی را برای رنگ‌آمیزی سقف کناف منزل خود انتخاب کنید. بهترین رنگ کناف در خانه‌های مدرن، ترکیب رنگ سفید و طوسی است که حس آرامش را به فضای خانه اضافه می‌کند. بسیاری از افراد، رنگ دیوارها و سقف ساختمان را از میان تناژهای مختلف طوسی روشن و طوسی تیره انتخاب می‌کنند تا سقف و دیوارها هماهنگی بیشتری با هم داشته باشند. انتخاب دو رنگ طوسی تیره و روشن، برای سقف‌های بلند و خانه‌های امروزی بسیار مناسب است.

در مقاله بررسی تفاوت رنگ خاکستری و طوسی، درباره طیف‌های مختلف رنگ طوسی با شما صحبت کردیم و روش ترکیب این رنگ‌ها را نیز به شما توضیح دادیم.

جدیدترین رنگ کناف سقف
کناف با رنگ طوسی

رنگ قهوه‌ای:

در خانه‌های مدرن و نئوکلاسیک، می‌توان رنگ‌های ترکیبی سفید و قهوه‌ای را برای رنگ آمیزی سقف کناف پذیرایی انتخاب کرد تا در عین سادگی، جذابیت فضا چندین برابر شود. بهتر است پایه‌های مبلمان و میز جلو مبلی نیز به رنگ قهوه‌ای باشد تا هماهنگی بیشتری در فضای خانه برقرار شود.

کناف سفید و قهوه‌ای
کناف سفید و قهوه‌ای

رنگ کرم:

رنگ‌های کرم و نخودی، جزو رنگ‌های گرم برای سقف کناف هستند و حس گرما را به فضا اضافه می‌کنند. شما می‌توانید انواع طیف‌های رنگ کرم را برای نقاشی سقف کناف انتخاب کنید و از جذابیت سقف خانه لذت ببرید.

راهنمای انتخاب رنگ کناف سقف
راهنمای انتخاب رنگ کناف سقف

رنگ دودی:

با ترکیب طوسی روشن و مقداری خاکستری، رنگ دودی به دست می‌آید که گزینه مناسبی برای رنگ‌آمیزی سقف است و فضای پذیرایی را آرام و دنج می‌کند.

از آنجایی که رنگ دودی، رنگی تیره است، میزان نور و روشنایی محیط را کمتر می‌کند؛ به همین دلیل است که معمولاً از رنگ‌های سفید یا طوسی روشن در کنار رنگ دودی استفاده می‌شود.

باید بدانید که رنگ دودی، گزینه مناسبی برای نقاشی سقف‌های بلند است. بعد از اجرای رنگ دودی در سقف خانه، بهتر است نورپردازی سقف را به صورت اصولی انجام دهید تا جذابیت سقف بیشتر شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟

بعد از انتخاب رنگ دودی برای سقف کناف پذیرایی، خوب است از سایر رنگ‌های جذاب مانند سفید، طوسی، آبی، سبز، قهوه‌ای و نقره‌ای استفاده کنید تا تعادل رنگی در فضا برقرار شود.

کناف با رنگ دودی
کناف با رنگ دودی

رنگ سفید:

رنگ سفید از جمله محبوب‌ترین و بهترین رنگ کناف است که تمیزی، سادگی و روشنایی را به محیط اضافه می‌کند. این رنگ به‌راحتی با سایر رنگ‌ها هماهنگ می‌شود و در انواع سبک‌های دکوراسیون کاربرد دارد.

استفاده از رنگ سفید براق برای رنگ آمیزی سقف کناف پذیرایی، باعث بلندتر دیده شدن سقف خانه می‌شود و جلوه‌ای بسیار زیبا به سقف می‌دهد.

بعضی از افراد برای تغییر رنگ سفید، مقداری از رنگ کرم یا آبی را با آن ترکیب می‌کنند تا رنگ سقف کمی متفاوت به نظر برسد.

رنگ کناف سقف سفید
انتخاب رنگ کناف سقف سفید

رنگ نسکافه‌ای:

نسکافه ای نیز یکی از محبوب‌ترین و جدیدترین رنگ‌ها برای سقف کناف پذیرایی است که جلوه‌ای زیبا و مدرن به سقف خانه شما می‌بخشد. شما می‌توانید رنگ نسکافه‌ای را به صورت ترکیبی با سفید یا کرم روی سقف کناف پذیرایی اجرا کنید تا فضایی آرامش‌بخش و شیک در منزل شما به وجود بیاید.

رنگ نسکافه‌ای، از بهترین رنگ‌ها برای اجرای سبک بوهو است که به‌خوبی با انواع مبلمان چوبی، کوسن‌های نارنجی، پرده‌های سفید و گلدان‌های سبز هماهنگ می‌شود.

رنگ کناف سقف نسکافه ای
رنگ کناف سقف نسکافه ای

سایر رنگ‌های جذاب برای نقاشی سقف کناف پذیرایی:

شما می‌توانید سایر رنگ‌های جذاب مانند سبز تیره، آبی یخی، زرد لیمویی، بنفش کمرنگ، نارنجی و صورتی روشن را برای نقاشی سقف کناف پذیرایی انتخاب کنید. فقط به یاد داشته باشید که سایر وسایل منزل شما نیز باید با رنگ انتخاب شده هماهنگ باشد.

رنگ زرد برای کناف پذیرایی
رنگ زرد برای کناف پذیرایی

بهترین رنگ کناف برای رنگ‌آمیزی سقف کناف آشپزخانه

رنگ‌هایی مانند سفید، طوسی، بژ، کرم، نسکافه‌ای و قهوه‌ای، جزو بهترین رنگ‌ها برای سقف کناف آشپزخانه هستند. بسیاری از افراد، رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای، نسکافه‌ای، طلایی پررنگ و بژ را برای آشپزخانه‌های کلاسیک انتخاب می‌کنند؛ زیرا این رنگ‌های تیره، چربی‌ها و آلودگی‌ها را کمتر نشان می‌دهند و به همین دلیل، گزینه خوبی برای سقف کناف آشپزخانه هستند.

بهترین رنگ برای سقف آشپزخانه
بهترین رنگ برای سقف آشپزخانه

بهترین رنگ‌ها برای رنگ‌آمیزی سقف کناف اتاق خواب

اگر سقف کناف را در اتاق خواب و اتاق مطالعه اجرا کرده‌اید و به دنبال بهترین رنگ کناف سقف هستید، بهتر است انتخاب خود را از میان انواع رنگ‌های آرامش بخش و ملایم انجام دهید. رنگ‌هایی مانند سفید، طوسی روشن و کرم روشن، روشنایی اتاق را بیشتر می‌کنند و برای اتاق‌های کوچک و کم نور مناسب هستند.

این سه رنگ یعنی سفید، کرم و طوسی، با انواع سبک های دکوراسیون منزل مانند سبک دکوراسیون مدرن، سبک دکوراسیون کلاسیک و مینیمال هماهنگ است و به‌راحتی با انواع مبلمان چوبی، سرویس خواب، وسایل تزئینی و کفپوش اتاق خواب هماهنگ می‌شود.

برای رنگ‌آمیزی و دکوراسیون اتاق کودکان و نوجوانان می‌توانید خلاقیت به خرج دهید و رنگ‌هایی مانند بنفش، لیمویی، گلبهی، سبز زیتونی، آبی، نیلی و نارنجی کمرنگ را انتخاب کنید تا با سایر وسایل اتاق کودک هماهنگی داشته باشد.

رنگ سقف کناف اتاق خواب
رنگ سقف کناف اتاق خواب

هنگام نقاشی سقف کناف، از چه نوع رنگ‌هایی می‌توان استفاده کرد؟

بعد از انتخاب طیف رنگی، باید نوع و جنس رنگ مناسب برای نقاشی سقف کناف را انتخاب کنید. برای رنگ زدن سقف کناف خانه، می‌توان از انواع رنگ پلاستیک، رنگ اکریلیک، رنگ روغنی و… استفاده کرد. در مقاله معرفی بهترین رنگ برای نقاشی ساختمان به شما توضیح دادیم که هرکدام از رنگ‌های موجود در بازار، ویژگی‌ها و مزایای خاص خودشان را دارند؛ به همین دلیل باید از رنگ مناسب برای نقاشی کناف ساختمان استفاده کرد.

در ادامه با ویژگی‌های هرکدام از رنگ‌ها آشنا خواهید شد و می‌توانید به‌راحتی، بهترین رنگ سقف کناف را انتخاب کنید.

رنگ اکریلیک:

اکریلیک، یکی از بهترین رنگ‌ها برای نقاشی کناف سقف و دیوار است که سطح کار را به‌خوبی می‌پوشاند و تمام درزها و برجستگی‌های سطح را می‌پوشاند. ماندگاری و مقاومت رنگ اکریلیک بسیار بالا است و از ایجاد ترک و شکاف روی دیوار و سقف جلوگیری می‌کند. نقاشی خانه با رنگ آکریلیک بسیار راحت است و به همین دلیل است که اکریلیک، بهترین رنگ برای کناف سقف و دیوارها است.

از جمله مزایای رنگ اکریلیک برای نقاشی سقف کناف می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نقاشی هم ارائه میده؟
  • رنگ اکریلیک، بدون بو و غیر سمی است و هنگام کار، شما را اذیت نمی‌کند.
  • طول عمر رنگ‌های اکریلیک زیاد است و تا چندین سال به رنگ‌آمیزی مجدد نیازی ندارد.
  • تنوع رنگ‌های اکریلیک بسیار بالا است و شما می‌توانید انواع رنگ‌های اکریلیک تیره و روشن را تهیه کنید.
  • رنگ آکریلیک به‌سرعت خشک می‌شود و به زمان زیاد برای خشک شدن نیازی ندارد.
  • رنگ اکریلیک قابل شستشو است و با آب، می‌توان این رنگ را سریع تمیز کرد.
  • مقاومت رنگ اکریلیک بسیار بالا است. سطح رنگ اکریلیک با گذشت زمان خراب نمی‌شود و مشکلاتی مانند ترک‌خوردگی و پوسته پوسته شدن، برای این رنگ پیش نمی‌آید.
  • از آنجایی که رنگ اکریلیک بر پایه آب است، جزو رنگ‌های سالم و سازگار با محیط زیست محسوب می‌شود.
  • مقاومت رنگ اکریلیک در برابر نور خورشید بالا است و میزان براق بودن و جلای این رنگ تا سال‌ها حفظ می‌شود.
  • از رنگ اکریلیک می‌توان برای نقاشی انواع قسمت‌های خانه مانند آشپزخانه، اتاق خواب، اتاق پذیرایی، سرویس بهداشتی، حمام و… استفاده کرد.

رنگ آمیزی کناف پذیرایی
کناف پذیرایی

رنگ پلاستیک:

رنگ پلاستیک از جمله ارزان‌ترین رنگ‌ها برای نقاشی کناف سقف است. از جمله ویژگی‌های رنگ پلاستیک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ پلاستیک، رنگی بر پایه آب است و در برخورد با آب، سریع پاک می‌شود. به همین دلیل، رنگ پلاستیک قابل شستشو نیست.
  • در صورت استفاده از رنگ پلاستیک برای نقاشی سقف کناف، رنگ در عرض 2 الی 3 ساعت خشک می‌شود.
  • رنگ پلاستیک بوی خاصی ندارد و در هنگام اجرای این رنگ، اصلاً اذیت نخواهید شد.
  • رنگ پلاستیک مات است و ایرادها و مشکلات روی دیوار را کاملاً می‌پوشاند.
  • از آنجای که رنگ پلاستیک قابل شستشو نیست، این رنگ را برای نقاشی سقف و دیوارهای داخلی انتخاب کنید که به شستشو نیازی ندارند.
انتخاب رنگ پلاستیک برای تقاشی سقف کناف
انتخاب رنگ پلاستیک برای تقاشی سقف کناف

رنگ روغنی:

رنگ روغنی نیز از گزینه‌های خوب برای نقاشی سقف کناف است. جالب است بدانید که رنگ روغنی نیز قابل شستشو است و به‌راحتی می‌توانید این رنگ را با آب تمیز کنید. از رنگ روغنی می‌توان برای رنگ‌آمیزی انواع سطوح مانند سقف و دیوارها استفاده کرد. برای آشنایی بیشتر با این رنگ پرطرفدار، مقاله بررسی تفاوت رنگ روغنی و رنگ پلاستیک را مطالعه کنید.

از جمله ویژگی‌های رنگ روغنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رنگ روغنی در سه مدل براق، نیمه براق و مات وجود دارد و شما می‌توانید از رنگ روغنی براق یا مات برای نقاشی سقف کناف پذیرایی و آشپزخانه استفاده کنید.
  • تنوع رنگ روغنی بیشتر است و شما می‌توانید رنگ روغنی دلخواهتان را در بازار پیدا کنید.
  • اجرای رنگ روغنی سخت است و برای خشک شدن به زمان زیادی (حداقل 2 روز) نیاز دارد.
  • رنگ روغنی، انتخاب خوبی برای نقاشی کناف آشپزخانه است؛ زیرا رنگ روغنی قابل شستشو است و مقاومت زیادی در برابر آب دارد.
  • در هنگام اجرای رنگ روغنی، ممکن است از بوی رنگ و تینر اذیت شوید.
  • استفاده از رنگ روغنی در آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام و پارکینگ به شما این امکان را می‌دهد تا سطوح مختلف را به‌راحتی با آب تمیز کنید.
بهترین رنگ کناف سقف پذیرایی
بهترین رنگ کناف سقف پذیرایی

بهترین نوع رنگ برای سقف کناف پذیرایی چیست؟

اگر می‌خواهید رنگ سقف کناف پذیرایی براق و زیبا باشد، رنگ اکریلیک را انتخاب کنید. جلوه زیبا و تنوع رنگ اکریلیک، این رنگ را به یکی از بهترین رنگ ها برای نقاشی کناف سقف تبدیل کرده است.

در صورت بالا بودن متراژ پذیرایی، از رنگ پلاستیک استفاده کنید تا قیمت نقاشی سقف کمتر شود.

در صورت علاقه به رنگ‌های خاص و متفاوت، از رنگ روغنی برای نقاشی سقف کناف پذیرایی استفاده کنید.

کناف سقف پذیرایی
کناف سقف پذیرایی

بهترین رنگ برای سقف کناف آشپزخانه چیست؟

بهتر است رنگ سقف کناف آشپزخانه را از میان رنگ‌های اکریلیک و رنگ روغنی انتخاب کنید؛ زیرا می‌توان آلودگی‌های روی این رنگ‌ها را با آب شست و تمیز کرد.

بهترین جنس رنگ برای سقف کناف اتاق خواب چیست؟

در صورت تمایل به رنگ‌های براق و قابل شستشو، رنگ اکریلیک یا روغنی را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ پلاستیک باعث کاهش هزینه اجرای رنگ سقف اتاق خواب می‌شود.

نقاشی کناف اتاق خواب
نقاشی کناف اتاق خواب

حالا که با انواع رنگ‌های زیبا برای نقاشی کناف سقف آشنا شدید و عکس‌های نمونه کار از رنگ کاری کناف را مشاهده کردید، خوب است مراحل رنگ زدن کناف سقف را نیز یاد بگیرید تا بتوانید این کار را در منزل خودتان انجام دهید.

مراحل رنگ زدن کناف سقف

با انجام کارهای زیر، شما می‌توانید سقف کناف را به‌زیبایی رنگ کنید:

1- زیر سازی کار:

قبل از شروع به نقاشی کناف، شما باید سطح کناف را برای لایه رنگ آماده کنید. وجود سطح یکدست و آماده روی کناف باعث می‌شود که لایه رنگ به‌خوبی روی کناف بنشیند و ماندگاری بیشتری داشته باشد. به همین دلیل، شما باید کل سطح کناف را آماده کنید.

2- پوشاندن درزها و اتصالات کناف:

 اگر مراحل نصب کناف را از نزدیک دیده باشید، متوجه می‌شوید که برای نصب سقف کاذب کناف، چندین صفحه در کنار هم قرار می‌گیرند و به هم پیچ می‌شوند. برای نقاشی کناف، شما باید این صفحات را به صورت کامل بپوشانید تا درز کناف گرفته شود. برای این کار، ابتدا لبه‌های تیز کناف را با تیغ برش بزنید تا ناهمواری لبه‌های کناف از بین برود و سطح کناف صاف شود.

3- بتونه کردن کناف:

 برای اجرای بهترین رنگ کناف، شما باید سطح کار را بتونه‌کاری کنید تا فرورفتگی‌ها و درزهای کناف پوشانده شود. بتونه کاری تمیز و یکدست روی کناف، باعث می‌شود که نتیجه کار زیباتر و تمیزتر شود. برای زیرسازی کار، شما به بتونه درزگیر نیاز دارید که درزها و فضای خالی بین کناف را به صورت کامل می‌پوشاند. در لایه دوم بتونه نیز از ماستیک استفاده کنید که نرم‌تر است و به‌راحتی روی کناف اجرا می‌شود.

برای بتونه کاری کناف، هم می‌توانید از بتونه آماده کناف استفاده کنید که به صورت پودری است و در دو بسته 5 کیلوگرمی و 20 کیلوگرمی در فروشگاه‌های رنگ و ابزار به فروش می‌رسد. بعضی از افراد، از بتونه گچی برای بتونه کاری کناف استفاده می‌کنند که از ترکیب گچ با آب و چسب چوب و مقداری رنگ پلاستیک به دست می‌آید. در مقاله روش ساخت انواع بتونه، درباره طرز تهیه انواع بتونه گچی و بتونه روغنی با شما صحبت کردیم و مراحل درست کردن انواع بتونه را به شما توضیح دادیم.

4- نوارکشی کناف:

قبل از رنگ‌کاری کناف سقف، لازم است از نوار توری کناف یا نوار درزگیر کناف استفاده شود. نوار درزگیر به صورت نوار توری شکل است که در سطح دیگرش چسب وجود دارد و به‌راحتی روی سطح کار می‌چسبد. توری کناف از جنس فیبر یا فایبرگلاس است و روی اتصالات و درزهای کناف قرار می‌گیرد. نصب نوار توری، به کناف استقامت می‌دهد و باعث می‌شود که درزها و شکاف‌ها باز نشوند. بعد از نصب توری کناف، از بتونه درزگیری روی درزهای کناف استفاده می‌شود تا سطح کار بسیار محکم شود. همچنین نصب نوار درزگیر کناف، از ترک خوردن رنگ روی محل اتصالات کناف جلوگیری می‌کند و ماندگاری لایه رنگ را افزایش می‌دهد.

بهترین رنگ کناف سقف
بهترین رنگ کناف سقف

5- اجرای رنگ آستر:

بعد از انتخاب بهترین رنگ کناف، نوبت به اجرای اومین لایه رنگ می‌رسد که با آسترکشی کار شروع می‌شود. انجام آسترکشی روی کناف باعث می‌شود که رنگ بهتر به کناف بچسبد. بسیاری از نقاشان حرفه‌ای، یک لایه پرایمر رنگ را روی کناف اجرا می‌کنند تا سطح اولیه کناف بدرنگ و زرد نشود.

در مقاله تفاوت پرایمر رنگ و سیلر درباره مزایای اجرای پرایمر رنگ روی دیوار با شما صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که اجرای پرایمر باعث محافظت از دیوار در برابر رطوبت می‌شود.

6- سمباده‌کشی کناف:

بعد از اجرای لایه آستری، کل سطح کناف را باید سمباده‌کشی کرد تا سطح کار صاف و یکدست شود و لکه‌ها و برجستگی‌های رنگ از بین برود.

7- اجرای رنگ اصلی:

با توجه به رنگ انتخاب شده برای سقف کناف، کل سطح کار را چندین بار با کناف بپوشانید و قبل از شروع لایه جدید رنگ، اجازه دهید که لایه قبلی خشک شود.

اجرای انواع رنگ روغنی و اکریلیک روی سقف کناف
اجرای انواع رنگ روغنی و اکریلیک روی سقف کناف

برای نقاشی سقف کناف به چه ابزارهایی نیاز دارید؟

بعد از اینکه بهترین رنگ کناف را انتخاب کردید، باید ابزارهای لازم برای نقاشی کناف را تهیه کنید تا بتوانید رنگ انتخاب شده را به بهترین شکل ممکن روی کناف سقف اجرا کنید:

  • لیسه پهن برای بتونه کاری سطح کناف
  • قلموی کوچک نقاشی
  • چهارسو برای محکم کردن پیچ‌های کناف
  • تیغ کاتر برای بریدن تکه‌های اضافی مقوا
  • کاردک زاویه داخلی برای درزگیری زوایای داخلی کار و نقاشی یکنواخت سطح کناف
  • کاردک زاویه خارجی برای درزگیری زوایای خارجی کار و نقاشی یکدست سطح بیرونی کناف
  • سمباده شماره 100 که نه خیلی نرم و نه خیلی زبر است (سمباده P100)
  • قالب سمباده برای قرارگیری سمباده و سمباده‌کشی راحت کناف
  • پرایمر، ماستیک، بتونه کناف، نوار توری کناف و رنگ اصلی

ابزارهای نقاشی کناف
ابزارهای نقاشی کناف

قیمت نقاشی سقف کناف چطور محاسبه می‌شود؟

قیمت نهایی نقاشی سقف کناف با احتساب موارد زیر محاسبه می‌شود:

  • نوع رنگ به کار رفته برای نقاشی کناف
  • متراژ و وسعت سطح کناف
  • طرح و مدل انتخاب شده
  • دستمزد نقاش
  • سختی و حجم کار
  • زیرسازی‌های لازم برای شروع کار

پیشنهاد می‌کنیم که سقف کناف پذیرایی، آشپزخانه و اتاق خواب را با بهترین رنگ نقاشی کنید و رنگ‌کاری سقف کناف را به نقاشان حرفه‌ای بسپارید تا نتیجه کار زیبا و تمیز شود.

در وبلاگ هوم سرویز، تعدادی از بهترین برندهای تولیدکننده رنگ در ایران را به شما معرفی کردیم که انواع رنگ‌های ساختمانی را با کیفیت عالی تولید می‌کنند.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

جمع‌بندی مطالب

در این نوشته درباره بهترین رنگ کناف با شما صحبت کردیم و جدیدترین رنگ‌های کناف را به شما معرفی کردیم که باعث زیبایی و جذابیت سقف کناف خانه شما می‌شود. همچنین درباره مزایای انتخاب هرکدام از رنگ‌های سفید، طوسی، کرم، نسکافه‌ای و… صحبت کردیم و به شما توضیح دادیم که هرکدام از این رنگ‌ها، برای چه مدل دکوراسیونی مناسب است. در پایان نیز مراحل رنگ‌کاری سقف کناف و ابزارهای لازم برای این کار را به شما توضیح دادیم تا بتوانید سقف کناف ساختمان خود را به بهترین شکل ممکن نقاشی کنید و ظاهر کناف را تغییر دهید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید باشد.

اگر به دنبال افراد حرفه‌ای و متخصص هستید تا دیوارها و سقف خانه را رنگ کنند، می‌توانید کار نقاشی ساختمان را به نقاشان باتجربه هوم سرویز بسپارید. قیمت نقاشی ساختمان در مجموعه هوم سرویز بسیار مناسب است و شما می‌توانید با بهترین هزینه، رنگ‌آمیزی سقف و دیوارهای ساختمان را انجام دهید. تیم حرفه‌ای هوم سرویز نقاشی قسمت‌های مختلف خانه را با بهترین رنگ‌ها و ابزارها انجام می‌دهند تا خانه شما زیباتر و آرامش‌بخش‌تر شود.

برای ثبت درخواست نقاشی ساختمان، کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را ثبت کنید تا همیاران هوم سرویز با شما تماس بگیرند و هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

همیار شما هستیم تا پایان سرویس…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا