لوازم خانگی

آشنایی با انواع دستگاه تصفیه آب خانگی

نوشیدن آب سالم و بهداشتی برای همه افراد خانواده ضروری است. تصفیه آب شرب منازل در تصفیه خانه های بزرگ صنعتی انجام می شود. آبی که از لوله کشی خانه ها خارج می شود تصفیه شده و آماده شرب است. در برخی از موارد به دلیل لوله کشی های فرسوده و یا مشکلاتی که در مسیر انتقال آب به منازل رخ می دهد، خطر آلودگی آب وجود دارد. اغلب مشکلات آب شرب شهری مربوط به ترکیباتی ار فلزات سنگین است. انواع دستگاه تصفیه آب خانگی برای حذف آلاینده ها از آب شرب استفاده می شود. پس از مدتی لازم است تا سرویس دستگاه تصفیه آب انجام شود به این ترتیب کارایی دستگاه به خوبی روز اول باقی می ماند. در صورت نادیده گرفتن این موضوع دیر یا زود قطعات اصلی دستگاه دچار مشکل می شوند.

ن

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دستگاه تصفیه آب خانگی چیست؟

تصفیه آب آشامیدنی به معنی حذف آلودگی ها از آب است. در تصفیه خانه های بزرگ صنعتی، سیستم پالایش آلودگی آب و حذف ذرات معلق به شیوه های علمی انجام می شود. با تمام تلاش هایی که شده هنوز هم ذرات معلق در آب آشامیدنی وجود دارد. با استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی می توان کلر و دیگر ذرات شیمیایی آب را به طور کامل حذف کرد. فیلتر دستگاه تصفیه آب بیشتر ذرات اضافی آب آشامیدنی را جذب می کند و آب آشامیدنی سالم و گوارا را تحویل می دهد. تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی و سرویس دوره ای آن در حفظ کیفیت کارکرد این وسیله تاثیر زیادی دارد.

اهمیت استفاده از دستگاه تصفیه آب خانگی

آب سالم و تصفیه شده تا زمانی که از شیر آب خارج می شود راه درازی را طی کرده است. عبور از سیستم طولانی لوله کشی شهری خطرات ورود فلزات سنگین از جمله سرب به آب آشامیدنی را بیشتر می کند. از طرفی برای ضد عفونی کردن آب در تصفیه خانه ها از کلر استفاده می شود. کلر مزه آب را تا حدودی تغییر می دهد که خیلی از افراد این مزه را دوست ندارند. مورد سوم هم مربوط به نگهداری آب در مخازن توزیع آب است که می تواند خطر رشد باکتری یا جلبک های آب را افزایش دهد. علاوه بر مزه، وجود فلزات سنگین و جلبک ها در آب برای سلامتی انسان مضر است. با خرید دستگاه تصفیه آب خانگی حداقل می دانید چه آبی را نوش جان می کنید.

راهنمای عیب یابی دستگاه تصفیه آب خانگی

چگونه سلامت آب شرب را تشخیص دهیم؟

به طور عادی و تنها از طریق دیدن و چشم نمی توان وجود آلودگی های آب را تشخیص داد. ذرات سرب، نیترات و دیگر فلزات سنگین در آب با چشم دیده نمی شوند. باکتری ها و جلبک های موجود در مخازن آب به راحتی به سیستم لوله کشی منازل راه پیدا می کنند و ما از وجودشان بی خبریم. به صورت علمی تنها با آزمایشات دقیق می توان آلودگی های موجود در آب را تشخیص داد. اگر به هر علتی نسبت به سلامت آب شرب مصرفی مشکوک هستید حتما از تصفیه کننده های خانگی برای تامین آب بهداشتی در منزل استفاده کنید. شاید امکان آزمایش آب و سنجش سلامت آن را نداشته باشید ولی همیشه می توانید با خرید یک دستگاه ساده، آب سالم بنوشید.

دستگاه تصفیه آببهترین تصفیه کننده آب برای منازل

مدل های دستگاه تصفیه آب خانگی

نمونه های زیادی از این دستگاه ها در بازار موجود است که برای مصارف گوناگون مناسب هستند. با توجه به اندازه و ابعاد و نقدار استفاده ای که دارید، مناسب ترین دستگاه را خریداری کنید. مهم طرز کار و میزان خروجی آب دستگاه است. برخی از این تصفیه کننده های آب خانگی برای موارد محدودتری به کار می روند. از قبل در مورد توان خروجی دستگاه اطلاعاتی کسب کنید. رایج ترین دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار که برای مصارف خانگی تولید شده اند در 5 گروه قرار دارند:

1- دستگاه تصفیه آب پارچی ( پارچ تصفیه آب )

این وسیله شبیه به یک پارچ آب معمولی است با این تفاوت که در داخل پارچ فیلتر تصفیه آب قرار دارد. این وسیله ارزان قیمت تر از دستگاه های تصفیه است و با استفاده از زغال اکتیو بوی نامطبوع آب را می گیرد. در مواقع اپیدمی این پارچ های تصفیه از ابتلا به حصبه و وبا از طریق آب آشامیدنی جلوگیری می کنند. اما این دستگاه قادر بهحذف نیترات، نیتریت، آرسنیک نیست.

2- دستگاه تصفیه آب پورتابل مسافرتی( قمقمه تصفیه آب)

این وسیله سبک، ارزان و قابل حمل است. با همه کوچکی قمقه مشافرتی تصفیه آب می تواند آب را تا حدود قابل خوبی تصفیه و شفاف کند. البته انتظار حذف کامل آلاینده ها را نباید از این وسیله داشته باشید! قمقمه تصفیه آب به عنوان یک وسیله شخضی در سفر بسیار کار راه انداز است.

حذف کلر آب آشامیدنیپارچ تصفیه کننده آب برای مصارف خانگی و محدودتر

3- دستگاه تصفیه آب تک مرحله ای سرشیری

دستگاه کوچکی است که با نصب روی شیر آلات آشپزخانه آب خروجی از لوله را تا حد قابل قبولی تصفیه می کند. اما برای حذف کامل آلاینده ها کارایی ندارد.

4- دستگاه تصفیه آب کیسی( رومیزی)

دارای سیکل کامل تصفیه آب با روش اسمز معکوس، حذف کامل مواد و آلاینده ها( زنگ زدگی لوله ها، مواد شیمیایی ) است. در مقایسه با نمونه های قبلی قیمت بالاتری دارد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دستگاه تصفیه آب هم ارائه میده؟

5- دستگاه تصفیه آب زیر سینکی

توانایی تصفیه کامل آب با چندین فیلتر از جمله فیلتر ماورای بنفش UV و فیلتر قلیایی، قادر به تولید حجم بالای آب تصفیه شده و بهترین دستگاه تصفیه آب خانگی برای خانواده هاست. این دستگاه در زیر سینک قرار می گیرد و نیاز به سرویس دارد.

اطلاعات دستگاه تصفیه آب

این دستگاه وسیله پیچیده و عجیب و غریبی نیست. اغلب دستگاه های تصفیه آب موجود در بازار از یک فیلتر کربن فعال، لامپ فرابنفش، اسمز معکوس و سیستم جداسازی یا همان واحد تقطیر هستند. انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب تولید شده که هر کدام کارایی خاصی دارند. اندازه های متفاوتی از این دستگاه در بازار موجود است که با قیمت های متفاوتی هم به فروش می رسد. این دستگاه ساده قابل نصب در همه منازل است و جای زیادی را اشغال نمی کند.

انواع فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی

برای خرید فیلتر مناسب ابتدا شرایط آب منطقه را بررسی کنید اگر نیترات آب در محله شما بالاست لازم است تا فیلتری که نیتران آب را هم حذف می کند خریداری کنید. اگر منبع و مخزن ذخیره آب آشامیدنی شهر مشکل دار است با تهیه فیلترهای ضد باکتری می توانید مشکلات آب را به طور کامل حل کنید. در مناطقی که سیستم لوله کشی قدیمی وجود دارد هم از فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی برای حذف فلزات سنگین در آب کمک بگیرید. فیلتر تصفیه آب باید پس از مدتی با یک فیلتر جدید جایگزین شود تا کارایی دستگاه حفظ شود. زمان تعویض فیلتر در همه خانه ها یکسان نیست. برخی از عواملی که زمان تعویض فیلتر را تحت تاثیر قرار می دهند عبارتند از:

  • کیفیت ساخت فیلتر تصفیه
  • کیفیت دستگاه و فیلترهای پیش تصفیه
  • کیفیت آب ورودی به دستگاه
  • میزان مصرف آب خانوار

قیمت فیلتر دستگاه تصفیه آب

بخش اصلی هزینه مربوط به خرید دستگاه است. فیلتر تصفیه قیمت چندانی ندارد ولی مهم ترین نقش را در حذف آلودگی های آب بر عهده دارد. نکته مهم اینست که فیلتر آب یک فیلتر دائمی نیست و باید در بازه های زمانی مشخص، تعویض شود. سرویس کار دستگاه تصفیه آب هوم سرویز می تواند در زمان کوتاهی هر نوع فیلتر تصفیه آب را برایتان تعویض کند. چنانچه به هر دلیلی نخواهید این فیلتر را عوض کنید با یک مشکل بزرگ روبرو می شوید. اساس کارایی این دستگاه وابسته به کارایی فیلتر تصفیه است. پس از پایان مدت زمان عمر مفید فیلتر تصفیه آب حتما آن را تعویض کنید تا آب گوارا و بهداشتی را میل کنید.

تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی

کیفیت آب مصرفی خانوار بستگی به کارکرد صحیح دستگاه تصفیه آب دارد. اگر دستگاه کارایی اولیه را ندارد لازم است تا توسط سرویس کار دستگاه تصفیه آب بررسی و عیب یابی شود. خیلی از مشکلات این فیلترهای خانگی را می توانید خودتان هم برطرف کنید به شرطی که کمی با اطلاعات دستگاه تصفیه آب آشنا باشید. معمولا این دستگاه ها به همراه کاتالوگ فروخته می شوند که طریقه استفاده از دستگاه در آن درج شده است ولی گاهی مشکلاتی پیش می آید که لازم است دستگاه بررسی دقیق تری شود. سرویس دستگاه تصفیه آب هوم سرویز از خدماتی است که درب منزل ارئه می شود. قبل از تماس با تعمیر کار با استفاده از این راهنمایی ها دستگاه را بررسی کنید.

تعمیرات دستگاه تصفیه آبخدمات نصب و تعمیر انواع نصفیه کننده های آب 

آموزش تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی

نگهداری از دستگاه های تصفیه آب خانگی خیلی مهم است تعویض به موقع فیلتر و سرویس دستگاه توسط سرویسکار عمر مفید دستگاه را افزایش می دهد. تعمیرات دستگاه فیلتر آب خانگی یک کار تخصصی است که نیاز به آموزش دارد. اگر دستگاه خراب شده و به درستی کار نمی کند باید توسط متخصص تعمیر شود. برخی از عمده ترین مشکلات دستگاه تصفیه آب خانگی و راه حل برطرف کردن ایراد دستگاه را در ادامه می خوانید.

  • دستگاه روشن نمی شود

قبل از هر اقدامی برق ورودی به دستگاه را بررسی کنید آیا اتصال برق برقرار است؟ سپس قسمت های برقی دستگاه را با احتیاط بررسی کنید. ترانس تبدیل برقريال برق پمپ، سوییچ های فشار بالا و پایین را به دقت بررسی کنید. اگر برق ورودی به دستگاه مشکلی ندارد حتما ایراد در بخش های برقی دستگاه تصفیه آب وجود دارد. اگر در زمینه تعمیر لوازم برقی اطلاعی ندارید هرگز دستگاه را باز نکنید.

  • قطع شدن آب خروجی دستگاه

در اغلب موارد بسته بودن شیر آب ورودی دلیل این مشکل است. اگر شیر آب باز است شاید مشکل در شیر برقی دستگاه است. گرفتگی شیر آب هم باعث قطع شدن آب خروجی از دستگاه یا خروجی آب با فشار کم می شود. دلایل دیگری هم موجب قطعی آب و فشار کم آب می شود از جمله اینکه:

  1. فشار هوا در منبع مناسب نیست
  2. فیلترهای پیش تصفیه کارایی کارایی ندارد
  3. فیلتر کربن اکتیو کیپ شده است
  4. پمپ نمی تواند فشار لازم را ایجاد کند
  • آب مزه بد می دهد

احتمال زیاد فیلتر دستگاه تصفیه آب کارایی ندارد که با تعویض فیلتر مشکل حل می شود. در نظر داشته باشید که فیلتر قابل شستشو نیست و تنها باید تعویض شود. علاوه بر آن گرفتگی خروجی فاضلاب هم یکی دیگر از دلایلی است که موجب می شود طعم آب بد شود. با سرویس کار دستگاه تصفیه آب تماس بگیرید تا مشکل گرفتگی خروجی فاضلاب را برطرف کند. با تعمیر دستگاه و تعویض فیلتر، آب طعم و مزه مناسبی پیدا می کند.

انواع فیلتر تصفیه آبحذف آلاینده های آب آشامیدنی با دستگاه های تصفیه آب در منازل

  • پمپ آب مشکل دارد

الف- پمپ آب دستگاه تصفیه آب اصلا کار نمی کند: ابتدا فشار آب ورودی را بررسی کنید اگر آب کم فشار نبوداحتمالا پمپ آب یا ترانس دستگاه تصفیه به کل سوخته است شاید هم سوییچ قطع فشار آسیب دیده باشد.

ب- پمپ آب تصفیه شده تولید نمی کند: احتمالا سوییچ قطع فشار آسیب دیده است. کیپ شدن ممبران RO و زانویی هم می تواند این مشکل را به وجود آورد با تعویض زانویی، سوییچ و ممبران این مشکل به طور کامل حل می شود و پمپ آب دوباره شروع به کار می کند.

ج-پمپ روشن و خاموش می شود: خرابی سوییچ فشار پایین و بالا، کیپ شدن فیلترهای پیش تصفیه و فشار کم آب ورودی به دستگاه علت اصلی مشکل است با خدمات تعمیر دستگاه تصفیه آب خانگی هوم سرویز تماس بگیرید تا عیب یابی و تعمیر دستگاه با قیمت مناسب انجام شود.

  • سرریز شدن آب به فاضلاب

اگر آب به طور یکسره به فاضلاب می ریزد حتما شیر برقی دستگاه خراب شده باشد با تعویض این قطعه مشکل برطرف می شود. سوییچ فشار آب بالا و شیر یک طرفه زانویی را هم بررسی کنید و در صورت خرابی این قطعات را با قطعه جدید جایگزین کنید. اما در اغلب موارد با عوض کردن شیر برقی مشکل ریزش دائمی آب به فاضلاب از بین می رود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات دستگاه تصفیه آب هم ارائه میده؟
  • آب در تانک ذخیره نمی شود

تعمیرات دستگاه تصفیه آب وقتی مخزن پر نمی شود ضروری است. مخزن آب باید همیشه در سطح معینی پر شده باشد. وقتی فشار هوای داخل تانک ذخیره زیاد باشد این مشکل دیده می شود. با اندازه گیری فشار هوا و تنظیم دوباره آن، سطح آب داخل مخزن متعادل می شود. دفترچه راهنمای اطلاعات دستگاه تصفیه آب را مطالعه کنید طریقه تنظیم فشار هوا در آن نوشته شده است.

  • دستگاه تصفیه آب یکسره کار می کند

این دستگاه طوری برنامه ریزی شده که به محض پر شدن منبع ذخیره آب، کارکرد دستگاه متوقف می شود. اگر دستگاه اتومات نمی کند و بی وقفه کار می کند وجود نشتی در مخزن را بررسی کنید گاهی علت کارکرد بدون وقفه دستگاه نشت ب از دستگاه است. اگر این مشکل وجود نداشت به احتمال زیاد مشکل مربوط به خرابی مخزن تحت فشار دستگاه است.

  • آب خروجی شیری رنگ شده

وقتی آب خروجی دستگاه پر از حباب های ریز باشد، رنگ آب شیری می شود. وجود حباب هوا در روزهای اول طبیعی است. پس از نصب دستگاه تصفیه آب انتظار می رود تا مدتی آب شیری رنگ و پر از حباب هوا باشد در واقع مشکل جدی وجود ندارد و بدون هیچ کار خاصی این مشکل برطرف می شود! اگر با گذشت روزها همچنان حباب های زیادی در آب خروجی دیده می شود با تعمیرکار هوم سرویز تماس بگیرید.

حذف آلایندهای آب شربدستگاه تصفیه سرشیری با قابلیت نصب روی شیر آلات آشپزخانه

سرویس کار دستگاه تصفیه آب خانگی

تعویض فیلتر، عیب یابی و تعمیرات دستگاه های تصفیه باید توسط تکنیسین آموزش دیده انجام شود. سرویس کار مجاز تنها کسی است که می تواند انواع دستگاه ها را تعمیر و سرویس کند. آب سالم آشامیدنی با سلامت اعضای خانواده در ارتباط است. سرویس کارهای غیر شرکتی تعهدی در مورد انجام کار ندارند! موقع بروز مشکل نمی توانید از آنها شکایت کنید. برای تعمیر لوازم خانگی از شرکت خدماتی معتبر کمک بگیرید. هوم سرویز خدمات تضمین شده و با کیفیت را درب منزل ارائه می دهد. تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی و تعویض انواع فیلتر تصفیه آب را به حرفه ای ها بسپارید. 

قیمت تعمیرات دستگاه تصفیه آب خانگی

عیب یابی و تشخیص علت خرابی دستگاه مهم است. پس از عیب یابی چنانچه نیاز به تعویض قطعه معیوب باشد این کار توسط سرویس کار حرفه ای انجام می شود. قیمت نهایی بستگی به میزان خرابی دستگاه دارد. بدهی است هر چه قطعات تعویض شده بیشتر باشد، قیمت تعمیرات هم بیشتر خواهد شد. البته سرویس دوره ای دستگاه و قیمت تعویض فیلتر آب چندان زیاد نیست. بنابر این حتما فیلتر را به موقع عوض کنید. فلسفه تولید دستگاه های تصفیه خانگی آب، تامین آب سالم برای خانواده هاست که تنها با نگهداری صحیح دستگاه امکان پذیر است. دستگاه خراب با فیلترهای کثیف و کیپ شده تاثیری در حذف آلودگی های آب شرب ندارد.

خدمات نصب و سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی در تهران

این سرویس در دو بخش ارائه می شود. خدمات نصب دستگاه تصفیه آب شامل نصب کامل دستگاه به همراه هواگیری و تست کامل آب است. پس از نصب دستگاه آب بندی شده و تنظیمات فشار باد مخزن و فیلترها انجام می شود. لازم است تا به صورت دوره ای دستگاه سرویس و عیب یابی شود. در خدمات سرویس دستگاه تصفیه آب خانگی عملکرد دستگاه به طور کامل بررسی می شود. در صورت نیاز به تعمیرات و یا تعویض قطعات، همیار تکنیسین کارها را در محل انجام می شود. هزینه خرید قطعات به همراه فاکتور روی قیمت دستمزد تعمیرات اضافه می شود. این سرویس شامل گارانتی هوم سرویز است و به نرخ مصوب قیمت گذاری شده است. در صورت نیاز به مشاوره برای خرید انواع دستگاه تصفیه آب خانگی با تیم پشتیبانی تماس بگیرید.

برای اطلاع از قیمت سرویس دستگاه تصفیه آب از طریق اپ هوم سرویز اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا