لوازم خانگی

تعمیر پنکه رومیزی در تهران ✔️ نصب و تعمیر پنکه هوم سرویز

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

پنکه رومیزی قابلیت چرخش بالایی دارد و می تواند کل محدوده اتاق را خنک کند. همین ویژگی موجب شده تا گاهی کارایی این پنکه ها از انواع پنکه سقفی بیشتر باشد. به خصوص اینکه می توان باد پنکه را به صورت ثابت روی یک محل نیز تنظیم کرد. در مواقعی که پنکه سقفی جوابگو نیست، باد مستقیم پنکه های رومیزی دلپذیرتر است. خراب شدن پنکه در گرما یک مشکل جدی است. تعمیرکار پنکه تنها کسی است که می تواند ایراد فنی پنکه را برطرف کند. اما برای تعمیر پنکه رومیزی ابتدا می بایست عیب و ایراد آن مشخص شود. در ادامه مهم ترین مواردی که موجب از کار افتادن پنکه رومیری می شود را بررسی می کنیم. با پیدا کردن علت خرابی، راه حل مناسب برای تعمیر پنکه رومیزی نیز معرفی می شود. 

با زدن دکمه، پنکه روشن نمی شود

گاهی با زدن دکمه روشن، پنکه شروع به کار نمی کند. این مشکل چند علت دارد. برای تعمیر پنکه رومیزی وقتی دستگاه روشن نمی شود با سرویس تعمیر پنکه هوم سرویز تماس بگیرید. اما قبل از تماس با تعمیرکار پنکه این موارد را بررسی کنید:

  • دوشاخه

هر گونه ایراد در شوخانه پنکه می تواند علت اصلی روشن نشدن پنکه باشد. دو شاخه های غیر پرسی قابلیت باز شدن و بررسی اتصالات داخلی را دارند ولی دو شاخه های پرسی، حتما باید تعویض شوند.

  • سیم رابط

وقتی سیم رابط قطع شود، اتصال برقرار نشده و پنکه روشن نمی شود. معمولا به هنگام روشن کردن پنکه یا کشیدن سیم های رابط این اتفاق رخ می دهد. برای بررسی قطعی در این مدار از اهم متر استفاده می شود.

  • اتصالات سیم بندی پنکه

وقتی یکی از سیم های زیر پنکه قطع شود، دستگاه روشن نمی شود. برای بررسی لازم است تا زیر پایه را با زکنید. اگر سیمی از محل اتصال جدا شده، آن را وصل کنید.

  • صفحه کلید پنکه

برای عیب یابی و تعمیر پنکه رومیزی حتما صفحه کلید را بررسی کنید. گاهی با فشار دادن دکمه، اتصال برقرار نشده و پنکه روشن نمی شود. شاید صفحه کلیدی دچار عیب مکانیکی یا الکتریکی شده باشد. برای بررسی اینکه آیا نیاز به تعویض صفحه کلید هست یا خیر؟ از یک حرفه ای کمک بگیرید.

آموزش تعمیر پنکه سقفی

قیمت تعمیر پنکه رومیزی

با فشار دکمه دستگاه، فیوز قطع می شود

گاهی با فشار هر یک از کلیدهای پنکه، اتصالی ایجاد می شود و برق خانه هم قطع می شود. قطعی فیوز نشان دهنده یک مشکل است. برای تعمیر پنکه رومیزی در این مورد با سرویس تعمیرات پنکه هوم سرویز تماس بگیرید. بررسی اینکه چه چیزی موجب این اتصالی می شود، کاملا تخصصی است. در واقع یک فرد بی تجربه نمی تواند با آزمون و خطا محل اتصالی را پیدا کند. لازم است تا پنکه کامل باز شود. گاهی سوختن موتور این مشکل را ایجاد می کند:

  • تعمیر پنکه رومیزی وقتی موتور سوخته است

وقتی موتور دستگاه سوخته باشد، با زدن دکمه های کلید فیوز برق مزل قطع می شود. هم با استفاده از اهم متر و هم از روی ظاهر سیم ها می توان به سوختن موتور پنکه پی برد. البته قبل از سوختن موتور حتما ایراداتی در پنکه به وجود می آید و از قبل سوختن موتور پنکه قابل پیش بینی است.

سرویس نصب و تعمیر پنکه

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پنکه هم ارائه میده؟
آموزش تعمیر پنکه رومیزیتعمیر پنکه رومیزی

پروانه دمنده سرعت کمی دارد

وقتی کلید پنکه زده می شود، دستگاه شروع به کار می کند. با توجه به تنظیمات دستگاه و سرعت انتخابی، پروانه دمنده با سرعت مناسب چرخش می کند. این پروسه در همه انواع پنکه سقفی و پنکه رومیزی به همین شکل است. اما اگر با انتخاب دور مناسب، پروانه دمنده به اندازه کافی سرعت ندارد علت یکی از این دو مورد است:

  • ضعیف بودن برق منطقه

پایین بودن ولتاژ برق در ساعات اوج مصرف و ساعات اولیه شب، علت اصلی این مشکل است. وقتی در طول روز چرخش پروانه با سرعت مناسب انجام می شود ولی در برخی از ساعات با مشکل روبرو هستید احتمال زیاد مشکل از نوسان ولتاژ برق منطقه است. این اتفاق در نهای منجر به کاهش عمر همه وسایل برقی منزل می شود.

  • نیم سوز شدن موتور پنکه

وقتی سرعت پروانه دمنده به طرز محسوسی کم می شود مشکل از استاتور است. در این مرحله موتور هنوز کامل از کار نیفتاده و قابل تعمیر است. برای تعمیر پنکه رومیزی لازم است تا استاتور معیوب کامل تعویض شود. سهل انگاری در این مورد منجر به سوختن کامل موتور خواهد شد. 

هزینه تعمیر لوازم خانگی در هوم سرویز چقدر است؟

مراحل تعمیر پنکه رومیزیتعمیر پنکه رومیزی

لرزش دستگاه در دور تند زیاد است

گاهی با روشن کردن پنکه رومیزی و به خصوص در سرعت بالا، شاهد لرزش شدید و حرکت پایه و گردنی پنکه هستید. در حالت عادی نباید هیچکدام از انواع پنکه دارای لرزش و حرکت باشند. علت این موضوع قطعا یکی از این موارد است:

  • شکستگی در پره های پروانه

لرزش پنکه نشان می دهد که تعادل دستگاه به هم خورده است. حتی شکستگی جزئی در یکی از پره ها نیز می تواند تعادل پنکه رومیزی را به هم بزند.  با تعویض پره پنکه مشکل به طور کامل حل می شود. عدم رسیدگی به این وضعیت منجر به خرابی بوش ها خواهد شد.

  • فرسودگی بوش ها

کارکرد مداوم از لوازم برقی موجب فرسودگی دستگاه می شود. خرابی بوش ها نیز یکی از این موارد است. برای بررسی فرسودگی بوش لازم است تا پروانه از محور اصلی جدا شود. اگر تجربه ای در زمینه تعمیر پنکه رومیزی ندارید، با ما تماس بگیرید. باز کردن پره ها و قسمت های داخلی دستگاه نیاز به تجربه و تخصص دارد. هر گونه اشتباه می تواند هزینه تعمیر پنکه رومیزی را افزایش دهد.

  • تعمیر پنکه رومیزی

پنکه رومیزی یک دستگاه ظریف است. در ساخت این وسیله از وزنه برای حفظ تعادل در دور بالای چرخش، استفاده شده است. اگر به تازگی پنکه را تعمیر کرده اید و با مشکل لرزش در سرعت بالای پنکه واجه هستید، علت عدم دقت تعمیرکار است. چنانچه وزنه از پنکه جدا شود و یا به درستی در محل مربوطه مستقر نباشد، دستگاه دچار این مشکل می شو.

نصب و تعمیر پنکه رومیزی

خدمات نصب و تعمیر انواع پنکه از خدمات فنی هوم سرویز است. عیب یابی و تعمیر پنکه سقفی، تعمیر پنکه پایه بلند، تعمیر پنکه رومیزی توسط تعمیرکار پنکه آموزش دیده انجام می شود. هزینه تعمیر پنکه با توجه به نوع خرابی و ایراد دستگاه، اعلام می شود. جهت قیمت گیری و ثبت سفارش رایگان از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید.

برای اطلاع از قیمت نصب و تعمیر پنکه هوم سرویز با ما تماس بگیرید

‫8 دیدگاه ها

  1. سلام خسته نباشید

    من یه پنکه پارس خزر رو میزی دارم
    پیچ پره هاش سفت نمیشه بازم نمیشه فقط میچرخه

    مشکلش چی هست؟

    یه کم هم پنکه لرزش داره

    1. سلام رایگان سفارش ثبت بفرمایید تا همکاران ما برای مشاوره دقیق باهاتون تماس بگیرند و در صورت تایید خدمتتون برسند

  2. سلام عرض ادب،پنکه،با کلید اتصال روشن نمیشه،ولی تو همون حالت اتصال کلید وقتی پرشو میچرخونم شروع بکار کردن میکنه،علتش چیه؟خازن؟یا سیم پیچ؟یا بوش؟یا …ممنون میشم جواب بدید

    1. سلام رایگان سفارش ثبت بفرمایید تا همکاران ما برای مشاوره دقیق باهاتون تماس بگیرند و در صورت تایید خدمتتون برسند

  3. سلام ببخشید من یه پنکه پایه دار پارس خزر دارم پروانه در محل نصب ذوب شده الان که میخوام جدا کنم نمیشه
    میشه راهنمایی کنید چجوری میتونم پروانه را جدا کنم؟

  4. سلام و خسته نباشید
    ما یه پنکه داریم یه چند روزه که وقتی روشن میکنمش صدای تقریبا غیژ غیژ میده و یکم که میگذره دیگه صدا نمیده میدونید بخاطر چهی؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا