لوازم خانگی

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی با چند راهکار ساده

شستن ظرف ها بعد از شام از تجمع حشرات موذی جلوگیری می کند. از قبل باقی مانده غذا را از بشقاب ها پاک کنید و در محفظه قرار دهید. لیوان ها، قاشق و چنگال و …. همگی آماده شستن هستند ولی انگار از دستگاه بوی تند و آزار دهنده ای به مشام می رسد. گاهی دستگاه ظروف را تمیز می شوید و در آبکشی هم مشکلی وجود ندارد ولی بوی بد ظرفشویی در آشپزخانه می پیچد. بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی از ابتدا وجود نداشته ولی به مرور این بو بیشتر می شود تا جایی که رغبتی به شستن ظروف با ماشینن ظرفشویی ندارید. به نظرتان بوی بد ظرفشویی چه علتی دارد؟ برای رفع بوی بد ماشین ظرفشویی ابتدا باید منشا آن را پیدا کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علت بوی بد ماشین ظرفشویی چیست؟

برای تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی باید با تعمیرکار تماس بگیرید. اگر دستگاه روشن نمی شود یا با سر و صدا کار می کند و یا هر مشکل دیگری، نباید دستگاه را باز کنید زیرا امکان صدمه بیشتر به آن وجود دارد. اما وقتی از ظرفشویی تان بوی نامطبوعی حس می کنید می توانید برای رها شدن از بو و رفع بوی بد ماشین ظرفشویی دستگاه را تمیز کنید. اغلب اوقات فراموش می شود خود دستگاه هم نیاز به نظافت دارد. باقی ماندن ذزات مواد عذایی در دستگاه علت اصلی بوی ناخوشایند است. ذرات ریز مواد غذایی به مرور فاسد می شوند و بویی غیر قابل تحمل را در فضا منتشر می کنند. در ظاهر شاید دستگاه تمیز و پاکیزه به نظر برسد ولی نباید فریب ظاهر را خورد. بوی بد ماشین ظرفشویی هر علتی که داشته باشد برای رفع آن این هر چه سریع تر اقدام کنید.

در ادامه راه های ساده ای برای خلاص شدن از شر بوی بد را یادآوری کرده ایم.

آموزش تعمیر ماشین ظرفشویی

تعمیر ماشین ظرفشویی ارزانتعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی در تهران

آموزش رفع بوی بد ماشین ظرفشویی

برای اینکه ظرفشویی هرگز دچار بوی بد نشود باید دستگاه را همیشه تمیز نگه دارید. قطعات داخلی دستگاه به مرور با انبوهی از ذرات و چربی انباشته می شوند و به مرور بوی بد بیشتری را پخش می کنند. فیلتر، بازوی آبپاش و بدنه داخلی دستگاه اصلی ترین قسمت هایی هستند که نیاز به نظافت دارند.

  • تمیز کردن فیلتر تخلیه ماشین ظرفشویی

برای اینکه مسیر تخلیه آب از باقیمانده مواد غذایی یا چربی مسدود نشود، در انواع ماشین ظرفشویی خارجی و ایرانی از فیلتر استفاده شده است. فیلترها کارشان گرفتن این مواد غذایی است و مانع خروج ذرات از مسیر تخلیه می شوند. به این ترتیب فقط آب کثیف از دستگاه به فاضلاب تخلیه می شود و احتمال مسدود شدن لوله های فاضلاب وجود ندارد.3 نوع فیلتر در هر دستگاه دیده می شود:

  • فیلتر اصلی : جریان شدید آب خرده های غذایی را به سمت فیلتر هدایت کرده و آب به قسمت خروجی منتقل می شود.
  • فیلتر درشت : همه ذرات درشت تر که می توانند مسیر تخلیه را مسدود کنند توسط این فیلتر به دام می افتند. خرده های استخوان یا ذرات خورده شیشه یا قطعات جدا شونده ظروف و … نمی توانند مسیر تخلیه را مسدود کنند.
  • فیلتر ریز: باقی مانده مواد غذایی ریز توسط این فیلتر جذب می شوند! به این ترتیب روی ظروف عاری از لکه و مواد غذایی است.

فیلتر را باز کرده و با کمک فرچه یا مسواک آن را کامل تمیز کنید مراقب باشید در حین تمیز کردن، فیلتر پاره نشود. سپس فیلتر را با آب داغ و شوینده به خوبی تمیز کنید تا ذرات چربی و مواد غذایی از آن جدا شود.  موقع سرهم کردن فیلتر دقت کنید تا همه قطعات به درستی در محفظه جای گیرد. 

راهنمای تعمیر ماشین ظرفشویی ال جی

رفع بوی بد ماشین ظرفشویی فوریراه های از بین بردن بوی بد و آزار دهنده ماشین ظرفشویی
  • رفع بوی بد ماشین ظرفشویی : بازوی آبپاش

برای اینکه قدرت تمیز کردن دستگاه به خوبی روزهای اول باشد لازم است تا از هر از گاهی بازوهای آبپاش را تمیز کنید. باقیماندن ذرات و تکه های غذا روی مجرای بازوها موجب کاهش کیفیت شستشو و بوی بد ظرفشویی می شود. بازوهای آبپاش به راحتی جدا می شوند. با خارج کردن این قطعات می توانید آن را درون سینک ظرفشویی تمیز کنید. پس از تمیز کردن بازوها با عبور جریان آب، کارایی آن را تست کنید. هر دو بازوی آبپاش را به طور جداگانه تمیز کنید.

  • رفع بوی بد ماشین ظرفشویی و تمیز کردن داخل دستگاه

به مرور روی بدنه داخلی دستگاه نیز با ذرات چربی و کثیفی آغشته می شود. این مواد موجب بوی بد دستگاه هستند و باید تمیز شوند. برای خلاص شدن از بوی آزار دهنده داخل دستگاه، همه قسمت های جدا شونده نظیر سینی های مخصوص چیدن ظروف را برداشته و  با آب گرم شستشو دهید. سپس با استفاده از اسفنج و مواد شوینده، داخل دستگاه و اطراف درب و لاستیک دور درب را تمیز کنید. اگر روی لاستیک دور درب ظرفشویی قارچ یا کپک دیده می شود با تعویض آن، بوی بد از بین خواهد رفت. برای تعمیر ماشین ظرفشویی با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید. در انتها در حالی که دستگاه خالی است آن را روشن کنید. کمی سرکه در محفظه ریخته و تنظیمات را روی آب داغ قرار دهید. پس از تکمیل شستشو دیگر بوی بد به مشام نخواهد رسید.

نکاتی برای شستشوی بهتر ظروف در ماشین ظرفشویی

خدمات تعمیر ظرفشویی تخصصیرفع بوی بد ماشین ظرفشویی

تعرفه نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هوم سرویز

قیمت تعمیر ماشین ظرفشویی
قیمت نصب ماشین ظرفشویی

خدمات نصب و تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی در تهران

تعمیرات ظرفشویی در خارج از دوره گارانتی را به حرفه ای های هوم سرویز بسپارید. این سرویس توسط همیار متخصص در سطح تهران بزرگ ارائه می شود. برای ثبت سفارش می توانید درخواست خود را از طریق اپلیکیشن این سامانه به رایگان ثبت کنید. ابتدا برند دستگاه را انتخاب کرده و سپس نوع خرابی را در قسمت مربوط ذکر کنید. به محض ثبت سفارش هماهنگی برای اعزام همیار درب منزل انجام می شود. چنانچه نیاز به تعویض قطعات باشد، همیار قطعات را خریداری کرده و به همراه فاکتور خرید تحویل می دهد. حتی الامکان سعی شده از قطعات گارانتی دار برای تعمیر ماشین ظرفشویی استفاده شود. این سرویس شامل گارانتی و تضمین کیفیت خدمات است. تیم تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی در همه ایام سال آمادگی قبول سفارشات را دارد با ما تماس بگیرید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر ماشین ظرفشویی هم ارائه میده؟

برای استفاده از سرویس نصب و تعمیر ظرفشویی از اپ هوم سرویز اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا