لوازم خانگی

علت صدای زیاد جاروبرقی چیست و چگونه رفع می شود؟

صدای جاروبرقی تا حد زیادی طبیعی است. اغلب دستگاه های موجود در بازار دارای یک صدای خاصی هستند. در حالت عادی صدای جاروبرقی خیلی زیاد و غیر قابل تحمل نیست اما اگر به طور ناگهانی صدای موتور دستگاه زیاد شود یک مشکل جدی وجود دارد. خوشبختانه علت صدای زیاد جاروبرقی هر چه که باشد، قابل تعمیر است. تعمیرکار جاروبرقی بعد از پیدا کردن ایراد دستگاه می توامد عامل ایجاد صدا را برطرف کند. اما در بسیاری از موارد دلایل ساده و پیش پا افتاده تری، این صدای ناهنجار را ایجاد می کنند. قبل از اینکه با برای تعمیر جاروبرقی با تعمیرکار تماس بگیرید این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. شاید مشکل یکی از این موارد باشد و بتوانید بدون صرف هزینه، اشکال را برطرف کنید

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

علت صدای زیاد جاروبرقی چیست؟

به طور کلی جاروبرقی از لوازم پر سر و صداست که خیلی ها این صدا را دوست ندارند. ذات جاروبرقی اینطور است و در این مورد کار زیادی نمی توان انجام داد. اما گاهی صدا تغییر می کند و حتی بلندتر هم می شود که در این مطلب به آن می پردازیم. برای اینکه دید بهتری داشته باشید صداهای متفاوت را با هم مقایسه می کنیم. برای مثال صدای حرف زدن عادی تقریبا 60 دسی بل است. صدای تلویزیون و رادیو در حالت زیاد 70 دسی بل کاملا آزار دهنده است. اغلب جاروبرقی های استاندارد هم رنج صدایی بین 70 تا 80 دسی بل تولید می کنند. صداهای بیش از این مقدار بلند و ناهنجار تلقی می شود. از اینها گذشته خودتان هم متوجه صدای غیر عادی دستگاه خواهید شد. به طور مشخص هر صدایی که از حد معمول جاروبرقی بیشتر باشد نیاز به بررسی دارد.

آموزش تعمیر جاروبرقی در خانه

علت صدای زیاد جاروبرقیچرا جاروبرقی با سر و صدای زیاد کار می کند؟

علت صدای زیاد جاروبرقی : گرفتگی لوله جاروبرقی

مسدود شدن مسیر لوله و خرطومی، اصلی ترین علت صدای زیاد جاروبرقی است. خیلی وقت ها موقع جارو کردن یک جسم بزرگتر مثل کاغذ مچاله شده، لنگه جوراب و … هم به داخل جارو کشیده می شود. این اجسام بزرگ در مسیر لوله یا خرطومی به دام می افتند و مسیر خروج آشغال به کیسه را کیپ می کنند. در این هنگام صدای جاروبرقی خیلی بلندتر از قبل می شود. در واقع جارو می خواهد هشدار دهد که مشکلی پیش آمده است. با خارج کردن عامل انسداد، صدای جاروبرقی هم به مراتب کمتر می شود.

آشغال های پر سر و صدا!

بله آشغال ها هم گاهی صدا تولید می کنند. اگر به طور ناگهانی یک جسم فلزی مثل سکه به داخل جارو کشیده شود، سر و صدای دستگاه خیلی زیادتر می شود. به طور کلی با شنیدن هرگونه نویز خشن باید جاروبرقی را خاموش کرده و برای رفع صدای آن اقدام کنید. وجود میخ و فلزات نوک تیز در داخل محفظه جاروبرقی یا کیسه می تواند صدمات جدی تری را ایجاد کند

پُر بودن کیسه علت صدای زیاد جاروبرقی

به طور معمول هر بار که اتاق ها را جارو می کنید کیسه اشغال خالی نمی شود. با توجه به میزان استفاده از جاروبرقی و حجم آشغال ها لازم است تا بعد از چند بار استفاده، کیسه را تعویض کنید. در مورد دستگاه هایی که فاقد کیسه هستند خالی کردن محفظه آشغال بعد از هربار استفاده توصیه می شود.

علت عدم مکش جاروبرقی چیست؟

رفع صدای جاروبرقیراه های رفع صدای ناهنجار جاروبرقی

چرخش موتور علت صدای زیاد جاروبرقی

خراب شدن موتور جاروبرقی اصلی ترین علت برای ایجاد سر و صدای زیاد دستگاه است. موتور دارای بخش های متحرکی است که موقع روشن بودن جارو شروع به چرخش می کنند. نیروی برق عامل اصلی چرخش در قطعات موتور است. به طور معمول موتورهای AC یا جریان الکتریکی، صدای بلندتری به وجود می آورند. اما جاروبرقی دارای موتور DC صدایی بسیار خفیف تر ایجاد می کند. موقع خرید به برند و کشور سازنده دستگاه توجه کنید. برخی از جاروبرقی ها از همان روزهای اول صدای زیادی دارند ولی برندهای معتبر اغلب با موتور کم صداتری کار می کنند. اگر مشکلی در موتور وجود داشته باشد نیز امکان دارد موقع روشن کردن جارو صدای زیادی به گوش برسد. در این مورد حتما دستگاه را خاموش کرده و بلافاصله با سرویس تعمیرات جاروبرقی هوم سرویز تماس بگیرید.

علت صدای زیاد جاروبرقی لرزش بدنه

حرکت هوا در داخل و اطراف جاروبرقی تولید صدا می کند. سیستم کار این دستگاه طوری است که با مکش هوا، آشغال وارد محفظه دستگاه می شود. برای کارکرد بهینه دستگاه همیشه جاروبرقی را روی سطح صاف و هموار قرار دهید. هر گونه لرزش می تواند ارتعاشات صدا را افزایش دهد. این امر تولید صدایی بیش از حد استاندارد می کند. اگر در حین جارو کردن صدای دستگاه زیاد شد به بدنه نگاهی بیندازید. احتمالا با جا بجا کردن دستگاه، صدای ناهنجار نیز خود به خود برطرف می شود. در صورتی که با این راهنمایی ها هنوز مشکل صدای زیاد جاروبرقی رفع نشده است با یک تعمیرکار برای بررسی دقیق تر هماهنگ کنید. 

هشدار: هرگر بدون گذراندن دوره های آموزش تعمیر جاروبرقی اقدام به باز کردن دستگاه نکنید.

نکات مهم نظافت منزل در پیشگیری از کرونا

تعمیرات جاروبرقی قدیمیتعمیرات جاروبرقی با هزینه مناسب

تعرفه خدمات تعمیر جاروبرقی هوم سرویز

قیمت تعمیر جارو برقی

خدمات تعمیر جاروبرقی در تهران

اگر موقع روشن کردن جاروبرقی صدای غیر عادی از آن شنیده می شود دستگاه را خاموش کرده و بلافاصله با خدمات هوم سرویز تماس بگیرید. پس از ثبت سفارش رایگان در اپ این سامانه هماهنگی برای اعزام تعمیرکار به محل انجام می شود. لیست هزینه تعمیرات جاروبرقی در جدول درج شده در همین مطلب، قبال مشاهده است. ابتدا همیار دستگاه را عیب یابی کرده و هزینه نهایی را اطلاع رسانی می کند. واحد خدمات هوم سرویز قبل از شروع کار قیمت نهایی را اعلام می کند و پس از پایان تعمیرات هزینه اضافی دریافت نخواهد شد. در تعویض قطعات حتی الامکان سعی شده از قطعات دارای گارانتی استفاده شود. فاکتور خرید قطعات به مبلغ دستمزد افزوده می شود. این سرویس شامل گارانتی و تضمین کیفیت است. در صورت نا رضایتی هزینه تعمیرات برگشت داده می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر جاروبرقی هم ارائه میده؟

ثبت سفارش سرویس تعمیرات جاروبرقی از طریق اپلیکیشن هوم سرویز کاملا رایگان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا