نظافت و پذیرایی

چگونه موهای روی موکت و فرش را جمع کنیم؟

متخصصین می گویند ریزش مو بین 50 تا 100 تار در هر روز کاملا طبیعی است. این موضوع کاملا عادی موقع تمیز کردن منزل، به یک مشکل بزرگ تبدیل می شود. جمع کردن مو از روی فرش و موکت اصلا کار ساده ای نیست. موهای بلند و کوتاه لابلای پرز و الیاف موکت و فرش گیر می کنند. به خصوص وقتی از حیوانات خانگی نگهداری می کنید، معظل موها بیشتر هم می شود. موی انسان یا حیوانات خانگی را نمی توانید با روش های عادی جمع کنید اما ترفندهایی برای این مشکل وجود دارد. مثل همیشه هوم سرویز برای نظافت و تمیزکاری منزل، راهکارهای ساده ای را ارائه می دهد. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

اگر با  قالیشویی فرش دستبافت و ماشینی هماهنگ کنید هم فرش ها برای سال نو، تمیز می شوند و هم همه موهای روی فرش و موکت جمع می شود. در ضمن برخی از مشکلات فرش نظیر ایراد ریشه ها و آثار سوختگی و … را هم می توانید با خدمات قالیشویی، ترمیم کنید. هوم سرویز علاوه بر خدمات قالیشویی همه کارهای نظافت منزل و تمیزکاری را هم برای تان آسان کرده است. پکیج ویژه خونه تکونی را همین حالا درخواست دهید تا در مدت زمان باقیمانده، کارهای خانه تکانی عید تمام شود. خونه تکونی را با ما آسانتر تجربه کنید ما یک تیم حرفه ای از بهترین را در اختیار داریم که صفر تا صد خدمات نظافت منزل را در همه محلات تهران، انجام می دهند.

روش های جمع آموری مو از روی فرش و موکت

حتی اگر هر هفته هم خانه را حسابی جارو کنید باز هم خیلی زود موهای زیادی روی کف زمین دیده می شود. بیشتر در نزدیک میز توالت یا محل نگهداری حیوانات خانگی این موهای چندش آور را می بینید.اساسا پرزهای بلند فرش و موکت طوری هستند که مو را گیر می اندازند و گره می زنند. مثلا اگر کف ساختمان سرامیک یا پارکت شده بود، جمع کردن این موها خیلی راحت تر می شد اما در دکوراسیون ایرانی بدون تردید یک قالیچه یا فرش هم وجود دارد. حتی در سبک دکوراسیون مدرن هم موکت پرز بلند به جای فرش ماشینی به کار گرفته می شود. رایج ترین راه برای جمع کردن این موها، استفاده از جاروبرقی است.

خدمات خشکشویی موکت در محل

جارو برقی برای موگیری

جمع کردن مو از روی فرش و موکت با جاروبرقی

جاروبرقی سری های مختلفی دارد اکثر برندها نازل مخصوص جمع آوری مو و موگیری از روی فرش را هم دارند. با استفاده از این نازل می توانید موهای لابلای الیاف فرش و موکت را حذف کنید. سری پهن جاروبرقی برای گرفتن گرد و خاک مناسب است و تا حدودی موها را می گیرد ولی برای از بین بردن همه موهای روی فرش به اندازه کافی قدرت ندارد. حتما سری مخصوص موگیری و قدرت مکش بالای جاروبرقی را انتخاب کنید تا نتیجه بهتری داشته باشد. برای اینکه به جاروبرقی آسیب وارد نشود بعد از موگیری، کیسه جارو را عوض کرده و موهای گیر کرده در سری جارو را تمیز کنید.

جمع کردن موی روی فرش با تی

با کمک یک تی دسته بلند هم می توانید تا حدود زیادی موهای روی فرش و موکت را جمع کنید. خوبی این تی ها اینست که نیازی به برق و باطری ندارد و هر وقت از شبانه روز که وقت دارید می توانید موگیری را انجام دهید. اگر از تی نخی استفاده می کنید با اسپری کمی تی را مرطوب کنید تا موهای بیشتری را به دام بیندازد. 

توجه: خارج کردن مو از لابلای نخ های تی هم خودش یک مشکل جدید است

جمع کردن مو از فرش با برس

جمع کردن مو از روی فرش با برس پلاستیکی

این برس ها خیلی کار راه انداز هستند حتی برای نظافت فرش و موکت هم می توانید روی این برس های پلاستیکی حساب کنید. برسی را انتخاب کنید که الیاف بلندتری را داشته باشد و به خوبی در دست تان جای بگیرد. کار با برس های خیلی بزرگ اصلا راحت نیست و مچ دست تان را خسته می کند. 

برس های سیمی به الیاف فرش و موکت آسیب می رسانند حتما از برس های پلاستیکی استفاده کنید

موگیری راحت و آسان با نرم کننده لباس!

مایع نرم کننده پارچه و لباس هم می تواند موگیری را ساده تر کند. برای این کار به اندازه نصف استکان مایع نرم کننده لباس را در یک بطری اسپری آب ریخته و یک لیوان آب به بطری اضافه کنید. حالا اسپری را تکان دهید تا مواد ترکیب شوند. از آب و نرم کننده روی همه قسمت های فرش و موت اسپری کنید. حالا با تی، برس پلاستیکی و هر وسیله دیگری اقدام به جمع آوری موهای روی فرش و موکت کنید. خواهید دید که کار چقدر راحت تر شده است.

حذف موهای فرش با تیغه شیشه پاک کن

تیغه هایی با سری لاستیکی که برای پاک کردن شیشه ها استفاده می کنید نیز می تواند برای موگیری فرش عالی باشد. این تیغه ها را روی فرش و موکت بکشید تا همه موهای بلند و کوتاه را به خودش جذب کند. حالا به راحتی می توانید موها را جمع کنید.

چگونه قاب انواع جاروبرقی را باز کنیم؟

غلطک موگیری برای جمع کردن موها

میدونستی که هوم سرویز، خدمات هم ارائه میده؟

جمع کردن موی حیوانات خانگی با غلطک موگیری

این وسیله به صورت آماده در فروشگاه ها به فروش می رسد. کسانی که از سگ و گربه نگهداری می کنند با این وسیله به راحتی موهای روی کف زمین و مبلمان را تمیز می کنند. قیمت غلطک موگیر زیاد نیست با خرید یکی از این غلطک ها از شر موی فرش و موکت خودتان را خلاص کنید.

اگر چنین وسیله ای در اختیار ندارید می توانید خودتان یک غلطک موگیر درست کنید! یک لوله خالی دستمال کاغذی رولی برای این کار مناسب است. از هر طرف 5 سانت را علامت بزنید و کاری نداشته باشید. بین این دو قسمت را با چند لایه چسب نواری پهن بپوشانید. ابتدای چسب را که چسباندید، انگشت خود را روی چسب قرار داده و جهت چرخش را عوض کنید تا چسب برعکس بچسبد. در واقع قسمت چسب دار بیرون باشد. حالا یک غلطک موگیر دست ساز دارید هر وقت رویه غلطک پر از مو شد، چسب را یک لایه باز کنید تا قسمت زیرین چسب دار قابل استفاده باشد.

سوالاتی که قبل از نصب موکت باید بپرسید!

جمع کردن موی فرش با بادکنک

بادکنک برای جمع کردن مو از روی فرش

یک بادکنک را باد کرده و به روی موهای سرتان کمی مالش دهید. حتما این کار را در بچگی بارها انجام داده اید. بادکنک موها را به طرف خودش می کشد و این به دلیل ایجاد الکتریسیته ساکن بین بادکنک و موی سر است. از همین ترفند برای گرفتن موهای لابلای پرز قالی استفاده کنید. به این ترتیب یک جور خیلی از این کار سخت و چندش آور خسته نمی شوید. بادکنک را به آرامی روی همه قسمت های فرش حرکت دهید تا همه موهای بلند و کوتاه به بادکنک جذب شود. در آخر هم دیگر نیازی به بادکنک نیست و می توانید آن را دور بیندازید. خوبی این روش اینست که هزینه زیادی ندارد و سریع موها جمع می شود.

جمع کردن موی سر از روی فرش و موکت با دستکش

به طور کلی پلاستیک و لوازم پلاستیکی، پرز و موها را به خود جذب می کنند. حتی پارچه هایی که الیاف مصنوعی دارند نیز همین ویژگی را دارند. اگر تجربه پوشیدن یک دامن یا شلوار دارای الیاف را داشته باشید حتما این رحف را تایید می کنید. با هر بار که روی زمین می نشینید کلی مو به شلوارتان می چسبد و دلیلش تنها نایلونی بودن الیاف پارچه است. در آشپزخانه تان هم یک وسیله ساده ولی خیلی موثر وجود دارد که می تواند کار موگیری را برای تان ساده کند.

با استفاده از دستکش ظرفشویی خیلی ساده و راحت می توانید موهای فرش و موکت را به دام بیندازید. برای این کار از یک دستکش جداگانه استفاده کنید. کار خاصی لازم نیست خیلی ساده دستکش را دست کنید و با دست روی همه قسمت های فرش و موکت را لمس کنید. خوبی این دستکش ها اینست که تسلط بیشتری دارید و می توانید حتی با حرکات انگشتان موهای بیشتری را جمع کنید.

توجه: اگر زانو درد دارید این کار را انجام دهید 

هر چند وقت یکبار با یکی از این روش خانه را موگیری کنید اگر نه موها همه جا را اشغال می کند. اگر از سگ یا گربه خانگی نگهداری می کنید این کار را به طور روزانه انجام دهید. البته برس های مخصوص شانه کردن موی سگ و گربه هم در بازار وجود دارد که موهای حیوان را از روی بدن سگ و گربه جمع می کند. با این شانه و برس ها موهای کمتری روی زمین می ریزد.

موگیری با دستکش ظرفشویی

تعرفه خدمات نظافت هوم سرویز

قیمت سرویس نظافت منزل
قیمت نظافت شرکت و محل کار

خدمات نظافت منزل و محل کار در تهران

کارهای زیادی هست که برای نظافت منزل باید انجام شود. با توجه به شاغل بودن زوجین، شاید فرصت کمی برای انجام دادن کارهای نظافتی داشته باشید. اغلب افراد روزهای تعطیل را برای نظافت انتخاب می کنند که گاهی بسیار خسته کننده است و اصلا فرصتی برای استراحت ندارند. نظافت منزل و شست و شو را به ما بسپارید و وقت ارزشمندتان را با اعضای خانواده سپری کنید. نظافتچی آقا و خانم حرفه ای و با تجربه آماده انجام امور نظافت منزل و محل کار است. ثبت درخواست از طریق اپ هوم سریز به رایگان انجام می شود. در روزهای تعطیل درخواست های بیشتری ثبت می شود بهتر است سفارش خود را از روزهای قبل، رزرو کنید.

برای ثبت سفارش سرویس نظافت داخل منزل یا محل کار از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

90002021

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام من در یه خانه آپارتمانی زندگی میکنم و دوتا گربه داریم. بنظرم سخترین کار جمع کردن مو گربه هام از رو فرش و مبلم هستش ، بخصوص که وقتی برای انجام کارهای نظافت خونه ندارم.مرسی از سایت خوبتون که باعث شد با تیم شما آشنا بشم.

    1. سلام
      استفاده از یک بروس سیمی کاملا فلزی بنایی
      بروس را روی قالی بکشی موهای زیادی که چسبید ببری روی گاز بسوزانی دوباره جمع کنی .
      از بروس هایی استفاده کنید که سیم های آن درون نگهدارنده فلزی می باشد این روش برای خیلی از قالی و موکت ها مناسب هست چون موها سوزانده میشوند خیلی راحت هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا