برقکاری ساختمانهوم سرویز

✔️ کاهش رطوبت کولر آبی با چند ترفند ساده

گرمای طاقت فرسای تابستان تهران را می توان با یک کولر آبی مناسب، به خوبی تحمل کرد. کولرهای آبی در مقایسه با دیگر دستگاه های خنک کننده، مصرف برق و انرژی کمی دارند. قدرت خنک کنندگی این کولرها زیاد است و معمولا بدون مشکل سال ها کار می کنند. با سرویس کولر آبی می توان طول عمر دستگاه را طولانی تر کرد. در برخی موارد موقع روشن کردن کولر، هوای اتاق مرطوب و سنگین می شود. برای کاهش رطوبت کولر آبی چند راه ساده وجود دارد. با استفاده از این ترفندها می توانید رطوبت اضافی را بگیرید و از باد خنک و مطبوع کولر لذت ببرید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

آیا کولر آبی رطوبت اتاق را زیاد می کند؟

در کولرهای آبی از سیستم سرمایش تبخیری برای خنک کردن استفاده می شود. بنابراین افزایش رطوبت هوای محیط تا حدود زیادی طبیعی است. وقتی کولر را روشن می کنید آب بر روی پوشال ها پمپاژ می شود. عبور هوای گرم از پوشال های خیس موجب خنک شدن هوا شده و این هوای خنک توسط کانال کولر به داخل ساختمان هدایت می شود. طبیعتا مقداری رطوبت هم همراه با هوای خنک به اتاق وارد می شود. البته همیشه امکان وارد شدن ذرات آب به هوای داخل ساختمان هم وجود دارد. ذرات آب و رطوبت باد خنک، موجب افزایش رطوبت در محیط بسته اتاق می شوند. 

با نصب کولرگازی اسپلت این مشکل مواجه نخواهید شد، زیرا سیستم کارکرد کولرهای گازی طوری است که رطوبت اتاق را می گیرند و هوا را خشک می کنند. در شهرهای ساحلی، استفاده از کولر گازی رایج تر است. به نظر می رسد نصب کولر آبی در مناطق گرم و خشک ایده بهتری باشد. افزایش رطوبت محیط در شهرهای خشک چندان هم بد نیست به شرطی که این رطوبت از حد مشخصی بالاتر نرود. 

دلیل رطوبت کولر آبی

آیا می توان رطوبت کولر آبی را گرفت؟

با توجه به شرایط اقلیمی ایران، کولرهای آبی بهترین انتخاب هستند. آب و هوای بسیاری از نقاط کشور گرم و خشک است. 3 عامل دما، رطوبت و سرعت وزش باد در استفاده از کولر آبی اهمیت دارد. هر کدام از این موارد به تنهایی می تواند رفاه و آسایش ساکنین را مختل کند. اگر کولر آبی نتواند دمای هوا را در حد مطلوب و متعادل نگه دارد، کارایی خوبی ندارد. سرعت وزش باد کولر نیز روی احساس رضایت و تهویه مطبوع تاثیر گذار است.

میزان رطوبت نسبی هوا با کارکرد مداوم کولر اندکی بیشتر می شود. برای کاهش رطوبت کولر آبی باید ذرات آب موجود در هوا را گرفت. بنابراین در شهرهایی که رطوبت نسبی هوا بالاتر است (همچون شهرهای شمالی کشور) نمی توان ار کولر آبی استفاده کرد. با توجه به ماهیت افزایش رطوبت کولر آبی در آب و هوای شرجی، میزان رطوبت اتاق به طرز وحشتناکی بیشتر می شود. 

کاهش رطوبت کولر آبی خوب است یا بد؟

سوال اینجاست که اساسا چرا باید رطوبت ایجاد شده در کولر آبی را کاهش دهیم؟ آیا این رطوبت اضافی مشکلی ایجاد می کند با خیر؟ حقیقت اینست که عملکرد این دستگاه های خنک کننده طوری است که به طور عادی رطوبت محیط را افزایش می دهند . این موضوع تبعات مثبت و منفی زیادی به همراه دارد. به طور قطع نمی توان گفت که رطوبت ایجاد شده، مضر است. در ادامه با مزایا و معایب افزایش یا کاهش رطوبت کولر آبی آشنا می شویم.

مزایای افزایش رطوبت کولر آبی

قبل از اینکه در مورد کاهش رطوبت کولر کاری انجام دهید باید بدانید که این رطوبت چندان هم بد نیست! بر خلاف تصور عمومی در بسیاری مواقع، وجود اندکی رطوبت در هوای اتاق خیلی هم اثرات مطلوبی به همراه دارد. در مناطق گرم و خشک، نحوه کارکرد کولر آبی و ایجاد رطوبت اضافی در هوای محیط، یک مزیت است. این رطوبت اضافی در متعادل کردن هوای گرم و خشک نقش مهمی دارد. اگر میزان خشکی هوا خیلی زیاد باشد، آسایش افراد کمتر شده و تنفس مشکل تر می شود. در تابستان های گرم و خشک، با روشن کردن کولر می توانید هوایی مطبوع و با رطوبت نسبی مناسب را تنفس کنید.

  • جلوگیری از خشک شدن پوست

 به خصوص در مناطق خشک کشور، میزان رطوبت هوا بسیار اندک است. این موضوع روی پوست بدن نیز تاثیر گذاشته و مشکلاتی را ایجاد می کند. اگر به پوست تان اهمیت می دهید برای کاهش رطوبت کولر آبی هیچ اقدامی نکنید. اگر در شرایطی که میزان رطوبت خیلی زیاد می شود چاره ای جز کاهش رطوبت باقی نمی ماند.

  • افزایش طول عمر لوازم چوبی

وقتی رطوبت هوا بسیار کم می شود، وسایل چوبی به شدت آسیب می بینند. کاهش رطوبت بافت چوبی موجب ترک خوردگی لوازم چوبی می شود. چوب طبیعی در شهرهای گرم و خشک روند فرسایشی سریع تری دارد. کولرهای آبی با افزایش رطوبت هوای اتاق، در حفظ کیفیت لوازم چوبی (مبلمان، تخت و کمد و …) تاثیر مثبت دارند.

  • کاهش الکتریسیته ساکن

حتما برای شما پیش امده که با دست زدن به دستگیره درب یا حتی برخورد با فرد دیگری، احساس برق گرفتگی می کنید. این برق همان شوک الکتریسیته ساکن است که خطری ندارد اما موجب ناراحتی می شود. در واقع هیچکس دوست ندارد روزی چند بار این حالت برق را تجربه کند. در محیط های خشک، الکتریسیته ساکن بالاتر است. با افزایش رطوبت هوا، این وضعیت برطرف می شود.

۶ روش برای پاکسازی هوای خانه در زمان آلودگی هوا

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس کولر آبی هم ارائه میده؟

علت رطوبت کولر آبی

معایب افزایش رطوبت کولر آبی

با افزایش میزان رطوبت هوا، مشکلاتی نیز به وجود می آید. این رطوبت همیشه هم خوب نیست به خصوص وقتی رطوبت خیلی بالا باشد باید برای کاهش رطوبت کولر آبی سریع اقدام کنید زیرا رطوبت عامل موثری در رشد بسیاری از آلودگی ها نیز هست. برای مثال انواع قارچ، باکتری و کپک در محیط های مرطوب بهتر رشد می کنند. علاوه بر آن امکان انتقال قارچ و باکتری های مضر از طریق تنفس نیز وجود دارد و بیماری های تنفسی و ریوی در کمین نشسته است. همین دو مورد برای کاهش رطوبت کولر آبی کفایت می کند و نیاز به دلیل دیگری نیست. 

بد نیست بدانید که رطوبت زیاد موجب کاهش راندمان کولر شده و کارایی آن را کم می کند. در نتیجه دستگاه به مدت طولانی تر روشن است و علاوه بر مصرف برق بیشتر، عمر قطعات کولر نیز کمتر خواهد شد.

راه های کاهش رطوبت کولر آبی

الف- موقع خرید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه دستگاهی مناسب را خریداری کنید. کارایی دستگاه های استاندارد بهتر از برندهای متفرقه است. انواع کولرهای آبی با نام های شناخته شده برای آب و هوای خشک، مناسب هستند. استفاده از این دستگاه ها در شهرهایی که آب و هوای شرجی دارند موجب افزایش رطوبت نسبی محیط می شود. در این موارد کولر گازی انتخاب بهتری است.

ب- سرویس دوره ای و رسوب زدایی کولر در کاهش رطوبت کولر گازی موثر است. در آب و هوای خشک، پوشال ها خیلی زود کیفیت خود را از دست می دهند و قادر به عملکرد مناسب نیستند. به این ترتیب میزان ذرات آب وارد شده به فضا خیلی بیشتر می شود. اگر پوشال ها بیش از 2 سال عوض نشده اند از سرویسکار بخواهید، پوشال کولر را عوض کند. تعویض پوشال کولر کار دشواری نیست و احتمالا خودتان هم بتوانید این کار را انجام دهید.

ج-  سیستم پوشال طوری است که ذرات آب و هوای مرطوب را با هم به کانال کولر منتقل می کند. به جای پوشال های قدیمی می توانید از پوشال نو استفاده کنید اما تعویض پوشال با پد سلولزی ایده مناسب تری است. پدهای سلولزی حداقل 5 سال به خوبی کار می کنند و نیاز به تعویض ندارند. در ضمن این پدها دارای توزیع آب یکنواختی هستند و ذرات آب را به فضای داخلی پرتاب نمی کنند. بسیاری از مشکلات تنفسی ناشی از رشد قارچ و کپک در پوشال کولر است که با به کارگیری پد سلولزی، این مشکل نیز به طور کلی برطرف می شود.

د- در نهایت با نصب هواکش و تهویه مطبوع در ساختمان می توانید میزان رطوبت کولر را کنترل کنید. در محیط هایی که کولر به مدت طولانی تری روشن است برای کاهش رطوبت کولر آبی همیشه از دستگاه تهویه مطبوع مناسب استفاده می شود. 

کاهش رطوبت کولر آبی

لیست قیمت نصب و سرویس کولر آبی هوم سرویز

قیمت نصب و سرویس کولر آبی

خدمات سرویس کولر آبی با هوم سرویز

برای نصب و تعمیر کولر آبی با بهترین تعمیرکار کولر آبی تماس بگیرید. هوم سرویز امکان ارتباط مستقیم با تعمیرکاران مجرب و با تجربه کولرهای آبی را از طریق اپ این سامانه میسر کرده است. با ثبت درخواست سرویس مورد نظر از طریق اپ هوم سرویز می توانید از بین تعمیرکاران این سامانه، با توجه به نظرات مشتری های قبلی بهترین ها را انتخاب کنید. ثبت درخواست کاملا رایگان است. خدمات کولر آبی برای همه مناطق تهران، مشهد، اصفهان، شیراز، تبریز، رشت و سرویس کولر آبی کرج ارائه می شود. قیمت های درج شدن در جدول، مرتب به روزرسانی می شوند. در نظر داشته باشید که هزینه خرید قطعات یدکی در لیست محاسبه نشده است. در صورت خرید این قطعات توسط همیار، هزینه طبق فاکتور به دستمزد افزوده خواهد شد. همیاران هوم سرویز حتی الامکان سعی می کنند از قطعات اصل و دارای گارانتی استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا