لوازم خانگی

تفاوت پکیج، شوفاژ و آبگرمکن؛ کدام بهتر است؟

دستگاه های زیادی برای تامین آب گرم ساختمان تولید شده اند. موقع خرید انتخاب بین پکیج و شوفاژ و آبگرمکن اندکی دشوار است. خریداران نمی دانند کدامیک از این لوازم کارایی بهتری دارند و برای مکان مورد نظر مناسب تر هستند. تفاوت پکیج و آبگرمکن با شوفاژ چیست؟ چرا در برخی خانه ها از آبگرمکن ایستاده استفاده می شود ولی در برخی منازل پکیج دیواری نصب است؟ پاسخ سوالاتی از این قبیل می تواند راهنمای خوبی برای خریداران در انتخاب وسیله مناسب باشد.

از لحاظ کارایی و بازدهی هم آبگرمکن و هم پکیج در حد استاندارد هستند. اما تفاوت اینجاست که هر فضایی، مناسب نصب یک دستگاه خاص است. برای تامین آب گرم و انرژی یک مجتمع بزرگ ساختمانی، نصب موتورخانه شوفاژ ایده بدی نیست . اما در یک آپارتمان نقلی خرید پکیج دیواری امتیازات بیشتری دارد.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تفاوت پکیج، آبگرمکن و شوفاژ چیست؟

با آگاهی از نحوه کارکرد هر کدام از این دستگاه ها می توان تفاوت های هر کدام را متوجه شد.صرف نظر از شکل دستگاه، نوع نصب و تجهیزات به کار رفته در هر کدام، کارایی این دستگاه ها متفاوت است. به طور کلی پکیج، شوفاژ و آبگرمکن هر کدام برای مصارف مختلفی به کار می روند موقع خرید باید بدانید که چه انتظاری از دستگاه مورد نظر دارید.

آبگرمکن ها در دو نوع دیواری و زمینی تولید می شوند. این دستگاه های پر کاربرد برای تامین آب گرم حمام و سرویس بهداشتی و تامین آب گرم برای شستشو در آشپزخانه عالی هستند. آب شهری وارد دستگاه شده و پس از گرم شدن در لوله کشی آب گرم ساختمان وارد می شود.

پکیج دستگاهی کوچک برای تامین آب گرم منازل و تامین گرمایش ساختمان است. این دستگاه پر کاربرد توانایی گرم کردن آب ورودی را دارد. آب شهری از طریق لوله کشی وارد مخزن پکیج شده و توسط سیستم گرمایشی دستگاه، آب به دمای مورد نظر می رسد. سپس آب گرم از درون لوله های خروجی عبور کرده و برای مصاراف خانوار به بیرون هدایت می شود.

آب گرم خروجی از دستگاه پکیج برای مصرف آب حمام و سرویس بهداشتی مورد استفاده قرار می گیرد. در ضمن لوله کشی های پکیج تا رادیاتورهای شوفاژ ادامه دارد و در فصول سرد سال می توان گرمایش منزل را نیز از طریق پکیج تامین کرد. در واقع پکیج در تامین آب گرم شستشو و حمام و همچنین گرم کردن خانه به کار می آید

خدمات تخصصی نصب و تعمیر پکیج دیواری در تهران

تفاوت پکیج و آبگرمکن

تفاوت پکیج و آبگرمکن چیست؟

آبگرمکن ها تنها برای تامین آب گرم حمام و شستشو هستند و برای گرمایش از کف کاربردی ندارد. انواع پکیج دیواری و زمینی علاوه بر تامین آب گرم، برای تامین سوخت شوفاژ هم به اندازه نیاز آب گرم تولید می کنند.. پکیج های زمینی گنجانش آب بیشتری دارند و دارای یک تانک بزرگ تر هستند. این دستگاه ها برای تامین آب گرم یک ساختمان بزرگ کارایی مناسب تری دارند. برای آپارتمان ها و واحدهای متوسط، پیکج دیواری جوابگوست و می تواند به صورت جداگانه برای آب گرم شستشو و گرمایش شوفاژ، تولید گرمای مناسب داشته باشد.

تفاوت پکیج و شوفاژ چیست؟

شوفاژ برای تامین گرمایش ساختمان به کار می رود. منبع آب گرم رادیاتورهای شوفاژ از دو طریق تامین می شود. در ساختمان های قدیمی و ساختمان هایی که تعداد واحدهای بسیار زیادتری دارند، موتورخانه شوفاژ نصب می شود. شوفاژ خانه یا موتورخانه مکانی با لوله کشی های متعدد و با خروجی های مجزا برای هر واحد است. آب گرم شوفاژ با لوله کشی از موتورخانه به رادیاتورهای ساختمان وارد می شود. هر واحد به طور مجزا دارای لوله کشی شوفاژ است.

پکیج نیز می تواند آب گرم مورد نیاز شوفاژ را تامین کند. در آپارتمان ها معمولا سیستم شوفاژخانه حذف شوده و از پکیج دیواری در داخل هر واحد استفاده می شود. پکیج ها قادرند آب گرم مصرفی شوفاژ را تامین کنند. در این صورت نیازی به نصب تجهیزات موتورخانه نیست.

در واقع پکیج، منبع تامین آب گرم است اما شوفاژ نمی تواند آب گرم تولید کند. شوفاژ همان رادیاتورهای نصب شده در داخل ساختمان است که آب گرم مورد نیاز را یا از طریق پکیج و یا از طریق موتورخانه تامین می کند.

قیمت گذاری خدمات خانگی تعرفه قیمت نصب و تعمیر پکیج و آبگرمکن

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

تفاوت آبگرمکن ایستاده با پکیج

تعرفه های نصب و تعمیر پکیج هوم سرویز

قیمت نصب پکیج
قیمت سرویس و تعمیر پکیج

  • تفاوت پکیج و آبگرمکن از نظر تولید آب گرم

نوسانات آب گرم و سرد در انواع پکیج دیواری و زمینی بسیار کمتر از آبگرمکن ها است. سیستم گرمایشی پکیج طوری است که دمای آب با شیب ملایم و یکنواخت تری گرم می شود. در نتیجه افت ناگهانی دمای آب در پکیج کمتر اتفاق می افتد. در صورتی که دستگاه پکیج به طور مرتب سرویس شود و نیاز به جرمگیری و تعمیرات نداشته باشد، دمای آب به محض روشن شدن دستگاه، به صورت یکنواخت در لوله ها جریان خواهد داشت. با باز کردن شیر آب، دمای آب در حد مطلوب و از پیش تنظیم شده می رسد و با بستن شیر آب، شعله خاموش می شود.

  • تفاوت پکیج و آبگرمکن و شوفاژ از لحاظ ابعاد

معمولا آبگرمکن های زمینی برای فضاهای بزرگ تر و مصارف بیشتر مورد استفاده دارند. علت اینست که مخزن دستگاه گنجایش نگهداری مقدار بیشتری آب را در هر لحظه دارد. اندازه آبگرمکن در مقایسه با پکیج همیشه بزرگ تر است. با توجه به آپارتمان نشین شدن افراد در شهرهای بزرگ و کوچک تر شدن واحدهای ساختمانی، اندازه و ابعاد دستگاه، اهمیت زیادی دارد.

از این رو برگ برنده در دستان پکیج است. اندازه پکیج دیواری در مقایسه با سایر لوازم با کارکرد مشابه، خیلی کوچک تر است. تقریبا هر دستگاه پکیج به اندازه یک کابینت دیواری، فضای عمودی را اشغال می کند. حتی در یک آشپزخانه کوچک هم می توان از پکیج دیواری استفاده کرد.

در مقایسه با پکیج و شوفاژ ، کفه سنگین تر به نفع پکیج زمینی است. این دستگاه همه کارهای یک موتورخانه را یکجا ارائه می دهد. در واقع پکیج زمینی هم آب گرم مصرفی سرویس بهداشتی و حمام را تامین می کند و هم برای مصارف سوخت ساختمان کاربرد دارد. سیستم موتورخانه هم دقیقا همین کار را انجام می دهد.

سرویس پکیج در مناطق ۲۲ گانه تهران بزرگ

تفاوت پکیج با آبگرمکن و شوفاژ

تفاوت در قیمت نصب و نگهداری پکیج و آبگرمکن و تجهیزات شوفاژخانه

از لحاظ قیمت ها نیز تفاوت های زیادی دیده می شود. دستگاه پکیج از آبگرمکن کمی گران تر است ولی نسبت به تجهیزات شوفاژ خانه، خرید پکیج همیشه مقرون به صرفه است. در موتورخانه شوفاژ تجهیزات زیادی نصب شده که در مجموع هزینه بالاتری دارد. از لحاظ هزینه های نگهداری و تعمیرات نیز همیشه، موتورخانه خرج بیشتری روی دست تان می گذارد.

نصب پکیج قیمت ثابتی دارد ولی برای تعیین قیمت تعمیرات باید دستگاه عیب یابی شود. قیمت نصب و تعمیر پکیج خیلی کمتر از هزینه ای است که برای راه اندازی تجهیزات موتورخانه می پردازید. بسیاری از هزینه های جانبی نظیر لوله کشی ها و شیرهای تنظیم و … در پکیج های داخل خانه حذف می شود. با توجه به کوچک بودن دستگاه، هزینه تعمیرات پکیج نیز به طور قابل توجهی کمتر از موتورخانه و شوفاژ است.

قیمت نصب و تعمیر آبگرمکن نیز با توجه به میزان آسیب، نوسان دارد. اگر فضای کافی در اختیار دارید و میزان مصرف آب گرم خانوار هم زیاد است چاره ای جز نصب یک دستگاه آبگرمکن ایستاده با ابعاد بزرگ تر نیست. مخزن این دستگاه ها گنجایش بیشتری از پکیج دارند و برای مکان های بزرگ با مصرف بالاتر، مناسب هستند. قیمت نصب و تعمیر آبگرمکن در مقایسه با هزینه های جانبی نگهداری از شوفاژخانه، کمتر است.

راهنمای انتخاب محل نصب پکیج دیواری

تعرفه خدمات آبگرمکن دیواری و ایستاده در هوم سرویز

قیمت سرویس و تعمیر آبگرمکن

نصب و تعمیرات پکیج دیواری

تفاوت پکیج و شوفاژ خانه

پکیج در دو نوع دیواری و زمینی موجود است. پکیج های زمینی کارایی موتورخانه های قدیمی را دارند. از نظر کارایی، این دستگاه ها فوق العاده خوب عمل می کنند ولی به اندازه موتورخانه، فضا اشغال نمی کنند. در واقع پکیج های زمینی را می توان به نوعی یک موتورخانه در ابعاد کوچک تر فرض کرد. همه توقعی که از موتورخانه شوفاژ دارید با نصب پکیج زمینی به آن خواهید رسید. به طور کلی در ساختمان های جدید، تجهیزات موتورخانه حذف شده است. علت، اشغال فضای زیاد موتورخانه های قدیمی و هزینه نصب و نگهداری بالاتر شوفاژ خانه است. دستگاه های بسیار کارامدتر ی به بازار آمده که استفاده راحت تری دارند.

تفاوت پکیج، شوفاژ و آبگرمکن؛ کدام بهتر است؟

تصمیم گیری در مورد بهتر بودن این دستگاه ها کاملا شخصی و موردی است. برای مثال اگر در محل زندگی تان نوسانات برق و قطعی برق زیاد است احتمالا یک آبگرمکن زمینی با مخزن بزرگ مناسب تر باشد. پکیج کاملا وابسته به برق است و با قطعی برق، آب گرم هم وجود ندارد. اما پکیج مستقل عمل می کند و کاری به واحدهای دیگر ندارید. دستگاه پکیج داخل هر واحد نصب می شود و استفاده عمومی ندارد. از طرفی با نصب یک پکیج استاندارد هم گرمای خانه تامین می شود و هم آب گرم همیشه به راه است. پکیج ها دارای دو تنظیم تابستان و زمستان هستند. در روزهای گرم سال که نیازی به شوفاژ ندارید می توانید پکیج را در حالت تابستانی قرار دهید تا کلی از هزینه های سوخت خانوار کم شود. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و تعمیر پکیج هم ارائه میده؟

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا