رایانه و تکنولوژی

آموزش گام به گام نجات گوشی آب خورده در 7 مرحله

نیاز ما به گوشی‌های موبایل هر روز بیشتر از قبل می‌شود. به گونه‌ای که شاید نتوانیم حتی یک روز را بدون گوشی خود سپری کنیم. همین نیاز و وابستگی بیش از حد باعث شده که برخی از شرکت‌های سازنده موبایل نظیر اپل از ثروتمندترین‌های حوزه تکنولوژی و حتی اقتصاد دنیا محسوب شوند. از طرف دیگر موجب شده که سازنده‌های موبایل بیش از پیش برای رفع نیاز کاربران خود بکوشند.

در همین راستا یکی از قابلیت‌های جدیدی که به بعضی گوشی‌های هوشمند اضافه شد؛ ضدآب بودن، بوده است. اما تنها برخی از گوشی‌های هوشمند به این قابلیت مجهز شده‌اند. آن هم در حالیکه آب خوردگی گوشی‌های موبایل یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای این نوع محصولات اتفاق می‌افتد. حال اگر به هر دلیلی گوشی شما در آب افتاد، چه باید کرد؟ آیا همچنان راهی برای نجات گوشی آب خورده، بدون تعمیر یا پرداخت هزینه تعمیرات موبایل وجود دارد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات با هوم سرویز همراه باشید.

کارتو به هومسرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هومسرویز قیمت بگیر

قیمتگذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

7 راهکار برای جلوگیری از خسارت به گوشی آب خورده

بسیاری از افراد بر این باورند که به هیچ وجه امکان تعمیر و نجات گوشی‌های آب خورده وجود ندارد. درست است که آب به عنوان یک رسانای الکتریسیته می‌تواند آسیب‌های غیرقابل جبرانی به وسایل الکترونیکی وارد کند اما این بدان معنا نیست که هیچ شانسی برای تعمیر گوشی آب خورده شما وجود ندارد. با این حال اگر گوشی شما به هر دلیلی در آب افتاد یا تماسی با آن داشت، مهم‌ترین کار برای نجات آن، سرعت عمل است.

این سریع بودن آنچنان اهمیتی دارد که هر چه مراحل زیر را سریعتر انجام داده، شانس نجات گوشی موبایل آبخورده خود را افزایش می‌دهید. فلذا این نکته بسیار مهم را به خاطر داشته باشید. همچنین در چنین مواقعی یک سری کار‌ها را به هیچ عنوان نباید انجام دهید. چرا که با انجام آن‌ها شانس نجات گوشی آب خورده خود را به حداقل می‌رسانید. برخی از این کار‌ها عبارتند از: روشن‌ نکردن گوشی، ثابت نگه داشتن و خودداری از تکان دادن آن و همینطور فوت کردن بی مورد و بی فایده برای خشک کردن آب.

حال در ادامه به معرفی مراحلی که برای نجات گوشی آب خورده خود باید انجام دهید، می‌پردازیم. همچنین به یاد داشته باشید که ترتیب در انجام این پروسه از اهمیت بسیار بالایی برخورد دار است. بنابراین به هیچ وجه یک مرحله را بدون در نظرگرفتن مرحله‌ی قبلی آن، انجام ندهید.

1- خاموش‌کردن گوشی موبایل آب خورده و خارج‌کردن باتری آن

خارج کردن باتری

اولین گام برای نجات گوشی‌های آب خورده، خاموش‌کردن آن است. شما باید بلافاصله و فوراً این کار را انجام دهید. بنابراین به هیچ وجه سعی نکنید با لمس صفحه نمایش یا دکمه‌های گوشی خود از کارایی آن مطمئن شوید. همچنین اگر باتری گوشی شما جدا شدنی بود، حتماً آن را از داخل گوشی آب خورده خود، خارج کنید. پس به یاد داشته باشید که مهم‌ترین و نخستین کار برای نجات گوشی خود چیست. چرا که اگر آن را انجام نداده یا به درستی به آن عمل نکنید، شانس نجات گوشی خود را از بین برده و انجام بقیه مراحل را نیز بی‌فایده کرده‌اید.

مقالات مرتبط: 10 راهکار ساده برای کاهش مصرف باتری موبایل

2- خارج‌کردن کارت حافظه و سیم‌کارت

در مرحله‌ی بعد باید به سراغ خارج‌کردن سیم‌کارت و کارت حافظه از گوشی آب خورده بروید. با اینکه سیم‌کارت از مقاومت نسبتاً خوبی در مقابل آب برخوردار است اما کماکان برای حفظ اطلاعات آن نظیر، شماره‌‌‌‌‌ تلفن‌های افراد، فوراً اقدام به خارج‌کردن آن کنید. همچنین تمامی لوازم جانبی متصل به گوشی خود مانند هدفون، کارت حافظه و قاب گوشی را از آن خارج کنید. چراکه این کار موجب رسیدن هوای بیشتر و بالارفتن شانس نجات گوشی آب خورده می‌شود.

3- خشک‌کردن گوشی آب خورده

در گام بعد با یک دستمال نرم و مناسب گوشی خود را خشک کنید. این کار تا جایی ادامه دهید تا هیچ سطح خیسی بر روی گوشی شما باقی نماند. چرا که در صورت باقی ماندن آب، می‌تواند منجر به خراب شدن بخشی‌هایی از آن شود. همچنین از تکان‌دادن بی مورد گوشی موبایل در جهت خشک‌کردن آن امتناع کنید. زیرا با این کار به جای خشک‌کردن گوشی باعث می‌شوید که آب به بخش‌های بیشتری از گوشی موبایل شما نفوذ کند.

4- خشک‌کردن اجزای داخل گوشی موبایل

برای انجام این مرحله باید گوشی خود را باز کنید. سپس به کمک یک مکنده مناسب مانند جارو برقی اقدام به خشک‌کردن آب درون قسمت‌های داخلی گوشی کنید. برای از بین بردن کامل رطوبت گوشی آب خورده جارو برقی یا مکنده رو به مدت بیست دقیقه با فاصله کمی از آن قرار دهید. چراکه اگر جارو برقی را بیش از اندازه به گوشی نزدیک کنید منجر به آسیب بیشتر به برخی قطعات آن می‌شود. همجنین بر خلاف باور عموم سعی کنید به هیچ عنوان از سشوار برای خشک‌کردن گوشی آب خورده استفاده نکنید. چراکه با این کار ممکن است رطوبت بیشتری وارد گوشی شده و به آن آسیب برسد.

6- قرار دادن گوشی آب خورده در کیسه‌ی برنج

قرار دادن گوشی در برنج

بعد از انجام مرحله‌ی قبل و خشک‌کردن کامل گوشی، آن را درون یک کیسه‌ی برنج قرار دهید. بنابراین بدون آنکه تغییری در حالت گوشی به وجود آورید آن را درون کیسه‌ی برنج بگذارید. چراکه برنج خاصیت جذب رطوبت و نم بالایی دارد. در نتیحه با این کار رطوبت باقی مانده گوشی شما نیز از آن خارج می‌شود. همچنین سعی کنید هر یک ساعت یکبار گوشی را داخل برنج جابجا کنید. این کار پروسه‌ی جذب رطوبت گوشی آب خورده را تسریع می‌بخشد. به یاد داشته باشید کیسه‌ی برنجی که قصد دارید گوشی خود را داخل آن قرار دهید باید به قدری بزرگ باشد که گوشی شما در آن دفن شود. اجازه دهید گوشی شما 24 ساعت داخل کیسه‌ی برنج باقی بماند تا احتمال نجات آن افزایش پیدا کند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

7- خارج‌کردن گوشی از کیسه‌ی برنج و تست‌کردن آن

پس از طی کردن تمامی مراحل بالا و بعد از 1 الی 2 روز گوشی خود را از کیسه‌ی برنج خارج کنید. سپس گوشی خود را روشن کرده و تست کنید. با اینکه شانس روشن‌شدن گوشی شما پس از طی‌کردن این مراحل بالاست اما باز هم احتمال کارنکردن آن وجود دارد. در صورت روشن‌شدن گوشی، اقدام به تست‌کردن تمامی پورت‌های آن کنید. اگر گوشی شما روشن نشد و نیز کاملاً از خشک‌بودن آن مطمئن بودید؛ گوشی خود را بدون باتری به شارژ بزنید. اگر گوشی شما روشن شد بدان معناست که باتری موبایل شما خراب شده و باید اقدام به خرید و تعویض باتری گوشی کنید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم به طور کامل و گام به گام چگونگی نجات گوشی آب خورده را به شما آموزش دهیم. اگر تمامی مراحل بالا را به درستی انجام دادید و باز هم گوشی شما روشن نشد؛ بهتر است با هوم سرویز تماس گرفته و گوشی خود را به متخصصین این حوزه سپرده تا موبایل شما را تعمیر کنند. بنابراین اگر می‌خواهید گوشی آب خورده خود را تعمیر کنید و یا نیاز به راهنمایی برای تعمیر آنلاین کامپیوتر دارید، همیاران هوم سرویز آماده خدمت رسانی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا