بنایی و دکوراسیون

چمن مصنوعی، بهترین کفپوش تراس و بالکن

دکوراسیون تراس و بالکن نمای ساختمان را لوکس تر نشان می دهد. ساده ترین و ارزان ترین طراحی برای تراس و بالکن اینست که کف تراس را با جمن مصنوعی بپوشانید. این طراحی ساده طرفداران زیادی پیدا کرده و به خصوص خانواده ها به آن علاقه نشان می دهند. با نصب انواع موکت چمن مصنوعی فضایی دنج و دوست داشتنی دارید که در هیاهوی شهر، دست کمی از بهشت ندارد. چمن مصنوعی تراس از دور شبیه به چمن طبیعی است و منظره ای بسیار زیبا و جذاب را به نمایش می گذارد. اگر به گل و گیاه علاقه داشته باشید هم می توانید با نگهداری چند گلدان گل، این فضای کوچک را به بوستانی همیشه سبز تبدیل کنید

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چمن مصنوعی چیست؟

موکت چمنی یا چمن مصنوعی نوعی کفپوش پلیمری است. این محصول به دلیل شباهت زیادی که به چمن طبیعی دارد، در دکوراسیون محوطه و طراحی چمن مصنوعی تراس به کار می رود. الیاف پلی اتیلن یا پلی پروپیلن برای ساخت چمن مصنوعی استفاده می شود. این الیاف به یکدیگر بافت شده و در انتها بر روی یک لایه بکینگ، دوخت می شوند.بکینگ همان لایه زیره کفپوش است که نقش محافظتی و افزایش استحکام محصول را دارد. چمن مصنوعی به صورت رول و در ابعاد متفاوت تولید می شود. نصب چمن مصنوعی در زمین فوتبال، زمین های بازی کودکان، طراحی محوطه مجتمع های مسکونی و دکوراسیون تراس و بالکن بسیار رایج است.

نصب انواع کفپوش، نصب و تعمیر پارکت ، موکت و چمن مصنوعی را به حرفه ای ها بسپارید. هوم سرویز یک تیم باتجربه از نصاب کفپوش را به شما معرفی می کند که صفر تا صد نصب موکت، پارکت و … را انجام می دهند. 

لامپ کم مصرف برای رشد گیاه (آشنایی با لامپ های فتوسنتز)

طریقه نصب چمن مصنوعی تراس

اهمیت نصب چمن مصنوعی تراس

تراس و بالکن جزئی از فضای شخصی در هر آپارتمان است. برخی از خانواده ها از این فضا به عنوان انباری استفاده می کنند و اصلا هیچ اهمیتی به آن نمی دهند. تراس و بالکن فضایی مُرده نیست و با کمی سلیقه می تواند بهترین مکان در هر خانه ای باشد. با توجه به کمبود فضای سبز در آپارتمان های مسکونی می توانید نهایت استفاده از این فضا را داشته باشید. با موکت چمن مصنوعی هم تراس و بالکنی همیشه سبز دارید و هم اینکه یک فضای دنج برای کمی آرامش و تمدد اعصاب طراحی کرده اید. در مقایسه با کفپوش های سرامیکی یا بتونی و سیمانی، چمن مصنوعی یک باغ رویایی است. اگر بخواهید می توانید از چند گیاه طبیعی در تراس سبزتان نگهداری کنید و لحظاتی دوست داشتنی و پر از آرامش را تجربه کنید. 

طراحی چمن مصنوعی تراس

با هر سلیقه ای که داشته باشید می توانید از این کفپوش های همیشه سبز برای زیباسازی بالکن استفاده کنید. انواع چمن مصنوعی با شکل تیغه های چمن متفاوت تولید شده برخی از این محصولات کاملا شبیه به چمن کاشته شده هستند. از نظر ارتفاع تیغه ها هم سه نوع محصول با الیاف بلند، کوتاه و متوسط در بازار به فروش می رسد. اگر فضای تراس به اندازه کافی بزرگ است و افراد خانواده زیاد از این فضا استفاده می کنند، کفپوش چمنی با الیاف کوتاه و متوسط انتخاب مناسبی است. البته زیبایی چمن های تزئینی با تیغه های بلندتر چندین برابر بیشتر است و کف تراس را زیباتر نشان می دهد. هر چقدر ارتفاع تارهای چمن بلندتر باشد، به شکل گیاه طبیعی نزدیک تر است. انواع طراحی را می توان با چمن مصنوعی به کار برد که در ادامه به ان اشاره می شود.

کاشت سبزه خاکشیر روی اسفنج برای نوروز ۱۴۰۰

موکت چمن مصنوعی

  • نصب چمن مصنوعی در بالکن کوچک

اگر فضای کوچکی در اختیار دارید سرتاسر کف تراس را با کفپوش سبز چمنی بپوشانید. برای اینکه فضا بزرگ تر دیده شود پیشنهاد می کنم لب های سیمانی تراس را نیز با همین طراحی دیزاین کنید. خوبی چمن مصنوعی اینست که روی هر سطحی می توان آن را نصب کرد. سنگ، سرامیک، بتون و … همگی بستری مناسب برای موکت چمن هستند. این محصول پلیمری و شبیه به پلاستیک است. بنابراین به راحتی می توانید کف تراس را بشویید و نگران خراب شدن و صدمه به سطح کفپوش نباشید. 

  • دیزاین بالکن به سبک باغ ویلا

چمن مصنوعی این امکان را می دهد که طرح های خاص و ابتکاری را اجرا کنید. نیازی نیست همیشه سرتاسر بالکن را سبزپوش کنید. طراحی ترکیبی با چمن و سرامیک کف تراس هم زیبا می شود. این طراحی معمولا در فضاهای بزرگ تر کاربرد بیشتری دارد. به این ترتیب که بخشی از فضای بالکن با چمن مصنوعی دیزاین می شود و بخشی دیگر برای قرار دادن یک دست میز و صندلی در نظر گرفته می شود. در این طراحی فضایی که برای صندلی دیزاین شده به کلی با محوطه نصب چمن جدا شده است.

البته در تراس های کوچک نیز می توانید از جذابیت های ظاهری چمن مصنوعی حداکثر استفاده را ببرید و به سبک باغ ویلا، بالکن را دکوراسیون کنید. به تصویر پایین نگاه کنید. در این عکس متراژ بالکن خیلی کم است ولی با قرار دادن دو صندلی و افزودن چند گیاه طبیعی سعی شده تا فضا به بهترین شکلی استفاده شود. 

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب موکت هم ارائه میده؟

چگونه توری درب بالکن را انتخاب کنیم؟

رنگ چمن مصنوعی

دوام چمن مصنوعی در تراس

این محصول اساسا برای فضای بیرونی ساخته شده است. اگرچه از چمن های تزئینی در دکوراسیون داخلی نیز استفاده می شود اما چمن مصنوعی برای نصب در زمین های ورزشی، دکوراسیون محوطه و به طور کلی فضای بیرون از منزل مناسب است. جنس این محصول پلاستیکی است و در برابر آب و رطوبت دچار پوسیدگی و آسیب نمی شود.

از لحاظ ثبات رنگی حتی در زیر نور مستقیم خورشید نیز، رنگ چمن مصنوعی هیچ تغییری نمی کند. نه تابش نور خورشید و نه بارش برف و باران نمی تواند به سطح چمن تراس هیچ آسیبی برساند. این محصول قابل شستشو با آب و شوینده های معمولی خانگی است. تنها نکته مهم در مورد دورماندن شعله از چمن مصنوعی است. اگر در تراس باربیکیو دارید مراقب جرقه باشید. موکت چمنی آتش را شعله ور نمی کند و تنها در همان محل، آب می شود.

از نظر پارگی، پوسیدگی، کوبیدگی و ساییدگی هیچ مشکلی برای این کفپوش پیش نمی آید. انواع محصولات چمنی مرغوب بیش از 15 سال نیز ماندگاری دارند و به هیچ وجه آسیب نمی بینند. 

نصب چمن مصنوعی تراس

نحوه نصب کفپوش در بالکن با زمین خاکی تفاوت دارد. در مورد بستر خاک لازم است تا از قبل زهکشی انجام شود. این زهکشی برای عبور آب حاصل از بارندگی است. اما برای تراس نیازی به زهکشی نیست. البته اگر کف تراس دارای کفپوش چوبی باشد ابتدا زیرسازی انجام می شود تا آب بین چمن و کفپوش جمع نشود. آنچه برای نصب کفوش سبز چمنی اهمیت دارد، شیب کف تراس است. چنانچه کف بالکن تراز نباشد و در قسمتی ناهمواری وجود داشته باشد ابتدا باید این مشکل برطرف شود. در غیر این صورت بعد از نصب چمن با اولین بارندگی، آب در همان منطقه جمع می شود و سطح چمن خیس باقی می ماند.

برای از بین بردن ناهمواری کف تراس نیازی به تخریب و کنده کاری نیست. معمولا از یک لایه فوم با ضخامت 6 میلی متر برای هم سطح سازی کف تراس استفاده می شود. به این ترتیب مشکل ناهمواری سطح نیز برطرف می شود.

نصب موکت بدون چسب چگونه است؟

نصب کفپوش برای بالکن

نحوه چسباندن چمن مصنوعی تراس

نصب چمن مصنوعی برای بالکن با طریقه نصب کفپوش در حیاط و محوطه خاکی تفاوت دارد. در واقع اگر تراس دارای مجرای عبور آب باشد هیچ مشکلی برای  نصب کفپوش وجود ندارد. کفپوش را نباید با استفاده از چسب مایع به کف تراس بچسبانید زیرا مجرای عبور آب مسدود می شود. به این ترتیب آب حاصل از بارندگی یا شسشتو نمی تواند وارد خروجی فاضلاب بشود. چسب زیاد در کف تراس مانع از تخلیه آب می وشد که اصلا مناسب نیست. برای رفع این مشکل از چسب دو طرفه استفاده می شود.

این چسب ها از یک طرف به کف بالکن می چسبند و از طرف دیگر دارای روکش هستند با برداشتن این روکش می توان لایه زیرین چمن مصنوعی را به چسب دو طرفه چسباند. از این چسب تنها برای قسمت های کناری کار استفاده می شود و نیازی نیست با چسب دو طرفه سرتاسر چمن را به کف تراس بچسبانید. تنها در برخی نقاط برای استحکام بیشتر از چند قطره چسب مایع استفاده می شود. معمولا گوشه ها چسب زده می شود.

راهنمای خرید ایزوگام مرغوب

دکوراسیون بالکن خانه

هرینه نصب چمن مصنوعی تراس چقدر است؟

در این مورد لازم است تا محل مورد بررسی قرار گیرد. چنانچه نیاز به کف سازی و عملیات زیرسازی باشد هزینه ها متفاوت است. بررسی شیب تراس، نحوه نصب، قناسی و سختی کار می توانند قیمت را بالا و پایین کنند اما مهم ترین موضوع متراژ تراس است. هر چقدر ابعاد تراس و بالکن بزرگ تر باشد قیمت بیشتری برای خرید چمن مصنوعی می پردازید در ضمن هزینه نصب هم اندکی بیشتر می شود. شکل تراس نیز مهم است 

اگر تراس دارای شکل هندسی منظم و فرض کنید مستطیل شکل باشد، دارای خروجی آب بوده و نیاز به زیرسازی نباشد، هزینه های نصب خیلی کمتر می شود. این مورد باید از نزدیک بررسی شود. در صورتی که بالکن کوچک است حتی می توانید چمن رولی را مثل موکت در کف تراس پهن کنید و یا با چسب دو طرفه خودتان کفپوش را بچسبانید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب موکت هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا