بنایی و دکوراسیون

هنگام خرید چمن مصنوعی به این نکات توجه کنید

موقع خرید چمن مصنوعی چه مواردی را در نظر می گیرید؟ اینکه به جیب تان نگاه کنید خوب است ولی کافی نیست. توجه به قیمت چمن مصنوعی بدون در نظر گرفتن سایر موارد، پیامدهای بدی دارد. از قدیم گفته اند هر ارزانی بی علت نیست. کمی فکر کنید چرا فروشنده یک کالای مرغوب و با کیفیت را خیلی کمتر از عرف بازار بفروشد؟ احتمالا یک کاسه ای زیر نیم کاسه است و یک جای کار می لنگد. قیمت چمن مصنوعی موکتی یا رولی مهم است اما نه اینقدر که نکات مهم دیگری را نادیده بگیرید. در این مطلب برخی از اصلی ترین موارد که موقع خرید چمن مصنوعی به کارتان می آید را بررسی می کنیم. با این راهنمایی ها می توانید محصولی مرغوب و مناسب با بودجه تان تهیه کنید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

چمن مصنوعی چیست؟

این چمن ها نوعی کفپوش همیشه سبز هستند. با استفاده از دستگاه های پیشرفته، الیاف پرو پیلن و پلی اتیلن در هم بافته می شوند و به صورت چمن موکتی و رول آماده می شوند. ظاهر چمن های مصنوعی خیلی شبیه به چمن کاشته شده است ولی در اصل این کفپوش ها از جنس پلاستیک هستند. این محصول دردسرهای گیاه طبیعی را ندارد بدون آبیاری، کوددهی، سم پاشی، هرس و …. زمین چمن مصنوعی همیشه سبز و با طراوت است.

با نصب چمن مصنوعی به جای چمن طبیعی، بخش زیادی از منابع آبی کشور حفظ می شود. در بسیاری از زمین های ورزشی، محوطه بازی کودکان، باغ ویلاها و حتی پارک ها و فضای سبز شهری، این چمن ها نصب می شوند. با توجه به اینکه هزینه های نگهداری از چمن مصنوعی بسیار کمتر است و به مراقبت خاصی نیاز ندارد، استقبال از این محصول هر روز بیشتر می شود اما مشکل اینجاست که بسیاری از خریداران نمی دانند کدامیک از محصولات موجود در بازار، کیفیت بهتری دارند. در ادامه راهنمای خرید چمن مصنوعی آورده شده است. 

چمن مصنوعی، بهترین کفپوش تراس و بالکن

راهنمای خرید چمن مصنوعی

نکات مهم در خرید چمن مصنوعی

قبل از هر اقدامی در نظر بگیرید که چمن مصنوعی را برای چه منظوری خریداری می کنید. در واقع محل نصب و اجرای چمن مصنوعی در انتخاب تاثیر می گذارد. به طور کلی دو نوع چمن مصنوعی در بازار موجود است:

الف- چمن مصنوعی ورزشی

این محصول جایگزین مناسبی برای چمن طبیعی وزشگاه است. رسیدگی به چمن طبیعی دشوار و هزینه بر است اما با این کفپوش ها نیازی به صرف بودجه و وقت نیست. در زمین فوتبال، فوتسال، راگبی، گلف ، زمین هند بال، پینت بال، والیبال، بستکبال، کریکت و …. می توان از چمنهای ورزشی استفاده کرد. از لحاظ ظاهری و ساختاری این محصولات با چمن تزئینی تفاوت دارند.

ب- چمن مصنوعی تزئینی

این نوع چمن ها برای محوطه سازی و دکوراسیون حیاط و فضای سبز بیرونی به کار می روند. مهم ترین عامل در انتخاب این چمن ها شکل ظاهری و زیبایی آن است. با نصب چمن مصنوعی در محوطه، دیگر نیازی به کار خاصی نیست. این فضا همیشه با طراوت و شاداب است. در حیاط مجتمع های مسکونی و برج ها، باغ ویلا، محوطه سازی اداری و تجاری، زیباسازی فضای سبز شهری و بسیاری از موارد دیگر، می توان این چمن های زیبا را به کار گرفت.

با این ترفندها گل های مصنوعی را تمیز و براق کنید

چمن مصنوعی ورزشی

-خرید چمن مصنوعی با کیفیت

جنس  نخ چمن مصنوعی یک عامل تعیین کننده در کیفیت محصول است. هم اکنون محصولات چینی با قیمت بسیار ارزان تر در بازار موجود هستند ولی این چمن ها قابل مقایسه با محصولات کشورهای هلند، آمریکا و آلمان نیستند. نخ به کار رفته در بافت چمن مصنوعی از جنس مواد پلیمری است و کیفیت آن به طور مستقیم روی دوام و ماندگاری کفپوش موکتی تاثیر می گذارد. چمن مصنوعی ظریف مصور و چمن مصنوعی آرتا دو نمونه از شرکت های تولید کننده داخلی هستند که محصولات با یکفیت و مرغوب را روانه بازار کرده اند. موقع خرید به برند و خوشنام بودن محصول توجه کنید.

-تراکم چمن مصنوعی

تراکم به مفهوم فشردگی و پر بودن نخ بافت است. چمن های مصنوعی توسط دستگاه و به صورت رولی تولید می شوند. در پروسه تولید از بافت و گره استفاده می شود. رشته های نخ با فاصله در کنار یکدیگر دوخت شده و در نهایت رول کامل شکل می گیرد. هر چقدر میزان به هم فشردگی الیاف بیشتر باشد، وزن کفپوش و مواد به کار رفته در موقع تولید هم بیشتر می شود. این موضوع روی کیفیت و دوام چمن مصنوعی تاثیرگذار است. محصولاتی که تراکم کمتری دارند در برابر پا خوردگی و رفت و آمد، یلی زود دچار سایش و فرسایش می شوند. در ضمن میزان فشردگی و تراکم بالاتر یکی از عوامل مهم در ایستایی و مانایی تیغه های چمن است. چمن های تُنُک و کم حجم خیلی زود به حالت لهیده و خوابیده تغییر شکل می دهند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی و اجرای روف گاردن هم ارائه میده؟

برای تشخیص تراکم چمن مصنوعی یک راه ساده وجود دارد. با شمردن تعداد گره های موجود در یک متر مربع می توان تراکم و به هم فشردگی را مشخص کرد. هر چقدر تعداد گره ها بیشتر باشد، تراکم بالاتر است. موقع خرید تعداد گره های طولی را در یک اندازه کوچک مثلا 10 سانتیمتر در 10 سانتیمتری شمارش کنید. به این ترتیب امکان مقایسه بین دو محصول را خواهید داشت.

لامپ کم مصرف برای رشد گیاه (آشنایی با لامپ های فتوسنتز)

قیمت چمن مصنوعی

-ارتفاع تیغه چمن مصنوعی

موقع خرید چمن مصنوعی اولین نکته توجه به پایل یا ارتفاع نخ چمن مصنوعی است. برای دکوراسیون محوطه بیرونی و زیباسازی حیاط، ارتفاع الیاف چمن مصنوعی یک عامل تعیین کننده است. این مورد روی زیبایی چمن هم تاثیر می گذارد.  چمن های مصنوعی با ارتفاع بیشتر، شباهت زیادی به چمن طبیعی داشته و ظاهر زیباتری دارند. البته همیشه نیازی نیست کفپوش هایی با نخ های بلندتر را خریداری کنید. این محصولات قیمت بالاتری دارند.

ارتفاع الیاف چمن مصنوعی حداقل 7-8 میلیمتر است و تیغه های بلندتر گاهی از 20 تا 25 میلیمتر هم بلندتر هستند. چمن های تزئینی معمولا دارای تیغه های بلندی هستند اما برای کاهش هزینه ها در طراحی روف گاردن یا باغ تالارها می توان از چمن مصنوعی با الیاف و پایل های کوتاه تر استفاده کرد. در مورد زیمن های ورزشی، استانداردهایی وجود دارد که در آن به ارتفاع الیاف چمن نیز اشاره شده است.

نکته مهم در مورد نصب این محصولات است. هر چقدر الیاف چمن کوتاه تر باشد، خط کناری خودش را بیشتر نشان می دهد. چمن مصنوعی به صورت رول و در متراز بالا تولید می شود. موقع نصب رول ها در کنار یکدیگر قرار می گرند و به زمین متصل می شوند. خط بین دو رول در چمن مصنوعی با الیاف کوتاه تر به خوبی مشخص است. حتی یک نصاب حرفه ای و با ترجبه نیز نمی تواند این مشکل را برطرف کند. در صورتی که الیاف بلند به خوبی روی محل اتصال را پوشش می دهند و اصلا این خط به چشم دیده نمی شود.

پشت بام خانه هایتان را رویایی کنید

بکینگ یا لایه زیره

-خرید چمن مصنوعی با بکینگ ضخیم تر

در تصویر بالا یک لایه ضخیم و سیاه رنگ را در پشت چمن مصنوعی می بینید این لایه همان بکینگ چمن مصنوعی است. بکینگ یا لایه زیره نوعی پلاستیک نرم و منعطف است که الیاف چمن مصنوعی را از آسیب در امان نگاه می دارد. در حین تولید الیاف و نخ پلیمری به هم بافته می شوند. بعد از بافت نهایی، برای حفظ انسجام نخ ها از یک لایه محافظ استفاده می شود. این لایه سیاه رنگ به زیر کار دوخت یا چسبانده می شود و جلوی از هم گسیختگی تیغه های چمن را می گیرد.

بکینگ های مرغوب از جنس لاتکس و رزین هستند و مثل یک سپر محافظ، چمن مصنوعی را از آسیب حفظ می کنند. هر چقدر کیفیت بکینگ بهتر باشد طول عمر چمن مصنوعی نیز بیشتر خواهد شد. لایه های نازک و ضعیف نمی توانند نخ های بافت را به خوبی نگه دارند و خیلی زود، پاره و فرسوده می شوند.

-چمن مصنوعی ضد آتش

چمن موکتی برای فضای بیرونی طراحی شده و باید بتواند شرایط محیطی را به خوبی تحمل کند. محصولات با کیفیت در برابر اشعه مضر نور خورشید، مقاوم هستند. با افزودن برخی مواد به ترکیب مواد اولیه می توان تحمل گرمایی چمن مصنوعی را افزایش داد. این روزها محصولاتی به بازار آمده که به چمن مصنوعی ضد حریق و ضد UV معروف شده است. این چمن های مصنوعی برای مناطقی که دمای هوا در تابستان خیلی زیاد است هم مناسب هستند و دچار آسیب نمی شوند. در شهرهای جنوبی کشور حداقل 10 سال چمن مصنوعی ماندگاری دارد ولی محصولات بی کیفیت فاقد این ویژگی هستند.

چگونه حیاط ویلای خود را خیره کننده و جذاب کنید

نصب چمن تزیینی

-ضمانت نامه و گارانتی معتبر

به طور کلی شرکت های تولید کننده چمن مصنوعی برای محصولات خود گارانتی در نظر می گیرند. البته درست تر اینست که بگویم برندهای معتبر و با کیفیت همیشه موقع فروش چمن مصنوعی، گارانتی ارائه می دهند. شاید اندکی زیادتر بپردازید ولی خیال تان بابت کیفیت محصول گارانتی دار، کاملا راحت است. تولید کننده های ناشناخته هیچ نوع پشتیبانی و گارانتی خاصی را پیشنهاد نمی دهند زیرا در عمل این کار ممکن نیست. گارانتی نوعی تضیمن برای خریدار است و می تواند در مورد کیفیت چمن مصنوعی، مطمئن شود.

درحال حاضر تکنولوژی تولید چمن مصنوعی در داخل کشور هم موجود است و این محصول در ایران نیز تولید می شود. برندهای چمن مصنوعی ایرانی دست کمی از نمونه های مشابه خارجی ندارند. مهم تر اینکه می توانید ضمانت نامه معتبر را نیز از این شرکت ها دریافت کنید. به این ترتیب در صورتی که با مشکلی روبرو شدید می توانید از خدمات پس از فروش، شرکت سازنده نیز استفاده کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی و اجرای روف گاردن هم ارائه میده؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا