رایانه و تکنولوژی

هنگام خرید گوشی موبایل به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه گوشی‌های موبایل به بخشی جدانشدنی از زندگی همه‌ی ما تبدیل شده‌‍اند. این وابستگی به حدی است که اگر زندگی بدون گوشی‌های هوشمند غیرممکن نباشد، قطعاً بسیار دشوار خواهد بود. گوشی‌های موبایل به راحتی در صدر فهرست وسایلی که در طول روز بیشترین استفاده را از آن‌ها می‌کنیم، قرار دارد. گوشی‌های هوشمند دیگر تنها وسیله‌ای برای برقرای ارتباط و گرفتن تماس و ارسال پیامک نیستند. در این دوران گوشی‌های هوشمند به مانند یک دوست صمیمی برای ما می‌مانند. می‌توانند خاطرات زندگی ما را ثبت کنند. برایمان غذا سفارش دهند یا تاکسی بگیرند. و هر جا به مشکل خوردیم به ما کمک کنند. همین اهمیت گوشی‌های موبایل سبب شده که دقت در انتخاب آن چند برابر شود. آن هم در حالیکه قیمت گوشی‌های موبایل هوشمند همواره در حال افزایش است. ممکن است شما قبل از خرید گوشی هوشمند سعی کنید که در اینترنت به دنبال گوشی مدنظر خود بگردید.

اما مشکل زمانی ایجاد می‌شود که با هزاران مدل گوشی هوشمند مواجه می‌شوید. اگر هم به سراغ مشخصاتشان بروید با دریایی از اطلاعات پیچیده و اعداد و اصلاحات عجیب رو به رو می‌شوید. این پیچیدگی‌ها به حدی است که ممکن است به هر حرف دوست و آشنا و یا مغازه‌دار اعتماد بکنید و پول خود را خرج خرید گوشی مدنظر‌ آن‌ها کنید.

به یاد داشته باشید که اگر یک دید اجمالی و کلی نسبت به گوشی‌های هوشمند داشته باشید؛ می‌توانید مناسب‌ترین گوشی موبایل را با توجه به بودجه خود خریداری کنید. به همین دلیل قصد داریم با یک راهنمای جامع تمام آنچه که پیش از خرید گوشی موبایل نیاز است بدانید را به شما آموزش دهیم. با هوم سرویز همراه باشید.

کارتو به هوم سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم سرویز قیمت بگیر

قیمتگذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

تعیین بودجه

تعیین بودجه برای خرید گوشی

اصلی‌ترین و مهم‌ترین عامل در خرید گوشی موبایل بودجه و مقدار هزینه‌ای است که می‌خواهید برای آن بکنید.

پس سعی کنید ابتدا حداکثر پولی را که میخواهید برای خرید گوشی موبایل کنار بگذارید را محاسبه کنید. چراکه با این کار انتخاب‌های شما به طرز چشمگیری محدود می‌شود. در نتیجه می‌توانید با توجه به گزینه‌های موجود بهترین انتخاب را بکنید.

البته که مقدار پولی که هر کس می‌خواهد برای خرید گوشی موبایل هزینه کند کاملاً بستگی به ثروتمند بودن یا نبودن آن فرد ندارد. چراکه گوشی‌های موبایل برای هر فردی یک ارزش مشخص و متفاوت دارد. ممکن است برای یک فرد ثروتمند تنها کاربرد گوشی موبایل تماس گرفتن و برخی کار‌های ساده دیگر باشد و در نتیحه نخواهد برای خرید گوشی هزینه‌ی زیادی کند. از طرف دیگر ممکن است یک فرد از اقشار متوسط جامعه باشد اما به حدی به این محصولات اهمیت ‌بدهد و آن‌ها را دوست بدارد که حاضر است برای خرید جدید‌ترین و بهترین مدل آن‌ها حتی چند ده میلیون نیز هزینه کند.

از آنجایی که بازه قیمتی گوشی‌های موبایل بسیار وسیع است و از کمتر از 1 میلیون تومان تا حدود 60 میلیون تومان را شامل می‌شود؛ بنابراین مشخص کردن بازه‌ی قیمتی از پیش نیاز‌های خرید گوشی موبایل محسوب می‌شود. البته به این نکته نیز توجه کنید که برای خرید یک گوشی موبایل هوشمند و توانمند حتماً نیازی نیست هزینه‌ی چند ده میلیونی بکنید. باتوجه به رقابت تنگاتنگ شرکت‌های سازنده گوشی و همینطور داغ بودن بازار گوشی‌های هوشمند میان رده، می‌توانید با هزینه‌ی نه چندان زیاد و با خرید یک گوشی موبایل هوشمند مناسب تمام خواسته‌‌ها و نیاز‌های خود را برآورده کنید.

سیستم عامل

به رابط بین کاربر و سخت افزار سیستم عامل گویند. سیستم عامل‌های اصلی و پرطرفدار در گوشی‌های هوشمند به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ اندروید و ios.

«آی او اس» سیستم عامل انحصاری شرکت اپل است که تنها در محصولات آن یافت می‌شود. از طرفی اندروید محبوب‌ترین سیستم عامل دنیا محسوب می‌شود و طیف گسترده‌ای از گوشی‌های موبایل؛ از چند صد هزارتومانی تا چند ده میلیون تومانی را در بر می‌گیرد.

گوشی‌های آیفون معمولاً عملکرد بدون نقصی دارند، بدین شکل که به ندرت ممکن است با مشکلاتی نظیر لگ و باگ و … در این محصولات مواجه شوید. از طرف دیگر سیستم عامل اندروید کد باز محسوب می‌شود و همین باعث می‌شود که توسعه دهندگان و کاربران اندروید آزادی عمل فوق العاده‌‌ای برای شخصی سازی و مواردی از این دست داشته باشند.

اما می‌رسیم به ایراد‌های منحصر به فرد هر دو سیستم عامل. همانطور که اشاره کردیم سیستم عامل آی او اس تنها در گوشی‌ها و آیپد‌های اپل یافت می‌شود. در نتیجه برای استفاده از آن باید هزینه‌ی بسیار زیاد خرید گوشی‌های اپل را بپردازید. در طرف مقابل اما به دلیل تنوع بسیار زیاد گوشی‌های اندرویدی، برنامه‌های آن برای تمامی مدل‌ها بهینه سازی نشده‌اند. در نتیجه امکان مواجه شدن با مسائلی همچون باگ، لگ و … در این سیستم عامل زیاد است. هر چند که اگر به سراغ یک گوشی نسبتاً گرانقیمت و پرچمدار از این سیستم عامل بروید امکان رو به رو شدن با چنین مواردی بسیار نادر و کم است.

انتخاب از بین این دو سیستم عامل کاملاً بستگی به سلیقه و نیاز‌های شما دارد. در نتیجه نمی‌توان در این مورد نظر قطعی داد که کدام مورد بهتر و برای شما مناسب‌تر است.

طراحی بدنه و ابعاد گوشی

اهیمت طراحی گوشی

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تعمیر موبایل و تبلت هم ارائه میده؟

همواره در خرید گوشی و یا هر کالای دیگر ظاهر و طراحی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. چراکه قرار است حدوداً چند سالی از گوشی موبایل استفاده کنیم و می‌بایست طراحی آن مطابق سلیقه‌ی ما باشد.

همچنین به چز طراحی باید اهمیت زیاد به جنس بدنه و مقاومت آن نیز بدهید. از آنجا که سقوط گوشی‌های موبایل از ارتفاع و شکسته شدن صفحه نمایش آن‌ها از رایج‌ترین مشکلات گوشی‌های موبایل محسوب می‌شود پس به دنبال خرید گوشی که از مقاومت نسبتاً خوبی در مقابل چنین حوادثی برخوردار باشد، بروید. همچنین سعی کنید در هنگام خرید گوشی موبایل حتماً یک محافظ برای صفحه نمایش گوشی نیز بخرید.

مقالات مرتبط: اگر صفحه نمایش گوشی موبایل‌تان شکست، چه باید بکنید؟

حداقل سایز گوشی‌های هوشمند امروزی حدود 5.7 اینچ است. اگر یکی از اهداف شما از خرید گوشی هوشمند، تماشای فیلم و سریال و انجام بازی‌های ویدیویی است؛ توصیه می‌کنم به سراغ صفحه نمایشی در این ابعاد (و یا حتی بزرگتر) و با رزولوشن Full HD بروید.

اما اگر هدف شما از خرید گوشی هوشمند انجام دو مورد بالا نیست، صفحه نمایشی با ابعاد کوچکتر از آن هم می‌تواند پاسخگوی شما باشد. در نتیجه نیازی نیست برای این مورد هزینه‌ی زیادی کنید. همچنین نمایشگر‌ گوشی‌های هوشمند از پنل‌های مختلفی بهره می‌برند و فناوری‌های متفاوتی دارند. از جمله‌ی این پنل‌ها می‌توان به LCD، TN، IPS، OLED، AMOLED، SUPER AMOLED و …. اشاره کرد.

پردازنده، حافظه‌ی داخلی و باتری

از پردازنده‌ها به عنوان قلب گوشی‌های موبایل یاد می‌شود. چراکه عملکرد گوشی به پردازنده آن بستگی دارد. اگر پردازنده موبایل شما قوی باشد، گوشی می‌تواند به راحتی از پس انجام چند کار و اجرای برنامه‌ها و بازی‌های سنگین بربیاید. پس به دنبال خرید گوشی موبایلی بروید که پردازنده قدرتمندی داشته باشد.

همچنین سعی کنید خرید گوشی موبایلی را در اولویت قرار دهید که از حجم حافظه‌ی داخلی نسبتاً زیادی بهره‌مند باشد. این مورد به خاطر آن از اهمیت زیادی برخوردار است که اگر به مرور زمان حجم حافظه‌ی گوشی شما پر شود؛ مشکلاتی نظیر باگ، لگ و …. در آن شروع به آشکار شدن می‌کنند.

مورد بعدی که در هنگام خرید گوشی موبایل باید دقت ویژه‌ای به آن بکنید، باتری است. در طول زمان باتری‌ گوشی‌های می‌تواند به بزرگترین مشکلی که با موبایل خود دارید، تبدیل شود.

دوربین

اهمیت دوربین گوشی در هنگام خرید

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های هر گوشی موبایل، کیفیت دوربین آن است. همینطور یکی از شاخصه‌های اصلی کاربران در انتخاب و خرید گوشی موبایل، دوربین آن است. با همه گیر شدن شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، اهمیت این قابلیت بیش از پیش شده است. در هنگام خرید گوشی موبایل باید به ویژگی‌های مختلف دوربین آن نظیر رزولوشن، اندازه‌ی حسگر، لرزشگیر اپتیکال تصویر، دوربین سلفی، فیلمبرداری و ….. توجه ویژه‌ای داشته باشید.

گارانتی و رجیستری

آخرین موردی که در هنگام خرید گوشی موبایل باید به آن توجه داشته باشید، گارانتی و رجیستری است. چراکه ممکن است گوشی موبایل شما به هر دلیلی مشکل داشته باشد و یا بعداً ایرادی پیدا کند. با داشتن گارانتی می‌توانید گوشی خود را به فروشگاه و نمایندگی نشان داده و آن‌ها موظف‌اند گوشی را برای شما تویض و یا تعمیر کنند. همینطور لازم است بدانید که در کشور ما بدون رجیستری نمی‌توان از اپراتور‌های داخلی استفاده کرد. بنابراین مسله رجیستری از اهمیت فراوانی برخوردار است. پس به دنبال خرید گوشی موبایل رجیستر شده بروید.

مقالات مرتبط: درباره مشکلات گوشی‌های رجیستر نشده چه می‌دانید؟

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم هر چیزی که نیاز است پیش از خرید گوشی موبایل بدانید را به طور خلاصه و مختصر به شما آموزش دهیم. امید است که این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود. همچین اگر هرگونه درخواستی در رابطه با تعمیر گوشی موبایل داشتید و یا می‌خواهید از قیمت نصب نرم افزار و بازی مطلع شوید؛ همیاران هوم سرویز آماده خدمت رسانی به شما هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا