نظافت و پذیرایی

ترفندهای کاربردی برای رهایی از شر پشه و مگس

پشه‌ها و مگس‌ها اگر در محیط زندگی ما حضور داشته باشند می‌توانند به یک معضل بزرگ تبدیل شوند. اما دردسر واقعی زمانی است که بدانید این موجودات موذی می‌توانند حامل بیماری‌های مهلک و خطرناکی باشند که برای خلاص شدن از شرشان حتما باید ترفندهای کاربردی خاصی را رعایت کنید. در این نوشته با روشها و ترفندهای کاربردی برای دفع پشه و مگس آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

یکی از این ترفندهای کاربردی این است که برای خلاص شدن از شر پشه و مگس از سمپاشی پشه و مگس استفاده کنید. حتی می‌توانید با ضدعفونی منزل پس از سمپاشی کردن مطمئن شوید که تمامی میکروب‌ها از بین می‌رود.

با استفاده از ترفندهای کاربردی می‌توانید هم از ورود پشه‌ها و مگس‌ها جلوگیری کنید و هم در صورت ورودشان، آن‌ها را دفع کنید.

ترفندهای کاربردی برای رهایی از شر پشه و مگس، در داخل خانه

برای خلاص شدن از شر حشرات ریز مانند پشه و مگس، این ترفندها را به یاد داشته باشید:

کافور، ترفند کاربردی طبیعی

کافور ماده‌ای طبیعی است که می‌تواند کمک کند تا از شر پشه‌ها خلاص شوید. می‌توانید یک قرص کافور را در یک کاسه‌ کوچک آب قرار دهید و آن را در اتاق بگذارید.

کافور به دلیل بویی که دارد باعث می‌شود تا پشه‌ها از اتاق خارج شوند. بهتر است هر ۲ تا ۳ روز یکبار این کافورها را تعویض نمایید. می‌توانید هر کجا که پشه‌ها زیاد باشند از کافور استفاده نمایید.

جلوی زاد و ولد پشه‌ها را بگیرید!

پشه‌ها برای این‌ که بتوانند زاد و ولد کنند، فقط نیاز به چند قطره آب دارند. اگر همیشه با پشه‌ها مشکل دارید باید به دنبال مناطقی بگردید که می‌توانند باعث تشدید این کار شوند.

گیاهان و گلدان‌های گل، حمام و دوش‌های آب خود را بررسی کنید و ببینید که آیا مناطقی را می‌یابید که پشه‌ها در آن تخم‌گذاری کرده باشند. اگر جایی وجود دارد که باید در آن آب نگهداری شود، آب آن را هر روز تعویض کنید. کاسه‌ آب سگ و گلدان از این دست مناطق هستند‌.

چراغ‌ها خاموش! این سومین ترفند کاربردی است

برخی از چراغ‌ها مانند چراغ ایوان و تراس یا چراغ در، باعث می‌شوند که پشه‌ها در آن مکان جمع شوند‌. در نتیجه با باز و بسته شدن درب، پشه‌ها وارد خانه می‌شوند. تلاش کنید یا چراغ‌ها را خاموش نگه دارید یا به جای چراغ‌های زرد از چراغ‌های سفید استفاده کنید تا مانع از جذب پشه‌ها شوید.

پشه
پشه

استفاده از خوشبوکننده‌های ضد پشه

می‌توانید از برخی از خوشبوکننده‌هایی استفاده کنید که باعث می‌شوند تا پشه‌ها از آنجا فرار کنند‌. در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

عطرهای دفع‌ کننده پشه:

لیمو یا مرکبات

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

رزماری

حکیم

اکالیپتوس لیمو

علف لیمو

اسطوخودوس

شمعدانی

نعناع تند

نعناع

سیترونلا

دارچین

از سیترونلا به عنوان ترفندهای کاربردی دفع پشه و مگس استفاده کنید

سیترونلا روغنی طبیعی است که باعث دفع پشه می‌شود. می‌توانید این روغن را در قالب شمع استفاده کنید یا از عصاره‌ آن در دستگاه بخور استفاده کنید. این ترفندهای کاربردی باعث از بین رفتن پشه می شود.

از شمع‌های مخصوص به عنوان ترفندهای کاربردی دفع پشه و مگس استفاده کنید

برخی از شمع‌ها از روغن‌هایی تهیه شده‌اند که باعث می‌شود پشه‌ها دفع شوند. استفاده از شمع‌ها با اسانس‌های مخصوص می‌تواند باعث شود تا پشه‌ها از خانه بیرون بروند. این شمع‌ها می‌توانند روش‌هایی کارآمد باشند.

به سهولت می‌توانید این شمع‌ها را پیدا کنید یا اصلا خودتان با استفاده از ترکیب روغن‌های مخصوص این‌ شمع‌ها را تهیه نمایید. می‌توانید چندین رایحه را امتحان کنید تا بهترین گزینه را انتخاب کنید.

از ریحان غافل نشوید

یکی از گیاهانی که می‌توانید بکارید تا هم منظره‌ی زیبایی به منزل خود بدهید هم از شر پشه‌ها خلاص شوید، ریحان‌ها هستند. ریحان مقدس یا تولسی مفیدترین نوع آن هستند.

از سبزی نعناع برای دفع پشه و مگس کمک بگیرید

بوی گیاه نعناع شاید برای شما آرامش‌بخش باشد، اما دافع پشه است. مانند ریحان، با کاشت نعناع فلفلی یا استفاده از اسانس آن می‌توانید پشه‌ها را دفع کنید. این اسانس‌ها را می‌توانید در دستگاه بخور بریزید و از آن استفاده کنید. حتی می‌توانید این اسانس‌ها را به بدن خود بمالید و مانع از نیش پشه‌ها شوید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سمپاشی هم ارائه میده؟

با سیر، پشه ها را فراری دهید

پشه‌ها از سیر متنفرند و با بوی سیر فرار می کنند! یکی از طبیعی‌ترین از بین‌برنده‌های پشه‌ها سیر است. بوی سیر می‌تواند پشه‌ها را دفع کند. بوی سیر مانع از نیش زدن پشه‌ها می‌شود و حتی اگر شدید باشد می‌تواند پشه‌ها را از خانه بیرون می‌کند.

حتی می‌توانید در غذاهای خود از سیر استفاده کنید‌. با این کار هم رایحه‌ خوبی به غذای خود می‌دهید و هم می‌توانید پشه‌ها را از خود دور کنید.

دفع پشه و مگس با سیر
سیر

ترفندهای کاربردی تله‌ پشه

شما می توانید از یک تله‌ پشه‌ خانگی استفاده کنید و خودتان را از شر این پشه‌ها و مگس‌های مزاحم نجات دهید. برای این کار به مواد لازم زیر نیازمندید:

  • ۱ پیمانه آب
  • ۵ یا ۶ قطره مایع ظرفشویی

درست است که باید از شر آب‌های راکد خلاص شوید، اما می‌توانید با یک ترفند کاربردی آن‌ها را به دام بیندازید. برای این کار کاسه‌ی کوچکی از محلول مواد را در گوشه‌ای قرار دهید و شاهد به دام افتادن آن‌ها باشید. آب، پشه‌ها و مگس‌ها را به خود جلب می‌کند و صابون مایع آن‌ها را در دام انداخته و از زاد و ولد آن‌ها جلوگیری می‌کند.

دفع پشه و مگس
نیش پشه

موفقیت در دفع پشه و مگس با چند راهکار موثر

اگر از شر نیش پشه و مگس در امان نیستید، می‌توانید از محصولات تجاری که برای این کار در نظر گرفته شده است استفاده کنید. اما اگر مجبور می‌شوید به دفعات از این محصولات استفاده کنید باید بدانید که تکرر دفعات باعث می‌شود تا خطرات و عوارض جانبی برایتان به وجود آید. با ما همراه باشید تا با چندین راه برای در امان ماندن از نیش پشه و مگس بیشتر آشنا شوید که تاثیر زیادی در دور کردن پشه و مگس دارند:

عطر زدن ممنوع!

برخی از عطرها جاذب پشه‌ها هستند. اگر پشه‌ها زیاد شما را نیش می‌زنند شاید به‌ این دلیل است که عطرتان آن‌ها را به خود جذب می‌کند. بهتر است چند روز از زدن عطر خودداری کنید تا ببینید که آیا علت اصلی همین عطر شماست یا خیر؟ اگر ترجیح می‌دهید حتما از اسانس‌های خوشبوکننده استفاده کنید، می‌توانید از روغن‌های گیاهی مانند اسطوخودوس استفاده کنید.

پشه‌بند، مکان امن شماست!

استفاده از پشه‌بند در خانه، یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای رهایی از شر پشه‌ها هستند. این راه‌حل قدیمی شما را شب‌ها از شر نیش پشه‌ها در امان نگه می‌دارد. بهتر است اگر نوزادی در خانه دارید حتما از پشه‌بند استفاده کنید. می‌توانید تورها را از سقف آویزان کنید یا دور تخت خود ببندید. تورها را بالا جمع کنید و در حین خواب آن‌ها را باز کنید تا دورتادور تختتان را بگیرد.

درست کردن روغن چریش

روغن چریش، حشره کشی کاملا طبیعی و دفع کننده قوی پشه‌ها است. اگر از این روغن‌ها به شکل بسیار غلیظ استفاده کنید، ممکن است باعث برخی از تحریکات پوستی شود. بهتر است همیشه از نوع رقیق آن‌ها استفاده کنید. می‌توانید آن‌ها را با روغن نارگیل، روغن زیتون یا روغن‌های دیگر رقیق کنید.

این روغن بوی شدیدی دارد که شاید برای بعضی از افراد ناخوشایند باشد. به همین دلیل می‌توانید از روغن‌ها و اسانس‌های خوشبوکننده استفاده کنید. برای تهیه‌ روغن چریش می‌توانید از دستور زیر پیروی کنید:

  • ۴ قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • ۲۰ قطره روغن چریش
  • ۵ تا ۱۰ قطره اسطوخودوس یا خوشبوکننده دیگر

این ترکیب را درون یک قوطی کوچک اسپری بریزید و هر ۸ تا ۱۲ ساعت روی پوست خود اسپری کنید. توجه کنید که این اسپری از معدود درمان‌های خانگی است که حتی برای دفع ساس‌ها می‌تواند مفید باشد.

اسپری روغن دافع پشه

این‌‌ اسپری ترکیبی از قوی‌ترین روغن‌های اساسی برای دفع پشه است که ۸ ساعت یا حتی بیشتر می‌تواند دوام داشته باشد.

مواد لازم برای درست کردن اسپری دافع پشه ها:

  • نصف لیوان اب مقطر
  • ۲۰ قطره روغن سیترونلا
  • ۲۰ قطره روغن چریش
  • ۲۰ قطره اسطوخودوس
  • ۲۰ قطره روغن درخت جای
  • ۱۵ قطره روغن علف لیمو
  • ۵ قطره روغن شمعدانی

اگر این ترکیب را درست کرده‌اید، توجه کنید که در فصل تابستان آن را در یخچال نگهداری کنید.

قیمت سمپاشی
قیمت سمپاشی رستوران

ترفندهای کاربردی برای دورنگه داشتن پشه از پاسیوها

از یک فن استفاده کنید

اگر پاسیو دارید و گل‌هایتان را در آنجا نگه دارید و پشه‌ها در آنجا جمع می‌شوند می‌توانید از یک فن استفاده کنید تا هم هوای آنجا را خنک نگه دارد و هم پشه‌ها را دور کنید.

گیاهان طبیعی ضد پشه استفاده کنید

چندین گلدان در جاهای مختلفی از پاسیو بگذارید که دافع پشه‌ها باشد. گیاهان بسیاری وجود دارند که پشه‌ها ازآن‌ها متنفرند. روغن‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم اگر بتوانید از گیاهان آن‌ها استفاده کنید می‌توانند همان کار را انجام دهند. در زیر لیستی از گیاهانی را می‌آوریم که باعث دفع پشه‌ها می‌شوند.

  • گل همیشه بهار
  • سیترونلا
  • گل آلو
  • گل گربه
  • سبر
  • ریحان مقدس
  • اسطوخودوس
  • علف لیمو
  • رزماری

این گیاهان را در اطراف پاسیو بکارید تا مطمئن شوید حشرات و پشه‌ها و مگس‌ها وارد پاسیوی شما نمی‌شوند. می‌توانید گلدان‌های این گیاهان را به صورت آویز استفاده کنید.

کلام آخر

پشه‌ها و مگس‌ها موجودات موذی هستند که اگر به منزل شما وارد شوند، می‌توانند تمام اعضای خانواده را آزار دهند و اذیت کنند. به همین دلیل بهتر است تا ترفندهای کاربردی را رعایت کنید تا به واسطه آن‌ها از نیش حشرات در امان باشید.

دفع پشه و مگس با کمک تیم هوم سرویز

اگر اکنون پشه‌ها و مگس‌ها به شدت به شما حمله‌ور شده باشند، تنها راه چاره این است که با سمپاشی درست و اصولی منزلتان از شر آن‌ها خلاص شوید‌. برای این منظور می‌توانید روی کمک متخصصان هوم سرویز حساب کنید تا سریعتر شاهد دفع پشه و مگس در خانه خود باشید. کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید و سپس برای خدمات سمپاشی پشه و مگس درخواست بدهید تا کارشناسان حرفه ای هوم سرویز به منزل شما بیایند و با کمک آنها بتوانید از شر پشه‌ها و مگس‌ها در امان باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا