بنایی و دکوراسیون

دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی چگونه است؟

امروزه همه ما دوست داریم که در خانه‌ای زیبا و شیک زندگی کنیم و به همین دلیل است که دکوراسیون خانه خود را تغییر می‌دهیم تا فضای زندگی خود را جذاب‌تر کنیم. امروزه، سبک‌های مختلفی برای دکوراسیون داخلی منزل وجود دارد و شما می‌توانید سبک دلخواه خود را انتخاب کنید.

یکی از بهترین سبک‌ها برای تغییر چیدمان وسایل منزل، سبک دکوراسیون انگلیسی است. دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی برای افرادی مناسب است که به سبک زندگی اروپایی علاقه‌مند هستند. سبک دکوراسیون انگلیسی، بسیار جذاب و زیبا است و محیط خانه را پر از نشاط و صمیمیت می‌کند.

اگر قصد تغییر دکوراسیون منزل خود را دارید و به سبک چیدمان خانه‌های انگلیسی علاقه‌مند شده‌اید، در این نوشته با ما همراه باشید تا ویژگی‌های سبک دکوراسیون انگلیسی را به شما معرفی کنیم. همچنین به شما توضیح خواهیم دارد که برای دکوراسیون خانه با سبک انگلیسی چه کارهایی را باید انجام دهید تا بتوانید خانه‌ای جذاب و اروپایی داشته باشید.

بعد از خواندن این مطلب، شما متوجه می‌شوید که این سبک چه ویژگی‌هایی دارد و برای اجرای سبک انگلیسی و چیدمان اتاق‌ها چه وسایلی را باید خریداری کرد؟ همچنین با مهم‌ترین نکات برای اجرای دکوراسیون به سبک انگلیسی آشنا خواهید شد.

دکوراسیون خانه با سبک انگلیسی
دکوراسیون خانه با سبک انگلیسی

دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی

در دنیای دکوراسیون، می‌توانیم سبک‌های مختلفی از جمله سبک دکوراسیون ایرانی، فرانسوی، آمریکایی، ایتالیایی و… را مشاهده کنیم که هرکدام از این سبک‌ها، مشخصات و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

مهم‌ترین ویژگی در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی، راحتی است. در این سبک دکوراسیون، چیدمان فضا به‌گونه‌ای است که ساکنان خانه و مهمانان عزیز بتوانند احساس راحتی داشته باشند و در کنار هم فضایی صمیمی و گرم را تجربه کنند.

یکی دیگر از موضوعاتی که در دکوراسیون انگلیسی وجود دارد، این است که شما می‌توانید تضادهای زیادی را در آن مشاهده کنید. در سبک دکوراسیون خانه‌های انگلیسی، شلوغی و مینیمال بودن، مدرن و کلاسیک بودن و همچنین رسمی و دوستانه بودن در کنار هم وجود دارند و این موضوع باعث می‌شود که فضایی خاص و دوست‌داشتنی در خانه ایجاد شود.

البته این نکته را باید در نظر داشته باشید که پیاده‌سازی دکوراسیون به این سبک، نیازمند هزینه و تخصص بالایی است و هرکسی نمی‌تواند به‌راحتی با چیدن چند المان این سبک دکوراسیون را ایجاد کند. برای اجرای دکوراسیون انگلیسی، بهتر است این کار را به طراح دکوراسیون داخلی بسپارید تا به بهترین شکل ممکن این کار را برای شما انجام دهد.

احساس صمیمیت و راحتی در دکوراسیون به سبک انگلیسی
احساس صمیمیت و راحتی در دکوراسیون به سبک انگلیسی

مهم‌ترین ویژگی‌های دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی

برای اینکه بتوانید سبک دکوراسیون انگلیسی را بهتر درک کنید و متوجه شوید که برای شما مناسب است یا خیر، باید با ویژگی‌های مهم این سبک آشنایی داشته باشید؛ بنابراین در ادامه برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سبک دکوراسیون را با هم بررسی خواهیم کرد تا بتوانید در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید و بررسی کنید که این سبک با روحیات شما متناسب است یا خیر.

سبک دکوراسیون انگلیسی
سبک دکوراسیون انگلیسی

در خانه‌های دکوراسیون شده به سبک انگلیسی، موارد زیر را به وضوح مشاهده می‌کنید:

1- رنگ‌های گرم:

دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی، سبکی است که در آن رنگ‌های گرم بسیار زیاد استفاده می‌شوند. همان‌طور که قبل‌تر توضیح دادیم، این سبک دکوراسیون به دنبال ایجاد صمیمیت بیشتر و محیطی دوستانه است. به همین خاطر است که رنگ‌هایی مانند رنگ قرمز مات و سبز پررنگ جزو رنگ‌های بسیار مهم در این سبک دکوراسیون محسوب می‌شوند و از آن برای بخش‌های مختلفی مانند کوسن‌ها، فرش، کابینت‌های آشپزخانه و… استفاده می‌شوند تا به این طریق بتوانیم گرمای بیشتری را در محیط ایجاد کنیم.

البته قرمز تنها رنگ موجود در این سبک دکوراسیون نیست و می‌توان از رنگ‌های گرم دیگر نیز برای ایجاد محیطی شاد و زیبا استفاده کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

شاید برایتان جالب باشد که بدانید دلیل استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون انگلیسی، این است که در کشور انگلستان، اکثر روزها بارانی است و این موضوع باعث می‌شود که افراد روحیه غمگینی داشته باشند؛ به همین دلیل در فضای خانه از رنگ‌های شاد و گرم استفاده می‌شود.

استفاده از رنگ‌های گرم در دکوراسیون به سبک انگلیسی
استفاده از رنگ‌های گرم در سبک دکوراسیون انگلیسی

2- استفاده از مبلمان خاص و راحت:

در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی، از مبلمان خاصی استفاده می‌شود که این مبل‌ها احساس راحتی را به‌خوبی به شما منتقل می‌کنند. اگر به خانه‌های قدیمی انگلیسی دقت کرده باشید، مشاهده می‌کنید که از مبلمان خاصی در اتاق نشیمن استفاده می‌شود که این مبل‌ها، پایه‌هایی خراطی شده دارند و روی آنها اشکال زیبا و چشم نوازی کنده‌کاری شده است.

مبلمان در دکوراسیون انگلیسی، دسته‌هایی کوتاه دارد و بسیار راحت است. همچنین قسمت پشتی و تکیه‌گاه این مبل‌ها بلند است تا افراد بتوانند در هنگام نشستن، کاملاً راحت باشند. می‌توانیم بگوییم که این نوع مبلمان، بین مبلمان کلاسیک و مدرن است و به خاطر استفاده از چوب باکیفیت و زیبا، نسبت به سایر مبل‌ها کمی گران‌تر خواهد بود.

البته همیشه در دکوراسیون انگلیسی از این نوع مبلمان استفاده نمی‌شود و می‌توان از مبل راحتی نیز استفاده کرد؛ اما مبل‌ها با طرح‌های کلاسیک در این سبک رایج‌تر هستند و طرفداران بیشتری دارند. چنانچه قصد ساخت سفارشی مبل به سبک انگلیسی را دارید حتما یه سری به هوم سرویز بزنید.

انتخاب مبلمان برای دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی
انتخاب مبلمان برای دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی

3- تأکید بر راحت بودن:

همان‌طور که قبل‌تر هم گفتیم، یکی از موضوعات مهمی که در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی وجود دارد، تأکید بر راحت بودن است و این موضوع به‌اندازه‌ای اهمیت دارد که در دکوراسیون انگلیسی، گاهی اوقات شیک‌ بودن وسایل خانه نادیده گرفته می‌شود.

مثلاً در این سبک دکوراسیون به‌جای اینکه بتوانیم یک کاناپه بزرگ و جذاب را در خانه قرار دهیم، ترجیح بر این است که دو مبل یک‌نفره کوچک قرار بگیرد که افراد روی آنها احساس راحتی کنند. همچنین در این سبک دکوراسیون، استفاده از صندلی‌های کوچک در بخش‌های مختلف خانه رایج است که باعث می‌شود بتوانیم در خانه راحت‌تر به استراحت بپردازیم.

دکوراسیون شیک منزل
دکوراسیون شیک منزل با اجرای سبک انگلیسی

4- تأکید بر صمیمیت:

موضوع دیگری که در سبک دکوراسیون انگلیسی وجود دارد، تأکید بر صمیمیت است. در این سبک دکوراسیون، صمیمی بودن و داشتن فضایی گرم در خانه، اهمیت بسیار بالایی دارد.

به همین خاطر است که اصول خاصی در این سبک وجود دارند. مثلاً در دکوراسیون انگلیسی خیلی مهم است که مبل‌ها به صورتی چیده شوند که افراد با نشستن روی آنها، بتوانند همدیگر را ببینند و به‌این‌ترتیب راحت‌تر به گفتگو بپردازند. چیدمان مبل در سبک انگلیسی، به صورتی است که تمام مبل‌ها روبروی هم و روی فرش قرار می‌گیرند تا افراد به نشستن و صحبت کردن با هم تشویق شوند.

یکی از مهم‌ترین موارد در دکوراسیون به سبک انگلیسی، استفاده از گل‌ها و گیاهان سبز است. برای این کار، شما می‌توانید انواع درختچه‌ها، گیاهان آپارتمانی و شاخه‌های رنگارنگ گل‌ها را تهیه کنید و با قرار دادن گیاهان روی میزها، پشت پنجره و کنار مبلمان، طبیعت را به خانه خود دعوت کنید.

سبک دکوراسیون انگلیسی
استفاده از گل‌ها و گیاهان در سبک دکوراسیون انگلیسی

5- فضای صمیمی اما رسمی!

خیلی از افراد ممکن است با دیدن یک عکس از دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی، تصور کنند که این سبک دکوراسیون کاملاً رسمی است و برای خانه‌های لاکچری و رسمی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما نکته جالب این است که در دکوراسیون انگلیسی، سبک خاص چیدمان المان‌ها به این صورت است که به‌هیچ‌وجه تأکید روی لاکچری بودن نیست و تأکید زیادی روی رسمی بودن فضا وجود ندارد. در این سبک دکوراسیون، فضای خانه به صورتی طراحی می‌شود که حالتی بین صمیمی بودن و رسمی بودن دارد و همین موضوع باعث می‌شود که جذابیت خانه بیشتر شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات طراحی دکوراسیون داخلی هم ارائه میده؟

دکوراسیون داخلی به سبک خانه‌های انگلیسی
احساس راحتی و صمیمیت در خانه‌های انگلیسی

6- تاریخی و مدرن!

یکی دیگر از ویژگی‌های جذابی که در دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی وجود دارد، این است که این سبک در کنار استفاده از دکورها و تابلوهای تاریخی و قدیمی، حالتی مدرن نیز دارد که همین تضاد باعث می‌شود جذابیت بیشتری نیز داشته باشد.

در دکوراسیون انگلیسی، می‌توان از انواع عکس‌های یادگاری، تابلوهای زیبا، گرامافون و… استفاده کرد. برای اجرای دکوراسیون به سبک انگلیسی، طراح دکوراسیون داخلی باید تمام خلاقیت و هنر خود را نشان دهد و در کنار استفاده از تابلوها و دکورهای تاریخی، وسایل مدرن و جذاب را هم انتخاب کند تا بتواند فضایی زیبا، جذاب و صمیمی را در منزل ایجاد کند.

دکوراسیون انگلیسی
ایجاد فضایی مدرن و تاریخی در دکوراسیون انگلیسی

دکوراسیون اتاق نشیمن به سبک انگلیسی

برای چیدمان اتاق نشیمن، شما می‌توانید از انواع مبل‌های راحتی با رنگ‌های گرم، فرش‌های زیبا با طرح قدیمی، وسایل دکوری، گیاهان سبز، میز عسلی، قاب عکس و کوسن‌های رنگارنگ استفاده کنید.

در هنگام خرید کاغذ دیواری برای منزل خود نیز توجه کنید که در این سبک، از کاغذدیواری‌های شاد با طرح‌های بزرگ استفاده می‌شود و می‌توانید تمام دیوارها را با کاغذ دیواری‌های متفاوت بپوشانید.

دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی
دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی

دکوراسیون آشپزخانه به سبک انگلیسی

وقتی می‌خواهید دکوراسیون خانه خودتان را به سبک انگلیسی طراحی کنید، قطعاً باید برای اتاق‌های مختلف نیز این کار را انجام دهید. یکی از مهم‌ترین اتاق‌هایی که وجود دارد، آشپزخانه است.

در دکوراسیون به سبک انگلیسی، برای آشپزخانه ویژگی‌های مهمی در نظر گرفته شده است که این ویژگی‌ها کمک می‌کنند که بتوانید آشپزخانه‌ای جذاب را داشته باشید. در ادامه به چند مورد از آنها اشاره خواهیم کرد:

  • استفاده از پرده‌های گل‌گلی و رنگارنگ برای داشتن فضایی شاد و جذاب و صمیمی
  • استفاده از رومیزی‌های رنگارنگ و گل‌دار که باعث می‌شود فضای داخل آشپزخانه جذاب‌تر به نظر برسد و همان سبک اصیل انگلیسی را داشته باشد.
  • نصب کابینت آشپزخانه با طرح ساده و با رنگ‌های روشن مانند سفید، سبز کمرنگ و آبی آسمانی
  • استفاده از میز و صندلی‌های چوبی در آشپزخانه و ایجاد فضایی جذاب برای دورهمی و کنار هم غذا خوردن
  • استفاده از طرح‌های شلوغ در کاغذ دیواری آشپزخانه که باعث می‌شود فضای آشپزخانه زیباتر و دوست‌داشتنی‌تر باشد.
  • استفاده از کف‌پوش‌های چوبی خاص در کف آشپزخانه که باعث می‌شود فضایی صمیمی و گرم ایجاد شود.
  • نصب قفسه یا کمد چوبی برای نظم دادن به وسایل آشپزخانه یا قرار دادن وسایل خاص و قدیمی

آسپزخانه در سبک دکوراسیون انگلیسی
آسپزخانه در سبک دکوراسیون انگلیسی

دکوراسیون اتاق‌خواب به سبک انگلیسی

اتاق‌ خواب نیز یکی از اتاق‌های مهم در هر خانه‌ای است که باید آن را با توجه‌ به اصول دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی طراحی کنیم. برای چیدمان اتاق‌ خواب هم ویژگی‌های خاصی وجود دارد که استفاده از آنها باعث می‌شود دکوراسیونی جذاب را ایجاد کنید. در ادامه چند مورد از این ویژگی‌ها را بررسی خواهیم کرد:

  • استفاده از قاب‌ها و دکوری‌های خاص و جذاب روی دیوار و روی میزهای موجود در اتاق‌ خواب
  • نصب پرده با طرح گل‌دار و رنگارنگ که باعث می‌شود فضایی شاد و دوست‌داشتنی در اتاق ایجاد شود
  • استفاده از روتختی‌های گل‌دار که می‌توانند به‌صورت بافت نیز باشند و این موضوع اصالت را در دکوراسیون انگلیسی بیشتر می‌کند.
  • استفاده از قفسه‌ها و کمدهای چوبی با کنده‌کاری‌های جذاب برای نظم‌ دادن به وسایل در اتاق‌ خواب
  • استفاده از رنگ‌های گرم و آرامش‌بخش
  • نصب سقف کاذب یا ایجاد طرح‌های ظریف روی سقف
  • نصب کاغذ دیواری با طرح‌های بزرگ و تکرارشونده

چیدمان اتاق خواب در دکوراسیون انگلیسی
چیدمان اتاق خواب در دکوراسیون انگلیسی

زیباترین تصاویر از سبک دکوراسیون انگلیسی

اگر به دنبال سبکی جذاب و متفاوت برای دکوراسیون منزل خود هستید، می‌توانید اصول دکوراسیون انگلیسی را در منزلتان اجرا کنید تا بتوانید فضایی شیک و آرامش‌بخش را در خانه خود ایجاد کنید.

در ادامه، نمونه‌هایی از دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی را مشاهده خواهید کرد:

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد دکوراسیون منزل به سبک انگلیسی صحبت کردیم و گفتیم که این سبک دکوراسیون به چه صورتی است و چه ویژگی‌های خاصی دارد. در ادامه نیز نحوه اجرای دکوراسیون انگلیسی در اتاق نشیمن، آشپزخانه و اتاق‌ خواب را بررسی کردیم.

امیدواریم مطالب این نوشته برای شما کاربردی و مفید باشد و با ویژگی‌ها و جذابیت‎‌های سبک دکوراسیون انگلیسی آشنا شده باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند زیباترین ایده‌ها برای دکوراسیون بالکن را در وبلاگ مطالعه کنید و با جذابیت‌های سبک دکوراسیون کاستال آشنا شوید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از 400 نوع سرویس آماده ارائه خدماتی مانند بازسازی منزل برای شما عزیزان است تا بتوانید محیط زندگی خود را زیباتر و جذاب‌تر کنید و آرامش و راحتی بیشتری را در منزل خود تجربه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا