هوم سرویز

شیر پایین رادیاتور شوفاژ چیست و چه کاربردی دارد؟

نکات مهم برای تعویض شیر رادیاتور را در هوم سرویز بخوانید

شیرهای رادیاتور هرکدام کار خاصی انجام می دهند و برای منظورهای مختلفی طراحی شده اند. شیر پایین رادیاتور شوفاژ یکی از شیرهایی است که خیلی از افراد نمی دانند چه کاربردی دارد و به چه دردی می خورد. اگر شما به خوبی با وظایف هرکدام از شیرهای رادیاتور آشنایی داشته باشید، به راحتی می توانید تشخیص دهید که در زمان بروز مشکلات مختلف، آن مشکل را پیدا کنید و حتی برای تعویض شیر شوفاژ اقدام کنید.

در این مقاله می خواهیم در مورد شیر پایین رادیاتور شوفاژ صحبت کنیم و بگوییم که این شیر به چه دردی می خورد و اهمیت وجود آن چیست. همچنین در مورد رفع نشستی شیر پایین رادیاتور صحبت می کنیم و در مورد این موضوع کاملا صحبت خواهیم کرد. اگر می خواهید بدانید که شیر پایین رادیاتور شوفاژ چه کاربردی دارد و چه کارهایی را می توانید به کمک آن انجام دهید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

شیر برگشت رادیاتور شوفاژ چیست؟

شیر برگشت رادیاتور که به آن شیر پایین رادیاتور هم گفته می شود، وظیفه تنظیم میزان آب در رادیاتور را دارد و آب را به سمت پکیج یا موتورخانه هدایت می کند. این شیر معمولا خیلی مورداستفاده قرار نمی گیرد و به همین دلیل اکثر افراد نمی دانند کاربرد آن چیست و آن را می بندند در صورتی که این کار اشتباه است.

خیلی اوقات ممکن است در خانه خودتان متوجه این موضوع شوید که برخی از رادیاتورها خیلی داغ هستند و برخی دیگر گرمای کمی تولید می کنند، اکثر افراد فکر می کنند که این مشکل از رادیاتور است و البته ممکن است همینطور هم باشد، ولی در بیشتر اوقات، شما می توانید با زیاد کردن آن برگشتی رادیاتورهایی که خیلی گرم هستند، کمک کنید که آب به پکیج برگردد و به رادیاتورهای دیگر وارد شود تا آنها هم بتوانند گرمای بیشتری تولید کنند.

این کار کمک می کند که آب بیشتری در محیط پکیج باقی بماند و پکیج بتواند رادیاتورهایی که خیلی فاصله دارند را هم به خوبی گرم کند و قدرت گرمابخشی بیشتری داشته باشد.

به همین خاطر باید کاربرد مهم شیر پایین رادیاتور را در نظر بگیرید و بدانید که این شیر می تواند کمک کند میزان گرمای موجود را تنظیم کنید و گرما را به خوبی بین رادیاتورهای مختلف پخش کنید تا اینطور نباشد که یک رادیاتور خیلی گرم باشد و رادیاتورهای دورتر گرمایی تولید نکنند. در صورت بروز مشکل شما باید برای تعویض شیر شوفاژ اقدام کنید تا پکیج شما به درستی کار کند.

شیر پایین شوفاژ
شیر پایین شوفاژ

کاربردهای شیر پایین رادیاتور چیست؟

حالا که با این شیر مهم در رادیاتور آشنا شدید، بدنیست که کمی بیشتر در مورد کاربردهای مختلف آن بدانید و بتوانید درک بهتری از این موضوع داشته باشید:

1- شیر رفت رادیاتور: همانطور که گفتیم، شیر رفت رادیاتور همان شیر پایین است و آب از این طریق به پکیج بر می گردد.

2- شیر هواگیری موتورخانه: شیر پایین رادیاتور، برای روند هواگیری موتورخانه هم کاربرد دارد و در این کار، از شیر پایین استفاده می شود.

3- تخلیه آب رادیاتور: از این شیر می توانید برای تخلیه آب رادیاتور و فرستادن آن آب به پکیج هم استفاده کنید تا بتوانید کارهای تعمیر رادیاتور شوفاژ را انجام دهید.

پکیج
علت آب دادن شیر پایین رادیاتور

علت آب دادن شیر پایین رادیاتور چیست؟

گاهی اوقات پیش می آید که با این موضوع برخورد کنید که شیر پایین رادیاتور آب می دهد و این موضوع برایتان بسیار نگران کننده خواهد بود. گاهی وقتها هم مشکلات به حدی شدید هستند که باید برای تعویض شیر شوفاژ اقدام کرد. موارد مختلفی ممکن است باعث این مشکل شوند که در ادامه مهمترین آنها را بررسی می کنیم:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟

1- باز و بسته کردن زیاد:

یکی از مواردی که در آب دادن شیر رادیاتور موثر است، باز و بسته کردن زیاد آن است. ممکن است شما زیاد شیر رادیاتور خودتان را باز و بسته کنید و این موضوع باعث می شود که کم کم مغزی شیر خراب شده و آب از آن عبور کند. برای حل این مشکل باید مغزی شیر را عوض کنید تا بتوانید مشکل را حل کنید.

2- ترک خوردن شیر رادیاتور:

گاهی اوقات ممکن است آب دادن شیر پایین رادیاتور، به دلیل ترک خوردن بدنه شیر باشد و این موضوع باعث شود که نشتی ایجاد شود. باید شیر رادیاتور را در هنگام وجود این مشکل بررسی کنید و چک کنید که اگر بدنه شیر ترک داشت حتما خیلی سریع آن را تعویض کنید تا مشکلی برای رادیاتور ایجاد نشود. در صورت ترک خوردن شیر باید برای تعویض شیر شوفاژ اقدام کرد.

3- شل شدن اتصالات:

دیگر علت آب دادن شیر پایین رادیاتور، این است که ممکن است اتصالات آن شل شده باشد و به همین دلیل آب از آن به بیرون پخش می شود. در این حالت باید بررسی کنید و بعد از مطمئن شدن، با یک آچار مناسب اقدام به محکم کردن اتصالات کنید. اگر هم نیاز به نوار تفلن باشد، باید دور لوله ها را نوار تفلن بپیچید تا از نشتی به صورت کامل جلوگیری کنید.

4- عرق کردن لوله ها:

ممکن است بعضی از اوقات، علت نشتی شیر رادیاتور، عرق کردن لوله ها باشد و این موضوع اصلا نگران کننده نیست. توصیه می کنیم حتما در زمان نشتی لوله ها را بررسی کنید و اگر مشاهده کردید که به خاطر عرق کردن لوله ها نشتی وجود دارد و بعد از مدتی قطع شد، نگران این موضوع نباشد، می توانید با یک دستمال لوله ها را خشک کنید تا از این مشکل جلوگیری کنید.

شما می توانید رفع نشتی لوله را به هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع این کار را برای شما انجام دهند.

شیر شوفاژ
مشکلات شیر پایین رادیاتور شوفاژ

در چه مواردی ممکن است شیر پایین رادیاتور شوفاژ مشکل داشته باشد؟

در رادیاتور ممکن است که تعدادی از مشکلات مربوط به شیر پایین باشند و اگر با آنها آشنایی داشته باشید، می توانید به راحتی مشکلاتی که به وجود می آیند را حل کنید. در ادامه می خواهیم برخی از رایج ترین مشکلات شیر پایین رادیاتور را باهم بررسی کنیم و بگوییم که چطور میتوانید این مشکلات را برطرف کنید. در ادامه این نوشته با ما همراه باشید تا بدانید چه زمانی باید برای تعویض شیر شوفاژ اقدام کنید؟

1- سرد بودن رادیاتور:

همانطور که قبل تر هم به این موضوع اشاره کردیم، گاهی اوقات ممکن است با این مشکل برخورد کنید که تمامی رادیاتورهای خانه شما گرم باشند و تنها یک رادیاتور سرد باشد و به اندازه بقیه گرمادهی نداشته باشد.

در این حالت ممکن است شیر پایین رادیاتور بسته باشد و یا مشکل داشته باشد. در صورتی که شیر پایین رادیاتور گرفتگی داشته باشد یا خراب شده باشد، گردش آب گرم در رادیاتور به خوبی انجام نمی شود و نمی توانید گرمای مناسبی را از رادیاتور دریافت کنید.

2- تنظیم شیر پایین رادیاتور:

یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با آن مواجه شوید، گرمای کمتری یک رادیاتور نسبت به رادیاتورهای دیگر است. در حالت قبلی ممکن است رادیاتور کاملا سرد باشد؛ اما در این حالت ممکن است گرما دریافت کنید اما نه به اندازه رادیاتورهای دیگر.

این مشکل هم معمولا به خاطر تنظیم نبودن شیر پایین رادیاتور است و با تنظیم درست این شیر، می توانید به راحتی مشکل را حل کرده و از ایجاد مشکلات بیشتر برای رادیاتور جلوگیری کنید.

تعویض شیر رادیاتور
نکات مهم برای تعویض شیر رادیاتور

شیر پایین رادیاتور قابل تعمیر است؟

خیلی از افراد در صورت نشتی شیر پایین رادیاتور، تمایل به تعمیر شیر شوفاژ دارند؛ اما باید بدانید که شیر پایین رادیاتور قابل تعمیر نیست و خیلی به صرفه تر است که آن را تعویض کنید. چون در صورت تعمیر کردن ممکن است به زودی مجددا مشکل برایتان تکرار شود و شیر دچار خرابی های شدیدتر شود؛ اما در صورتی که تعویض شیر شوفاژ را انجام دهید، خیالتان راحت خواهد بود که دیگر مشکلی برایتان ایجاد نمی شود. شما می توانید تعمیر و سرویس شوفاژ خود را به هوم سرویز بسپارید.

بشتن شیر رادیاتور در تابستان برای شیر برگشت خوب است؟

خیلی از افراد فکر می کنند که باید شیر برگشت رادیاتور را در تابستان ببندند؛ اما این کار درست و اصولی نیست. زیرا وقتی شما شیر برگشت را می بندید، هم ممکن است به خاطر باز و بسته شدن زیاد دچار مشکل و خرابی مغزی شود و هم ممکن است در فصل زمستان فراموش کنید که آن را باز کنید و برای رادیاتورها مشکل ایجاد کنید.

به همین خاطر توصیه می کنیم که این کار را انجام ندهید و همانطور که قبلا در مقاله بستن شیر رادیاتور در تابستان توضیح دادیم، از طریق پکیج اقدام به تعویض حالت زمستان به تابستان کنید.

شیر برگشت پکیج ایران رادیاتور

در برخی از مدل های قدیمی پکیج ها، ممکن است شما شیر پایین رادیاتور را در قسمت پایین نبینید و نتوانید آن را پیدا کنید. در چنین حالتی ممکن است شیر برگشت رادیاتور در پایین همان شیر بالای رادیاتور باشد و نتوانید به خوبی آن را پیدا کنید.

توصیه می کنیم به صورت کامل رادیاتور را بررسی کنید تا شیر برگشت آن را پیدا کنید و اگر برای رفع اشکال موفق به این کار نشدید، حتما از یک سرویس کار پکیج کمک بگیرید تا این مشکل را برایتان حل کند.  شما می توانید تعویض شیر شوفاژ و سرویس شوفاژ را با خیال راحت به تیم هوم سرویز بسپارید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب و سرویس شوفاژ هم ارائه میده؟

چکیده مطلب

در این مقاله درباره شیر پایین رادیاتور صحبت کردیم و گفتیم که این شیر چیست و چه کاربردی دارد؟ در ادامه در مورد کاربردهایی شیر پایین رادیاتور به صورت جزئی صحبت کردیم و گفتیم که این شیر چه کمکی در روند تعمیر و هواگیری رادیاتور به ما می کند. همچنین در بخش بعدی در مورد علت نشتی شیر پایین رادیاتور صحبت کردیم و گفتیم که چه مواردی ممکن است باعث این موضوع شوند و چطور می توانید آنها را برطرف کنید. در بخش بعدی به بررسی مشکلاتی پرداختیم که مربوط به شیر پایین رادیاتور می شوند و در زمان برخورد با آن مشکلات، باید شیر پایین رادیاتور را بررسی کنید و حتی برای تعویض شیر شوفاژ اقدام کنید.

در بخش آخر هم در مورد تعویض شیر رادیاتور و بستن شیر رادیاتور در تابستان صحبت کردیم و در مورد این موضوعات توضیح دادیم. امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید در مورد شیر پایین رادیاتور اطلاعات بیشتری کسب کنید و بتوانید عیب یابی رادیاتور خودتان را بهتر و صحیح تر انجام دهید.

تعمیر و سرویس شوفاژ شما با هوم سرویز

اگر پکیج و شوفاژ شما به تعمیر و سرویس نیاز دارد، می توانید تعمیر شوفاژ خود را به تیم هوم سرویز بسپارید تا خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند.

قیمت تعمیر شوفاژ
قیمت نصب رادیاتور شوفاژ

‫2 دیدگاه ها

  1. سلام رادیاتور و پکیج ما ایران رادیاتور است طریقه فهمیدن نوع شیر رادیاتور بدونه باز کردن شیر رفت چگونه است لطفا راهنمایی بکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا