پزشکی و پرستاری

چگونه از خودمان و اعضای خانواده در برابر ویروس کرونا دلتا محافظت کنیم؟

نکات مهم برای مراقبت در دوران شیوع ویروس کرونا دلتا را در هوم سرویز بخوانید

ویروس کووید 19 این روزها شکل و فرم جدیدی به خود گرفته است و با نام ویروس کرونا دلتا به میان ما آمده است. کرونا دلتا به قدری وحشی و سریع است که بسیاری از افراد را نگران خود کرده است.

ویروس کرونا دلتا گونه جهش یافته ویروس Covid-19 است که نسبت به گونه های اولیه کرونا، قدرت سرایت بیشتری دارد و مسری ترین ویروس بیست سال اخیر شناخته شده است. به همین دلیل باید پروتکل های بهداشتی را بیشتر رعایت کنیم تا از ابتلا به ویروس کرونا دلتا پیشگیری کنیم. در این نوشته از هوم سرویز با نکات محافظت در برابر کرونا دلتا آشنا خواهید شد و از شما می خواهیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

از اعضای واکسینه نشده خانواده خود مراقبت کنید

از تمام اعضای خانواده خود در برابر ویروس کرونا دلتا محافظت کنید، مخصوصا افرادی که بیماری های زمینه ای دارند یا سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است و کسانی که واکسن نزده اند مثل کودکان زیر 12 سال که هنوز نمی توانند واکسینه شوند.

ویروس کرونا دلتا
مراقبت در برابر ویروس کرونا دلتا

در اسرع وقت واکسن بزنید

واکسن های COVID-19 از بدن شما در برابر ویروس محافظت می کند؛ به همین خاطر در اولین فرصت باید واکسن کووید 19 را دریافت کنید.

پس از واکسیناسیون کامل می توانید زندگی بدون استرس و عادی خود را در پیش بگیرید و به فعالیتهای لذت بخش قبلی برگردید. پس برای رهایی از استرس ابتلا به ویروس کرونا دلتا و دیگر ورژن های این ویروس، حتما واکسن بزنید.

واکسن کرونا
اهمیت دریافت واکسن کرونا

ماسک بزنید

اگر کاملاً واکسینه نشده اید؛ باید از ماسک در اماکن عمومی داخلی استفاده کنید. در محیط های شلوغ در فضای بسته و در فضای باز، باید ماسک بزنید و فاصله خود را با دیگران حفظ کنید.

افرادی که بیماری زمینه ای دارند یا از داروهایی استفاده می کنند که سیستم ایمنی بدن را ضعیف می کند، حتی در صورت واکسینه شدن، کاملا محافظت نمی شوند و باید پروتکلهای بهداشتی را همچنان رعایت کنند؛ یعنی از ماسک مناسب استفاده کنند و فاصله خود را با دیگران حفظ کنند.

استفاده از ماسک برای پوشاندن دهان و بینی در هواپیما، اتوبوس، قطار و سایر وسایل حمل و نقل عمومی ضروری است. حتما در محیط های بسته مانند فرودگاه ها و ایستگاه ها باید از ماسک استفاده کنید؛ اما در فضاهای باز مانند عرشه باز کشتی نیازی به استفاده از ماسک نیست.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

فاصله اجتماعی در دوران کرونا
فاصله اجتماعی در دوران کرونا

فاصله خود را با دیگران حفظ کنید

در داخل خانه: از نزدیک شدن و تماس با افراد بیمار خودداری کنید. بهتر است فاصله 2 متر تا افراد بیمار در داخل خانه را حفظ کنید.

در بیرون خانه: بین خودتان و افراد بیرون از منزل، حتما 2 متر فاصله را حفظ کنید. یادتان باشد که بعضی از افراد، هیچ علائمی از ابتلا به کرونا ندارند؛ اما باز هم ناقل ویروس محسوب می شوند.

حفظ فاصله با دیگران برای تمام مردم اهمیت دارد؛ اما افرادی که بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری هستند باید بیشتر رعایت کنند.

از حضور در فضاهای شلوغ و فضاهای بدون تهویه خودداری کنید

حضور در مکانهایی مانند رستوران، سینما، کافه، باشگاه و مراکز تناسب اندام شما را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد؛ به همین دلیل تا جایی که امکان دارد از حضور در فضاهای سرپوشیده که تهویه مناسبی ندارد خودداری کنید. در داخل خانه هم با باز کردن در و پنجره ها هوای تازه را وارد خانه خود کنید.

ضدعفونی دستها
اهمیت شستشو و ضدعفونی دستها در دوران کرونا

دستهای خود را همواره شستشو دهید و ضدعفونی کنید

دستهای خود را بعد از سرفه، عطسه، دست زدن به بینی و حضور در مکانهای عمومی با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه شستشو دهید.

در موارد زیر دستهای خود را شستشو دهید:

  • در هنگام تهیه غذا
  • قبل از غذا خوردن
  • قبل از لمس اجزای صورت
  • پس از استفاده از سرویس بهداشتی
  • پس از سرفه و عطسه
  • بعد از درآوردن ماسک
  • پس از تعویض پوشک
  • پس از لمس حیوانات خانگی
  • در هنگام مراقبت از فرد بیمار

اگر آب و صابون در دسترس شما نیست، از ضد عفونی کننده های دست با حداقل 60 درصد الکل استفاده کنید. تمام دستهای خود را به الکل آغشته کنید و آنها را به هم بمالید تا احساس خشکی کنند. اگر دستهای خود را نشسته اید، از دست زدن به چشم ها، بینی و دهان خود خودداری کنید.

در هنگام سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را بپوشانید

اگر از ماسک استفاده می کنید، در ماسک خود عطسه و سرفه کنید، سپس در اسرع وقت یک ماسک جدید و تمیز بزنید و دستهای خود را شستشو دهید.

اگر ماسک روی صورتتان نیست، در زمان سرفه و عطسه، دهان و بینی خود را دستمال بپوشانید و از آرنج خود برای پوشاندن دهانتان استفاده کنید تا قطرات آب به بیرون پرت نشوند. سپس دستمال کاغذی استفاده شده را در سطل زباله بیندازید. بلافاصله دستهای خود را با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانیه بشویید. اگر آب و صابون در دسترس شما نیست، دستهای خود را با ضدعفونی کننده دست حاوی حداقل 60 درصد الکل تمیز کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

سطوح خانه را تمیز و ضد عفونی کنید

در خانه شما، سطوحی هستند که بیشترین میزان تماس را دارند. سطوح با میزان لمس بالا مانند میز و صندلی ها، دستگیره های در، کلیدهای برق، صفحه کلیدها، تلفن، شیر آلات، دستشویی و سینک را هر روز ضدعفونی کنید.

اگر فردی بیمار است و تست کووید 19 او مثبت شده است یا درگیر ویروس کرونا دلتا است، حتما سطوح لمس شده در خانه را ضدعفونی کنید. می توانید از ضدعفونی کننده های خانگی مطابق با دستور العملش استفاده کنید.

اگر سطوح کثیف هستند، قبل از ضد عفونی آنها را با استفاده از مواد شوینده یا آب و صابون تمیز کنید.

کرونا دلتا
مراقبت از خود در برابر ویروس کرونا دلتا

مراقب علائم بیماری خود باشید

اگر علائم COVID-19 مانند تب، سرفه، تنگی نفس، آبریزش بینی، ضعف و بی حالی را مشاهده کردید، سریع به بیمارستان مراجعه کنید. هر علامتی از کرونا که در بدنتان مشاهده شد، می توانید دمای بدنتان را سریع اندازه گیری کنید. یادتان باشد که تا بعد از ورزش یا مصرف داروهایی مانند استامینوفن، دمای بدن خود را اندازه گیری نکنید؛ زیرا این کارها درجه حرارت بدن شما را تغییر می دهند و دمای بدنتان را به درستی نشان نخواهد داد.

از آنجایی که ویروس کرونا دلتا بیشتر افراد زیر 50 سال و کودکان را درگیر می کند، حتما ماسک بزنید و نکات بهداشتی را رعایت کنید تا از سلامتی خودتان و عزیزانتان در برابر کرونا مراقبت کنید.

تب بالای 39.5 درجه و افت اکسیژن زیر 94% در زمان ابتلا به ویروس کرونا دلتا خطرناک است. یادتان باشد که ویروس کرونا دلتا 3 تا 4 روز، ریه های فرد را درگیر می کند و در صورت بستری شدن باید 15 تا 20 روز در بیمارستان بمانید تا به بهبودی کامل برسید.

از آنجایی که مراقبت از خود و حفظ سلامتی در دوران شیوع ویروس کرونا دلتا اهمیت زیادی دارد، می توانید تهیه داروهای خود را به تیم هوم سرویز بسپارید و از خدمات تزریق سرم در منزل هوم سرویز استفاده کنید.

واکسن کرونا
آیا بعد از دریافت واکسن کرونا هم ممکن است بیمار شویم؟

آیا با وجود واکسن زدن، کرونا دلتا می گیریم؟

نکته ای که بسیاری از افراد به آن بی توجه هستند، این است که حتی با دریافت واکسن هم نباید احساس راحتی کنید و ماسک نزنید و فاصله اجتماعی را رعایت نکنید؛ بلکه تا زمان پایان پاندمی کرونا، رعایت نکات بهداشتی حتی با دریافت واکسن ضروری است. زیرا فرد واکسن زده هم امکان دارد به ویروس مبتلا شود و می تواند ناقل ویروس هم باشد.

در نتیجه لازم است که تا زمان واکسیناسیون کامل جمعیت، شما نکات بهداشتی را رعایت کنید و با رعایت پروتکل های بهداشتی و قرنطینه خود، سالم و سلامت باشید.

تست ویروس کرونا دلتا با هوم سرویز

اگر نگران ابتلا به ویروس کرونا دلتا هستید، می توانید تست ویروس کرونا دلتا را به کمک تیم پزشکان هوم سرویز در خانه انجام دهید و دوران کرونا را با آرامش روان و سلامتی جسمتان بگذرانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا