پزشکی و پرستاری

آیا ورزش در دوران کرونا خوب است؟

اصول ورزش در دوران کرونا را در هوم سرویز بخوانید

در دوران کرونا به خاطر قرنطینه و خطرات ابتلا به این ویروس، خیلی از افرادی که اهل ورزش بودند یا ورزش و باشگاه رفتن خودشان را متوقف کردند و یا با خرید وسایل ورزش در خانه، شروع به ورزش کردن در خانه کردند. اما آیا ورزش در دوران کرونا خوب است؟ آیا ورزش می تواند در زمان ابتلا به بیماری کرونا مفید باشد؟ برای اینکه به صورت اصولی ورزش کنیم و مشکلی برای تنفس و… ما پیش نیاید، چه کارهایی را باید انجام دهیم و چه اصولی را باید رعایت کنیم؟

برای اینکه بتوانید در دوران کرونا ورزشی تاثیرگذار و مناسب داشته باشید، باید اصولی را برای این کار رعایت کنید که در این مقاله به این اصول می پردازیم و می گوییم که اصلا ورزش در دوران کرونا خوب است یا خیر و اینکه چه اصولی باید هنگام ورزش در دوران کرونا رعایت شود. اگر اهل ورزش هستید و دوست دارید همچنان به ورزش خودتان ادامه دهید، حتما در این مقاله با ما همراه باشید تا اصول و نکات این موضوع را با هم بررسی کنیم.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ورزش اصولی در کرونا
اهمیت ورزش و سلامتی بدن در دوران کرونا

اهمیت ورزش در دوران کرونا

همانطور که همه ما می دانیم و با این موضوع آشنا هستیم، ورزش مناسب و اصولی می تواند باعث شود که قدرت جسمی ما افزایش پیدا کند و جسمی قوی تر و با مقاومت بیشتر داشته باشیم، این موضوع کمک می کند که بدن ما در برابر خطرات و بیماری ها هم بسیار قوی تر باشد و بتواند مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

مثلا فردی را در نظر بگیرید که هیچگونه ورزشی انجام نداده است و بدنی ضعیف دارد، در مقابل فردی را در نظر بگیرید که به صورت منظم ورزش کرده است و بدنی آماده و قدرتمند دارد، به نظرتان کدام یک از این افراد شانس بیشتری برای مقاومت در برابر ویروس کرونا را دارد؟

قطعا فردی که ورزشکار است می تواند قدرتمندتر باشد و مقاومت بیشتری از خود نشان دهد. البته وقتی صحبت از ورزشکار می شود، خیلی از افراد فکر می کنند که منظور این است که به صورت حرفه ای ورزشی را دنبال کنند، اما ورزش در دوران کرونا می تواند نرمش های روزانه، حرکات کششی و… هم باشد و همین کار هم می تواند تاثیرگذار باشد و مقاومت بدن شما را افزایش دهد.

ورزش در دوران کرونا
اهمیت ورزش در دوران کرونا

فواید ورزش در دوران کرونا چیست؟

در ادامه می خواهیم بگوییم که فواید ورزش در دوران کرونا چیست و ورزش کردن در این دوران، چه کمکی به سلامت جسمی شما می کند. در ادامه با ما همراه باشید:

1- تقویت سیستم ایمنی بدن:

اولین نقش مهمی که ورزش در دوران کرونا برای ما خواهد داشت، این است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و از ابتلا به بیماری های مختلف جلوگیری خواهد کرد. وقتی بدن آماده و ورزشکار باشد، مطمئنا می تواند قدرت بیشتری از خود نشان دهد و در زمان خطرات مختلف، مقاومت آن بیشتر خواهد بود.

به همین دلیل می تواند روی ورزش برای تقویت سیستم ایمنی بدن خودتان حساب کنید، البته ورزش منظم این کار را برای شما خواهد کرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

2- تقویت روحیه:

در دوران کرونا همه ما با گوش دادن به اخبار بد و دیدن صحنه های دردناک، حال روحی بدی داریم و این موضوع باعث می شود که نتوانیم به خوبی زندگی خودمان را ادامه دهیم و امیدوار باشیم. ورزش کردن باعث می شود که شما احساس قدرت کنید و حس کنید که به زندگی خودتان کنترل دارید و این موضوع باعث می شود که روحیه شما تقویت شود و بتوانید امید به زندگی را در خودتان افزایش دهید و حال خودتان را خوب کنید.

به همین دلیل می توانید از ورزش در دوران کرونا استفاده کنید تا بتوانید روحیه بهتری داشته باشید و اخبار بد و مشکلات دیگر، نتوانند به راحتی شما را دچار مشکل کنند.

ورزش
فواید ورزش در دوران کرونا

3- جذب بیشتر مواد مغذی از خوراکی ها:

در دوران کرونا ما نیاز داریم که بدن خودمان را با استفاده از خوراکی هایی که از ابتلا به کرونا جلوگیری می کنند، تقویت کنیم. به همین خاطر نیاز داریم که بتوانیم مواد مغذی خوراکی هایی را که می خوریم، بهتر جذب کنیم و قدرت بدنی خودمان را افزایش دهیم.

جالب است که بدانید ورزش در دوران کرونا می تواند باعث شود بدن شما مواد مغذی خوراکی ها را بهتر جذب کند و این موضوع کمک می کند که تقویت بدن بهتر اتفاق بیفتد.

برای حفظ سلامتی خود در دوران کرونا، شما می توانید انواع دارو و مولتی ویتامین را به صورت آنلاین خریداری کنید و با استفاده از خدمات هوم سرویز در زمینه ارسال انواع دارو، انواع قرص و دارو را سریع تحویل بگیرید. با تحویل دارو درب منزل دیگر نیازی نیست که از خانه خود خارج شوید و با این کار از سلامتی خود در دوران کرونا مراقبت بیشتری خواهید کرد.

4- کاهش ابتلا به بیماری ها و ضعف بدن:

ورزش همانطور که در مورد اول گفتیم، می تواند سیستم ایمنی بدن شما را تقویت کند و در کنار این موضوع، می تواند به این کمک کند که به خیلی از بیماری ها مبتلا نشوید، این موضوع باعث می شود که بدن شما ضعیف نباشد و راه ورود ویروس های دیگر به بدن شما بسته شود. اگر فردی ورزش در دوران کرونا را جدی نگیرد و به بیماری های ساده ای مانند سرماخوردگی مبتلا شود، بدنش ضعیف می شود و این موضوع باعث می شود که آسیب پذیری بیشتری در برابر ویروس های دیگر مانند کرونا داشته باشد.

5- تقویت تنفس و ریه:

ورزش کاری است که نیاز به تنفس زیاد دارد تا بتوانید فعالیت های پشت سر هم را انجام دهید و به همین خاطر می تواند نقش مهمی در بهبود تنفس شما و افزایش قدرت ریه داشته باشد.

همانطور که می دانید کرونا بیشتر به ریه قربانیان خودش آسیب می زند، به همین خاطر شما می توانید با تقویت ریه خودتان، از آسیب رسیدن به آن جلوگیری کنید و ورزش در دوران کرونا می تواند این کار را برای شما انجام دهد.

ورزش در افراد مبتلا به کرونا
معایب ورزش کردن برای افراد مبتلا به کرونا

ورزش در دوران کرونا برای افراد مبتلا به ویروس کرونا

تا به اینجا در مورد اهمیت ورزش در دوران کرونا صحبت کردیم و گفتیم که این کار چه تاثیری روی سلامتی و افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن دارد. اما در ادامه می خواهیم بگوییم که این کار برای افراد مبتلا به کرونا هم مفید است یا خیر.

باید بدانید که اگر مبتلا به کرونا هستید، ورزش کردن دیگر برای شما مناسب نیست و حتی می تواند خطرناک باشد. چون در زمان ابتلا به کرونا ممکن است فردی که به این ویروس مبتلا شده است، تنفس ضعیفی داشته باشد و ریه این فرد بسیار آسیب پذیر است، به همین خاطر ممکن است ورزش باعث شود که ریه این فرد ضعیف تر شده و به سلامتی است آسیب برسد.

پس توصیه می کنیم اگر مبتلا به کرونا نیستید، حتما ورزش در دوران کرونا را جدی بگیرید و اگر به کرونا مبتلا شده اید، ورزش نکنید و استراحت کنید تا بتوانید خیلی سریع سلامتی خودتان را به دست بیاورید و مجددا به ورزش بپردازید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟
در دوران کرونا چگونه ورزش کنیم؟
در دوران کرونا چگونه ورزش کنیم؟

چگونه در دوران کرونا ورزش کنیم؟

برای ورزش در دوران کرونا، می توانید از روش های مختلفی استفاده کنید که بتوانید ایمنی و سلامتی لازم را فراهم کنید و در کنارش ورزش خودتان را هم انجام دهید، در ادامه چندین روش را برای این کار با هم بررسی می کنیم.

1- در خانه ورزش کنید:

خیلی از اپلیکیشن های موبایل و ویدیوهای مختلف در سطح اینترنت هستند که به شما کمک می کنند به راحتی در خانه ورزش کنید و نیازی به بیرون رفتن نداشته باشید، می توانید با دانلود این اپلیکیشن ها و یا تماشای این ویدیوها، به راحتی در خانه خودتان ورزش کنید.

جالب است بدانید که خیلی از این ویدیوها به شما می گویند که چطور بدون هیچگونه تجهیزاتی ورزش کنید و شما می توانید با استفاده از آنها، حتی بدون تجهیزات خاصی ورزش خودتان را انجام دهید.

اگر هم به ورزش با تجهیزات عادت دارید، می توانید آنها را برای خودتان تهیه کنید.

2- در باشگاه پروتکل ها را رعایت کنید:

توصیه می کنیم که تا حد امکان سعی کنید در این دوران به باشگاه نروید، چون هرچند تعداد افرادی که تمرین می کنند کم باشد، اما اگر یک فرد مبتلا هم وجود داشته باشد، به راحتی می توانید تمام محیط باشگاه را آلوده کند و این موضوع جان شما را به خطر می اندازد. به همین خاطر توصیه می کنیم که از باشگاه استفاده نکنید و اگر هم استفاده می کنید، سعی کنید پروتکل ها را رعایت کنید.

3- هنگام ورزش در بیرون ماسک نزنید:

ماسک زدن هنگام ورزش، باعث می شود که شما نتوانید به راحتی نفس بکشید و این موضوع خودش باعث می شود که ریه شما دارای مشکل شود. به همین خاطر توصیه می کنیم در جایی ورزش کنید که خلوت باشد یا در ساعاتی به ورزش بروید که خلوت تر باشد و بتوانید ماسک خودتان را در بیاورید.

چون وجود ماسک می تواند به سلامتی شما آسیب برساند.

اصول ورزش در باشگاه
اصول ورزش در باشگاه در دوران شیوع ویروس کرونا

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد ورزش در دوران کرونا صحبت کردیم و گفتیم که ورزش در این دوران چه فوایدی را می تواند برای شما داشته باشد و تاثیر آن روی سلامتی شما چیست.

همچنین در ادامه گفتیم که ورزش در دوران کرونا برای مبتلایان به کرونا چه تاثیری دارد و توضیح دادیم که چرا بهتر است در این دوران ورزش نکنید تا بتوانید سلامتی خودتان را به دست بیاورید.

در بخش بعدی هم گفتیم که چگونه در دوران کرونا ورزش کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود و چند ایده را در این زمینه با شما درمیان گذاشتیم.

امیدواریم که این مقاله به شما کمک کند که بتوانید اهمیت ورزش در دوران کرونا را درک کنید و بتوانید با انجام منظم ورزش، هم این عادت فوق العاده را در خودتان ایجاد کنید و هم از سلامتی بدن خودتان محافظت کنید.

بهترین تست تشخیص کرونا

اگر می خواهید در زمان شیوع ویروس کرونا و ورژنهای جهش یافته آن مانند کرونا دلتا از خودتان به خوبی مراقبت کنید، باید دقیق ترین تست تشخیص کرونا را زیر نظر متخصصان و پزشکان انجام دهید. با هوم سرویز شما می توانید بهترین تست تشخیص کرونا را در منزل خود انجام دهید و سریعا جواب تست خود را دریافت کنید. برای استفاده از خدمات هوم سرویز کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کرده و درخواست خود را ثبت بفرمایید تا کارشناسان هوم سرویز با شما تماس بگیرند و برای دریافت خدمات موردنظرتان، با شما هماهنگی های لازم را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا