پزشکی و پرستاری

علائم کرونا دلتا چیست؟

با ویروس کرونا دلتا و علائمش آشنا شوید

کرونا دلتا جدیدترین نوع کرونا است که در دنیا شیوع پیدا کرده است و منشا این ویروس هم از کشور هند بوده است. دلتا همانطور که جدیدترین نوع است، خطرناک ترین نوع ویروس کرونا نیز هست و سرعت انتقال بسیار سریعی دارد و این موضوع باعث نگرانی خیلی از افراد و پزشکان شده است.

خیلی مهم است که ما پروتکل های بهداشتی و کارهایی که نیاز است را رعایت کنیم تا بتوانیم این ویروس را هم پشت سر بگذاریم و از آن گذر کنیم، اما برای اینکه بتوانیم تشخیص دهیم خودمان یا اطرافیانمان به ویروس کرونا دلتا آلوده شده اند یا خیر، باید به خوبی با این ویروس و علائم آن آشنایی داشته باشیم تا بتوانیم این موضوع را تشخیص دهیم.

در این مقاله می خواهیم درمورد علائم کرونا دلتا صحبت کنیم و بگوییم که این ویروس چه علائمی دارد و چه زمانی نیاز است که خودتان را به پزشک نشان دهید یا تست کرونا بدهید تا بتوانید از سلامتی خودتان مطمئن شوید. اگر کرونا دلتا باعث استرس و وحشت شما شده است و می ترسید که به آن مبتلا شوید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با علائم این ویروس به خوبی آشنا شوید و بتوانید از ابتلا شدن به آن پیشگیری کنید یا جلوی شیوع آن را در بدن خودتان بگیرید.

 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ویروس کرونا دلتا
ویروس کرونا دلتا

کرونا دلتا چیست؟

کرونا دلتا جدیدترین جهش ویروس کرونا است که توانسته در جهان شیوع پیدا کند و خیلی سریع افراد زیادی را آلوده کند. این ویروس از کشور هند شروع شده است و توانست افراد زیادی را مبتلا کند و با سفرهای مختلف، کشورهای دیگر جهان هم آلوده شدند و درگیر این ویروس هستند.

ویروس کرونا دلتا توانسته جهش بسیار زیادی داشته باشد و سرعت انتقال خود را افزایش داده است، یعنی این ویروس به راحتی می تواند حتی از طریق محیط منتقل شود و به همین خاطر است که جدی گرفتن رعایت پروتکل های بهداشتی، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و در صورت عدم رعایت آنها، امکان مبتلا شدن به این ویروس بسیار بالاست.

کرونا دلتا همچنن باعث نگرانی محققان و شرکت های سازنده واکسن کرونا شده است، چون این ویروس خود را در برابر واکسیناسیون هم مقاوم تر کرده است و به همین خاطر است که تاثیرگذاری واکسن کرونا کمتر شده است. اما بازهم واکسن می تواند تاثیر مناسبی داشته باشد و به صورت کامل تاثیرگذاری خودش را از دست نداده است.

در کل توصیه می کنیم در زمانی که ویروس کرونا دلتا در حال شیوع است، حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن، از خودتان و عزیزانتان محافظت کنید و خدای نکرده دچار مشکلی در این زمینه نشوید.

علائم کرونا دلتا
علائم کرونا دلتا

علائم کرونا دلتا چیست؟

در ادامه این مقاله میخواهیم در مورد علائم کرونا دلتا صحبت کنیم و بگوییم که چطور باید تشخیص دهید که خودتان یا اطرافیانتان به این ویروس مبتلا شده اید و چه زمانی باید به پزشک مراجعه کنید.

باید به این نکته دقت کنید که این علائم معمولا به صورت تکی ظاهر می شوند و کم کم بیشتر می شود و به این صورت نیست که یک فرد همه آنها را داشته باشد، به همین خاطر توصیه می کنیم که اگر هرکدام از این علائم را به صورت تکی هم مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید و خودتان را چک کنید تا اگر هم مبتلا به کرونا دلتا شده باشید، سریعا بتوانید از انتشار آن در بدن خودتان جلوگیری کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

1- کاهش هوشیاری:

اولین نشانه ویروس کرونا دلتا، کاهش هوشیاری است. این نشانه به این صورت است که ممکن است هوشیاری کامل نداشته باشید و نتوانید به خوبی تشخیص دهید که چه کارهایی انجام می دهید یا دیگران با شما چه صحبتی می کنند.

کاهش هوشیاری مانند زمانی است که خواب مناسب نداشته باشید و در آن زمان متوجه نمی شوید که چه اتفاقاتی در دور و برتان می افتد، اگر چنین حالتی داشتید و حس کردید که هوشیاری کامل ندارید و داروی خاصی هم مصرف نکرده بودید، حتما به پزشک مراجعه کنید و مورد بررسی قرار بگیرید.

2- احساس درد در قفسه سینه:

یکی دیگر از علائم ویروس کرونا دلتا، احساس درد در قفسه سینه است. البته به صورت عادی ممکن است گاهی اوقات چنین دردی را تجربه کنیم و برای این موضوع نیازی به مراجعه به پزشک نیست، اما اگر درد به قدری زیاد بود که نتوانستید آن را تحمل کنید یا غیرطبیعی بود، بهتر است برای بررسی خودتان به پزشک مراجعه کنید و یا تست کرونا بدهید تا سلامت خودتان را حفظ کنید.

3- تب بیشتر از 3 روز:

یکی دیگر از علائم کرون دلتا، تب داشتن بیشتر از 3 روز است. ممکن است شما به دلایل مختلفی احساس تب داشته باشید و بدنتان حالت داغی داشته باشد، اما اگر این تب بیشتر از 3 روز ادامه پیدا کرد و حالتی مشکوک داشت، توصیه می کنیم که حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید و اقدامات لازم برای بهبود خودتان را انجام دهید تا خدای نکرده مشکلات جدی برایتان ایجاد نشود.

4- عدم حرکت و صحبت کردن:

یکی از علائم دیگر این ویروس که می تواند به شدید بودن آن هم اشاره کند، عدم حرکت و صحبت کردن است. اگر حس کردید خودتان یا اطرافیانتان نمی توانید به خوبی حرکت کنید و صحبت کردن برایتان سخت است، توصیه می کنیم که سریعا به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید، چون ممکن است با بی توجهی به این موضوع، مشکلات جدی تری برایتان ایجاد شود و سلامتی تان به خطر بیفتد.

5- بی اشتها بودن و تهوع:

یک نشانه دیگر برای ویروس دلتا، این است که ممکن است بی اشتها باشید و به صورت دائمی حالت تهوع داشته باشید. اگر خانم باردار نیستید و علائم تهوع برایتان غیرطبیعی است، در صورت مشاهده این حالت حتما باید برای مراجعه به پزشک اقدام کنید.

بی اشتها بودن به تنهایی مشکلی ایجاد نمی کند اما داشتن حالت تهوع در کنار آن، می تواند نشانه کرونا دلتا باشد و به همین خاطر باید سریعا پیگیر این موضوع باشید تا ویروس در بدن شما گسترش پیدا نکند.

6- افزایش تعداد تنفس:

یکی دیگر از نشانه های کرونا دلتا، این است که ممکن است تعداد تنفس و سرعت تنفس شما زیاد شود و نتوانید به آرامی نفس بکشید. این موضوع هم می تواند نشان دهنده این باشد که شما مشکوک به ویروس کرونا دلتا هستید و بهتر است در صورت مشاهده این نشانه و ادامه دار بودن آن، حتما به پزشک مراجعه کنید تا از مشکلات جدی جلوگیری کنید.

7- ضعف و بی حالی:

گاهی اوقات ممکن است در حالت عادی ما دچار ضعف و بی حالی باشیم، اما در صورتی که دچار ضعف و بی حالی هستید و دلیلی برای این موضوع وجود ندارد و این احساس ادامه دار است، توصیه می کنیم که حتما به یک پزشک مراجعه کنید تا معاینه شوید و در صورت نیاز اقدام به تست کرونا کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

8- افت اکسیژن خون:

این نشانه هم می تواند مربوط به کرونا دلتا باشد که در آن، ممکن است اکسیژن خون شما کاهش پیدا کند و نتوانید به خوبی نفس بکشید. البته افرادی که در حالت عادی برای تنفس مشکل دارند جزو این نشانه نیستند اما افرادی که تنفس آنها مشکلی ندارد اگر دچار این حالت شوند، باید سریعا به پزشک مراجعه کنند.

9- سرفه زیاد و تنگی نفس:

سرفه هم یکی از علائم مهم در ابتلا به کرونا دلتا است که اگر دچار این حالت بودید و سرفه و تنگی نفس داشتید، توصیه می کنیم که این موضوع را جدی بگیرید و حتما به بیمارستان یا پزشک مراجعه کنید.

10- آبریزش بینی و سردرد دائمی:

آبریزش بینی یکی از علائم سرماخوردگی است اما می تواند نشانه کرونا دلتا هم باشد. اگر آبریزش بینی زیادی دارید و دچار سردرد هم هستید، توصیه می کنیم دست دست نکنید و حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید چون این موضوع می تواند باعث خطرات زیادی شود.

علائم خطرناک در کرونا دلتا چه هستند؟

تا به اینجا علائم کرونا دلتا را گفتیم و آنها را بررسی کردیم، اما دو نشانه هستند که نشان دهنده کرونا دلتا هستند و وجود آنها کمی خطرناک است، به همین خاطر توصیه می کنیم که در صورت مشاهده آنها سریعا به پزشک مراجعه کنید:

  1. تب بالای 39.5 درجه
  2. اکسیژن خون زیر 94

اگر برای جلوگیری از افت فشار و بی حالی، پزشک برایتان سرم تجویز کرده است، می توانید در خانه بمانید و با استفاده از خدمات تزریق سرم در منزل توسط تیم هوم سرویز، سرم را در خانه خود دریافت کنید و از خانه خارج نشوید.

زمان قرنطینه در دوران کرونا دلتا چقدر است؟

اگر به کرونا دلتا مبتلا شدید، باید بدانید که زمان قرنطینه این نوع کرونا حداقل بین 15 تا 20 روز است و باید در این مدت روابط خود را محدود کنید و قرنطینه بمانید تا کرونا را به دیگران منتقل نکنید؛ در غیر اینصورت ممکن است افراد دور و بر و عزیزان شما در خطر باشند و کرونا را به راحتی به آنها منتقل کنید.

پروتکل های بهداشتی
پروتکل های بهداشتی در زمان شیوع کرونا دلتا

چکیده مطلب

در این مقاله در مورد علائم کرونا دلتا صحبت کردیم و گفتیم که این نوع کرونا چه نشانه هایی دارد و نشانه های آن چگونه مشخص می شوند. همچنین گفتیم علائم چه چیزهایی هستند و در صورت مشاهده آنها بهتر است چه زمانی به پزشک مراجعه کنید.

در ادامه بررسی کردیم که علائم پرخطر کرونا دلتا چه هستند و همچنین گفتیم که در صورت ابتلا به این بیماری، چه مدت باید در قرنطینه باقی بمانید تا جان دیگران را به خطر نیندازید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که با علائم کرونا دلتا به خوبی آشنا شده باشید و بتوانید به بهترین شکل ممکن از خود و عزیزانتان محافظت کنید تا این ویروس را نیز پشت سر بگذاریم.

تست کرونا دلتا
تست کرونا دلتا

تست کرونا دلتا با تیم پزشکی هوم سرویز

برای اینکه نگران ابتلا به ویروس قوی کرونا دلتا نباشید، می توانید تست کرونا دلتا را در منزلتان انجام دهید. تیم پزشکان هوم سرویز با تمام وسایل پزشکی به منزل شما می آیند و خیلی سریع تست کرونا دلتا را برای شما انجام می دهند. با نصب اپلیکیشن هوم سرویز و ثبت درخواست خود، شما می توانید تست کرونا را خیلی سریع و راحت انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا