پزشکی و پرستاری

وضعیت کرونا دلتا در ایران

وضعیت کرونا دلتا در ایران چطور است؟

کرونا ویروسی است که از اواخر سال 1398 مهمان دنیای ما شد و توانست افراد زیادی را مبتلا کند و افراد زیادی را هم به کام مرگ بکشاند. این ویروس توانست در کل دنیا پخش شود و دردسرهای زیادی را برای تمام مردم دنیا ایجاد کند و باعث تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شود. حالا که واکسن ویروس کرونا ساخته شده است و تمام کشورها در حال واکسیناسیون کرونا هستند تا این ویروس ریشه کن شود، ویروس کرونا با جهش های زیادی که ایجاد می کند و با ارتقا خود می خواهد در برابر واکسن کرونا مقاومت کند و همچنان مهمان ما باقی بماند. ویروس کرونا دلتا یکی از جدیدترین جهش های این ویروس است که کشورهای بسیار زیادی از جمله ایران را درگیر کرده و توانسته قربانیان زیادی بگیرد. این ویروس توانسته در مدت زمان بسیار کمی از کشور هند به وجود بیاید و در کل جهان پخش شود و سرعت ابتلای بسیار بالایی هم دارد. در این مقاله می خواهیم در مورد وضعیت کرونا دلتا در ایران صحبت کنیم و بگوییم که این ویروس در حال حاضر در ایران چه وضعیتی دارد و همچنین می خواهیم علائم کرونا دلتا را به شما بگوییم تا بتوانید از خود و عزیزانتان در برابر این ویروس محافظت کنید و همچنین می خواهیم بگوییم که چه نکاتی را برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس انجام دهید.

اگر دوست دارید از خودتان و عزیزانتان بیشتر مراقبت کنید و بتوانید از این ویروس در امان باشید، حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

ویروس کرونا دلتا
ویروس کرونا دلتا چیست؟

ویروس کرونا دلتا چیست و از کجا به وجود آمده است؟

کرونا دلتا جدیدترین جهش ویروس کرونا است که توانسته در جهان شیوع پیدا کند و خیلی سریع افراد زیادی را آلوده کند. این ویروس از کشور هند شروع شده است و توانست افراد زیادی را مبتلا کند و با سفرهای مختلف، کشورهای دیگر جهان هم آلوده شدند و درگیر این ویروس هستند.

ویروس کرونا دلتا توانسته جهش بسیار زیادی داشته باشد و سرعت انتقال خود را افزایش داده است، یعنی این ویروس به راحتی می تواند حتی از طریق محیط منتقل شود و به همین خاطر است که جدی گرفتن رعایت پروتکل های بهداشتی، اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است و در صورت عدم رعایت آنها، امکان مبتلا شدن به این ویروس بسیار بالاست.

کرونا دلتا همچنن باعث نگرانی محققان و شرکت های سازنده واکسن کرونا شده است، چون این ویروس خود را در برابر واکسیناسیون هم مقاوم تر کرده است و به همین خاطر است که تاثیرگذاری واکسن کرونا کمتر شده است. اما باز هم واکسن می تواند تاثیر مناسبی داشته باشد و به صورت کامل تاثیرگذاری خودش را از دست نداده است. در کل توصیه می کنیم در زمانی که ویروس کرونا دلتا در حال شیوع است، حتما پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن، از خودتان و عزیزانتان محافظت کنید و دچار مشکلی در این زمینه نشوید.

کرونا دلتا
کرونا دلتا

زنگ خطرهای کرونا دلتا

1- کاهش هوشیاری:

اولین نشانه ویروس کرونا دلتا، کاهش هوشیاری است. این نشانه به این صورت است که ممکن است هوشیاری کامل نداشته باشید و نتوانید به خوبی تشخیص دهید که چه کارهایی انجام می دهید یا دیگران با شما چه صحبتی می کنند.

کاهش هوشیاری مانند زمانی است که خواب مناسب نداشته باشید و در آن زمان متوجه نمی شوید که چه اتفاقاتی در دور و برتان می افتد، اگر چنین حالتی داشتید و حس کردید که هوشیاری کامل ندارید و داروی خاصی هم مصرف نکرده بودید، حتما به پزشک مراجعه کنید و مورد بررسی قرار بگیرید.

2- احساس درد در قفسه سینه:

یکی دیگر از علائم ویروس کرونا دلتا، احساس درد در قفسه سینه است. البته به صورت عادی ممکن است گاهی اوقات چنین دردی را تجربه کنیم و برای این موضوع نیازی به مراجعه به پزشک نیست، اما اگر درد به قدری زیاد بود که نتوانستید آن را تحمل کنید یا غیرطبیعی بود، بهتر است برای بررسی خودتان به پزشک مراجعه کنید و تست کرونا بدهید تا سلامت خودتان را حفظ کنید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

3- تب بیشتر از 3 روز:

یکی دیگر از علائم کرون دلتا، تب داشتن بیشتر از 3 روز است. ممکن است شما به دلایل مختلفی احساس تب داشته باشید و بدنتان حالت داغی داشته باشد، اما اگر این تب بیشتر از 3 روز ادامه پیدا کرد و حالتی مشکوک داشت، توصیه می کنیم که حتما سریعا به پزشک مراجعه کنید و اقدامات لازم برای بهبود خودتان را انجام دهید تا خدای نکرده مشکلات جدی برایتان ایجاد نشود.

4- عدم حرکت و صحبت کردن:

یکی از علائم دیگر این ویروس که می تواند به شدید بودن آن هم اشاره کند، عدم حرکت و صحبت کردن است. اگر حس کردید خودتان یا اطرافیانتان نمی توانید به خوبی حرکت کنید و صحبت کردن برایتان سخت است، توصیه می کنیم که سریعا به پزشک یا بیمارستان مراجعه کنید، چون ممکن است با بی توجهی به این موضوع، مشکلات جدی‌تری برایتان ایجاد شود و سلامتیتان به خطر بیفتد.

5- بی اشتها بودن و تهوع:

یک نشانه دیگر برای ویروس دلتا، این است که ممکن است بی اشتها باشید و به صورت دائمی حالت تهوع داشته باشید. اگر خانم باردار نیستید و علائم تهوع برایتان غیرطبیعی است، در صورت مشاهده این حالت حتما باید برای مراجعه به پزشک اقدام کنید.

بی اشتها بودن به تنهایی مشکلی ایجاد نمی کند؛ اما داشتن حالت تهوع در کنار آن، می تواند نشانه کرونا دلتا باشد و به همین خاطر باید سریعا پیگیر این موضوع باشید تا ویروس در بدن شما گسترش پیدا نکند.

علائم خطرناک در کرونا دلتا چه هستند؟

تا به اینجا علائم کرونا دلتا را گفتیم و آنها را بررسی کردیم، اما دو نشانه هستند که نشان دهنده کرونا دلتا هستند و وجود آنها کمی خطرناک است، به همین خاطر توصیه می کنیم که در صورت مشاهده آنها سریعا به پزشک مراجعه کنید:

  1. تب بالای 39.5 درجه
  2. اکسیژن خون زیر 94

پروتکل های بهداشتی کرونا
پروتکل های بهداشتی کرونا

زمان قرنطینه در دوران کرونا دلتا چقدر است؟

اگر به کرونا دلتا مبتلا شدید، باید بدانید که زمان قرنطینه این نوع کرونا حداقل بین 15 تا 20 روز است و باید در این مدت روابط خود را محدود کنید و قرنطینه بمانید تا کرونا را به دیگران منتقل نکنید؛ در غیر این صورت ممکن است افراد نزدیک و عزیزان شما در خطر باشند و کرونا را به راحتی به آنها منتقل کنید.

وضعیت کرونا دلتا در ایران چگونه است؟

باید بگوییم که وضعیت ویروس کرونا دلتا در ایران اصلا خوب نیست و به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و مسافرت های بی مورد زیادی که انجام می شود، کرونا دلتا در ایران توانسته نسبت به ماه ها و سال های قبل، رکورد بالایی ثبت کند و تعداد افراد مبتلا و فوتی های این ویروس در تمامی استان ها و شهرها افزایش پیدا کرده است.

همچنین چون در ایران واکسیناسیون آغاز شده و اکثر افرادی بالای 45 سال واکسینه شده اند، این ویروس در کمین افراد جوان و کودکان است و می تواند آسیب زیادی را به این قشر از افراد وارد کند.

باید بگوییم که توصیه می کنیم تا حد امکان در زمان ویروس کرونا، سعی کنید نکات زیر را رعایت کنید تا از این ویروس در امان باشید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات تست کرونا هم ارائه میده؟

1- رعایت پروتکل های بهداشتی:

حتما سعی کنید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنید و حتی برای رفتن تا سر کوچه هم از ماسک و الکل استفاده کنید تا از این ویروس در امان باشید. همچنین از خوردن خوراکی در محیط های عمومی و برداشتن ماسک خودتان در مکان های شلوغ خودداری کنید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود.

2- بیرون رفتن بی مورد ممنوع:

همه ما از قرنطینه ماندن در خانه خسته شده ایم و دوست داریم کمی بگردیم و از فصل های مخلتف لذت ببریم، اما با جلوگیری از بیرون رفتن های بی مورد، می توانیم کمک کنیم که این ویروس سریعتر از بین برود و بتوانیم با خیال راحت و ایمنی کامل به تفریح و بیرون رفتن بپردازیم. بیرون رفتن با نگرانی و استرس، جز اذیت شدن و محدودیت های زیاد هیچ فایده دیگری برایمان ندارد.

3- تعطیل کردن مسافرت:

خیلی از افراد ممکن است در شهرهای دور از عزیزان خودشان زندگی کنند و بخواهند به مسافرت بروند و عزیزان خود را ببینند، اما باید بگوییم که تا حد امکان و در صورتی که ضروری نیست، مسافرت را متوقف کنید تا هم از جان خودتان محافظت کنید هم از جان عزیزانتان. چون در مسافرت مخصوصا با وسایل نقلیه عمومی، امکان ابتلا به کرونا بسیار بالا است و می تواند بسیار خطرناک باشد.

4- تقویت سیستم ایمنی بدن:

با کارهایی مانند ورزش مناسب، تغذیه مناسب و خوردن خوراکی هایی که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند، شما می توانید سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید تا در برابر ویروس کرونا دلتا مقاومت زیادی داشته باشد و حتی اگر خدای نکرده به این ویروس مبتلا شدید، مشکل خاصی برایتان ایجاد نشود.

اگر متوجه شدید که علائمی از کرونا دارید، حتما به پزشک مراجعه کنید و تست کرونا بدهید تا از سلامتی خودتان مطمئن شوید.

وضعیت کرونا دلتا در ایران
وضعیت کرونا دلتا در ایران

جمع بندی مطالب

در این مقاله در مورد وضعیت کرونا دلتا در ایران صحبت کردیم و گفتیم که این ویروس چقدر می تواند خطرناک باشد و تا چه حد می تواند در مبتلا شدن افراد سریع باشد. همچنین گفتیم که ویروس کرونا دلتا چه علائمی دارد و علائم خطرناک آن چه چیزهایی هستند. در ادامه هم نکاتی را گفتیم که با رعایت آنها می توانید خودتان و عزیزانتان را از ابتلا به این ویروس حفظ کنید و از خودتان محافظت کنید.

امیدواریم این که این مقاله به شما کمک کرده باشد وضعیت کرونا دلتا در ایران را به خوبی درک کنید و بتوانید از شیوع این ویروس جلوگیری کنید، امیدواریم که هرچه زودتر این ویروس ریشه کن شود و بتوانیم باز هم مانند سابق به زندگی خودمان بپردازیم و از فرصت زندگی که در اختیار ماست، لذت ببریم.

خدمات پزشکی هوم سرویز
خدمات پزشکی هوم سرویز

تست کرونا در منزل شما با هوم سرویز

برای حفظ سلامتی خود در دوران شیوع ویروس کرونا، شما می توانید از خدمات تست کرونا در منزل هوم سرویز استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید بیشتر در خانه بمانید، می توانید از خدمات هوم سرویز برای ارسال دارو درب منزل کمک بگیرید. برای استفاده از خدمات پزشکی و پرستاری هوم سرویز، کافی است اپلیکیشن هوم سرویز را نصب کنید و سفارش خود را ثبت بفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا