زیبایی

درمان موخوره با روش‌های خانگی + از پیشگیری تا رفع کامل

موخوره یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای موها پیش می‌آید و باعث زشت شدن شکل و حالت موها می‌شود. احتمال پیدایش موخوره در خانم‌ها از آقایان بیشتر است. با اینکه موخوره، مشکلی ناخوشایند و آزاردهنده است؛ اما خوشبختانه روش‌های زیادی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند مشکل موخوره را بدون نیاز به کوتاهی موهای خودتان درمان کنید. یکی از این راه‌ها این است که از خدمات آرایشگری در منزل استفاده کنید یا به سالن‌های زیبایی بروید تا افراد حرفه‌ای و متخصص، موخوره‌های مو را به صورت کامل از بین ببرند.

راه دیگری که وجود دارد این است که از روش‌های خانگی برای درمان موخوره استفاده کنید تا بتوانید به‌راحتی این مشکل را به‌صورت کامل ریشه‌کن کرده و از بین ببرید.

در این مقاله می‌خواهیم به شما چندین روش درمان موخوره به روش خانگی را بگوییم و همچنین بررسی می‌کنیم که چطور می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کرده و در صورت وجود موخوره، آن را به‌صورت کامل رفع کنید.

اگر موهای خودتان یا نزدیکانتان موخوره دارد و می‌خواهید این موضوع را به‌صورت کامل از بین ببرید و بهترین روش‌های درمان موخوره به روش خانگی را یاد بگیرید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید تا بتوانید بهترین روش‌هایی که برای این کار وجود دارند را یاد گرفته و از آنها برای رفع این مشکل آزار دهنده استفاده کنید.

موخوره چیست؟
موخوره چیست؟

موخوره چیست؟

با پیدایش موخوره در میان موها، تارهای مو دو شاخه یا چند شاخه می‌شوند و حالتی شکننده پیدا می‌کنند. معمولاً انتها و میانه ساقه مو به موخوره دچار می‌شود. دلایل مختلفی در پیدایش موخوره دخیل است؛ اما می‌توانیم بگوییم تقریباً در اکثر موارد، دلیل این مشکل عدم رسیدگی مناسب به موها است.

از مهم‌ترین موضوعاتی که باعث می‌شوند موخوره در موهای شما ایجاد شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از مواد شیمیایی مانند کراتین و…
  • شانه‌ زدن نادرست موها
  • رژیم غذایی نامناسب و کمبود مواد معدنی و پروتئین در بدن
  • استفاده از مواد نامناسب برای حالت دادن به موها
  • انجام زیاد کارهایی مانند دکلره و رنگ مو و…

این موارد از مهم‌ترین دلایل ایجاد موخوره هستند که می‌توانند این مشکل را در موهای شما به وجود بیاورند.

پیشگیری از موخوره
پیشگیری از موخوره

چطور از بروز موخوره جلوگیری کنیم؟

قبل از اینکه به سراغ بررسی روش‌های درمان موخوره به روش خانگی برویم، بهتر است این موضوع را بررسی کنیم که چطور از بروز موخوره جلوگیری کنیم. احتمالاً بعد از مطالعه دلایل موخوره این موضوع را به‌خوبی می‌دانید که باید چه کاری انجام دهید؛ اما در ادامه به برخی از مهم‌ترین روش‌های پیشگیری از موخوره اشاره خواهیم کرد:

  • از روش‌های شیمیایی مراقبت مو کمتر استفاده کنید.
  • مواد شیمیایی را برای حالت‌دهی به موها استفاده نکنید.
  • شامپوهای مناسب با جنس و نوع موهای خودتان انتخاب کنید.
  • شانه‌کردن موهای خودتان را به‌درستی انجام دهید.
  • مواد غذایی مناسب و سرشار از پروتئین را مصرف کنید تا مواد موردنیاز موها تأمین شود.
  • از روغن‌های مغذی برای موها مانند روغن آرگان و… استفاده کنید.

این موارد می‌توانند به شما کمک کنند که از بروز مشکل موخوره جلوگیری کنید و موهایی سالم و جذاب داشته باشید.

درمان موخوره
درمان موخوره

بهترین روش‌های خانگی برای درمان موخوره

در ادامه می‌خواهیم به روش‌های خانگی برای درمان موخوره بپردازیم که می‌توانید آنها را با مواد ارزان و طبیعی انجام دهید و به‌راحتی سلامتی موهای خودتان را بازیابی کنید. سعی کنید از یکی از این روش‌ها استفاده کنید و اگر روی موهای شما جواب نداد، از روش‌های دیگر نیز استفاده کنید تا روش مناسب برای موهای خودتان را پیدا کنید.

1- روغن آرگان:

روغن آرگان یک روغن بسیار مناسب برای موها است که دارای آنتی‌ اکسیدان، امگا 3 و ویتامین E است و در سال‌های اخیر از آن استقبال زیادی شده است.

برای استفاده از این روغن می‌توانید بعد از حمام و شستشوی موهای خودتان با شامپو، آب آنها را بگیرید و زمانی که هنوز کمی مرطوب هستند، چند قطره از روغن آرگان را کف دست‌های خودتان ریخته و موهایتان را با آن ماساژ دهید و بگذارید تا روی موها باقی بماند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کوتاهی موی بانوان هم ارائه میده؟

این روغن باعث آبرسانی و افزایش رطوبت موها می‌شود و به‌راحتی مشکلاتی مانند موخوره را برطرف کند. پیشنهاد می کنیم خواص روغن جوجوبا را هم بررسی بفرمایید، دارای خواص بینظیری برای مراقبت از مو می باشد.

البته باید حواستان باشد که روغن آرگان کاملاً طبیعی را خریداری کرده و استفاده کنید.

2- روغن بادام:

روغن بادام نیز یکی دیگر از روغن‌های بسیار مناسب برای درمان مشکلات موها است و می‌تواند در درمان موخوره نیز بسیار مؤثر باشد. این روغن به افزایش رطوبت و نرم‌ شدن موهای شما کمک زیادی می‌کند.

برای این کار توصیه می‌کنیم که بر اساس حجم موهایتان، یک یا چند قاشق روغن بادام را روی شعله ملایم قرار دهید تا کمی حرارت ببیند و گرم شود. سپس روغن را از روی حرارت برداشته و وقتی کمی خنک شد، روی کف دستتان بریزید و نوک موها و ریشه آنها را با استفاده از این روغن ماساژ دهید.

سپس موهای خود را ببندید و یک کلاه حمام روی سرتان بگذارید و حدود یک تا دو ساعت اجازه دهید روغن روی موهایتان باقی بماند. در انتها نیز موهایتان را با استفاده از شامپوهای طبیعی بشویید و آنها را خشک کنید. هفته‌ای یک‌بار این کار را انجام دهید تا معجزه آن را ببینید.

روغن بادام برای درمان موخوره
روغن بادام برای درمان موخوره

3- ماسک تخم‌مرغ و روغن‌ زیتون:

یکی دیگر از روش‌های بسیار مؤثر که هم می‌تواند در درمان موخوره مؤثر باشد و هم درخشندگی و زیبایی موهایتان را افزایش می‌دهد، استفاده از ماسک تخم‌مرغ و روغن‌ زیتون است.

زرده تخم‌مرغ سرشار از پروتئین است که به سلامتی بیشتر موها کمک زیادی می‌کند. همچنین روغن‌زیتون نیز باعث افزایش رطوبت موها می‌شود؛ بنابراین برای استفاده از این ماسک، زرده تخم‌مرغ را جدا کرده و یک قاشق روغن‌ زیتون را به آن اضافه کنید و به‌خوبی مخلوط کنید.

در مرحله بعدی این ماسک را روی موهای خودتان بمالید و به‌خوبی روی ریشه موها را با استفاده از آن ماساژ دهید و سپس یک کلاه حمام روی سرتان بگذارید تا حدود 20 دقیقه باقی بماند.

در مرحله بعدی نیاز است که موهایتان را با شامپو بشویید و آب آنها را بگیرید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای یک یا دو بار استفاده کنید و تأثیر فوق‌العاده‌ آن را مشاهده کنید.

4- استفاده از سرکه سفید:

آخرین مورد از روش‌های خانگی برای درمان موخوره، استفاده از سرکه سفید است. اسیدی بودن سرکه سفید باعث تغییر PH پوست سر می‌شود و کمک می‌کند مشکلاتی مانند موخوره را به‌راحتی درمان کنید.

همچنین این روش به براق شدن موهای شما نیز کمک می‌کند. برای استفاده از آن نیاز است که مقدار مناسبی سرکه سفید را با آب مخلوط کنید و پس از استفاده از شامپو نرم‌کننده، این ترکیب را روی موهای خودتان قرار دهید تا حدود 10 دقیقه بماند و تأثیر خود را بگذارد.

دقت کنید که این ترکیب را روی نوک موها و ریشه آنها بمالید و پس از 10 دقیقه با استفاده از آب گرم موهایتان را بشویید و آنها را خشک کنید. این روش را می‌توانید هفته‌ای یک‌بار انجام دهید تا تأثیر فوق‌العاده آن را مشاهده کنید.

سرکه سفید برای درمان موخوره
سرکه سفید برای درمان موخوره

کوتاهی مو برای درمان موخوره

در انتهای راهکارهای خانگی برای درمان موخوره باید بگوییم که یکی از بهترین روش‌ها برای درمان موخوره، کوتاه کردن قسمت انتهایی مو است که موخوره‌ها را از بخش سالم مو جدا می‌کند و باعث مرتب شدن موهای شما می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات کوتاهی موی بانوان هم ارائه میده؟

شما می‌توانید جدیدترین و زیباترین مدل کوتاهی مو دخترانه و زنانه را در هوم سرویز مشاهده کنید و مدلی شیک و زیبا را برای کوتاهی موهای خود انتخاب کنید تا موهای شما ظاهری سالم و جذاب داشته باشند.

کوتاهی مو بانوان
کوتاهی مو بانوان

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله در مورد درمان موخوره به روش خانگی صحبت کردیم و گفتیم که اصلاً موخوره چیست و چرا به وجود می‌آید و با هم راهکارهایی را بررسی کردیم که کمک می‌کنند بتوانید از بروز موخوره جلوگیری کنید.

همچنین در قسمت بعدی بهترین روش‌های درمان موخوره به روش خانگی را بررسی کردیم تا بتوانید از آنها استفاده کرده و موخوره موجود در موهایتان را درمان کنید.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید در مورد موخوره اطلاعات بیشتری کسب کنید و با روش‌های گفته شده این مشکل را به‌صورت کامل ریشه‌کن کرده و موهایی سالم و زیبا داشته باشید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم سایر مقالات مانند انواع مدل مو برای صورت گرد و کشیده و روش‌های درست کردن ماسک ویتامینه مو در منزل را در مجله هوم سرویز مطالعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از مانیکور و پدیکور و براشینگ مو گرفته تا وکس صورت و کراتینه مو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا