رایانه و تکنولوژی

بهترین گوشی های گیمینگ شیائومی

راهنمای خرید گوشیهای گیمینگ از برند شیائومی

امروزه گیم به بزرگترین سرگرمی بشر تبدیل شده است و از نظر سودآوری و درآمد هیچ صنعت دیگری (از جمله سینما و موسیقی) توانایی رقابت با آن را ندارد. همچنین در حال حاضر و به لطف پیشرفت چشمگیر تکنولوژی، گوشی‌های هوشمند می‌توانند از پس اجرای بازی‌های سنگین و با گرافیک نسبتاً بالا بربیایند و همین مورد به علاوه‌ تعداد بی‌شمار افرادی که از طریق گوشی هوشمند خود به بازی کردن می‌پردازند باعث شده که استودیو‌های سازنده بازی، محصولات خود را برای پلتفرم موبایل نیز منتشر کنند و از این راه سود کلانی نیز بدست بیاورند. بازی‌هایی نظیر Call of Duty، Fortnite و PUBG روی پلتفرم‌های موبایل پلیر‌های فراوانی دارند و از جامعه آنلاین بسیار بزرگی بهره می‌برند. تازه بازی‌های با کیفیت موبایل تنها به بازیهای آنلاین خلاصه نمی‌شود و بسیاری از بازی‌های آفلاین و مستقل را نیز شامل می‌شود. اما متاسفانه بسیاری از بازی‌های نام برده شده بر روی هر گوشی موبایلی به‌خوبی اجرا نشده یا اصلاً نصب نمی‌شوند! در نتیجه اگر به‌دنبال تجربه‌ بازی‌ها بر روی موبایل خود و بالاترین کیفیت هستید؛ باید به‌دنبال خرید گوشی‌های پرچمدار بروید که قیمت بسیار زیادی دارند. در همین راستا شرکت چینی و خوش‌نام شیائومی با تولید و عرضه‌ی تعدادی گوشی‌های هوشمند که هدف اصلی آن‌ها گیمینگ است و قیمت مناسبی نیز دارد؛ توانسته این بخش از بازار را از آن خود کند و طرفداران بسیاری نیز بدست آورد.  با هوم سرویز همراه باشید تا بهترین گوشی‌ های گیمینگ شیائومی را به شما معرفی کنیم.

فهرست مطالب

تعمیر موبایل با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

Xiaomi Black Shark 4 Pro

Black Shark 4 Pro
گوشی Black Shark 4 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888

حافظه رم: 8 / 12 / 16 گیگابایت

حافظه داخلی: 256 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 8 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

بلک شارک یکی از زیر مجموعه‌های شیائومی است که تمرکز آن بر روی تولید گوشی‌های هوشمند مخصوص گیمینگ است و از این طریق هم توانسته طرفداران و شهرت زیادی به‌دست آورد. صفحه نمایش این گوشی از نوع super amoled است و ابعاد آن 6.67 اینچ است. وضوح تصویر این نمایشگر 1080 در 2400 پیکسل است و مجهز به قابلیت‌هایی نظیر صفحه نمایش همیشه روشن (Always on display)، نرخ نوسازی 144 هرتزی، حداکثر روشنایی 1300 نیتی و HDR 10+ است. از نمایشگر که بگذریم به محبث پردازنده می‌رسیم که مهم‌ترین المان در رابطه با یک محصول گیمینگ است و شیائومی بلک شارک 4 پرو در این زمینه عملکردی عالی دارد. پردازنده مرکزی این گوشی هشت هسته‌ای بوده و تراشه مرکزی آن اسنپدراگون 888 است و به 12 و 16 (یا 8) گیگابایت حافظه‌ رم نیز تجهیز شده است. همه‌ این موارد بدان معناست که شیائومی بلک شارک 4 پرو کوچکترین مشکلی در اجرای سنگین‌ترین بازی‌های اندرویدی ندارد و حتی شاید بهترین مقصد برای تجربه همچین بازی‌هایی باشد. این گوشی هوشمند، متاسفانه از درگاه حافظه‌ خارجی بهره نمی‌برد و برای محصولی که با هدف گیمینگ ساخته شده شاید یک نکته منفی به حساب بیاید؛ اما تولید آن در دو مدل 256 یا 512 گیگابایتی باعث شده تا بتوانیم از این نکته چشم‌پوشی کنیم.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب نرم افزار و بازی هم ارائه میده؟

حال به بررسی دوربین شیائومی بلک شارک 4 پرو می‌رسیم و از ویژگی‌های مختلف آن می‌گوییم. دوربین اصلی این گوشی از یک ماژول سه‌گانه ساخته شده که سه سنسور آن را به ترتیب؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید و یک سنسور 5 مگاپیکسلی ماکرو تشکیل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه و اصلی شیائومی بلک شارک 4 پرو می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه، Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه و HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 20 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و توانایی فیلمبرداری با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه را دارد. خوشبختانه شیائومی بلک شارک 4 پرو از جک 3.5 میلی متری پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید هدفون خود را موقع بازی به آن متصل کنید و از تجربه‌ آن لذت ببرید.

حال به یکی دیگر از برگ برنده‌های این محصول فوق‌العاده می‌رسیم و آن هم چیزی نیست جز باتری آن. باتری شیائومی بلک شارک 4 پرو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 4500 میلی آمپر ساعت است. نکته جالب در رابطه با باتری این محصول آن است که مدت زمانی که طول می‌کشد تا شارژ شما از صفر به صد برسد، فقط و فقط 15 دقیقه است! بنابراین هیچ نگرانی بابت تمام شدن شارژ این گوشی نداشته باشید و تا هر وقت که خواستید با آن بازی کنید. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب و جذاب شیائومی بلک شارک 4 پرو، تریگر‌های مخصوص بازی آن به صورت پاپ‌آپ است. این محصول همچنین به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما اشاره کرد. شیائومی بلک شارک 4 پرو در سه رنگ مشکی، آبی و نقره‌ای به بازار عرضه شده است و اگر به دنبال تهیه یک گوشی مخصوص گیمینگ هستید و در عین حال نمی‌خواهید هزینه‌ خیلی زیادی کنید؛ شیائومی بلک شارک پرو 4 بهترین گزینه برای شماست.

Xiaomi Black Shark 4

Black Shark 4
گوشی Black Shark 4

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 870

حافظه رم: 6/8/12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48 + 8 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

شیائومی بلک شارک 4 برادر کوچکتر و نسخه ضعیف‌تر بلک شارک 4 پرو است. البته این ضعیف بودن بدین معنا نیست که این محصول یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار نباشد؛ چرا که شیائومی بلک شارک 4 تنها در برخی موارد نسبتاً جزئی از برادر بزرگ‌تر خود عقب‌تر است. صفحه نمایش این گوشی فوق‌العاده از نوع Super amoled بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ است. این کیفیت و ابعاد صفحه نمایش اجرای بازی‌ها بر روی آن را بسیار روان‌تر و البته لذت‌بخش‌تر می‌کند. رزولوشن نمایشگر این محصول 1080 در 2400 پیکسل است که برای یک گوشی هوشمند گیمینگ بسیار عالی است. از دیگر قابلیت‌های صفحه نمایش این محصول می‌توان به نمایشگر همیشه روشن (Always on display)، نرخ نوسازی 144 هرتزی، روشنایی حداکثری 1300 نیتی و البته پشتیبانی از hdr 10+ اشاره کرد. بدنه‌ شیائومی بلک شارک 4 مجهز به تریگر‌های مخصوص بازی به صورت پاپ‌آپ است که این مورد قطعاً خبر خوبی برای گیمر‌ها به‌ خصوص طرفداران سبک شوتر است. از این موارد که بگذریم به پردازنده و تراشه‌ اصلی این محصول می‌رسیم که مهم‌ترین اجزا در یک سیستم گیمینگ محسوب می‌شوند. پردازنده مرکزی شیائومی بلک شارک 4، هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ اصلی آن را اسنپدراگون 870 تشکیل می‌دهد. استفاده از این پردازنده و تراشه در این محصول بدین معنا است که می‌توانید هر بازی سنگینی را که خواستید با بالاترین کیفیت و نرخ فریم بر روی گوشی خود اجرا کنید و هیچگاه با باگ یا لگی از جانب خود گوشی رو‌به‌رو نشوید. به این‌ها 6، 8 و 12 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنید تا کاملاً متوجه شوید که شیائومی بلک شارک 4 چه سرعت و قدرت فوق‌العاده‌ای دارد.

حال به مبحث معرفی دوربین این گوشی گیمینگ می‌رسیم. شاید به‌نظر برسد که دوربین در یک محصول گیمینگ اهمیت چندانی نداشته باشد اما خبر خوب آن است شیائومی در این بخش نیز کاربرانش را راضی می‌کند و عملکرد بسیار خوبی از خود ارائه می‌دهد. دوربین اصلی شیائومی بلک شارک 4 از یک ماژول با سه سنسور مختلف تشکیل شده است که این سنسور‌ها را به‌ترتیب؛ یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در آخر یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و فوکوس خودکار تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی این محصول مجهز به قابلیت‌های نظیر پانوراما، فلش LEd و HDR است و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه، Full hd تا نرخ 240 فریم بر ثانیه و HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. دوربین سلفی شیائومی بلک شارک 4 نیز 20 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. متاسفانه این محصول از درگاه حافظه‌ خارجی پشتیبانی نمی‌کند؛ هرچند که تولید آن در دو مدل 128 و 256 گیگابابتی حتی می‌تواند برای گیمر‌های هاردکور نیز کافی باشد و آن‌ها را از ارتقای حافظه بی‌نیاز کند. این عدم پشتیبانی خوشبختانه در رابطه با جک 3.5 میلی‌متری صدق نمی‌کند و در نتیجه می‌توانید هدفون یا هدست خود را به شیائومی بلک شارک 4 متصل کنید و از تجربه‌ صوتی بازی‌ها نیز لذت ببرید.

همانطور که احتملاً می‌دانید، باتری همیشه جز نقاط قوت محصولات تولید شده توسط شیائومی بوده است و بلک شارک 4 نیز از این قاعده مستثنی نیست. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 4500 میلی آمپر ساعت است. همچنین به کمک شارژ سریع 120 واتی این محصول، رسیدن مقدار آن از صفر تا صد (فول شارژ شدنش) فقط و فقط 17 دقیقه طول می‌کشد. بنابراین دیگری نیازی به نگرانی در مورد شارژ باتری گوشی خود نیست و می‌توانید بدون دغدغه و تا هر موقه که خواستید با آن بازی کنید. شیائومی بلک شارک 4 همچنین به حسگر‌هایی مانند اثر انگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و قطب‌نما تجهیز شده است. این محصول در سه رنگ مشکی، آبی و نقره‌ای و در 30 مارس 2021 روانه بازار شد. پس با توجه به تمام موارد گفته شده؛ اگر به دنبال خرید یک گوشی گیمینگ فوق‌العاده هستید که در ازای امکاناتی که ارائه می‌دهد، قیمت مناسبی نیز داشته باشد؛ شیائومی بلک شارک 4 یک انتخاب معرکه برای شماست.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نصب نرم افزار و بازی هم ارائه میده؟

Xiaomi Black Shark 3 Pro

Black Shark 3 Pro
گوشی Black Shark 3 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 7.1 اینچ

وضوح تصویر: 1440 در 3120 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865

حافظه رم: 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 256 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 13 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

شیائومی بلک شارک 3 پرو، برادر بزرگتر بلک شارک 4 و گوشی گیمینگ نسل قبلی این شرکت است که همچنان یک گزینه‌ ایده‌آل برای گیمر‌ها محسوب می‌شود. نمایشگر این گوشی هوشمند از نوع AMOLED بوده و ابعاد آن 7.1 اینچ است. رزولوشن این صفحه نمایش فوق‌العاده 1440 در 3120 پیکسل است و مجهز به قابلیت‌هایی نظیر DCI-P3، نمایشگر همیشه روشن (Always display on)، نرخ نوسازی 90 هرتزی، فرکانس لمس 270 هرتزی و روشنایی 500 نیتی است. جنس بدنه‌ جلویی شیائومی بلک شارک 3 پرو از شیشه بوده اما قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومینیومی است. بدنه‌ این محصول همچنین از تکنولوژی تریگر‌های فیزیکی گیمینگ بهره می‌برد و از آن استفاده می‌کند. از همه‌ این موارد که بگذریم به بخش پردازنده و تراشه این گوشی هوشمند می‌رسیم که مهم‌ترین قسمت یک محصول گیمینگ محسوب می‌شود. پردازنده مرکزی شیائومی بلک شارک 3 پرو هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ مرکزی آن، اسنپدراگون 865 است. وجود همچین پردازنده و تراشه قدرتمندی به کاربران اجازه می‌دهد تا سنگین‌ترین بازی‌های ممکن را در روان‌ترین حالت و بالاترین کیفیت، اجرا و تجربه کنند. به این‌ها 8 یا 12 گیگابایت نیز حافظه‌ رم را اضافه کنید تا متوجه شوید که این محصول چه عملکرد و سرعت فوق‌العاده‌ای دارد. متاسفانه شیائومی بلک شارک 3 پرو از درگاه حافظه خارجی بهره نمی‌برد و در نتیجه نمی‌توانید حجم حافظه آن را ارتقا دهید؛ هر چند که تولید این گوشی در دو مدل 256 و 512 گیگابایتی شما را از انجام این کار بی‌نیاز کرده است. دوربین اصلی شیائومی بلک شارک 3 پرو از یک ماژول سه‌گانه ساخته شده که سه سنسور آن را به ترتیب؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در انتها یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی و قدرتمند شیائومی بلک شارک 3 پرو توانایی فیلمبرداری با رزولوشن 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه، 1080P تا نرخ 240 فریم بر ثانیه و در آخر با کیفیت HD تا نرخ 1920 فریم بر ثانیه را دارد. دوربین اصلی این محصول همچنین از ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی نظیر فلش LED، پانوراما و HDR پشتیبانی می‌کند. در آخر دوربین سلفی شیائومی بلک شارک 3 پرو نیز 20 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند عکس‌های باکیفیتی را ثبت کند تا حتی سخت‌گیر‌ترین افراد را راضی کند. خوشبختانه این گوشی گیمینگ از جک 3.5 میلی متری پشتیبانی می‌کند و در نتیجه می‌توانید هدفون یا هدست خود را به آن متصل و از تجربه‌ صوتی بازی‌ها نیز لذت ببرید.

باتری شیائومی بلک شارک 3 پرو را نیز به نکات مثبت زیاد آن اضافه کنید تا پی ببرید با چه محصول معرکه‌ای رو‌به‌رو هستید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. شارژ این باتری تنها در طی مدت زمان 38 دقیقه از صفر به صد می‌رسد و به اصطلاح فول شارژ می‌شود؛ پس دیگری نیازی نیست تا نگران تمام شدن شارژ باتری خود به هنگام بازی کردن باشید. شیائومی بلک شارک 3 پرو از حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما است. این محصول در مارس 2020 و در دو رنگ خاکستری و مشکی و با هدف جذب گیمر‌هایی که به دنبال یک گوشی قدرتمند برای این کار می‌گشتند به بازار عرضه شد تا این خلا را برای آن‌ها پر کند. پس اگر شما نیز از این قشر محسوب می‌شوید و می‌توانید از پس هزینه‌ نسبتاً زیاد این گوشی بربیایید؛ شیائومی بلک شارک 3 پرو را به هیچ وجه از دست ندهید و حتی یک لحظه هم در خرید آن تردید نکنید.

Xiaomi Black Shark 3

Black Shark 3
گوشی Black Shark 3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865

حافظه رم: 8/12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4720 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (64 + 13 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

تمام حرف‌هایی که در رابطه با شیائومی بلک شارک 4 پرو و بلک شارک 4 زدیم، در اینجا نیز صادق است. شیائومی بلک شارک 3 برادر کوچکتر و نسخه ضعیف‌تر نسخه‌ پرو محسوب می‌شود که با این وجود نیز همچنان یکی از بهترین‌ گوشی‌های گیمینگ موجود در بازار است. صفحه نمایش این محصول از نوع Amoled بوده و توانایی نشان دادن بیش از 16 میلیون رنگ را دارد. ابعاد آن این نمایشگر 6.67 اینچ بوده و رزولوشن آن نیز 1080 در 2400 پیکسل است. این ابعاد و وضوح تصویر آن را به یک نمایشگر ایده‌آل برای تجربه‌ بازی‌ها تبدیل می‌کند. این صفحه نمایش همچنین مجهز به قابلیت‌هایی نظیر DCI-P3، نمایشگر همیشه روشن، نرخ نوسازی 90 هرتزی، فرکانس لمس 270 هرتزی و روشنایی 500 نیتی نیز می‌باشد. بدنه‌ جلویی شیائومی بلک شارک 3 از جنس شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومینیومی است. بدنه‌ این گوشی همچنین مجهز به تریگرهای فیزیکی گیمینگ با مکانیزم بالا جهنده است. حال به بخش پردازنده و تراشه شیائومی بلک شارک 3 می‌رسیم که مهم‌ترین مبحث در بررسی یک محصول گیمینگ است. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ مرکزی آن اسنپدراگون 865 است. به‌ لطف این تراشه و پردازنده قدرتمند می‌توانید هر نوع بازی را که خواستید به بهترین و روان‌ترین حالت ممکن اجرا کنید و از تجربه‌ آن لذت ببرید. به این موارد 8 یا 12 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که شیائومی بلک شارک 3 قرار نیست حالا حالاها کند شود یا اختلالی در عملکرد آن ایجاد شود. متاسفانه این محصول از درگاه ارتقای حافظه پشتیبانی نمی‌کند اما این قضیه در رابطه با جک 3.5 میلی‌متری صادق نیست. در نتیجه می‌توانید هدفون/هنذفری/هدست خود را به این گوشی متصل و از تجربه‌ صوتی بازی‌ها لذت ببرید.

نوبتی هم باشد نوبت معرفی و نگاهی به دوربین شیائومی بلک شارک 3 است. دوربین این گوشی گیمینگ از یک ماژول سه‌گانه تشکیل شده که سنسور‌های آن را به‌ترتیب؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در آخر یک سنسور 5 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی این محصول می‌تواند با رزولوشن 2160P و نرخ 60 فریم بر ثانیه، 1080P و نرخ 240 فریم بر ثانیه و 720P تا نرخ 1920 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. این دوربین همچنین مجهز به قابلیت‌هایی مانند فلش LED، پانوراما و HDR نیز می‌باشد. دوربین سلفی شیائومی بلک شارک 3 نیز 20 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند. حال به بخش باتری می‌رسیم که اهمیت آن مخصوصاً در یک محصول گیمینگ قابل حمل، دو چندان می‌شود. اما خبر خوب آن است که شیائومی بلک شارک 3 از این آزمون نیز سربلند بیرون می‌آید. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 4720 میلی آمپر ساعت است. همچنین تمام مدل‌های شیائومی بلک شارک 3 از شارژ سریع باتری 65 واتی بهره می‌برند به جز نسخه‌ی 8/128 گیگابایتی؛ این نسخه از شارژ 30 واتی پشتیبانی می‌کند. به‌ لطف این ظرفیت باتری و شارژر سریع دیگر نیازی به نگرانی در رابطه با شارژ این محصول نیست و می‌توانید بدون کوچکترین دغدغه و مشکلی به تجربه‌ بازی‌های موردعلاقه خود مشغول شوید. شیائومی بلک شارک 3 همچنین از حسگر‌هایی همانند اثر انگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما پشتیبانی می‌کند و به آن‌ها تجهیز شده است. ناگفته نماند که این محصول از اتصال رادیو نیز بهره نمی‌برد؛ این مورد شاید دیگر اهمیت چندانی نداشته باشد اما با این وجود هم ذکر آن خالی از لطف نیست. اگر می‌خواهید یک گوشی گیمینگ فوق‌العاده، با امکانات بی‌نظیر و قیمت نسبتاً مناسب داشته باشید؛ شیائومی بلک شارک 3 در دو مدل با دو نوع حافظه‌ 128 و 256 گیگابایتی و در سه رنگ مشکی، خاکستری و نقره‌ای برای خرید موجود می‌باشد.

Xiaomi Mi 10T Pro

Xiaomi Mi 10T Pro
گوشی Xiaomi Mi 10T Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (108 + 13 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

گوشی‌ موبایل شیائومی می 10 تی (و همین مدل پرو) را می‌توان مدل اقتصادی‌تر و مقرون به‌صرفه‌تر نسبت به سری “می” دانست که طبعاً از لحاظ سخت‌افزاری قدری ضعیف‌تر از محصولات پرچمدار این شرکت هستند؛ اما این حرف بدین معنی نیست که این گوشی‌ها کیفیت پایینی دارند و از بهترین‌ گوشی‌های اندرویدی و گیمینگ حال حاضر محسوب نمی‌‍‌شوند. صفحه نمایش شیائومی می 10 تی پرو 6.67 اینچی بوده و از نوع IPS LCD است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. همچنین این صفحه نمایش از قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 144 هرتزی، روشنایی 500 نیتی (حداکثر 650 نیت) و HDR 10+ پشتیبانی می‌کند. جنس بدنه‌ شیائومی می 10 تی پرو از شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. این گوشی نیز درست مانند می 10 از تراشه اسنپدراگون 865 و پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای استفاده می‌کند و همین مورد قدرت کافی به این محصول برای اجرای هر نوع بازی و نرم‌افزاری را می‌دهد. به همه‌ این‌ها 8 گیگابایت حافظه‌ رم هم اضافه کنید تا خیالتان بابت سرعت بالای شیائومی می 10 تی پرو راحت شود. متاسفانه این گوشی نیز نه از درگاه حافظه خارجی پشتیبانی می‌کند و نه از جک 3.5 میلی متری. در نتیجه برای ارتقا حافظه یا اتصال هدفون به این گوشی باید به دنبال راه‌ها و روش‌های جایگزین دیگر باشید.

حال نوبتی هم باشد نوبت معرفی دوربین شیائومی می 10 تی پرو است که شاید بتوان آن را بزرگترین نقطه مثبت این محصول به شمار آورد. دوربین اصلی این گوشی هوشمند از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده است. این سه سنسور را یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و قابلیت‌هایی مانند لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در انتها یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو شکل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 4K تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. ناگفته نماند که دوربین اصلی این محصول مجهز به لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر است تا تجربه فیلمبرداری را برای کاربران آسان‌تر و لذت بخش‌تر کند. از دیگر قابلیت‌ها و توانایی‌های دوربین اصلی شیائومی می 10 تی پرو می‌توان به فلش LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 20 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و توانایی فیلمبرداری با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه و HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارد.

باتری همیشه یکی از نقاط قوت اصلی گوشی‌های تولید شده توسط شرکت شیائومی بوده و خوشبختانه می 10 تی پرو نیز از این قاعده مستثنا نیست. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این باتری از فناوری Power Delivery 3.0 نیز بهره می‌برد. شیائومی می 10 تی پرو به حسگر‌هایی همانند اثرانگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ، مادون قرمز (IR Blaster) و قطب‌نما تجهیز شده است. این گوشی در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی و در سه رنگ مشکی، نقره‌ای و آبی به بازار عرضه شده است و انتخاب فوق‌العاده‌ای برای افرادی است که به دنبال خرید یک گوشی قدرتمند اندرویدی گیمینگ، به همراه پشتیبانی از فناوری‌های روز و با قیمت مناسب هستند، می‌باشد.

Xiaomi POCO X3 NFC

Poco X3 NFC
گوشی Poco X3 NFC

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 732

حافظه رم: 6 / 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 64 / 128 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5160 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (64 + 13 + 2 + 2) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

شیائومی پوکو ایکس 3 ان اف سی بدون شک یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده بازار است که با توجه به قیمت و امکانات مناسبش، ارزش خرید بسیار بالایی دارد. این گوشی همچنین یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار در این بازه‌ قیمتی نیز محسوب می‌شود که می‌تواند بدون مشکل خاصی از پس اجرای بازی‌های سنگین نیز بربیاید. صفحه نمایش این گوشی از نوع IPS LCD بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. صفحه نمایش شیائومی پوکو ایکس 3 همچنین مجهز به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی، روشنایی 450 نیتی و HDR 10 است. جنس بدنه‌ جلویی این محصول از شیشه بوده و قسمت پشتی و همینطور فریم دور آن، آلومینیومی است. یکی از نکات مثبت در تولید بدنه‌ شیائومی پوکو ایکس 3؛ استفاده از پوشش دافع آب است که به همین سبب توانسته گواهی معتبر IP53 را دریافت کند. از این موارد که بگذریم به پردازنده و تراشه اصلی این گوشی هوشمند می‌رسیم. پردازنده مرکزی شیائومی پوکو ایکس 3، هشت هسته‌ای بوده و تراشه و قلپ تپنده‌ آن، اسنپدراگون 732 است. به این‌ها 6 یا 8 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنید تا مطمئن شوید که این محصول قرار نیست به این زودی کند شود یا مشکلی در عملکرد آن ایجاد شود. خوشبختانه شیائومی پوکو ایکس 3 از درگاه ارتقا حافظه‌ی microSDXC (که در محل شیار دوم سیم‌کارت قرار گرفته) و همینطور جک 3.5 میلی متری پشتیبانی می‌کند. در نتیجه می‌توانید حجم حافظه‌ دستگاه خود را ارتقا دهید و با اتصال هنذفری و هدفون خود به آن، از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

همانطور که تا حالا متوجه شدید؛ دوربین همیشه جز نقاط قوت محصولات تولید شده توسط شیائومی بوده و پوکو ایکس 3 نیز سنت‌شکنی نکرده است و عملکرد بسیار خوبی در این بخش دارد. دوربین اصلی این گوشی از یک ماژول چهارگانه تشکیل شده که چهار سنسور آن را به ترتیب؛ یک سنسور 64 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی ماکرو و در آخر یک سنسور 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق تصویر آن‌ها را تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی شیائومی پوکو ایکس می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، Full HD تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین از لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر نیز برای هر چه بهتر و لذت‌بخش‌تر کردن تجربه‌ فیلمبرداری، بهره می‌برد. همچنین این دوربین چهارگانه از قابلیت‌های دیگری مانند فلاش دوگانه و پانوراما نیز پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی شیائومی پوکو ایکس 3، 20 مگاپیکسلی و با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار باکیفیتی را ثبت کند و این قطعاً خبر خوبی برای طرفداران شبکه‌های اجتماعی مخصوصاً اینستاگرام است. این دوریبن سلفی می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه نیز فیلمبرداری کند. در کنار دوربین، باتری نیز یکی از بزرگترین نکات مثبت این محصول است.

باتری شیائومی پوکو ایکس 3 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 5160 میلی آمپر ساعت است. به کمک این ظرفیت بالا‌ی باتری دیگر نیازی به نگرانی در مورد این جنبه از گوشی نیست و می‌توانید تا هر موقع که خواستید از گوشی خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که مدت زمانی که طول می‌کشد تا شارژ این گوشی از صفر  به صد برسد تنها 65 دقیقه است و در نیم ساعت شارز این گوشی هوشمند به 62 درصد می‌رسد. شیائومی پوکو ایکس مجهز به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و همینطور مادون قرمز (که می‌توان از آن به عنوان ریموت کنترل استفاده کرد) می‌باشد. اگر به دنبال خرید یک گوشی میان‌رده قدرتمند با امکانات و همینطور قیمت مناسب هستید؛ شیائومی پوکو ایکس 3 در دو مدل با دو نوع حافظه‌ 64 و 128 گیگابابتی و در دو رنگ آبی و خاکستری برای خرید موجود می‌باشد.

Xiaomi POCO X3 Pro

Poco X3 Pro
گوشی Poco X3 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 860

حافظه رم: 6/ 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5160 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48، 8، 2 و 2 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

گوشی موبایل شیائومی پوکو ایکس 3 پرو یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت بازار است و برای کسانی که به دنبال خرید یک گوشی نسبتاً ارزان قیمت با قدرت و کیفیت مناسب هستند؛ به‌شدت گزینه‌ خوبی محسوب ‌می‌شود. همچنین از این گوشی به دلیل توانایی بسیار خوبی که در پردازش سریع برنامه‌ها و بازی‌ها دارد، به عنوان یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ شیائومی نیز نام برده می‌شود. صفحه نمایش این گوشی 6.67 اینچی بوده و وضوح تصویر آن 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر مجهز به قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی 120 هرتزی، روشنایی 450 نیت و HDR 10 است. همچنین این صفحه نمایش توسط کورنینگ گوریلا گس 6 محافظت می‌شود. جنس بدنه‌ جلویی این دستگاه از شیشه و پشت آن پلاستیکی است و همین مورد باعث شده این گوشی تنها 215 گرم وزن داشته باشد. همچنین بدنه‌ این گوشی دارای سیستم خنک‌کننده مایع است و از گواهی و استاندارد IP53 پشتیبانی می‌کند. قلب تپنده این محصول را تراشه اسنپدراگون 860 تشکیل می‌ده و این بدان معناست که به هیچ وجه نباید نگران کند شدن گوشی خود باشید؛ چرا که به کمک این پردازنده موبایل شما به راحتی از پس اجرای انواع بازی‌ها و برنامه‌ها برمی‌آید.

حالا بهتر است قدری از دوربین شیائومی پوکو ایکس 3 پرو و توانایی‌‌های آن صحبت کنیم. این گوشی موبایل دارای یک دوربین چهارگانه است که چهار سنسور مختلف آن را به ترتیب: یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 2 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و در نهایت یک سنسور تشخیص عمق تصویر 2 مگاپیکسلی تشکیل می‌دهند. این دوربین چهارگانه توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، کیفیت Full HD و تا نرخ 240 فریم بر ثانیه و با کیفیت HD و تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را دارند. از قابلیت‌های دوربین اصلی این گوشی می‌توان به پانوراما، LED و فلاش دوگانه‌ی HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این محصول نیز 20 مگاپیسکلی و با لنز واید بوده و می‌تواند با رزولوشن Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. باتری این محصول نیز غیرقابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 5160 میلی آمپر ساعت. این بدان معناست که می‌توانید تا ساعت‌ها از گوشی خود استفاده کنید و نگران تمام شدن شارژ باتری آن نباشید.

همینطور جالب است بدانید مدت زمانی که طول می‌کشد تا صفر تا صد باتری این گوشی شارژ شود تنها 59 دقیقه طول می‌کشد. شیائومی پوکو ایکس 3 پرو مجهز به قابلیت و حسگر‌های گوناگونی است که از میان آن‌ها می‌توان به حسگر اثر انگشت (که در کنار گوشی واقع شده است)، شتاب‌سنج، قطب نما و حسگر مادون قرمز اشاره کرد. شیائومی پوکو ایکس 3 پرو در دو ظرفیت 128 و 256 گیگابایتی و همینطور با دو نوع حافظه‌ رم 6 و 8 گیگابایتی عرضه شده است. همچنین این محصول در سه رنگ مشکی، آبی و برنزی برای خرید قابل دسترس است. در نهایت می‌توان گفت که شیائومی پوکو ایکس 3 پرو محصولی است که امکانات فوق‌العاده در برابر قیمت مناسبش ارائه می‌کند. پس اگر به دنبال یک گوشی موبایل میان‌رده همه فن حریف و با قیمت مناسب و امکانات جذاب هستید که در آن واحد بخواهید با آن بازی‌های مختلف را نیز تجربه کنید؛ در خرید این گوشی لحظه‌ای تردید نکنید.

Xiaomi POCO F3

Poco F3
گوشی Poco F3

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 870

حافظه داخلی: 128 و 256 گیگابایت

حافظه رم: 6 و 8 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4520 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (48، 8 و 5 مگاپیکسل)

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

شیائومی پوکو اف 3 یکی از بهترین گوشی‌های میان‌رده و گیمینگ بازار است که توسط این شرکت چینی تولید و به بازار عرضه شده است. صفحه نمایش شیائومی پوکو اف 3، 6.67 اینچی بوده و وضوح تصویر آن 1080 در 2400 پیکسل است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و مجهز به قابلیت‌هایی نظیر نوسازی 120 هرتزی، روشنایی 900 نیتی (با امکان افزایش تا 1300 نیت) و همینطور HDR 10+ اشاره کرد. جنس بدنه‌ این محصول از شیشه بوده و فریم دور آن پلاستیکی است. تراشه‌ مرکزی این گوشی اسنپدراگون 870 است. پس هرگونه باور در رابطه با کند شدن و ضعیف شدن این گوشی در گذر زمان را دور بریزید. همچنین این محصول مجهز به 6 یا 8 گیگابایت حافظه رم است تا نکته‌ی قبلی در رابطه با اطمینان از عملکرد آن را تضمین کند. حال بهتر است به دوربین‌های شیائومی پوکو اف 3 و توانایی‌های آن‌ها بپردازیم.

دوربین اصلی این گوشی سه‌گانه بوده و این سه سنسور را به ترتیب یک سنسور 48 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در نهایت یک لنز 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو و فوکوس خودکار تشکیل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه و اصلی این گوشی توانایی فیلمبرداری با کیفیت 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، کیفیت Full HD و تا نرخ بالای 960 فریم بر ثانیه را دارند. از قابلیت‌های دیگر دوربین اصلی این محصول می‌توان به فلش LED، HDR و پانوراما اشاره کرد. دوربین سلفی شیائومی پوکو اف 3، 20 مگاپیکسلی و از نوع لنز ماکرو بوده و می‌تواند با کیفیت Full HD و نرخ فریم بر ثانیه و همینطور با رزولوشن HD و تا نرخ 120 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. باتری این گوشی غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4520 میلی آمپر ساعت است. نکته‌ مثبت و قابل تامل در رابطه با باتری این گوشی آن است که تنها 53 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ آن از صفر به صد برسد یا به اصطلاح فول شارژ شود. حسگر اثر انگشت شیائومی پوکو اف 3 در کنار آن واقع شده است و این محصول به حسگر‌هایی دیگری نظیر ژیروسکوپ و طیف‌سنج نیز مجهز شده است. شیائومی پوکو اف 3 در دو نوع حافظه‌ 128 و 256 گیگابایتی و همچنین در سه رنگ سفید، مشکی و آبی به بازار عرضه شده است. شیائومی پوکو اف 3 محصولی فوق‌العاده برای افرادی است که به دنبال خرید یک گوشی گیمینگ با امکانات استاندارد و قیمت مناسب هستند، می‌باشد.

Xiaomi Mix 4

Xiaomi Mi MIX 4
گوشی Xiaomi Mi MIX 4

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888

حافظه رم: 8/12 گیگابایت

حافظه داخلی: 128/256/512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (108 + 13 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسلی

شیائومی میکس 4 نه تنها یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ بازار بلکه یکی از بهترین محصولات تولید شده توسط شرکت چینی تا به امروز است. صفحه نمایش این گوشی فوق‌العاده از نوع AMOLED بوده و توانایی نشان دادن بیش از یک میلیارد رنگ را نیز دارد. ابعاد این نمایشگر 6.67 اینچ بوده و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. به‌ لطف این ابعاد و رزولوشن، تجربه‌ بازی بر روی شیائومی میکس 4 بسیار روان و لذت‌بخش خواهد بود. این صفحه نمایش همچنین توسط کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و به قابلیت‌هایی نظیر دالبی ویژن، نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی، روشنایی 800 نیتی (در حالت HBM) و HDR 10+ مجهز است. جنس قسمت جلویی بدنه‌ شیائومی میکس 4 از شیشه بوده و بخش پشتی آن سرامیکی است. فریم دور این گوشی نیز از جنس آلومینیوم است. این محصول توانسته است استاندارد و گواهی بسیار معتبر IP53 را دریافت کند؛ چراکه شیائومی میکس 4 در برابر نفوذ گرد و غبار و همینطور پاشش آب مقاوم است و می‌تواند از خود محافظت کند. از این‌ها که بگذریم به بررسی پردازنده و تراشه مرکزی این گوشی می‌رسیم؛ مواردی که عیار و قدرت این محصول در اجرای بازی‌ها را مشخص می‌کند. پردازنده مرکزی شیائومی میکس 4 از هشت هسته تشکیل شده و تراشه‌ی اصلی آن نیز اسنپدراگون 888 است. در نتیجه عملاً هیچ بازی وجود ندارد که شیائومی از پس اجرای آن برنیاید؛ آن هم در حالتی که آن را بدون کوچکترین مشکلی و با بالاترین کیفیت و نرخ فریم ممکن اجرا می‌کند. به این‌ها 8 یا 12 گیگابایت حافظه‌ رم را نیز اضافه کنیم تا متوجه شویم که با چه محصولی فوق‌العاده‌ای از حیث سرعت و عملکرد طرف هستیم.

حال که خیالمان از بابت اجرای بازی‌ها و برنامه‌های سنگین بر روی این گوشی برطرف شد بهتر است به معرفی دوربین شیائومی میکس 4 بپردازیم. دوربین اصلی این گوشی هوشمند متشکل از سه سنسور متفاوت است که آن‌ها را به ترتیب؛ یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و قابلیت‌هایی نظیر فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری، یک سنسور 13 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و در انتها یک سنسور 8 مگاپیکسلی با لنز تله‌فوتو و توانایی زوم اپتیکال 5 برابری تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی شیائومی میکس 4 از ویژگی‌هایی نظیر پانوراما، فلاش دوگانه‌ی LED و HDR پشتیبانی می‌کند و می‌تواند ویدیو‌هایی باکیفیت 8K و نرخ 24 فریم بر ثانیه، 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 240 فریم بر ثانیه را ضبط کند. این دوربین همچنین از لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر و همینطور HDR 10+ برای هر چه بهتر کردن تجربه‌ فیلمبرداری با آن بهره می‌برد. دوربین سلفی این محصول نیز 20 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و کیفیت آن به‌ قدری خوب است که می‌تواند حتی افرادی را که به این بخش از دوربین اهمیت زیادی می‌دهند و همینطور طرفداران شبکه‌های اجتماعی به‌ خصوص اینستاگرام را به‌راحتی راضی و حتی شگفت‌زده کند. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند.

شیائومی میکس 4 گوشی هوشمند فوق‌العاده‌ای است اما این به‌معنای بی‌نقص بودن آن نیست. از جمله‌ این نقاط ضعف می‌توان به عدم پشتیبانی این گوشی از درگاه ارتقای حافظه خارجی و همینطور جک 3.5 میلی‌متری اشاره کرد. بنابراین دیگر نمی‌توانید برای تجربه‌ی بهتر بازی‌ها هدفون یا هدست خود را به آن متصل کنید و برای این کار تنها باید از هنذفری‌های بی‌سیم و بلوتوثی استفاده کنید. از این موارد که بگذریم به یکی دیگر از نقاط قوت پرتعداد این محصول (و البته اکثر گوشی‌های شیائومی) یعنی باتری آن می‌رسیم. باتری اهمیت فراوانی برای گیمر‌هایی که می‌خواهند بدون نگرانی برای این جنبه از گوشی به ساعت‌ها بازی کردن مشغول شوند، دارد. چرا که انجام بازی بر روی گوشی‌های هوشمند به انرژی بسیار زیادی نیاز دارد و در نتیجه شارژ گوشی به‌ سرعت به اتمام می‌رسد. باتری شیائومی میکس 4 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4500 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین مجهز به فناوری‌های Quick Charge 4 و همینطور Power Delivery 3.0 است؛ در نتیجه مدت زمانی که طول می‌کشد تا شارژ این گوشی از صفر به صد برسد فقط 15 دقیقه است. این عدد در هنگام شارژ با شارژر بی‌سیم به 28 دقیقه می‌رسد. شیائومی میکس 4 به حسگر‌هایی همانند اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعبیه شده است)، شتاب‌سنج ، ژیروسکوپ، قطب‌نما و طیف رنگ تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. شیائومی میکس 4 در سه مدل با سه نوع حافظه‌ی 128، 256 و 512 گیگابایتی و همینطور در سه رنگ مشکی، سفید و خاکستری تولید و به بازار عرضه شده است. اگر می‌خواهید یک گوشی همه‌فن حریف و با امکانات خارق‌العاده داشته باشید که در عین حال با آن بازی هم بکنید؛ حتی لحظه‌ای در خرید شیائومی میکس 4 تردید نکنید.

Xiaomi Mi 10 Pro

Mi 10 Pro
گوشی Mi 10 Pro

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 256 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (108 + 20 + 12 + 8) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

تا قبل از اینکه می 11 اولترا معرفی و عرضه شود؛ شیائومی می 10 پرو بهترین و قدرتمندترین گوشی تولید شده توسط شرکت چینی بود. شیائومی می 11 اولترا همچنین یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ این شرکت نیز محسوب می‌شود که با امکانات فوق‌العاده‌اش به‌راحتی از پس راضی کردن نیاز‌های گیمر‌ها برمی‌آید. صفحه نمایش این گوشی از نوع Super AMOLED است و ابعاد آن 6.67 اینچ است. وضوح تصویر این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل است و وظیفه‌ محافظت از آن بر عهده‌ کورنینگ گوریلا گلس 5 است. این صفحه نمایش قابلیت‌هایی مانند فضای رنگی DCI-P3، نرخ نوسازی 90 هرتزی، نرخ ثبت لمس 180 هرتزی و HDR 10+ نیز دارد. جنس بدنه‌ شیائومی می 10 پرو از شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. پردازنده مرکزی این محصول 8 هسته‌ای بوده و تراشه‌ مرکزی آن اسنپدراگون 865 است. این تراشه و پرازنده قدرت فوق‌العاده‌ای به گوشی می‌بخشند که به سبب آن می‌توان سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها را به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی اجرا کرد. تجهیز شدن شیائومی می 10 پرو به 8 یا 12 گیگابایت رم نیز این مورد را تایید می‌کند. بنابراین دیگر تعجبی ندارد که بفهمیم چرا شیائومی می 10 پرو تا همین چند وقت پیش قدرتمندترین گوشی موبایل تولید و ساخته شده توسط این شرکت بود.

دوربین اصلی این محصول چهارگانه بوده که چهار سنسور آن را به ترتیب؛ یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و قابلیت‌هایی نظیر لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور مگاپیکسلی از نوع اولتراواید، یک سنسور 12 مگاپیکسلی طراحی شده مخصوص پرتره به همراه فوکوس خودکار دوال پیکسل با تشخیص فاز و زوم اپتیکال دو برابری و در آخر یک سنسور 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با توانایی فوکوس لیزری و زوم اپتیکال هیبریدی 10 برابری تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی شیائومی می 10 پرو می‌تواند با رزولوشن 4320P و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 2160P تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و در آخر با کیفیت Full HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کنند. دوربین اصلی این محصول از قابلیت لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر بهره می‌برد و به قابلیت‌هایی دیگری نظیر فلاش سه‌گانه‌ LED و پانوراما مجهز است. دوربین سلفی شیائومی می 10 پرو 20 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و در نتیجه می‌تواند عکس‌های سلفی بسیار با کیفیتی را ثبت کند. همانطور که احتملاً خودتان نیز حدس زدید، این گوشی نیز از درگاه حافظه خارجی و جک 3.5 میلی متری پشتیبانی نمی‌کند؛ اما بهره بردن آن از فناوری «لغو کننده‌ نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی» باعث شده حداقل در مبحث صدا نتاون خرده‌ی آنچنانی به این گوشی گرفت. باتری شیائومی می 10 پرو غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 4500 میلی آمپر ساعت است. پس دیگر هرگونه نگرانی در رابطه با خاموش شدن سریع گوشی و تمام شدن شارژ آن را دور بریزید. شیائومی می 10 پرو از حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، فشار‌سنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما پشتیبانی می‌کند. شیائومی می 10 پرو در دو مدل حافظه‌ی 256 و 512 گیگابایتی و در دو رنگ سفید و آبی به بازار عرضه شده و برای خرید در دسترس است. تمام مشخصات و اطلاعاتی که از این محصول داده‌ایم این نتیجه را می‌دهد که شیائومی می 10 پرو یک گوشی هوشمند فوق‌العاده چه برای افراد عادی و چه برای کاربران حرفه‌ای و چه برای گیمر‌ها است.

Xiaomi Mi 10 Ultra

Mi 10 Ultra
گوشی Mi 10 Ultra

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 10 (در زمان عرضه)

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2340 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 865

حافظه رم: 8 / 12 / 16 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4500 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: چهارگانه (48 + 48 + 20 + 12) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

شیائومی می 10 اولترا بدون هیچ تردیدی یکی از بهترین و خاص‌ترین گوشی‌هایی است که توسط این شرکت تولید و به بازار عرضه شده است. این گوشی به واسطه‌ی سخت‌افزار قدرتمندش یک گزینه‌ عالی برای گیمر‌ها نیز محسوب می‌شود و به همه‌ی آن‌ها پیشنهاد. صفحه نمایش این گوشی هوشمند از نوع OLED و با توانایی نشان دادن یک میلیارد رنگ بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ است. رزولوشن این نمایشگر 1080 در 2340 پیکسل است و توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و همچنین از قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی، روشنایی 800 نیتی و HDR 10+ پشتیبانی می‌کند. از نمایشگر فوق‌العاده‌ این محصول که بگذریم به بدنه و جنس مواد به کار رفته در آن می‌رسیم. بدنه‌ این گوشی کاملاً از جنس شیشه بوده و فریم دور آن نیز آلومینیومی است. پردازنده مرکزی شیائومی می 10 اولترا هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ اصلی و قلب تپنده‌ آن، اسنپدراگون 865 است. به کمک این تراشه و پردازنده قدرتمند می‌توانید هر اپلیکیشن و بازی را که خواستید به راحتی و بدون مشکل اجرا کنید؛ تازه به همه‌ این‌ها 8 یا 12 یا حتی 16 گیگابایت حافظه رم را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید که این محصول قرار نیست حالا حالا کند شود یا کوچکترین اختلالی در عملکردش به وجود بیاید. متاسفانه شیائومی می 10 اولترا از درگاه حافظه خارجی و جک 3.5 میلی متری پشتیبانی نمی‌کند و شاید بتوان این را یک نکته‌ منفی برای آن تلقی کرد؛ هرچند که این ضعف‌ها در میان انبوده نکات مثبت اصلاً به چشم نمی‌آیند. حال بهتر است به دوربین این محصول بپردازیم و آن را به شما معرفی کنیم.

دوربین اصلی شیائومی می 10 اولترا متشکل از یک ماژول با چهار سنسور است که آن‌ها را به ترتیب؛ یک سنسور با لنز واید و ویژگی‌هایی مانند فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک سنسور 48 مگاپیکسلی دیگر با لنز تله‌فوتو و زوم اپتیکال 5 برابری و زوم هیبریدی 120 برابری، یک سنسور 12 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو به همراه فوکوس خودکار دوال پیکسل و زوم اپتیکال دو برابری و در آخر یک سنسور 20 مگاپیکسلی با لنز اولتراواید تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی و چهارگانه این محصول می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 8K و نرخ 24 فریم بر ثانیه، 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full HD تا نرخ 960 فریم بر ثانیه را دارد. این دوربین همچنین از لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر برای هر چه بهتر و آسان‌تر کردن تجربه فیلمبرداری با آن بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی و پشتی شیائومی می 10 اولترا می‌توان به فلاش دوگانه‌ی LED، پانوراما و HDR اشاره کرد. دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز 20 مگاپیکسلی با لنز واید بوده و می‌تواند عکس‌های خارق‌العاده‌ای را ثبت کند. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور HD تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را ضبط کند. از مبحث مفصل دوربین که بگذریم به باتری می‌رسیم که همیشه جز نقاط قوت محصولات تولیده شده توسط شیائومی بوده و خوشبختانه می 10 اولترا نیز این قضیه را نفی نمی‌کند. باتری این گوشی هوشمند غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم یونی ارتقا یافته با گرافین بوده و ظرفیت آن 4500 میلی آمپر ساعت است. به کمک شارژر سریع و 120 واتی این محصول، از صفر به صد رساندن آن فقط و فقط 23 دقیقه طول می‌کشد. این زمان در رابطه با شارژر بی‌سیم قدری افزایش می‌یابد و به 40 دقیقه می‌رسد که باز هم زمان فوق‌العاده کمی است. شیائومی می 10 اولترا همچنین مجهز به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که در زیر نمایشگر واقع شده است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، ژیروسکوپ و قطب‌نما می‌باشد. شیائومی می 10 اولترا را در سه مدل با سه نوع حافظه‌ 128، 256 و 512 گیگابایتی و در سه رنگ مشکی و نقره‌ای و همینطور مدل بی‌رنگ روانه بازار شد. پس اگر به دنبال یک گوشی بالارده و قدرتمند و همه فن‌حریف هستید که بتوانید با آن بازی کنید و مشکلی هم با قیمت بالای آن ندارید، حتی لحظه‌ای در خرید شیائومی می 10 اولترا شک نکنید.

Xiaomi Mi 11i

Xiaomi Mi 11i
گوشی Xiaomi Mi 11i

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.67 اینچ

وضوح تصویر: 1080 در 2400 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4520 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (108 + 8 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

شیائومی می 11 آی را می‌توان به‌راحتی یک گوشی پرچمدار به شمار آورد؛ چرا که قابلیت‌ها و امکانات فوق‌العاده‌ای دارد و تنها برخی تفاوت‌های نسبتاً جزئی باعث شده که این محصول در رده پایین‌تری نسبت به آخرین پرچمدار شرکت چینی قرار گیرد. به همین سبب شیائومی می 11 آی را نیز(درست به مانند گوشی‌های پرچمدار) می‌توان یک گزینه‌ عالی برای انجام و اجرای بازی‌های مختلف و متفاوت به شمار آورد. از صفحه نمایش شروع می‌کنیم. صفحه نمایش شیائومی می 11 آی از نوع Super Amoled بوده و ابعاد آن 6.67 اینچ است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود و رزولوشن آن 1080 در 2400 پیکسل است. به این‌ها باید قابلیت‌هایی نظیر نرخ نوسازی تصویر 120 هرتزی، روشنایی 1300 نیتی و همینطور HDR 10+ را اضافه کرد تا متوجه شویم با چه نمایشگر فوق‌العاده‌ای سر و کار داریم. شیائومی می 11 آی توانسته گواهی و استاندارد معتبر IP53 را دریافت کند؛ چرا که این محصول می‌تواند در مقابل گرد و غبار و پاشش آب مقاوم باشد و از خود محافظت کند. پردازنده مرکزی این گوشی هوشمند نیز هشت هسته‌ای بوده و تراشه‌ مرکزی آن را اسنپدراگون 888 شکل داده است. همه‌ این‌ها به علاوه‌ 8 گیگابایت رم، سرعت و عملکرد خوب گوشی را تضمین می‌کند و خیال ما را از بابت اجرای روان سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها بر روی آن، راحت خواهد کرد. در مبحث دوربین نیز شیائومی می 11 آی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و حتی می‌تواند بسیار از گوشی‌های گرانقیمت‌تر از خود را نیز به چالش بکشد. دوربین اصلی این محصول از یک ماژول با سه سنسور تشکیل شده که شامل؛ یک سنسور 108 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار با تشخیص فاز، یک سنسور 8 مگاپیکسلی از نوع اولتراواید و یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو، می‎باشد. این دوربین می‌تواند با کیفیت 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 4K تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و Full hd تا نرخ 960 فریم بر ثانیه فیلمبرداری کند. این دوربین به قابلیت‌هایی مانند فلش LED و پانوراما و لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر و فیلمبرداری HDR 10+ تجهیز شده است. دوربین سلفی شیائومی می 11 آی نیز 20 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و مطمئن باشید که حتی سخت‌گیر‌ترین افراد را می‌تواند با کیفیت خوبِ تصاویرش راضی کند. این دوربین سلفی همچنین می‌تواند ویدیو‌هایی را با رزولوشن 1080P و نرخ 30 فریم بر ثانیه و همینطور با کیفیت HD و تا نرخ 120 فریم بر ثانیه ضبط کند. متاسفانه شیائومی می 11 آی نیز به مانند دیگر گوشی‌های بالارده و جدید این شرکت از درگاه حافظه خارجی و جک 3.5 میلی متری پشتیبانی نمی‌کند و این مورد را می‌توان یک نکته‌ منفی برای آن به حساب آورد.

باتری شیائومی می 11 آی نیز یکی از نقاط قوت اصلی این محصول است و با کیفیت و سرعت شارژ خوبش می‌تواند خیال شما را کاملاً از این جنبه از گوشی راحت کند. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 4520 میلی آمپر ساعت است. این باتری همچنین از فناوری‌های Power delivery 3.0 و Quick charge 3+ پشتیبانی می‌کند و تنها 52 دقیقه طول می‌کشد تا شارژ آن از صفر به صد برسد یا به اصطلاح فول شارژ شود. شیائومی می 11 آی به حسگر‌هایی نظیر اثر انگشت (که در کنار گوشی قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، فشار‌سنج، طیف رنگ و قطب‌نما تجهیز شده است و از آن‌ها پشتیبانی می‌کند. شیائومی می 11 آی در دو مدل با دو نوع حافظه‌ 128 و 256 گیگابایتی و در سه رنگ نقره‌ای، مشکی و سفید تولید و به بازار عرضه شده است. با توجه به تمام چیز‌هایی که گفتیم؛ اگر می‌خواهید یک گوشی قدرتمند میان‌رده با قیمت خوب داشته باشید که بتواند پا به پای محصولات بالا‌رده و پرچمدار پیش بیاید و بتواند با بالاترین گرفیک سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کند؛ شیائومی می 11 آی را از دست ندهید.

Xiaomi Mi 11

Mi 11
گوشی Mi 11

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.81 اینچ

وضوح تصویر: 1440 در 3200 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888

حافظه رم: 8 گیگابایت

حافظه داخلی: 128 / 256 گیگابایت

ظرفیت باتری: 4600 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (108 + 13 + 5) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

گوشی‌های پرچمدار به واسطه‌ی بهره‌گیری از جدید‌ترین تکنولوژی‌ها و فناوری‌ها همواره گزینه‌ی مناسبی برای تجربه‌ی بازی‌ها محسوب می‌شوند. شیائومی می 11 در کنار برادر بزرگترش (شیائومی می 11 اولترا) جدید‌ترین پرچمدار شرکت چینی است و اولین گوشی موبایلی است که از تراشه اسنپدراگون 888 استفاده کرده است. وجود این تراشه در حالیکه این گوشی مجهز به پردازنده‌ای 8 هسته‌ای است و از 8 گیگابایت رم (12 گیگابایت حافظه رم تنها در نسخه اسپشیال) بهره می‌برد؛ به کاربران اجازه می‌دهد تا سنگین‌ترین اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را بدون مشکل روی این سخت‌افزار اجرا کنند. صفحه نمایش شیائومی می 11 هم 6.81 اینچی بوده و وضوح تصویر آن 1440 در 3200 پیکسل است. این نمایشگر از نوع AMOLED بوده و قادر است 1 میلیارد رنگ را نمایش دهد. همچنین صفحه نمایش شیائومی می 11 از قابلیت‌هایی نظیر HDR 10+، نرخ نوسازی 120 هرتزی و روشنایی 1500 نیتی پشتیبانی می‌کند و توسط کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود. بدنه‌ شیائومی می 11 در دو جنس شیشه‌ای و چرمی تولید شده است که مدل چرمی آن به مراتب وزن کمتری دارد. فریم دور این محصول نیز از جنس آلومینیوم است. می 11 نیز از درگاه حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند و این بدان معناست که شما نمی‌توانید حجم حافظه آن را ارتقا دهید؛ هر چند که تولید آن در دو مدل 128 و 256 گیگابایتی، کاربران را از افزودن حافظه خارجی بی‌نیاز کرده است. حال به مبحث دوربین این محصول می‌رسیم که شاید بزرگترین نقطه‌ قوت آن نیز باشد. دوربین اصلی شیائومی می 11 سه‌گانه بوده که این سه سنسور را به ترتیب؛ یک سنسور 108 مگاپیکسلی از نوع واید و با ویژگی‌هایی نظیر فوکوس خودکار با تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر، یک سنسور 13 مگاپیکسلی با لنز اولترا واید و در آخر یک سنسور 5 مگاپیکسلی با لنز ماکرو تشکیل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه توانایی فیلمبرداری با کیفیت 8K و نرخ 30 فریم بر ثانیه، 4K و تا نرخ 60 فریم بر ثانیه و با رزولوشن Full HD و تا نرخ 480 فریم بر ثانیه را دارند. همچنین دوربین پشتی می 11 از لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر برای فیلمبرداری بهره می‌برد. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این گوشی فوق‌العاده می‌توان به فلش دوگانه، پانوراما و البته HDR اشاره کرد. دوربین سلفی شیائومی نیز 20 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت Full HD و نرخ 30 فریم بر ثانیه و با رزولوشن HD و تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را ضبط و ذخیره کند.

شیائومی توجه ویژه‌ای به مبحث صدا در توسعه این محصول داشته است و در همین راستا اسپیکر اصلی می 11 را با همکاری شرکت Harman Kardon تولید کرده است. هرچند که این محصول هم (همانند نسخه اولترا و اکثر گوشی‌های پرچمدار امروزی) از جک 3.5 میلی متری پشتیبانی نمی‌کند و برای لذت بردن از موسیقی و اتصال هدفون به آن باید به فکر راه‌های جایگزین و البته گران قیمت باشید. در بخش باتری نیز شاید می 11 قدری از برادر بزرگترش عقب‌تر باشد اما همچنان جز بهترین‌ها در میان گوشی‌های هوشمند اندرویدی است. باتری می 11 غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری بوده و ظرفیت آن 4600 میلی آمپر ساعت است. پس با این وجود دیگر نباید نگران زود تمام شدن شارژ و خاموش شدن گوشی موبایل خود باشید. همچنین این باتری از فناوری‌هایی نظیر Power Delivery 3.0 و Quick Charge 4+ بهره می‌برد و به لطف این فناوری‌ها، فول شارژ شدن (رسیدن شارژ از صفر به صد) تنها 45 دقیقه زمان می‌برد. شیائومی می 11 از حسگر‌هایی همانند اثرانگشت (که در زیر نمایشگر تعیبه شده است)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، قطب‌نما و همینطور IR Blaster (یا همان ریموت کنترل) پشتیبانی می‌کند. این گوشی در دسامبر سال 2020 و در 5 رنگ؛ مشکی، بنفش، سفید، قهوه‌ای و آبی روانه‌ بازار شده است. در آخر می‌توان گفت که اگر به دنبال خرید یک گوشی قدرتمند اندرویدی هستید که در هر بخشی حرفی برای گفتن داشته باشد، بتواند سنگین‌ترین بازی‌ها را اجرا کند و همینطور قیمت مناسبی (در قیاس با سایر گوشی‌های پرچمدار)؛ شیائومی می 11 یک گزینه‌ فوق‌العاده برای شماست.

Xiaomi Mi 11 Ultra

Mi 11 Ultra
گوشی Mi 11 Ultra

مشخصات فنی

سیستم عامل: اندروید 11

اندازه صفحه نمایش: 6.81 اینچ

وضوح تصویر: 1440 در 3200 پیکسل

پردازنده: اسنپدراگون 888

حافظه رم: 8 / 12 گیگابایت

حافظه داخلی: 256 / 512 گیگابایت

ظرفیت باتری: 5000 میلی آمپر ساعت

دوربین اصلی: سه‌گانه (50 + 48 + 48) مگاپیکسل

دوربین سلفی: 20 مگاپیکسل

می 11 اولترا جدیدترین پرچمدار و قدرتمندترین گوشی تولید شده تا به امروز توسط شیائومی است و این شرکت به قدری در ساخت این محصول وسواس به خرج داده که به‌راحتی می‌تواند پرچمدار‌های اپل و سامسونگ را به چالش بکشد. از آنجایی که این گوشی قدرتمند‌ترین محصول تولید شده توسط شرکت چینی تا به امروز است؛ در نتیجه می‌توان آن را یک انتخاب عالی برای انجام و اجرای بازی‌ها به شمار آورد. صفحه نمایش این محصول 6.81 اینچی بوده و رزولوشن آن 1440 در 3200 پیکسل است. این نمایشگر توسط کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و از قابلیت‌هایی نظیر Dolby Version، نرخ نوسازی 120 هرتزی، روشنایی 1700 نیتی و HDR 10+ پشتیبانی می‌کند. همچنین این نمایشگر توانایی نشان دادن 1 میلیارد رنگ را نیز دارد. جنس بدنه‌ پشتی این گوشی از سرامیک و قسمت جلویی آن شیشه‌ای است و فریم دور آن نیز آلومینومی است. می 11 اولترا توانسته استاندارد و گواهی IP68 را دریافت کند؛ چرا که این گوشی قادر است تا عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه در برابر نفوذ آب مقاومت کند. همچنین دریافت این گواهی بدان معناست که این محصول در برابر گرد و غبار نیز مقاوم است. پردازنده مرکزی می 11 اولترا 8 هسته‌ای بوده و قلب تپنده‌ی آن را تراشه اسنپدراگون 888 تشکیل می‌دهد. استفاده از همچین تراشه قدرتمندی بدان معناست که این گوشی کوچکترین مشکلی در اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌ها ندارد. هرچند ناگفته نماند که شیائومی می 11 اولترا گاهی‌اوقات و در هنگام اجرای بازی‌های سنگین، قدری داغ می‌‌کند که شاید ایراد بزرگی نباشد اما باز هم نمی‌توان از آن چشم‌ پوشی کرد. این گوشی از درگاه حافظه خارجی پشتیبانی نمی‌کند اما تولید آن در دو مدل 256 و 512 گیگابایتی باعث شده که اکثر کاربران دیگر نگرانی‌ای بابت پر شدن حافظه نداشته باشند.

حال بهتر است به سراغ یکی از نقاط قوت اصلی می اولترا 11 برویم که شیائومی نیز مانور تبلیغاتی زیادی برای این جنبه از محصولش داده است. دوربین اصلی این گوشی از یک ماژول سه‌گانه تشکیل شده که این سه سنسور را به ترتیب؛ یک سنسور 50 مگاپیکسلی با لنز واید و فوکوس خودکار لیزری و لرزشگیر اپتیکال، یک سنسور 48 مگاپیکسلی از نوع تله‌فوتو با توانایی زوم اپتیکال 5 برابری و در آخر یک سنسور 48 مگاپیکسلی دیگر با لنز اولترا واید و فوکوس خودکار تشخیص فاز تشکیل می‌دهند. این دوربین سه‌گانه می‌تواند ویدیو‌هایی با کیفیت 8K و نرخ 24 فریم بر ثانیه، 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه و با رزولوشن Full HD و تا نرخ 1920 (!) فریم بر ثانیه را ضبط کنند. از دیگر قابلیت‌های دوربین اصلی این محصول می‌توان به فلاش دوگانه‌ی LED، HDR، پانوراما اشاره کرد. دوربین سلفی شیائومی می 11 اولترا نیز 20 مگاپیکسلی و از نوع واید بوده و توانایی فیلمبرداری با کیفیت Full HD و نرخ 60 فریم بر ثانیه و همینطور با کیفیت HD و تا نرخ 120 فریم بر ثانیه را دارد. شیائومی یک نمایشگر AMOLED با سایز 1.1 اینچ را مختص دوربین سلفی این محصول تعبیه کرده است. همچنین هم دوربین اصلی و هم سلفی این گوشی از لرزشگیر الکترونیکی ژیروسکوپی تصویر برای هر چه بهتر کردن تجربه‌ی فیلمبرداری با آن بهره می‌برند. متاسفانه شیائومی می اولترا 11 از جک 3.5 میلی متری پشتیبانی نمی‌کند و در نتیجه نمی‌توانید هدفون‌های معمول خود را به آن متصل کنید. نوبتی هم باشد نوبت بررسی باتری می 11 اولترا است. باتری این محصول غیر قابل تعویض و از نوع لیتیوم پلیمری است و ظرفیت آن 5000 میلی آمپر ساعت است. این ظرفیت باتری بدان معناست که می‌توانید تا ساعت‌ها مشغول استفاده و حتی بازی با گوشی خود باشید و نگران تمام شدن باتری آن نباشید و همین مورد آن را به یکی از نقاط قوت شیائومی می اولترا 11 تبدیل کرده است. قابلیت‌های این باتری تنها به شارژ نگه‌داری آن خلاصه نمی‌شود و بهره بردن از فناوری‌هایی نظیر Quick Charge 4 & 5 و همینطور Power Delivery 3.0 را شامل می‌شود. جالب است بدانید که برای آنکه شارژ این گوشی از صفر به صد برسد تنها 36 دقیقه زمان لازم است. از باتری که بگذریم، شیائومی می 11 اولترا به حسگر‌هایی نظیر اثرانگشت (که زیر نمایشگر قرار گرفته است)، شتاب‌سنج، فشارسنج، قطب‌نما و ژیروسکوپ نیز مجهز است. شیائومی می 11 اولترا در دو مدل حافظه‌ رم 8 و 12 گیگاباتی و در دو رنگ سفید و مشکی به بازار عرضه شده است. در نهایت اگر به دنبال یک گوشی همه فن حریف هستید که به‌راحتی بتواند پرچمدار‌های سامسونگ و اپل را به چالش بکشد و همینطور از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌های ممکن با بلاترین کیفیت و نرخ فریم بربیاید؛ شیائومی می 11 اولترا بهترین انتخاب برای شماست.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم بهترین گوشی‌ های گیمینگ شیائومی را به شما معرفی کنیم، از مشخصات فنی و ویژگی‌های آن‌ها به طور کامل حرف بزنیم و شما را را با نقاط قوت و ضعف هر یک از آن‌ها آشنا کنیم. امید است که این مقاله توانسته باشد برای شما مفید واقع شود تا اگر قصد خرید محصولی از این برند را داشتید، به شما کمک کند.

چنانچه هر گونه سوال یا درخواستی در رابطه با تعمیر گوشی شیائومی یا تعویض باتری گوشی شیائومی داشتید؛ همیاران هوم سرویز آماده خدمت‌رسانی به شما هستند و می توانند خیلی سریع و با هزینه مناسب این کار را برای شما انجام دهند.

نصب انواع بازی با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا