پزشکی و پرستاری

چرا قبل از عمل بینی نوار قلب گرفته می شود؟

نکات مهم قبل از اقدام به عمل زیبایی بینی

قبل از عمل بینی افراد باید یکسری از آزمایشات اولیه را انجام دهند تا سلامتی بیمار در طول عمل تضمین شود و مشکلی برایش پیش نیاید. جالب است بدانید یکی از این آزمایشات در خصوص گرفتن نوار قلب برای عمل بینی است. حال سوال اینجاست، چرا افراد باید قبل از جراحی بینی چنین آزمایشی بدهند؟ آیا تمام بیمارانی که قصد جراحی بینی دارند، باید نوار قلب بگیرند؟ یکی از ساده ترین آزمایش ها قبل از عمل بینی، آزمایش ECG (نوار قلب) است که به راحتی و بدون هیچ گونه دردی صورت می پذیرد. در این نوشته با ضرورت گرفتن نوار قلب و انجام آزمایشات برای عمل بینی آشنا خواهید شد و از شما دعوت می کنیم تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

گرفتن نوار قلب با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

فهرست مطالب

اهمیت گرفتن نوار قلب
اهمیت گرفتن نوار قلب قبل از عمل

آیا گرفتن نوار قلب برای عمل بینی برای همه بیماران صدق می کند؟

گرفتن نوار قلب برای عمل بینی در حقیقت شامل همه افراد نمی شود و تنها کسانی که دچار مشکلات قلبی هستند و افرادی که بالای 40 سال سن دارند، این آزمایش را پشت سر می گذارند. EGC به طور کامل نشان می دهد که آیا بیمار تا به حال با سکته قلبی روبرو بوده است یا خیر. این چنین اطلاعاتی برای بیماری که استرس های ناشی از عمل را متحمل می شود، واجب و ضروری است.

بنابراین آن دسته از افرادی که بالای 40 یا 50 هستند، باید یک آزمایش نوار قلب نیز بدهند که پزشک متخصص متوجه شود، فرد توانایی و تحمل عمل و جریانات بیهوشی را دارد یا خیر. علاوه بر آن کسانی که مشکوک به بیماری قلبی هستند، آن دسته از مراجعه کنندگانی که در خانواده سابقه بیماری قلبی داشته اند، گرفتن نوار قلب و انجام آزمایشات برای عمل بینی ضروری است. حال سوالی که با آن روبرو می شویم، این است که اگر افراد دچار مشکلات قلبی باشند، می توانند این عمل را انجام دهند؟ برای پاسخ به این پرسش در ادامه با ما همراه باشید.

جراحی بینی برای بیمار مبتلا به مشکلات قلبی

آزمایش الکتروکاردیوگرام (ECG) به خوبی ریتم های نامنظم قلب را نشان می دهد. اگر به عضله آسیبی رسیده باشد، می توان با انجام آزمایش آن آسیب را پیدا کرد و از ریتم های غیرطبیعی (آریتمی یا دیس ریتمی) با خبر شد. عمل بینی برای افرادی که دارای این مشکلات هستند، با ریسک همراه می باشد. در واقع به خاطر همین ریسک است که پزشکان برای افراد سن بالا گرفتن نوار قلب برای عمل بینی را ضروری می دانند. البته این را نیز به خاطر داشته باشید که عمل بینی برای افراد بیماری قلبی با خطر و ریسک همراه است، اما غیر ممکن نیست.

این افراد باید زیر نظر پرشکان فوق متخصص باشند و با آن ها مشورت کنند. خوشبختانه باید بگوییم که این نوع عمل نسبت به دیگر جراحی ها خطر چندانی ندارد و بیشتر مواقع بدون هیچ گونه عارضه ای بیمار بهبود می یابد. گرفتن نوار قلب برای عمل بینی بسیار مهم است، زیرا این موضوع سلامت قلبی شما را تحت تاثیر قرار می دهد. افرادی که مشکلات قلبی دارند، نباید هیچ هیجانی در دل خود راه دهند و به توصیه پزشک معالج خود نیز توجهات کافی داشته باشند.

دکتری که قصد دارد جراحی بینی شما را انجام دهد، جریانات قلبی تان را مورد بررسی قرار می دهد و پس از بررسی های انجام شده و میزان توان قلب اجاره جراحی را صادر می کند. گرفتن نوار قلب و انجام آزمایشات برای عمل بینی جهت تشخیص دیابت و فشار خون و همچنین سیگاری بودن افراد به خوبی ثابت می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نوار قلب و اکو قلب در محل هم ارائه میده؟

دلیل تاکید پزشکان روی گرفتن نوار قلب
دلیل تاکید پزشکان روی گرفتن نوار قلب

چرا پزشکان تا این حد بر انجام نوار قلب تاکید دارند؟

ببینید دوستان، در طی جراحی شما باید بیهوش شوید، جدا از استرس و هیجاناتی که قبل از عمل متحمل می شوید، عمل بینی روی بیماران ذات‌الریه و همچنین مشکلات تنفسی نیز تاثیر می گذارد. قلب و سیستم تنفسی رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. جراحی بینی و انحراف در ناحیه تیغه بینی در بزرگسال ممکن است با مشکلات تنفسی همراه شود. پزشکان با گرفتن نوار قلب و انجام آزمایشات برای عمل بینی تمام این موارد را بررسی می کنند که قلبتان تحمل چنین مواردی را داشته باشد.

خود جراحی بینی برای بیماران خطر آفرین نیست، اما زمانی که در بیهوشی هستید، ممکن است که به قلب فشار وارد شده و برایتان مضراتی به همراه داشته باشد. اگر دکتر با گرفتن نوار قلب و آزمایش برای عمل بینی متوجه ریتم غیر طبیعی قلب شود، شاید بتواند به جای بیهوشی از دیگر روش های ممکن یا داروهای خاص استفاده کند. به همین دلیل پزشکان همیشه تاکید دارند که افراد در سنین 40 سال حتما قبل از عمل یک نوار قلب نیز بدهند تا پزشک از مشکلات آگاه باشد و به راحتی بتواند عمل بینی را انجام دهد.

مزیت های گرفتن نوار قلب و انجام آزمایش برای عمل بینی

همانطور که اشاره شد، عمل بینی شاید برای بیماران قلبی با ریسک همراه باشد، اما پزشک با گرفتن نوار قلب برای عمل بینی متوجه مشکل شده و اقدامات اولیه را انجام می دهد:

  1. تعیین کردن نوع بیهوشی

در کل بیهوش کردن یک فرد عادی با کسی که از مشکلات قلبی رنج می برد، متفاوت است. داروهای بیهوشی برای این افراد با دوزهای دیگری تزریق می شوند تا سلامت بیمار و سلامت قلب بیمار حفظ شود.

  • برنامه ریزی کردن در طی مراحل جراحی

گرفتن نوار قلب و انجام آزمایشات برای عمل بینی این خوبی را دارد که پزشک می تواند برنامه ریزی جامعی برای بیماران در نظر بگیرد. به عبارت دیگر تیم جراحی از قبل، سلامت و مشکلات قلبی بیمار را بررسی کرده اند و با تمام خونریزی ها، ریسک ها و جریاناتی که ممکن است در طول عمل پیش آید، به خوبی آگاه هستند.

اگر مشکلات حاد قلبی نیز داشته باشیم، عمل بینی انجام می شود؟

در این خصوص تنها پزشک متخصص می تواند پاسخگو باشد. اما طی تحقیقات و بررسی سوابق در صورتی که با گرفتن نوار قلب برای عمل بینی مشکل حاد بیمار تایید شود، به دلیل اینکه بیهوشی عوارضی در پی دارد، پزشک عمل را کنسل خواهد کرد. زیرا اصلا به صلاح بیمار نمی باشد. البته تایید یا عدم تایید تنها با نوار قلب مشخص نمی شود، بلکه پزشک درخواست آزمایش خون نیز خواهد داشت. در پایان پس از بررسی های نهایی اجازه را صادر می کند.

نوار قلب
نوار قلب

چه بیمارانی حتما باید به گرفتن نوار قلب برای عمل بینی اقدام کنند؟

  • افرادی که سیگار می کشند یا سابقه مصرف دخانیات دارند.
  • افرادی که با بیماری فشار خون دست و پنجه نرم می کنند.
  • بیمارانی که مشکل دیابت داشته یا در خانواده سابقه این بیماری را دارند.
  • در کسانی که اضافه وزن بالایی دارند، گرفتن نوار قلب و انجام آزمایشات برای عمل بینی ضروری است.
  • کلسترل بالا و سابقه بیماری قلبی نیز از دیگر دلایلی هستند که فرد را مجبور به انجام آزمایش قبل از عمل می کند.

علاوه بر تمام این مشکلات گفته شده اگر از علائمی همچون درد قفسه سینه، سر گیجه، تنگی نفس یا ضربان شدید قلب رنج می برید، حتما باید به پزشک خود اطلاع دهید تا هر احتمالی را بسنجد.

درباره نوار قلب چه می دانید؟

نوار قلب یک نوع آزمایش پزشکی می باشد که مشکلات ناشی از ضربات قلب را با اندازه‌گیری فعالیت الکتریکی ایجاد شده به وسیله قلب در هنگام انقباضات آن تشخیص می دهد. نوار قلب یک فرد سالم که کاملا مشخص است. با گرفتن نوار قلب برای عمل بینی پزشک نظارتی بر سلامت فرد خواهد داشت که از هر گونه ریسک و احتمالات آگاه می شود. این تست در کل به سه صورت ایستاده، خوابیده و تست ورزشی انجام می گیرد.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات نوار قلب و اکو قلب در محل هم ارائه میده؟

شما می توانید از خدمات هوم سرویز برای گرفتن نوار قلب و اکوی قلب در منزل استفاده کنید تا افراد متخصص به منزل شما بیایند و نوار قلبتان را خیلی سریع بگیرند.

گرفتن نوار قلب با هوم‌سرویز

خدمات عالی با قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

سوالات متداول

بهترین زمان برای گرفتن نوار قلب و انجام آزمایشات چه زمانی است؟

بهتر است یک یا دو هفته قبل از عمل بینی با تشخیص دکتر به انجام آزمایش نوار قلب بپردازید تا در صورت وجود مشکل پزشک به توصیه ها و اقداماتی که می گوید، عمل کنید، مانند (سیگار نکشیدن).

افراد بیمار قبل از جراحی چه کار هایی باید کنند؟

اگر مشکل قلبی شما تایید شد، چند هفته قبل از عمل باید مصرف الکل و دخانیات را کنار بگذارید، از تحرکات خیلی زیاد پرهیز کنید و به استراحت بپردازید.

در چه شرایطی با گرفتن نوار قلب برای عمل بینی جراحی به تعویق می افتد؟

اگر فرد بیمار دچار مشکلات تنفسی حاد باشد یا بیماری ذات الریه داشته باشد، در این صورت جهت بهبودی شرایط پزشک عمل را کنسل و به ماه های آینده موکول می کند.

نوار قلب
نوار قلب

جمع بندی مطالب

عمل بینی جزء آن دسته از جراحی هایی است که در سرتاسر دنیا متقاضیان زیادی دارد. در مورد این عمل نمی توان قطع به یقین گفت که عوارض ندارد. اما عوارض آن نسبت به دیگر جراحی ها خیلی کم است. قلب عضو اصلی بدن بوده و پزشکان گرفتن نوار قلب و انجام آزمایشات برای عمل بینی را برای برخی از بیماران واجب و ضروری می دانند. ما در این مقاله هر آنچه که در خصوص عمل بینی و رابطه آن با نوار قلبی لازم بود را به شما توضیح دادیم. هر زمان نیاز شد، شما می توانید از خدمات ویزیت پزشک در محل هوم سرویز و همینطور از خدمات آزمایش خون در محل هوم سرویز استفاده کنید تا پزشکان متخصص و حرفه ای به منزل شما بیایند و شما را سریع ویزیت کنند.

در پایان شما نیز می توانید تجربه خود درباره مراقبتهای قبل و بعد از عمل و تجربه عمل بینی را با ما به اشتراک بگذارید. از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا