برقکاری ساختمان

✔️ آموزش گام به گام رفع خرابی تلفن ثابت و حل مشکل اتصال سیم کشی تلفن

تلفن های اولیه تنها برای ارتباط صوتی به کار می رفتند اما این روزها تلفن یکی از ضروری ترین وسایل ارتباطی است. بدون تلفن نه دسترسی به اینترنت میسر است و نه می توان از سانترال استفاده کرد. هر گونه نویز و خرابی در تلفن می تواند در روند بهره وری از سیستم های مرتبط، اختلال ایجاد کنید. برای رفع خرابی تلفن ثابت از یک متخصص کمک بگیرید این کاری نیست که بدون تجربه بتوانید انجامش دهید. سیم کشی تلفن و رفع خرابی پیچیدگی هایی دارد. گاهی اشکال از سیم کشی خود تلفن نیست و تداخل از جای دیگری است. پیدا کردن اشکال و ایراد تلفن ثابت یک کار تخصصی است. حتی تکنیسین هایی که در کار نصب و تعمیر آیفون هستند نیز نمی توانند در مورد خرابی تلفن کمک تان کنند. 

کارتو به هوم‌سرویز بسپار

تضمین کیفیت و قیمت مناسب

ثبت درخواست

از هوم‌سرویز قیمت بگیر

قیمت‌گذاری براساس خدمات

گرفتن قیمت

با وجود رشد روز افزون کاربران گوشی های موبایل، هنوز هم تلفن های ثابت از کاربردی ترین لوازم ارتباطی در جوامع انسانی هستند. تلفن های ثابت را می توان یکی از اصلی ترین لوازم ارتباطی در ادارات و حتی خانه ها دانست. وقتی تلفن از کار می افتد انگار یک چیز مهم گم کرده ایم و تا وقتی که مشکل تلفن حل نشود، آرام و قرار نداریم. رفع خرابی تلفن ثابت یک ضرورت مهم است اما مهم تر از آن پیدا کردن علت خرابی است. هر گونه اختلالی در سیم کشی تلفن ساختمان یا اتصالی سیم کشی تلفن می تواند منجر به بوق نداشتن خط تلفن شود. 

رفع خرابی تلفن ثابت

اگر صدای بوق تلفن قطع شده باشد، امکان شماره گیری با تلفن ثابت وجود ندارد و اصلا تلفن زنگ هم نمی خورد. این به مفهوم قطع کامل ارتباطی است که نیاز به پیگیری جدی دارد. وقتی بدون علت صدای بوق تلفن قطع می شود لازم است تا دلیل قطعی را سریع پیدا کنید. شاید قطع شدن تلفن ثابت به نظر خیلی ها زیاد مهم نباشد حداقل به اهمیت قطع شدن برق یا آب مصرفی نباشد. اما همچون بقیه لوازم و تجهیزات، تلفن هم می بایست همیشه کاملا سالم و برقرار باشد. این لوازم جهت رفاه اعضای خانوار تهیه شده اند و از کار افتادن آنها یعنی از بین رفتن رفاه و آرامش خانوار. حالا تصور کنید قطعی تلفن ثابت چه ضررهای مالی و حرفه ای را در یک ساختمان اداری یا تجاری به وجود می آورد. اصولا با قطع تلفن نظم کاری به هم می ریزد.

خدمات تعمیر سیم کشی تلفن ثابت در تهران

راه های رفع خرابی تلفن ثابترفع خرابی تلفن ثابت

سیم کشی تلفن ساختمان

خط تلفن از مرکز مخابرات به هر واحد داده می شود و لازم است تا برای خرید خط و شماره به مرکز مخابرات منطقه مراجعه کنید. اما سیم کشی تلفن داخلی در هر ساختمان از قبل و توسط مالک انجام می شود. معمولا موقع ساخت بنا همه سیم کشی های برق و تلفن یکجا برای هر واحد انجام می شود. در ادارات نیز وضع تقریبا به همین صورت است البته نحوه سیم کشی سانترال با تلفن های خانگی تفاوت دارد. در ادارات چندین خط تلفن به هم ارتباط دارند ولی در خانه ها حداکثر دو یا سه خط تلفن بیشتر وجود ندارد. برای عیب یابی و رفع خرابی تلفن ثابت یک به یک این موارد را بررسی کنید.

خرابی تلفن را به مرکز تلفن اطلاع دهید

در بسیاری از موارد علت قطعی تلفن و نداشتن بوق آزاد مربوط به عملیات کابل برگردان است که از قبل اطلاع داده می شود. اگر ناگهان با قطع تلفن ثابت مواجه شدید به عنوان اولین اقدام با مرکز تلفن منطقه تماس بگیرید. شماره مرکز مخابرات در پشت فیش های تلفن نوشته شده و برای هر منطقه متفاوت است. اگر اشکال از مرکز تلفن باشد هماهنگی برای رفع خرابی تلفن ثابت انجام می شود ولی بهتر است تا قبل از آمدن تکنیسین مربوطه، خطوط داخلی را برای خرابی تلفن بررسی کنید شاید مشکل از جای دیگری باشد.

راهنمای عیب‌یابی و تعمیر سیم کشی تلفن

اتصالی سیم کشی تلفنرفع خرابی تلفن ثابت

اتصالی سیم کشی تلفن

عیب یابی سیم کشی تلفن ساختمان کار ساده ای است. اگر مشکل از مخابرات منطقه باشد پس تلفن بقیه همسایه ها و واحدهای دیگر هم قطع شده. با پرسش از همسایه متوجه می شوید مشکل از مرکز مخابرات است یا اینکه سیم کشی تلفن آپارتمان اشکال پیدا کرده است. در این صورت راحت تر می توانید برای انجام رفع خرابی تلفن ثابت اقدام کنید. حداقل می توانید حدود مشکل را مشخص کنید.برای اطمینان از سالم بودن خط تلفن این تست را انجام دهید:

  • تست سالم بودن خط تلفن

با استفاده از یک گوشی تلفن و یک سیم می توانید از کنتور سلامت خط تلفن را بررسی کنید. این سیم از یک سمت دارای سوکت و سر دیگر سیم، لخت است. از روی جعبه تقسیم، سیم مربوط به واحد را پیدا کرده و خرابی خط تلفن را بررسی کنید. همه خطوط تلفن واحدها در جعبه ای مخصوص قرار دارد و رنگ سیم ها متمایز است. در صورتی که تلفن بوق نداشت به مخابرات اطلاع دهید تا  علت بوق نداشتن تلفن ثابت را بررسی کند.

  • اعلام قطعی تلفن

خرابی خط تلفن اگر مربوط یه سیم کشی داخلی نباشد باید خرابی تلفن ثابت تهران را به مخابرات منطقه اعلام کنید. هر منطقه به طور مجزا دارای تجهیزات مخابراتی است گاهی تغییراتی در سیم کشی ها و یا خطوط انتقال انجام می شود. معمولا هر گونه تغییر و تحول از سوی مخابرات به مشترکین اطلاع داده می شود. در صورت نداشتن بوق و قطعی تلفن حتما از مخابرات منطقه پیگیری کنید تا مشکل زودتر برطرف شود.

سیم کشی تلفن آپارتمانرفع خرابی تلفن ثابت

سیم کشی تلفن داخلی

سیم کشی تلفن ساختمان باید ار کابل های استاندارد باشد تا در تلفن نویز ایجاد نکند و ارتباط به خوبی برقرار شود. هر گونه آسیب، پارگی و قطعی در کابل، مزاحمت ایجاد می کند. در ضمن اگر مسیر سیم کشی تلفن ثابت و سیم کشی برق ساختمان یکی باشد وجود نویز طبیعی است و در صدای تلفن اختلال ایجاد می شود. اتصالی سیم کشی تلفن اغلب به دلیل همجواری با سیم برق در مسیر است. برای رفع خرابی تلفن ثابت در این موارد با خدمات خرابی تلفن هوم سرویز تماس بگیرید.

رفع خرابی تلفن ثابت آپارتمان

برای هر واحد از آپارتمان حداقل دو زوج سیم کشی تلفن وجود دارد. همه سیم های تلفن ساختمان در ورودی کابل مخابرات ساختمان قرار می گیرد و برای هر واحد به صورت جداگانه سیم کشی تلفن انجام می شود که از طریق نصب پریز تلفن قابل استفاده است. عبور سیم های فرعی تلفن به صورت روکار از زیر فرش ها و کنار دیوارها اصلا توصیه نمی شود و موجب آسیب به سیم تلفن می شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات سیم کشی تلفن و رفع خرابی هم ارائه میده؟

رفع خرابی تلفن ثابت در پریز

هر گونه خرابی و اتصال و ایراد در پریز تلفن موجب نویز، اختلال و یا قطعی تلفن ثابت می شود. اگر صدای بوق شنیده نمی شود و یا هنگام برقراری ارتباط با صدای نویز در تلفن مواجه هستید، دستگاه تلفن را به پریز دیگری وصل کنید. در این صورت اگر مشکل از خرابی پریز باشد، دیگر نویز شنیده نمی شود.

تعمیرات سیم کشی تلفن و رفع نویز خط

نحوه سیم کشی سانترالرفع خرابی تلفن ثابت

رفع خرابی تلفن ثابت و سانترال

سیم کشی سانترال توسط افراد حرفه ای و با رعایت استانداردهای ارتباطی انجام می شود. اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید نباید اقدام به سیم کشی سانترال کنید. رفع خرابی تلفن ثابت با دانستن علت خرابی ساده تر است برای مثال دراغلب موارد وجود یک اتصالی سیم کشی تلفن و یا خرابی دستگاه تلفن علت اصلی قطع شدن بوق است. توجه داشته باشید که پریز تلفن نباید در نواحی مرطوب نصب شود. نصب پریز روی دیوارهای مجاور حمام و سرویس های بهداشتی اصلا حرفه ای نیست و منجر به اختلال در عملکرد تلفن ثابت می شود.

تعرفه های تعمیرات سیم کشی تلفن هوم سرویز

قیمت سیم کشی تلفن و رفع خرابی

عیب یابی و تعمیرات سیم کشی تلفن در تهران

سیم کشی تلفن ساختمان، رفع خرابی تلفن ثابت ، عیب یابی و تعمیر اتصالی سیم کشی تلفن و بررسی خرابی سیم کشی تلفن داخلی بخشی از خدمات همیاران هوم سرویز در تهران است. این سرویس به صورت منطقه ای در همه محله های تهران ارائه می شود. اگر صدای بوق تلفن قطع شده و طی تماس با مرکز مخابرات، مشکل از سیم کشی تلفن آپارتمان اعلام شده باشد می توانید رفع خرابی سیم کشی تلفن ساختمان هوم سرویز را امتحان کنید. تکنیسین های حرفه ای و آموزش دیده در همه روزهای هفته آماده رفع خرابی تلفن هستند. برای ثبت سفارش از طریق اپلیکیشن هوم سرویز و شماره درج شده در بالای صفحه اقدام کنید. هزینه خدمات در جدول همین صفحه اطلاع رسانی شده است. همیار اعزامی به محل بعد از بررسی سیم کشی تلفن، هزینه نهایی را اعلام خواهد کرد.

برای ثبت سفارش سرویس سیم کشی تلفن و رفع خرابی از اپلیکیشن هوم سرویز استفاده کنید

‫33 دیدگاه ها

  1. با سلام و خسته نباشیید خدمت تیم خوب هوم سرویز . تلفن خونه ی من نه مشکل سیم کشی مخابرات داشت نه سیم کشی داخلی ولی دائما صدا با خش خش شدید همراه بود هر متخصصیم اوردم نتونست مشکل خرابی تلفن و حل کنه این یه معظل بزرگ شده بود گفتم بزار هوم سرویزم امتحان کنم یه درخواست متخصص دادم توی مشاوره ی تلفنی که دادن مشکل و متوجه شدن اومدن رفع کردن با هزینه ی 60 تومان من واقعا ممنونم ازتون که کادر مجرب استخدام میکنین برای راحتی هرچی بیشتر مردم

    1. باسلام خدمت دوست عزیزم
      مشکل خط شما 3گزیته بوده
      1.-در mdf
      2-رسوب اتصالات
      3-اتصالات گوشی تلفن وپیریز

  2. منزل ما سمت جنوب تهران بود بدلیل پوسیدگی سیم کشی داخلی تلفن ها قطع شده بود و نیاز به تعویض سیم کشی داشت برای رفع خرابی تلفن . از هوم سرویز ممنونم که با کمترین قیمت کار من و راه انداخت بسیار حرفه ای و عالی با کمترین قیمت تلفن های هر دو واحدمون وصل شد

  3. ما یک ساختمان 5 طبقه هستیم که دوواحد اول و پنجم تلفن هاشون قطعه از مخابرات هم اومدن ولی مشکل و نتونستن رفع کنن . آیا میشه خرابی تلفن از سیم کشی داخلی این دو واحد باشه یا خیر ؟ برای رفع مشکل خرابی باید چیکار کرد ؟

    1. با سلام
      امکانش وجود داره و بدون بررسی دقیق تر اعلام قطعی نمیشه کرد. خواهش میکنیم از طریق سایت یا اپ هوم سرویز درخواست رفع خرابی تلفن را ثبت کنید تا بلافاصله با شما تماس گرفته و بعد از مشاوره در صورت تایید به حضور برسیم.

  4. من دیروز از سامانه ی شما متخصص رفع خرابی درخواست کردم با اینکه امروز هوا بارونی بود و من فکر میکردم سرویس کنسل میشه و من باز باید منتظر بمونم تکنسیت سر ساعت البته با نیم ساعت تاخیر به محل کارم مراجعه کرد و توی تایم کمی رفع خرابی خطوط تلفن هامو انجام داد ممنونم که برای وقت مردم ارزش قائلید و خوش قول هستین

    1. سلام وقت بخير
      تلفن من كلا بوق آزاد ميخوره و نميشه شماره گيري كرد مشكل چيه؟
      مخابرات ميگه مشكل از گوشي هست
      ولي تلفن مشكلي نداره كه دكمه اش گير كرده باشه
      ممنونم

  5. سلام و قت بخیر
    بنده تلفن تکنیکال دارم زمانی که بهش زنگ میزنیم صدای زنگ به حدی ضعیفه که فقط اگر گوش رو به بلندگوش نزدیک کنیم صدای زنگ شنیده میشه. جالب اینجاس که ولوم زنگ گوشی درست است و وقتی روی ولوم ۳ گذاشته میشود این صدای بسیار ضعیف می اید و ولوم روی off گذاشته بشه دیگه همین صدای بسیار ضعیف زنگ هم شنیده نمیشه. از طرفی هم دکمه زنگ ها کار میکند و صدای زنگ ها بالا و مناسب است و زنگ ها قابل تغییر می باشند. در ضمن با تلفن هم میشه تماس گرفت و مشکلی در تماس های ورودی و خروجی وجود ندارد نویز هم ندارد بوق معمول تلفن هم فعال است و با تلفن به راحتی مکالمه انجام می شود . فقط و فقط هنگام تماس صدای زنگ تلفن رو میزی بسیار بسیااار ضعیف است طوری ک از فاصله نیم متری شنیده نمیشود. دکمه ولوم روی سه است ک این صدای ضعیف هم وجود دارد و دکمه روی آف بودنی همین صدای زنگ هم نمی آید. دوباره قابل ذکر است که زنگ های خود تلفن با صدای بالا فعالند و قابل تغیرند. لطفا کمک کنید.

  6. سلام
    از دیروز خط تلفن خانه پس از برقراری ارتباط هیچ صدایی نمی آید ولی صدا به طرف مقابل واضح و رسا میرسد هیچ خش خشی نیست و بدهی قبلی هم وجود ندارد با سه تلفن سالم امتحان کردم ولی همین شراط در یکایکشان وجود داشت مشکل از کجا میتونه باشه؟ لطفا راهمایی نمایید؟

    1. سلام
      تمام موارد شما به کارشاسان ما منتقل شد اما سوالات دیگری هم مطرح بود که نیاز به بررسی دقیق تر داره اما شما می تونید با ثبت درخواست رایگان از مشاوره و اعلام قیمت دقیق تر استفاده کنید. در صورت عدم توافق هم میتونید درخواست رو لغو کنید

  7. سلام، کابل تلفن اپارتمان ما از بالای درب پارکین رد میشه یکی از همسایه ها اتفاقی کابل رو قطع کردن ولی بعد خودشون با چسب برق دوباره کابل رو وصل کردن ولی از اون موقع وضع اینترنت خط تلفن شدید مشکل سرعت و قطعی داره . به نظرتون اینترنت از سمت سرویس دهنده مشکل داره یا مربوط به همون کابل تلفنه ؟?

  8. باسلام و خسته نباشید خدمت شما، عرض شود خدمتتون الان دو روزه تلفن خانه ما قطع شده اصلا صدای بوق نمی آید با شماره تلفن خودم تماس میگیرم کس دیگه ای جواب میده میگه اومدن در خونه ما سیما رو دستکاری کردن اینطور شده و خونشون یه کوچه بالاتر از اینجاست البته خودش اینطور میگه هرچی هم با مخابرات تماس میگیرم میگن با 20117 تماس بگیرد دوبار با دو شماره موبایل متفاوت زنگ زدم و درخواست رفع مشگل کردم دیگه کلافه شدم شماره تلفن منطقه مخابرات اینجا هم گوشی جواب نمیدن الان تکلیف من چیه لطفا راهنمایی کنید مرسی از لطفتون

  9. سلام من ساکن شیراز هستم.تلفن خانه ما صدای میکروفن ضعیفی داره البته گوشی رو عوض کردیم و یک گوشی جدید پاناسونیک گذاشتیم و به دو شاخه های مکانهای دیگه توی خونه هم وصل کردیم ولی مشکل رفع نشد جوریه که وقتی یه نفر زنگ میزنه یا خودمون تماس میگیریم باید داد بزنیم تا صدا بره نمیدونم مشکل از کجاست؟اینترنت هم خیلی ضعیفه با اینکه سرعت بالا رو میگیریم که میگن خط تلفنتون نویز داره اگر لطف کنید راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. سلام لطفا با مرکز اینترنتتون تماس بگیرین تا نویز خططتون را بررسی کنن و بعد میتونید از کارهای مثل تغییر اسپلیتر، تغییر سیم کشی و … که بعد از کارشناسی دقیق مشخص میشه استفاده کنید.

  10. تلفن ما بدون پيامك قطع شده وبا اينكه قبض پرداخت شده است ولي وصل نيست .متاسفانه ADSL هم قطعه .ومن براي دوركاري دچار مشكل هستم .با توجه به شرايط كرونايي حضوري هم مراجعه كردم ،اما وصل نشده .متاسفانه وضعيت بدي تومركز مخابرات پاسداران بود وتجمع زيادي از افراد كه بخاطر قطعي تلفن .بدون اخطار قبلي آمده بودند .تقريبا اكثريت ماسك نداشتند .ومحوطه تهويه مناسب هم نداشت .

  11. سلام. گوشی ثابت را که برمیدارم بوق آزاد ندارد (صدای هوا می‌آید مشابه زمانی که دو نفر دو گوشی مربوط به یک خط را همزمان برمیدارند). با موبایل هم که به این شماره ثابت زنگ میزنم اعلام میکند خط مشغول است. آیا ممکن است واحدهای دیگر مشغول استفاده غیر قانونی از خط ما باشند؟
    ممنون از پاسخگویی

  12. سلام و عرض احترام. تلفن خونه در طول شبانه روز حدود ۵ بار تک زنگ میخوره و قطع میشه گوشی را هم عوض کردم ولی این اتفاق تکرار میشه و روی ایدی کالر External نشان میده نمیدونم اتصالی هست یا مزاحمت اگر راهنمایی کنید ممنون میشم

  13. سلام به خطم زنگ میخوره ولی تلفن رو که بر میدارم بوق اشغال میزنه و به 02120117هم میزنگیم و میگه برطرف گردیده کسی میتونه بگه مشکل از کجاست
    ممنون میشم

  14. سلام
    وقتی به خط ثابت ما زنگ میزنه ،
    با اولین بوق بدون اینکه گوشی برداریم اشغال میزنه،
    شماره هم نمیندازه،
    اما ما میتونیم با همین خط شماره بگیریم
    یه طرفه شده بدهی هم صفر کردم وقتی
    گوشی رو از پریز هم میکشیم باز هم کسی از بیرون
    به خط ثابت زنگ بزنه یه بوق میزنه اشغال میشه انقدر
    به ۲۰۱۱۷ گزارش دادم گفت برطرفشده دیگه گزارشمو
    ثبت نمیکنه بچه هامون میگن درخواست بدیم یه خط
    جدید بخریم،میگم اگه اونم همینطوری باشه چی ؟
    چون مخابرات از همون کابل خط به ما میده .ممنون
    میشم راهنمایی کنید باتشکر

    1. سلام
      موردتون خاصه و باید از کارشناس مربوطه راهنمایی بگیرید. سفارش رایگان ثبت کنید تا همیار ها راهنماییتون کنند

  15. ببخشید بعضی از پریزهای تلفن منزل ما خرابن و نه تلفن و نه وایفای به اونا وصل میشن چند بار برق کار اوردیم درست شد ولی بعد چند ماه دوباره خراب شد بعضی پریزا سالم هستن باید چیکار کنیم ممنون

  16. با سلام و وقت بخیر.
    صدای مکالمه تلفنی یکی از واحدها روی تلفن ما هم موقع تماس شنیده میشه.
    این مشکل هم با تلفن بی سیم وجود داره و هم با تلفن معمولی. یعنی میشه گفت ربطی به نوع گوشی نداره. از طرفی روی سرویس ای دی اس ال هم نویز زیادی داریم. قطع و وصل میشه. Snr بین ۶ و ۷ هستش.
    لطفا راهنمایی بفرمایید.
    با تشکر.

  17. سلام و خسته نباشید ببخشید تلفن خونه ی ما هیچ مشکلی نداره سیم پیچی که به دستگاه و به گوشی وصل بود چند روز خراب بود رفتم یک عدد نو براش خریدم الان با کسی تماس‌می گیرم صدای طرف مقابل رو من میشنوم ولی اون صدایِ من رو نمی شنوه این فقط برایِ وقتیکه من با تلفن ثابت خونه به کسی زنگ میزنم ولی وقتی کس دیگه ای به خونه زنگ میزنه صدا واضح میاد و میره لطف کنید بگید مشکل از کجاست

  18. سلام روزتون بخیر..تلفن منزل ما یک هفته اس که فقط بوق میخوره وموقع جواب دادن تلفن بوق آزاد نمیشه…واصلا نمیشه باهاش شماره گرفت چون بوق آزادنیست وصدایی هم نمیاد…فقط کسی که زنگ میزنه تلفن زنگ میخوره..
    مشکل ازکجامیتونه باشه میشه لطفا راهنمایی کنید.
    ممنون میشم.

    1. این مشکل رو ما هم مدتیه داریم. کسی پاسخی نداره؟ مخابرات اومد کابل رو توی تقسیم کوچه چک کرد گفت درسته و رفت!

  19. سلام وقت بخیر یه سوالی داشتم بنده خط تلفن جدید خریداری کردم بوقش و همه چیش اومده و اوکی شده از سیمای جلوی در هم تست کردم چند هفته پیش که تلفنو وصل کردن تلفن هم زنگ میخورد هم میشد باهاش زنگ زد ولی الان نمیدونم مشکل چیه میتونم با تلفن زنگ بزنم ولی کسی نمیتونه بهم زنگ بزنه.

  20. سلام یک هفتس خط تلفن ثابت ما دچار مشکل شده یا کلا قطع میشه بوق نداره یا بوق داره ولی کسی به ما زنگ بزنه برای طرف سریع بوق اشغال میزنه گاهی هم درست میشه اعلام خرابی هم کردیم ولی خبری نشد الان من موندم اشکال از کجاس از مخابرات یا از داخل ساختمان عجیبش اینه گاهی درست میشه گاهی یک طرفه گاهی هم کلا قطع میشه کمک میشه بکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا