نظافت و پذیرایی

راهنمای خرید موکت برای اتاق کودک (قبل از خرید مطالعه شود)

خرید موکت یکی از کارهایی است که باید در انجام آن، دقت بسیار زیادی داشته باشید تا بتوانید انتخابی درست و ماندگار برای خانه خودتان انجام دهید. انتخاب موکت اتاق کودک موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشته باشید؛ زیرا با انتخاب موکت زیبا و جذاب برای اتاق کودک، می‌توانید اتاقی زیباتر و دوست‌داشتنی‌تر برای کودک خودتان ایجاد کنید.

در انتخاب موکت برای اتاق کودک، نکاتی وجود دارد که رعایت آنها باعث می‌شود بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و بتوانید فضایی دنج و دوست‌داشتنی برای استراحت فرزندتان ایجاد کنید.

در این مقاله با راهنمای خرید موکت برای اتاق کودک آشنا خواهید شد که نیاز است قبل از خرید موکت حتماً این راهنما را بخوانید و نکات گفته شده در آن را رعایت کنید تا انتخاب درستی برای تهیه موکت اتاق کودک داشته باشید.

اگر به دنبال این هستید که برای اتاق کودک خودتان یک موکت شیک و زیبا تهیه کنید که هم ماندگاری خوبی داشته باشد و هم برای اتاق کودک کاملاً مناسب باشد و در آینده نیز برای موکت شویی به مشکل نخورید، حتماً تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و نکات مهمی که می‌گوییم را به‌خوبی رعایت کنید.

راهنمای خرید موکت برای اتاق کودک
راهنمای خرید موکت برای اتاق کودک

راهنمای خرید موکت برای اتاق کودک

شاید پیش خودتان فکر کنید خرید موکت که کار خاصی نیست تا بخواهید برای آن تحقیق کنید یا در مورد آن نکات خاصی را بدانید؛ اما باید بدانید که خرید موکت مناسب یکی از سخت‌ترین کارهایی است که ممکن است برای خانه انجام دهید.

چون قرار نیست که یک‌بار موکت را خریداری کنید و سال بعد آن را عوض کنید و ممکن است سال‌ها از این موکت استفاده کرده و آن را در خانه خودتان داشته باشید. به همین خاطر نیاز است که انتخاب درستی انجام دهید و نکات گفته شده در این مقاله را رعایت کنید.

همچنین زمانی که بحث خرید موکت برای اتاق کودکان که ثمره زندگی ما هستند می‌شود، باید بدانیم که چه موکتی را خریداری کنیم که هم زیبایی زیادی ایجاد کند و هم برای بازی‌کردن و شیطنت‌های کودکانه مناسب باشد و از آسیب رسیدن به فرزند دلبند شما جلوگیری کند.

به همین خاطر نیاز است که نکات خاصی را رعایت کنید تا هم انتخاب درستی از نظر جنس و کیفیت موکت داشته باشید و هم بتوانید موکتی مناسب برای کودک خودتان انتخاب کنید که از او محافظت کند و برای سلامتی کودک کاملاً مناسب باشد. البته نکته مهم بعد از خرید، نصب موکت است. حتما از نصاب های موکت ماهر استفاده کنید تا هزینه ای که بابت خرید پرداخت کرده اید هدر نرود.

موکت اتاق کودک
موکت اتاق کودک

نکات مهم در راهنمای خرید موکت برای اتاق کودک

در ادامه با هم تک‌تک نکاتی را بررسی می‌کنیم که برای خرید موکت اتاق کودک آنها را باید مدنظر قرار دهید و رعایت کنید تا بهترین و زیباترین موکت را برای اتاق خواب کودکتان انتخاب کنید.

راهنمای انتخاب موکت برای اتاق خواب کودک
راهنمای انتخاب موکت برای اتاق خواب کودک

برای خرید موکت مناسب، به موارد زیر توجه کنید:

1- جنس موکت:

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که کمتر کسی هنگام خرید موکت به آن توجه می‌کند، جنس موکت باشد. خیلی از افراد تصور می‌کنند که جنس موکت‌ها معمولاً یکسان است و تفاوت زیادی بین آنها وجود ندارد.

اما باید بدانید که اصلاً این‌طور نیست و موکت‌های مختلفی با جنس و طرح متنوعی در بازار وجود دارند. کودکان معمولاً از نظر سلامتی بسیار حساس هستند و ممکن است مشکلات آلرژیک بیشتری برای آنها پیش بیاید.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات موکت شویی هم ارائه میده؟

به همین خاطر نیاز است که هنگام انتخاب جنس موکت اتاق کودک، توجه کنید الیاف طبیعی و مناسبی در موکت به‌ کار رفته باشد و موکت از مواد شیمیایی مضر ساخته نشده باشد.

قرار است کودک شما روی این موکت بازی کند و طبیعی است که پوست بدن و صورت او با موکت برخورد داشته باشد و به همین خاطر نیاز است که یک جنس موکت مناسب انتخاب کنید که ضرری برای کودک شما نداشته باشد و حساسیتی برای او ایجاد نکند.

جنس موکت اتاق کودک
جنس موکت اتاق کودک

2- قابلیت شستشوی راحت:

دومین موضوع مهمی که خرید موکت برای اتاق کودک وجود دارد، این است که موکت موردنظر به‌راحتی قابل شستشو و نظافت باشد. معمولاً زیاد پیش می‌آید که کودکان، وسایل مختلف و مخصوصاً مواد غذایی و آب‌میوه‌ها را روی موکت بریزند و به همین خاطر موکت موردنظر باید به‌گونه‌ای باشد که به‌راحتی بتوانید آن را تمیز کنید.

ممکن است شما برای هر چیز کوچکی نتوانید موکت را به موکت شویی بدهید تا برایتان آن را شسته و تحویل دهد و به همین خاطر نیاز است که موکتی را خریداری کنید که تمیز کردن و شستشوی بخش‌هایی از آن به‌راحتی انجام شود و بتوانید در این زمینه سرعت عمل مناسبی داشته باشید.

طرح و نقش موکت
طرح و نقش موکت

3- طرح موکت اتاق کودک:

وقتی صحبت از موکت برای اتاق کودکان می‌شود، باید بتوانید در انتخاب طرح به بهترین شکل ممکن عمل کنید تا بتوانید تجربه خوبی را برای کودک خودتان ایجاد کنید و به او فرصت یادگیری بیشتری بدهید.

کودکان در سن‌های پایین‌تر بسیار کنجکاو هستند و به همین خاطر نیاز است که بتوانید طرح مناسبی را برای اتاق آنها انتخاب کنید تا بتوانند با دیدن طرح، کنجکاوی‌های خودشان را ارضا کنند و چیزهای جذابی را یاد بگیرند.

اگر کودک شما در سنی است که خودش می‌تواند طرح‌های مورد علاقه را انتخاب کند و یا به شخصیت کارتونی خاصی علاقه دارد، بهتر است از خود او کمک بگیرید تا یک طرح مناسب و دوست‌داشتنی را برایش انتخاب کنید و اگر کودک شما هنوز به سن مناسبی نرسیده است، خودتان می‌توانید از طرح‌های کارتونی و شخصیت‌های جذابی که وجود دارند استفاده کنید.

توصیه مهمی که باید به آن توجه کنید، این است که هرگز طرح‌های خیلی شلوغ را برای اتاق کودک خودتان انتخاب نکنید، چون این کار او را شدیداً سردرگم و اذیت می‌کند.

همچنین طرح‌های خیلی ساده هم برای اتاق کودک خوب نیستند؛ چون باعث می‌شوند که کودک نتواند چیز جدیدی یاد بگیرد و با طرح‌ها و نقش‌ها به‌خوبی آشنا شود.

طرح موکت اتاق کودک
طرح موکت اتاق کودک

4- رنگ موکت اتاق کودک:

در ادامه مقاله راهنمای خرید موکت برای اتاق کودک، می‌خواهیم نکات مربوط به رنگ موکت اتاق کودک را بررسی کنیم تا بتوانید بهترین رنگ را برای موکت اتاق کودک خود انتخاب کنید.

کودکان به‌خاطر سن و سالی که در آن قرار دارند، ارتباط بسیار زیادی با رنگ‌ها برقرار می‌کنند و به‌خاطر این موضوع نیاز است که دقت بیشتری در انتخاب رنگ موکت اتاق کودک داشته باشید.

برای اتاق کودکان بهتر است که از انتخاب رنگ‌های خیلی جیغ مانند قرمز و… که تند هستند پرهیز کنید، چون این رنگ‌ها هم بعد از مدتی جذابیت خود را از دست می‌دهند و کودک شما دیگر به آنها علاقه‌ای نخواهد داشت و هم ممکن است به چشم کودک آسیب برسانند و چشم‌هایش را اذیت کنند.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات موکت شویی هم ارائه میده؟

بنابراین، سعی کنید بیشتر از رنگ‌های ملایم استفاده کنید که هم به چشم کودکتان آسیبی وارد نشود و هم بتوانید از دیدن آن رنگ در بلندمدت لذت ببرید و برایتان جذابیت داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید راهنمای انتخاب بهترین رنگ موکت برای اتاق خواب را در مجله هوم سرویز مطالعه کنید.

رنگ موکت اتاق کودکان
رنگ موکت اتاق کودکان

5- پرزهای موکت:

همان‌طور که قبل‌تر در این راهنمای خرید موکت برای اتاق کودک گفتیم، کودکان معمولاً شیطنت زیادی دارند و دوست دارند از درودیوار بالا بروند و به این‌طرف و آن طرف بدوند.

به همین خاطر نیاز است که موکت اتاق کودک به‌گونه‌ای انتخاب شود که بیشترین ایمنی را داشته باشد و در صورت افتادن کودک روی زمین، آسیبی به او وارد نشود.

به همین خاطر بهتر است که برای انتخاب موکت اتاق کودک، حتماً از موکت‌هایی استفاده کنید که الیافی نرم و لطیف دارند و همچنین پرزهای آنها بلند است. به‌این‌ترتیب آسیب کمتری به کودک شما وارد خواهد شد.

اما موکت‌هایی که دارای پرزهای خیلی کوتاه و بافتی خشن هستند، هنگام سایید شدن پای کودک باعث ایجاد زخم می‌شوند یا با افتادن کودک روی چنین موکت‌هایی، قطعاً به او آسیب وارد می‌شود.

بنابراین، سعی کنید که موکت‌هایی نرم و لطیف را برای کودک خودتان انتخاب کنید و تا هم از او محافظت کنید و هم بتوانید فضایی نرم و گرم را برایش فراهم کنید.

انتخاب موکت برای اتاق خواب کودک
انتخاب موکت برای اتاق خواب کودک

6- موکت رولی یا تایل:

به‌عنوان آخرین نکته در راهنمای خرید موکت برای اتاق کودک، می‌خواهیم بررسی کنیم که موکت‌های رولی بهتر هستند یا موکت‌های تایلی؟ همچنین بررسی خواهیم کرد که کدام نوع موکت، گزینه بهتری برای اتاق خواب کودکان محسوب می‌شود.

باید بگوییم که اگر می‌خواهید برای اتاق کودک خودتان اقدام به خرید موکت کنید، بهترین گزینه برای شما موکت‌های تایلی هستند. این موکت‌ها قطعه‌ قطعه هستند و مانند پازل در کنار هم قرار می‌گیرند و این موضوع می‌تواند فواید زیادی داشته باشد.

اولین فایده چنین موکت‌هایی این است که اگر بخشی از آنها کثیف شد، می‌توانید همان بخش‌ها را جدا کرده و اقدام به شستشو و تمیزکردن آنها کنید و این کار شما را بسیار راحت خواهد کرد.

دومین فایده‌ای که موکت تایلی برای اتاق کودک دارد، این است که این موکت‌ها طرح‌های مختلفی دارند که هرچند وقت یکبار می‌توانید چیدمان آنها را تغییر دهید تا در اتاق تغییراتی ایجاد کنید و بتوانید کمی تنوع ببخشید.

انتخاب موکت برای اتاق کودک
انتخاب موکت برای اتاق کودک

جمع‌بندی

در این مقاله در مورد راهنمای خرید موکت برای اتاق کودک صحبت کردیم و گفتیم که برای خرید موکت اتاق کودک، چه نکاتی را باید رعایت کنید تا بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

همچنین با هم نکاتی را بررسی کردیم که رعایت آنها می‌تواند باعث شود موکتی را انتخاب کنید که بهترین گزینه برای اتاق کودک باشد و از سلامتی کودک شما کاملاً محافظت کند.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که بتوانید در انتخاب موکت اتاق کودک، بهترین عملکرد را داشته باشید و با این راهنمای خرید موکت برای اتاق کودک، موکت مناسب و دوست‌داشتنی را برای اتاق فرزند دلبند خودتان انتخاب کنید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم برای مطالعه سایر مقالات مانند اصول ست کردن رنگ موکت با فرش و یا شستن مبل با شامپو فرش به وبلاگ هوم سرویز مراجعه کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید. هوم سرویز با ارائه بیش از ۴۰۰ نوع سرویس از شستشوی پرده و نظافت منزل گرفته تا تعویض پارچه مبل و نورپردازی نمای ساختمان آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا