زیبایی

صابون تریاک چیست؟ خواص، نحوه استفاده و تشخیص اصل بودن

زیبایی و شادابی پوست، باعث افزایش زیبایی و جذابیت چهره می‌شود و اعتمادبه‌نفس افراد را بالا می‌برد؛ به همین دلیل است که هم خانم‌ها و هم آقایان دوست دارند پوستی صاف و شاداب داشته باشند. مواردی مانند جوش و آکنه، پوسته پوسته شدن پوست، بروز لکه‌های بزرگ، خشکی، تیرگی و کدری پوست از جمله اتفاقاتی هستند که زیبایی و سلامتی پوست را تهدید می‌کند. برای جلوگیری از پیری و کدری پوست، باید از محصولات پوستی مناسب استفاده کرد. یکی از محبوب‌ترین محصولات برای مراقبت از پوست، صابون تریاک است که در سال‌های اخیر بسیار پرطرفدار شده است.

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده است که صابون تریاک چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟ روش استفاده از این صابون به چه صورتی است؟ چطور تشخیص دهیم که صابون تریاک اصل است یا تقلبی؟

در این مقاله می‌خواهیم در مورد این صحبت کنیم که صابون تریاک چیست و با هم بررسی کنیم که این صابون چه ویژگی‌ها و مزیت‌هایی برای پوست دارد؟ در ادامه نیز نحوه تشخیص اصل بودن این صابون را بررسی خواهیم کرد.

اگر به دنبال این هستید که با فواید صابون تریاک بیشتر آشنا شوید و از این محصول برای زیبایی و سلامتی پوست خود استفاده کنید، از شما دعوت می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

صابون تریاک چیست؟
عکس صابون تریاک اصل

صابون تریاک چیست؟

تریاک از گیاه خشخاش به دست می‌آید و استفاده‌های پزشکی و درمانی زیادی دارد. این ماده به تسکین و کنترل درد کمک می‌کند و به همین دلیل است که استفاده از این دارو برای بعضی از افراد تجویز می‌شود. همچنین گیاه تریاک، خواص بسیار زیادی برای پوست انسان دارد و به شفافیت و زیبایی پوست کمک می‌کند.

صابون تریاک، یکی از محصولات طبیعی برای مراقبت از پوست است که با عصاره تریاک تولید می‌شود. با استفاده از صابون تریاک، پوست شما لایه‌برداری می‌شود و جای جوش و لک روی پوست بهبود پیدا می‌کند.

استفاده از صابون تریاک اصل در سال‌های اخیر بسیار رایج شده است و بسیاری از افراد برای رفع مشکلات پوستی خود از این صابون استفاده می‌کنند. جالب است بدانید که در برخی از صابون‌های تریاک، کلاژن نیز وجود دارد که این ماده، از ایجاد چین‌وچروک روی پوستتان جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود پوستی سالم‌تر و صاف‌تر داشته باشید.

نکته: استفاده زیاد از صابون تریاک منجر به خشکی پوست می‌شود؛ به همین دلیل بعد از هر بار استفاده از صابون تریاک از کرم مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنید تا پوستی مرطوب و شاداب داشته باشید.

صابون تریاک برای چی خوبه
صابون تریاک برای چی خوب است؟

فواید صابون تریاک چیست؟

حالا که با این صابون جذاب آشنا شدید، می‌خواهیم به بررسی فواید صابون تریاک بپردازیم تا بدانید که استفاده از این نوع از صابون، چه تاثیری روی پوست شما دارد.

از جمله فواید صابون تریاک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

1- پاک‌سازی عمیق پوست:

یکی از دلایل مهمی که باعث ایجاد جوش روی پوست می‌شود، پر شدن منافذ پوست با آلودگی‌های محیطی است. زمانی که منافذ پوست با آلودگی و چربی پر می‌شود، پوست صورت جوش می‌زند. به همین خاطر است که جوش‌های سرسیاه روی پوست ایجاد می‌شوند و شما به فکر درمان جوش صورت می افتید.

اولین و مهم‌ترین خاصیتی که صابون تریاک برای پوست شما دارد، این است که به پاک‌سازی عمیق پوست کمک می‌کند و باعث می‌شود که تمامی آلودگی‌های محیطی از بین رفته و منافذ پوست پاک‌سازی شوند. این موضوع به کاهش ایجاد جوش روی پوست کمک بسیار زیادی می‌کند.

روش‌هایی مانند میکرودرم نیز به پاکسازی عمیق منافذ باز پوست و درمان جوش و آکنه کمک می‌کند و تاثیر زیادی روی شفافیت و زیبایی پوست شما دارد. برای کاهش هزینه میکرودرم صورت، شما می‌توانید از خدمات هوم سرویز استفاده کنید تا پوستی شاداب، جذاب و جوان داشته باشید.

2- شفاف‌سازی پوست:

زمانی که پوست صورت شما لکه‌های زیادی دارد، پوست شما مات و کدر شده و شفافیت سابق را نخواهد داشت. کدر شدن پوست منجر به کاهش زیبایی پوستتان می‌شود.

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پاکسازی صورت بانوان هم ارائه میده؟

یکی دیگر از فواید صابون تریاک برای پوست شما این است که با پاک‌سازی عمیق پوست و تمیز کردن منافذ باز پوست، کمک می‌کند که پوست شما شفاف‌تر و شاداب‌تر شود.

یکی از راه‌های عالی برای پاک‌سازی و زیبایی پوست، انجام فیشیال پوست صورت است که مزایای زیادی برای پوست دارد و به شادابی و سلامتی پوست شما کمک می‌کند.

3- لایه‌برداری پوست:

سلول‌های پوستی ما هر روز بازسازی می‌شوند و سلول‌های جدید پوستی، جایگزین سلول‌های مرده و قدیمی می‌شوند. با پاکسازی پوست از این سلول‌های مرده، زیبایی پوست بیشتر می‌شود.

یکی دیگر از مزایای صابون تریاک این است که سلول‌های مرده پوست را جدا کرده و آنها را از روی پوست برمی‌دارد و به اصلاح لایه‌برداری پوستتان را انجام می‌دهد. در این حالت شما می‌توانید به‌راحتی شفافیت و زیبایی پوستتان را حس کنید و متوجه می‌شوید که پوستتان زیباتر از قبل شده است.

عکس صابون تریاک تقلبی
خواص صابون تریاک برای پوست

4- رفع جای لک و جوش:

یکی از اتفاقات ناخوشایند برای پوست صورت، پیدایش لک و جای جوش است که زیبایی پوست را تهدید می‌کند. مواردی مانند آفتاب‌سوختگی، مصرف سیگار، بارداری، مصرف دارو و… منجر به ایجاد لکه‌های پوستی می‌شود که بسیار آزاردهنده هستند.

همان‌طور که توضیح دادیم، صابون تریاک کار لایه‌برداری پوست را نیز برای شما انجام می‌دهد. به همین خاطر پس از استفاده مکرر از این صابون متوجه خواهید شد که لکه‌های موجود روی پوست از بین رفته‌اند و پوستتان روشن‌تر و شفاف‌تر شده است.

اگر شما هم به دنبال روشهای درمانی برای رفع انواع لک های پوستی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که به مجله زیبایی هوم سرویز مراجعه کنید و با بهترین روش‌ها برای درمان لک صورت آشنا شوید.

5- روشن‌کننده پوست:

رنگ پوست ما ممکن است به دلایل مختلف از جمله آفتاب‌سوختگی، تیره شود و روشنی خود را از دست بدهد. در این حالت، برای روشن شدن پوست خود، باید از روش‌های کلینیکی استفاده کنیم یا به سراغ روش‌های خانگی مانند صابون تریاک برویم.

صابون تریاک با پاک‌سازی عمیق و لایه‌برداری پوست به ما کمک می‌کند که بتوانیم اثرات آفتاب‌سوختگی را به‌صورت کامل از بین ببریم و پوستی شاداب‌تر و روشن‌تر داشته باشیم.

روش تشخیص صابون تریاک اصل
روش تشخیص صابون تریاک اصل

روش تشخیص اصل بودن صابون تریاک چیست؟

تا اینجا به شما توضیح دادیم که صابون تریاک چیست و چه مزایایی برای پوست دارد؟

متأسفانه، به‌خاطر محبوبیت بالای صابون تریاک، افراد سودجو اقدام به تولید صابون‌های تقلبی کرده‌اند که نه‌ تنها برای پوست شما هیچ فایده‌ای ندارند، بلکه می‌توانند مضر نیز باشند و آسیب‌های پوستی را به دنبال داشته باشند.

به همین خاطر در این قسمت از مطلب می‌خواهیم نکات مهم برای تشخیص صابون تریاک اصل را به شما توضیح دهیم که با استفاده از آنها، می‌توانید از اصل بودن صابون تریاک مطمئن شوید و بهترین صابون تریاک موجود در بازار را خریداری کنید. دقت کنید هنگام خرید حتما تمام حساسیت هایی را که برای تشخیص ادکلن اصل دارید را اینجا نیز باید رعایت کنید.

برای انتخاب صابون تریاک اصل و باکیفیت، به نکات زیر توجه داشته باشید:

میدونستی که هوم سرویز، خدمات پاکسازی صورت بانوان هم ارائه میده؟

1- از فروشگاه معتبر خرید کنید:

اولین موضوع مهم برای خرید محصولات آرایشی و بهداشتی این است که به فروشگاه‌های معتبر مراجعه کنید و محصولات موردنظر خود را از مراکز مطمئن خریداری کنید.

در هنگام خرید آنلاین و غیرحضوری هم به نشانه‌های اصل بودن صابون تریاک توجه کنید و نظرات مشتریان قبلی را مطالعه کنید.

2- صابون تریاک را ببویید:

اگر به‌صورت حضوری خرید صابون تریاک را انجام می‌دهید، بهتر است صابون تریاک را ببویید. صابون تریاک اصل بوی بسیار شدید و تندی دارد؛ به‌گونه‌ای که حتی اگر صابون داخل جعبه و بسته‌بندی باشد، باز هم می‌توانید بوی تند آن را حس کنید!

بنابراین، اگر صابون موردنظر بوی خاصی نداشت و بوی خاصی را حس نکردید، احتمالاً محصول تقلبی است و خاصیت چندانی برای پوست شما ندارد.

3- به وجود هولوگرام اصل توجه داشته باشید:

اگر عکس صابون تریاک اصل را مشاهده کنید یا از نزدیک این محصول را ببینید، هولوگرام خاصی را روی صابون مشاهده می‌کنید که گواهی اصل بودن کالا است. به همین دلیل باید بررسی کنید که هولوگرام روی صابون واقعی باشد و نام شرکت تولیدکننده روی محصول درج شده باشد. با این کار می‌توانید مطمئن شوید که صابون موردنظر اصل است.

4- کشور سازنده محصول را بشناسید:

کشور تایلند، اولین تولیدکننده صابون تریاک در دنیا بود. اما بعدها سایر کشورها مانند پاکستان، چین و هند نیز شروع به تولید صابون تریاک اصل کردند. صابون تریاک تایلندی اصل است؛ اما صابون‌های تریاک چینی تقلبی است و فایده خاصی برای پوست ندارد.

بنابراین، سعی کنید از محصولات اصل که ساخت تایلند هستند استفاده کنید تا از خواص این محصول بهره‌مند شوید. البته صابون تریاک اخیراً در ایران نیز تولید می‌شود که کیفیت مناسب و قیمت خوبی دارد و شما می‌توانید از صابون تریاک ایرانی نیز استفاده کنید.

5- به رنگ صابون تریاک توجه کنید:

همان‌طور که گفتیم صابون تریاک از عصاره گیاه خشخاش تهیه می‌شود و به همین خاطر رنگ آن به‌صورت کامل سیاه است. بنابراین اگر مشاهده کردید که رنگ صابون تریاک شفاف و روشن است، به اصل بودن صابون تریاک شک کنید! جدیداً بعضی از صابون‌ها با ترکیب کلاژن و تریاک ساخته می‌شوند که به صابون تریاک دو رنگ معروف هستند. در صابون تریاک دو رنگ مشاهده می‌کنید که نصف آنها سیاه است و نصف دیگر آنها نیز رنگی شفاف دارد. صابون تریاک دو رنگ حاوی کلاژن طلا است و مقدار زیادی ویتامین B و کلاژن دارد.

صابون تریاک دو رنگ به ترمیم و بازسازی پوست کمک می‌کند و ظاهری براق و درخشان را به پوست شما هدیه می‌دهد. همچنین استفاده از صابون تریاک کلاژن طلا، انواع لک و جوش‌های صورت را از بین می‌برد و پوست را جوانسازی می‎‌کند.

بنابراین صابون تریاک یا به صورت سیاه و تک رنگ است، یا اینکه نصف آن سیاه است و نصف دیگر آن شفاف و روشن است.

نحوه استفاده از صابون تریاک
نحوه استفاده از صابون تریاک

روش استفاده از صابون تریاک چیست؟

حالا که با خواص صابون تریاک و روش تشخیص صابون تریاک اصل از صابون تقلبی آشنا شدید، بهتر است روش استفاده از این صابون را نیز یاد بگیرید. با استفاده درست از صابون تریاک، شما می‌توانید از خواص این محصول بهره‌مند شوید.

بهترین زمان برای استفاده از صابون تریاک، قبل از خواب است. برای تمیز کردن پوست خود، بهتر است ابتدا پوست را با آب مرطوب کنید و صابون را به‌صورت کامل روی پوست بمالید تا کف کند. سپس کمی صبر کنید تا کف صابون روی پوست شما بماند. حالا می‌توانید کف صابون را به‌صورت کامل از روی پوستتان بشویید. بعد از این کار، صورتتان را با حوله یا دستمال تمیز خشک کنید و حتماً از کرم مرطوب‌کننده و آبرسان استفاده کنید.

اگر به زیبایی و شادابی پوست خود اهمیت می‌دهید، بهتر است به طور منظم پاکسازی پوست در منزل را انجام دهید تا پوستی تمیز، شاداب و سالم داشته باشید.

پاکسازی پوست
حفظ زیبایی و شادابی پوست

جمع‌بندی مطالب

در این مقاله درباره این موضوع صحبت کردیم که صابون تریاک چیست و چه فوایدی دارد؟ همچنین روش تشخیص صابون تریاک اصل را به شما توضیح دادیم. در ادامه نیز نحوه استفاده از صابون تریاک را به شما یاد دادیم تا بتوانید از این صابون به‌درستی استفاده کنید و از نتایج فوق‌العاده این صابون طبیعی بهره‌مند شوید.

از اینکه تا انتهای این نوشته با ما همراه بودید از شما متشکریم و دعوت می‌کنیم که در مجله زیبایی هوم سرویز با 10 قرص مکمل برای پوست و مو آشنا شوید تا از زیبایی پوست و موی خود بیشتر مراقبت کنید.

برای دریافت خدمات مختلف هوم سرویز هم کافی است به سایت و اپلیکیشن هوم سرویز مراجعه کنید و درخواست خود را برای دریافت خدمات موردنظرتان ثبت کنید.

هوم سرویز با ارائه خدماتی مانند میکرودرم و هایفو صورت، به شما کمک می‌کند تا پوستی زیبا و شاداب داشته باشید و جذاب‌تر و جوان‌تر به نظر برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا